{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.086 visninger | Oprettet:

Kæresten eller hesten ?? {{forumTopicSubject}}

Dette bliver et langt indlæg!
Men håber alligevel at nogen vil hjælpe mig smiley

Jeg og min kæreste har været sammen i 4,5 år. Der har både været op og ned ture.
Men det som der er problemet kommer her:

For 4 år siden købte jeg en hest. Som blev mit et og alt . Min kæreste har aldrig interesseret sig særlig meget for dyr. Og har aldrig gidet det med heste (fair nok). Jeg har min hobby for mig selv.

For 2 år siden får jeg min mors hest i tilridningen, fordi min mor ikke selv tør. Da hesten er tilredet, tør min mor stadig ikke ride på den. Så hun spørg om jeg vil have den. Jeg går længe og overvejer hvordan jeg skal gribe det an , for jeg ved at min kæreste ikke vil have jeg får en mere . Han er inde i militæret og tjene sin værnepligt på dette tidspunkt . Så jeg vælger at beholde hesten. Og det første stykke tid deler min mor og jeg regninger på den. Efter noget tid vil hun sælge den, hvor jeg vælger at sige. NEJ, hun skal blive ved mig .
Så i et år lyver jeg overfor min kæreste hver gang han spørg om jeg betaler til den (grunden til at jeg lyver, er fordi jeg ville bevise at jeg økonomisk sagtens kunne have to heste. Inden jeg ville røbe det for ham. For havde jeg sagt det fra starten havde jeg ikke haft muligheden for at gøre det) nu står vi og skal flytte. Og han har fundet ud af at jeg har to heste og betaler til begge to. Han er enlig ikke som sådan sur over at jeg har løjet . Han vil bare ikke have at jeg har to heste .. Og han giver mig ikke nogen grund til hvorfor han tænker sådan: jeg skal bare ikke have to. En må være nok. Han forstår tydeligvis ikke hvilket forhold man får til sådanne dyr.
Så han har sat dette dilemma op til mig:
Det ham eller hesten !

Jeg har enlig altid sagt til mig selv, at hvis ens kæreste satte det dilemma op, så var han ikke den rette. Vi snakker en hest jeg har haft i to år, en hest jeg elsker virkelig højt og har et tæt bånd med .. Jeg elsker også min kæreste over alt på jorden. Men er stadig lidt af den overbevisning at hvis han sætter mig det dilemma er han ikke den rette ..

Hvad tænker i ?
Jeg ved godt at det er forkert jeg har løjet, og det er bestemt også noget jeg har det dårligt med! Han vil ikke skrive under på lejekontrakten med mindre hesten sælges.
Så jeg skal vælge ..

Jeg vil bare gerne høre jeres mening, da jeg mener at vi som unge mennesker uden noget til fælles (børn eller lign.), selv råder over vores penge . Altså jeg selv bestemmer hvad jeg vil bruge mine penge til, om så det er en hest eller en kamel eller tøj. Så længe jeg betaler mine regninger, min del af huslejen og mad. Så kan han være ligeglad med hvad jeg bruger mine penge på..

Dette er meget hårdt for mig!
Men har brug for lige at have andre holdninger og meninger med ind over, end bare min og min kærestes .

Vh en meget forvirret og ked af det hesteejer ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæresten eller hesten ??
  • #1   26. feb 2015 Hold da op... Først tænkte jeg lidt, at hvis din kæreste ikke synes, at du skulle have to heste, så måtte det være sådan. Men på det sidste lyder det som om, at det virkelig ikke er noget, der vil gøre en forskel for dig økonomisk. Eller, i hvert fald ikke for ham.
    Hvis jeg stod i sådan et dilemma, ville jeg nok sige, at han kunne få lov at tænke over det - overveje om han virkelig mente det, for hesten var ikke til salg. smiley Hvis så han stadig mente det efter måske en tænkepause, så ville jeg nok se mig om efter en lejlighed til kun mig...


