{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.903 visninger | Oprettet:

JEG SKAL HAVE HUND! :O {{forumTopicSubject}}

måtte bare dele min glæde med jer!
Jeg var i går med kæresten oppe og se på hundehvalp, vi har længe snakket om vi ville have en hvalp mere (vi har en 5 år gammel hund i forvejen) og de jeg tilfældigvis faldt over en annonce på Facebook i går midt i min time. Der stod at de kun havde to tilbage. så jeg skyndte mig at skrive til kæresten.
Efter skole kørte vi direkte op og kiggede på dem, 2 timer HVER vej!
og vi var bare solgt! hvalpen var så super sød, frisk og modig, i det jeg satte mig på gulvet kom hun direkte i mine ben og begyndte at lege, og kæles med. hun var på intet tidspunkt bange, og var bare fyld af spildlopper!
selv da hun blev præsenteret for vores egen hund tog hun det hele i stiv arm! var den første til at hilse ellers ret ligeglad. smiley

Vi ente med at aftale at vi skulle have hende, så nu har vi købt hund smiley

Super lækker husky - Cane corso hvalp !
Bliver så sjovt at se hvordan hun udvikler sig, og om hun bliver ved med at være den største i kuldet! hun er den højeste, ikke så bred som de andre, men hun er helt klart den højeste! smiley

Glæder mig! Glæder mig! Glæder mig! smiley Vedlægger lige lidt billeder vi fik taget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG SKAL HAVE HUND! :O
  • #1   29. okt 2014 Da hun blev træt!
    Man kan tydeligt se lidt træk af husky i hendes pels farver ^^


    profilbillede
  • #2   29. okt 2014 Nej, hvor er den sød!

  • #3   29. okt 2014 Hvalpen vi skal have er hende jeg sidder med og den store hund der ligger foran er vores egen hund smiley

    profilbillede
  • #5   29. okt 2014 Hun er mega sød smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   29. okt 2014 Har i overvejet hvilken slags hund i får?

    Er i ikke bare faldet for hunden, fordi den er hvalp og sød?

    Syntes godt nok at det er en syg blanding..


  • #7   29. okt 2014 Pyyyh, aldrig om jeg havde turde købe sådan en blanding, det lyder virkelig sprængfarligt!

    Men ja de ser jo søde ud sådan nogle hvalpe..


  • #8   29. okt 2014 Stort tillykke smiley

    Men må holde med de sidste kommentare.. Farlig blanding! Man skal virkelig have tungen lige i munden... smiley


  • #9   29. okt 2014 Tillykke med hvalpen, men må som erfaren hundeejer, sige at netop annoncen med disse hvalpe har jeg rystet på hoved af, total idiotisk blanding, kan blive en utrolig farlig hund i de forkerte hænder

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   29. okt 2014 Ja, har i overhovedet gennemtænkt det?

    Du finder en annonce igår, og samme dag køber i hunden?

    Normalt ville jeg ikke blande mig i sådanne ting, men det lyder virkelig som om at i kun køber hunden med hjertet og øjnene, og på ingen måde med fornuften.. smiley


  • #11   29. okt 2014 Sød lille hvalp og tillykke med hende! smiley

    Hunden bliver ikke mere farlig end man opdrager den.
    Det er føreren for enden af snoren der styrer opdragelsen, det er en spøjs blanding og med forkert opdragelse kan det blive en "farlig" hund, men med den korrekte opdragelse kan det blive den bedste hund.

    En ganske alm. Labrador kan være ligeså farlig smiley

    "Bare" fordi det er en muskelhund blanding gør det ikke den mere farlig smiley


  • #12   29. okt 2014 har intet mod muskelhunde, havde i 11 år den skønneste staffordshire bullterrie/amerikansk bulldog bla. Men at krydse så 2 forskellige racer, med hver deres behov og træk, ja det kan udvikle sig explosivt.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   29. okt 2014 Barløse: dette har intet med muskelhunde at gøre, men at anskaffe sig en så farlig blanding, uden at overveje det..

    Og jo, en blanding af en vogtende hund og en så selvstændig og energifyldt race som huskyen kan godt gå hen og blive noget af en mundfuld smiley


  • #14   29. okt 2014 Barløse: Jeg synes du har delvist ret. Men nu betyder generne altså også en hel del, og sådan en blanding her er altså i meget større risiko for at blive farlig end en labrador smiley

  • #15   29. okt 2014 Ja det kan .

    Men hvorfor male f*nden på væggen, vi kender ikke TS måde at opdrage hund på, og kender ikke baggrundshistorie omkring erfaringer med hund? smiley
    Måske er TS klar over dette og ved hvad det kræver??
    Desuden hvorfor ikke holde sig til emnet og tænke godt for dem at de skal have hund?
    Pigen er tydeligvis glad.der findes så mange forkerte racer ude i verden, og ofte er det egentlig dem der viser sig at blive gode familiehunde.

    At racen er så forskellig, men hvem ved? Måske falder de to racer godt sammen og deres temperament bliver så mixet at det bliver godt?

    Det er svært at sige, men igen ingen grund til at male f*nden på væggen smiley

    Nu er labradoren også bare et eksempel smiley
    Men der findes mange andre sære racer, nogle blander schæfer og labrador, det kan gå hen og blive en crazy hund, fordi schæferen har et temperament som den har. Og sådan kan man blive ved.


    Giver jer ret i at det er en spøjs race og måske nogle ejere der har eksperimenteret lidt for at få en sjov/anderledes race end så mange andre racer og det er heller ikke klogt.
    Men igen, man kan ikke vide om det viser sig at de to forskellige racer kombineret med hinanden, kan resultere sig i at blive en fantastisk race? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   29. okt 2014 bidløse: selvfølgelig skal man have alarm klokkerne ude når nogle vælger - uden videre overvejelse (og nej, det er ikke gennemtænkt hvis man samme dag som man finder annoncen på hunden, køber den)..

    ligemeget hvordan du vender og drejer det, så kommer der sjældent noget godt ud af at blande en vogtende race med en selvstændig og energifyldt race..
    du kan ikke ændre på gener, du kan opdrage på en hund, men den ahr stadig gener, og instinkt, det kan du ikke påvirke videre..


  • #17   29. okt 2014 Tillykke med det smiley

    Men som andre har skrevet, synes jeg også det er en underlig blanding.. Ville ikke turde købe sådan en hund..
    Den kan selvf blive den bedste hund i verden, men i kan vist godt regne med træning træning træning og løbe et lille marathon med den hver dag.. Håber i har tid til den.. Også når den bliver større og vil tage styringen i hjemmet..

    Det lyder ikke som om i har læst så meget om racerne og beslutningen gik vist meget hurtigt?
    Jeg synes i skal se at få læst en masse og snakke med nogle "hundefolk" og så er det altså ikke tarveligt at melde fra igen - det er ikke i sådan en situation her man skal være det mindste i tvivl.

    Vi købte en alaskan husky hvalp for 2,5 mdr siden og vi snakkede meget med avlere og trænere og læste uendeligt mange sider på nettet om racen.. Hun er dog langt fra som racen ellers er beskrevet, hun er helt sig selv smiley
    Så selvf skal man ikke skue hunden på hårdene, men man er nødt til at være forberedet på det værste også smiley


  • #18   29. okt 2014 Mennesker, hun har jo ikke bedt om jeres mening til blandingen.. Hun ville bare gerne dele glæden.

  • #19   29. okt 2014 Derfor må vi vel godt påpege hvad hun skal være opmærksom på, også for hundens skyld..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   29. okt 2014 daydreamer: du plejer ellers selv at være udmærket til at komme med din mening selvom der ikke bliver bedt om den smiley

    men det er nu en gang et forum, så man må ytre sig som man vil..


  • #21   29. okt 2014 Stort tillykke!??



  • #22   29. okt 2014 Jeg har også fået lov (ENDELIG EFTER SYV ÅR HVOR JEG HAR "PLAGET!") til at få en hund! smiley
    Jeg har ikke rigtig fundet min drømmehund, men har kig på den bette fyr der er et billede af her smiley - Han hedder Bette Lucky

    Går primært efter racerne - Jack Russell, Dansk Svensk Gårdhund, Coton de tulear og nogle blandinger der i mellem da jeg går efter en aktiv hund til agility og lærer en masse tricks, og gerne vil med over til min hest og tulle rundt smiley


    profilbillede
  • #23   29. okt 2014 Astrid arh det ser du mig nu forhåbentligt aldrig gøre i folks glædes indlæg. Og det er lidt det jeg ser her. Et glædes indlæg.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   29. okt 2014 Daydreamer: måske ikke i glædes indlæg, men så så mange andre indlæg hvor du kommer med din mening, selvom den ikke er relevant for ts' spørgsmål.. Også er det egentligt ligegyldigt om det er brokke, glædes eller spørge indlæg

  • #25   29. okt 2014 TILLYKKEEEEEE!!! HVOR ER DEN SØD smiley <3 smiley

  • #26   29. okt 2014 AVS smiley corsoens vogtergen sammen med huskys selvstændighed smiley

    Sådan en blanding havde jeg ikke turde binde an med smiley det er noget af en cocktail at blande sammen.

    Af og til avler folk med hovedet under armen, og blander racer der kun kan give problemer når de mixes smiley

    TS: Hvis du ikke har betalt for hunden endnu, vil jeg råde dig til at springe fra, og finde en anden mere fornuftig blanding.

    Der er masser af søde hvalpe til salg allevegne smiley


  • #27   29. okt 2014 Jeg vil vædde en kasse cola på at den bliver omplaceret inden den er fyldt 2 år. smiley

  • #29   29. okt 2014 Jeg har bare en Cavellier King Charles Spaniel. Jeg elsker den race, men gik på ingen måde i dybden med at finde den rigtige. Jeg vidste at han var den rigtige da han sprang op og bed mig i næsen. Jeg synes det "perfekte" hund ikke findes, for mine hunde er perfekte for mig og min dyrlæge fordi de tjener på den. Mange andre havde bare aflivet den, men for mig er den perfekt smiley

  • #30   29. okt 2014 Anna julie F: Det er i orden! vær klar til at gi mig en kasse cola!

    Til mange af jer som ikke har læst annoncen og sidder og siger avler nogen gange ikke tænker sig om, der vil jeg bare påpege kuldet var på ingen måder mening!!! de var ved dyrlæge og har haft dyrlæge inde over for at være sikker på alt var som det skulle være... dyrlæge sagde at der ingen grund var til abort da hunden er sund og rask og hvad der nu ellers er!

    Han hunden var selv kommet ind i hendes hundegård da de var på ferie (de havde andre til at passe hundene) så det var bestemt ikke meningen...

    Når det så er sagt så vil jeg gerne forsvare mig selv mod mange af de bedømmende kommentar.
    Ja nogen køber hund med hovedet under armen, men i har tydeligvis ikke tænkt det helt i gennem... billedet hvor jeg sidder med hvalpen fortæller jeg at vores nuværende hund, er hende der ligger foran mine fødder... hun er sku heller ikke ligefrem en lille gravhund... smiley

    Jeg er klar over hunden bliver stor og jeg er klar over de forskellige krav som hver ENKEL race kæver, jeg er også klar over hvordan min hverdag ser ud, og jeg er klar over hvordan hunden passer ind i mine omgivelser og med hvor jeg bor. om der er plads til den osv... der er MASSER af plads. nej jeg kunne ikke drømme om at købe hende hvis jeg boede midt inde i byen... det gør jeg ikke, bor ude på landet... derudover har mig og kæresten snakket og ledt efter hund de sidste 4 måneder!
    Vi havde snakket om sådan en raceblaning her, af hensyn til mine krav til hunden som VOKSEN! og så kommer hende her. hun er lidt mere en 6 uger og det er derfor til at bedømme hunden på dens personligheden. man kan derudover bedre bedømme hvordan hunden ligner en der har tildens til at udvikle kroppen...

