{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

en lille historie del to {{forumTopicSubject}}

før del to starter vil jeg gærne lige på forhånd sige unskyld for eventuelt stavefejl. er bedre til at skrive på engelsk da jeg har chated mest på det sprog. særligt meget med stormy may selv fra hestens vej documentaren...

dag 2:

tirsdag i den første uge mødtes james på rideskolen kl 1 sammen med rikke. de havede siden mødet aftalt at mødes over mail, så de kunne arbejde lidt med et problem HUN havede med sin hest miko. hun havede altid svært ved at få ham til at holde focus på HINDE. og kikkede altid alle andre steder hen ind lige det han skulle konsentrere sig om. så før rikke kom, havede james skaffede lov til at rideskolen, at have nået hø til at ligge ude i midten af ridehallen. rikke kom kl 2 da hun havede tidelig fri i dag. så da hun kom, bad han hinde hente miko ud i ridehallen, og slip ham løs. straks de kom ind i ridehalen og hun slap ham løs, gik han hen for at spise, og rikke løb efter ham for at ville stoppe ham. men james sage. nej lad ham endelig. det er lagt ud for det samme. og så begynte undervisning. james startede ud med at sige... heste bliver mishanlet, fordi det hvirker så godt. vist du tager en hest, og du tvinger en hest, vil den give efter, og den vil gøre hvad der bliver sagt i siste ende. nu spøresmålet til dig er nu rikke. bare fordi vi KAN som menesker, og bare svar ja eller nej her. bør vi tvinge heste til ting? rikke tængte lidt, og sage så neeej ik altid. james fortsatte. måden at forstå dette på er, at når vi irattesæter en hest. hvad jeg taler om, at irattesætte en hests adfær. vist du irattesætter den i nået du vil have den til at gøre. så det en selvtjenene handling. og i det du irattesæter en hest i nået du IKKE vil have den til at gøre, som fx støre bevelser i piafe eller passage eller hvad nu end problemet måtte være. grundlægene ville du irattesætte det ukoragt. fordi det kom fra en selvtjenene handling... måden at forstå DETTE på er, at når vi er på hestens ryg, eller som mig, i det heletaget omgåes hvors heste. så er vi i hestens hjem. det en invitation. vi MÅ, når vi omgåes hvorse heste. være HVIRKELIG respektfuld. og følge hvad der er etektlig koragt. og det gør vi ikke ved at fortæle hesten hvordan den skal være. det vil svare til at jeg fx to hjem til dig, og ville bestemme hvordan DU skulle være, fordi JEG har det bedre med det. man kan fortælde hesten at det den gør ikke er rart for en at den gør. men man stræffer den ikke for det. men viser at det er ubehaligt, og så lader hesten selv opsevere dette, og så finde ud af hvorledes den vil stoppe med dette, ud fra hvor glad den er ved dig. jo sødre og bedre du er ved den. jo mere vil den så også lytte til dig. men du er nød til at vise HESTEN, at DU har den blødhed og blidhed, som du gærne vil have frem i hesten. fordi for at du kan lære hesten dette, er du jo nød til at kunne det selv. det betyder, ikke slå den når den gør nået forkert, ikke råbe af den, ikke stræffe den, og så vidre. men blot fortæld den at det bryder du dig ikke om, og at du godt ville den stoppede med det...