  • #2   26. feb 2015 Så længe i har hver jeres økonomi, tror jeg ikke det er et spørgsmål om at han tror at du ikke har råd til to, men mere at det tager rigtig meget tid med to heste. Jeg har også hest og kæreste, men havde jeg en hest mere ville jeg aldrig være hjemme fordi at det jo tager dobbelt så lang tid som med en. Forstår du? Jeg kan faktisk godt forstå ham, du vil jo stadig have en hest, hvis du skiller dig af med den ene. Ved godt at man knytter sig og du har haft hesten i to år, men det er din kæreste du måske skal dele resten af dit liv med og have en familie med, og hesten skal nok få det lige så godt et andet sted smiley


  • #3   26. feb 2015 Han mærker ikke om jeg har en eller to heste. Jeg står i butik og har næsten alle lukkevagter. Hvilket betyder at jeg ordner hestene tidligt om morgenen . Netop så vi har aftnerne sammen. Samt 2 - 3 dage i ugen har jeg nogle søde piger til at passe dem. Så det hele ikke går op i hest .
    Så hvis der var en mindre kunne jeg bare sove en time eller to længere om morgenen /:


  • #4   26. feb 2015 Det samme som bidløse madsen. smiley

  • #5   26. feb 2015 Tror du ikke, at han vil ombestemme sig, hvis han indser, at det ikke er noget, han skal bestemme? smiley

  • #6   26. feb 2015 Jeg har altid været velsignet med en kæreste der fuldt ud forstår at heste betyder noget for mig, og som ønsker at jeg skal være glad.
    Jeh ville ikke være sammen med en mand der satte et ultimatum op, så hellere finde en anden kæreste. IKKE fordi valget står mellem hest og kæreste, men fordi jeg ikke vil være sammen med en mand der ikke værdsætter min lykke.
    Forklar ham, eventuelt i et brev, hvad det betyder for dig, og holder han fast i sit ultimatum, så ville JEG vælge friheden og mulighed for at finde en anden kæreste der satte en stor værdi på min lykke smiley
    Håber I finder ud af det smiley


  • #7   26. feb 2015 Hvis min kæreste stillede mig det ultimatum, havde han fået sparket.
    Og hvis du er i tvivl, så vil jeg heller ikke mene det er jer for altid.

    Måske lidt hårdt sat op - men jeg ville ikke kunne leve sammen med en, som skulle bestemme hvad jeg gør og må.


  • #9   26. feb 2015 Undskyld mig, men han er da en idiot! En kæreste skal overhovedet ikke være så bestemmende og slet ikke når det er noget han ikke forstår sig på og som ikke vedrøre ham. Lad for guds skyld være med at flytte sammen med sådan en person, det kommer der intet godt ud af.
    Har han overhovedet prøvet at sætte sig ind i hvorfor det med hestene er så vigtigt for dig? Har han været med dig hos hestene ofte, støtter han dig i dit arbejde med dem? Eller er det noget han bare tolerer, men som han helst så at du stoppede med?
    Helt ærligt så tror jeg at han endten ikke elsker dig rigtigt, eller også er han sådan et stivnakket fjols som tror han ved alt og aldrig hører rigtigt efter hvad du siger.

    Jeg ville stille ham et ultimatum tilbage: Endten så acceptere han at du er hestepige og støtter dig i det uanset hvad og lader dig gøre som du mener er bedst, eller også så er det ud af klappen.


  • #10   26. feb 2015 Altså jeg ejer alt hvad vi har stående i vores lejlighed nu, undtagen elektronik (tv osv) for 2 år siden blev min vallak (jeg har haft i 4 år) skadet og kostede mig 10.000,- i dyrlæge .
    Jeg lavede en afdrags ordning med dyrlægen og tog det så bare derfra. Jeg har lært hjemmefra at man selv skal betale sine ting , og kan man ikke det må man finde en løsning ..
    Han har 1 gang måtte betale fuld husleje . Ellers har jeg altid kunnet betale det jeg skulle ! Så det er et rent princip han har at jeg ikke skal have to heste ..



  • #14   26. feb 2015 Jeg var sidste år igennem det samme.
    Min ex satte også et dilemma op, at enten var det ham eller mine heste og familie. Og det valg skulle han simpelthen ikke have lov til, så sagde at jeg aldrig ville sælge mine dyr eller fravælge min familie for en anden persons skyld.
    Han slog så op fordi jeg ikke ville lade være med at tale med min familie i flere uger og sælge begge heste?
    Og hvor er jeg dig taknemmelig for at det endte sådan, for skal dælme have en der kan acceptere hesteverdnen og ens familie!


  • #15   26. feb 2015 Jeg bor sammen med min forlovede nu. Han har støttet mig og taget interesse i mit arbejde med hestene fra dag 1, også selvom han ikke selv er så meget til det. Men han har da taget med på ridetur en gang imellem alligevel, fordi han ved at det er vigtigt for mig og det er sådan noget man kan hygge sig med sammen. Han kan se hvor meget godt det gør for mig at være med hestene og han forstår at det er det jeg er bedst til. Han støtter mig og hjælper mig på vejen mod en karriere som professionel. Også selvom alt det nørderi og knokle arbejde ikke siger ham en dyt. Han tager endda også gerne en udmugning i ny og næ, når jeg ikke selv magter det og han hjælper altid når jeg beder ham om det.
    Sådan en mand skal man have. En der vil være din partner og ikke din modspiller.
    Jeg har så også gjort det klart for ham fra starten at jeg har brug for hestene i mit liv, at de er det der holder mig oppe. Og det var da lidt svært for ham i en periode, fordi han blev lidt jaloux, men det gik over igen. Og nu er vi som sagt forlovede og så har vi desuden købt en gård sammen.


