{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

HPV vaccination {{forumTopicSubject}}

Hej HG
jeg sidder her med ondt i maven og kvalme hver gang jeg tænker på livmorhalskræft vacinationen. jeg mangler kun at få den sidste vaccination, men jeg har en kæmpe nåleskræk og kan bare ikke klare det.
Jeg ved ikke hvorfor jeg kan bare ikke.
BEROLIG MIG LIGE!


Kommentarer på:  HPV vaccination
  • #1   29. jan 2015 Altså min veninde jeg har kendt i mange år er lam i hendes ben pga de sprøjter, så jeg tør ikke...
    smiley men altså bare lad vær med at tænke på det, og så bare bid det i dig, har selv nåleskræk men kigger bare ikke på nålen lukker bare øjnene smiley


  • #2   29. jan 2015 Ja Maria&Ronja, det hjalp da helt sikkert på hendes nåleskræk... smiley

    Der skete ikke noget de andre gange, hvorfor skulle der så ske noget nu?? smiley


  • #3   29. jan 2015 Anna skrev hvorfor JEG ikke turde...det har ikke noget at gøre med nåle.?

  • #4   29. jan 2015 Bravo Maria&Ronja der gjorde du lige nåleskrækken 10x værre... >.<

    Træk vejret, kig væk og bed hende/ham evt. om at sige til når hun/han stikker, sådan at det ikke bliver et "chok" smiley


  • #5   29. jan 2015 Nej men man bliver sgu da mere bange, når du skriver at hun er blevet lam pga. sprøjtens indhold - nu bliver hun jo så muligvis bange for både nålen OG indholdet smiley
    Men fair, hvor vores holdning til, hvordan man beroligere en.


  • #6   29. jan 2015 Du skal bare lade være med at tænke på det, nu mer du siger til dig selv at det vil gøre ondt og er forfærdeligt nu værre bliver det. Det er altså ikke så slemt. Det gør ikke engang ondt, blot et lille prik. Ville også sige, at man som hestemenneske mindst af alt burde være bange for nåle, især med hvad de fleste ryttere ellers har prøvet af skader osv... det skal nok gå smiley

  • #7   29. jan 2015 Anna det var bare hvorfor jeg ikke turde, chill mente ikke noget men nålen?...pf

  • #8   29. jan 2015 Jeg chiller fuldstændig, don't worry smiley

  • #9   29. jan 2015 Ok smiley

  • #10   29. jan 2015 jeg havde en læge en gang der var super god til det her med nåle... ikke at jeg har et problem med nåle, men han var super god til det.

    Han sprittede af, rørte om rådet, snakkede og snakkede, lagde sin hånd på mig mens han snakkede, og snakkede, og så bad han mig "tage tøj på", jeg opdagede aldrig hvornår han stak, og da jeg spurgte ham om han ikke skulle stikke var svaret " det har jeg gjort for lang tid siden"- Ren afledning, men super effektivt.


  • #11   29. jan 2015 Jeg er også hundeangst for nåle!!

    Min læge plejer at gøre det, at jeg får smurt det der børne-bedøvelses-salve på, så kan du ikke mærke noget som helst, og så længe du vender ansigtet væk så synes jeg faktisk ikke at det er så slemt. smiley

    http://www.apoteket-online.dk/lokalbedovende/4244-emla-creme-2525-mgg.html


  • #12   29. jan 2015 Jeg havde også en super god sugeplejeeske hos min gamle læge, fik i en periode taget blodprøver hver måned, nogen gange hver anden uge, så jeg var der tit smiley er ikke bange for nåle, men hun var super god alligevel. Hun snakkede også og spurgte mig om alt muligt med skole og fritid og inden jeg vidste af det havde jeg både fået d-vitamin indsprøjtning og blodprøve taget smiley

  • #13   29. jan 2015 tusind tak alle sammen:-)
    jeg kigger også altid væk når de stikker, men syntes bare det gør ondt når de sprøjter det ind.
    Har i fået hpv vaccinen??


  • #15   29. jan 2015 okay det er bare lige det at jeg kun skulle have to fordi at jeg skulle have dem efter de have fundet ud af at men kun behøves to stik smiley smiley smiley



  • #17   29. jan 2015 tusind tak for de gode råd smiley smiley smiley

  • #18   29. jan 2015 nej jeg har ikke fået den vaccine, jeg er for gammel

  • #20   29. jan 2015 Ja det at få det sprøjtet ind får ens muskler til at spænde på en ubehagelig måde syntes jeg også smiley
    Er ikke bange for nåle heller, men synes det bliver ubehageligt, når de ikke kan ramme dine blodårer, når de lægger et venflon. Bryder mig ikke så meget om, at de stikker flere gange og roder rundt i hånden på en med nåle, så der forbereder jeg mig også lige lidt. Jeg prøver bare at trække vejret roligt og få mig selv til at slappe helt af. Fokuserer også på andre ting, eller begynder at tænke på ting jeg skal, som jeg glæder mig til. Det hjælper på mig, så synes jeg i hvert fald det er mindre ubehageligt smiley


  • #21   29. jan 2015 ja det er også det med at når de stikker ind i musklen jeg ikke kan lide:-(

  • #22   29. jan 2015 Jeg har fået dem og jeg har så absolut ikke nåleskræk, men jeg er ikke glad for indholdet..

    Kig væk, træk vejret dybt og roligt og så er lægen færdig smiley


  • #23   29. jan 2015 Jeg har selv nåleskræk og kunne ikke klare tanken om det.. smiley Men jeg er kommet igennem ved bare at sige til min læge at han ikke skulle sige inden han stak mig.

