{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Hvad laver du når du er syg? {{forumTopicSubject}}

Ja, eftersom jeg er ret syg og dårlig og selvmedlidenheden har nået højest niveau og det samme med kedsomheden, så synes jeg det kunne være skægt at høre hvad i andre fordriver tiden med når i er syge? smiley

Jeg har fået set lidt serier og i dag har jeg det heldigvis bedre, så jeg har kunnet lege lidt med mit læder... så nu er jeg en bleg, men multifarvet lille gris (narvsværte giver sådan nogle fine permanente pletter :3 )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad laver du når du er syg?
  • #1   10. feb 2015 Sover.
    Er jeg frisk nok til at se film, så er jeg også frisk nok til at stå op og gå i skole smiley


  • #2   10. feb 2015 Jeg er også syg -.-
    Lige nu glor jeg på hestegalleri, overvejer om jeg gider sætte Netflix til.
    Ellers keder jeg mig bare...


  • #3   10. feb 2015 Jeg har lagt syg i 2 uger og er ved nogenlunde at være frisk, men er i skole nu smiley jeg sover, jeg sov 5 dage, men så Har jeg altså sovet ud, så sætter jeg en film på men bliver under dynen smiley

  • #4   10. feb 2015 Jeg får nu også sovet en hel del - men jeg kan altså bare ikke sove så mange døgn uafbrudt (heldigvis da)...

    For mig kræver det altså ikke helt det samme at ligge på sofaen under en varm dyne og glo tv, som det ville gøre at skulle i skole og personligt ville jeg være ret negativ hvis jeg skulle sidde tæt på en syg person og smittes.

    Jeg vil ikke påstå jeg helt har forstået alt der er sket i sådan et afsnit, men hey - så kan sådan en serie da tåle at blive set flere gange smiley

    Jeg er bare så glad for jeg har det bedre i dag så jeg vist godt kan holde balancen godt nok til at kunne komme ud og ae på ponybassen - som står 20 meter væk fra min dør.


  • #5   10. feb 2015 Det kan jeg nu sagten gøre smiley
    Når man går på HF, så har man bare at dukke op til timerne. Så meget som jeg ligger syg, så kan jeg ikke tillade mig at blive hjemme hver gang.


  • #6   10. feb 2015 Jeg ser serie, sover og går i bad fordi det frisker lidt op smiley

    Nu går jeg også på HF, og man skal som på alle andre uddannelser passe på med sit fravær. Men når jeg er syg, så bliver jeg hjemme - HVER gang. For det første, så skal jeg ikke ned og smitte andre, dernæst så gider jeg ikke sidde og snøfte og hoste gennem flere timer. Jeg ved selv hvor generende jeg synes det er, når andre gør det.


  • #7   10. feb 2015 Der er jo også forskel på hvordan man er syg og hvor slemt det er, men har du så meget fravær pga. sygdom at du nu kun kan tillade dig at blive hjemme, hvis du nærmest er bevidstløs, så ku det være du lige skulle et smut til lægen og få undersøgt hvorfor du er så ofte syg?

    Jeg vil da mene at hvis man har feber, opkast osv. at man altså bør blive hjemme.


  • #8   10. feb 2015 Sover til omkring klokken 15, spiser morgenmad omkring 15 også og ser serie eller lign smiley
    Måske går jeg i bad, men det er kun hvis jeg ligger syg længere tid ad gangen og derfor ikke kommer i bad hver dag - så er det hver 2.-3. Dag xD
    Ellers glor jeg på vores åndssvage høns, de er ret så underholdende xD


  • #9   10. feb 2015 Jeg ville nu heller ikke dukke op i skolen, hvis jeg er syg og smitter. Heller ikke selvom jeg er frisk nok til at se film. Synes hverken set kræver lige så meget at se film, eller at det er i orden at smitte andre, bare fordi jeg vil undgå fraværet.