  • #16   26. feb 2015 For det første... det stikker helt af for dig i det sekund du beslutter dig for at lyve over for ham. Det var decideret dumt. Når det er sagt, så er det med hestene ikke noget han skal bestemme, så længe I har økonomi til det. Især hvis du kan betale for dem begge selv smiley

    Men som jeg siger ifht. venner og kærester. Venner er for livet kærester er for en periode. Ville til hver en tid vælge venner, i det her tilfælde hestene, frem for en kæreste, hvis han/hun ikke kunne acceptere at jeg havde dem smiley


  • #17   26. feb 2015 Den er rigtigt svær. Som udgangspunkt mener jeg bestemt, at man må gå på kompromis i et forhold, hvis ens hobby fylder rigtigt meget - både tidsmæssigt og økonomisk. Heste ER meget tidskrævende, dyre og forpligtende. Men samtidig mener jeg, at det allervigtigste i et forhold er respekt for hinanden. Din kæreste har ikke respekt for dig, når han mener, at han skal bestemme over dig, men du har heller ikke respekt for ham, når du ikke fortæller ham, hvad der foregår i et helt år. Selvom det er dine egne penge, så har du løjet for ham - længe. Det ville jeg selv blive både sur og skuffet over, hvis jeg stod i hans situation.

    Men det helt afgørende (for mig at se) i denne situation er, at han har givet dig et ultimatum og sagt, at han går fra dig, hvis han ikke får sin vilje. Det gør man simpelthen ikke i forhold, medmindre noget er HELT galt (vold, misbrug, den slags) - to heste i stedet for en falder ikke i den velbegrundede kategori efter min mening. Jeg ville tvivle på, hvor meget han egentlig elskede mig, hvis han mente, at han hellere ville være single end at lade mig få min vilje. Hvis han havde penge indblandet i hestene, du brugte al din fritid hos dem og nedprioriterede jeres tid sammen - så kunne man forstå frustrationen. Men den her situation? Jeg ville ikke finde mig i det - og jeg ville som sagt være meget i tvivl om, hvor meget han elskede mig.
    Men jeg ville så ikke have løjet i et helt år in the first place (det er igen den med respekten for hinanden), så ... Hvad du skal gøre, må være helt op til dig smiley


  • #20   26. feb 2015 Så din kæreste mener ikke at man må spørge hinanden om hjælp når man har behov for det? Det giver da ingen mening. Jeg hjælper jo også ham når han har brug for det. Og der er sgu ingen der har sagt at jeg ikke tager ansvar, det er ved gud mig der passer dem hver dag og hele tiden. Han hjælper kun til en sjælden gang imellem.
    Og nej, min kæreste kan ikke gøre det samme for mig som hestene kan, men han kan gøre en masse andet godt som jeg kan sætte stor pris på. Jeg har aldrig sat noget ultimatum op, blot forklaret hvor meget de her heste betyder på en måde så han kunne forstå det. Det kan nemlig være rigtig svært at sætte sig ind i den kærlighed når man ikke selv har prøvet det.


  • #21   26. feb 2015 Jeg har selv 2 heste og en kæreste. Han har aldrig stillet mig det ultimatum da han ved jeg havde en eks der gjorde og han røg ud. Min kæreste har motorcykler og gamle biler til hobby og det accepterer jeg ligesom han også accepterer min hobby. Vi er dog også gode til og vise interesse i hinandens hobbyer smiley

  • #23   26. feb 2015 Man skal give hinanden frihed i et forhold. Min kæreste ved os hvor vigtige hestene er for mig og selv når det kan knibe med økonomien ved han stadig hvor vigtige de er og bidrager dertil hvis det er nødvendigt.. aldrig om jeg kunne leve med en mand der ikke kunne leve med så stor en del af mig. valget er egentlig simpelt i mit hoved, selvom jeg elsker min kæreste overalt på jorden så ville det stadig være ham der røg hvis han stillede mig samme ultimatum, ganske enkelt af den princip at man skal respektere hinanden og hinandens valg..

