{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knæk cancer!
  • #1   25. okt 2014 Jeg ser showet men støtter ikke. smiley Jeg vælger at bruge mine penge på god dyrevelfærd. smiley

  • #2   25. okt 2014 jeg ser det, men har desværre ingen penge desværre smiley

  • #3   25. okt 2014
    Nope. De penge jeg har, er afsat nærmest før jeg får dem brugt.


  • #4   25. okt 2014 Ser det;D har desværre ik støttet men min mor støtter allerede smiley

  • #5   25. okt 2014 Ja jeg støtter årligt med et familie medlemskab til kræftens bekæmpelse på 400kr, så køber jeg gerne div. Blomster, smykker osv...

    Jeg støtter i håb om at der engang findes en kur, så mine børn kan leve et godt liv uden af bekymre sig om cancer.


  • #6   25. okt 2014 Ser det. Både min mor og far har støttet smiley

  • #7   25. okt 2014 Ser det ikke. Men har støttet med 50kr..
    -ja, ved det ikke er meget. Men det var det der lige passede smiley


  • #8   25. okt 2014 Kigger på showet lige nu og min far har støttet

  • #9   25. okt 2014 Vi har ingen kanaler, og ser det derfor ikke live, men satser på at se det på TV2 Play senere. Er så træt af at vi ikke har kunne støtte i år, specielt da jeg så Vild Med Dans igår, efter showet var slut (kan ikke se det live), men vi lægger til side til næste år.

  • #10   25. okt 2014 Jeg ser showet, og har købt blomsten og armbåndet. SUen rækker ikke til mere, men lidt har også stor betydning smiley

  • #11   25. okt 2014 Jeg har købt armbånd, broche og støtter årligt med et vis beløb. 7/13 på min fars side er/har været ramt af kræft. Så det betyder meget for min familie og jeg at vise hvor meget det betyder for os at få knækket cancer. Jeg håber i vil gøre det samme og støtte. smiley

  • #12   25. okt 2014 Har støttet med 50 kr.
    Hvad er det for et armbånd? smiley


  • #14   25. okt 2014 Har igennem året, siden sidste indsamling, skrabet de penge sammen jeg kunne i selvom pengene er små herhjemme. Så jeg har kunne støtte med 2000 kr.
    Har flere både nære, og fjerne der har, der har haft, der tabte kampen mod kræft.


  • #15   25. okt 2014 Jeg har ser det.. Skulle se indslaget med Rasmus og Louise samt børnene.. Hun var min lærer samt kendte hende privat. Puha det rørte.

  • #16   25. okt 2014 Sidder og ser det støtter ikke i aften men støtter normalt vær måned og går til indsamlingerne da min far selv har været igennem et forløb med tarmkræft og har stadig problemer med smerter så jeg støtter med hvad jeg kan !!

  • #17   25. okt 2014 Ja det var sindssygt rørende: Katrine T

  • #18   25. okt 2014 Ville gerne støtte, men pengene rækker ikke til det desværre..

    Har set en lille smule af showet, men ikke det hele.


  • #19   25. okt 2014 Min bedstemor støtter og det har hun gjort i mange år, men da jeg ikke tjener penge, kan jeg ikke smiley
    Ser det heller ikke.
    Men ingen tvivl om at jeg SKAL støtte det når jeg får råd, og deltage i stafet for livet, kun til ære for min mor :')


  • #22   25. okt 2014 Her hjemme har vi ialt støttet med 600kr smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   26. okt 2014 Jeg har ikke støttet.. Jeg støtte dyrevelfærd i stedet

  • #24   26. okt 2014 jeg så 1/½ time af det igår. så blev jeg nød til at gå i seng. har ikke støttet, men ville ønske jeg kunne. smiley

  • #25   26. okt 2014 Jeg har støttet med 200 kr.

    I 2012 fik min mor kræft over overlevede!!

    Det er dog stadig lidt for tæt på til at jeg kan se programmer om cancer - derfor så jeg heller ikke showet..


  • #26   26. okt 2014 Jeg har set nogle af programmerne med mine forældre, men vi har ikke støttet endnu. Vi er medlem af Familier med kræftramte børn og støtter derfor med et beløb om måneden. Men det er jo selvfølgelig ikke fra min, men mine forældres konto, der bliver taget fra smiley

  • #27   26. okt 2014 Jeg bliver da lidt ked af det når det skal være et enten eller, altså enten støtter vi velgørenheden der er målrettet mennesker eller målrettet mod dyr. Man kan åbenbart ikke begge dele.

