{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Hesten.. en livsnødvendiged eller hobby? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Hvordan er jeres syn og holdning til hesten?
Er den hele jeres liv, jeres barn, den I behøver for at "overleve"? Er den et hyggeligt afbræk i en travl hverdag? Eller er den et middel for at nå et mål? Eller måske noget andet? smiley
Kan den erstattes af noget bedre eller bare af noget der er lige så meget værd bare anderledes? (vi taler stadig om heste)

Hvordan er jeres liv og syn på hesten? smiley

Mvh TT smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten.. en livsnødvendiged eller hobby?
  • #2   26. mar 2015 Uden dem, lever jeg ikke mere. Så ja livsnødvendighed.

  • #3   26. mar 2015 For mig er hesten ro i sindet, et sted hvor jeg kan træde ud af den stressede rolle som mig, med skole, arbejde, venner, lektier osv. Den tid jeg har hos hesten er lagt af til det, og jeg lyder mig luftrum. Hesten er min motivation i hverdagen, og gør det klart nemmere for mig at have overskud til at få hverdagen til at fungere smiley

  • #4   26. mar 2015
    Jeg vil ikke skille mig af med hesten, men er klar over at det kan være en nødvendighed i tilfælde af fx økonomi. Det er ikke noget der vil gøre noget godt for mit humør, men jeg er sikker på, at som med alt andet her i livet, så må man videre :o).

    For mig og se kan en hest aldrig blive livsnødvendig - eller jo, den kan spises og dermed kan man leve af den ;o). Men det er en luksus og have hest og ind imellem kan der komme tidspunkter i ens liv, hvor alt udover det max nødvendige må skæres væk.


  • #6   26. mar 2015 Eftersom hestene har været det absolut eneste lyspunkt jeg har kunne finde under min depression, vil jeg kalde dem, om ikke livsnødvendige, så i hvert fald nødvendige for mit helbred.

  • #7   26. mar 2015 Min hest er det der holder mig kørende, jeg har tidligere haft det rigtig, rigtig svært psykisk og det at have en hest holder mig igang, det får min hverdag til at kører rundt.
    Nogen vil sikkert mene det er fjollet og at man sagtens kan fungerer uden en hest og at det er en luksus ting osv.
    Men jeg kan ikke og jeg tror der er mange, som på den ene eller anden måde har det svært, hvor hesten faktisk bliver "livsnødvendig"


  • #8   26. mar 2015 hvis jeg skal vælge mellem mine dyr, feks hund og hest, så vælger jeg hunden. så for mig er den hobby

  • #9   26. mar 2015 Hestene har altid betyder meget for mig, og i en meget svær periode i mit liv, var det i høj grad samværet med hestene der fik mig igennem dagene - der var altid bare lige to-tre dage mere, eller en cykeltur ned og sige hej. Jeg har aldrig haft min egen, men kun part, så jeg kan ikke relaterer til hvordan det er at have sin egen smiley
    Idag savner jeg det helt vildt, fordi det gav mig et afbræk i hverdagen, hvor jeg fik totalt ro i sindet. Det er dog en prioritet fra mig af, at hestene ikke er i mit liv mere, nu hvor jeg bor midt inde i københavn og studerer.

    Jeg har dog fundet en vis ro og glæde i at mine rotter, jeg vil næsten tro det er en livsnødvendighed for mig at have et dyr af den ene eller anden slags.


  • #10   26. mar 2015 For mig er det at have hest ikke en livsnødvendighed. Jeg ville godt kunne leve, hvis jeg ikke havde haft Mini.. Men jeg er ikke sikker på, at jeg kunne stå op hver dag og have et helt normalt liv, hvis jeg mistede hende i morgen f.eks. ... Altså, nu har jeg jo haft hende, og jeg ved, hvordan det er, at have hende.. Så nu er det nødvendigt for at resten af mit liv fungerer.

