{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Meningen med livet? {{forumTopicSubject}}

Kæmpe detbat og alles meninger velkommende men hold en god tone !!!! ellers bliver forrummet slettet !

Hvad er meningen med livet?

Jeg føler bare vi overlever fordi vi skal for at gå i skole, arbejde, blive syge gamle og så dø.
Jeg har mistet livsgnist og nej er bestemt ikke ude i at ville dø !! Men syntes virkelig det trist man ikke selv kan gøre hvad man vil når man vil det i det tempo man vil det!

Jeg ser livet som en ting man er tvunget til uanset hvad du vil eller ej.

Kom med jeres meninger ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meningen med livet?
  • #1   20. jan 2015
    Meningen med livet er at leve det...


  • #2   20. jan 2015 Jeg er præcis samme sted som dig...

    Jeg forstår slet ikke hvad meningen er med det hele når vi alligevel dør en dag...
    Jeg skal til læge og få tjekket mig psykisk... har mistet glæden ved alt og tankerne vrimler rundt i hjernen på mig....


  • #3   20. jan 2015 Nogle mener at vi er egentlig bare lever for at dø
    Nogle mener at vi skal leve livet
    Nogle mener at livet er til for at udføre den naturlige cyklus så livet kan gå videre
    Andre mener at vi er her for at gøre en forskel
    Andre mener at vi skal udvikle vores race
    Andre mener at vi skal sætte vores spor og blive mindet


    tja jeg ved ikke hvad jeg selv mener, men giver dig ret i at nogle gange er det en omgang god tænkning der skal til der.. Vi skal nå så meget, og så alligevel ikke, vi skal nå at leve inden det bliver for sent, vi kan ikke forudsige tingene, de sker bare.. smiley


  • #4   20. jan 2015 Hvorfor skal der være en mening med livet? Kan man ikke bare nøjes med at nyde livet når det nu er der? smiley

    En af mine venner sagde en gang:
    "Livet er som en sinuskurve, der er både op og nedture, det er bare op til en selv hvad man fokuserer på"


  • #6   20. jan 2015 Bettemus:

    Det nytter ikke rigtig noget at give glæde til folk der ikke giver en glæde tilbage i min verden... alt skal være gensidigt på et plan. Jeg giver meget ud til folk og får aldrig noget tilbage og det gør mig trist.

    Det eneste der sådan bare lidt holder mit humør oppe er humor... smiley


  • #7   20. jan 2015 Louise H: Der skal ikke være en mening med det men kan ikke nyde det som det er som sagt har jeg miste gnisten jeg keder mig det er det samme hele tiden. og kan ikke pointen i at gøre det og selv når man så gør det rigtige så det forkert kan slet ikke overskue det.

    hørte et motto i tv i går:

    "Life is made by the mistakes we make, but nomatter what choice we make it will always be a mistake ind som kind of way"

    Bettemus:

    Ved hvad du mener men jeg er omvendt startede med at give af mig selv gøre alt for at gøre andre glade tænke positive ting når jeg stod op om morgenen og så blev jeg 20 og er i 2.g på gymnasiet og føler jeg er omringet af en flob børnehavebørn der ikke ved noget om det at leve, ej undskyld men der så mange der er så umodne (garanteret også mig selv).

    Syntes bare mit syn på tingene har ændret sig efter jeg blev 20 flyttede i egen lejlighed og selv skal skaffe pengene.

    Livet har mistet sin betydning græder mig igennem dagen bliver slæbt i skole af min kæreste der tager penge og nøgler fra mig så jeg ikke kan tage hjem i skole tiden. osv.

    Hold kæft jeg lyder deprimeret men det bare sådan jeg har det smiley


  • #9   20. jan 2015 har altid fået af vide når jeg er træt af livet at jeg skal nyde det der sker :3
    nyd tiden med dine venner, familie og dine tætte :3
    udfordre dig selv smiley gøre noget du ikke tør men vil give dig et sug i maven :3
    lav de ting du holder af smiley det hjælper her når jeg ikke ved hvad det enligt vil med livet :3
    livet er en gave som vi skal hoppe rundt og bruge :3
    livet er hvad man gør det til smiley


  • #10   20. jan 2015 Sarah, ved ikke om det ville hjælpe dig, men for mig er det super afstressende at sætte mig ned og tegne e eller andet grotesk som udtrykker min vrede, sorg eller hvad det nu er.
    Det hjælper mig til at holde styr på alle de nedture jeg har, og så kan jeg 'få dem ud' og igen fokusere på det positive


  • #12   20. jan 2015 Louise H: tegner alle rede hele tiden !! smiley haha men kunne være jeg skulle tegne noget dystert.