    Jeg ser tv/film/serier, når jeg er syg. Eller sover, snakker med hunden, ligger og slapper af, følger med på facebook/hg eller måske finder et spil på computeren, hvis jeg er frisk nok. Sommetider, f.eks. Når jeg er ved at blive rask igen, kan jeg finde på at gå en tur med hunden, for at komme ud og få lidt frisk luft. Det kan ofte hjælpe, hvis man altså har kræfter til at gå!! smiley


  • #10   10. feb 2015 Jeg sover, ser fjernsyn eller sidder ved computeren. Det kommer meget an på hvor syg jeg er. :o)

    Og jo, jeg kan altså sagtens være frisk nok til at se fjernsyn, men være for syg til at være i skole. Jeg tror faktisk aldrig jeg har været så syg, at jeg ikke har kunnet se fjernsyn. Kun når jeg har haft hjernerystelse. Jeg kan sagtens se fjernsyn, selvom jeg ligger med influenza og 39,9 i feber - og da vil jeg altså sige, at jeg er for syg til at tage i skole. :o)

    Men nu er der så heller ikke mødepligt på min uddannelse, så jeg vil hellere tage en dag fri, hvis jeg er lidt sløj, i stedet for at tage i skole og smitte andre, og måske risikere at skulle bruge længere tid på at blive frisk, end hvis jeg blev hjemme og slappede af :o)


  • #11   10. feb 2015 Puha - nu troede jeg lige jeg kunne klare at gå ud i stalden og sige hej til ponyen + give lidt wrap... nej det var rart der lige var nogen at spørge om hjlæp. Dyne og te til mig nu.

  • #12   10. feb 2015 God bedring! :o)

  • #13   10. feb 2015 Jeg har gigt, hvilket giver dårligt immunforsvar og så har jeg en depression. Min medicin giver en del bivirkninger, hvilket jeg jo ikke kan gøre noget ved. Er nærmest konstant svimmel og træt, og opkastning og feber er ikke unormalt i den forbindelse. Så jeg har været til lægen.

    Men sygdom sammenlagt med mine hospitalsbesøg giver for meget fravær, hvis jeg bliver hjemme, når jeg er syg.


  • #14   10. feb 2015 Jeg var ude for et uheld i efteråret, som gjorde, jeg lå vandret på hospitalet i 2 måneder. Derfor smider STX mig ud, hvis jeg får én eneste procent mere fravær, så til trods for halsbetændelse og andet godt fra havet, har jeg været nødt til at møde op -.-

  • #15   10. feb 2015 Amanda: Sådan noget er så håbløst... De kan da vel se, at man ikke har ligget på hospitalet i 2 måneder med vilje. Men ifølge dem er det ens egen skyld --'

  • #16   10. feb 2015 Hippie - jeg ELSKER vores uddannelsessystem!!

    ... Ahem, ahem ...


  • #17   10. feb 2015 Amanda: Ja det er skønt ikke? (eller noget...)

  • #18   10. feb 2015 ser serier, film, spiller PS3, spiser meget... smiley kigger på hesteudstyr smiley

  • #19   10. feb 2015 Elsker at kigge på udstyr til hesten smiley

  • #20   10. feb 2015 Jeg synes det er vildt, at de har det sådan på jeres uddannelser.

    Da jeg gik i 3.g, kørte jeg galt med nogle kammerater, og selvom jeg i forvejen havde højt fravær (ca. 8%), fik vi - og især jeg, fordi jeg kørte bilen - at vide, at vi bare kunne tage fri den tid vi havde brug for, det ville ikke få betydning for fraværet.

    Jeg troede faktisk ikke, at de måtte smide en ud, hvis man har lægeerklæring. Der var en dreng fra en anden klasse, der havde et enormt fravær, fordi han havde migræne og derfor mange sygedage. Han havde en lægeerklæring, og så var der intet problem.


  • #21   10. feb 2015 CTS: Jeg er faktisk blevet smidt ud fra en uddannelse, fordi jeg skulle sygmeldes på ubestemt tid. Bare det at jeg fortalte at det var på ubestemt tid gjorde, at jeg blev meldt ud med det samme, så det kan godt lade sig gøre smiley

  • #22   10. feb 2015 Uddannelsessystemet er MEGET stramt .. Det hele handler om tal, tal og atter tal - slet ikke mennesket bag, som bliver syg og deprimeret af at blive bedømt i tal ...