  • #24   26. feb 2015 Nej det gjorde jeg altså ikke. Jeg forklarede bare hvad der ville ske hvis jeg ikke havde hestene. Hvordan jeg ville falde i depression og miste al mod på livet. Jeg sagde aldrig at jeg ikke ville sælge hestene hvis han bad mig om det, jeg fortalte bare hvor dårligt jeg ville have det uden, for det har jeg nemlig prøvet.
    Jeg har mine problemer at slåes med, og det er ikke noget jeg vil gå ind i her, men min kæreste ved det og han ved at hestene hjælper og han ønsker selvfølgelig at jeg skal have det godt.


  • #25   26. feb 2015 selvfølgelig er det ikke pænt af dig at lyve overfor ham
    men på den anden side, så virker han lidt barnelig at han så sætter tingene op sådan.
    her er det så jeg syntes at du burde overveje at flytte for dig selv. ellers risikere du at han ender med at ville bestemme over dig.
    ud fra hvad du skriver så lyder det altså hellere ikke som om at du er helt sikker på ham.



  • #27   26. feb 2015 Katja: Nu er folk heldigvis forskellige, og jeg skal da hilse og sige, at mine dyr betyder rigtig meget for MIG. Mere en flere i min familie gør. Dyr dømmer nemlig ikke og det kan man godt have brug for en gang imellem smiley

  • #28   26. feb 2015 Jeg er gift med en mand der er lidt bange for heste. Dog købte han Tindur til mig i 30 års gave smiley han viser ingen interesse og synes både det er en tidsrøver og er dyrt. Vi giver afkald på meget pga. Tindur. Men han ved at hesten giver mig glæde og gør at jeg klarer all den modgang vi har. Uden Tindur havde mit liv været sort smiley derfor accepterer han tingene, og han har til og med hjulpet mig med at lukke ham ud og fodre ham nogle gange. Han var ikke 100% tryg men gjorde det stadig fordi det var Tindur og vi har haft ham fra han var 7mdr. Min mand er heldigvis klog nok til ikke at stille et sådan ultimatum smiley vi har to dejlige børn og hjælper hinanden der vi kan. Jeg ville til trods for at vi har børn ikke have accepteret sådan et ultimatum og så havde der blevet skilsmisse.. Min hest er hvad der holder mig gående. Det eneste der kommer før hesten er mine børn!

    Mvh TT


  • #29   26. feb 2015 Jeg tænker at han måske er bange for at han ikke får så meget tid med dig? Også selvom du hele tiden har haft det, men du har jo holdt det hemmeligt og dermed nok også brugt kortere tid derude for at skjule det - who knows? Måske er han også bange for at du så ikke vil have råd til uforudsete udgifter? Jeg forstår ham egentlig godt. Beklager smiley Min kæreste havde det på samme måde da jeg købte min (han er så helt forelsket i Half nu og elsker at strigle ham). Han var helt sikker på at jeg aldrig ville være hjemme eller have tid/råd til at lave noget sammen med ham. Det ville jeg heller ikke hvis jeg havde to heste, eftersom vi også står med en husleje. Har du regnet på det hvordan det kommer til at se ud når du også skal betale husleje? smiley
    Forstår godt at du synes det er trist, men måske skulle du se det fra hans side af også smiley


  • #31   26. feb 2015 Jeg synes lige, at I skal huske, at manden ikke siger, at trådstarter ikke må have hest - det er kun hest nr. 2, som han finder overflødig.

  • #32   26. feb 2015 Prøv at kom i dialog med ham, spørg ind til hvorfor det er at han syntes du ikke skal have to heste. Når du har hørt grunden, så kan du jo begynde at argumentere mod hvorfor du godt kan have to heste.
    Vis han overhovedet ikke vil give sig, så ville jeg give ham sparket. Hos mig kommer hest "før" kæreste, og det gør jeg klart allerede fra start af. Heldigvis har jeg en kæreste som er meget forstående over for min hobby og som endda hjælper med pasningen af dem når jeg er forhindret.


