{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

At have papegøjer? {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen her, der har erfaring med at have papegøjer? Bi overvejer at købe en (overvejer, som i hvis vi kan tilbyde den nok) vi vil kun kunne have en, og ved at den derfor kræver endnu mere opmærsomhed. Men hvilke arter lamer mindst og er nemmest at gøre tamme? Den skal helt ikke være alt for lille, men en ara har vi hørt er svær at gøre tam?


Kommentarer på:  At have papegøjer?
  • #1   23. nov 2014 Følger lige med her, for gad godt have papegøje myself smiley

  • #2   23. nov 2014 Prøv evt og se om du kan finde nogle der køber/sælger over nettet og så ring og hør om I må komme ud og besøge, se og høre om de forskellige arter de har (:

  • #3   23. nov 2014 Vi havde på et tidspunkt en amazonpapegøje og det er et rigtig fantastisk dyr, men de kræver SÅ meget opmærksomhed, specielt hvis de bor uden en artsfælle..

    Vores papegøje skreg konstant (nogen gange rigtig højt) og ødelagde alting men udover det er det virkelig et dejligt dyr!

    Men da vi boede i et rækkehus blev vi desværre nød til at skaffe os af med hende fordi hun skreg for meget smiley
    Så i skal bare være klar på at de skal have rigtig rigtig meget opmærksomhed og have beskæftigelse hele tiden udover når de sover smiley

    Men jeg har hørt at grå jaco'er larmer mindre end de andre racer smiley


  • #4   23. nov 2014 Kakaduer er rigtig søde og larmer ikke så meget som en Ara f.eks. smiley

  • #5   23. nov 2014 Jeg har aldrig haft problemer med skrigeri fra amazoner. lui er 9 år, været voliere fugl og skiftet hjem adskillige gange. Tam, jo til dels, han kommer ud hver dag, kan snakke lidt og tager gerne mad fra hånden. Han har selskab i samme rum af en senegal. Lui elsker dansk rock musik, der larmer han gerne med!

    profilbillede
  • #6   23. nov 2014 PS. Jeg er stærkt modstander af håndopmadet gøjer- det burde forbydes! Så hellere en Lui, der ved han er en gøje:O)

  • #7   23. nov 2014 Min lillebror har haft en nymfeparakit.

    Den var ret tam - den elskede at sidde på finger eller andre steder (hoved, skylder osv.), kunne kæles for osv. Men den larmede ret meget, især hvis den manglede selskab. :o)


  • #8   23. nov 2014 Jeg vil på det kraftigste fraråde at man kun køber en gøje, de er sindssyg sociale, og har det generet skidt med at være alene. De fleste er enormt kloge, så de kræver at blive stimuleret.

    Der ud over så er korrekt fodring af gøjer lidt af en videnskab. De kræver stor variation af frugt, grønsager (Dog er Avocado dødeligt, selv i små mængder), frø mm.
    Det kan ikke anbefales at fodre med en frøblanding med mange solsikkekærner, da de har lige så stort indhold af fedt som chokolade.
    Jeg vil faktisk anbefale at man fodre med pellets/ tørfoder til gøjer som basisfoder, og så giver frugt og grønt ved siden af.

    Og alle gøjer larmer, nogen mere end andre, men lydløse bliver de altså aldrig.

    Og hvis i ender med at ville holde papegøjer, trods alt bøvlet, så lad være med at købe vildtfangne. De skal være opvokset i DK, og være vant til at blive håndteret.


  • #9   23. nov 2014 Jeg har passet en i en hel dag! smiley
    Den var virkelig sød og blev ved med at sige dem samme som jeg gjorde 24/7! Jeg tror jeg var blevet vildt træt af den vis jeg skulle have haft den meget længere smiley


    profilbillede
  • #10   23. nov 2014 Vi har en dværgpapegøje, den larmer stort set kun om morgenen, men er svære at gøre håndtamme smiley

  • #13   23. nov 2014 Sarah:Jeg tror jeres dværgpapegøje vil blive rigtig glad for en makker. De er en af de arter der trives dårligst alene. Det er ikke for sjov at de på engelsk kaldes "Lovebirds".

  • #14   23. nov 2014 Kira - Jov, men vi er ikke interreserede i hverken kanariefugle eller andet småskravl smiley

  • #15   23. nov 2014 Anne Julie F, vi har godt styr på det.


    Ellers tak for din bekymring smiley



  • #18   23. nov 2014 Ej hvor er han fin Line! smiley

  • #19   23. nov 2014 Vi var også nød til at skille os af med vores pga. Skrig.
    Men en dejlig personlighed. Den kræver masser af tid.


Kommentér på:
At have papegøjer?

Annonce