    Bettemus: Jeg ved ikke syntes bare gymnasiet er ren lort !!! Men har brug for det for at komme videre ! smiley

    Bliver det bedre efter ?


  • #14   20. jan 2015 Det lyder præcis som min sittuation !! smiley
    Det en lettelse at det bliver bedre smiley


  • #16   20. jan 2015 Rart ! smiley

  • #17   20. jan 2015 Jeg har haft en noget lignende indstilling til det, men har det seneste år fået den vendt lidt.
    I stedet for at søge en mening med livet, så har jeg valgt bare at søge det, der giver mening for mig. Det der giver mening for mig, giver jo ikke nødvendigvis mening for andre.

    Jeg har været igennem et længere forløb, og fandt faktisk på et tidspunkt livet så meningsløst, at jeg tog en beslutning om at slutte det. - Det lykkedes heldigvis ikke, hvis nogen skulle være i tvivl smiley
    Men jeg bestemte mig på et tidspunkt for, at det jeg havde været igennem IKKE måtte være uden mening. Jeg ville bruge det til noget der gav mening. Så jeg blev frivillig ambassadør for en kampagne. Her holder jeg den dag i dag foredrag om hele mit forløb. Dét giver mening for mig. Det giver mening for mig, at bruge mine oplevelser, til måske at kunne hjælpe andre. Det giver mening for mig, fordi at det gør mig glad.

    Jeg påstår den dag i dag, at havde jeg ikke mit arbejde som ambassadør ved siden af mine studier, så ville jeg være røget direkte tilbage i det sorte hul jeg kom fra. Det er nødvendigt for mig, at det jeg gør, giver mening. Sådan tror jeg egentlig mange har det, uden at de helt tænker over det smiley



  • #18   20. jan 2015 Jeg har også tænkt engang, som du tænker. Det er surt og det er øv. Tænk, at jeg har spildt de sidste 14 år med at gå i skole - unødvendigt! Og så har jeg endda lige en masse ekstra år endnu, som jeg skal bruge på at uddanne mig.
    Men jeg har besluttet mig for, at jeg lever for min kæreste, min familie og mine gode venner. Jeg lever, for at leve, lever for at opleve og lever fordi jeg gerne vil! smiley


  • #19   20. jan 2015 Jeg tror ikke på at der er en mening med livet som sådan. Tror det er op til den enkelte at få lavet en mening med det.
    Jeg vil gerne gøre en forskel. Det behøver ikke være for hele verden, men der skal findes folk, som tænker på mig med taknemmelighed fordi jeg har gjort en positiv forskel for dem.
    Find ud af hvad du vil i det hele taget. Vil du se verden? Så er det dit mål for livet. Vil du være kunstner? Så er det.

    Giver det mening ? smiley


  • #20   20. jan 2015 sådan var det for mit vedkommende ikke inden den nye skolereform smiley
    men nu intet tid til venner begrund af den smiley
    men som nogle af de andre siger lev livet smiley


  • #21   20. jan 2015 At leve livet! smiley Få en masse oplevelser, vokse.. Leve smiley

  • #23   20. jan 2015 Meningen med livet er at man skal dø

  • #24   20. jan 2015 Men hvordan bryder man ud af det ? smiley

  • #25   20. jan 2015 Det kommer nok an på hvor motiveret og viljestærk man er til at bryde ud af det. Man kan jo læse en masse på nettet, hvis man mener at man kan gøre det på den måde. Der er mange gode fif, men man skal jo huske at følge dem, også selvom mange af de ting man gør måske virker åndsvagt smiley
    Du kan jo prøve at kigge lidt omkring https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%C3%A6ndre%20negativ%20tankegang

    Ellers er der jo kognitiv terapi, som en psykolog ofte vil kunne tilbyde. Man behøver ikke være syg for at gå til psykolog. Min overbevisning er faktisk, at alle mennesker på et tidspunkt i deres liv, vil have godt at sådan nogle samtaler.
    Men lige præcis kognitiv terapi går ind og kigger på, og arbejder med ens tankemønstre. Når man har et negativt tankemønster, overtager den ene negative tanke for den anden, det er altså en ond cirkel. Ved kognitiv terapi arbejder man på at bryde de her negative tankemønstre smiley


  • #26   20. jan 2015 Alle ved da at svaret på det spørgsmål er: 42 smiley



  • #27   20. jan 2015 Nu ikke læst alle andres svar.

