{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din personlige politiske holdning?
  • #1   23. feb 2015 Hvis der var folketingsvalg i morgen, tror jeg, at jeg ville stemme på DF. Jeg er ikke meget inde i politik, men jeg er f.eks. enig med dem, i det med at få grænsekontrol igen, og så ift. deres meninger om EU. smiley

  • #2   23. feb 2015 Bidløse Madsen: Hvordan har du kunnet afgøre, at det er en god idé grænsekontrol og mindre EU-samarbeje, når du ikke ved så meget om politik? smiley

  • #3   23. feb 2015 Ingen af dem. De er alle sammen nogle nokkefår -.-

  • #4   23. feb 2015 Hvorfor er de nogle nokkefår? Hvorfor stemme på DF? Det er mere spændende, hvis man kan argumentere for sin holdning smiley

  • #5   23. feb 2015 Signe B
    Jeg synes bare, at vi skal have lukkede grænser. Blandt andet fordi det er træls, at der er nogle østeuropæere, der ser det som en invitation til at komme herop og gå på rov...... Jeg vil rigtig gerne kunne lade min cykel stå ude, uden at bekymre mig om, om den er der i morgen. smiley
    Og så er jeg bare uenig i rigtig mange ting, som EU synes. smiley


  • #6   23. feb 2015 Bidløse Madsen: Er du også enig med dem i deres socialpolitik, miljøpolitik osv., eller er det grænsekontrollen, der er vigtigst for dig? smiley

  • #7   23. feb 2015 Normalt plejer jeg at stemme Socialdemokraterne. Men overvejer mere og mere at stemme DF, den her gang. Er egentlig også ret enig i lukkede grænser og at EU ikke skal have den største indflydelse. smiley

  • #8   23. feb 2015 Fordi de alle sammen - kort sagt - siger og mener det samme. Men SKULLE jeg stemme, så ville jeg også stemme DF. Vil, ligesom Bidløse, have lukket grænserne. Er så træt af, at der er så mange indvandre, der ikke bare kan finde ud af at opføre sig ordenligt -.-

  • #9   23. feb 2015 Simone: Er grænsekontrol vigtigere for dig en miljøpolitik og integrationspolitik? S og DF er jo helt forskellige på bl.a. de to områder smiley

  • #10   23. feb 2015 Ligesom det Hippie & Hættemågen siger at de alle mener det samme og egentlig fisker efter vælgere, synes jeg at DF plejer at være troværdig og deres holdninger stemmer overens med den retning partiet vil hen. Jeg kan godt lide, at de ikke bare lige sådan skifter mening. smiley

  • #11   23. feb 2015 Signe B
    For mig er grænsekontrol faktisk ret vigtigt. Nu bor jeg også i Sønderjylland, men hold nu op, hvor er jeg træt af, at man ikke kan have sine ting i fred.
    Jeg er enig med DF i de fleste ting, men som sagt har jeg ikke sat mig helt ind i det. smiley


  • #12   23. feb 2015 Ja, det er lidt af et spring, haha. Jeg tror bare at jeg efterhånden er blevet mere enig i deres miljø og integrationspolitik smiley

  • #13   23. feb 2015 Hippie: De siger da ikke det samme smiley Der er rigtig mange politiske debatter med modsatrettede synspunkter. Og hvorfor skulle de have valgt at det hårde job, som det er at være politiker, hvis ikke de havde nogen som helst meninger eller visioner for samfundet? Men man kan selvfølgelig diskutere, om visse partier er for populistiske smiley

  • #14   23. feb 2015 Til næste valg vil jeg sandsynligvis stemme personligt men på Liberal Alliance. Det gør jeg fordi jeg har oplevet at nogle får flere goder end andre som følge af rød politik - altså, at man netop IKKE har samme muligheder - og selvom jeg nok ikke bliver 100% enig med alle fra LA (derfor vil jeg nok også stemme personligt), så synes jeg de har flere fornuftige synspunkter smiley

  • #15   23. feb 2015 Fünke: Konkretiser "nogle får flere goder end andre" smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   23. feb 2015 Jeg stemmer DF, fordi jeg er enig i deres udlændingepolitik (især da de sad med Pia k i spidsen), også har de en yderst fornuftig dyre politik

  • #17   23. feb 2015 Signe: Hvornår blev du dommer over, hvad jeg mener? Styr lige dine påstande eller lad i det mindste vær med at trække dem ned over hovedet på mig. Jeg kommer her med mine politiske holdninger, og jeg vil gerne respekteres for dem smiley

    Og JA jeg er måske ikke enig med al DF's politik, men det er dem jeg er mest enig med af alle landet håbløse partier. Man kan aldrig blive 100% enig med alt hvad et parti siger.