    Det er lidt ligesom med min kæreste. Man kan sagtens have et helt fint liv uden en kæreste, men nu hvor jeg kender til livet med ham, kan jeg ikke forestille mig, hvordan livet uden ville se ud. Og det har jeg nu heller ikke lyst til at forestille mig! smiley


  • #11   26. mar 2015 Hestene giver mig mentalt overskud - efter en travl og stresset dag, er det fantastisk at komme ud til hestene smiley

  • #12   26. mar 2015 Jeg kan ikke forestille mig et liv uden dem, men livsnødvendige ved jeg ikke. Jeg ville dog blive endnu mere asocial end jeg allerede er, og alt min livsglæde ville med sikkerhed forsvinde, så om det er et liv eller ej, kan jeg ikke svare på...

  • #13   26. mar 2015 Hesten i sig selv er ikke livsnødvendig, men min hest Wathana er. Ville simpelthen ikke kunne få en hverdag op at køre uden ham - ihvertfald ikke lige nu. smiley

  • #14   26. mar 2015 Uha - McAdoo hjalp mig i starten ovenpå igen efter en depression - han var lyset i mørket, og det jeg stod op for om morgnen.
    Nu hjælper han mig igennem stressede perioder, og giver mig et afbræk fra den travle hverdag, og som altid lytter han til alle mine beretninger om godt og ondt smiley

    Han er som mit lille barn - intet er værre end hvis han er syg, og jeg ikke har haft mulighed for at være ved ham pga. skole eller lignende..


  • #15   27. mar 2015 Livsnødvendigt lyder så ekstremt..Men altså, jeg har det meget bedre når jeg er sammen med hestene, de giver mig ro og styrke til at klare alle de bump på vejen der skulle komme. Uden min daglige "dosis" hest, bliver jeg umulig og føler mig rastløs. For mig er mine heste ikke bare ridedyr, men venner, makkere, læremestere, elever og ikke mindst mine bedste venner. Mine heste definere hvem jeg er, former mig og gør mig hel klart til et bedre menneske. Jeg vil aldrig kunne undvære dem.

  • #16   27. mar 2015 Mine heste er mine små "børn" smiley
    Jeg ved at jeg ikke ville, kunne klare dem uden dem smiley
    Hvis jeg ikke havde haft mine heste, på nogle tispunkter i mit liv, så tror jeg ikke at jeg ville være her lige nu smiley


  • #18   27. mar 2015 Kan ikke leve uden. De er mine børn. mit et og alt.

  • #19   27. mar 2015 Katrine - jeg skrev også Eller noget andet? For at alle kunne komme med sit smiley

  • #20   27. mar 2015 Det undrer mig at nogle mennesker ikke kan se at for andre er hesten en livsnødvendiged, i den forstand at uden hesten ville de gå ned psykisk. Og det var det jeg mente med livsnødvendig smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   27. mar 2015 Nej, på ingen måde livsnødvendig.

    gider ikke bygge mit liv op på en bestemt ting, (også endda en luksus ting), det er i mine øjne for dumt..

    ridning var min hobby og et sted hvor jeg kunne tænke på andet, men kan sagtens undvære det - men det er nok bare indtil ar det bliver sommer smiley


  • #23   27. mar 2015 For mig er noget livsnødvendigt, noget man har brug for, for at kunne leve.
    Det er hesten ikke for mig. Nogen mennesker mister deres børn, og selvom det tab er enormt og et tab de aldrig vil glemme, så er det ikke en selvfølge, at man dør fordi ens børn gør det.

    Så nej, hesten er ikke livsnødvendig for mig, og jeg har svært ved at se, hvordan den kan være det for andre. Den kan forbedre livskvaliteten, uden tvivl. Men jeg kan ikke sætte lighedstegn mellem ingen hest og intet liv.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   27. mar 2015 smut: helt enig.

  • #25   27. mar 2015 Hos hesten er jeg rolig - det er mit fristed smiley siden jeg startet til ridning som 5 årig har jeg sammen langt kun været uden heste i et halvt års tid. Ville finde det mærkeligt ikke at have det i mit liv. Livsnødvendigt ville jeg ikke sige, men det betyder rigtig rigtig meget smiley

  • #26   27. mar 2015 vil hellere kalde dem min livsglæde :3 eftersom jeg får det mentalt skidt, når jeg ikke har dem :3 mens jeg bedre kan styre mig selv mentalt, når jeg har dem :3

