{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen nu da jeg går i 8 klasse og ved endnu ikke hvad jeg ville være når jeg bliver stor kigger på så mange ting som jeg måske gerne ville være men ved ikke hvad dit gemmen snit skal være for og blive dem. Jeg er ikke god i skolen har også lige fundet ud af at jeg er ordblind så det siger jo også hvad jeg kan blive min far siger jeg måske ender som en kasse dame i et super markedet. mine karakter ligger lige nu på 4,02 og et 00 på min karakter bog så det ser jo ikke godt ud.
Pædagogmedhjælper
Psykolog
Familieplejer
Speciallærer
Lærer
Familievejleder
Berider


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse
  • #1   21. dec 2014 Min kæreste er ordblind og det betyder ikke noget godt for ham skriftligt men mundtligt har han så besluttet sig for at opveje det og der kører det for ham smiley Han giver ikke op og overvejer lærer eller f.eks. Sygeplejer, dog ved han endnu ikke helt hvad han vil. Lad være med at give op, du har stadig god tid smiley

  • #3   21. dec 2014
    Der er intet galt i og være kassedame i supermarkedet - dem skal der også være nogen af. Og jeg synes selv det er super fedt og lave, pga. kundekontakten :o)

    Pt. er jeg igang med at uddanne mig til Social og Sundhedshjælper, dvs. en der arbejder på et plejehjem. Slet ikke hvor jeg regnede med at ende, men er super glad for det.

    Min lillesøster er også ordblind, hun er ved at blive tjener - hvis hun får en læreplads. Hendes karaktere var/er også dårlige i det skriftlige, så hun nåede heldigvis ind på uddannelsen inden der kom karakter krav på.


  • #4   21. dec 2014 Men jeg er heller ikke god mundtligt over hovedet og er især ikke god i engelsk og tysk

  • #5   21. dec 2014 Jeg havde en lærer på gymnasiet som var dansklærer og ordblind.. At du er ordblind skal ikke holde dig tilbage. Gå efter hvad du virkelig drømmer om smiley

    btw, sikke en opbakning din far giver, det må jeg sige. Hatten af for ham! -,-


  • #6   21. dec 2014
    Kan iøvrigt anbefale et år på ordblinde efterskole - det øgede virkelig min lillesøsters selvtillid og hendes skriftlige og mundtlige :o) Om end hun selvfølgelig stadig er ordblind og der derfor stadig er begrænsninger.


  • #7   21. dec 2014 vi har ikkeråd til at jeg kommer på efterskole bor hjemme ved min far og hans kone men min mor siger jeg kan blive det jeg gerne ville nok bare ikke advokat og sådan nogen ting men eller kan jeg blive hvad jeg ville men tror bare ikke jeg kommer ind på nogen uddannelser fordi jeg er i så langt nede i karakter droppede jo næsten skolen i 4 og begyndte først at tage skole seriøs i slutning af 6 da jeg kom på en anden skole fordi jeg flyttet ud til min far og hans kone også fordi jeg blev mobbede hvis man ser mine ting fra 2-3 klasse så du jo ud til jeg var super god den gang i sær i matematik men nu er jeg ikke mere

  • #8   21. dec 2014
    Klø på og gør dit bedste og husk og spørg om hjælp :o)! Får du special undervisning ( altså der hvor i er nogle stykker i fx dansk der er for jer selv ) ?


  • #9   21. dec 2014 Ville jo også gerne have et job hvor jeg har råd til og have min egen hest smiley

  • #10   21. dec 2014 og nej det gøre jeg ikke er i klassen hele tiden undtagen når vi har diktat nogen gang er jeg i klassen jeg følger mig bare så dum nogen gang at jeg kun får 4 men har sagt at jeg gerne ville have nogen at mine fag op på et 7 tal i historie og gregrafi ligger jeg jo som en af de okay har en veninde der også er ordblind og hun har fundet ud af hvad hun ville være konditioner men hun ved også hvor hun skal hen og næsten ved hvad hendes gennem snit skal være og det skal bare være 02 i alle fag og det har hun undtagen engelsk i skriftlig men det ville hun gøre noget ved inde hun går ud af 9 klasse

  • #11   21. dec 2014
    Har du slet ikke nogen ordblindekonsulent, er blevet testet ordblind eller har en lærer på skolen der kender mere til det og være ordblind? :o)
    Har du en IT rygsæk ?

    Det er en super vigtig ting, især det og ikke altid være med i undervisningen, men at der kan være ro og fokus på at hjælpe dig med de problemer du har.

    Men det kræver nok finde forældre slår i bordet og får sat gang i tingene, så du kan få mere hjælp.

    Jeg ved at der desværre er en del skoler der sløser vdr. ordblinde så mange går tabt fordi de ikke får den rette undervisning :s. Min lillesøster fik først konstateret at hun var ordblind i 6 klasse, efter at have skiftet skole fordi den tidligere skole desværre bare var dybt dårlig til at have styr på tingene og over så alle tydelige twgn.


