{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Åndsvag hundeejer - stor hund. {{forumTopicSubject}}

En af mine "venner" på facebook har smækket et opslag op:

Er så træt af folk der har ondt i røven, over jeg har en "stor" hund.
"Jamen min hund er bange for store hunde" nej det er hvad du opdrager den til!!! Når et punkt hvor jeg enlig slet ikke gider holde fast i min, han er et legebarn og gør ingen ting. Og sjovt nok får de lov at mødes sker der ingen ting, nogle dage må de andre ikke, det ikke nemt at være den lille hund.


Jeg ser den da jeg kommer hjem fra arbejde i morges, vi har ellers aldrig skrevet på facebook, men her ser jeg absolut ingen grund til at holde mig tilbage. Jeg skriver til hende, at ligegyldigt hvad situationen er så skal hun holde sin hund tilbage hvis anden hundeejer beder om det, hvori jeg forklarer at det netop er holdninger som hendes, der gør at hunde som min bliver aflivet. For det kan godt være hendes hund ikke gør noget, men det gør min hvis der kommer en hund løbende lige ned i flæsket på hende.

Nu har jeg så bare fået afvide at hvis jeg nu anskaffede mig en ordentlig opdraget hund, istedet for en tæppetisser, så ville jeg forstå hendes situation.

Altså hvor herre bevares, men man skal da lede længe efter at finde så snæversynet en møgunde! Hun har en kæmpe sankt bernatshund og hvis man står som lille hund, med en bare en anelse skræk for store hunde, ja så er der da ikke noget at sige til at man bliver bange hvis 100 kg. hund kommer farende imod en. Men i følge hende så er det min egen skyld, for jeg har opdraget min hund til at være bange for store hunde. Ellers også så er de 4 gange hun er blever overfaldet af stor hund, der har sat sine spor.

Jeg er mundlam! Hvis der kommer en anden hund+ejer gående, hvorpå ejeren beder jer om at tage fat i jeres hund, altså må de ikke lege, kunne i så finde på bare at lade jeres rende alligevel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åndsvag hundeejer - stor hund.
  • #1   27. feb 2015 Ja, hun er sådan en, der ødelægger træningen med min hund. For vi træner, at store hunde er OK, ved at give godbid, mens de passerer PÅ AFSTAND. Sikke en tumpe..



  • #3   27. feb 2015 Folk skal bare holde deres hunde i snor og samle deres ulækre lort op.
    Hvis hunde skal snakke sammen så spørg man den anden hundeejer, hvis de skal være løse, så skal det være i hundeskoven og ellers skal de gå tæt på ejer, så ejer kan se hvor deres kræ skider


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   27. feb 2015 Hvad er hendes defintion af en stor hund?

    Vi har en 50 kg basse, den får ikke lov at lege med hunde under 20 kg, da den simpelthen er for vild og stor når den leger.

    Hende pigen der skrev de opslag er godt nok en klaphat.. Hun burde ikke have hund


  • #5   27. feb 2015 Nu har jeg godt nok ikke hund mere, men jeg har aldrig, og jeg mener ALDRIG, ladet min hund farre af sted, mod en anden hund fordi den ville lege. Uanset størrelse!
    Du aner ikke hvordan hunden vil reagere, så selvom den anden hund virker fredelig og legesyg og ejer har sagt "jamen den gør ikke noget", så har jeg altid holdt min hund til og gået et stykke udenom. Jeg har i ganske få tilfælde ladet min hund snuse til andre, hvis den anden hundeejer også har holdt hunden i kort snor.

    Sådan opførsel er i min verden ganske enkelt uacceptabel, men der er jeg måske også blevet lidt miljø skadet, af alle de udstillinger jeg har været til med min hund, for der går det slet ikke, at folk render med en 10 meter lang snor og lader hunden rende til højre og venstre, ellers kan det hurtigt gå galt!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   27. feb 2015 Miss: nej en hund skal ikke være fri i en hundeskoven, med mindre man har 100% kontrol over sit kræ..