  • #19   23. feb 2015 Jeg er ikke enig med nogen af dem. Personligt mener jeg Dk er på vej hen til et punkt, hvor jeg ikke længere vil være en del af samfundet. Jeg direkte skammer mig over at være dansker.

    Så ja jeg ser frem til at kunne smutte smiley


  • #20   23. feb 2015 Det kommer an på om jeg tager udgangspunkt i mig selv eller bare generelt smiley Generelt er jeg enig med deres holdning til fx. udligningsskatten - det skal gerne kunne betale sig at spare op til sin pension, i stedet for basalt set at få "goder" ved at klatte pengene væk. Jeg synes det er super ærgerligt, at man kommer til at ramme dem, der rent faktisk ikke kan arbejde, når man vil ramme dem, der sagtens kan, men hvor det kan betale sig ikke at gøre en indsats smiley
    Hvis jeg skal konkretisere at "nogle får flere goder end andre", så ville det være på de punkter, hvor det kan betale sig (dvs. man får flere goder ved) f.eks. at leve på overførselsindkomst. Jeg kan derudover slet ikke forlige mig med, at SU'en og børnepengene er indkomstregulerede smiley


  • #21   23. feb 2015 Hvorfor kan du ikke forlige dig med, at SU og børnepenge er indkomstregulerede? Når vi har begrænset med penge i statskassen, er det vel bedre at bruge dem dér, hvor der virkelig er brug for dem - på hospitaler, i skolerne, til kriminalpræventivt arbejde, miljøindsats, ulandsbistand og lignende - end til at give penge til folk, der allerede har nok smiley Du vil jo ikke få en højere SU, hvis Liberal Alliance bestemmer. Men dem med en lavere indkomst vil få en lavere. Ville du føle en glæde ved at vide det, sådan ud fra et princip om retfærdighed, eller hvordan skal jeg forstå dig? smiley

  • #22   23. feb 2015 Det er da fordi alle skal have samme muligheder! Os bornholmere kan fx ikke få udeboende SU, medmindre vores forældre bor helt oppe på hammeren og vi i Rønne , hvilket er møg irriterende...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   23. feb 2015 Ang. Det med at su, samt børneprogram er indkomst regulerede, så må jeg sige at det burde være ens for alle.

    Vi laver i et samfund hvor det er så vigtigt at man er "ligestillet", derfor burde det ikke være en straf at man har et godt job, og en god indkomst, ligesom at det ikke burde være en fordel at være alene mor med 5 unger..


  • #24   23. feb 2015 Hvis jeg var gammel nok, ville jeg stemme på DF, da jeg synes der bør inføres lukkede grænser. Mange fra Østeuropa kommer herop for at stjæle, fordi hvis nu de bliver opdaget, er det ikke så hårdt at komme i fængsel - de får kost og logi osv.
    Derudover vil de gerne give dyrene bedre vilkår. De ældre skal også have det bedre, hvilket DF også lægger vægt på.


  • #25   23. feb 2015 Fordi - hvorfor fanden går folk ud fra, at mine forældre betaler tandlægeregninger, møbler osv. osv. når jeg flytter hjemmefra? smiley Jeg ønsker heller ikke at SU'en bliver forhøjet - ud fra et princip om retfærdighed vil jeg have at det skal være LIGE. For lige nu går man bare ud fra et princip om, at mor og far selvfølgelig betaler alt for ungerne, hvis forældrene har en høj indkomst. WRONG. Jeg skal da betale præcis det samme som andre af mine veninder, jeg har bare 2000 mindre at gøre godt med smiley

    Hvis ingen af os havde et job og flyttede hjemmefra inden vi blev 20, så ville jeg ikke have samme muligheder som flere af mine veninder, fordi mine forældre altså ikke lige automatisk betaler 2000 kr til mig hver måned, så man kan udligne den økonomiske forskel. Det kan da ALDRIG nogensinde blive retfærdigt.


  • #27   23. feb 2015 Jeg har et arbejde smiley

  • #28   23. feb 2015 Samme her Fünke smiley
    Mine forældre vil da gerne hjælpe mig, hvis jeg pludselig ikke har penge til mad (men selvfølgelig har brugt mine penge fornuftigt i den måned), men de er bestemt ikke med på at betale alt for mig.

    AnonymA: Nu er det bare virkelig hårdt at studere og have job samtidig. Mange kører helt sur i det, og ender med ikke at gennemføre deres uddannelse.