    Udover kun at møde hvalpene mødte jeg også både mor OG far (Det er ham der er cane corso) og dette har også en super vigtig betydning for mig. da det også siger meget om hvordan hvalpene bliver...

    Jeg sad 2 TIMER og snakkede med ejer om hvordan hvalpene har været og hvordan deres husky hvalpe plejer at være i forhold til disse hvalpe, derudover snakkede vi om hvad vi kan tilbyde hunden, og hvalpene blev præsenteret for vores egen hund så vi også her var sikker på om de kunne sammen, og det kunne de. ejer kunne ligeledes bedømme om de syntes vi passede til hunden, og hvis ikke de syntes det havde de nok ikke sagt ja til at vi måtte købe hende...

    Hvalpene bliver alle chippet, for ormekur osv FØR de forlader hjemmet hos dem...

    Mange er godt nok hurtig til at piske en stemning op..

    Hunden vi har i forvejen har også brug for at brænde energi af og brug for at komme ud og gå og med rundt når vi tager nogen steder, vi skulle derfor også sikre os at hunden passer ind i dette liv. vi (mig og min kæreste) har ingen interesse i at få en lille tæppe tisser (undskyld til dem der ejer små hunde smiley ) eller en hund der er SÅ lud doven den knap er til at få ud og gå. for var det, det vi ville have så kunne vi vælge den anden, den var nemlig af sådan en bygning...

    mange mennesker vil heller have mindre hund fordi det er nemmere, men jeg vil aldrig nogen sinde eje en hund der er mindre end 20 kg... det er for mig slet ikke ideelt...

    det er fint i gør opmærksom på at i måske ikke er glad for blandingen men hvis i møder hunden som voksen vil i aldrig have gættet det.. det er sådan nogen mennesker der er med til at gøre tingene en tand værre end de er..

    Jeg håber nogen af jer ser at jeres kommentar måske ikke helt passer ind her. ja og så er der jer der ryster på hovedet og stadig mener jeg har lavet et impuls køb, at jeg ikke ved hvad jeg går ind til osv...

    Jeg vil så bare sige jeg har mange års erfaring med træning af hunde (store hunde) og der har hele mit liv altid været store hunde (her snakker vi gran danoirs ((staves)) og har i januar sagt farvel til min egen gran danoirs. som desværre var blevet for gammel og måtte forlade os, før han mistede sin værdighed.

    Til jer der siger tillykke mange tak smiley jeg er super glad og glæder mig til at hente hende, og vise hende for familien, tage hende med til træf, ud til hesten, hvad vi nu ellers finder på smiley


  • #31   29. okt 2014 Sikke en gang lagkage smørre til ingen verdens nytte smiley

    held og lykke, det får du dælme brug for smiley


  • #32   29. okt 2014 Tak smiley
    Ja man for brug for held og lykke uanset hvilken hund man for.... smiley


  • #33   29. okt 2014 lige et påpeg, så har hvalpens udseende ikke så meget at sige, det ændre sig, for mig er det vigtig at finde en jeg syntes er flot og sød som voksen.
    Alle hvalpe er søde. det er den udvokset version man skal tænke på, det er sådan den kommer til at se ud resten af dens liv smiley


  • #34   29. okt 2014 Held og lykke siger jeg bare smiley !! Det får du helt sikkert brug for med den blanding!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   29. okt 2014 Så i har simpelthen snakket om netop en husky/cane corso blanding fordi den dækker dine behov?

    Hvordan ved du at en blanding kan dække dine behov?


  • #36   29. okt 2014 Jamen så er missionen jo lykkedes, du har fået en hund der ser flot ud som voksen, klap dig selv på skulderen!

    Selvfølgelig er det et impulskøb at finde en hvalp på facebook og samme dag køre ud og købe den - det kunne jeg da sikkert også selv have fundet på da jeg var 18, for ja hvalpe er dælme søde og svære at sige nej til, men hvor er det bare en tosset blanding at binde an med ligegyldigt hvor erfaren man så er..

    Som tanten siger er det en kæmpe fin smørre du får skrevet, men ikke rigtig noget med indhold i, men det indtryk man har fået af dig herinde passer jo perfekt med at du køber en husky CC blanding!


  • #37   29. okt 2014 Du kan ikke vide hvordan en 6 ugers hvalp bliver som voksen... smiley

  • #38   29. okt 2014 Nej du kan ikke vide 100 % hvordan hunden bliver, men det kan du skam heller ikke om du så har med hunden at gøre hver dag i alle 8 uger før den må tages fra dens mor.

    Og JA man skal sku finde en hund som man er tilfreds med, når den er fuldt ud vokset... for som skrevet før, så er ALLE hvalpe søde, om ikke andet er de så grimme at de er søde, enten eller..

    Jeg har ikke kun fundet en hund jeg syntes er super flot som voksen, men også en hund som er lige den hund jeg drømmer om, med hensyn til personligheden... kan ikke se hvad i køre det så langt ud for? i er tydeligvis bange/ikke tryg ved større hunde.. havde det været en ren husky havde jeg fået af vide den er for selvstændig... bla bla bla... havde det været en gravhund havde jeg fået af vide de som regel fejler det ene eller andet.

    Konklutionen er at uanset hvad man for så er der en 3. del af befolkningen som er imod det. fordi de føler sig utryg ved dyret eller ikke syntes om den på grund af det ene eller andet...

    Astrid M gørklintgårds Sunline: du kan tydeligvis ikke lide mig, hvilket er helt fair.
    nettet er så stort at du faktisk kan vælge at se på andet end det jeg lige lægger op. der skal være plads til alle smiley
    Så var jeg dig ville jeg finde noget andet at kigge på, hvis du ikke bryder dig om mig, og hvad jeg har af holdninger.


  • #39   29. okt 2014 Jeg gad godt nok vide hvad du forventer når du siger at corsoen og husky passer til jer ?

    Er det hver for sig som den enkelte race eller hvad ? du kan simpelthen ikke ane hvordan de 2 racer vil udarte sig når de blandes.
    den ene er ekstrem vogter, den anden en slædehund med et højt aktivitetsnieveu, og ekstrem selvstændighed.


    Og lige som sidebemærkning, dyrlæge har været inde over ? og der var ingen grund til at tæven ikke skulle have hvalpene, nej det tror jeg gerne, dyrlægen skal jo også tjene penge.
    Hvis man havde været fornuftig i sit lille hovede, her menes avler, så havde tæven fået en abortsprøjte, da det simpelthen er totalt uasvarligt at mixe racer der ligger så langt fra hinanden, og som sammen kan give en noget giftig cocktail.

    Det du har gang i, er slet slet ikke gennemtænkt !


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #40   29. okt 2014 Hvad er det for en slags hund du vil have?

    Bange for store hunde? Pt. Har jeg en 50 kg hun, og så snart vi finder et hus med plads/nedlagt ejendom skal vi have en mastiff, sååååå, din hund bliver kun en lille vatnisse ved siden af mastiffen smiley


  • #41   29. okt 2014 Igen Citat : lige den hund jeg drømmer om, med hensyn til personligheden...


    Du kan slet slet ikke vide hvad hundens personlighed bliver som voksen !

    det er simple gætterier fra din side af, og nej, tror næppe det har noget af gøre med at folk ikke kan lide dig at de ikke synes det du har gang i her er super-positivt, de synes simpelthen dit valg ikke er gennemtænkt.

    Fordi folk er uenige med dig og svare dig imod, behøver ikke at være fordi de ikke kan lide dig.

    men vil dog slutte af med at dine svar ikke er spor salige, og viser ikke forstand på hunde overhovedet.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #42   29. okt 2014 Ts: det du lukker ud er en volapyk, og et større bevis på at det er ren impulskøb..

  • #43   29. okt 2014 forventer at folk der enlig bare vil fortælle hvor huld i hovedet de syntes personen er, vælger at gå pænt uden om... de dømmer en person OG HUND de ikke kender, nu er jeg ikke personen der tager sådan nogen ting personlig, i må da gerne syntes jeg er snot dum, alt for ung, og hvad ved jeg... men hvorfor skal jeg vide det ? hvad forventer i af at fortælle mig det ?

    ingenting, jo at jeg går ind og forsvare mig selv.
    Men ingen af os går herfra enige. så hvorfor ikke bare lade være ? hvorfor har man behov for at fortælle folk man syntes de er dumme, på baggrund af en tekst? Som skrevet tidligere så aner du ikke hvem jeg er, hvad jeg kan, hvem hunden er, hvordan forældre er... hvad har du af hund? Hvis du altså har hund...
    Helt sikkert en af de hunde som regeringen siger er søde og aldrig kunne finde på at bide. her er en øjenåbner... hunde bliver som ejer... med masser af motion og socalisering, lydighedstræning. så bliver den 10 gange nemmere at styre en én lille gravhund...


  • #44   29. okt 2014 Det kunne være at du ville se bort fra din stædighed og lytte til de ting vi siger.. Du kan nå at afmelde handlen..
    Du skal ikke tage disse ting som angreb men som en hjælpende hånd både for din og hundens skyld.. Lad vær at spild "helt" og prøv at modbevise os.. Det her handler ikke kun om dig og dit selvværd, men om en lille hund som har brug for korrekt opdragelse..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #45   29. okt 2014 Santos: hvad for en slags hund forventer du at få?
    Og hvad kan du som ejer tilbyde den?


  • #46   29. okt 2014 ÅÅÅÅÅÅHHHHH.... smiley

    Jamen ... ej... FOR HIVLET ALTSÅ smiley

    Nej, NU sætter jeg mig hårdt på mine fingre og smutter ud af tråden, inden jeg knækker en sikring og taber mine småkager på gulvet smiley

    Kan lige smide et godt gammel citat her til slut :

    *Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves *


  • #47   29. okt 2014 Altså jeg har en boxer som der er brugt lang tid på at læse om, finde opdrætter vi brød os om, og derefter vente på den rette hund, så at du gentagende gange siger at det er på grund af størrelsen på hunden og fordi at det er en såkaldt muskelhunde blanding er så vidt jeg kan se ikke det vi argumentere imod - nej problemet er at du ud af det blå køber en hvalp blandet af SÅ forskellige forældre som du næsten kan finde, oveni det fortæller du at kuldet ikke er planlagt = forældrene matcher sikkert ikke hinanden og ejerne har ikke tænkt en skid over sundhed eller personligheden på de hvalpe der i forvejen kommer fra to ekstremer når vi snakker hunde.

    Havde du købt en gravhund havde jeg klappet i mine små hænder og sagt nuuuurh - men du virker for mig som en pige der har brug for en potens forlænger og tror at du kan klare alt og ved alt - og DET synes jeg er ærgerligt og en farlig cocktail med sådan en blanding, det er velmenende råd der kommer, så tag dem til dig i stedet for at gå i forsvar..


  • #48   29. okt 2014 Ej, TS nu må du fandeme komme ind i kampen! En hund er ikke hvad du gør den til! Den har gener og instinkter, og disse er afgørende for hvordan din hund ender med at blive! Du kommer ikke langt med kiks og kærlighed! Det ændre ikke på hvad din hund indeholder!

  • #49   29. okt 2014 Nu har jeg ikke lige læst de sidste kommentarer - men det handler jo ikke om størrelsen på hunden, mængden af motion eller hundens energiniveau som du snakker om.