  • #7   27. feb 2015 Meget sørgelig læsning.

    Ville til en hver tid kalde min hund til mig når der kommer modgående, om det er med eller uden hund. Min gamle hund var dog så lydig at vi sagtens kunne passere andre uden jeg skulle tage snoren på.

    Hvis jeg møder folk so hende, som lader sin hund rende, vil jeg også lade være med at sætte snor på min så hun selv har en mulighed for at løbe væk.


  • #8   27. feb 2015 Hellere der end på mine hestes marker

  • #9   27. feb 2015 AMT, aner det ikke men de har en sankt Bernatshund, jeg ved ikke hvad sådan en vejer, 70 kg? Min egen hund vejer 12 kg. og er selvfølgelig ikke den mindste hund, men så absolut heller ikke en stor hund jo.

    Nu blander hendes kærste sig og sger jeg er en københavner snude fordi jeg er bange for store hunde. Jeg har forsøgt at forklare ham at jeg jævnligt leger rundt med 2*100 kg. engelsk mastif sa0mt heste på 700 kg. så at store hunde næppe er det der tager livet af mig smiley

    Men jeg bliver så arrig, for det er lige præcis folk som dem og deres firkantede holdninger der gør at hunde som min kan risikere at blive aflivet.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   27. feb 2015 Tine: du må gerne sige fra min at de er nogle fjolser, og burde tage hensyn når de har så stor en hund..

    Selvom hunden bare vil lege, kan den med dens vægt hurtigt komme til at skade de mindre hunde - og de er sikkert typen der ikke vil betale sådan noget..


  • #11   27. feb 2015 Jeg kender det godt. bare på en anden måde smiley

  • #12   27. feb 2015 Hoold nu helt kæft, det kan jeg godt forstå du kommenterede på. Sådan en uvidende tumpe burde aldrig nogensinde have anskaffet sig en hund smiley Og ja, det er lige præcis den dér holdning med, at "min hund gør ikke noget" både ift. store og små hunde, der kan være skyld i, at min hund bliver aflivet når deres hund farer op i fjæset på min.

    Puha, det gør mig virkelig så rasende, at der findes sådanne helt igennem tåbelige mennesker, der tror at alle hunde bare skal være hilsetosser smiley


  • #13   27. feb 2015 Var der andre, der kommenterede opslaget? Du kan også sende en kæmpe opsang videre fra mig smiley ej, men med sådanne opslag plejer jeg heller ikke at holde tilbage. Kommenterede på et tidspunkt en bekendt, der havde delt et opslag omkring raceforbuddet (hun var ret uvidende og havde misforstået omvendt bevisbyrde) - hun slettede så efterfølgende min kommentar....

  • #14   27. feb 2015 Det er præcis den holdning der gør at jeg ikke går i hundeskov med min hund mere.
    jeg har altid kontrol over min hund og hun kan gå løs alle steder. Men hun er desværre mærket af et tidligere overfald fra en hund der gør at hun kan finde på at snappe hvis en legesyg nysgerrig fremmed hund kommer hende hurtigt i møde. Det er langt fra alle i hundeskovene der har styr på deres hunde og holdningen er ofte " jamen min vil jo bare lege".
    Ja ja det er fint. Det vil min hund ikke og selvom jeg laver en tilbagesending af min hund og dækker den af 30 meter væk lader du din store laps af en hund løbe derhen. Det er sg min hund der kræves aflivet hvis hun snapper ud og får uheldigt fat!


  • #16   27. feb 2015 Jeg er faktisk ret forarvet over dem.
    Jeg har stoppet diskussionen, for det er håbløst. Alle som ikke vil lade en 70 kg. sankt bernatshund kommer væltende hen i mod en er bange for store hunde. Derudover er jeg en snobbet københavner som skal graves ned.
    Ja undskyld mig, men de har såre simpelt lort i hovedet.