nu var miko snart færdi med høet. så james fandt en strile frem, og gav den til rikke og sage. nu vil jeg gærne have dig til at strile den mens den spiser. jeg står ved siden af dig og passer på dig at der ikke sker nået. vist hesten rygger på sig. så træd et skridt tilbage, og se hvor hesten plasere dig henne, og så stril den der. så finder du, at hesten faktisk finder ud af at vise dig hvor den gærne vil klø's/striles/nusses, og at du så forstår det og gør det derfra. og det så starten på at lære at læse hesten's kropsprog... dag den var færdi med høet, fandt james en spand godbider frem. og inprintede hesten, at den ikke skulle gå i den. og bad rikke om at hente en skammel at sætte over den. da de havede fået en skammel over spanden med godbider sage james. nu bruger vi lige lidt tid på dit problem med miko's focus på DIG. vi bruger carolyn's resnicks waterhold retual. det ik fordi det ER et retual. men det vi gjorde før var en del af dette. nemlig først at gøre nået rart og hygelidt med den, og der på få den's interese i dig. nu vil jeg gærne have dig til at få hesten til at stå lidt væk fra spanden, med fronten mod den, så hold en flad hånd op på langs foran den's hovede, og sig woah som stå. eller bare sig stå, det må du om, eller hvad du nu vil have skal betyde at den skal blive ståne. så går du hen og henter en godbid, vist den går med dig stopper du op, og for den lidt væk igen, for at lære den at vente på du kommer tilbage til den med godbiden. når den så bliver hvor den skal til du kommer tilbage med godbiden til den. SÅ roser du den godt klør den på halsen, og så vidre, når den gør nået forkert, siger du bare 'neej miko, stå. og præsser den lidt tilbage igen.....

efter de havede øvet det nogen gange slutede de for i dag. for nu var klokken 4, og jasmin og vito skulle have deres undervisning nu. rikke kikkede på og lyttede med på sidelinjen.... julian startede ud med jasmin med at sige nogen ting af klause ferdinand hempfling.... vist vi ser tilbage på hvorse forfedre, de siger, at vi har nået der kaldes regelistiske ord. ting vi kan se, ting vi kan røre, ting vi kan bruge, og ting vi måske misbruger, som fx pisk og spore. og vi har nået her, på den anden side. det som en drømmeverden, det som et symbolsk verden. og når end vi ser tilbage på hvores forfedre, om det er koragerne, fra de vide folk, fra barbarene, fra indianerne, fra vikingerne, uanset hvad. er det ALTID det samme. der er altid tale om de samme to emner. der er altid tale om den samme linje i mellem... og det en sjov ting. for dette dyr der er på tale, er tilsynladene på tale med linjen, som tilsynladene er om grænsen... grænsen mellem disse regelistiske, synlige, rørelige ord. og den anden. hvad det end måtte være. dyret, der ALTID kommer på tale, hvor END du rejser hen. dyret der kommer på tale er, hesten. i følge hvorse forfedre, krævede det en MASSE, i FORHVEJEN! for at være sammen med en hest. vist man ikke havede denne selvbevisthed, bevistheden om din krop, bevistheden om dit sin, bevisheden om din energi, og en masse andre ting. vist man ikke var at kunne bringe denne regelistiske del af verden, og denne drømme verden sammen, ville man ikke sætte denne person sammen med en hest. for hesten har fra dette øjeblik den OPGAVE, at formidle denne besked MEGET klart. det ikke nok hvad du gør, du gennembryder ikke pointen... du for denne besked, hele tiden. fx du åbner døren til hestens staldbox. hesten kommer, hesten skubber, hesten trækker! hesten ønsker at gå til venstre du vil gå til højre, betyder, at hesten prøver at give denne ide til personen. du er ikke nok, du er ikke nok, du er ikke nok... hvad er billedet for personen? endelig! efter uger, måneder, eller år. jeg er ikke nok, jeg er ikke nok. det en stor fare! vist du fx lære at spille gitare. vil du, den første dag, lære at spille efter noder. og det kun rart. efter den første uge kan du spille den første lille sang. og efter et år, begynder du at spille til fester, med venner, allerede gode sange. det betyder, under NORMALE omstændigheder, er vi nød til at passe på. at hvad vi gør, er at forøge energi, at forøge tillid, at forøge selv akendelse på en positiv måde. i en verden af hesten, dette er ikke tilfælet. i en verden af hesten. vil du indse, at frustrationer, og negative følelser, er det daglige brød folk spiser....