  • #33   26. feb 2015 ja,det lyder som et svært valg men jeg vil nok huske at hesten altid er der og det er jo ikke sikkert at han er prinsen på den hvide hest og at i kommer til at leve lykkeligt til jeres dage ende jeg siger ikke at du skal vælge hesten frem for ham og omvendt men i sidste ende er det jo dit valg.:-D

  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #35   26. feb 2015 Jeg syntes du skal spørge ham hvorfor han kommer med det ultimatum - altså hvad hans grund er. Ellers kan du ikke forholde dig til det og beholder hesten. hvis det er det du vil altså.

    han kan jo ikke give dig et ultimatum uden at give dig grunden til det. Men det må genere ham rigtigt rigtigt meget når han vil gå så langt som at sige at han forlader dig hvis du beholder hesten. Find ud af hvorfor han er så frustreret, inden du dumoer ham smiley


  • #36   26. feb 2015 Der er ikke noget galt i at han ikke synes hun skal have to heste, det er måden han behandler hende på. Han ligger ikke op til diskussion, prøver at forstå hvorfor den hést betyder meget eller snakker om det på en fornuftig måde. Han sætter sig på tværs og prøver at bestemme over hende og det er det som ikke er iorden.

    Nej, Katja, min kæreste kan ikke gøre det samme for mig. Og det vil du nok aldrig kunne forstå, men det er der heldigvis andre der kan. Min kæreste fx Og min eks kæreste før det som havde det på samme måde bare med musik. min moster, min mor og min lillesøster. Folk der kender mig.


  • #37   26. feb 2015 Lige præcis - det er måden, han behandler hende på, der er forkert. Jeg skriver også højere oppe, at jeg ikke selv var blevet hos ham pga. manglende respekt.

    Men diskussionen røg ud i noget, der handlede mere om, hvorvidt man skal prioritere heste i det hele taget over sin partner. Selv hvis trådstarter prioriterer manden over hesten denne gang, så har hun altså stadig en hest tilbage smiley


  • #38   26. feb 2015 Nu har jeg lært at man ikke kan ændre en anden person, man skal starte med sig selv, og ændringerne vil så ændre noget i modarten. His man ikke har fælles økonomi, så råder hver især også over fribeløb, og der er nok noget tillids brud på begge sider.
    og nej har ikk læst alle indlæg


  • #39   27. feb 2015 Jeg ville nok tage en snak med ham. Og som de nogle af de andre sige, stille ham et ultimatum smiley

    Har selv 2 heste, og min kæreste vidste inden vi blev det, at de rr mit et og alt. Kan og vil ikke leve uden dem. Han acceptere det. Og selvom han er pisse ræd for dyrene, er med ude ved dem, hjælper med at sadle op og cykler med på tur og er faktisk nået det til, hvor han har sagt han gerne vil prøve at ride smiley
    Han har sine trommer og jeg har mine heste - noget for noget smiley
    Tror det gælder om at støtte hinanden, jeg er ikke lige til hans larm, men tager med ud og se ham øver, og støtter ham i det smiley


  • #40   27. feb 2015 Nu i forhold til det med husleje betaling. Så skal i alle lige huske på at vi har boet sammen i 3 år. Nu skal vi bare flytte i en anden lejlighed, da det hus vi bor i er solgt. Så jeg har i hele dette år, kunnet betale husleje, mad, el og andre udgifter. Samtidig med at jeg har to heste. Så jeg ved godt hvad det koster.

    Tidsmæssigt, som skrevet før. Arbejder jeg i butik og er ved hestene om morgenen/formiddagen (altså når han også er på arbejde). Og når jeg kommer hjem fra job om aftenen, så har vi tid sammen. Plus at jeg 2-3 gange i ugen har to søde piger til at passe hestene, så det ikke alt sammen går op i hest..

    Lige nu er jeg elev, og ud over regninger, hestene osv. har jeg ikke det helt vilde til overs. Men jeg er færdig som elev om et år. Så får jeg ca. det dobbelte i løn, hvilket også får en stor betydning.


    det er kun den ene hest han mener jeg skal af med. Men jeg mener stadig ikke det er ham der skal bestemme det! Hestene gør livet meget bedre for mig, og vil ikke undvære nogle af dem. IGEN: Mig rådighedsbeløb, mine penge = mine valg.


  • #41   27. feb 2015 Hvad du gør med dine penge skal han ikke bestemme. Hvis det kan hænge sammen, hvorfor må du så ikke have to? Hvad er hans begrundelse?

  • #42   27. feb 2015 Han har ingen begrundelse . Andet end: du skal bare ikke have to, en må være nok ..

    Men jeg har besluttet mig. Hesten skal ingen steder. Som nogle af jer skriver, så er hestene der for en. De dømmer ikke en og så er de ren terapi ..
    Jeg vil sætte mig ned og tage snakken med ham igen. En ting er at han ikke forstår mig i det at have hest, noget andet er at han IKKE vil forstå det . Hvilket ikke er okay, da han ikke kan forstå tingene uden at sætte sig ind i dem.. Og som andre skriver skal man respektere hinanden intet forhold, og det gør han bestemt ikke ved at ville bestemme over mig !