    Og et eller andet sted så er det røvligegyldigt om ejeren er bange for store hunde eller ej, hvis de bliver bedt om, at holde deres hund til dem, så har de fandme bare at gøre det!


  • #17   27. feb 2015 Kathrine, og så er det godt nok ikke noget at sige til, at man bliver nervøs overfor store hunde, eller endda bare hunde i det hele taget!

  • #19   27. feb 2015 det er bare synd, at det er sådan nogle der skal ødelægge det for alle andre.

  • #20   27. feb 2015 Jeg har også en hund (en welsh corgi på 18kg) der ikke er så glad for andre hunde pga der engang var en labrador der ud af det blå pludselig sprang på ham mens vi var til agility træning.
    Så det er ikke så tit han for lov til at hilse på andre hunde, vi møder dog indimellem nogen han godt kan enes med.
    Men kommer der nogen når vi går tur og jeg går med begge mine hunde så siger jeg som regel nej til at lade dem hilse. Både fordi jeg heller vil ha at som minimum bare kan gå/sidde pænt mens de går forbi og så min anden hund heller ik for dårlig oplevelser.

    Jeg ville godt nok blive gal hvis jeg sagde nej og de så alligevel lod hunden komme hen og hilse. Min har aldrig bidt nogen, men jeg kan ikke garantere at det ikke kan ske.

    Jeg ville heller aldrig lade min hilse på en anden hund hvis ejeren sagde nej, også selvom min var rolig, da det er ejeren der kender den bedst og jeg vil ikke risikere min hund skulle blive bidt og få dårlig oplevelse med andre hunde


  • #21   27. feb 2015 Jeg er så træt af at høre på sådanne mennesker.. "Du behøver ikke trække din hund til dig, min gør ikke noget" Nej, det kan godt være, men det kan min godt finde på. Så det er sgu ikke for min egen skyld at jeg holder min hund tæt på, det er for at din ikke får et hak i tuden, hvis hun bestemmer sig for at den skal have det. Hun kan se nok så glad ud, når hun ser en anden hund, men hun kan ligeså hurtigt ombestemme sig og køre din hund et par på låget.

    Jeg bliver så lang i ansigtet af de der hilsetosser der mener at min hund SKAL hilse på deres, selvom jeg siger nej, fordi jeg ved at min hund kan være en rigtig krampe når det tager hende.. Hun er lidt mere venligt stemt overfor hanhunde når de begge er uden snor, men andre tæver gider hun bestemt ikke altid.

    Jeg fik de ondeste øjne af en dame, da min hund hakkede ud efter hendes, men hvad havde du regnet med, når der kommer to hunde flyvende direkte op i æsken på hende og totalt invaderer hendes space. Skrid betyder skrid og hun siger de kun en enkelt gang. Jeg havde desuden heller ikke sagt ja til at de måtte hilse, det bestemte damen sig selv for, da hun gav slip på flex-linen til hendes to.. Og min (min mors, men min lånehund) søde Jack Russell er jo så dejlig, så det har hun sikkert intet imod. Jo.. Jo, det har hun engang imellem. Og hun skal have lov til at have sit space i fred.. Bella er ikke bange for store hunde.. Hun har boet sammen med en lab og en stor ruhår, hun har intet problem der.. Hendes selvtillid fejler heller ikke noget, hun mener selv at hun er ligeså stor som dem, men derfor gider hun da ikke have en stor hund i røven, selvom hun ikke er bange for den.

    Det er folk som hende din "veninde" der er skyld i at der er så mange bid episoder. Hold dog for helvede din hund i snor, om det så er en Mastino eller en chi. Snor på, hvis du ikke har kontrol.