jasmin. nu vil jeg gærne igen have dig til at arbejde lidt på at få vito til at følge dig ude på volden. og i dag, så prøv med skridt stop skridt overgange, og se om han stopper og går når du gør det... det gjorde jasmin som james sage. og det gik så fint med bare at følge hinde. men hesten vito havede lidt svært med at stoppe presis når hun gjorde. så james påmindede jasmin. konsentrare dig om det du vil have den til jasmin. se det for dig inde i hovedet, og læg dine følelser i det. det gjorde hun, og det gik lidt bedre. så sage james kl lidt over halv 6. nå. jeg må gå nu. jeg skal også nå en bus. hvad tid i morgen?. rikke kunne kl 3. og jasmin sage halv 5. james fortalte lige kort, at det kostede ham lidt at få lov at bruge halen, og låne hø her, men at det skulle de ikke betale for, det gav han gærne. og de to alle hjem. og på hjemvejen snakkede rikke og jasmin om vær deres undervisning den dag, og hvad de syntes...

husk det bare begivenheder jeg gør til en historie. nyd den som sådan, og tro på det eller lade vær...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en lille historie del to
  • Klara J
    Klara J Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #1   21. nov 2014 Hvor vil du hen med dit emne ?

    Og hvor mange emner som dem her vil du oprette ?


  • #2   21. nov 2014 smiley

  • #3   21. nov 2014 Så du valgte opmærksomhed til dig selv, fremfor et forsøg på rent faktisk at forsøge at ændre noget ift at få dit budskab igennem hos andre.
    Helt ok at være egoistisk og selvforherligende og have brug for bekræftelse fra andre, men kan du ikke i det mindste gøre dine fantasihistorier lidt kortere smiley


  • #4   21. nov 2014 smiley

  • #5   21. nov 2014 hvis du skal ændre navnene på personerne, som de hedder i virkeligheden, skal det være gennem hele historien smiley
    Kan se du har skrevet julian i stedet for james en gang, men det er jo bare en fejl smiley

    Har læst den igennem, også dit første emne, og det er da en meget fin historie, men jeg ville rigtig gerne se en video - og ikke bare billeder - hvor du arbejder med heste. Det ville for mig være meget interessant om det du gør rent faktisk virker smiley Det lyder nemlig spændende, men alt hvad jeg har lært, så forstår heste simpelthen ikke hvis du går hen til den og siger at det vil du ikke have, ven. De forstår dit tonefald, men ikke dine ord smiley

    Men hvis du har en video vil jeg rigtig gerne se den smiley evt. du kunne få optaget en så de andre herinde også vil kunne se den smiley


  • #6   22. nov 2014 Har du slet ikke overvejet at bruge stavekontrol, dele din "historie" op i afsnit samt begynde med stort bogstav efter hvert punktum? Bare lidt input så dine historier bliver lidt mere acceptable at læse?

    mvh ponymor


  • #7   25. nov 2014 Sig til, hvis du kommer til Sønderjylland. Jeg vil gerne se dig undervise mig og min pony.

  • #8   25. nov 2014 Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen, og jeg er ligeså træt af dine historier som mange andre er. Jeg er bare ikke glad for at give opmærksomhed. Og det ved jeg at jeg kommer til nu, men det er kun fordi jeg ikke kan lade være med at tænke, at en dag kommer du eller andre til skade.

    Jeg hiver lige fat i denne del af din tekst (det ville altså hjælpe hvis du fik rettet punktummer og kommaer):
    " vist hesten rygger på sig. så træd et skridt tilbage, og se hvor hesten plasere dig henne, og så stril den der. så finder du, at hesten faktisk finder ud af at vise dig hvor den gærne vil klø's/striles/nusses,"
    Det der sker der, ligner forfærdelig meget det jeg vil kalde negativ belønning (=noget ubehageligt fjernes i det hesten gør det rigtige) bare brugt forkert. Man bruger også negativ belønning i ridning: Rytter presser med benet, hest flytter sig den vej den skal og som belønning fjerner rytteren benets pres.
    Pointen er, at det at striglen flytter sig fra hesten (du træder et skridt tilbage når hesten flytter sig), kan hesten opfatte som en belønning. "Hov, ham den irriterende med børsten stoppede da jeg flyttede mig. Så må jeg hellere flytte mig igen når han børster igen." Det er ikke de ord hesten tænker, for den tænker ikke i ord. Men det er den reaktion der kan ske i hovedet på den.