    Men for mig har det taget en del år at finde ud af hvad meningen med livet er, men har fundet den nu, og for mig er svaret: " at være glad".

    Også levere jeg efter den filosofi at forskellen på muligt og umuligt er den der definere det smiley


  • #29   20. jan 2015 Kender godt tanken.. Mange fokuserer på arbejde og ser det som et livsmål.. Men husk at der er forskel på at leve for at arbejde eller arbejde for at leve..
    Livet er hvad du gør det til - mit formål med livet er, at gøre en forskel.

    Hjælpe de som ikke kan tale egen sag (dyr osv), gøre verden et bedre sted, alle små skridt gir en del af vejen smiley


  • #30   20. jan 2015 Ja men leve for at arbejde så har du ikke tid til alt muligt andet

    arbejde for at leve så igen hvorfor leve når du alligevel er skal dø

    man udsætter jo bare sin egen død ved at leve smiley


  • #31   20. jan 2015 Har det lidt på samme måde men jeg synes bare at mennesker er mærkelige og føler efterhånden at mennesker ikke laver andet end at hakke ned på andre. Og det hader jeg at se på/opleve

  • #32   20. jan 2015 Mette: hvad mener du? smiley

  • #33   20. jan 2015 Oh well, vi er jo dyr med et instikt som siger overlevelse.. Tror ikke man skal tænke for meget over det smiley


  • #34   20. jan 2015 Det er videnskabeligt bevist, at hvis man tænker for meget over tingene har man større chance for at blive deprimeret/negativt tænkende. Derfor skal du måske bare prøve at tænke lidt mindre over tingene, f.eks. dette, som "hvad er meningen med livet?" Og istedet bare leve det, tage en dag af gangen, være i nuet.


    profilbillede
  • #35   20. jan 2015 Der er ikke nogen dybereliggende mening. Men man kan vælge at fokusere på de gode ting - de ting, der betyder noget for en. Og indrette sit liv med så meget som muligt af det, som gør en glad.

    Det har jeg gjort: 5 spændende år på uni, nu selvstændigt erhvervsdrivende, lykkeligt gift uden børn, bor i smukke omgivelser, rejser meget. Ejer stort set intet udover IKEA-møbler og H&M-tøj, og det gør mig tryg, fordi jeg undgår følelsen af at være "fanget" et sted pga. materielle ting. Det er vigtigt for mig. Jeg læser meget, spiser god mad, motionerer, ser nye steder, tilbringer stort set alle døgnets timer sammen med min mand. Det medvirker altsammen til, at jeg har det godt - fleksibilitet er et nøgleord for os.

    Min erfaring er, at jo ældre man bliver, jo mere klarhed får man omkring, hvad der gør en lykkelig. Som 20-årig kan det være sværere at gennemskue. Når gymnasiet er slut, kan du også bedre styre, hvilken retning dit liv skal gå i og vælge den type mennesker, som du vil omgås til daglig - folk der inspirerer dig, og som du har mere til fælles med.

    Så ja, måske vil jeg sige, at meningen er, at man skal stile efter at skabe rammer for sit liv, som gør en glad og tilfreds smiley


  • #39   23. jan 2015 Meningen med livet? At blive født, så man kan reproducere sig og videreføre vores art. Bum.

    Men meningen med livet for den enkelte, ja det er jo lidt af et spørgsmål. For mig tror jeg bare det handler om at være tilfreds med det menneske, man nu engang er - jeg absolut afskyr de dér Tumblr-tekster om, hvordan man er iih så bange for at være "kedelig" og ikke gøre noget med sit liv. At man bare VIL huskes for noget.