  • #30   23. feb 2015 Jeg er en glad lilla borger, så jeg har stemt på radikale de sidste mange gange og har tænkt mig at gøre det igen. Hvorfor? De har en grøn holdning til miljø, en rød til velfærd og en blå til økonomi.
    Og udlændinge, jaa dem kan jeg godt lide. Jeg bor på Nørrebro og folk her er sgu søde og rare. Kriminelle (fx østeuropæere) kommer sgu her op uanset om DF prøver på at lukke grænserne eller ej. Så deres politik vil kun gøre livet surt for dem der rent faktisk fortjener at være her. + De vil have os ud af EU, hvilket jeg lidt synes er at have spist søm smiley


  • #31   23. feb 2015 AnonymA: Folk er heldigvis født forskelligt. Jeg har weekendarbejde + går på HF. Jeg ville ikke kunne klare at skulle arbejde hver dag + lektier. Desuden fik jeg ikke SU det første halvandet år jeg gik på HF, fordi jeg kun var 16/17 år der. Det er først her til januar jeg er begyndt at få SU. Desuden har jeg nogle psykiske problemer som gør, at jeg bliver nød til at tage pauser og have pauser - ellers brænder jeg simpelthen sammen og får ikke min hue til sommer.

  • #33   23. feb 2015 Jeg ville enten stemme DF eller LA.
    DF pga. deres mærkesager (primært dyrpolitik og udlændingepolitik), og LA pga. det økonomiske smiley


  • #34   23. feb 2015 Årh hold da op med at hyl over at der ikke er penge nok når man studere, i de fleste andre lande betaler man for at få lov at lære noget, det er sgu da lige så deprimerende som at høre min veninde på kontanthjælp der får mere udbetalt end jeg gør på trods af at jeg slider røven i laser og hun ikke laver en skid og heller ikke har nogen interesse i at begynde på det...

  • #35   23. feb 2015 Det er også noget om (har jeg hørt) at Pia vil have bandlyst paraboler fordi hun synes de er grimme. Ved dog ikke om det er sandt

    Men jeg vil stemme DF. Jeg er enig i deres udlændingepolitik, jeg er simpelthen så træt af, at udlændinge får lov at komme til DK og snart er det ikke længere DK. Det er snart et land, på lige fod med Mellemøsten. Altså mht. til at skoler ikke længere *må* gå i kirke til jul, de må ikke synge salmer, skoler må ikke servere svin osv osv.

    Desuden er jeg også enig i lukkede grænser (det er vel samme ting næsten som ovenstående)

    Og så skal der (undskyld mit sprog) fandme noget mere fokus på de ældre i Danmark. Regeringen har sparet og sparet, og jeg har f.eks. lige læst et meget fint facebookindslag om en mand om hedder Arne.
    Og så går de aktivt ind for dyrevelfærd og vil have udførelse af zoophili bandlyst og gjort ulovligt, samt på dyrepoliti.

    Det eneste jeg er imod, af det jeg kender til, er at de vil have os ud af EU.


  • #36   23. feb 2015 Anonym A: Jeg er nu ret sikker på, at psykiske problemer har eksisteret til alle tider. Systemet tager bare mere hensyn til det nu, end det gjorde for 50 år siden.

  • #37   23. feb 2015 Jeg er jublende lykkelig for min SU, og meget taknemlig for at jeg har ''gratis'' uddannelse, og samtidig får SU. Men når vi får SU, kan jeg heller ikke så det gennemtænkte i, at det er bestemt på forældrenes indkomst. Det hedder sig, at når man fylder 18 skal man kunne klare sig selv, og dermed burde forældrenes indkomst være irrelevant. Hvis man får grundsatsen, fordi ens forældre tjener, er det ikke ensbetydende med, at forældrene ophæver, så man får højeste sats. Det er unfair fordeling.

    En anden mulighed kunne være, at alle pr. automatik blev sat på grundsatsen, og så skulle den unge selv søge om forhøjet, hvis det virkelig ikke kan hænge sammen, altså uden forældres indblanding. Det ville jeg synes var mere fair, og samtidig var der penge at spare i statskassen.


  • #38   23. feb 2015 AnonymA:
    Og NETOP den der måde at se det på har gjort, at jeg var så længe om at gå til læge og psykiater... Stress og depression (som jeg iøvrigt har og bestemt ikke bruger som sovepude) er ikke noget at spøge med. Jeg står stadigvæk midt i min uddannelse, jeg yder stadigvæk(!) noget, så styr dit fis. Er simpelthen SÅ træt af at høre det der.