    Jeg synes jo selv små beløb hjælper...

    Jeg synes folk har været ekstremt kreative i år, så flot... Marathonløb spinning, udekampe, perleplader og flaskeindsamlinger.... Pigen der havde lavet perleplader, havde solgt perler for 63.000kr og pigerne der havde samlet flasker, havde samlet 117.000kr ind. Jeg sidder helt og bliver kreativ selv fx sponsorstævne i rideklubben...


  • #28   26. okt 2014 Maria J
    Sad lige og tænkte det samme. Ikke at kræft er et uværdigt formål overhovedet, men der er bare også andre ting der kunne bruge de millioner godt.

    I virkeligheden vil jeg nok bare gerne støtte alt der er at støtte smiley


  • #29   26. okt 2014 Der må jeg tilslutte mig jer, Lene og Rynkedellen.
    Jeg har bare virkelig ikke flere penge at kunne give af, men jeg støttede brysterne i år, De blindes Jul og når jeg har været rundt på messer, så har jeg måske give et lille bidrag til noget hestevelfærd smiley

    Det skal jo ikke nødvendigvis støttes med flere tusind, eller hundrede kroner. Mange bække små, gør stor å smiley


  • #30   26. okt 2014 Glæder mig til jeg er millionær og kan sende kærlighed og penge til alle smiley

  • #31   26. okt 2014 Støtter med 500,- årligt med familien smiley og har også købt blomsten

  • #32   26. okt 2014 Så ikke showet men har støttet med 150,- smiley Håber sådan de finder en kur...

  • #34   26. okt 2014 Jeg hverken ser det eller støtter det.
    Pengene har jeg brug for selv, og skulle jeg have noget at støtte med ville det gå til dyrene, menneskerne for vidst rigeligt støtte uden jeg bidrager smiley


  • #35   26. okt 2014 Jeg elsker dyr og vægter dyrevelfærd højt, men jeg kan ikke ignorere en grim sygdom som cancer, de historier som de fortalte igår, berørte mig dybt. Små børn, unge mennesker og mødre og fædre der dør fra deres små børn. Historier om at en ung kvinde skal dø fra sine fire små børn, berører mig dybt, det går lige i hjertet. Jeg håber aldrig mine børn skal stå i den situation.

    Må jeg spørge hvorfor folk vælger ikke at støtte når de har råd? Har I ikke haft pårørende der har været syge eller døde af kræft?


  • #36   26. okt 2014 Jeg har haft kræft inde på livet, men der er bare ting jeg mener er værre fx dyrevelfærden eller psykisksyge, og det vil jeg heller støtte. smiley

  • #37   26. okt 2014 Jeg støttede, både gennem køb af blomst, under showet (bil konkurrencen) samt køb af en kage hos den lokale bager hvor beløbet gik ubeskåret til knæk cancer.
    Tænker de fleste lige kan finde 20kr og købe blomsten


  • #38   26. okt 2014 der er bare ting jeg mener er værre fx dyrevelfærden eller psykisksyge

    Pengene har jeg brug for selv

    Undskyld jeg lige præcis har lånt jeres citater, det er ikke noget personligt, men jeg tænker lidt, er der noget værre end at 4 små børn skal mister der mor??? (blot som eksempel...)


  • #39   26. okt 2014 Jeg har støtte det og ser showet nogle gange. Jeg har valgt at støtte det da min kære morfar døde af cancer for 8 år siden og vil gerne være med til at støtte det

  • #40   26. okt 2014 Lene alle de køre der mister deres kalve få timer efter der er født? Høns spæret inde hele livet. Grise der ligge sig på deres egen grislinger grundet for lidt plads? grise der bliver kasatreret uden bedøvelse? Ja mennesker dør af kræft, men heller dø end et liv som mange af vores produktions dyr lever i dag..