    Jeg er udmærket godt klar over at jeg ikke skulle have løjet overfor ham! Og det fortryder jeg også at have gjort .. Dog er det ikke det der er problemet for ham, det er bare at der er to heste..

    Jeg takker jer alle sammen for jeres input! Det var rart lige at få bekræftet at det ikke var mig der var helt galt på den, i min tankegang om at han ikke skulle bestemme det, og det at vælge hesten..

    Hvis han er den jeg skal leve sammen med resten af livet, så skal han respektere mig og min hobby .. Ellers er han ikke den rette , desværre smiley

    Nogle af jer skriver jeg virker tvivlede på hvorvidt jeg gerne vil være sammen med ham. Simpelthen af den simple årsag at han burde ikke stille mig dette dilemma.. Og han burde slet ikke stille mig det dilemma hvis han havde sat sig ind i hvorfor de betyder så meget for mig !

    Tak for svar alle sammen !
    Kan i have en god weekend smiley


  • #43   27. feb 2015 Held og lykke med det hele, og god weekend til dig også smiley

  • #44   27. feb 2015 Var det mig som stod i den situation, så var han røget ud med hovedet først med det samme! Jeg ville ikke bruge mere at min tid på det.
    Held og lykke med det fremover! smiley


  • #46   27. feb 2015 Puha det er svært i sådan et dilemma, da du jo tydeligvis elsker din kæreste meget højt smiley
    Med det sagt forstår jeg slet ikke, at han ikke værdsætte at du har ting i dit liv der gør dig lykkelig. At det er hestene der er med til at holde dit humør højt og gøre livet lettere. Så længe du selv kan betale dem, og at han ikke skal støtte dig økonomisk, syntes jeg ikke han kan stille sådan et ultimatum op. Ikke så længe at hestene ikke har taget overhånd så i ikke ser hinanden - men sådan lyder det ikke!
    Jeg tror også jeg havde sagt til ham, at hesten ikke går nogen steder, og så måtte han tænke over det. Dette siger jeg fordi du jo måske skal være sammen med ham resten af dit liv, og hvis han ikke kan give plads til dine heste nu, kan han så gøre det senere?


  • #47   27. feb 2015 Jeg har 4 heste og bruger alt min tid på heste og skole men så har vi pauser nogen dage hvor jeg bare er sammen med min forlovede smiley han respektere det og støtter samt hjælper til i stalden for vi er hurtiger færdige smiley

  • #48   27. feb 2015 Ja den er ikke nem, en ting er at sige man altid vil vælge hest frem for fyr, en anden ting er at stå med situationen og virkelig holde af sin fyr, kæreste, mand, forlovede.

    Jeg har ikke selv oplevet det da min kæreste gerne tager med ud til hesten og leger med ham, hygger og træner diverse ting mens jeg laver andet i stalden, men kom det en dag han ikke længere støttede mig i mine hobbyer, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg ville stille op, i starten ville jeg skulle overtale mig selv og overbevise mig om at han altså ikke er den rette hvis han ikke støtter mig i mine hobbyer, drømme og mål.

    men så ville jeg også gå fra ham, simpelthen fordi det ikke er holdbart at være sammen med en som heller vil have man dropper sine hobbyer, mål og drømme.

    Og med den begrundelse han har, kan jeg ikke se hvorfor du skulle sælge den! jeg kunne forstå det vis der ret faktisk var en god grund, men det har han jo ikke? han vil bare ikke støtte dig i det du vil, og det virker som om det er en egoistisk tanke gang fra hans side af! i sær når det heller ikke går ud over den tid i har sammen...

    Håber du finder en løsning og bliver glad for den! smiley


  • #49   28. feb 2015 Jeg ville droppe med det samme smiley min kæreste er absolut ikke vild med katte, men han accepterer mine og bruger tid på at kæle med dem og komme godt ud af det med dem for min skyld. Han ved også hvordan jeg mener man skal behandle dyr, og at katte indgår i min fremtid, og dyr i sengen. Han er med på den og sådan er det - så må jeg ofre mig nogle nætter hvis han vil have dyrfri. Han vælger at lægge noget at sit liv om for MIN skyld uden at sætte spørgsmål, og det synes jeg er betænksomt.

    Så måske skulle du spørge dig selv, om han egentlig elsker dig godt nok, hvis han er villig til at give dig op, fordi du ikke siger nej til ham.