    Astrid:
    Åårh hyle og hyle. Jeg beder bare om, at det er ens (og lige!) for alle. Min SU skal jo ikke afhænge af mine forældres indkomst, når jeg nu er blevet "voksen" og skal betale skat og det hele smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #39   23. feb 2015 AnonymA: lad hver med at sammenligne idag, og så for 50 pr siden.. Det er som at sammenligne en hund og en kat - umuligt,

  • #40   23. feb 2015 Meget enig med anonymA folk er blevet røv slappe! Det er så nemt at få penge uden at lave en skid! Jeg kunne 100% sikkert også gå til læge og få en diagnose uden problem. Det kan jo ikke passe at 50% af Danmarks befolkning er syge!

    Jeg er enig i at det er fjollet at SU'en er bestemt efter forældrenes indtægt, men bare det at få penge for at gå i skole er sgu da en fest


  • #41   23. feb 2015 Astrid:
    Nu er verden jo blevet meget mere stressende end den var for bare 50 år siden (for at forsætte den). Synes du jeg er slap og doven, når jeg passer HFog weekendjob samt har en depression? Prøv at se om du kan komme med et ærligt svar.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #42   23. feb 2015 Astrid: sådan kan man selvfølgelig også gøre nar af folk der faktisk har psykiske problemer..

    Håber da næsten at du selv får lov at prøve det på egen krop endag, så du måske kan åbne øjnene lidt smiley


  • #43   23. feb 2015 Astrid:
    Eller for den sags skyld gøre det efter, hvis du en dag kommer til at mærke det på egen krop..


  • #44   23. feb 2015 Uden at have læst alle kommentarerne er jeg ikke enig i at lukkede grænser er en løsning. Hvis det fordi man ikke vil have at de udviste kriminelle kommer tilbage kan man tage et kig på England/Storbritanien. På trods af vand og grænsekontrol kommer der hver år over en million udviste tilbage til deres land. Og så længe vi er en del af Schegensamarbejdet kan vi ikke få grænsekontrol. I så fald skal vi ikke længere være en del af samarbejdet, eller også skal det kun være ift. den politiske del.

  • #45   23. feb 2015 Jeg har endnu ikke helt fundet ud af hvor jeg hører til. Men jeg er bestemt ikke til DF. De har da lidt gode forslag, men noget er bestemt også helt ude i hegnet efter min mening.
    Jeg kunne så godt hælde til rød blok, men det er ligeså meget fordi jeg ikke har den største tiltro til Lars Løkke.

    Det eneste jeg ved med sikkerhed, er at jeg stemmer. Om det så bliver blankt. Og så håber jeg på at valget kommer inden den 31/8, for der skal jeg på hovedforløb og må ikke arbejde. Men mon ikke også valget kommer inden?


  • #46   23. feb 2015 jeg ville ALDRIG stemme DF, hvis man har sat sig bare lidt ind i DFs holdninger, deres manglende medmenneskelighed og deres fremmedhandske retorik, så ville jeg være flov over at være Dansker hvis de kom til magten.
    puha nej.
    Jeg tror det er meget vigtigt at sætte sig ind i alle partiernes synspunkter,og på mere end bare et punkt. Det kan godt være de vil skærpe grænsekontrollen, men hvad med social politik og miljø politik?

    Desuden synes jeg der ville være forkasteligt, hvis vi bremsede sådan noget som flygtningenstrømmen eftersom vi hjælper grundigt med at bombe de stakkels flygtninges hjemlande. smiley
    Så det er meget komplekst, og politik er blevet mere og mere en salgs sag, så man skal nok sørge for at læse alle partiers forløbs programmer, før man bare smider et tilfældigt kryds, baseret på en enkelt ting eller to, som man synes lyder smadder godt! smiley


  • #47   23. feb 2015 Politik er en personlig smagssag. Men kan simpelthen ikke forstå at DF er ved at blive så populære. Det er mig en gåde og kommer aldrig til at forstå det....

    Jovist all in for dyrepoliti, men det vidst så også det eneste...


  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #48   23. feb 2015 øeh.. politik rager mig et vist sted.. smiley

    men det der vægter højest når jeg skal stemme, er dem der tilbyder: 1. højere SU til studerende (eller at man kan få udeboende SU så snart man flytter hjemmefra!!), eller billigere fødevarer..

    meget basalt, men har sku svært ved at have råd til mad, lejlighed, bøger og diverse. Andet har jeg ikke overskud til at tænke over lige nu.