    Det er fuldkommen irrelevant at du har trænet en hund på størrelse med en grand danois. Det handler om opdragelsen og at kende til hundens adfærdsmønstre. Man kan på ingen måde sammenligne det med erfaring med at opdrage en stor hund eller en hund med et stort energiniveau. Men hvis du er skarp, får professionel hjælp og er konsekvent, så kan det da sikkert lade sig gøre smiley


  • #50   29. okt 2014 Jeg læste lige en af dine kommentarer og var simpelthen nødt til lige at spørge smiley

    "i er tydeligvis bange/ikke tryg ved større hunde.."
    "fordi de føler sig utryg ved dyret eller ikke syntes om den på grund af det ene eller andet..."

    - Det er da rimelig tydeligt, at folk blot siger, at det kan være en sprængfarlig blanding? Det er da bestemt ikke, fordi de ikke kan lide store hunde eller er utryg ved din hund. Nu må du lige være realistisk smiley

    Jeg er oprigtigt interesseret i at høre, hvordan husky/CC-blandingen lige præcis passede til jer med personligheden? Jeg bed bare mærke i at du nævner, at personligheden var perfekt, og det undrede mig lidt - for i din lange besked havde du nemlig lige præcis ikke svaret på alle beskederne omkring kombinationen af racer, hvilket du jo må være klar over. Derfor undrede det mig lidt, at du kvitterede med et svar om erfaringer med størrelse og energiniveau, hvilket egentlig er fuldkommen irrelevant smiley


  • #52   29. okt 2014 Wow det eskalerede hurtigt det hele smiley


  • #53   29. okt 2014 Synes det er synd at et glædes emne skulle ende med sådan en afslutning for dig Santos.. smiley Måske ikke den bedste blanding men siden du har erfaring med hunde og du sætter dig godt nok ind i racerne og arbejder efter det så skal det nok gå. smiley Tillykke med ny hund og håber I får meget glæde af hinanden. smiley

    Mvh TT


  • #54   29. okt 2014 Jeg kan godt se, at mine kommentarer ikke har været de helt neutrale af slagsen smiley vil selvfølgelig sige tillykke med hunden, det er altid en glæde at få en hund.

    Men det undrede mig bare at du argumenterede for at du havde helt styr på situationen, men derefter kommer med et svar om dine erfaringer med store og energifyldte hunde? Og da det er komplet irrelevant virkede det bare som om, at du troede, at Husky/CC-blandingen var det samme som at have enhver anden stor og energifyldt hund - så det virkede, som om du var lidt naiv. Undskylder, hvis jeg har misforstået det smiley


  • #55   29. okt 2014 Jeg er ikke et hunde-menneske , men jeg har læst (næsten) hele tråden, og jeg kan læse mig frem til, at mange synes det er en åndssvag idé med de 2 slags hunderacer blandet sammen, men så er det jeg spørger; Er det ikke bedre, at denne type hund så kommer hen til TS, som rent faktisk kan tilbyde hunden et godt og sundt liv og samtidig opdrage den godt, i stedet for, at den går hen og bliver "farlig" som voksen? Undre mig bare... Desuden, hvad i helvede hjælper det, at i sidder og siger, at "hunden bliver farlig" og at TS skal "passe på"? Tror i, at hun vil lade være med at købe hunden af den grund? Nej, for det er hende der skal have den her hund ikke jer, så take a chill pill. Måske ville i selv synes, at sådan en hun ville være en stor mundfuld, men Ts er altså villig til at tage kampen op.

    Og stort tillykke TS, den er da bare for sød smiley


  • #56   29. okt 2014 Den gyldne ko: TS aner ikke hvad silvan det er hun har fået imellem hænderne, og dette konkludere jeg udelukkende på hendes snak omkring at man kan opdrage sig ud af alt!! Og intet kunne være mere forkert!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #57   29. okt 2014 tjæz sagde det så præcis som det kunne siges..

    det er tydeligt at ts desværre ikke ved havd hun har med at gøre - eller rettere får med at gøre..

    men håber da at hunden er sød og rar uden hverken sind fra en husky eller en cane corso - bare for hundens skyld..


  • #58   29. okt 2014 Nu synes jeg I bliver lidt for grove.. smiley Lad det dog være TS sit problem i forhold til hvilken hund hun har skaffet sig... Hvad med bare at ønske hende lykke til i stedet for at nærmest ønske at hun failer.. Det rager jo egentlig ingen af os.. det bedste ville jo være at det lykkedes..så hvad med at bare skrive at I håber hendes projekt hund, lykkedes, i stedet for at hakke hende og hunden ned...

    Mvh en TT der er skuffet over hvilken drejning dette emne har fået! smiley


  • #59   29. okt 2014 Holy shit. Implosivt køb så det sparker røv. Selvfølgelig har racen ogs noget at sige? Sæt en puddel til at trække slæde og huskyen skal nu lege skødehund og sidde i en taske, perfekt.

    Man kan ikke bare opdrage hunden væk fra sin natur, det er da hul i hovedet at tro det. Nok kan man rette den ind for nogen rammer, men de har altså deres naturlige instinkter, som ikke bare sådan liiiige smutter når hunden lærer at sitte og gå i snor. Ikke et surt opstød, bare lige en sidekommentar smiley

    Men held og lykke, den ser super sød ud.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #60   29. okt 2014 Team tindur: Hmm... Men havde det nu været en pige der havde købt en hest uden at have penge til den, så må man gerne fare op?

    Her er snak om en pige, som nok har lavet et ufattelig dumt impulskøb, det er ris til egen røv, men det er nu engang hunden det går ud over i sidste ende smiley


  • #61   29. okt 2014 AMT - Jeg havde faret op hvis hun ingen penge havde... Men jeg mener det er op til hver enkelt at vælge det dyr de ønsker..jeg blander mig hellere ikke hvis en pige på 12 år køber en fuldblods/araber hingsteplage.. Jeg behøver måske ikke at være enig i valg af race og alder, men jeg har såpas respekt for den glæde personen føler at jeg vælger at krydse fingre for at det går godt og ønsker lykke til..Går det ikke så må man tage det til den tid..Ikke alle kan give op på forhånd smiley

    Mvh TT


  • #62   29. okt 2014 Jeg vil erklære mig enig i, at den hund er købt med hovedet under armen som et impulskøb, samt at den hund potentielt kan blive meget farlig grundet de gener, den bærer.

    I kan være heldige, og det håber jeg sørme, I bliver.

    Selvom jeg ville undlade at købe den hvalp, simpelthen annullere købet, så vil jeg ikke sidde og bestemme over jer.

    Jeg håber inderligt, at det går jer godt, og I undersøger og rent faktisk lærer at forstå, hvad det er for en hund, I har med at gøre. Og det gør jeg for hundens skyld.


  • #63   29. okt 2014 Selvfølgelig prøver folk at banke noget fornuft ind i hovedet på pigen!
    Det siger sig selv at det er en sindsyg blanding og lige meget hvor dygtig TS er så er der altså nogle instinkter inde over. Ja en blanding kan falde godt ud, men er det virkelig fair at gamble sådan med et levende væsen? Hvalpen er sat i verden så vi kan ikke længere bearbejde opdrætter ( det er ligesom forsent) men vi kan derimod prøve at stoppe en pige i at støtte den hovedløse avl! Alle bliverforelsket i hundehvalpe og så er det godt der er nogle der prøver at sige, "slap lige af, stop op engang, og tænk dig om!"
    Folk elsker jo for f*nden bare hunde/dyr og prøver at hjælpe dem imod nogle dumme mennesker og så er det altså fløjtende ligegyldigt om man får nogle tårer med på vejen...


  • #65   29. okt 2014 Hvem er TS? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #66   29. okt 2014 JL H: ved man bare en smule om hunde, så ved man også ud fra ts' svar, at det nok ikke er en hund for hende smiley
    Det kan selv en blind mand se..

    Hunden bliver forhåbentligt skøn og rar, men når man tror at opdragelse betyder alt, og tror at man kan håndtere alle hunde fordi man har håndteret en GD, så skal man ikke gamble med en blanding der er så usikker i udfaldet som denne...


  • #67   29. okt 2014 TS betyder trådstarter, Thea ^^

  • #68   29. okt 2014 Yaaaay, endelig fik jeg svar. Mange tak smiley

  • #69   29. okt 2014 JL: der er forskel på at snakke om en hunds personlighed, og så at vide, at den potentielt kan blive en "giftig cocktail" pga. sine gener - selvom personligheden selvfølgelig også har meget med generne at gøre smiley

    Men jo, en hund kan da i den grad godt blive farlig selvom ejeren er nede på jorden. Du kan opdrage og opdrage og opdrage - men du kan altså aldrig modsætte dig generne. Ja, hvor fremtrædende generne er kommer selvfølgelig an på opdragelsen, men det er da enormt naivt at tro, at man kan opdrage generne væk. Jeg kan ikke forstå hvordan du kan tro, at ejerens adfærd kan regulere hundens biologiske arvemateriale? smiley
    Selvom ejeren er helt nede på jorden kan hun jo altså ikke ændre på, at hunden rent biologisk faktisk har nogle gener, der kan gøre den potentielt farlig.


  • #70   29. okt 2014 Må jeg spørge, hvad i hver i sær forventer ud af det i skriver til TS?
    Af ren nysgerrighed.


  • #71   29. okt 2014 DD: hvad mener du? Altså, jeg forventer at få svar på, hvilke overvejelser hun har gjort omkring hundens temperament - for indtil videre virker det som om, at hun kun har overvejet at personligheden passer, og at det ikke er sværere end at håndtere en grand danois eller en almindelig stor hund. Så ja, det er i hvert fald det, jeg er nysgerrig efter smiley

  • #72   29. okt 2014 Fünke

    Jeg mener hvad i forventer af TS. Af handling smiley


  • #73   29. okt 2014 DD - Som jeg læser det (måske jeg tager fejl?) så mener og forventer de at TS skal være fornuftig og aflyse handlen... smiley

  • #74   29. okt 2014 En eller anden køber jo hunden. Vil i bare have den aflivet eller hvad?

  • #75   29. okt 2014 Jeg mener TS skal have lov til at være glad og købe den hund hun lyster! Det er ikke mit problem hvad hun evt. får af udfordringer i fremtiden smiley

    Mvh TT


  • #76   29. okt 2014 Det var dog voldsomt, som folk herinde kan blive sure over så lille en ting.... At TS har valgt at købe en måske dum blanding, det er da for guds skyld ikke jeres problem!
    Bland jer uden om, det er jo slet ikke hvad hendes emne handler om. Hun spørger jer ikke om, hvad jeres mening er om blandingen.

    Jeg selv har en blanding af ½ labrador, 1/4 schæfer og 1/4 greyhound. Det er godt nok også en mærkelig blanding, og helt sikkert ikke noget, man ville lave med vilje. Men vi købte hende, og hun er verdens bedste hund.

    Det kan godt være, at generne har noget at sige, men det har opdragelsen så sandelig også! Hvis man kan finde ud af at opdrage på sin hund, kan man ændre rigtig meget.


  • #78   29. okt 2014 Ih du gode guder.. sikken en tråd at komme ind til. Hvor kan folk dog bare være lede overfor andre, og kalde hinanden dumme lige så snart man ikke får ret.
    Har godt nok ondt af TS! Sikken nogle lede kommentere hen af vejen!


  • #79   30. okt 2014 For en måned siden havde du fået konstateret stress og skrev at du ikke havde overskud til noget som helst - f.eks at fodre hunden!
    Og du ville også pludselig flytte til spanien.. Det var enten dét, eller dig og kæresten måtte gå fra hinanden.. Det gjorde i så ikke kan jeg næsten gætte mig til.. Men ærlig talt, så lyder det ikke som om du / i er klar til en hund mere..
    Håber du vil lytte til nogle af de fornuftige råd der er kommet herinde og måske lige se bort fra den hårde måde de er skrevet på..

