{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Når hesten lukker af for signalerne.. :-( kommunikation ikke træning! {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg har så dårlig samvittighed ovenfor min hest og vil høre om I har det samme i situationen og om kommunikationen kom tilbage.
Tindur har altid stolet på mig og vist mig når han har haft smerter. Så har jeg jo hjulpet ham så godt jeg kan.
Han fik desværre sur stråle og behandlingen har stået på i lang tid. Til sidst fandt jeg et produkt der hjælper. Dog tager det stadig lang tid. Vi er dog snart i mål!
Denne behandling er dog meget smertefuldt for ham. Og i starten sagde han i fra. Jeg lyttede jo ikke da det er vigtigt for mig at vi får sunde hove. Nu har han holdt op med at sige i fra men når jeg behandler ham og produktet bliver påført så begynder hans hjerte at hamre helt vildt da det gør ondt smiley jeg er SÅ utrolig ked af at han har lukket mig ude og er bange for at han aldrig lukker mig ind igen smiley
Har I oplevet det før og har jeres heste lukket jer ind igen?

Mvh en meget ked af det TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten lukker af for signalerne.. :-( kommunikation ikke træning!
  • #1   27. mar 2015 Det tror jeg simpelthen ikke du skal tage så tungt. Det her er jo noget, du er nødt til at gøre - du kan vise at han gerne må vise at det gør ondt, men du kan jo ikke rigtig lade være med at putte det på. Det er vi bare nødt til nogle gange, og når det ikke står på over en længere periode tror jeg ikke han tager varig skade smiley

  • #2   27. mar 2015 Det har stået på i et halvt år med forskellige produkter.. Dette skrappe produkt i Ca 2 1/2 mnd.. Ja det er noget jeg skal gøre men han ved jo ikke det.. smiley

  • #3   27. mar 2015 Er bare så ked af at han har lukket ned og er bange for at han ikke åbner op igen... smiley

  • #4   27. mar 2015 Jeg er ikke skarp på det område så jeg ved ærlig talt ikke hvad du kan gøre - du er jo bare nødt til at smøre det på, der er ikke andre muligheder. Men umiddelbart tror jeg altså ikke du skal være bange for at han tager varig skade og aldrig nogensinde vil lukke dig ind igen - han lukker jo ikke af for dig i andre situationer, vel? Så jeg tror ikke du skal være så bange.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   27. mar 2015 smør det på, du ved hvad der er godt og skidt, det Gør hesten ikke.

    Dens gode oplevelser med dig overskygger forhåbentligt de dårlige, så kan ikke se hvorfor at det skal ændre noget smiley

    lad hver med at tag sådanne ting så tungt


  • #7   27. mar 2015 Ja han får en masse ros når det er overstået (det gør så stadig ondt på ham) og lidt snack i krybben smiley
    Mvh TT


  • #8   27. mar 2015
    Vend det til noget positivt :o) Hesten er nu vænnet til at trods det gør ondt, så flegner den ikke ud - hvilket bestemt kan være en fordel.



  • #9   27. mar 2015 Ser ikke noget positivt ved det hvis det medfører at min hest aldrig vil vise mig sine smerter igen før det næsten er for sent smiley I sommers opdagede jeg hvor meget min hest stolede på mig da han havde spiserørsforstoppelse. Ejeren af stutteriet havde lige lukket Tindur og de andre væk fra græs. Jeg mødte ham på vej op til folden, han på vej tilbage til stalden. Vi stoppede kort og snakket. Da jeg to minutter senere kom indenfor Tindur sin synsvidde, vrinskede han og faldt sammen i kroppen. Han stod og begyndte at brække sig smiley dette havde han ikke turde vise stutteri ejeren. smiley da jeg fik ham ned i stalden og det kun var os to stod han og græd i smerter. Jeg har hørt heste stønne i smerter, men aldrig græde. Så jeg er så glad for at min hest turde vise sig så utrolig svag for mig.
    Tænk hvis han nu fremover ikke gør sådan mere, det er det jeg frygter smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   27. mar 2015 team tindur: du lægger alt for meget i det.

    din hest kan i teorien haft masser af smerter som den ikke har vist dig, og dens spiserørs forstoppelse har den nok ikke tilbageholdt bare fordi at staldejer var der smiley


  • #11   27. mar 2015
    Det er at tænke for meget over det, køre det for langt ud/se for sort på tingene ;o). Fleur viser nu helt og aldeles hvis noget er noget møg, selvom hun i nogle situationer har vænnet sig til, at sådan er tingene bare.
    Fx har kræet lært, at jeg altså gerne må komme til hende inderlår - det holder ikke en meter at hun sparker ud.