  • #49   23. feb 2015 Er meget i tvivl hvad jeg skal stemme næste gang.. Men jeg går ind for velfærd både for dyr og mennesker..
    Jeg kommer aldrig til at forstå at man falder for DF's propaganda sludder og at man kan stemme på et parti der har sådan et menneske syn smiley ja ja de lover lukkede grænser, men det kan bare ikke lade sig gøre hverken politisk (da vi så ville lukke os selv ude af Europa) og heller ikke fysisk med mindre vi gør som østtyskere og afskære os med mur og pigtråd og skyder folk der passere..
    Og de snakker om dyrevelfærd, men de har aldrig fået gennemført noget som helst inde for området og ligger vægt på helt andre ting når de har mulighed for at få noget igennem.. Det er blot populistisk sludder for at få folk til at stemme på dem..


  • #50   23. feb 2015 Altså, der skal jo ikke noge hegn til, for at man har grænsekontrol. Nu har jeg selv en far, der i sin tid arbejdede i Padborg ved grænsen som politibetjent. Så det er da bestemt ikke umuligt, at vi får grænsekontrol igen, selvom det måske vil kræve ændringer nogle steder smiley

  • #51   23. feb 2015 Hvis jeg var gammel nok til at stemme ville jeg stemme rødt, enten SF eller Enhedslisten. Jeg kan godt lide deres politik og deres syn på andre mennesker.
    Jeg synes DFs politik er skræmmende; især det at de gør det "normalt" at tænke og mene racistiske ting om fremmede mennesker, der kommer til vores land for at få et bedre liv.


  • #52   23. feb 2015 Det gør mig ked af det, at så mange er blevet skræmt til at stemme DF af de seneste begivenheder i Danmark, og også Europa for den sags skyld. At en mand der er opvokset i Danmark, kan få så hadsk et forhold til sit eget hjemland, er altså et tydeligt signal på at der er noget grueligt galt i det danske samfund! Jo flere der ønsker DF og lukkede grænser og "send dem hjem!!!", jo mere uvelkomne føler de danskere med anden etnisk herkomst sig jo bare. Det er så få der fra start er negative omkring forholdene i Danmark - det er noget VI skaber.

    Gid vi i stedet vendte det lidt indad, og indså at vi har problemer med integrationen, når ting kan gå så vidt. Trist smiley

    Byrådsmedlem der mener at alle andre partier - selvfølgelig med undtagelse af DF - er medskyldige i terrorangrebet i uge 7.
    http://www.politiko.dk/nyheder/camre-alle-undtagen-df-medskyldige-i-terrorangreb

    I mit hoved fuldstændigt sindssyge udtalelser omkring homoseksuelle, hvor de bl.a. sammenligner homoseksuelle ægteskaber, med at blive gift med et dyr...
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70868669:her-er-dfs-kontroversielle-homoudtalelser.html


  • #53   23. feb 2015 Hvad hjælper det at smide udlændinge ud? Dagens Danmark er helt anderledes end før i tiden, lande er blevet enormt afhængige af hinanden og det samme er Danmark (Før i tiden havde man en mark, nu har man et supermarked ). Det man mener kan skabe en fremtid uden krig er at skabe afhængighed. Hvis vi udelukker udlændinge gør vi forskel på mennesker, og er hele Danmark ikke bygget op om ligestilling og demokrati? Danmarks økonomi er bygget på vores skat og på at sælge til udlandet, men hvad ville andre lande ikke tænke hvis vi blev et inskrumpet land kun med danskere? Ville det ikke mindske salget og dermed vores økonomi? Folk flugter fra lande med sult og krig, har vi ikke nok resurser til at hjælpe? Det mener jeg helt sikkert vi har. I stedet for at udelukke indvandre fra vores samfund bør man sikrer sig de bliver ordentligt integreret, så de er en lige så stor del af fællesskabet og samfundet som resten. Så man gør en indsats, i stedet for at skubbe indvandrer ud hvor de hele tiden bliver nødt til at bevise de er gode nok, når de altid mødes af et løftet øjenbryn og mistillid.
    Jeg er kun 16 og har ingen stemmeret, udover det er jeg københavner smiley


  • #54   23. feb 2015 Jeg kan slet ikke forstå hvorfor DF vinder så meget frem i Danmark. Jeg synes de er utrolig generaliserende og har et meget unuanceret verdensbillede... Faktisk bliver jeg direkte skræmt ved tanken om at DF kommer til magten. Ønsker vi virkelig et lukket land hvor vi har nok i os selv? For mig er nogle af de vigtigste værdier i vores samfund åbenhed og tolerance overfor andre, og det er jeg bange for forsvinder, hvis vi får magthavere med et så fremmedfjensk og snævertsynet livssyn.

  • #55   23. feb 2015 I forhold til integration..
    Et skriv af Ditte Reinhold på Facebook - jeg synes hun rammer. Den mentalitet der er kommet med, at man intet ansvar selv har, forstår jeg ikke.