    Hvis i får hunden hjem (hvilket i jo nok gør) så håber jeg selvf. det bedste for jer. Især for hunden.

    Men din tilværelse er måske ikke helt så stabil som den burde være før du køber hund.. Og ud fra dine svar virker du (undskyld mig) egentlig ikke til at have en skid styr på hvad du roder dig ind i.. ærlig talt så bliver jeg sgu gal af at se hvor mange der anskaffer sig en hund bare fordi den er sød og de har så høje tanker om sig selv.. Selvom man har haft hund(e) før er det aldrig det samme! En hund skal ikke være et impulskøb.. Og eftersom du fandt den på fb og kørte afsted samme dag så har du jo intet nået at læse om racerne..

    Håber du annullerer handlen.. For hundens skyld..

    Vi mennesker er det klogeste dyr på jorden, hvor er det dog ærgerligt at vi ikke bruger det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #80   30. okt 2014 Jamen lad os da være ligeglade med at en pige anskaffer sig en alt for stor mundfuld af en hund..

    Det jo lige meget at den nok bliver omplaceret eller måske aflivet..

    Også bliver det hele da bareendnu bedre at at hun knap har overskud til at fodre sin egen hund grundet stress og at de måske skal til Spanien...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #81   30. okt 2014

    Men håber du tænker dig om, og ser realistisk på tingene istedet for at leve i en verden hvor en GD skal trænes som en cane corso blanding, og hvor opdragelse er vejen frem...

    - sådan fungere det ikke i virkeligheden, desværre


  • #82   30. okt 2014 Hvorfor "hader" alle såden nogen racer de kan jo sagens være mega søde smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #83   30. okt 2014 Sofie: hvem hader racerne? Det er der vidst ingen der gør..

    Men forskellige racer har forskellige gener, og nogle gener er sjældent en god kombinationen..

    Cane corso er noget af det smukkeste hund der findes, men den er bare ikke for folk der ikke ved hvad de laver smiley

    - der er ingen der skriver at de hader racen, de skriver nok nærmere at de ikke bryder sig om folk der anskaffer sig en hund uden at tænke smiley


  • #84   30. okt 2014 Som de andre så pænt nævner kan man hvis man har fulgt lidt med i TS tråde og de svar hun har givet i andres fornemme at det her nok ikke er verdens bedste eller mest gennemtænkte plan.

    Jamen lad os da bare alle sammen klappe hinanden på ryggen og fortælle hvilke gode ideer vi nogengange får, så skal det altsammen nok gå glimrende - ja måske er det ikke alt sammen lige pænt skrevet, men TS indbyder bare ikke til længere forklaringer.

    Mine antenner er ude så snart folk siger Husky og Cane Corso af forskellige grunde, så en blanding heraf kan kun være en kæmpe mundfuld i de fleste hjem.
    Hvem hader racerne? Jeg er vild med dem begge, men har mødt en del, de fleste under omplacering og ved hvor stort et arbejde de kræver - det er ikke hygge hunde, men arbejdshunde man ikke køber fordi de er pæne.


  • #85   30. okt 2014 det er det jeg mener er bare mega dårlig til og forklare ting smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #86   30. okt 2014 Hvos du virkelig har kompetence til den hun, hvorfor bliver du så ved med at slette dine indlæg på hundegalleri?

    Hvorfor forklare du ikke en gang for alle at det ikke er dumt det du har gang i?


  • #87   30. okt 2014 AMT: ja, den tråd på hundegalleri den forsvandt godt nok hurtigt igen!

  • #88   30. okt 2014 Nej folk blander sig ikke bare uden om! Ganske enkelt fordi det er et levende væsen, en skøn dejlig hundehvalp, og det burde man ikke gamble med!

  • #89   30. okt 2014 Sjovt, at folk gider bruge deres tid på at rakke ned på andre. smiley
    Der findes sgu større problemer her i verden. Træf jeres egne valg og ryst på hovedet af andre.

    Det er ikke TS' skyld, at der er blevet avlet en ... Øh, spændende ... Kan man vist godt sige ... Race.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #90   30. okt 2014 Amanda: lad os da smiley



  • #91   30. okt 2014 Nej amanda det er ikke TS skyld, men det er hende der bevidst støtter dårlig avl!

  • #94   30. okt 2014 Jeg læste lige nogle af dine gamle emner (stalker mig) og faldt over et emne for ca 2 år siden hvor du ville have en fritte.. Der fremgik det tydeligt at du ikke havde hund.. Og den hund du har i forvejen er 5 år.. Dvs du ikke selv har opdraget den, du har bare overtaget den og tager nu æren for opdragelsen af den hund og bruger det som argument for, at du sagtens kan klare den nye hund.. Føj da

  • #95   30. okt 2014 Line Z: Cesar er helt sikkert ikke løsningen til sådan en hund, tværtimod.

  • #96   30. okt 2014 Jeg har læst næsten alle kommentarer.
    Det JEG kan konkludere er at der er mere end én misforståelse i denne tråd.
    Men først vil jeg starte med at sige TILLYKKE med hvalpen og HELD & LYKKE.

    Men når det så er sagt...
    Jeg er helt med på vognen om at blandingen er hovedløs (er selv ejer af en Alaskan malamute, 60kg, så ved hvad SLÆDEHUNDEN kræver) og selve købet ER IMPULS!

    Jeg tror at TS misforstår ALLE de gode og kompetente råd der rent faktisk er kommet i den her tråd. De FLESTE har ikke ment det som et angreb, men blot som en information om blandingen af disse kan være noget af en mundfuld. Og måske minder den ikke lige umiddelbart om andre "normale" renracede hunde. Der er jo forsket i at blande de forskellige kategorier af hunde kan give mere/flere end almindelige problemer. Ordene "Sprægfarlig blanding" betyder jo ikke at hunden nødvendigvis bliver farlig, men blot at den kan blive krævende, selvstændig, signalforvirret osv. Lad nu være at ligge så meget i ordet "farlig". Det har intet med det at gøre, det er helt tilfældigt at faren er CC. Det er lige somm den nye "Pomsky". Pomeranian/husky blanding. Det er også en "farlig" blanding.

    TS forsvarer sin handling - det er på sin vis også OK, dog viser det sig at hun stadig ikke har forstået meningen i disse råd der er kommet. Altså at man IKKE kan forudsige en hunds personlighed eller krav udfra en UPS blanding. Og viden omkring sygdomme og sundhed er jo på sin vis ukendt.

    JEG havde nok givet tæven en abortsprøjte.

    TS tager det uheldigvis meget nært (jeg formoder hun selvfølgelig bliver lidt ked af det). Det er ærgeligt. Jeg er sikker på det er en sød hund og håber det bedste for jer. Det kan være hårdt at få af vide fra andre at det hele måske ikke bliver så lyserødt som man havde forstillet sig.

    At aflyse handlen er op til TS og hendes kæreste, det er der ingen af jer andre der skal bestemme. Det kan jo sagtens være at man vokser med opgaven. Jeg synes nogen har været temmelig direkte omkring at hun skal aflyse handlen. Hvalpen får jo sikkert en ejer uanset. Er det så ikke bedre at den bliver omplaceret istedet for en aflivning hvis det viser sig at det ikke går alligevel?

    Jeg håber i klare det og at holder hovedet koldt. Det bliver en opgave, men håber i får man gode stunder sammen.

    Argh, håber ikke mit indlæg blev for indviklet.


  • #98   30. okt 2014 Desværre er det nok sådan mange tænker.. Neeej den ser sød ud og så glemmer de resten smiley

  • #99   30. okt 2014 Amanda M #97: Det der er en Finsk Lapphund smiley
    Altså blot en renracet hvalp smiley
    Billedet til højre er taget fra en opdrætter af denne race, og så har nogen tænkt at den lignede den blanding du snakker om smiley


  • #100   30. okt 2014 Den er da mega nuttet, men men så burde man ikke lave racen. Hunden er født, og den kommer til at bo hos en eller anden familie, ligemeget hvad. Så kan i mene hvad i vil, men hun kommer til at være iblandt os i omkring 10 år endnu. Har i et problem, så spørg efter avleren og lad Santos være. Hun er kun glad over at hun får en hund, og så vær dog glad på hendes vegne, og hundes vegne over at hun kan se bort fra generne, og alligevel vælger den.

  • #101   30. okt 2014 *Bumle*
    Hmm, det kan da godt være jeg tager fejl,men mener der har været noget oppe med det en gang. smiley Vil jeg da lige tjekke op på igen. Men blandingen af disse er stadigvæk hovedløs smiley


  • #102   30. okt 2014 Kan ikke være glad på hundens vejen.. Hun vil rejse til Spanien... Hun har ikke energi til og fodre en hund...

    Hvordan fanden vil hun tage hånd om en krævende hundehvalp. Der er en taber og det bliver hunden


  • #103   30. okt 2014 *Bumle*
    Fandt det og billedet er slettet.
    http://dogsuniverse.dk/artikler/hvad-er-en-pomsky/



  • #104   30. okt 2014 Amanda: Der står at hunden på det billede til højre i dit indlæg er en Finsk Lapphund, præcis som jeg skrev smiley

  • #105   30. okt 2014 Ja, jeg giver dig også ret ved at slette billedet smiley

  • #106   30. okt 2014 Hvor henne står der at Santos ikke kan fodre hunden og skal til Spanien???

  • #107   30. okt 2014 Thea - santos havde for nogle mdr siden snakket om at hun måske skulle flytte med kæresten til Spanien da det var noget med et arbejde der nede..Dette blev ikke til noget..

    Hvis man skal jorde ned alle de mennesker der somme tider døjer med psyken og har dyr får I det godt nok travlt! Tænke sig at være så smålige at hive et gammelt emne(som jeg ikke har læst) op om at Ts havde svært ved at få tage sig sammen til at fodre sin hund... Jesus.. Er dybt skuffet... smiley
    Hun er ikke alene! Ja blandingen er en risk..Men vær glad for at den ikke ender hos en der vil bruge den til hundekampe, og i stedet for, hos en som gerne vil forsøge at give den et godt liv!

    Mvh TT


  • #108   30. okt 2014 Synes bare ikke det er så ansvarligt at få en ny hund (og slet ikke en så krævende hund) 1 mdr efter man skriver at man ikke har overskud til den hund man allerede har...

  • #110   30. okt 2014 Sikke en omgang BS at fyre af på en kommende hundemors billede!
    Jeg er sikker på i får en helt vidunderlig hvalp! Både Husky og Cane Corso er SKØNNE hunde. Jeg er sikker på i får en vidunerligt hund ud af denne blanding.
    Og for søren hvor er den smuk!
    Det da modbydeligt at man ikke kan ligge et billede op uden folk med det samme begynder at tolke på racerne.

    Ja, en Husky er en hund der er kendt for at have meget energi, og en CC skal opdrages da det jo er en stor hund.
    For mig er ALLE hunde lige gode, det er ejeren den er gal med 99% af gangene. Jeg vil ønske jer al muligt held og lykke med jeres hvalp.
    Lad endeligt ikke disse trunter på HG ødelægge jeres glæde for hunden i første omgang. Jeg ved ikke hvor de har fra at denne racemix skulle være mere farlig end andre, men så er man ihvertfald ikke særligt meget inde i hunde hvis man siger sådan.


    TS, held og lykke med jeres SKØNNE hund.


  • #111   30. okt 2014 Tao, det er 100 % altid ejeren af hunden der er skyld i hvordan denne ender ud - ender det skidt er det som regl fordi man har købt en hund man ikke kan magte, har tid til eller er dygtig nok til at have.

