{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Hvilket foder ville I anbefale? {{forumTopicSubject}}

Hej igen..
Langt emne..
Hvor jeg har Tindur opstaldet så er der foder med i prisen efter hvad de fodrer sine med. De har lavet analyse af høet. Der er kun 7kg med i prisen så det er ikke nok hvis man ønsker at forebygge mavesår så jeg køber næringsfattigt hø ved siden af så Tindur har ad libitum i småmasket net.
Høet har (deres efter analysen) for meget sukker og Tindur tog for meget på. Jeg fik så lov til at bytte 4kg ud med noget mere fattigt da de pga for lidt hø måtte købe sig til noget. Før Tindur fik byttet hø så tabte han energien så ridningen gik i stå.. Efter han fik byttet hø ud begyndte han at tabe sig og har tabt 30 kg og skal gerne tabe 25 kg mere. Han får kun hø og vitaminer og mineraler.
Han har dog stadigvæk ingen energi.. Og vi går 4mnd med dette. Har kontaktet dr.dyr mhb på blodprøve..
Nogle mener at han mangler protein og andre mener det er vitamin/mineral balancen den er gal med.
Uanset så skal jeg jo nok fodre med noget andet..
Jeg tænker jo at jeg vil fodre med Horselux Easy men indeholder det evt nok protein Osv.
HAN SKAL IKKE TAGE PÅ!
Og det er min frygt at han gør hvis jeg begynder at fodre med noget andet...
Jeg har jo fået at høre (er ikke enig) at han så skal have havre eller valset byg.. Men havre skal han ikke have da han er varm nok i forvejen i toppen... Har selv tænkt sojaskrå..
Ved at det ikke er noget jeg kan gøre noget ved før resultat af blodprøve viser hvad der er galt.
Men ønsker at høre hvad I anbefaler til en hest der skal have energi, protein og ikke tage på..

Så hvilke produkter har I gode erfaringer med til formålet? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder ville I anbefale?
  • #1   7. apr 2015 jeg ville helt klart forslå horselux smiley fodre selv både med easy, plus og grow, og dem som ikke "laver noget" får easy, der er ingen problemer med at holde huld eller energi, plus'en bruger jeg til min konkurrence hest da han har brug for lidt mere, og grow får den unge selvfølge smiley 2 af dem får også valset havre i deres fodre smiley

  • #2   7. apr 2015 Alt efter blodprøven.... Du kan ikke lave målrettet tiltag inden...
    Har du overvejet om han bare er "laid back" typen? smiley


  • #3   7. apr 2015 Har du overvejet blodprøve for at finde ud af hvad og hvor meget han evt mangler af noget i stedet for at gætte dig frem.

  • #4   7. apr 2015 Jeanette - Det må du for guds skyld ikke sige smiley

    Og hvorfor havde han all den dejlige energi før jul hvis det var tilfældet..? smiley

    Jannie - læs igen smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   7. apr 2015 Jeg vil anbefale dig at kontakte foderinfo.com, hun er virkelig dygtig til at tilpasse sig hestens behov, ejeres pengepung og muligheder for indkøb smiley

  • #6   7. apr 2015 Jeg ved simplebalance har et produkt som skulle give energi ligesom havre, det er enten et græs eller lucerneprodukt. Dog kan jeg ikke huske hvad produktet hedder, men det kan man jo kontakte dem ad og høre hvilket produkt de anbefaler til en hest med manglende energi smiley
    Jeg ville vente med at købe foder til der er svar på blodprøven da du kan kaste penge ud af vinduet på noget som måske ikke hjælper på problemet smiley
    Hvilket vitamin/mineral produkt får den nu?


  • #7   7. apr 2015 Anette - han får dette men han er ikke dækket ind på det da det kræver at han får 7kg af det kraftigste hø... smiley
    Derfor satte jeg ham på en Micro Vital kur for at få genoprettet balancen men det hjalp ikke på energien desværre smiley


    profilbillede
  • #8   7. apr 2015 Ja jeg har ikke tænkt at købe noget før resultat. Men så ville det være nemmere og kigge på produkter og se hvad de indeholder hvis I kom med nogle bud på produkter der har relevans for min udfordring smiley
    Der er jo ikke sådan at der mangler produkter og forhandlere af hestefoder... smiley