  • #41   26. okt 2014 Rikke: Kom ikke og sig du ikke kan bruge en sølle 20'er også lige støtte kræftens bekæmpelse den ene gang om året! Jeg støtter både redbarnet og dyrvelfærds orginationer. Men jeg vil stadig søtte kræftens bekæmpelse. Syntes virkelig ikke man kan være andet bekendt, for næsten alle burde være i stand til lige kunne finde 20-50kr i deres buget

  • #42   26. okt 2014 Rikke jeg synes faktisk et udsagn som dit grænser til at være respektløst overfor mennesker som kæmper mod cancer eller har mistet en nærtstående.
    Jeg ved godt at der findes produktionsdyr der ikke har det godt, men jeg er selv blevet (næsten) gift ind i en landmandsfamilie og her holder vi af vores dyr og der bliver passet på dem, det er dem vi lever af og hvis de ikke har det godt, så leverer de ikke den "vare" som vi forventer, i dette tilfælde mælk.
    Mennesker og dyr skal ikke sammenlignes og derfor mener jeg ikke en støtte til det ene kan udelukke det andet. Jeg kunne da ikke drømme om udelukkende at støtte mennesker-rettet velgørenhed, slet ikke når jeg ser dyr i nød og jeg tænker ikke kun på produktionsdyr, men også truede dyrearter, kæledyr der mishandles osv.


  • #43   27. okt 2014 Cancer kan aldrig nogen sinde sammenlignes med dyrevelfærden. Kræft er simpelthen sådan en modbydelig sygdom.. Som jeg håber man en dag finder en kur til en dag. Derfor mener jeg at man som dansker burde kunne hjælpe til med at komme af med den livstruende sygdom, som vi alle vil komme til mærke i vores liv,. Hver 3 dansker får kræft.. Det er så uhyggeligt at tænke på.
    Min søster døde desværre i en alder af 32 år gammel og alene står hendes mand og to små børn tilbage.
    Men når ja dyrevelfærden er selvfølgelig bedre at støtte,... smiley



  • #44   27. okt 2014 Til stine. Hver dage bliver mere end hver 3 dyr slået ihjel på modbydeligvis, Det er ikke fordi jeg ikke vil støtte kræft, jeg vil bare langt heller bruge mine penge på at gør det bedre for vores dyr i dag og en dag helt blive fri for dyr i kosten og i tøjet, Jeg synes da det er synd for de familier der bliver ramt af kræft, Jeg har selv 3-4 stk i min familie der har haft kræft og alle er blevet raske igen. Jeg er da glad for de har overlevet.

    Men jeg er ked af alle de dyr der hver dag går igennem smerte og pinsler og bliver slået ihjel for menneskers nydelse, dyre mødre der mister deres børn få timer efter fødslen, og bliver tvunget ti at blive konstant gravide og dør af det i en ung alder. Og at folks egoisme alligevel betyder at dette fortsætter, der er heldigvis sket meget ind til nu, og DK er et land der er langt foran så mange andre. Men min personligholdning er af dyr har mindst lige så meget brug for hjælp, og jeg vil heller bidrage til at rede 100.000 af dyr, end at rede få mennesker.


  • #45   27. okt 2014 Rikke:

    Måske din holdning var anderledes hvis du selv fik cancer.... Så ville DU måske ønske at nogle havde doneret en sølle 20'er til Knæk Cancer, i stedet for Kattens Værn (intet ondt om dem - de gør et fantastisk arbejde!!!)
    Du skriver at 3-4 i din familie har haft kræft og har overlevet.. men det er altså ikke en selvfølge at man gør det..

    Helt personligt synes jeg det er en mærkelig holdning at have - du sætter dyrene før mennesket? Jeg synes det er respektløs ..


  • #46   27. okt 2014 Jeg synes der tillægges dyrene lidt for mange følelser... Dyremødre der mister der unger, de kender ikke til andet og har ikke de samme følelser som vi mennesker, min egen hoppe har mister et føl og hun var da over den oplevelse allerede samme dag, tvivler på en mor ville glemme sit barn samme dag det dør...

    Og at dyr får mange unger og bruges i produktion... Uhmmm i naturen havde de fået mindst ligeså mange, så blive sgu heller ikke spurgt om de ønsker at producere unger, da findes endda handyr der slår unger ihjel for hurtigere at komme til hunnerne igen.

    Så fri kig for pladder med de stakkels dyr, cancer og dyr kan ikke sammenlignes....