    Jeg er der, hvor jeg ikke ved om det er synd for dig hvis du kommer til skade eller om det er velfortjent. Men jeg ved, at hvis dine historier er sande, så er jeg bange for at andre kommer til skade, som resultat af dine handlinger.


  • #9   25. nov 2014 Min hest trådte mig over tæerne og jeg prøvede at visiualisere min smerte over til ham, så han ku mærke at det ik var pænt gjort, men så ikke ud til at han hørte efter....

    ( ps, ikke rigtig historie, min dejlige hest træder skam ikke på mig!)


    profilbillede
  • #10   26. nov 2014 (Jeg retter lige dine stavefejl for dig i dette ligge afsnit inden jeg begynder at snakke om det)
    "...så går du hen og henter en godbid. Hvis den går med dig stopper du op, og får den lidt væk igen, for at lære den at vente på du kommer tilbage til den med godbidden. Når den så bliver hvor den skal til du kommer tilbage med godbidden til den, SÅ roser du den godt klør den på halsen, og så videre. Når den gør nået forkert, siger du bare "Neej miko, stå" og presser den lidt tilbage igen...

    et du beskriver her med dine egne ord er den simple indlæring kaldet negativ straf og positiv belønning. når hesten går noget vi ikke vil have fjerner vi den fra det den gerne vil have. Altså straffer vi den for at rykke sig mod godbidderne ved at bede den bakke væk. Det kan godt være du ikke mener det er en straf, men i hestens hoved straffer du den ved at fjerne den den gerne vil have. det er selvfølgelig ikke en straf som at give en et klask eller lignende.
    Når den så gør det vi gerne vil have (altså bliver stående) så belønner du den med en godbid. Så simpelt kan det forklares.
    Det er ikke en magi med at hesten tænker "ååh nej, jeg skal gøre sådan her for at hun bliver glad". Den finder simpelthen ud af hvordan den skal få sin godbid ved hjælp af forsøg-fejl metoden. Dette betyder at hesten forsøger en masse ting idet den ikke kan ressonere som et menneske og gøre forsøgene i hovedet først. den finder så ud af hvad der giver godbidderne og udfører den adfærd. Længere er den ikke.

    Og så til det jeg egentlig gerne ville skrive til dig om. Igen har jeg lige rettet stavefejlene (mest for min egen skyld):
    "Heste bliver mishandlet, fordi det virker så godt. Hvis du tager en hest, og du tvinger en hest, vil den give efter, og den vil gøre hvad der bliver sagt i sidste ende. Spørgsmålet til dig er nu Rikke. Bare fordi vi KAN som menesker, og bare svar ja eller nej her, bør vi tvinge heste til ting?"
    Rikke tænkte lidt, og sagde så "Neeej ik altid".
    James fortsatte: "Måden at forstå dette på er, at når vi irettesætter en hest. Det jeg taler om er at irettesætte en hests adfærd. Hvis du irettesætter den i noget du vil have den til at gøre, så det en selvtjenene handling. Og i det du irettesætter en hest i noget du IKKE vil have den til at gøre, som fx større bevægelser i piaffe eller passage eller hvad nu end problemet måtte være. Grundlægene ville du irettesætte det ukorrekt, fordi det kom fra en selvtjenene handling"