    ''Jeg er fængselbetjent. Og hele Danmark er i chok over sidste weekends terror angreb, begået af en tidligere indsat.
    Nu skal vi - os der arbejder i fængslerne - afradikalisere de unge 3. generations( må det vel efterhånden være), indvandrere, som sidder i vores fængsler og bliver påvirket af andre terrordømte og ekstremistiske indsatte.
    Fordi vi var jo de sidste som havde med ham at gøre (!!) - så her gik det for ALVOR galt i Omars liv..
    Jeg er så træt af at høre om, at vi skal anstrenge os endnu mere og blive meget bedre til at integrere de unge i dette land. At vi hele tiden fejler !
    Omars generation er født i Danmark , har gået i danske skoler, haft danske klassekammerater, danske pædagoger, danske fritidstilbud, danske uddannelsestilbud. Boet i et land hvor man trygt kunne gå på gaden, hvor der var mad og ly nok til alle.
    Jeg kender også mennesker i dette land med jødisk baggrund. Der har gået i jødiske skoler, overholdt deres jødiske skikke og traditioner, men de har aldrig siddet overfor mig og talt ned om vores kulturelle forskelle, eller den måde det danske samfund er skruet sammen på.Og de har aldrig udtrykt had til Danmark.

    Alle forældre er rollemodeller for deres børn og unge - så hør her ; forældre til radikaliserede unge :
    Det er JER der skal tale ordentligt om det samfund der beskytter jer, det er JER der skal slukke for Al- Jezera kanalen og gå ud og deltage lidt aktivt i livet udenfor jeres gadedør.
    Det er JER der skal sørge for at jeres unger går i skole og lærer at læse og skrive og dyrke sport og socialisere sig i det samfund de lever i.
    Det er JER og de imamer som de unge lytter til - der har ansvaret for integrationen - det er ikke mig og fængselsvæsenet !
    En lektor i sociologi har udtalt at de radikaliserede ikke bør isoleres i vores fængsler, de skal tilbydes "noget bedre" i stedet for - det er måden at rykke dem på. Så naiv troede jeg ikke man som voksen kunne være - og jeg er dybt uenig med hende!

    "Je´gardien de Prison". Jeg er fængselsbetjent. Og jeg er stolt af at være det!

    Ligesom alle mine kollegaer der hver dag trækker i de blå skjorter og gerne vil hjælpe med til at opretholde ro, lov og orden i dette land. Som tager et kæmpe ansvar, hver gang de bærer de nøgler, som vi den første dag fik ad vide ,koster mere at udskifte, end jeg tjener om året - hvis jeg altså skulle være så dum at miste dem på jobbet.
    Giv os de redskaber der skal til for at vi kan hjælpe. Giv os sprogundervisning , så vi forstår hvad det er de siger i telefonen og til hinanden på afdelingen. Lær os de tegn og symboler , der indikerer, at her står noget, der er imod den danske retsfølelse og de danske værdier, så vi kan handle på det.
    Vi vil gerne hjælpe. Det er det vi er gode til.
    Men fri os fra at skulle tage ansvaret for at resocialisere nogle som aldrig er blevet socialiseret...den opgave og det ansvar ligger hos forældrene.
    Det var bare det.''


  • #56   24. feb 2015 Sascha:
    Forskellen vil ofte være at mange muslimske flygtninge kommer fra krigsramte områder, har oplevet nogle skrækkelige ting, der har givet dem psykisk problemer og ofte har mange af dem (især kvinder) ingen uddannelse. Så de har ikke de psykiske ressourcer, der skal til for at tage sig af deres børn. Så det er nemt nok at sidde og sige at de skal tage sig af det ene og det andet, men det har de ofte bare ikke haft mulighed for. Og samfundet har ikke været god nok til at tage forældres plads i de tilfælde, hvor det har været nødvendigt.


  • #57   24. feb 2015 Tja jeg stemmer Liberal Alliance næste gang og personligt
    Hvorfor ? Støtter min mand i det han laver og gerne vil kan godt være vi ikke er 100 % enige i ting/Politik ..
    Men ved han ville kunne gøre det godt og give lidt nye tiltag hvis han kom ind
    så ville han ihvertfald kæmpe for det han tror på osv

    Og ja hvis det ikke skulle være gået op for nogle så stiller min mand op for Liberal Alliance smiley
    Og derfor jeg stemmer på ham smiley