  • #12   27. mar 2015 AMT - Hvorfor tror du han først viste smerter når jeg kom så?
    Og Han har vist mig hvis han har haft de mindste ubehageligheder.. Om det bare var noget der generte han så viste han det sådan at jeg kunne hjælpe.
    Han har hele tiden "snakket meget til mig " og fortalt hvad han vil. Det gør han stadig dog viser han ikke smerterne ved behandlingen mere...

    Håber at I har ret og at han i andre sammenhænge stadig viser mig hvis han har smerter smiley

    Mvh TT


  • #13   27. mar 2015 Jeg tror altså ikke det her vil gøre, at han vil overføre det på alle andre situationer fremover, TT smiley Husk på, at dette jo bare er én situation hvor du simpelthen er nødt til at smøre det på. Du begrænser ham jo ikke i at udtrykke sig i andre situationer. Bare rolig, så drastisk tror jeg ikke det er smiley

  • #14   27. mar 2015
    Det kan være en ren tilfældighed ;o) Man kan jo også som ejer have været der hvor hesten ikke er halt så lukker man ind 1-2 timer efter som staldejer, også er hesten halt. Det handler jo ikke om at hesten skjuler smerten, men bare en tilfældighed.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   27. mar 2015 team tindur: nu ved du jo ikke hvordan smerterne er, og i hvilket omfang.

    du ved Heller ikke om smerterne ved spiserørs forstoppelsen først er blevet voldsommere da du kom - altså et sammentræf. .
    .undskyld, men det bliver en smule for sukkersød.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   27. mar 2015 og hvis din hest virkelig har så lidt tillid til andre mennesker som du beskriver (selvom det ikke er det du direkte siger), så skal du virkelig overveje at få nogle andre til at arbejde med ham også - bare for hestens skyld smiley

  • #17   27. mar 2015 Håber at I har ret smiley man snakker bare så meget om mennesker der ikke læser og lytter til hestens signaler sådan at de lukker af, bliver apatiske og ulykkelige fordi de ikke får den forståelse de behøver for at være sunde lykkelige heste. Og så tænker jeg.. Ja jeg respekterer jo ikke ham når jeg til trods for smerter hos ham bare bliver ved... Havde det ikke været så længe så ville jeg ikke se på det sådan.. Men da det har været sådan så længe begynder jeg at tænke på om det ødelægger noget mellem os smiley
    Mvh TT


  • #18   27. mar 2015 Hvis din hest er så skrøbelig at jeres tillid bliver ødelagt af, at du er nødt til at smøre lidt creme på og det gør ondt, og han i andre situation derefter ikke vil vise dig at han har ondt, ja så er der nok alligevel noget galt - så rolig nu, man kan også blive FOR beskyttende, selvfølgelig ødelægger det da ikke alt det i har opbygget smiley

  • #19   27. mar 2015
    TT - NU tænker du for meget ;o). Hvis du tænker dig om, så er du en af de jeg kender som tænker mest over hestens signaler - så at begynde og tænke i de retninger, det er virkelig og være negativ ;o).


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   27. mar 2015 Men bare rolig, at du påføre hesten en uundgåelig smerte, så kan den via dit kropssprog godt mærke at det ikke er med en ond bagtanke smiley

    jeg har stået og renset store åbne sår på hestes bagben, ordnet muk (som var så slemt at hesten skreg), og gjort så mange ting som ikke kan undgås, men som påføre heste en ekstrem smerte, men det har ALDRIG påvirket mit arbejde og samarbejde med de forskellige heste - Heller ikke selvom at behandlingen har Været længere varig. smiley


  • #21   27. mar 2015
    Vi påfører alle hesten smerte på en eller anden måde, på et eller andet tidspunkt. Det kan ikke undgås - nogle heste skal fx have medicin nogle gange, fordi det er bedst for dem. Det er jo ikke alle heste der er lige meget fan, men det er nødvendigt.

    Jeg har også lappet Fleur en i bagdelen gentagende gange i bagdelen for at stoppe foran et spring - for at se om det var løsningen og for at kunne sige, når folk bare mener at det er løsningen at det er det IKKE. Men krikkedyret er altså ikke sur på mig af den grund, ligesom hun ski nok stadig skal sige til.

    Vi kan ikke altid pakke dem ind i bobbelplast og aldrig påfører ubehag.