    (Okay, det her er ikke livsnødvendgt, men punkttum er ikke det samme som komma, og komma kan ikke bruges som punkttum - få lige styr på det for det er det samme både på dansk og engelsk. Kan du ikke bare skrive det på engelsk og så bruge google translate, læse det igennem og så poste det? Det ville spare os for en masse grammatikfejl som er ubehagelige at læse)

    Du er så grusomt generelliserende at det er lige til at blive rødglødende af. Hvordan kan du vide at alle træner efter en metode som går ud på at knække hesten? Du har vist aldrig set andet end det der propaganda som lukkes ud hvor der kun vises det værste af det værste. Hvor ser du at folk straffer deres hest for noget de gerne vil have?
    Jeg irettesætter da min hest når han gør noget jeg ikke vil have, men jeg belønner ham og korrigerer ham i forsøget på at opnå optimale resultater i træningen. Hvis han gør noget der bare minder om det rigtige så belønner jeg ham. Stille og roligt øger jeg kravene og korrigerer ham hvis han gør noget i den forkerte retning. Så snart han er tilbage på sporet igen så belønner jeg ham for det.

    Du er alt for ensporet i din tankegang og forsøget på at gøre det bedste for hestene, så du gør dig selv til en hadet person - og det er ikke den rigtige vej at gå. Hvis Hitler den da idag kom op med et forslag til at opretholde verdensfreden så ville han blive afvist og jaget alene fordi han har gjort sig selv til en så hadet person (ja han er død, dette var et eksempel).
    Jeg rider min hest for at hjælpe ham - sg* da ikke fordi jeg vil mishandle ham! Han har problemer i lænden og bruger sig selv ukorrekt hvilket fører til spændinger i hele hans nakke, ryg og lænd.Derfor arbejder jeg på, gennem min ridning, at vejlede ham til at bruge sig korrekt. Han har de sidste 7 år gået sådan, så det er en vane for ham han ikke selv kan korrigere (han kan ikke ræsonnere og derved løse problemet). Derfor skal han have hjælp, for ellers går han og overanstrenger sig selv og det er i min verden ikke ok. Det kan godt være du er imod ridning af heste, men se dog på den større sammenhæng i stedet for at fokusere på alt det negative du har set på youtube.

    Det var bare lige noget jeg skulle ud med.


  • #11   1. dec 2014 hej allesammen. har haft travlt hjemme ved mor med at passe hindes 10 OG mine pony'er. nu storm også min (sender en billede neden for snart, og hinde arbejder jeg med som nari når jeg skal finde en standplads til dem omkring holdsetebro så dem jeg skal opstalde ved kan se de sikkert kan lade mig arbejde som jeg vil uden at frygte ballade med naborene, og se hvordan jeg gjorde det med nari. derfor har jeg ikke bevaret jer i nu, men kun haft tid til at svare beskederne. også derfor har jeg ikke fået lavet 3 del i nu. men jeg håber at kunne på onsdag. og som i kan se er min stavning også bedre. så det skal nok blive godt...

    Klara J: jeg laver 15 dele i alt, og jeg vil ikke nogen steder hen som sådan. folk kan bare læse dem som en historie, og de der kan lide dem kan glæde sig til næste del vær gang. og skulle der være nået folk vil tage til sig af det der bliver sagt der i kan de jo så gøre det, da det jo er en beskrivelse om den undervisning som JEG oplevede den og husker det. man kan gøre op med sig selv om man vil tro på den eller ej. det jeg faktisk lidt ligeglad med da jeg tros alt bare ønsker at delen den, så folk kan læse den og få glæde af den, eller lade vær. okay?

    til dem der har lavet popkorn smiley'en. godt i nød min historie så vidt smiley

    Camilla T: vær sød og droppe det der. det at jeg valgte at lave del 2 og også fortsætter har ikke en skid at gøre med egoistme. det sku da bare en historie om nået jeg har oplevet som jeg husker det. hvor vidt folk vil tro på den eller ej er sådan set lige meget. de kan nyde historien, og tage det de vil til sig. eller de kan lade vær. jeg vil ikke opnå nået bestemt med det her. men selvfølgelig. vist folk er interesseret i min omgang med heste og ønsker prøve det selv. så de da velkommen til at skrive. det ikke fordi jeg vil ''opnå'' nået... okay?