  • #27   27. mar 2015 Mine heste, er min hverdag. smiley
    Men også min terapi og afstresningsmetode.
    Nu har jeg mange forskellige dyr hvor alle har den helt bestemte virkning at de kan få mig til at koble af. smiley
    Jeg siger tit til mine forældre eller kæreste, at nu har jeg altså brug for at snakke med en hest. (Det synes de er lidt mærkeligt) smiley
    Men vil dog ikke mene de er livsnødvendige for mig smiley


  • #28   27. mar 2015 bum bum....
    det eneste der ville erstatte dem er at der så er flere penge i pungen...

    de er ikke mine børn jeg nemlig 2 skønne døtre smiley de er min hobby mine terapeuter mine partnere.
    de er heste og jeg behandler dem som heste.

    jeg kan sagtens leve uden, dog ville jeg så vælge at flytte hvis jeg ingen heste havde for så kunne jeg ikke bo her smiley

    de er vel en livsstil.....


  • #29   27. mar 2015 Ridning og samvær med hesten er en hobby som jeg godt ville kunne leve uden, det ville være svært, men det kunne lade sig gøre.
    Min hest derimod er en ven, en samarbejdspartner og min arbejdsmakker. Uden den kan jeg ikke ride og uden mig (eller en anden ejer) ville hesten ikke kunne leve.
    Men som andre har skrevet ville jeg aldrig sætte mig så fast på et dyr som en livsnødvendighed. smiley


  • #30   27. mar 2015 Samværet med mine heste, giver mig ro i sindet og får nogle bekymringer og tanker på plads.
    De er mine venner og man kan også sige, at de er min psykolog'er. Jeg ville ikke kunne undvære hestene i mit liv:)

    Syntes denne sætning passer godt på mig : Uden heste , Ville min pung være fuld og mit hus være rent ,
    men mit hjerte ville være tomt smiley


  • Winnie L
    Winnie L Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 22
    #31   27. mar 2015 For mig er min hest ikke livsnødvendig. Men han har forbedret min livskvalitet 100 gange.

  • #32   27. mar 2015 For mig har det været livsnødvendigt, uden dem har jeg haft et liv i kørestol. Nu er jeg på benene og har fuldtidsjob. Er stadig nød til at holde det vedlige. Elsker alle mine hybber. smiley smiley

  • #33   27. mar 2015 uden mine heste havde jeg sku nok ikke været her i dag.. da jeg var Aller længst nede psykisk var tanken om dem og den glæde i en sort tid de gav mig, det der gjorde jeg kunne stå ud af min seng om morgenen.. de er min 1. priotet, mine bedste venner, mine psykologer og mine babyer ;).. jeg håber kun at kunne give dem mindst halvdelen af hvad de giver mig i livet??.. selvfølgelig kan man overleve uden fysisk, men psykisk, nej...

    kæresten herhjemme ved os godt at har jeg en dårlig dag så skal han bare sende mig i stalden ;).. de kære hyppere kan jo redde det hele smiley


  • #34   27. mar 2015 Spændende emne smiley

    Min går nok under ja livsnødvendighed er et stærkt ord, men det er nok det der er mest passende.

    Jeg har et travlt liv. Alt for travlt smiley Er karrierekvinde og er jævnligt i udlandet med mit job. Og så bor jeg midt inde i KBH, hvor der altid er travlhed. Men når jeg er ude ved hesten, så glemmer jeg al stres og problemer. Det forsvinder bare som dug for solen. Og jeg tager ikke min tlf derude. Jeg tror virkelig, jeg har brug for ham til at trække mig ud af min stressende hverdag og give mig ro.
    Og så lærer min hest mig også at skabe ro selv, hvis man kan sige det sådan. Altså at trække vejret dybt osv., for alle ved at en hest er en røv at træne, hvis man selv er stresset smiley , så det er noget han minder mig om, at jeg skal have fokus på.