    Der er nu engang avlet forskellige hunderacer til forskellige formål, og disse gener er der avlet på i flere hundrede år, og dem kan man ikke ændre på med træning, opdragelse og kærlighed, nej de er der altd, og man bør derfor købe en hund udfra hvad der passer ind i ens hverdag fremfor hvad der er flot.

    TT selvfølgelig er det synd for TS at hun muligvis har personlige problemer og ikke særlig meget styr over hvad hun vil med sit liv eller sig selv, men lige netop derfor er det vigtigt at have lidt selvindsigt og se at det måske ikke er det igtige tidspunkt at anskaffe sig en hund af den kaliber på...
    Uha, den med at hun faktisk 'redder' hunden fra en muligvis endnu værre skæbne er så råden at hive frem, alle forsøger vel at give de dyr de køber en god skæbne, men det er sgu tilladt at gøre uden at tage hovedet under armen - det er ikke lige hundekamp der er mest in i DK...


  • #112   30. okt 2014 Amanda: Nåh for dælen, det havde jeg ikke set smiley

  • #113   30. okt 2014 Mange tak TT - og er så enig med dig smiley

  • #114   30. okt 2014 Gad vide om i havde opført jer ligesom grimt overfor hinanden i virkeligheden.

  • #116   30. okt 2014 Mange spørger, hvad man ellers skulle have gjort med hunden, hvis ikke den kom ud til TS: ejerne skulle simpelthen have valgt kun at sælge til kompetente og erfarne hundeejere, der havde erfaring med mere "krævende" hunde, og som vidste præcis hvad de gik ind til og havde erfaring med, hvordan dette skulle håndteres.

    Men siden ejerne ikke gjorde dette, er det op til køber at afgøre med sig selv, om man rent faktisk har nok erfaring til at kunne håndtere en sådan hund - jeg ville bestemt ikke have det.
    Men det virker ikke til, at TS besidder denne erfaring ud fra ønsket om at få lige præcis denne hund fordi "den er stor og har meget energi." Det virker til at hun ser det meget sort/hvidt, siden hun bruger lang tid på at forklare, at hun ikke skal have en hund under 20 kg - det virker lidt komisk, at hun argumenterer for at hun skal have en stor og energifyldt hund, som om det forklarer, at hun har styr på opdragelses- og træningsmetoden; det er jo slet ikke energiniveauet eller størrelsen, problemet handler om. Derfor er vi nok mange, der ser lidt skeptisk på det smiley


  • #117   30. okt 2014 Jeg har en blanding af border collie, springer spaniel og islandsk fårehund, og for dælen hvor er det en lorte blanding, misforstå mig ikke, elsker min hund og hun er da smadder sød osv men der er da bestemt dage hvor jeg ville ønske at nogle havde fortalt mig hvor dum en blanding det er.
    Hun var helt bestemt et impuls køb, da jeg kort tid inden havde mistet min trofaste labrador blanding gennem 14 år år, ville jeg bare ha en hund nu, så fandt en annonce på en nuttet hundehvalp og to dage senere havde jeg hentet hende og da jeg havde erfaring med springer spaniels, tænkte jeg ikke videre over blandingen.

    Jeg har gået til diverse hundetræning, haft flere hundetrænere på osv, og alle mente at jeg nok burde aflive hende, da hun var så forvirret, nervøs, stresset osv.
    Jeg fandt en løsning, men hun er MEGET speciel, for at sige det pænt og hun blir meget hurtigt stresset og nervøs.

    Så mit råd er bare tænk dig virkelig godt om, det ikke sjovt med en hund som er snot forvirret pga. forskellige instinkter og det kan bare gå rigtig galt.



  • #120   30. okt 2014 - og avlerne skulle selvfølgelig bare fra start have givet en abortsprøjte, men de ved tydeligvis overhovedet ikke hvad de har med at gøre:

    (fra annoncen): "På trods af den sjove/unikke blanding kunne udfaldet ikke have været mere perfekt. Hvalpene er super lækre!"

    En helt almindelig annonce som lige så godt kunne have været beskrivelsen af et labrador-kuld - intet nævnes om den specifikke blanding og krav til ejer. Sjov og unik blanding?? Tænk, at de slet ikke har sat sig ind i, til hvem de sælger hvalpene.. skræmmende..


  • #121   30. okt 2014 Undskyld men FØJ hvor er det dårlig stil at sidde og rakke ned på et andet menneske på den måde, samt udhænge hende på et andet galleri hvor folk uden problemer bare sidder og sviner hende til.

    TS
    Gør dig selv en tjeneste og slet det her emne, og gå derefter på HuG og klag til en MOD så det mobberi kan stoppes. Det er altså for dårlig stil at det kan få lov at fortsætte.
    Og held og lykke med din nye hvalp. Farlig blanding eller ej, jeg synes helt bestemt du skal tage chancen og se om du ikke kan få dig en dejlig hund alligevel smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #124   30. okt 2014 Generelt er det bare tydeligt at hører hvem der ved noget om hunde (mere end at de har 4 ben og en hale), og hvem der intet ved...

  • #125   30. okt 2014 Line Z
    Det er såmænd heller ikke det herinde jeg snakker om (eller jo, enkelte kommentarer kunne måske have været undgået) men mere det der foregår på HuG.

    Og hvis det er mig du blandt andet hentyder til AMT så forsvarer jeg ikke hendes valg, for jeg ved ikke nok om hunde til at vide noget om racerne. Jeg siger blot at hun skal stå ved hendes mening hvis hun selv føler sig klar til det, mest af alt fordi det ikke er andres holdning man skal rette sig efter evigt og altid for så kommer man aldrig videre.
    Og jeg har btw selv hund, hvis det skulle have noget at sige.


  • #127   30. okt 2014 Jeg håber da TS har sat sig ind i racen.

    Jeg gjorde den fejl ikke at gøre det da jeg fik en samojede foræret. Og det tog dælme sin tid før jeg lærte at omgåes den race og hvad han havde behov for.
    Nu er han den dejligste hund længe set, men i starten nåede han altså også at dræbe en hane og en killing, af den simple årsag han ikke var aktiveret nok i hjernen.
    Nu ligger killingerne og sover i hans hale.

    Så for guds skyld da, håber jeg nu TS godt ved hvad hun går ind til, og ikke ender med måske værre end hvad jeg prøvede smiley


  • #128   30. okt 2014 Ego: ja, nogle af kommentarerne har da været lidt grove, og især inde på Hundegalleri, men jeg tror simpelthen bare det er fordi at folk finder det ekstremt alarmerende, at TS svarer på spørgsmålet "har du overvejet, hvad det kræver at have sådan en hund" med "ja, for vores nuværende hund er heller ikke ligefrem en gravhund, og jeg har mange års erfaring med træning af hunde (store hunde) og der har hele mit liv altid været store hunde (Grand Danois)". Det er nu altså et rimelig alarmerende svar smiley

  • #130   30. okt 2014 Abli

    Ja det er selvfølgelig korrekt. Nu anede jeg ikke hvilken race Cane Corso var da jeg startede ud med at skrive her inde. Efter en google søgning kan jeg nu godt forstå jeres bekymring. Sådan en blanding ser virkelig ikke helt heldig ud.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #131   30. okt 2014 Jeg syntes det er vildt at se hvor mange der støtter op om useriøst avl og useriøse købere.. Og hvor meget folk går op i det med at anskaffe sig en hund.

    At så mange her inde og på hundegalleri er så enige burde virkelig være en ekstrem øjen åbner..

    Især inde fra hundegalleri, for der er virkelig nogle ekstremt kompetente hundemennesker..


  • #132   30. okt 2014 ''(...) hun skriver nogle ting der er så langt ude at det er sjovt...''
    ''Hun er som at snakke til en dør''
    ''Altså jeg troede at jeg var den eneste der syntes hun var lettere dum''
    ''Hun er langt ude!''

    Undskyld, men ifølge mig er det altså ikke i orden at skrive om andre. Og igen, jeg forsvarer ikke hendes valg, men mener bare at folk altså liiige skal holde tonen.


  • #135   30. okt 2014 Corsoen er en dejlig hund i de rette hænder. Kendte en corso tæve engang og hun var simpelthen så skøn... Når man altså kendte hende.. Jeg forstår alle andres bekymring, når der bliver sat cane corso og husky i samme hund, det lyder ret... Spændende.. Jeg tænker nemlig også energi og selvstændighed, samt en grad af stædighed og megen intelligens sammen med et stærkt vogterinstinkt og en vis mistro til fremmede.. Det kan hurtigt blive temmelig tasty med sådan en blanding..

    Skønne hunde hver for sig, især corsoen, men ikke en blanding jeg ville lægge arm med..

    Jeg håber at vapse "falder heldigt ud" og at TS er sit ansvar voksent, nu hun har valgt hunden.. For hundens skyld ihvertfald.. Det er ikke fordi jeg vil være et røvhul, men.. Ja... Held og lykke med den..


  • #136   30. okt 2014 Ego: Du har ret, det er også nogle grimme kommentarer smiley

  • #137   30. okt 2014 Egentlig lækkert nok at dem på hundegalleri i enige med de fleste g denne tråd.

  • #138   30. okt 2014 Det er da top dumt hvis hun ikke har tiden til hunden, men det er der jo ingen der ved med 100% sikkerhed.
    Jeg undre mig over hvor kloge folk er via nettet. Jeg ville gerne se jeg stille jer op overfor en komplet fremmed og hendes nye hundehvalp og fyre sådan noget af.

    Måske går det fantastisk for dem. Det må vi da håbe! I stedet for at sige at hunden ikke dur, skulle vi måske stille hjælp og anbefale trænere i hendes område i stedet. Tror ikke de lader vær at købe hunden fordi folk herinde siger det.
    Jeg havde i hvertfald købt min hund ligemeget hvad.


  • #139   30. okt 2014 HELT ENIG med Tao!!! Kunne ikke være sagt bedre smiley

  • #141   30. okt 2014 Nu er jeg så en af de her inde der selv har hund.. En meget underlig blanding.. Og jeg synes I er usmagelige der angriber hende og hænger hende ud på denne måde..Tænke sig om andre skulle hænge Jer ud som uvidende og dumme fordi I valgte at købe en underlig blandingshest... smiley Er da ej hellere enig at det måske var det klogeste køb, men det er IKKE vores problem!

  • #142   30. okt 2014 Jeg har en hund, som er blandet chihuahua, papillon, border collie og shetland sheepdog, og det er, i enhver hundekompetent menneskes øjne, ikke umiddelbart en gennemtænkt blanding.

    Min hund er skøn, jeg elsker ham ekstremt højt, MEN han er fandme træls, at have med at gøre 70% af tiden. Så snart vi træder ud af døren, så stresser han. Han kan ikke finde ud af at forholde sig til de indtryk, han får, fordi han vil snuse, løbe og have det hele med på en gang, og det KAN han ikke. Det eneste måde hvorpå, jeg kan få ham nogenlunde ned i gear, er ved at gå absurd langsomt og stoppe hver gang han trækker. Og ikke engang altid dér er det nok. Og det er altså på trods af, at han aktiveres mentalt og fysisk i form af madsøg og renden fri i sporline, hundeskov osv.

    I dag havde jeg ikke købt ham. Han er en stor hyrdehund i en lille bitte krop på 4 kilo med et nervøst sind. Han kan rende alle de store hunde i hundeskoven fysiskt trætte, og alligevel forbliver han halvvejs stresset indtil vi kommer hjem, hvor han så ellers kan sove resten af dagen væk.

    Og jeg har "bare" en blanding af blide racer, som ikke har tendens til hverken ekstrem selvstændighed eller vogtergener.


  • #143   30. okt 2014 Alexandoria - det lyder fuldstændigt som min hund og det er altså bare super træls.

