{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Overlevede efter pincilin indsprøjtning. {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg vil høre om der er nogen der har haft en hest der er overlevede efter pincilin har været i kontakt med blodet? Og hvordan deres liv er efter.

Vil lige sige inden jeg skriver at jeg har kursus i og stikke og dyrelæge er på.

Men har en klaphingst som fik det ordnet for små 4 uger siden.. Og har fået Pincilin som jeg har sprøjtet da vi ikk har ku få bugt med feberen.

Han fik det først i 14 dage og holdt pause i ca en uge og fik feber igen, så måtte få pincilin igen..

Jeg ramte så sandsynligt en blodåre da jeg trak nålen ud. Og hesten faldt sammen efter 10 sek. Han gik i krampe.. Men han overlevede, og dyrelægen kom og gav ham en anden indsprøjtning.. Han rejste sig op og gav sig til og spise.. Jeg troede vi havde været heldig.

Men...
Om morgenen da jeg kom derned stod han og svejede. Og kun ikk rigtigt gå frem eller holde balancen. Han lagede sig ned om formiddagen og dyrelægen kom igen og gav ham endnu en indsprøjtning.
Og forklarede han skulle vendes osv.
Han rejste sig så op ved 14 tiden og har stået siden. Dog stadig i ubalance.. Men han er blevet mere sikker på benene nu. Og er ikk ved og vælte når han bevæger sig, han kan nu dreje hovede ned af siden, og bevæge sig ok sikkert på forbenene.. Men bagbene er stadig meget usikkert .
Vil bare høre om andre har en hest der er kommet igennem med de tegn.

Mvh Anja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overlevede efter pincilin indsprøjtning.
  • #1   29. okt 2014 Puha! Held og lykke!

  • #2   29. okt 2014 Mange tak...

  • #3   29. okt 2014 Puha.. Håber den klare det

  • #4   29. okt 2014 Det håber jeg godt nok...

  • #5   29. okt 2014 Håber hesten klare den. Dog forstår jeg virkelig ikke at dyrlægen ikke har forklaret dig, at du skulle huske at tjekke for blod inden du spøjtede det ind?
    For man kan ikke ramme en blodåre på vej ud, tænker mere om hesten måske har fået et anafylaktisk shock?


  • #6   29. okt 2014 Jeg tjekkede det hele.. Men han har været stukket i så længe at han var blevet hævet.. Det ku os ha været sket for dyrelægen sagde han.. Det blev gjort efter de regler det skulle, og alligevel gik det galt..

  • #8   29. okt 2014 og uanset om man har forklaret det nok så mange gange, så sker der bare fejl. er under uddannelse som sygeplejerske, hvor jeg ved vigtigheden af at trække pumpen tilbage når der gives intermuskulært. men priser mig lykkelig for at der står en sygeplejerske bag mig, for der er meget at huske i starten.
    ønsker dig held og lykke med din hest.


  • #9   29. okt 2014 Ja og trak den os tilbage som jeg sq..
    Jeg stikker ALDRIG mere i en hest... Eller et andet dyr for den sags skyld, ved godt at jeg har gjort det i en go mening.. Men min samvittighed er helt ødelagt af..


  • #10   29. okt 2014 Måske lidt i samme båd, men jeg fik fornylig tager blod prøver 14 gage på 3 dage. Første dag blev jeg stukket 6 gange af en der bare ikke kunne få det til at lykkes, Så Han stak mig med sammen nål hver gang ugen held. Hvilket resulterede u jeg blev indlagt med blodforgiftning. . . Han var uddannet, og glemte en super vigtig ting nemlig at spritte af og skifte nål..

  • #11   29. okt 2014 Hold da op...Det du oplevede/oplever er mit værste mareridt.. Jeg selv sprøjter min hest intramuskulært når det kræves. Og jeg siger til mig selv hver gang procedyren/ går igennem den flere gange dagligt imens han skal have medicin, netop fordi jeg er bange for at give min hest et chock.... Jeg har da selv stukket hvor jeg har ramt en blodåre, men heldigvis så trækker jeg tilbage så jeg ser blodet og finder så et nyt sted.. Du må have været usandsynlig uheldig siden det kunne ske når du har trukket tilbage som du skal.. Stakkels stakkels dig..Håber virkelig din hest klarer den...
    Mange mange store trøstekrammere, jeg håber på det bedste for Jer.

    Mvh TT


  • #12   29. okt 2014 Der kan være sket det at efter du har trukket tilbage har hesten bevæget sig en lille bitte smule . Din kanyle har forinden lagt tæt op ad en åre , idet hesten flytter sig lidt rammer du blodet.
    Din hest skal nok overleve nu og blive frisk igen , kan dog tage lidt tid.


  • #13   29. okt 2014 Jeg har prøvet noget ligende.
    Min ene hoppe skulle for mange år siden have noget antibiotika eller penicillin. Jeg fik en pige fra stalden til at stikke hende, da hun havde et kursus i den slags. Desværre ramte hun også en blodåre. Hesten blev helt omtåget/forvirret, slingerede og løb fortvivlet rundt. HELDIGVIS gik det hurtigt over igen, og hesten blev sig selv og har ingen men i dag smiley
    Så pøj pøj med din hest. Jeg håber han bliver helt frisk igen


  • #14   29. okt 2014 Nu siger du at du har stukket så længe at han er hævet? Har dyrlægen instrueret dig i at stikke på begge sider af halsen :O?
    For ellers lyder det godt nok voldsomt.

    pøj pøj med hesten, håber den snart er klar igen smiley


  • #15   29. okt 2014 Mange Tak alle sammen.. Problemt er bare at han "slæber" benet efter sig i den side han er stukket.. Bagbenet.. Så håber inderligt han ikk er skadet..
    Selvom han blir bedere og bedere...


  • #16   29. okt 2014 Har stukket i begge sider af halsen..
    Jeg er fuld informeret om det, og også at de ku dø af det hvis det ramte blodet..
    Han hævede op i den side i et døgns tid.. Hævelsen er faldet igen..


  • #17   29. okt 2014 Jeg tænker nu stadig at din hest har fået et anafylaktisk shock, for selv med hævelse kan man ikke ramme en blodåre ved at trække kanylen ud. Men du må altså heller ikke stikke i en hest uden medicin håndterings kursus, det eneste man må uden er at give pasta.
    Men håber virkelig din hest kommer sig.


  • #19   29. okt 2014 Jeg håber os det bedste.. smiley
    Elsker den hest af hele hjertet...


  • #20   29. okt 2014 Puha god bedring med den

Kommentér på:
Overlevede efter pincilin indsprøjtning.

Annonce