  • #59   24. feb 2015 forældre er jo blevet en meget mindre del af børns liv, ofte bliver børnene først hentet ved 18 tiden i vuggestuen/børnehaven eller hos venner, jeg mener slet ikke at det kun er forældre der er en del af børns opvækst. Jeg mener vi alle har et ansvar, smil til alle på gaden, lad værd med at have fordomme. Jeg selv er blevet præget utrolig meget af mine venner, deres forældre, lærer, mine forældres venner, børnehave osv. Vi alle har et ansvar og det har politibetjenten også smiley

  • #60   24. feb 2015 Som man også snakker om, inden for psykologien, så er der en stigende tendens til at institutioner og venner præger barnet lige så meget, hvis ikke mere end forældrene. Forældrene er ikke længere den primære socialisering, men deler den med institutioner og børnenes venner - som tilføjelse til det Ellen siger ^^'

  • #61   24. feb 2015 Undskyld men hvorfor er det her emne slået op på hestegalleri? smiley

  • #62   24. feb 2015 Jeg har stemt Enhedslisten før, da det bedst kan betale sig for mig som psykisk syg/svag i samfundet og som pensionist.

    Jeg overvejer dog at stemme blankt næste gang. Jeg kan efterhånden ikke se meningen i at stemme noget som helst.. Men nu må vi se.


  • #63   24. feb 2015 Anne&Temse: Fordi vi ikke kun interesserer os for heste herinde smiley

  • #64   24. feb 2015 Gør vi ikke? Hedder der ikke Hestegalleri? smiley

  • #65   24. feb 2015 Det*

  • #66   24. feb 2015 Anne&Temse - Emnet er i "Off topic" og der må alt muligt der ikke har med heste at gøre, være..

  • #67   24. feb 2015 Det vel også for at se hvordan hestemennesker tænker, måske der danner sig et mønster? Man kan jo bla se at en masse DF stemmer herinde (dog ikke mig) smiley

  • #68   24. feb 2015 Jeg er da udemærket klar over at der findes mennesker der vitterligt er syge, men 99% af de mennesker jeg kender der har en diagnose og lever af penge fra staten, fungere helt normalt, går i byen hver weekend, føjter rundt og er sociale med deres omgangskreds - det synes jeg da er foruroligende at jeg skal betale for... Ligeledes kan jeg da indre mig over at man har råd til hest og bil på kontanthjælp.


  • #69   24. feb 2015 Kan lige så godt sige, at jeg hverken fester eller er social (IRL), fordi jeg ikke kan fungere med for mange mennesker og for meget larm omkring mig. Så det må da kun gøre dig glad, at jeg ikke bruger min SU på "fis og ballade". For SELVFØLGELIG er der nogen der snylter på systemet, det er der altid, men prøv lige at lade vær med at generaliserer og sige at alle psykisk syge er sådan. Prøv at lær os at kende først smiley

    Der er INTET jeg hellere ville end ikke at have en depression og synes at livet er håbløst. Jeg ville ELSKE at føle, at jeg havde noget at stå op til om morgenen, men sådan er det ikke. Kunne jeg helt selv bestemme, så var jeg rask og ude og bidrage til samfundet, men det kan jeg altså bare ikke lige nu.


  • Crazy frog
    Crazy frog Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 37
    #70   25. feb 2015 Jeg bliver rigtig forarget over (og så mange!) at man kan være tilhænger af sådan nogle holdninger som Dansk Folkeparti og Liberal Alliance!
    Det kan godt være at udadtil på overskrifterne,at det lyder fornuftigt, men man skal ikke læse længe før det overhovedet ikke giver mening. Og deres politik aldrig kunne blive en realitet i virkeligheden.
    Især deres udlængepolitik er forfærdelig (i mit hoved, min holdning guys!)

    Alle jer der siger ud med udlænder, ved I hvad der ville ske hvis der ikke kom nogle udefra?
    Så ville DK meget hurtigt blive med en befolkning på flest ældre. Da den "almindlige" dansker (for mig om han er sort eller grøn, så længe man har statsborgerskab, er man ligeså meget dansker som dig og mig) få alt for få børn. Også er vi alvor i problemer, hvem skal være med til at at arbejde for vores velfærdsstat?

    ^^håber det giver bare lidt mening! smiley


  • #71   25. feb 2015 Og man skal heller ikke læse længe, før at rød politik ikke giver mening, og er abnormt virkelighedsfjernt.. smiley

    Måske er der noget jeg ikke har læst.. Men jeg læser ingen steder at folk ønsker indvandrere ud, som rent faktisk vil landet. Men kun dem der kommer herop for at få vores goder. Dem kan jeg heller ikke se, hvorfor skal være her.
    Men tilbage til det andet. Så er det rent faktisk ikke en særlig stor del folk vil have ud (/ikke ind), men i stedet egentlig kun dem som ødelægger det for alle - og da specielt de indvandrere, som er fuldt integreret.