  • #144   30. okt 2014 Ja, det er det nemlig.
    Især fordi der ikke er særlig meget, man kan gøre. Jeg har været til adfærdsbehandler, men de ting, han anbefaler, har endnu ikke virket udenfor. Det dæmper det lidt, men tror næppe, at han nogensinde bliver en helt rolig hund..


  • #145   30. okt 2014 Der er netop ikke særlig meget at gøre, jeg har trænet og trænet og trænet og haft diverse hunde trænere indover osv og det hjalp nul og nix. har fx måtte opgive at lære hende at være alene hjemme da hun går helt i panik og stresser så snart man forlader hende. Jeg havde en trænet der forslog at jeg lod være med at fodre hende i en uge, så kunne det være hun kunne koncentrere sig -.-

  • #146   30. okt 2014 Jeg har heldigvis ikke problemer med Vaks hjemme, han er tryg, så længe jeg ikke forlader ham for good. Da vi flyttede tog det ham lige et par dage, at forstå, at vi altså skulle bo der, og ikke ville forlade ham.

    - Men ja, nogen gange får man nogen sindssyge råd. Jeg undersøgte min adfærdsbehandler grundigt inden jeg tog afsted.


  • #147   30. okt 2014 Min Nana stresser med det samme man forlader hende, hvilket er et virkelig stort problem. Det self blevet bedre, da hun var mindre gik hun i panik så snart hun ikke kunne se en, nu kan man godt gå ind i et andet værelse osv så længe hun kan hører en er der ro på.
    Men hvis man fx laver en hurtig bevægelse, det ringer på døren og taber noget stresser hun helt vildt op og det tager rigtig lang tid at få hende ned igen.
    Derudover har hun perioder hvor hun kan blive små aggressiv over for andre hunde, hvis hun er i snor.

    og så skal det lige siges at det altså ikke fordi jeg bare var uheldig med hende eller ikke kan finde ud af at opdrage en hund, da vi har været i kontakt med flere af de andre hvalpe fra kuldets ejere, som havde mange af de samme problemer.


    Sød ser hun ud, men for dælen en lorte blanding og det er helt bestemt sidste gang jeg køber en blanding af så forskellige hunderacer.


    profilbillede
  • #148   30. okt 2014 Vaks kan slet ikke andre hunde, når han er i snor. Men det er jo så frygtbaseret, han er ikke aggressiv. Men han er udfarende, når han så bliver bange. Ryger snoren af, så kan du se hans frygt pronto i form af kryben og så videre, indtil han forstår, at hundene ikke æder ham, lol.

    Vaks' kuldbror er også aflivet pga. aggression, som kom fra nervøsitet. Han var den nervøse hvalp, hvor Vaks var mere modig. Vi har været mega heldige med Vaks.

    Mit fremtidige hundevalg bliver en del mere gennemtænkt, det er helt sikkert.

    Og det er jo ikke engang, fordi det er irriterende for en selv, det er jo synd for hunden, at der konstant skal være sådan en stressen i dens sind...


  • #150   30. okt 2014 Nana er os største delen af tiden nervøs overfor andre hunde - dog kun når hun er i snor og så er hun især bange for store hunde, da hun er blevet angrebet 4 gange det sidste års tid, men der er perioder hvor hun har været aggressiv og bidt ud efter andre - dette er os kun når hun er i snor -, man kan dog, hvis man kender hende godt mærke på hende når hun er i de perioder.

    Nej det jo netop det, det er smadder synd for hunden at den er så stresset.


  • #151   30. okt 2014 Jesse - Nej, men når hun sammenligner dem med en GD, som er en meget nem race, så er det dælme noget af en udfordring, hun går i møde.

    Desuden, så forsøger både mig og Johanne, måske, at sætte det lidt i perspektiv.

    Johanne - Det er det virkelig.. ):


  • #152   31. okt 2014 Kan da ihvertfald fortælle ud fra egen erfaring at det på ingen måde er nemt med en hund som er snot forvirret pga. instinkter og min er altså kun en "lill" fis på 15 kg, ville nødigt stå med en kæmpe på 50 kg, med samme sind som min.

    Så vil jeg lige pointere at jeg udelukkende skriver det her fordi jeg selv har taget en dum beslutning engang og købte en hund som var en rigtig dum blanding og jeg altså står med "lorten" nu , og har en meget stresset, forvirret og nervøs hund som i perioder kan blive aggressiv., Jeg ville da ønske nogen lige havde taget fat i mig dengang og fortalt at det måske ikke var det smarteste valg. Jeg elsker min gund, men aldrig om jeg vil ha sådan en blanding igen, og håber da at min erfaring kan hjælpe andre med lige at tænke sig om en ekstra gang.


  • #153   31. okt 2014 Jeg har det præcis som Johanne. Jeg ville ikke gå af med ham nu, men ville ønske, jeg havde været klogere dengang.

  • #155   31. okt 2014 Tillykke med din nye hund smiley

    Folk er godt nok hurtige til at dømme en lille hvalp. Ikke en smart blanding, men nu hvor den er født, så er det da skønt, at den har fundet en ansvarlig ejer, som virker klar til at give den det liv den har behov for.

    Det kunne være fedt, hvis du (trådstarter) gad lave en ny tråd om den igen, når den er lidt ældre, og fortæller lidt om dens personlighed osv. Kunne jo være interessant at se, om den er en mundfuld, eller om den er en skøn "lille" hundeteenager.



  • #156   31. okt 2014 aaaargh nu synes jeg i hundemennesker strammer den..

    Den hund folk mener er skide farlige og racen burde udrydes (nemlig pitbullen)

    Husk lige på at ham der den amerikanske hundevisker.. hans pitbull træner andre forskellige hunde til at opføre sig ordentligt.

    Det er ikke hunden der er farlig. det er mennesket. Og som regel er det mennesket der skal trænes, ikke hunden.

    Så hvis hun er erfaren og ved hun kan håndtere sådan en hund så lad hende smiley


  • #157   31. okt 2014 Nu synes jeg du strammer den Limira..
    Kender ingen mennesker der synes at pitten skal udryddes eller at den er pisse farlig... Forstår heller ikke hvor det passer ind i den her sammenhæng? Oo

    Cesar Milan er måske ikke lige den bedste at hive frem her, ved man bare lidt om hunde er man som regl ikke den største fan..

    Hvordan kan man som 18 årig have erfaring med en blanding der er lavet af to så vidt forskellige og gennemavlede racer. TS skifter ideer som vinden blæser og vil den ene dag flytte, den næste have en hamster så er hun stresset over skolen og nu har hun set en hund på face og købt den samme dag - forstår ikke at kogen synes det er en god ide.. Ja jeg kan forstå at folk ikke synes at tonen er i orden og at det heller ikke er særlig pænt at hænge hende ud på et andet galleri, men ligefrem at skrive at hun "bare skal gøre det" er da tåbeligt og kun for at være på tværs.

    Ej hold da, man kan altså ikke sammenligne en blandings hest med en blandings hund, det er altså for langt ude.


  • #158   31. okt 2014 Jeg synes pitten er fantastisk og vil har villet have en siden jeg var lille.. Så jeg synes i den grad ikke at pitten er farlig og skal udryddes..

    Problemet med to meget modstridende blandinger er, at det er hunde med et helt forskelligt drive og er avlet til to meget forskellige formål.. En lab og en golden er der ikke så voldsomt meget forskel på, men det er der altså på cane corso og husky.. Det er ikke sikkert at TS får store problemer med hunden, men der er en større chance med sådan en blanding..

    Jeg synes også at der er nogle i denne tråd der har et mindre pænt sprog og derfor har jeg selv prøvet at få min bekymring/mening ud, uden at lyde fordømmende og grov..


  • #159   31. okt 2014 hmmm går man på hundegalleri bliver man ædt ved at sige ordet smiley sådan har jeg i hvert fald oplevet det..

    Synes bare ikke man kandømme ejer uden baggrund. men jeg glemte nok også lige at skrive jeg ikke havde læste alle 158 svar... så jeg har nok ikke fået det med hun ændring meninger..


  • #160   31. okt 2014 Jeg hader bestemt ingen racer, bare fordi de er den race, de er. Hader sågar overhovedet ingen hunde.

    Men det er altså en ufatteligt risikabel blanding at tage ind, og når man vælger at sammenligne den med ens træningsegenskaber på en GD, så har man altså ikke den fjerneste idé om, hvad man kan ende med at stå med.
    Man kan selvfølgelig være heldig, men man kan dælme også være uheldig.


  • #161   31. okt 2014 Hvorfor ikke?? Det kan være ligeså idiotisk at købe en blandings hest! Alle de sygdomme og skavanker den kan have/få fordi de to (tre/fire) racer ikke er egnet sammen som så gør at hesten går amok på omgivelserne pga. smerter e.l.
    Så jo det kan sammenlignes..En hest skal også trænes og opdrages... Hvor mange med en Michellino hest rider den 1x hver anden uge uden at denne farer rundt?? smiley


  • #162   31. okt 2014 Forskellen på en hest og en hund er at heste er byttedyr, mens hunde er rovdyr.
    Det er dumt at sammenligne sådan noget, for de vil og skal ikke være på samme måde.


  • #163   31. okt 2014 Ej TT nu bliver jeg nødt til at spørge om du helt seriøst mener at man kan sammenligne de to ting, har du evt. drukket, det er jo trods alt fredag...

  • #164   1. nov 2014 Det jeg mener er at mærkelige blandinger af alle dyr kan både falde godt og skidt ud. Man skal lade være med at dømme på forhånd! Og hvad var der, der var så galt med min sammenligning???

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #165   1. nov 2014 team tindur. du sammenligner seriøst ikke en blandingshest med en blandingshund?

    det er som at sammenligne en en sofa med en reol - det giver ingen mening..

    og hvis du ahr hund, burde du også vide at hunde er rovdyr hvor mod heste er byttedyr - ergo to vidt forskellige slags dyr


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #167   1. nov 2014 Clara: det måske fordi man tænker på hunden, at man har svært ved at glæde sig på ts vegne..

    Hvis du læser tråden igennem, kommer ts med nogle svar der tyder meget på at det er et impulskøb, og at der ikke just er meget erfaring at hente - ergo, skal man ikke gamble med sådan en type hund hvad dette kan ende med..

    Men tror da bestemt at jeg kan tale på alles vegne når jeg siger at jeg håber inderligt at hunden bliver sød og rar som voksen..


  • #168   1. nov 2014 Uha tråde starter.. Bare det du ligger ud med at skrive, at vi andre ikke kan lide store hunde, og derfor har et problem, med den hvalp du har valgt, siger mig bare at du ikke har tænkt dig grundigt over dit valg.. Jeg bliver seriøst hel forpustet over denne sammensætning af så vidt forskellige racer, som din hvalp er blanding af. Visse racer blander man bare IKKE sammen.. OG Husky og Cana Corse er no go..
    Man kan jo også tydeligt læse at avlerne slet ikke har sat sig ind i hvilken blanding hvalpene er sammensat af..

    Når man blander så to vidt forskellige racer, så aner man ikke en dyt om, hvilke drifter hunden vil få, og dette kan blive en rigtig farlig cocktail, og det er det folk reagere på.. Havde det været en ren Corso eller Husky, havde det været en hel anden sag, da man så bedre kan arbejde med hunden, fordi man kender hundens drifter..

    Det gør man ikke i en så ung en hvalp.. Det finde du først ud af, når hvalpen er omkring 1 år.. Håber du tænkerdig om...