  • #50   28. feb 2015 "Jeg vil bare gerne høre jeres mening, da jeg mener at vi som unge mennesker uden noget til fælles (børn eller lign.), selv råder over vores penge . Altså jeg selv bestemmer hvad jeg vil bruge mine penge til, om så det er en hest eller en kamel eller tøj. Så længe jeg betaler mine regninger, min del af huslejen og mad. Så kan han være ligeglad med hvad jeg bruger mine penge på.. "

    Det du har skrevet der, er jeg fuldkommen enig i! Når I ikke har fælles økonomi har han da intet at skulle have sagt, og det ser da ikke ud til, at det gør nogen som helst forskel for ham om du har én eller to.
    Jeg kan se du allerede har taget en beslutning, og jeg synes det er den rigtige.
    Jeg ville blive meget forarget hvis jeg havde en kæreste der sagde til mig at jeg ikke skulle have to heste - hvis han på en pæn måde sagde at han ikke syntes det var en god idé, og om jeg var sikker på jeg kunne have en god økonomi med det, ville det være noget andet. Men han skal IKKE bestemme det.

    Jeg har også to heste, og får snart en hundehvalp der skal sove i min seng og ligge i sofaen, som alle mine hunde altid har gjort.
    Hvis en fyr kommer ind i mit liv og siger at hunden ikke skal ligge i sengen - så må han sove på gulvet smiley
    Dyrene er en del af mig og mit liv, og hvis han ikke kan acceptere det, så skal vi bare ikke være sammen smiley


  • #51   28. feb 2015 Jeg synes det er lidt svært at afgøre, og nu kender vi jo ingen af jer.. umiddelbart ville jeg sige stop med kæresten. Hvis ikke han giver NOGEN grund til, at du ikke må have to heste (fx. at de tager din tid), efter i har snakket grundigt ud om det, så synes jeg ikke det er i orden at stille sådan et valg uden at have nogen som helst begrundelse.

    På den anden side kan jeg sørme godt forstå han bliver lidt.. overrasket, eller hvordan man vil beskrive det. Du har i lang tid direkte løjet over for ham om, hvad pengene gik til, fordi du ville "bevise" det! Det er super barnligt og ikke særlig gavnligt for tilliden i et forhold. Jeg ville i din situation være skuffet over hans manglende forklaring og underlige ultimatum, men jeg ville i hans situation også være skuffet over den måde, jeg var blevet behandlet på.

    Så det er svært at sige. Har han SLET ikke givet nogen grund til, at han ikke vil have, at du har 2 heste? Den eneste fornuftige grund jeg kan se til det er, at han gerne vil have ordentlig tid sammen med dig.


  • #52   1. mar 2015 Min kæreste bad mig om, at vælge mellem ham eller hunden en gang, jeg sagde at hunden aldrig røg, og derved, at min hund er vigtigere end ham.. Han er alligevel blevet ved mig og har nu sagt, at hun også er en del af vores fremtid, netop fordi han har set, hvor vigtig hun er for mig.. smiley
    Jeg havde valgt hestene.. ingen tvivl.. min kæreste må gerne sige til mig "nu har du altså brugt lidt for mange penge på tøj, hundeting etc" men aldrig om han skulle bestemme, om jeg skulle ha en hund, abe eller fugl, og sætte mig i sådan et dilemma...

    Håber du kommer med en opdatering. God vind til dig smiley


  • #53   1. mar 2015 Jeg ville af ren princip fravælge den person der gav mig et ultimatum. Medmindre vi er ude i ting som vold, stofmisbrug og lignende, så synes jeg ikke, at det er okay at stille hinanden et ultimatum. Man kan diskutere og gå på kompromis, ja, men et ultimatum ville jeg aldrig acceptere, og så er det lige meget om det handler om hesten, eller om noget andet.

  • Signe
    Signe Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 68 Følgere: 65 Svar: 41
    #54   1. mar 2015 Hvis ikke du havde haft den ekstra hest i 2 år allerede, og han ikke havde mærket forskel, kunne jeg måske forstå ham..
    Men som du beskriver det, lyder det som om han er en kæmpe idiot.

    Min mening er, at ens kæreste i det tilfælde skal støtte dig, og finde en måde at komme forbi det, i stedet for at sætte sig helt på tværs, og komme med et så latterligt ultimatum.


  • #55   3. mar 2015 Jeg kan ikke overkomme at læse alle kommentarene, men her kommer min mening.
    Sælg hesten. Det er kun den ene. Du vidste fra starten af, at han ikke var vild med det, og i stedet for at snakke med ham om det, har du bare anskaffet dig en mere, og det synes jeg også er lidt respektløst, han har gået på kompromis med dig før, nu er det din tur. Det kan godt være at du elsker hesten, men det skulle du have tænkt på fra start af. Det er bare min mening, den havde ikke gået hos mig smiley


  • #57   4. mar 2015 Vil du ikke give en opfølgning? smiley

  • #58   10. mar 2015 Noget nyt?