    Jamen, hvad søren er der galt med at leve et helt og aldeles gennemsnitligt liv uden at ændre hele verden?! Selvfølgelig vil man blive husket af sin familie og venner. Det er godt at have mål i livet, men hvis man ihærdigt prøver at opnå noget eller undgå noget, fordi man er forudindtaget over for en gennemsnitlig eller bestemt livsstil, så synes jeg personligt at man har misforstået noget - "meningen med livet" (eller: at være tilfreds med sit liv) opnås jo ikke ved at haste sig frem til et bestemt punkt, der dikterer, at NU har man opnået ét eller andet smiley


  • #40   23. jan 2015 Meningen med livet er at finde sin nisje og være lykkelig. Dette opnås gennem hårdt arbejde, grundig ransagelse af en selv og ikke for at glemme det vigtigst: nyde livets små glæder, såsom duften af forår, de første blomster, fuglenes kvidren, små børns latter, efterårets smukke farver, og ikke mindst ens hest/part. Og andre ting der er vigtige for en der ikke koster penge smiley

    Mvh TT



  • #41   23. jan 2015 Kære TS har lige læst en bog der hedder intet i skolen og en dreng i den beskriver meget godt hvad du siger han siger hele tiden noget alla. Der er intet ved noget og hvis der ikke er noget ved noget kan vi lige så godt gøre intet smiley
    Og at hvis der er intet ved nogen har intet en betydning smiley
    Jeg synes feks at mit liv et meget værd hvis jeg får 0 fejl i læseprøve DET betyder noget for mig eller hvis ponyen går ekstra godt alt der betyder nogen har en mening og er vigtigt smiley


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #42   24. jan 2015 Jeg tror meningen med livet kommer af at få øje på, hvad ens værdier er og navigere efter dem. At opnå en psykologisk fleksibilitet fordi man har fundet det meningsfulde, og samtidig har accepteret - og fundet veje til at tackle - den uundgåelige modstand man altid møder, når man lever et værdibaseret liv. I denne sammenhæng betyder accept ikke "at holde af", men snarere at erkende og "give plads til". Jeg tror på, at livet folder sig ud og bliver rigere, når vi lever det på godt og ondt! Når vi ikke bruger alle kræfter på at styre uden om det smertefulde, men giver det lov at være, uden at lade det opsluge os. Glæden og smerten er evige følgesvende.

    Og så tror jeg det er et fælles grundvilkår for ethvert menneske, at vi næres og vokser ved at give og modtage kærlighed. Uden tanke på hvad vi "får ud af det", men uselvisk. DET er livets højeste mening for mig.


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #43   24. jan 2015 ...

    profilbillede
  • #44   24. jan 2015 vi har fået livet, så er det op til os selv at give det en mening.
    mening med livet er lige så individuelt som livskvalitet.

    til Allround rytteren>> jeg kunne ikke være mere uenig end i det du skriver i #6

    ikke at jeg er specielt troende, men lige netop denne bøn syntes giver rigtig meget mening.

    Gør mig til redskab for din fred
    Herre, gør mig til redskab
    for din fred.
    Lad mig bringe kærlighed,
    hvor hadet råder.
    Lad mig bringe tilgivelse,
    hvor uret er begået.
    Lad mig skabe enighed,
    hvor uenighed råder.
    Lad mig bringe tro,
    hvor tvivlen råder.
    Lad mig bringe glæde,
    hvor sorg og bedrøvelse råder.

    Lad mig ikke så meget søge
    at blive trøstet
    som at trøste.
    Ikke så meget at blive forstået
    som at forstå.
    Ikke så meget at blive elsket
    som at elske.
    For det er ved at give,
    at man får.
    Det er ved at glemme sig selv,
    at man finder sig selv.
    Det er ved at tilgive andre,
    at man får tilgivelse.
    Det er ved at dø,
    at man opstår til evigt liv.


  • #46   26. jan 2015 At få det overstået.

  • #49   26. jan 2015 Så Rikke Blume :

    Du giver alt til folk og får intet igen ?
    Der er tilfælde hvor du ikke ønsker noget tilbage men på længere sigt hele tiden give alt fra en selv til et andet menneske og ikke få noget fra personen igen... selv ingen gang et tak eller et smil...
    det gør mig trist.

    Selv et smil og tak er bedre end ingenting og det skal gerne komme fra hjertet og ikke være fake.