  • #23   10. feb 2015 Smut - Jeg tror nu også det er noget andet, når man direkte skal sygemeldes, og så på ubestemt tid. :o)

    Det er jo ikke helt det samme, som at man har en sygdom der gør, at man ofte er syg eller ikke kan holde til at være i skole hver dag. :o)

    Amanda - Selvfølgelig handler det om tal. Men jeg troede ikke man bare kunne smide folk ud, hvis de har lægeerklæring. Det gjorde de ihvertfald ikke på min skole. Men der er nok forskel. :o)


  • #24   10. feb 2015 CTS: det kan godt være. Jeg undrede mig bare den gang, for da vi kom og sagde det, vidste vi stadig ikke om det ville være en uge eller et år. Så jeg tænker at man måske kunne have sagt at jeg kunne få x antal uger til at vurdere det, og ellers måtte de udmelde mig :o)

  • #25   10. feb 2015 CTS:
    Jeg får en masse fravær for netop hospitalsbesøg (faste), og det bliver der ikke set pænt på. Gymnasiet og HF handler kun om at få så mange igennem så hurtigt som muligt. Vi er bare skinker der skal hurtigt igennem og blive klart til salg. Hader at man skal piskes igennem en uddannelse -_-


  • #26   10. feb 2015 Jeg går i 3.g på STX - jeg har et par forskellige diagnoser som gør at jeg rigtig tit er syg - som i at jeg næsten aldrig har en uge uden en form for fravær enten en dag eller en lektion. Jeg har fået udvidet min gymnasie tid over 4 år - dvs jeg har færre timer end de andre og mangler nogle fag som jeg tager i 4.g.

    Jeg har pt fraværs procent på 16 eller sådan noget og har lige snakket med min studievejleder der sagde jeg ikke skulle holde mig tilbage med at blive hjemme når jeg er syg og at jeg skal huske at lave noget andet end skole som er sjovt og gør mig glad smiley

    En anden i min klasse har fraværs procent på 53% - hun er ikke smidt ud. Hun har haft nogle problemer hjemme og har derfor nærmest ikke været i skole og lavet afleveringer i længere perioder. Hun er ikke i nærheden af at blive smidt ud smiley

    Så jeg tror det handler om hvordan man præsentere det for studievejleder/skolen smiley


  • #27   10. feb 2015
    Når jeg er syg, så er jeg syg og kan dermed intet andet end og sove eller se tv.
    Man er i min verden ikke fysisk syg, hvis man kan lave alt muligt andet - derfor bliver jeg heller ikke hjemme medmindre jeg kaster op e.l og det sker så en gang hver 4-5 år ;o).

    Lidt hoste eller snot næse er ikke nok.


  • #28   10. feb 2015 Hippie - Men sådan er det altså ikke alle steder, så synes måske det er en lige grov nok generalisering. :o) Sådan var det fx ikke på mit gymnasie. :o)

    Stald Tuff - Jeg gik også i klasse med en, der fik lov til at tage det over 4 år, grundet bl.a. gigt. :o) Men der er nok bare forskel på hvordan man gør det. På min skole blev man ihvertfald ikke smit ud, hvis man kunne fremvise en lægeerklæring. :o)


  • #29   10. feb 2015 Krikken - Men det kommer jo også an på, om man smitter og hvor meget man smitter. Jeg synes ikke det er fair overfor andre, at man kommer halvsløj og smitter halvdelen af sine kollegaer/sine klassekammerater. :o) Det kommer også an på hvor man arbejder. Arbejder man fx på sygehus, vil man ofte blive sendt hjem, fordi man ikke skal smitte patienterne. :o) Men har man et arbejde, hvor man ikke skal i nærkontakt med folk, er det selvfølgelig noget andet.

  • #30   10. feb 2015
    Længe leve sprit og at være hygiejnisk generelt :o)

    Men nej, snotnæse og lidt host finder jeg ikke nok til at blive hjemme, det gør ikke en ude af stand til at gennemfører en dag. Ligesom jeg fx ikke bliver hjemme nu hvor min tå nok er brækket - jep det gør ondt ind imellem og jeg går og aflaster, men sådan er det, jeg kan ikke aflyse min sidste praktik periode fordi min tå er dum.

    Og kan man ikke komme på arbejde/i skole grundet sygdom så kan man heller ikke komme ud til hesten.