    awesome K: tak for bemærkning om min skrive fejl med navne. skal ikke ske igen, og er mere opmærksom på det fremover. havde lidt for travlt med at få skrevet færdig da jeg have nået jeg skulle nå bagefter... angåene video'er vil mor ikke optage mig (selv vi to diskoteer meget da hun tit slår og råber af sin pony'er. sommetider losser dem en bag i vist de bider efter hinde eller skubber) og mit kamera er kun en samsun telefon som er af helvede til. men du er velkommen til at komme ud på fåre møltoftvej nummer 13 og se mig. eller, jeg kan komme og vise dig det med din hest. skriv lige til mig i en besked...

    ponymor: jeg er bedre ind det til at tjekke om det står koragt. men har altid så travlt. så det ikke altid jeg for det gjort. punktum er for mig blot stop - træk vejret - ny sætning/emne. mens komma er blot træk vejret - tal. altså korte ophold i sin sætning. derfor skriver jeg som jeg gør. når det er tre punktummer betyder det helt slut på det punkt og videre til næste. og efter flere komma er det enten at man er færdig med at skrive om den ting og venter på den andenes svar. eller at man er færdig og lige tænker, og så fortsætter.... det betyder vist nogen fx i chat slutter med (exeampel: ....) så venter jeg lidt med at svare, og se om vedkommene skriver mere. vist så ikke hun eller han gør efter 2 min's tid fx på facebook hvor man kan se når den anden er ved at skrive. så svare jeg så... ik så svært at forstå så... er det? min historie er delt om i 12-15 dele. en emne per dag af min undervisning af de to...

    bidløse madsen: du er velkommen til at skrive til mig i en besked vist du er interesseret i jeg kommer og giver dig en lektion for at prøve dette. det betyder ikke nået hvor man er i danmark. jeg har råd til at komme og give bare EN eller to
    lektioner. så man lige kan prøve at have denne omgang med heste. men vist man bor tæt omkring mig, så kan jeg undervise vedkommene helt i 3 uger. skal man have 3 uger og man bor langt væk, så kan vi eventuelt finde ud af at være fælles om at betale rejsen frem og tilbage. eller vist jeg en uge af gangen kan overnatte der over, eller også at jeg tager på et hotel. i så fald skal jeg til den tid lige have fundet en til at passe min pony nari i de 3 uger...

    hønen: det ikke negativ belønning angår den sætning du spørg til. heste kan godt lide at blive stregilet, og gøres det ragtit er det som massage for dem. det jeg mener er at hesten kan rygge på sig fordi den ikke vil strigles der lige nu, og så vil vise dig hvor den ønsker at blive striglet henne, ved at flytte lidt rundt på sig og derpå placere dig henne omkring hvor den føller det fx klør og gerne vil strigles. du må prøve det selv for at forstå det. ta fx din hest ud på marken og strigle den. når den så flytter på sig. så prøv som jeg skrev i historien, og lad vær med at tage det en selvfølge at den vil sparke vist den vender røven til dig, men hold dig bare klar til at springe til siden, men vær afslappet og rolig, og prøv at virke tryg. er du bange, så vis hesten det. lad vær med at prøve at gemme dine følelser for hesten. for så er det den bliver usikker på dine hensigter, og så er det det går galt... siden jeg har lært de her ting, og er blevet mere opmærksom på at se og lytte, så jeg ikke kommet til skade siden af heste... det er snart et år. fra october to det mig 3 måneder at lære (da det var på ejen hånd og ikke med underviser) jeg har lært flere det på 3 uger...