  • #50   26. jan 2015 Katrine - hold da op... Du er vidst lidt af en pessimist dig smiley dog kan jeg ikke rigtig argumentere imod da du har reret. Dog er der jo flere måder at anskue livet på og personlig vælger jeg at se livet på en mere optimistisk måde for hvis ikke går jeg ned med en ddepression. Og det fortjener ikke mine børn, mand og dyr.

    Mvh TT


  • #52   26. jan 2015 Og Katrine, det er derfor jeg vil ud og gøre en forskel.
    For jeg er sku ikke undværlig for min familie. De elsker mig. Bare det at jeg er flyttet til en anden by, så savner de mig (og den anden vej rundt).
    Jeg tror heller ikke mine venner vil undvære mig. Det samme gælder min kæreste.
    Jeg er måske ikke uerstattelig, men hvis jeg gik hen og døde i morgen, ville jeg efterlade tomrum og sorg hos folk.
    Og tro mig, den slags forsvinder ikke bare lige.


  • #53   26. jan 2015 Sorg forsvinder aldrig, det vil altid være der et sted indtil man ikke lever mere.

  • #56   26. jan 2015 Det lyder ikke som noget godt familie-forhold hvis den besked er kendetegnende for din mors og dit forhold.

    Jeg kan godt følge din tankegang, men jeg er ikke enig som sådan.. Jeg ved godt at man på et samfundsmæssigt plan er muligt at udskifte, og der kan jeg helt sikkert følge dine tanker. Men om mine kære kan undvære mig? Det er muligt, hvis de bliver tvunget ud i situationen, men så længe der er et valg - nej.


  • #58   26. jan 2015 Det håber jeg du kommer til snart.

  • #59   27. jan 2015 Mht det der med at give og ikke få noget tilbage, så tror jeg du har misforstået noget katrine.
    Hvis alle gav lidt glæde og smil til hinanden uden at forvente at blive 'tilbage betalt' så ville folk ikke smile til andre for at blive smilet til, men i stedet smile, fordi de havde lyst til det, og derved ville glæden sprede sig.


  • #60   27. jan 2015 Tak for jeres svar alle sammen ! smiley
    Har du været til diverse samtaler med lægen og lider af en depression grundet stress i gymnasiet.
    Hun forventer den stopper når jeg er færdig med gymnasiet så yayhhh! skal være i tvivl om meningen med at leve i 1½ år mere smiley

    HELDIGT jeg har min skønne dejlige hest !! smiley Og min elskede kæreste ! smiley

    Men wow livet er virkelig for meget for tiden !



  • #61   27. jan 2015 Har du fået henvisning til psykolog eller lignende? smiley
    Ellers er der en masse du kan gøre selv for at blive minder stresset og give din krop bedst muligheder for at være "ovenpå" så at sige. smiley


  • #62   27. jan 2015 Har fået henvisning men kommunen vil ikke give tilskud og har ikke så mange penge så må klarer den uden smiley

  • #63   27. jan 2015 Kommunen skal give tilskud hvis du har fået henvisning.. Prøv at tage fat i din læge igen og hør ad om det. Det lyder som noget sludder. Har i hvert fald ikke været problem de gange jeg har fået en henvisning.. -.- Hvis du er medlem af danmark giver de også lidt, når det er med henvisning fra lægen.
    Hvis psykologen koster 800 kr dækkes de cirka 500 som jeg husker det.


  • #64   27. jan 2015 allround rytteren>> jeg siger ingen steder at jeg bare giver og giver uden at få eller forvente at få igen.

    som jeg tolker den bøn jeg smed ind så handler det om at øve sig i at blive mindre selvisk, og et bedre menneske. Den handler om at finde fred og overskud, til ikke at jage perfektion, så man har mulighed for at se meningen med livet altså ens eget liv.



  • #65   27. jan 2015 Jeg skal til møde med min sagsbehandler på torsdag snakker med hende der:D

  • #66   27. jan 2015 Det synes jeg lyder rigtig fornuftigt! Håber i finder ud af det, jo hurtigere der bliver taget hånd om sådanne problemer, jo større er chancen for at komme sig helt. smiley

  • #67   27. jan 2015 Ja det er det svære ikke min første depression men håber det bedste smiley

Kommentér på:
Meningen med livet?

Annonce