  • #31   10. feb 2015 Sådan er det på alle gymnasier i mit område smiley

  • #32   10. feb 2015 Krikken - Man kan jo ikke spritte al sygdom væk. :o) Men der er nok forskel på hvor man arbejder. Når jeg har været i praktik på sygehus, er det ikke velset at møde op, hvis man fx hoster eller snotter meget. Heller ikke selvom vi spritter og vasker mellem hver patient. :o)

    Men jeg er helt enig i, at man ikke kan tage ud til hesten, hvis man er syg. Jeg har så nogle enkelte gange kæmpet mig afsted med influenza, fordi ponyen ellers ikke fik foder. :o)


  • #33   10. feb 2015 Hippie - Men det er ikke sådan på alle gymnasier. Så stadig en lidt grov generalisering. :o)

  • #34   10. feb 2015 Tillader mig nu at generalisere alligevel smiley

  • #35   10. feb 2015 Omvendt kan man jo sige, at hvis man tager én fridag, hvor man bare slapper af og koncentrerer sig om at få det bedre, er man måske ovre det efter den ene dag. Men tager man på arbejde/i skole, kan det forlænge sygdomsperioden. Det gør det ihvertfald ofte for mig. :o) Så vil jeg hellere tage en hel/halv fridag, og komme over det, end at gå og smitte folk i flere dage, samt have det skidt og være lidt ukoncentreret.

    Men man er nok forskellige som person. Jeg kan ikke koncentrere mig ordentligt, hverken på arbejde eller i skole, hvis jeg er halvsløj - fx hoste, snot, en anelse feber osv. Jeg ville godt kunne komme igennem dagen, men jeg ville ikke få særlig meget ud af det. Og hvis det så igen skal stå på i flere dage, fremfor kun en enkelt - måske to - så foretrækker jeg en fridag, og så blive hurtigt frisk igen, så jeg ikke går i flere dage og fx gør mit arbejde dårligt. :o)


  • #36   10. feb 2015 Jeg tænker også, at nok kan det være at nogen skoler er hårde, men man skal også selv være realistisk. Hvis man ved at man får meget fravær grundet eksempelvis kronisk sygdom eller længerevarende sygdom, så er man nok nød til at se på, om det så er lige nu man skal tage netop den uddannelse man går på. Skolerne synes jo ikke det er fedt at smide folk ud - de får faktisk penge for de elever der fuldføre uddannelserne, så det er selvfølgelig deres interesse.

    Jeg synes heldigvis at der er mange muligheder efterhånden. Mit indtryk er, at rigtig mange skoler kan strække sig langt, og tilpasse sig den enkelte elev rigtig meget. Jeg stod selv i en situation for nogle år siden, hvor jeg virkelig gerne ville i gang med min gymnasielle uddannelse, men grundet sygdom var jeg også nød til at være realistisk og derfor indse, at det ikke var en mulighed bare at smutte ind på et eller andet gymnasium. Jeg valgte så fjernstudie, hvor jeg kunne studere hjemmefra. Man skal være ret syg for ikke at kunne være på fjernstudie. Jeg kender eksempelvis en der har en rygskade der gør, at han er periodevis lam i benene - han studere fuld tid på fjernstudie.

    I år er jeg halv tid på fjernstudie, og halv tid i skole. Så mulighederne er mange, også selvom man måske er syg i længere tid smiley



  • #37   10. feb 2015 Har det på fuldstændig samme måde som dig CTS, men kan ikke tillade mig at få fravær medmindre det er strengt nødvendigt smiley

  • #38   10. feb 2015 Smut:
    Gymnasiet og HF burde være for alle. Os med kronisk sygdom skal have samme muligheder som alle andre jo...


  • #39   10. feb 2015
    Skulle jeg blive hjemme hver gang jeg var en smule snottet, så er det nærmest hver måned jeg skulle ha' sygedage - det kan jeg ikke bruge til noget, en arbejdsgiver heller ikke :o)

    Kan godt forstå at en arbejdsplads, læreplads eller uddannelsessted ikke vil folk der er syge tit/tit ikke er der - om end jeg har oplevet mange få meget lang snor, fordi skolerne får penge pr. elev der er der, ikke efter deres fravær.

    En fra min klasse blev bedt om at stoppe hendes uddannelse, da hun havde en søn der nærmest var indlagt/kom på sygehuset 1-2-3 dage hver uge. Det holder ikke under en uddannelse, at være væk ofte, så skal man tage et forløb der med vilje der længere end andre fordi den viden man skal have så er spredt ud på længere tid.