  • #47   27. okt 2014 Mennesker er også dyr. og jeg er ikke speciesist.^^

    Jeg synes det er respektløst og speciesistisk at mene mennesker er mere værd end dyr.

    Og gris kør og kyllinger som vi kender dem findes slet ikke i naturen det er avl der er skyld i det.

    Vi er ikke enige. og heldigvis for det, forskellighed er dejligt. ^^


  • #48   27. okt 2014 Undskyld mig men det er da langt værre at en mor dør fra sine børn, end at en ko mister sin kalv.. Vi støtter meget til dyrevelfærden, men red barnet og kræftensbekæmpelse får godt nok også en del. Kræft er simpelthen så modbydeligt, og slår så mange mennesker ihjel. Hvor mange mennesker, kan ikke lige undvære en 50'er?..

  • #49   27. okt 2014 Linnea, ja det er jo hvordan man ser på det, om en anden arts liv er mindre værd end et menneske liv, det synes jeg ikke det er. Og Jeg kan jo supplere med at veganer og vegetare har langt minder risiko for at få kræft en kød spiser. smiley

  • #50   27. okt 2014 Koen kommer over sin kalv og får en ny. Mødre kommer ikke bare over deres barn, og børn komme ikke bare over deres mødre.

  • #51   27. okt 2014 Jeg tror ikke på kalven kommer over deres bøn. smiley Men det er ikke som sådan det det handler om, i først omgang man men jo begynde på en vegansk kost og sænke sin risiko for kræft med 30+40 %. Det er en sag jeg gerne vil støtte, at informere om vegansk kost.:)

  • #52   29. okt 2014 Jeg støtter det ikke nej.
    Jeg donere penge til dyrevelfærds organisationer, da jeg VED at dyr har meget mere brug for det.
    Ikke at jeg ikke har respekt for det, men dyrene har ikke selv en stemme, og kan ikke selv bede om hjælp.
    Og jeg synes det er underligt at dyr skal være under mennesker?
    Hvis jeg havde pengene, donerede jeg gerne, men lige nu har jeg ikke.


  • #53   29. okt 2014 jeg har hverken set det eller støttet sagen. det er selvfølgelig en utrolig vigtig sag meeeeen det er de fleste velgørenheds sager jo egentlig..
    jeg vælger, ligesom andre i denne tråd, også at hjælpe de dyr der ingen stemme har, for de har jo tydeligvis brug for det.

    mht. det omkring at køer ikke sørger vil jeg gerne henvise til links:
    http://www.onegreenplanet.org/news/cries-of-mourning-dairy-cows-prompt-calls-to-police/
    http://www.onegreenplanet.org/animalsandnature/little-known-things-cows-do/ hovedsagligt nr. 7

    Linnea: nu er det jo ikke bare én kalv koen mister i dens levetid... de fleste menneske mødre og fædre(som mister et barn) mister ét barn i deres levetid... IKKE sagt at det er okay! MEN rundt regnet er der flere køer der mister deres børn, for at nogen mennesker kan få stille deres tørst i modermælk, end der er mennesker der mister deres børn...

    og da jeg er imod spescisme vælger jeg her at give koen min stemme smiley
    derudover vil jeg gerne støtte op vegansk kost ligesom Rikke smiley


  • #54   29. okt 2014 Lene

    Mhs til 'pengene har jeg brug for selv' så ja beklager, men mit liv og mine dyr kommer i første række. Og sådan vil det altid værre.
    Og ja jeg har cancer tæt på livet. Ændre dog intet.


  • #55   29. okt 2014 Jeg vil ikke have at dette emne tager en personlig drejning, så vil jeg hellere slette det igen.

  • #56   29. okt 2014 DD, så vidt jeg kan se skriver Lene H ikke noget der er rettet mod dig, så synes ikke du skal tage det så personligt.

  • #57   29. okt 2014 Faboules

    Hun skriver det vel ud i runden, ergo er jeg vel i min fulde ret til at svare på mine vegne da jeg høre under den kategori.


  • #58   31. okt 2014 Jeg har støttet ca. 250 kr i alt til lungekræft! Min nabo er for nyligt død af det, så jeg synes det er på sin plads at redde de andre mod kræften smiley

Kommentér på:
Knæk cancer!

Annonce