{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Hvordan ville I reagere? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ville egentlig bare høre, hvad I mener om situationen.

Jeg er måske en lidt jaloux type. Men jeg kan ikke finde ud af, om jeg er helt åndssvag i denne situation, eller om jeg har ret til at blive lidt irriteret.

Som sagt har jeg en tendens til jalousi - dette ved min kæreste godt. Vi bor ikke sammen, og har derfor ikke altid 100% styr på, hvad den anden laver. Og det er også fint nok..

Men i dag følte jeg bare, at min grænse blev overskredet. Min kæreste lagde et billede op på facebook, af ham og en veninde, som jeg ikke rigtig kender.. De holdt sådan lidt om hinanden. I billedbeskrivelsen stod der "super hygge med den bedste <3"

Jeg blev lidt ked af det. Jeg synes godt lige, han må give mig besked, når han skal være alene sammen med en pige, som jeg ikke engang kender - når nu han kender til min jalousi.. Eller i det mindste lade være med at lægge billeder op af dem på sin facebook.. Det var bare så træls, at jeg skulle finde ud af det over de sociale medier.

Ellers har jeg ikke noget problem med, at han ses med sine veninder.. Jeg vil bare så gerne lige møde dem først.. Eller i det mindste lige have besked, hvis det er nogen jeg ikke kender. Eller slippe for at få det smasket lige op i hovedet på fjæsbogen..

Hvad siger I? Kan I forstå mig? Er jeg åndssvag? Har I prøvet noget lignende? Hvordan reagerede I?

Det er måske svært at sætte sig ind i, hvis man ikke er en jaloux type.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ville I reagere?
  • #1   20. dec 2014 altså jeg har meget svært ved at sætte mig i din situation og jeg skulle godt nok aldrig have mig en jaloux kærste, det ville drive mig til vanvid at jeg ikke bare kunne tage ud til folk uden der skulle informeres. Specielt hvis der ingen grund er til at være jaloux syntes jeg det er fjollet og ikke mindst må det da også være en kæmpe belastning for dig og det er da ikke sjovt.
    Jeg syntes du over reagerer, men igen jeg har også svært ved at sætte mig i din situation.


  • #2   20. dec 2014 Jeg var blevet sur. Men udelukkende fordi min kæreste ikke har kvindelige venner på det plan at han ville kalde dem 'bedste' så ville jeg se det ville det jo være helt nyt for mig hahahaha.

    Så ja kan jo svært sætte mig ind i din situation, da jeg næppe kan samligne det med min mand smiley


  • #3   20. dec 2014 Jeg synes ikke du er helt fair.

    Hvad nu hvis det havde været en ny drengeven? Så havde du slet ikke reageret sådan. Folk af modsatte køn, kan altså godt være venner.

    At du forventer at han lige siger "Hey, jeg har lige fået en ny veninde jeg skal være sammen med i morgen", det synes jeg er for kontrollerende en tankegang - og super ærgerligt, da det kan ødelægge så meget.


  • #4   20. dec 2014 du skal arbejde på din jalouxi og din besidder ide, han må gerne have veninder men jeg skal møde dem først ... ej den holder sq ikke lige,

    Jeg ville blive stik tosset hvis min mand sagde til mig at jeg skulle præsentere alle mine venner for ham hvis de var hankøn, og lige ledes har han mange venner af det modsatte køn. Så du skal arbejde med dig selv og dine følelser du skal ikke tvinge ham til at leve under dem, fordi det kommer der bare ikke noget godt ud af


  • #5   20. dec 2014 Jeg ville godt nok også blive sur hvis min kæreste skrev sådan.. Men han skriver generelt ikke sådan om nogen på sin facebook.. Men ville nok have det lidt stramt hvis det var mig smiley

  • #6   20. dec 2014 du skal lære at stole på din kæreste og arbejde med dig selv.
    Tæl til 10 og evt gør så du ikke kan se hans opslag på facebook. Det er ikke sjovt at blive pustet i nakken hele tiden, hvis du ved hvad jeg mener.

    prøv at skrive ned hvad du føler når du er jaloux, hvad ligger til grund for din jalousi, er der overhoved en fornuftig/reél begrundelse for det?

    Alle har lov at have de venner/veninder de har lyst til. Også dig, også din kæreste.


  • #7   21. dec 2014 Jeg forstår din situation 100% og har selv stået der..
    Men lad ham for Guds skyld leve sit liv selv. Hvad han fortæller dig og spørger dig om, er helt og holdent op til ham. Des hårdere man holder fast, des mere bevæger de sig væk.
    Jeg har selv ødelagt et forhold på jealouxi og kontrollerende adfærd, hvilket i sidste ende bunder i egen usikkerhed. Så det er dig selv du skal arbejde med, han er ikke forpligtet til at fortælle dig noget, desværre.
    Dette er ikke en "nu peger jeg lige fingre" men en "jeg vil gerne hjælpe dig" for Nøj hvor kan jealoxi bare ødelægge alt.


  • #8   21. dec 2014 Hvis han havde noget han ville skjule havde han ikke lagt det på Facebook, sådanne ville jeg vælge at se på det :-).

  • #9   21. dec 2014 Stol på din kæreste, din kontrollerende adfærd og jalousi kommer til at ødelægge jeres forhold, hvis du bliver ved på den måde smiley

  • #10   21. dec 2014 Jeg ville selv have blevet jaloux hvis min mand lagde et billede af en ukendt kvinde på face og kaldte hende den bedste!
    Nu ved jeg jo ikke hvor seriøst jeres forhold er osv. Men jeg ville IKKE synes det var ok. Vi er forskellige mennesker med forskellige grænser for hvad vi kan acceptere. Og hvis du er vigtig nok i din kærestes liv burde han acceptere at du ikke synes det er ok. Og hvorfor skal du lave om på den du er..Du kan jo intet for den måde du reagerer på. Så jeg ville tage en stille og rolig snak med kæresten og fortælle ham hvad dette gør ved dig. Og bede ham pænt om at tage hensyn til dine følelser næste gang. Du skal ikke klandre ham og sige han er utro e.l. Bare fortæl hvordan DU har det uden at klandre ham for noget. smiley

    Mvh TT


  • #11   21. dec 2014 Har ikke læst de andre svar, så måske har du allerede fået samme svar, som jeg kan komme med. smiley

    Jeg forstår godt, at du bliver ked af det og jaloux, når han lægger et billede op på facebook, hvor han kalder sin veninde for "den bedste". Måske, hvis der havde stået "den bedste veninde", kunne det accepteres. Kommer lidt an på jeres forhold. I mit forhold ville jeg også blive ked af "den bedste veninde" for min kæreste er både min kæreste og min aller bedste ven. smiley
    Men jeg må også sige, at jeg synes det er lidt for meget, hvis du skal vide, når han er sammen med en veninde eller noget. Stol på ham! smiley


  • #12   21. dec 2014 jeg var også blevet sur, men jeg er også det mest jaloux menneske, og tror altid det væreste..

    Men min kæreste har ikke rigtig nogle veninder, og så ved han også hvorfor jeg er som jeg er.


Kommentér på:
Hvordan ville I reagere?

Annonce