  • #40   10. feb 2015 Hippie: det er da også en HF jeg er ved at tage? smiley Min pointe er jo, at der lige netop er muligheder for os med sygdom.

  • #41   10. feb 2015 Hippie - Så du generaliserer hele skolesystemet, ud fra skolerne i dit område? Hehe, okay. :o) Godt vi ikke alle gør sådan, så ville det da være et skørt samfund at leve i. :o)

    Tænk hvis politiet generaliserede, og anholdte alle, fordi de første 10 var kriminelle. Eller skolerne generaliserede og undlod at hjælpe de ordblinde, fordi de første 100 elever ikke var ordblinde. Det ville jo aldrig gå. Generaliseringer skal man passe på med, med mindre man har noget at basere det på. Hvordan det er i ens eget område, er ikke helt nok. :o)

    Men der er altså noget i din argumentation der ikke holder. De får jo ikke flere igennem, af at smide dig ud. Det får de færre igennem af. Hvis du bliver smidt ud midt i skoleåret, optager de jo ikke en ny, i din klasse. Så får de bare den elev færre igennem. Så den der med at få flest igennem, synes jeg ikke rigtig holder. :o) Det er vidst efterhånden også en kendt sag, at de fleste gymnasier holder på deres elever længere end hvad rimeligt af, på trods af ekstremt fravær og mange advarsler, fordi de mister penge hvis de smider en elev ud. Så de får ikke rigtig noget ud af, at smide elever ud grundet sygdom. Andet end færre penge og færre igennem systemet. :o)


  • #42   10. feb 2015 Ja sådan gør jeg nu engang smiley

  • #43   10. feb 2015 Krikken - Jeg ville så heller ikke blive hjemme, hvis jeg bare var en smule snottet.
    Men hvis det går ud over min koncentration eller præstation - og der skal altså ikke altid meget til - ville jeg nok blive hjemme, hvis jeg vurderede, at det ville forkorte perioden med manglende koncentration o.lign. Du eller arbejdsgiver får heller ikke noget ud af, at man går i flere dage og laver sit arbejde dårligt, fordi man er lidt sløj, men ikke sløj nok til at blive hjemme. :o) Men igen, det kommer nok an på hvor man arbejder. Skal man fx være i nærkontakt med andre mennesker, evt. folk der i forvejen er svage, synes jeg ikke det er hensigtsmæssigt at være alt for sløj. Og mange arbejdspladser, fx nogle sygehuse osv. vil netop helst, at man ikke møder op, hvis man er for sløj. Alternativt bliver man sendt hjem.

    Hippie - Men mange steder ER der jo de samme muligheder. Bare ikke i dit område, åbenbart. Det betyder jo ikke, at det er sådan over det hele. Det kan du jo læse her. Det er altså en lidt uheldig generalisering, fordi det får dig til ikke at se helt realistisk på situationen. :o)


  • #44   10. feb 2015 Men når du så skriver, at der burde være lige muligheder, er du nødt til at huske på, at det ER der jo også mange steder, som beskrevet her i tråden. Men når du generaliserer som du gør, så åbner du ikke op for, at det ER sådan mange steder - så er det jo en ret urealistisk og utroværdig påstand at komme med, fordi den jo ikke afspejler virkeligheden. :o)

    Derfor er det ikke smart at lave sådan en generalisering. Det kommer man ingen vegne med, andet end at man lever med et forvrænget syn på virkeligheden. :o)


  • #45   10. feb 2015
    Tja, nu er jeg ved at blive SSH'er og omgiver mig dermed med mennesker hver dag :o) Men der er jeg nok forskellig - jeg lader det ikke påvirke mig at jeg er sløj, det kan jeg så men også være fordi jeg bare er træt eller lige har en dårlig dag.
    Men derfor bliver tingene stadig gjort, der er ikke rigtigt tid til at være langsomt i optrækket ( eller jo, men så bider det en i røven ) eller mulighed for det fordi jeg lige skulle have haft noget mere søvn, eller bare har ferie stående i panden på mig.