    Jeg bed det bare i mig og holdte min mor i hånden (Totalt pattebarns løsning >.<) Men det virkede! XD


  • #24   29. jan 2015 Jeg har fået den ja :). Og er nomalt ikke bange for nåle. Bryder mig ikke om det, men det går.
    For mig var det tredje stik værst. - Men de havde så også lige fået det hjem, så det var iskoldt.

    Gør som du plejer og kig væk :). Det skal nok gå (y)


  • #25   29. jan 2015 Jeg fik dem for flere år siden. Jeg er ikke decideret nåleskræk, men jeg synes bestemt ikke det er sjovt at blive stukket.

    For mig hjalp det at kigge væk og snakke om noget andet. Og så bare tænke på, at selvom det gør ondt, så er det kun i kort tid. :o)

    Maria - Kan du virkelig ikke se, at det nok ikke er smart at sige sådan noget til en, der er bange for at få vaccinen?


  • #26   29. jan 2015 Jeg har fået vaccinen - alle 3 stk og har ingen bivirkninger. Er også lidt bange for nåle men synes ikke det var slemt smiley

  • #27   29. jan 2015 tænk på at med det ene stik slipper du for mange stik for hvis du ikke havde fået det stik og så fået livmoderhalskræft så ville du skulle stikkes rigtig rigtig rigtig mange gange

  • #29   29. jan 2015 når okay viste jeg ikke troede den virkede på livstid

  • #31   29. jan 2015 Bettemus
    Er du helt sikker på, at den kun gjaldt 5 år? Jeg fik den også, og jeg synes ikke det giver nogen mening, at jeg som 13-årig eller sådan noget, skulle have en vaccine for noget, hvor risikoen for at få sygdommen nærmest ikke var til stede.. smiley


  • #32   29. jan 2015 (link fjernet)
    Her står (under Gardasil) at den er livslang. smiley


  • #34   29. jan 2015 i følge kræftens bekæmpelse så har man foreløbig kunne følge vaccinen i 10år

  • #36   29. jan 2015 Jeg fik også at vide af min læge, at den holdt resten af livet. :o)
    Måske der er lidt delte meninger? Der er jo også nogle, der mener, at man risikerer for meget ved at få den, hvorimod andre mener, at man bør få den.... smiley


  • #39   29. jan 2015 Kan være man regnede med, at den var livslang, da jeg fik stikket, og man så sidenhen har valgt at sætte den som "minimum 5 år"? smiley

  • #41   29. jan 2015 Jeg er ikke helt sikker på, hvornår jeg fik min. Men har nok været 12-13 år gammel. Så det er vel cirka det samme.. Jeg aner det ikke! smiley

  • #43   29. jan 2015 Hm, så må du alligevel have fået dit lidt senere end mit? Men jeg har ikke rigtig nogle bud på det. Tror bare de forskellige fagpersoner har forskellige holdninger til vaccinen! smiley

  • #45   29. jan 2015 Bettemus : Hvorfor fortrød i det? I har da vel ikke betalt for vaccinen? o_O

  • #47   29. jan 2015 Bettemus : Ej hvor træls! smiley Det var da ikke det værd så hvis du alligevel ikke har haft nytte af den..

  • #49   29. jan 2015 Kig bare væk og slap af smiley Det der oftest er grunden til, at det gør ondt er, at man kommer til at spænde i den muskel, hvor man bliver stukket. Man kan næsten ikke mærke noget, hvis bare man slapper helt af smiley

  • #50   29. jan 2015 Jeg har fået HPV vaccinen, og jeg er også sådan bange for nåle og ISÆR blodprøver..

    Jeg syntes ikke stikket er ubehageligt, men selve når indholdet kommer ind - føler jeg har en golfbold under huden. - men det hjalp mig at trække vejret dybt ned i maven og så kigge den anden vej, jeg kigger ALDRIG på nålen - heller ikke når jeg bliver tatoveret smiley Haha

    Det skal nok gå alt sammen, du har overlevet 2, og det 3. syntes jeg gør mindst ondt smiley 10 sekunder, og så skal du ikke bekymre dig mere!


  • #51   30. jan 2015 mange tak alle sammen smiley :) smiley :) smiley

  • #52   2. feb 2015 har selv fået alle 3 stik og jeg har en metode der er guld værd, takket være en piercer!

    da jeg selv lider af nervøsitet, nåleskræk og angst så er vejrtrækningen det eneste som kan berolige mig.

    Snak og pjat gerne med lægen hvis nu hun tager lang tid. når hun så er klar til at stikke så træk vejret dybt ind så du fylder hele dine lunger. hold vejret i 1-2 sekunder og pust godt ud. gentag dette indtil det er overstået.

    Din vejrtrækning kan slå angst, nervøsitet og skræk ihjel. jo dybere vejrtrækninger og jo mere fokuseret du er. jo mere slapper du af. den læge vil også have gavn af en afslappet patient smiley

    Desuden så synes jeg du skal være helt rolig. 3 stik er slet ikke slemt. ja mange siger det er den værste..

    Men hos mig blev jeg syg af det første stik. ala influenza agtigt.
    Andet stik var som om nogen havde tæsket men arm.
    Tredje gang der lammede min muskel en smule i ca 2-3 sekunder efter stikket og så mærket jeg INTET resten af dagen! smiley Det var ikke slemt og kunne næsten ikke mærke det. udover min muskel hoppede lidt på en sjov måde xD


Kommentér på:
HPV vaccination

Annonce