  • #169   1. nov 2014 En hund er en del af familien, den bor i hjemmet, er en del af samfundet og derfor ofte i forbindelse med folk der ikke kender dens signaler, og måske ikke engang bryder sig om den. Måske står den foran fakta hvor et barn løber hen til den, måske får den revet snoren fri af hånden og løber sig en tur ned af gågaden.

    En hest er hele sit liv spærret inde i enten en boks eller en fold, gerne en smule afsides. På den gård/rideskole/ whatever den står på, vælger folk selv at komme, de folk der kommer på stedet hvor hesten står kender ofte til hestens adfærd, og ellers er de omgivet af folk der ved hvordan og hvad man gør med heste for ikke at komme til skade.

    Det er rigtig at vi indenfor rideverdenen har forskellige linjer der er kendt for at være lidt varme, avle stort, være syge osv. men det er altså på ingen måde noget du kan sammenligne med de forskellige hunderacer - vil du endelig lave en sammenligning, kan det højest sammenlignes med at der indenfor mange hunderacer også findes forskellige linjer - du skal derfor før du vælger hund ikke bare tage hensyn til valg af race, men også hvorvidt du vil have en hund udfra udstillingslinjer eller brugslinjer, og derefter hvilke hunde indenfor de forskellige linjer matcher det du søger.

    En hest er ligeledes et byttedyr som de andre også skriver, og en hund et rovdyr, det betyder bl.a. at en hest i en presset situation vil vælge at flygte hvor en hund, alt efter hvad den er avlet til, sagtens kan finde på at angribe - og her bliver det så også lidt triggy for nogen hunde (eksempelvis Cane Corso) opfatter meget hurtigt situationer som værende pressede og handler instinktivt med et udfald hvis ikke man ved hvordan de skal opdrages og socialiseres.

    Du kan ikke engang sammenligne hunde og heste sundhedsmæssigt, for hunde med tavle SKAL være undersøgt for de sygdomme den klub hunden repræsentere og DKK påbyder dem for overhovedet at få en tavle - det betyder at man som hundekøber kan kigge flere generationer tilbage og se deres sundhedsmæssige status og faktisk også ofte mentalitet da mange hårde racer skal mentalvurderes før de går i avlen , og derfra vurdere om man har fundet en linje/race man bryder sig om mentalt og sundhedsmæssigt.

    Vores heste får sjældent taget røngtenbilleder og det er ikke et krav ved hverken salg eller avl - alle kan avle en hest med rødt pas så længe forældrene har det, ingen sundhedsmæssige undersøgelser er nødvendige what so ever, ej heller skal man vurdere om forældrene er mentalt sunde og velfungerende dyr før afkommet kan få rødt pas. Du har altså ikke en jordisk chance for at kigge tilbage og se hvad du kan forvente af problemer sundhedsmæssigt og mentalt.

    Vil du absolut sammenligne hunderacer med hesteracer kan du måske gøre det med nogen af vores ekstremer. Vi har westernheste, varmblodsheste og trav/galopheste - det er nok nogen af de mest gennemavlede racer der findes sammenlignet med de flere 100 hunderacer der er avlet specifikt til et enkelt formål.

    Vælger du at blande to racer der ligger så langt fra hinanden som Huskyen der er en arbejdshund avlet til at være udholden, selvstændig, driftig og bomstærk med en Cane Corso der lige modsat er avlet til at være vagtsom, modig og beskyttende så har du en hund der måske er en blanding af det hele eller måske hælder mere til en af racerne. Det alene gør træning svært, for skal man træne mest som man vil træne en Husky, eller skal man træne som man ville med en CC for ikke at få en snotforvirret hund.

    Selvfølgelig er den ikke farlig, som vi skriver, på nuværende tidspunkt, men alle advarselslamper lyser altså når man læser både TS indlæg her i tråden og salgsannoncen på hunden.
    Så kan det godt være at alle os hundemennesker kommer til at "klappe i" fordi det går godt - men hvorfor tage chancen? Hvorfor ikke gennemtænkte sit valg af hund, så man slipper for så meget konflikt som muligt? Jeg skal da være ærlig og sige at det kribler selv i mig for at købe sådan en blanding fordi at det kunne være så fedt at være den ene solstråle historie der får sådan en hund til at fungere - men bare det at læse hvad hundemennesker der har haft hund i evigheder skriver her og i den anden tråd ville få mig til at tænke to gange hvis ikke at jeg i forvejen vidste at det aldrig ville gå.

    Der er SÅ mange grunde til at man ikke kan sammenligne de to ting, og der er SÅ mange grunde til at folk der ikke har haft hund ikke kan komme med et fornuftigt svar i lige netop det her tilfælde. Ingen af os hader blandinger, store hunde eller for den sags skyld muskelhunde. Men man skal virkelig tænke sig om før man vælger lige netop sådan en blanding.



  • #170   1. nov 2014 Wow, hvem sammenligner en blandingshest med en blandingshund?
    Det var da.. Dumt..

    Og der er vist ingen her der har noget imod hunden.. Som det bliver skrevet, er det ikke hunden den er gal med, men ejeren.. Og i dette tilfælde er vi jo netop ikke efter hunden men EJEREN, fordi hun ikke lader til at have styr på tingene og derfor fortjener hunden et andet hjem hvor ejeren ved hvad han / hun går ind til..
    Jer der skriver at vi skal være glade for at det er ts der får hunden og ikke en der vil bruge den til kamp etc..
    Øhm.. Er det det eneste alternativ?

    Hunden skal ud til en der har styr på tingene og som VED hvad denne hund kræver.. Og det lader ikke til at ts gør det..


  • #171   1. nov 2014 Hold da op hvor denne tråd dog udviklede sig til noget grimt!

    Ts, stort tillykke med hunden! Håber du får rigtig meget glæde af hende smiley
    Jeg vil nok anbefale at gå til noget hundtræning, så du får lidt hjælp med hunden.

    Jeg undre mig utrolig meget over folks måde at vide alt på? Hvorfor skulle hun ikke kunne klare at have en hund der kræver lidt ekstra? Fordi hun ikke er 40 år og har haft hund siden hun blev født? Eller fordi hun har købt det uden at sætte sig ind i hvad det kræver?

    Jeg fik selv den største skideballe på hundegalleri, da "jeg" anskaffede mig en Tjekkoslovakisk ulvehund for 1½ år siden. Han blev købt grundet udseende og fordi vi gerne ville have en schæfer uden de dårlige hofter... Jeg havde endda kun oprettet hunden, hvor min profil på et par timer, var fyldt med beskeder fra folk der ikke selv havde en ulvehund eller vidste noget om os. Tilfældigvis var det ikke min men mine forældres, samt jeg aldrig har bedt om folks mening.

    Vi blev også dømt til kun at have ham nogle få uger, men han er her da endnu?
    Ja, han var en større mundfuld end vi forventede, hvilket ts hund nok også bliver. Men at skrive en masse dårligt, som eks. #27, synes jeg godt nok er for meget. Hun er stolt af sin hund, så skriv dog tillykke og lad det være ved det, i stedet for at køre på hende.
    Om hun har nogle "psykiske" problemer (har ikke læst alle indlæg, men mener dette nævnes langt oppe.), hvilket gør hun ikke har overskud altid burde ikke være noget folk blander ind i dette.
    Ja, det er da synd hvis den skal skifte ejer om 1 år, men det må man jo så tage til den tid.

    Jeg håber det kommer til at gå godt for dig Ts og at du ikke får en stor forskrækkelse over hvor meget det kræver med den blanding smiley


  • #172   1. nov 2014 Wathana: Hvorfor skulle hun ikke kunne klare at have en hund der kræver lidt ekstra? Fordi svaret fra TS er meget alarmerende, når hun tror at man har nok erfaring til så speciel en hund, hvis bare man har arbejdet med "store hunde" der har energi smiley
    Hendes svar indikerer netop, at hun tror, at denne hund kun vil kræve det samme som enhver anden stor hund. Og det er en misforståelse smiley Derfor er det svært bare at skrive tillykke og "være glad på hendes vegne", da det vil være enormt naivt.


  • #173   1. nov 2014 Fünke, det vil jeg give dig ret i. Det kræver meget mere, end bare at have haft med store hunde.
    Kan godt været det er naivt, men hvis man samtidig går ud fra at det hjælper noget at skrive så meget dårligt til/om ts, så er man vist også lidt naivt. Hvad får folk ud af at skrive en masse dumt i stedet for at guide hende til, hvordan hun får en god hund ud af det, med evt. træning? smiley


  • #174   1. nov 2014 Nu er de jo ingen, der kender til hundens personlighed endnu. Så synes det er lidt tidligt at sige at denne hund bliver noget helt specielt og meget krævende. For det ved ingen jo reelt set på nuværende tidspunkt om den gør. En blanding arver jo ikke alle egenskaber fra dens forældre.
    Folk taler som om det er en lille djævlehund -men det er altså lige nu blot en hvalp, som muligvis (muligvis ik) får brug for ekstra træning og aktivering. Godt at forebygge med hvalpetræning osv., men hvad blev der af at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist? Får sgu helt ondt af det bette kræ, som allerede har alle fordomme imod sig.


  • #175   1. nov 2014 Sig B: Det er ikke fordomme det er fakta! Huskyen er en utrolig aktiv hund, og er en hund man ofte ser til omplacering fra omkring 6-12 måneder fordi folk simpelthen ikke har sat sig ind i racen. Og fordi en husky der ikke bliver aktiveret ordentligt er en frustreret hund der højst sandsynlig render på væggene.

    Cane corso er en vogter og er en pænt stor hund der udover at vogte også er blevet brugt til hyrdehund og til vildsvinejagt.

    De to racer blandet sammen i en pærevælling og en ejer der ikke aner en dyt om hvad hun står med, det kan ALDRIG ende godt.


  • #176   1. nov 2014 Men hvorfra ved du at hunden har arvet huskyens aktivitet/selvstændighed og cane corsoens vogter-gen? Det kan man jo ikke forudsige på den måde. Genetik er jo ikke som at bage en kage... Udkommet er forskelligt hver gang og også personligheden. Den vil arve visse ting fra sin mor og visse ting fra sin far, men hvilke den får fra hvem er jo umuligt at forudsige.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #177   1. nov 2014 Sig: der er jo ingen der siger st de med sikkerhed ved hvad udfaldet af blandingen bliver, men at med den blanding kan komme et rigtig skidt udfald, og at man derfor som køber bør være mere erfaren end ts - da udfaldet kan blive en skrub forvirret tiggende bombe..

    Og nej ts er ikke erfaren, så så ville hun ikke mene at hun sagtens kan træne et muligt dårligt udfald af en hund, bare fordi hun har trænet en grande danois...


  • #178   1. nov 2014 AMT: det er jeg helt enig med dig i (vil dog ikke udtale mig om sá erfaringsniveau). Med sådan en blanding kan man lige så godt gå med livrem og seler i forhold til træning, så man forebygger eventuelle problemer så godt man kan.
    Synes bare nogen herinde dømmer hunden som værende en aktiv, selvstændig, vogtede kæmpe, som bliver sindsyg svær at have med at gøre -før hunden overhovedet er gammel nok til at blive taget fra sin mor. Og det synes jeg bare er unfair overfor hunden.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #179   1. nov 2014 Sig b: det handler vel bare om at man kan se for sig hvor galt det kan gå?

    Det er levende dyr, og man bliver nødt til at tage sine forholdsregler, for hunde er på ingen måde tjent med forkerte ejere..

    Og man bør ikke prøve, i håb om at det går, for hunden er ikke tjent med at man gambler..


  • #180   1. nov 2014 Jeg har en husky og hun er ikke for begyndere.. Det er en fantastisk hund, kærlig og godmodig, men hun har sørme også testet os og løbet om hjørne med os og sådan en hund kræver altså træning og viden.. Var vores hund endt hos en som ikke vidste noget om dem var hun blevet et stort problem!