  • #46   10. feb 2015 Krikken - Ja, man er nok forskellig. For hvis jeg er sløj, kan jeg netop ikke bare lade være med at lade det påvirke mig. Det er jo noget jeg ikke kan styre, jeg kan jo ikke selv bestemme, hvor koncentreret jeg er. :o)

    Men når jeg skal ind og være i tæt berøring med patienter på en sygehus, synes jeg det er vigtigt, at man ikke smitter dem. Og det kan man godt komme til, på trods af grundig sprit og vask. Derfor vil de på mit praktiksted gerne have, at man ikke møder op når man er syg. :o) Men der er jo nok forskel på steder.


  • #47   10. feb 2015
    Og foreskel på hvad man definere som syg.


  • #48   10. feb 2015 Helt sikkert. :o)

  • #49   11. feb 2015 Er egentlig pænt ligeglad smiley

  • #50   11. feb 2015 Når jeg er hjemme pga sygdom, ligger jeg for det meste med dynen over mig og ser fjernsyn, sover, kigger ud af vinduet. Men selvom jeg er syg, har jeg stadig nogle staldvagter der skal ordnes. Nogle gange er jeg heldig at få afsat nogle af dem om eftermiddagen og aftenen smiley
    Men jeg har næsten altid morgen tjansen lige meget om jeg er syg eller ej smiley
    Det kan godt være lidt træls nogle gange, når jeg bare har brug for at sove ud.

    Min mor ligger også hjemme med kræft og hukommelses tab, lidt stress osv (kemohjerne)
    Så hjemme hos os er det vigtigt at vi alle i familien hjælper til, for at kunne få det til at fungere med alle vores mange dyr her hjemme.

    Heldigvis er jeg meget god til at holde mig væk fra sygdommene, så det er ikke så tit jeg er hjemme fra skole.
    Det meste af mine fravær er faktisk når jeg skal tandlæge, kiropraktor og fysioteapeut.
    Jeg går på en privat skole 30 min i transport fra mit hjem, så det er svært at nå der hen til min "hjemby", blive behandlet og nå over på skolen igen på 1 lektion... smiley





  • #52   11. feb 2015 Hippie - Så kan man jo bare ikke bruge dine udtalelser til noget, fordi de er urealistiske. :o)

    Du får vidst et chok den dag det går op for dig, at verden ikke er, som den ser ud i dit eget lille område. :o)


  • #54   11. feb 2015 Nu skriver jeg dem jo heller ikke, fordi folk skal bruge det til noget, men fordi at sådan har jeg det. Jeg skriver min mening, og det har jeg ret og lov til.

    Kathrine: Ej hvor sjovt. Har aldrig mødt andre på min alder (eller i hvert fald i nærheden af min alder), som har gigt ligesom mig smiley


  • #55   11. feb 2015 Hippie - Du har vel egentlig ikke ret eller lov til at udtale dig om skolesystemet, når det du skriver er forkert. :o) Dine meninger afspejler ikke virkelighedens verden. Det er problematisk, fordi du måske får andre til at tro det samme, og så går der en masse rundt og har et urealistisk syn på samfundet. Hvad er pointen i det? Folk er så opsat på, at man har ytringsfrihed og ret til at sige sin mening, men man har faktisk ikke ret til at sige noget, der er løgn. :o)

    Hvorfor overhovedet udtale sig om noget, man egentlig ikke rigtig ved noget om, eller har sat sig ind i? Og så endda lukke helt af, når man får at vide, at det ikke hænger sådan sammen? Så lærer man da aldrig noget nyt, hvis man bare insisterer på at leve i sin egen lille osteklokke. :o)


  • #56   12. feb 2015 Når jeg er syg stener jeg for det meste... Sover lidt (meget) mere end jeg plejer osv.
    Men bliver tit også mere kreativ når tv'et og PS'en bliver for kedelig smiley
    Jeg laver f.eks. Rosette pandebånd eller maler med akvarel!
    Se billeder her, orker ikke logge på min computer for at finde dem smiley
    www.facebook.com/SteengaardDesign

    Eller går tur i den friske luft! Mhh :3 det plejer at hjælpe


  • #58   12. feb 2015 Jeg had downloader Popcorn time der er film fra 1990-2014 og der er danske tekster på men det er ulovligt. Og ellers ser jeg Paradise hotel;)

Kommentér på:
Hvad laver du når du er syg?

Annonce