  • #12   21. dec 2014 Psykolog kan du nok godt glemme, det kræver et snit på 11 ved din afsluttende studenter eksamen, det er de færreste mennesker der kan klare det selvom de ikke er ordblinde. smiley
    Men der findes rigtig mange uddannelse hvor man kan komme ind med sin 9. klasses eksamen.
    Men fokuser da på at blive bedre i skolen, hvis man kæmper for det kan det sagtens blive meget bedre. Min far er ordblind og han har kæmpet en brag kamp, men i dag kan du slet ikke se at han er ordblind fordi han har øvet sig så meget. Han har endda medvirket i en dokumentar om ordblinde og arbejde. smiley


  • #13   21. dec 2014 Jeg er kostaneret ordblind efter 4 år nu og ja jeg er it rygsæk smiley gik på stjernevejskolen og der bliv ikke gjort en skid og så kom jeg på Skolen i Midten hvor min dansk lærer kunne se der var noget galt og det var der så også og blev kostaneret for en uge eller to siden at jeg var det. men er så bange for jeg ender som en kasse dame med igen uddannelse og ikke klarer mig godt i samfundet bliver så sur på min far når han siger hvis jeg ikke snart tager mig sammen så ender jeg som en og har prøvet og for tælle at jeg ville gøre alt for og blive bedre og jeg prøver virkelig men det ser ud til at han ville have en datter der får 12 i alt og det kan jeg bare ikke give han ville ikke vise ham mine karakter med mindre de er over 4 eller på 4 for ellers ville han eller ikke se eller hører om dem. Føler bare alt jeg er dårligt til alt i skolen han har troret med at tage min part fra mig hvis jeg ikke snart blev bedre i skolen. så føler der er et stort pres på mig. Der er heller ikke nogen der kan hjælpe mig med mine lektier der hjemme for de var selv dumme i skolen min mor er syg og arbejder ikke min pap far var god i skolen min far er lastbil caferør og hans kone er en rengørerings kvinde så ved ikke om han ligger at det pres for a han ville have at jeg bliver til noget eller fordi at han ja ved ikke men ville gere vise jeg kan blive til noget stort hvor jeg har råd til egen lejlighed og hest når jeg bliver 18. smiley

  • #14   21. dec 2014
    Trådstarter; det at klare sig godt har intet og gøre med hvor lang en uddannelse man har eller hvor høj en karakter :o)

    Det handler om at man er glad for sit liv, det man laver og det man trives med. En kassedame, tjener, gartner eller andet kan sagtens "klare sig godt" og være super glad for det de laver. Det handler ikke om hvilket job man har og hvad ens karakter er, men hvad der gør en glad.

    En kassedame har iøvrigt højest sandsynligt råd til en hest og bo selv :o) Det har langt de fleste med fuldtid, hvis de altså ikke har valgt og bruge pengene på andre ting.

    Du er ikke dum og dine forældre var ikke selv " dumme i skolen " - du er sikkert god til andet end det skriftlige, så lad være med og døm dine evner på det og døm dit hele liv på karakterer.


  • #15   21. dec 2014 men ved bare ikke hvad jeg ville være og skolen ville gerne snart vide den over vejer dyrepasser med heste eller hus dyr eller berider eller noget med børn

  • #16   21. dec 2014
    Så vidt jeg kan se er du "kun" 14 år så du har tid til og bestemme dig endnu og kan evt. tage 10 klasse til og bestemme dig også :o)

    Men hvis du er i tvivl, så tag ud når der bliver holdt åbent hus rundt omkring og hør lidt om uddannelserne :o)


  • #17   21. dec 2014 tak det tror jeg jeg ville gøre mange tak for svar alle sammen smiley og ja er 14 bliver 15 her den 16 januar

  • #18   21. dec 2014 At du er ordblind gør dig ikke til dum. At blive kassedame gør dig heller ikke til dum. Du tænker allerede over nu, hvad du gerne vil. Det får dig til at virke, som en faktisk fornuftig og klog ung pige - ikke mange overvejer deres mulighed allerede i 8. klasse. Lad vær med at lytte til din far. Tag et kig på forskellige uddannelser, brug evt. www.ug.dk, læs hvad der kunne være noget for dig. Og så ellers bare kæmp. Det lyder til allerede nu, at du er en fighter. Bare bliv ved, du skal nok blive til noget! Det er SÅ ligemeget hvilken uddannelse man tager, så længe det gør en glad. Det er dét. der tæller! :)..

  • #19   21. dec 2014 Mange tak Valleskat det gøre mig glad at du skriver det du gør

  • #20   21. dec 2014 En ting er sikkert og det er at du ikke er dum! Det må du aldrig tro! smiley


  • #21   21. dec 2014 Nu har jeg lige siddet og skimmet det du har skrevet, og tro mig, du kan altså sagtens nå at blive rigtig dygtig, hvis du bare kæmper. At du nu er kommet frem til at du faktisk er ordblind og ikke bare "dum", skal du tage som en hjælp. Du kan nu accepterer at du der virkelig er en grund til at du har svært ved tingene, og så kæmpe derfra.

    Må ærligt indrømme, at du når jeg sidder og læser hvad du skriver, så havde jeg aldrig gættet på at du er ordblind. Du skriver pænt og sammenhængende, du skal nok kunne klare dig, når du allerede nu tænker så meget over det smiley


  • Carolina
    Carolina Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 12
    #23   22. dec 2014 Altså jeg går i syvende og jeg ved godt hvad jeg gå efter at blive hvis jeg ikke har allergi overfor katte - veterinærsygeplejerske. Det kræver virkelig gode karakterer, men du må ikke give op hvis der er noget du godt vil være. Hvis du virkelig vil kan det lade sig gøre! Husk det, og så kan du jo tænke videre om hvad du godt vil være. Men lad ikke noget stoppe dig smiley

Kommentér på:
Uddannelse

Annonce