    Det "sjove" er så, at jeg passede en Corso tæve engang.. Der var sgu ingen der ville hilse når vi gik tur :b Hunden var ellers enormt sød og var rigtig god til at lege med alle størrelser.. Min venindes gamle pitbull var der heller ikke nogle der ville hilse på :b Han var ellers også meget, meget sød.. Dog ikke overfor andre hanhunde.. Men en Jack! DEN ER DA BARE SÅ SØD! Den vil gerne hilse! Næh. Ikke altid.. Jo, hvis du ikke har hund med, så vil hun meget gerne smiley


  • #22   28. feb 2015 Ja vi har en 40 kilos hund smiley han lader vi ikke hilse på andre små hunde end dem vi selv kender. Og mht store hunde så skal der altid være enighed fra begge parter og så læser vi vores hund først om han kan lide vedkommende smiley han har blevet overfaldet af andre hunde før og er derfor ikke tryg ved alle andre hunde.
    Han får løbe løs ved stranden når der ingen andre hunde er i nærheden smiley
    Mvh TT


  • #23   28. feb 2015 Åh hvor jeg dog godt gad uddele en refleksflad, med et havebord, til samtlige der påstår at en hund er hvad du opdrager den til smiley
    Det er som om folk virkelig får understreget helt præcist HVOR ignorante de er omkring hunde når de åbner ballet med sådan en kommentar..

    Jeg tvivler på at jeg med opdragelse nogensinde vil kunne afmontere begge mine Jacks trang til jagt..Eller lære dem at hyrde får på niveau med en BorderCollie..
    Eller opdrage dem til at være en kat- bare sådan for at sætte det hele lidt på spidsen..

    Jeg bliver SÅ træt........ Og endnu mere TRÆT når jeg møder endnu en af de idioter der går med løs hund UDEN at have fattet at et funktionelt indkald er et must, hvis man ønsker at tage snoren af kræet..

    " Den gør ikke noget"
    Det er meget muligt spasser, men jeg giver den en pedal lige i masken hvis den nærmer sig mine hunde der er i snor..
    Især efter at have brugt en formue i dyrlægeregninger på skader forårsaget af hunde der "ikke" gjorde noget..

    Der burde fandme være indført obligatorisk iq-test for kommende hundeejere smiley


  • #24   28. feb 2015 Jeg har en labrador, han er 100 % lydig, kommer når jeg kalder osv.
    Han kunne ikke finde på at gøre en flue fortræd, ja han er også bare et stort legebarn, men der har været en situation hvor min søster har haft gået med ham løs, hvor han løb stille ved siden af hende, så hun stadig kunne se ham, hvor der så kom en cockerspaniel løbene hen, den snuser til ham, og knurrer lidt, og hopper op af min, min er en kujon og lægger sig på ryggen, min søster tager ham i snor og går lidt videre hvor hun så ser at hans øre er fyldt med blod, den anden hund havde bidt ham. Ejeren og hunden var væk. Derfor tager jeg altid snor i min hund når der kommer en anden, også selvom ejeren ikke siger noget. Vi vil ikke stå med en dyrelægeregning af en andens hund, hvis den er gået i flæsket på min, og min forsvarer sig. smiley det er min holdning, man tager hensyn til hinanden. smiley hvis man gerne vil have sin hund fri, og ikke vil tage den i snor når der er andre hunde, fint nok, men det hører til i en hundeskov. smiley


  • #25   28. feb 2015 Ida: reglerne gælder stadig i hundeskoven - så der skal man stadig ikke lade sin hund løbe op til andre uden tilladelse, det er dybt forkert, men der er mange, der desværre laver egne regler smiley

  • #26   28. feb 2015 Nej det er ikke det jeg mener, selfølgelig skal man tage hensyn til andre, men efter min holdning er det okay at have sin hund løs i hundeskoven selvom der er andre hunde, hvis den altså er lydig og kommer når man kalder selvom at de andre hunde måske er mere spændene smiley undskyld må have formuleret mig forkert. smiley

  • #27   28. feb 2015 Ida: ja, så var det nok mig der misforstod, for selvfølgelig må man have sin hund løs i hundeskoven, bare man har kontrol over den og ikke lader den løbe uopfordret hen til andre smiley

  • #28   28. feb 2015 smiley

Kommentér på:
Åndsvag hundeejer - stor hund.

Annonce