    De 2 racer er skønne hunde, men kan hurtigt blive små djævler hvis man ikke ved hvad man laver.. Derfor synes jeg ts burde finde sig en anden hund.. En af de små måske, de er jo nemmere.. Ironi smiley


  • #181   1. nov 2014 Jeg synes bare generelt at dét, at TS måler sværhedsgraden af hunden på størrelsen, er det mest foruroligende. Hold op, man må virkelig have misforstået meget, så smiley Hvis hunden var kommet ud til en kompetent ejer, der havde erfaring og viden om den specifikke træning, der kræves, ja så havde der jo ikke været så stort et ramaskrig.
    Der er da ingen grund til at placere hunden hos en ejer, der ikke har nok erfaring, og så bare håbe at det går, og hvis ikke så må man "bare omplacere hunden til den tid". Dét er netop unfair over for hunden smiley

    Wathana - du har ret, vi burde også guide hende til, hvordan hun får en god hund ud af det. Jeg har bare ikke erfaring nok til at kunne komme med sådanne råd smiley Jeg tror egentlig mest, at grunden til at folk ikke kommer med råd, er fordi man helst så at TS slet ikke købte hunden smiley


  • #182   1. nov 2014 Om det er en blandingshund/hest så kan udfaldet blive godt eller skidt... Ja hesten er et byttedyr men den angriber hvis den ikke har flugtmulighed! Hunden er et rovdyr der angriber hvis der får lyst.. Men hvis man socialiserer, træner, opdrager og aktiverer sin hund både fysisk og psykisk får man hunden derefter, ligeledes hvis man socialiserer, opdrager og træner sin hest! Man får den hund/hest man skaber! Selvfølgelig har racer og gener noget at sige, men potato potato!

    Mvh TT


  • #183   1. nov 2014 TT jeg kan kun ryste på hovedet og være dybt chokeret over hvad du skriver.. Wow, bare wow..

  • #184   1. nov 2014 TT - du har delvist ret, for ja, i hænderne på en kompetent og erfaren hundeejer der ved hvad han gør, så kan han mindske hundens stress og forvirring forårsaget pga. de forskellige gener, hvis udfaldet er sådan.
    Hunden kan blive fantastisk, hvis den får lige præcis den træning og opdragelse, det kræver. Men meget tyder på at TS netop ikke har denne erfaring og viden, så derfor synes jeg ikke helt det holder at bruge argumentet "hvis hun opdrager/træner den godt" - for TS har netop vist gennem sine beskeder, at hun måske ikke helt har forståelse for netop den opdragelse og træning, hunden har brug for smiley


  • #185   1. nov 2014 Men jeg forstår dog ikke helt hvad du mener med "Selvfølgelig har racer og gener noget at sige, men potato potato!" - jeg er meget imod dem, der mener at man kan skabe lige præcis den hund man æælsker hvis bare man socialiserer og opdrager den. Men jeg prøvede på ikke at læse dit indlæg alt for negativt. For det er simpelthen den største misforståelse hvis man tror, at man kan regulere hundens arvemateriale ved at træne den - men jeg håber ikke, at det var det du mente smiley

  • #186   1. nov 2014 Team Tindur - du kan ikke sammenligne hunde og heste. Jo, ja heste kan også reagere uhensigtsmæssigt hvis de presses, bliver bange eller andet. Men heste er dog alligevel noget mere ens da de mere eller mindre er avlet efter samme formål - at være rideheste eller trække en vogn instinkterne er altså grundlæggende det samme uanset om vi snakker en shetlænder, araber eller frieser. Størrelse, udseende og temperament er ikke det samme, men instinkterne så som flugtinstinktet, det er det samme.

    Hunde er noget mere forskellige da de er avlet efter forskellige egenskaber. Huskyen er slædehund, den elsker at trække og har et stort energi niveau. Dette kan du ikke opdrage dig ud af. Lige som at Cane corsoen er en vogter og en hyrdehund.

    Uanset hvor meget du prøver får du aldrig lært en chi at hyrde får, hvorimod at collien f.eks. gør det selvom den aldrig er blevet trænet til det. Det er instinkterne der styre hvilke drifter de har, og hvor meget de har. Ikke opdragelse og træning. Du kan dog godt træne til at kunne kontrollere drifterne i en hund, men den vil altid besidde dem.


  • #187   1. nov 2014 Tillykke med din nye hund, håber du bliver glad for den smiley .

    Bare af nysgerrighed, til dem der har været uheldige med deres hund, tjekkede i hvordan hunden havde levet og prøvet de første 8 uger ? .


  • #188   1. nov 2014 Hyggerytteren - min kom fra en stille og roligt helt almindelig familie med børn, hvalpene var stueopdræt og de var vant til katte, andre hunde, børn der leger osv. Tæven var stukket af da hun var i løbetid og havde været på besøg hos naboens han hund. Så det skam ikke fordi min blev "mishandlet" at hun er som hun er smiley

  • #189   1. nov 2014 Johanne, mishandling var slet ikke i mine tanker . Men der er noget med at hvalpe har et " vindue" åbnet indtil 7 ugers alderen hvor de bliver mest præget .

  • #190   1. nov 2014 Der var os derfor jeg havde skrevet mishandling med "" smiley men som jeg skrev før så kom min fra en helt almindelig familie og hun var en glad og frisk hvalp og opførte sig som alle andre hvalpe, det var først da hun var omkring 6 måneder gammel at problemerne begyndte at vise sig.

  • #191   1. nov 2014 Okay smiley .


  • #192   1. nov 2014 Hyggerytteren - Jeg har kendt Vaks siden han var 3 dage, da det var et vennepar, der fik dem. Men jeg var 13 og tænkte ikke over sådan noget, som at fx. moren påvirkede hvalpene. I dag kan jeg sagtens se, at de hvalpe ikke var helt gennemtænkte.

    - Jeg lider lidt af hukommelsestab (længere historie), så jeg husker ikke helt de første år af Vaks' liv, men han har, så længe jeg kan huske, haft problemer med det, især efter at han blev angrebet som 1-årig.

    Jeg fik Vaks, fordi det var den eneste hund, jeg måtte få. Vi fik ham desuden som 7-ugers, hvilket jeg er helt sikker på, har været med til at gøre, at han ikke er så slem, som han kunne have været. Hans bror blev aflivet pga. aggression, da han var 3 år gammel.


  • #193   1. nov 2014 Tillykke med det TS ! smiley
    Ved du hvad? alt her i livet kan ikke være planlagt, og nogle gange er det de smukkeste ting der kommer ud af det. JA, det tyder på at det er en 'besværlig' hund du har fundet dig, men så må du bare tage hensyn til alle dens behov, og så tror jeg sku du har fundet dig din bedste ven smiley
    Held og lykke!


  • #194   2. nov 2014 Tjez - Enig at en hyrde er en hyrde osv..Ligeledes en traver er en traver, galophest en galophest osv..
    Funke - Nej man kan ikke tage og træne væk jagthundens store jagtinstinkt og tage traverens trav ud af den..Men den kan mindskes med den rigtige træning, dog vil den altid slå ud i nogle situationer. Men måske dette/denne hund/udfordring er hvad TS behøver for at få gang i sit liv, og måske hun klarer denne opgave helt fantastisk. Husk at man skal lade være med at dømme ned på forhånd! I ville også blive utrolig kede af det hvis folk bare var negative til Jeres projekter, ønsker, mål og drømme!

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #195   2. nov 2014 Team tindur: undskyld, men det er ren volapyk du fyre af.. Det er direkte dumt at sammenligne en blandingshest med en blandingshund..

  • #196   2. nov 2014 Man kan i det hele taget slet ikke sammenligne byttedyr og rovdyr. Der er en verden til forskel på de to.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #198   2. nov 2014 Maiken: Gud ja... Raceforbudet kan vel ende med en aflivning af hunden, grundet forkert udseende?

  • #199   2. nov 2014 TT: Nu vil jeg ikke rigtig blande mig i om TS for et par måneder siden har haft det dårligt eller hvilke andre indlæg hun har lavet, men hvis vi tager udgangspunkt i din kommentar om at få gang i sit liv, så skal hunden jo altså stadigvæk ikke ikke være et redskab til at TS får det bedre.

    Ja, der er da nogle som får dyr hvis de har det svært, men som nogle af de andre også nævnte, så er det bare ikke i orden at "gamble" med hunden - for at være ærlig synes jeg man bliver så forhippet på, at man skal være glad på andres vegne, at det i sidste ende muligvis vil gå ud over hunden. Her synes jeg ikke der er plads til "måske'er" - det er simpelthen for risikabelt.

    Ja, jeg ville da også blive ked af det, hvis folk så negativt på mine mål, men der er forskel på at have en urealistisk, men harmløs drøm om at blive f.eks. Hollywood-skuespiller og så at have en levende hund mellem hænderne - og her kan man ikke længere blot sige "måske går det", for nu har man også ansvaret for et levende dyr, og gambler ikke kun med sig selv smiley


  • #200   3. nov 2014 Det er faktisk meget interessant at kigge på forskellen på denne tråd og den på hundegalleri. Jeg tror bla. forskellen ligger i at gennemsnits alderen i denne tråd er lavere end den på hundegalleri.
    Da jeg var 18 år kunne jeg sikkert også have hoppet på "en-hund-er-hvad-man-gør-den-til-vognen" Men med alderen kommer erfaring, og en hvis ydmyghed over for, at man altså ikke ved alt, og derfor nok bør lytte til dem der ved mere end en selv.......


  • #201   3. nov 2014 Funke - er du også imod handicapridning og førerhunde? Der bruges jo hesten og hunden til at give de handicappede et bedre liv...

  • #202   3. nov 2014 TT - det var jo ikke det, jeg mente, og det tror jeg da også godt at du ved smiley jeg mente blot, at hun ikke kun skulle købe en hund fordi hun måske har det dårligt, hvis ikke hun også overvejer konsekvenserne; dvs. der skal ikke være noget "måske går det" med i overvejelserne omkring lige præcis denne blanding, for det er simpelthen for risikabelt. Jeg synes da både handicapridning og førerhunde er noget af det dejligste vi har smiley

  • #203   3. nov 2014 Anne Julie:
    Jeg må indrømme, at jeg synes diskussionen på hundegalleri er endnu værre end den her. Folk er utroligt ubehøvlede og nedladende, hvilke jeg ikke synes hører nogen steder hjemme. Hvis man burde lære noget med alderen, så burde det sgu nærmere være at behandle andre med respekt og ikke kalde nogen en "tøs", dum osv.


  • #204   4. nov 2014 Stort tillykke med din dejlige hvalp smiley
    Hold da kæft hvor kan nogle mennesker dog piske en stemning op hurtigt! smiley
    Bare fordi det måske er en lidt anderledes blanding, er det jo ikke dømt til at gå galt! I ve jo ikke hvordan hunden bliver, hvordan hun klare opdragelsen på den osv... I får det jo til at lyde som om det kun kan gå dårligt! Og det er da ihvertfald ikke rigtigt! Vær dog glad på hendes vegne i stedet for at fortælle hende at hun har købt en hund der ikke passer ind! I ved jo ikke hvad hun vil have og hvor meget erfaring hun har med at træne hunde?! smiley


  • #205   4. nov 2014 Juliane: Det kan man mere eller mindre gætte sig til, ud fra hendes svar her i tråden. Hun har ingen anelse om hvad det er hun står med! Og når hun tror på at hvis blot hun opdrager den, så bliver der ingen problemer, så kan hun godt tro om igen, for sådan fungere det ikke.

Kommentér på:
JEG SKAL HAVE HUND! :O

Annonce