    Jeg har været uden hest i længere perioder af mit liv, fx da jeg læste og jeg har haft andre hobbyer, fx musik og dans. Men jeg har aldrig fundet noget der havde samme afsappende effekt på mig som heste. Heste er bare guld værd for ens psyke smiley


  • #35   28. mar 2015 De er vores livsstil, ville ikke undvære dem, de er hele ideen med opbygningen af vores levestil på landet smiley
    Vores familiemedlemmer og med tiden til avl smiley
    Vores terapi dagligt ved min mands kræftsygdom.....de har lagt hoved til mange tårer, tanker, føler stor samhørrighed med dem og livsglæde hver dag i deres selskab . Nu efter hans død er de absolut nødvendige for at finde glæden smiley


  • #36   28. mar 2015 Min hest er ven og læremester ikke andet:)

  • #37   29. mar 2015 Ponyen er min ven, og giver mig en masse indhold i livet. Uden min pony, ville jeg ikke være så lykkelig, som jeg er. smiley

  • #38   29. mar 2015 Uden min pony ville jeg ikke stå her i dag, så for mig er den livsnødvendig.

    profilbillede
  • #39   30. mar 2015 Bjerg yea trukket lige fynbo

  • #40   30. mar 2015 "Livsnødvendighed" er ret overdrevet. Nu rider jeg ikke mere, men hesten er en hobby. Selv min hund, som betyder alt for mig, selv ting jeg kan beskrive som værende "mit liv", er stadig ikke en livsnødvendighed for mig - for jeg begår ikke selvmord den dag, min hund må tage herfra.

    Det kan godt være, at dyret er ens liv, at det får ens liv ting at hænge sammen, og at man for altid vil have et savn eller miste en del af sig selv, men det betyder ikke, at det er en livsnødvendighed i ordets bogstavelige forstand. Og det håber jeg aldrig nogensinde at nogle af mine dyr bliver - selvom jeg ikke er i tvivl om, at jeg aldrig vil komme mig over tabet af min hund, den dag hun dør, så håber jeg dog stadig ikke at mine dyr bliver en livsnødvendighed, for det betyder, at jeg vil begå selvmord den dag de dør. Og det har jeg alligevel min familie og mit liv for kært til nogensinde at gøre.


  • #41   30. mar 2015 Funke - det er jo din definition af livsnødvendigt smiley

  • #42   30. mar 2015 I sin bogstavelige forstand ér en livsnødvendighed en genstand, der er nødvendig for at opretholde livet. Det er fakta, ikke min subjektive definition. Men man kan også bruge det lidt mere i overført betydning.
    Så måske ville det være bedst at definere ordet først (som løst begreb i overført betydning eller i ordets reelle forstand), så der ikke sker misforståelser smiley


  • #43   30. mar 2015 Nåja.. Troede ikke vi var så firkantet smiley

    Mvh TT


  • #44   30. mar 2015 Men der er os forskel på at leve og at overleve, i mit hoved ihvertfald. Alle kan overleve uden en hest, for at overleve behøver man jo rent faktisk kun vand og mad, men ikke at kan leve uden en hest.

  • #45   30. mar 2015 Jeg valgte bare ordet i dets reelle betydning smiley

  • #46   1. apr 2015 Nu har mange ord jo flere betydninger og derved mere end en reel betydning.

    1.a overført (betydning): meget vigtig; af stor betydning
    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=livsn%C3%B8dvendig smiley


  • #47   1. apr 2015 Helt bestemt nødvendig. Hun er grunden til, at jeg står op om morgenen og kommer ud af døren hver dag.

  • #48   1. apr 2015 For mig er det en livsnødvendighed at have hest og ride . Hos mig er det sat på spidsen, med en del brud i ryggen kan jeg nemt blive lam hvis der sker noget uforudset, men har sagt til alle at det altså er mit valg, håber da ikke der sker noget, men hvis, så fortryder jeg aldrig .

  • #50   7. apr 2015 Jeg vil mene at mine er en livsnødvendighed. Jeg mener ikke at et liv for mig er i kørestol, og det vil blive konsekvensen af ikke at have mine heste. Jeg har altid været frisk og rørig så derfor vil jeg ikke "have et liv" hvis det foregik i en kørestol.

  • #51   7. apr 2015 Og hun er også livsnødvendig de dage, hvor jeg har for ondt i ryggen til at ride. Hun er grunden til, at jeg overhoved kommer op om morgenen og ud af døren. Havde jeg ikke hest, så ville jeg nok blive liggende i min seng og synke ned i ensomheden.

Kommentér på:
Hesten.. en livsnødvendiged eller hobby?

Annonce