{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Menstruations smerter {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har rigtig mange menstruations smerter. Flere end jeg plejer at have. Normalt bliver de tonet ned med en panodil, og så mærker jeg dem næsten ikke.

Men i dag har de bare kørt på konstant. Jeg har tager 1 panodil, men da den ikke synes at virke ville jeg ikke tage 1 til (har det i forvejen ikke godt med at sluge piller) har haft en varmedunk på maven det meste af dagen, og det har taget det meste. Dog fjerner den dem ikke permanent...

Sagen er den jeg skal i skole i morgen, og vil helst ikke ligge mig syg alt for meget.

Så, har i nogle gode råd til hvordan man kan mindske smerterne ? smiley


- På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Menstruations smerter
  • #1   19. nov 2014 Bevægelse, selvom det måske ikke umiddelbart det man har mest lyst til. En skridttur er også god. Den vuggende bevægelse løsner lidt op.

  • #2   19. nov 2014 P-piller.
    Jeg kan ikke tåle P-piller, men tager nogen som hedder "mini p-piller" som fjerner smerten, men som også fjerner din menstruation smiley


  • #3   19. nov 2014 Lav nogle strækøvelser.. Det plejer at hjælpe ved mig:)
    Altså sådan så du strækker i underlivet, hvis du forstår


  • #4   19. nov 2014 Jeg har en magnet bla til når jeg har det. den har jeg på konstant og det hjælper. Til en anden gang, du kan nok ikke nå at skaffe en til i morgen, ellers varme og muskelafslappende smiley

  • #6   19. nov 2014 Selvom det ikke føles godt i starten, så er forskellige strækøvelser faktisk det bedste. Specielt mave- og rygbøjninger samt planke. Jeg kan tydeligt mærke forskel på, da jeg trænede og nu hvor jeg ikke gør, i forhold til smerter "den tid på måneden" smiley

  • #7   19. nov 2014 Tag 2 panodiler evt. kombineret med iboprofen også.
    Vent med p-piller til du får brug for dem! Jeg begyndte på mine da jeg var 14/15 og jeg havde mange humørsvingninger i de første år. Jeg fik dem så tidligt, da mine smerter var så stærke at det eneste, der hjalp var sådan nogle crazy-stærke gigtpiller smiley


  • #8   19. nov 2014 ipren og nusse din mave med urets retning. Det virker på rigtig mange ting. ondt i maven, dårlig maven, ondt i underlivet og mens smerter.
    Havde en tidligere veninde der have rigtig ondt og jeg nussede hende på maven i en 30 min tid og så havde hun det meget bedre! og hvis du gør det som det første sammen med en ipren eller et par panodiler, kan du jo oplagt efterfølgende gå en tur og lave strækøvelser som de andre foreslår.
    Motion er rigtig godt også!

    Håber du snart for det bedre!


  • #11   19. nov 2014 Jeg synes en gå tur eller stræk øvelser er bedst de få gange jeg er udsat for det

  • #12   19. nov 2014 Lizette J:
    Kommer du ikke også lige med dine magiske hænder, og nusser mig på maven, når jeg har mens-smerter? Ej haha sjovt at det virker smiley


  • #14   19. nov 2014 Dragvik: Jeg svarer også lige, for jeg tager også minipiller. Jeg har ikke haft min mens i 2 år, så pillerne fjerner ved det helt ved nogen smiley

  • #16   19. nov 2014 Man kan få nogle piller på apoteket mod det som virker når det er virkelig slemt kan ikke huske navnet da det er mere end 4år siden jeg havde det menstruation sidst..

    Ellers så bevægelse/motion


  • #17   19. nov 2014 Mange tak for alle jeres svar smiley


    Line:
    Hehe smiley


  • #18   19. nov 2014 Min mens er stoppet helt. Og jeg er yderst tilfreds, da min egen læge har sagt at det ikke gør noget smiley

  • #19   19. nov 2014 hehe, med glæde smiley

  • #20   19. nov 2014 Du kan gøre meget ved at tænke over hvad du spiser. Produkter med meget jern kan give øgede smerter i forbindelse med menstruation - eksempel leverpostej, rødbeder og så videre - ligesom lakrids kan give flere smerter.