  • #59   10. mar 2015 Efter længere dybe snakke, holder han stadig ved at jeg skal gå af med den ene hest smiley og som nogle af jer skriver, hva bliver det næste så ? Det blev til at vores kat heller ikke måtte flytte med !
    Så vi flytter hver til sit.
    Han kan stadig ikke komme en god grund til hvorfor jeg skal sælge hesten. Ud over at en må være nok /:

    Det mærkelige er at jeg er tit blevet spurgt i skolen ol. Hvad jeg ville gøre hvis jeg fik dette ultimatum. Hesten eller kæresten ? Og har altid sagt at så ville jeg vælge hesten, for hvis min kæreste ikke respektere min hobby (som hverken koster ham penge eller tid) så er han ikke den rette . Han har vidst siden han mødte mig at dyr er en del af mig. Men da jeg så stod i dilemmaet, overvejede jeg godt nok at gå af med hesten, for jeg elsker ham jo. Men på den anden side bør han ikke bestemme, og som sagt var katten jo så det næste der skulle væk (som vi har købt i fællesskab for 2,5 år siden) .

    Så desværre måtte det gå sådan her. Jeg gir mig ikke så, så må jeg se om noget alene tid kan få ham til at indse tingene. Ellers var jeg måske heller ikke den rette for ham .


  • #60   10. mar 2015 Trist at høre at det måtte ende sådan. Men jeg forstår dig godt og syntes bestemt det er det bedste valg.
    Håber at du med tiden vil møde en som både elsker dig men som også respektere din kærlighed til heste (og dyr generelt)


  • #61   10. mar 2015 Ked af at han var sådan en klaphat at det kom der til.. Ikke sjovt at forlade nogen man holder af smiley så er ked af det på dine vegne smiley dog tænker jeg at du gjorde det rigtige valg selv om det hele føles sort og hårdt lige nu. Hvis han virkelig elsker dig kommer han tilbage smiley

    Mvh TT


  • #63   10. mar 2015 Han syntes der er for mange hår, når man har både en kat og en hund . Og nu hvor vi skulle bo i noget mindre gad han det ikke .. Men både hund og kat er købt fælles , og selvfølgelig skal de begge to flytte med ..
    Han er bare ikke særlig begejstret for dyr, tror vist bare det er det ..


  • #65   10. mar 2015 Så burde han jo have sagt fra inden i anskaffede jer en fælles kat. Man kan jo ikke bare smide sine dyr ud når de kommer i vejen smiley Må ærligt indrømme at jeg tror der ligger noget andet i det "end at det giver for mange hår"

  • #66   10. mar 2015 Ja og inden vi fik en hund /:
    Nej jeg beholder hunden og katten ..


  • #68   10. mar 2015 Ja den mand skal vidst ikke have ansvar for noget levende.. Hvad hvis han en dag får børn.. Skal de også smides ud når det ikke passer ham mere? smiley smiley smiley

  • #69   10. mar 2015 Tro mig ! Det var virkelig heller ikke det jeg havde regnet med efter 5 år /: men som andre siger ligger der nok andet bag det end dyrene smiley så nu må tiden vise hvad der sker fremad rettet . Dyrene skal ihvertfald ingen steder!

  • #70   10. mar 2015 Enig med TT, det er simpelthen for galt! Tænk vis han en dag for børn, skrider han så bare fra dem når "de bliver forbesværlige at have".
    Vis han så da bare kunne være ærlig med hvad der faktisk nager ham, så havde du ikke stået i den her situation, hvor du ikke forstår hvorfor det lige skulle ende sådan her smiley Det er da rarest at vide vis han nu bare har mistet følelserne, end at gå rundt i uvished.


  • #71   11. mar 2015 Okay, nu skal han ud. Troede hans eneste problem var de to heste. Men nu er han ikke noget at holde på længere! Behold du dyrene, og smut. Også må du jo se om han kommer tilbage og tage den derfra. Hvis han bare hopper ud på markedet igen med det samme, så er han bestemt intet værd!

  • #72   11. mar 2015 jeg tror desværre er der er noget mere som trykker ham

    find noget for dig selv og dine dyr.han er ikke værd at samle på.

    stort knus herfra - for det er aldrig sjovt at stå der hvor du står nu smiley


  • #74   24. maj 2015 Hvordan går det? smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Kæresten eller hesten ??

Annonce