    louise H: jeg selv bruger aldrig godbider. det kun en måde jeg bruger til ja fx rideskole piger, til de lære at kommunikere uden. som du vil læse senere i historien vist du følger med hele vejen igennem. så er det kun den første uge vi brugte godbider. siden hen uden bare en godbid. selv om de dov i uge 2 i smug gav den en efter undervisningen selv om jeg havde sagt det skulle de ikke da hesten skulle være interesseret i dem, ikke den godbid de havde i hånden. det bare lige den første uge mens vi lærte hestene at have focus mod personen. ik nødvendigvis PÅ personene, men hen mod vad personen viste dem vad personene ønskede af hesten...folk der ikke er rideskole eller stævne folk bruger jeg slet ikke godbider i min undervisning. men godbider er nået alle forstår, derfor bruger jeg dem til rideskole og stævne folk som ønsker at ændre nogen ting ved deres omgang med heste... angåene det du rettede, så var det en udtalelse af Caroline Resnick fra Californien. det også hinde jeg havde det med focus og godbider fra. i det heletaget vil i se mange af de udtaleser exeperterne fra hestens vej dokumentar'en siger. i den første uge var det mest caroline resnick og linda kohanov. lidt klause ferdinand hempfling. og så alexander's udtaleser den sidste dag på den uge's fredag når de var blødt lidt op og havde fundet ud af vad jeg så vidt havde sagt var ragtit. og derpå var det så mere muligt de ville lytte til mig angår alexander's forskninger du ved, hvorefter jeg i de næste 2 uger mest underviste efter ham, men stadig den samme mere rolige basis af caroline resnick, da det alexander nevzorov gør er lidt vildt og voldsomme lege for 2 unge piger. det mere nået voksne kan klare... og nu vil jeg ikke afsløre mere. vent og læs med i historien vist du vil...

    nu har jeg vist bevaret jer alle... ungskyld at kommentaren her var så lang. men der var virkelig meget at besvare!!!! smiley nu er kl 14:38. og jeg skal nå toget kl 15:15. så når ikke at skrive næste del i dag. er der nogen kommentar efter jer til kl 15:00 kan jeg måske lige nå at svare dem...


  • #12   1. dec 2014 Du må da meget gerne komme og indervise min pony så jeg kan se om det rent faktisk virker, det ville da være dejligt at man bare kunne tale til ham smiley
    Hvornår har du tid? Han står i Hundested og bliver hverken redet eller ført med bid, da han er for lille til at blive redet på (lige omkring 1 meter høj) og jeg ikke ser bogen grund til at smide et bid på ham da jeg kan styre ham uden - men du kommer bare, så vil jeg gerne filme det og ligge det her ud på HG smiley


  • Klara J
    Klara J Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #13   1. dec 2014 Opret en movella om det, for mig har det ikke noget at gøre på forummer... 15 emner er en hel del.

  • #14   1. dec 2014 Okay, 2 ting:

    1. Det staves hende, ikke hinde, medmindre du eksempelvis vil beskrive hinden på et æg - retter du den fejl vil du være meget hjulpet, for ordet i sig selv er korrekt og kan derfor ikke rettes af stavefejl - det er bare ikke det ord du gerne vil skrive smiley

    2. Jeg syntes ikke jeg noget sted skriver at jeg ikke vil have man bruger godbidder? Jeg forklarede dig blot hvad der skete, for ud fra min synsvinkel har du ikke den grundlæggende forståelse for hvorfor tingene virker når du laver det og derfor kommer du til at gøre en masse ting som ikke giver mening. Et godt eksempel er at pigen ikke havde behøvet blive bidt af hesten hvis du havde haft forståelsen for indlæringsteorien. Havde du haft det samt en vidden om hvordan den bruges i praksis så havde du kunnet undgå den situation og stadig få samme resultat. Derfor kan et altså godt betale sig at læse fra flere kilder og ikke blot én enkelt.


Kommentér på:
en lille historie del to

Annonce