  • #72   25. feb 2015 Anonym: og jeg bliver rigtig forarget over, at så mange kan være tilhængere af Enhedslisten, som jeg synes skaber en unfair fordeling og gør dem, der tjener mere end gennemsnittet til usympatiske mennesker. Vi har forskellige holdninger, så selvfølgelig er der forskellige partier man stemmer på smiley

  • #73   25. feb 2015 Hold da op hvor er der dog alligevel mange som klager over, den SU de får - i er vel godt klar over, at i ligefrem bliver betalt for at gå i skole, ik? I USA (for nu at tage et pænere eksempel) går folk ind i en nærmest livslang gæld, bare for at kunne give deres børn en uddannelse..

    Om så i fik 50 kr. om måneden, skulle i være taknemmelige. Hvis i ikke har penge nok til den dyre hest, så må i hellere se og finde jer et job.


  • #74   26. feb 2015 Jeg brokker mig ikke over mængden af SU, jeg brokker mig over, at vi ikke alle får det samme. Jeg ville være tilfreds, hvis alle fik fx 100 kr om måneden, det kaldes ligestilling smiley

  • #76   27. feb 2015 Jeg ved ikke hvilket parti jeg ville stemme på, men jeg er mest liberal anlagt smiley
    Jeg kunne dog aldrig finde på at stemme på DF, alene på grund af deres holdning til homoseksuelle ....


  • #77   27. feb 2015 Team CoX: Holdning til homoseksuelle? Har aldrig hørt om, at de skulle have en "dårlig" holdning til det? Fortæl!

  • #79   27. feb 2015 Så er spørgsmålet bare, om det er en pålidelig kilde. Politiken deler, desværre, også en masse sladder smiley

  • #80   27. feb 2015 Præcis. Men også derfor jeg netop skrev sådan. Men lige meget hvad synes jeg den er meget "sjov" (i mangel på bedre ord)

  • #81   27. feb 2015 Hippe
    Har fundet noget mere. Det fra deres egen hjemmeside må beregnes som pålidelig kilde! smiley

    http://www.danskfolkeparti.dk/Ligestillingspolitik
    http://piopio.dk/dfs-mest-vanvittige-angreb-pa-homoseksuelle/


  • #82   27. feb 2015 Så vidt jeg ved er DF imod vielse af homoseksuelle (men er det ikke blevet vedtaget nu?) - der findes en super fin side hvor man kan se partiernes holdninger til forskellige emner smiley

  • #83   27. feb 2015 Kan få svært ved at stemme på nogen, der har så meget imod homoseksuelle. Havde det bare været, at de ikke skulle vies i kirker, så fair nok. Kan ikke se grunden til at blive viet af nogen, som er imod den man er - alligevel.

  • #84   27. feb 2015 Hippie;
    Det var faktisk også først for nyligt jeg fandt ud af det, via et skoleprojekt.
    De siger det lidt inde på deres hjemmeside - selvfølgelig pakket ind smiley
    http://www.danskfolkeparti.dk/Homoseksuelle
    http://www.danskfolkeparti.dk/Ligestillingspolitik
    "Danskere har i generationer kæmpet for at give homoseksuelle plads og anerkendelse i samfundet på linje med heteroseksuelle. Dansk Folkeparti ønsker dog ingen positiv særbehandling af homoseksuelle."
    Jeg vil ikke ligefrem mene at det er særbehandling af homoseksuelle, at have lige rettigheder med hetero.
    http://piopio.dk/dfs-mest-vanvittige-angreb-pa-homoseksuelle/
    http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/04/29/122229.htm
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70868669:her-er-dfs-kontroversielle-homoudtalelser.html
    Her er en masse forskellige kilder, så noget af det må jo passe smiley


  • #85   27. feb 2015 DF er imod homoseksuelle vielser.
    Hvilket da også passer perfekt ind i deres ofte manglende medmenneskelighed samt deres ønske om at holde DK gammelt-dansk.


  • #86   27. feb 2015 Jeg læser det nu ikke som om de er imod selve ægteskabet mellem homoseksuelle, men som om de ikke ønsker, at homoseksuelle vies i en kirke. De er som sådan ikke imod homoseksuelle forhold, så længe de ikke får børn -.-

  • #87   27. feb 2015 Af de partier der pt. er tilgængelige, ville jeg klart stemme på Enhedslisten. Men der er stadigvæk ingen jeg er 100% enige med.
    Det skræmmer mig desuden, at DF er så stort et parti efterhånden...


Kommentér på:
Din personlige politiske holdning?

Annonce