    Så hold dig fra det.

    Cocktail med Paracetamol og Ibuprofen er godt, når først skaden er sket - og så varme.

    God bedring

    Nightfall


  • #22   19. nov 2014 Det er også fordi jeg er en tosse efter den slags smiley - men jeg kan mærke det 10 - 15 min efter indtag af en leverpostejs mad med rødbeder - av av.

    Har efterfølgende læst at det er indmad samt jernholdige grønsager - og så er en leverpostej mad med rødbede jo også næsten det værste man kan gøre.



  • #23   19. nov 2014 Jeg plejede at tage 2 x panodil + 1 Ipren, og så var det væk, men det er efterhånden blevet værre, så nu skal jeg selv prøve p-piller. Imellemtiden virker 2 x panodil + 2 x Ipren, varme og chokolade smiley Mangler bare én af tingene, så fungerer det ikke smiley

  • #24   19. nov 2014 Puha, jeg skulle nødigt tage noget det fjernede min mens helt. Godt nok kan jeg ikke lide det, meeeeen... Det er da vigtigt at se at den kommer og at alt er okay. Det kan umuligt være sundt at gå uden mens i flere år.

  • #25   20. nov 2014 Det bedste jeg kan gøre for mig selv når jeg får smerterne er to panodiler og en ibuprofen - så slipper jeg stort set for smerterne imens pillerne virker smiley

  • #26   20. nov 2014 Der står noget her ang det ikke at bløde:
    "Ud fra et medicinsk synspunkt er det ikke noget problem, at man ikke bløder, da der ikke bygges nogen slimhinde op i en gestagenpåvirket livmoder. Der er altså ikke noget, der skal udstødes ved en blødning." - fundet på netdoktor.
    - Så det gør altså ikke noget at man ikke bløder.


  • #27   20. nov 2014 Det her desværre ikke den hurtige løsning, men tilgengæld en mulighed for at fjerne smerterne permanent.

    Jeg gik hos en dygtig osteopat. Det er en fysioterapeut der har videreuddannelse sig i retningen af kiropraktik.
    Hende jeg gik hos ligger i Charlottenlund, men der er sikkert andre der kan det samme.
    Hun tryllede på mon mave og AV for F... Det gjorde ondt, men efter 2-3 behandlinger kunne jeg slet ikke mærke min menstruation længere. hun fik simpelthen løsnet op i noget der sad og gjorde ondt. Meget effektivt.


  • #28   20. nov 2014 Forstår ikke hvorfor så mange tager panodil, når nu ipren ligefrem reklamerer med at hjælpe mod menstruationssmerter smiley Ipren kan kombineres med panodil hvis man har meget stærke smerter, men ellers så skulle to ipren være rigeligt smiley

    En god ridetur hjælper også altid, da musklerne bliver rørt og varmet op.


  • #29   20. nov 2014 Hvis det er meget slemt for mig, så virker det kun at:
    - tage 2 x Panodil ZAPP
    - massere af tøj på
    - FOSTERSTILLING i sengen (eller ligge på skinnebenene med knæene op mod hovedet)

    Så forsvinder det i løbet af højest 30 min. smiley


  • #30   20. nov 2014 Jeg tager altid to Ipren og så mærker jeg ikke noget mere. smiley

  • #31   20. nov 2014 Jeg synes det er rart at min mens er væk. Jeg skal ikke tænke på, hvornår jeg skal begynde og tage bind eller tampon på, jeg får ikke de smerter, som både holder mig væk fra skolen og stalden i 2-3 dage.
    Nu skal jeg bare tag en pille hver evig eneste dag, som gør at jeg ikke har mine smerter mere, eller mit lort.


Kommentér på:
Menstruations smerter

Annonce