  • #22   27. mar 2015 Tindur er en meget social hest. Men det er ikke alle han har et ligeså godt forhold til og stoler på. Han er meget sin egen og det tog mig ret lang tid inden jeg blev "værdig ". Ja han burde komme i andre hænder, men det bør være hænder der er bløde og ikke hårde som staldejers. Er man uretfærdig hård ved ham så bliver han meget hård og så er der ingen tillid. Han kan sagtens omgås de, men det er hele tiden med en mistænksomhed..
    Mvh TT


  • #23   27. mar 2015 AMT - det var det jeg spurgte om smiley om I har været nødt til i længere periode at påføre jeres heste smerte og så at det på ingen måde ødelagde jeres forhold! Hvorfor først give mig svar på det nu smiley Tak smiley det var det jeg behøvede at høre smiley

  • #24   27. mar 2015 Krikken - mange tak for # 19 smiley det varmer!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   27. mar 2015 team tindur: hov, det er gået helt forbi mit hoved smiley

    men jo, det har jeg uendelig mange gange, uden nogen form for negativ påvirkning - tvært imod.

    ofte oplever jeg, at på trods af at hesten ved at i den og den situation (f.eks i forbindelse med sårvask) så vil det Gøre ond, så ser jeg oftere at hesten acceptere situationen, og faktisk bliver bedre og bedre til f.eks. at stå stille eller lignende smiley


  • #26   27. mar 2015 Ok smiley jeg har kun været nødt til at give smerter i kortere perioder tidligere (5 dages antibiotika injektion) , og da har han vist ubehag men stadig stået stille smiley også ved sårvask så står han stille men viser ubehag. Så det er han dygtig og forstående ovenfor. Jeg blev bare bekymret da han nu efter flere mdr behandling lukket af og havde behov for at høre fra jer at det ikke er permanent smiley

    Mvh TT


  • #27   28. mar 2015 Team Tindur hvad er det får et middel du bruger sur stråle? Min har stået med det i flere måneder nu intet hjælper:(

  • #28   28. mar 2015 Cavallo Dry Feet smiley

  • #29   28. mar 2015 Tak:)

  • #30   28. mar 2015 Jeg forsøgte med tjære, Hoofmaster med violet, blåsten, Blue Horse sårspray, og eddike. Eddike hjalp, men MEGET langsomt.. Så fik jeg anbefalet Dry Feet og det hjalp smiley han har ikke mere sur stråle, nu skal strålen bare lukkes smiley

    Mvh TT


  • #31   28. mar 2015 PS. Når din hest er rask så spray eddike efter ridning da det forebygger smiley

  • #32   29. mar 2015 Okay:) tak for hjælp:)

  • #33   29. mar 2015 Så lidt da smiley

  • #35   31. mar 2015 Jeg har en utrolig dygtig barfod smed smiley og den sure stråle er væk men strålen skal lukkes. Havde ham ude i torsdags og fik masse ros og besked på at fortsætte med behandlingen smiley

    Mvh TT


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #37   31. mar 2015 Som flere siger så kommer vi ikke igennem et langt liv med vores heste uden vi adskillige gange må gøre ting som er ubehageligt men nødvendigt for hesten.

    personligt har jeg været igennem et meeeeget langt forløb med en øjenskade helt præcist 7 år, i disse år har jeg helt sikkert påført min gamle mule rigtig meget ubehag, da det i enden ikke kunne blive bedre tog jeg beslutningen at gøre hende blind i det dårlige øje for 3 år siden, ret drastisk indgreb men efter så mange år med lange perioder med øjendråber 3 gange dagligt i uger ad gangen er der ikke nogen tvivl om at min hest var r.. Træt af mig smiley

    Da jeg fik hende hjem og ubehaget var fjernet blev hun fuldstændig sit gamle jeg, jeg fortryder ikke at jeg valgte at behandle hende sålænge det var muligt at få hende symtomfri også selvom det ikke altid har været en fest for nogen af os.

    med det vil jeg sige - det betyder ikke at jeres forhold er ødelagt forever, hvis jeres forhold er så tæt som du beskriver smiley


  • #38   31. mar 2015 JM - Rigtig mange gange tak for opmuntringen smiley dejligt at få høre at det blev bedre for Jer selv efter den omgang. Så får jeg også troen på at han åbner op igen smiley mange tak smiley lige hvad jeg behøvede at høre smiley

    Mvh TT


  • #39   31. mar 2015 har selv prøvet det. og ja hvis hesten stoler på dig så kommer han selvfølgelig tilbage igen smiley

    Min hest efter en halsbetændelse kom på pencillin. og en ting er sikker. heste kan IKKE lide pencillin!

    Jeg gjorde det selv de første 2 dage. første dag var ikke slemt. 2 dag ville han ikke hen til mig. og 3 dag prøvede han at løbe fra mig. så jeg lod min mor gøre det de sidste par dage. der skulle lige gå et stykke tid før han godt vidste at pencillinen var kun en kort periode og ikke hver dag i al evigheder. smiley


  • #40   31. mar 2015 Jeg har givet ham penicillin sprøjte ad 5 dage ad to omgange. Han stod stille der og accepteret situationen. Det var jo kun fem dage så det var ok. smiley dette har holdt på i ugevis og derfor lukket han ned og jeg blev bange for at det kunne være permanent da det står på så længe smiley men ud fra andre her inde er det kun midlertidigt (håber jeg) smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Når hesten lukker af for signalerne.. :-( kommunikation ikke træning!

Annonce