    Mvh TT smiley


  • #9   7. apr 2015 Det kan jeg godt se at der er hurtigt vil komme underskud af en del vitaminer/mineraler på det vitamin/mineral produkt han får nu
    Der vil jeg anbefale enten horselux multivit eller salvimin grøn hvor jeg vil starte på den høje dosis på 200 g i døgnet de første 3 måneder. Det kan være det er nødvendigt at forsætte på den høje dosis i længere tid, før du kan sætte ham ned på den dosis som passer til arbejds/aktivitets niveauet.
    Så vil du i hvert fald være godt på vej når du giver et vitamin/mineral produkt hvor han bliver dækket ind smiley
    Byggestenene skal være i orden herefter kan der købes andre produkter når du har svaret fra blodprøven smiley


  • #10   7. apr 2015 og skulle han mangle protein vil jeg anbefale lucerne enten feks. equsana alfa omega eller Alfa-A Blå

  • #11   7. apr 2015 Hvis der er en reel protein mangel, ville jeg ikke forlade mig på lucerne, men istedet noget som f.eks Hippolyts Performance Fibre HP smiley

    Jeg glæder mig til at høre blodprøve svaret TT... Kommer gerne med anbefalinger derefter... Da der ofte skal tages hensyn til en masse, er det svært at anbefale noget nu, når det er i blinde smiley


  • #12   7. apr 2015 Jeg vil også mene du skal blive på horselux. hvis ikke så kan jeg klart anbefale equsana eller equifirst. her taler jeg ikke udfra når en hest skal tabe sig men har selv været utrolig glad for de 2 slags! Fodre selv ligenu med equifirst basic omega 3 smiley

  • #13   7. apr 2015 Har på tidligere heste brugt Equifirst og har været glad for det.. Men det var heste i den modsatte grøft.. smiley han får intet nu men håber at sætte ham på easy da han elsket det han fik af min vareprøve fra Herning smiley
    Håber bare de vil svare på min hændvendelse fra DR.dyr smiley

    Mvh TT


  • #14   7. apr 2015 Jeg ville så anbefale regulator Complete som vitaminkilde.. Det har et okay indhold af råprotein og vil formodentlig gøre at du slipper for at skyde gråspurve med kanoner.. RC er også ret fornuftig i pris og tildelingsmængde
    Hvilket jeg jo vil mene det er hvis man fodrer en småtyk traver med HP performance smiley
    Og så er det også en lettere pebret løsning rent økonomisk smiley


  • #15   7. apr 2015 SavaLou: HP Performance er jo et protein tilskud, og så koncentreret at man ikke skal op på meget mere end 2-300 gram dagligt, så dyrt? Ja okey, men så er det til gengæld heller ikke lavet på GMO soya smiley

  • #16   7. apr 2015 Du ved at jeg ikke har et problem med at betale prisen grisen, men når nuværende mineral produkt er Racing m og er tilsat GMO, så tænker jeg ikke at et noget mere fornuftigt produkt mht indhold, som RC, vil udgøre et problem..

    Prismæssigt så er der jo et ret stort spring og formoder at valget af Racing gør at der er grund til at tænke økonomisk.. HP er et glimrende produkt, men måske er det lidt overkill til denne hest, når RC kunne være rigeligt mht indhold af råprotein..

    Selv bruger jeg jo Agrobs naturmineral som jo må siges at være i den helt anden ende mht pris..


  • #17   7. apr 2015 er racing m tilsat gmo ? det har jeg aldrig hørt om ?

  • #18   7. apr 2015 Racing Minerals er ikke GMO fri..
    Har forhørt mig hos Brogården..


  • #19   7. apr 2015 Skal lige siges at det IKKE er mig der bestemmer hvilket mineral produkt der fodres med. Dette produkt er hvad foderkonsulenten har regnet ud er det rigtige ift det kraftigste hø sit næringsindhold og mængde er regnet ud fra de diverse hestes årgang og brug... Dette produkt er hvad jeg har med i prisen på opstaldningen... ALT andet skal jeg selv betale, og ja på mindste dagpenge sats pt så er der ikke meget at gøre godt med... smiley dog skal det ikke gå udover min hest, men noget der ikke kostet kassen ville være rart smiley

    Mvh TT


  • Runaway
    Runaway Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 4 Svar: 26
    #20   7. apr 2015 Vi fodrer vores aktive travere med spillers - det er rigtig godt og de har aldrig været så fine i pelsen

    Det fåes naturligvis også til rideheste smiley


  • #21   7. apr 2015 jamen så stopper jeg med racing mineral også ggrr .

  • #22   7. apr 2015 Racing er jo billigt og et rimeligt fornuftigt produkt til prisen, og det er måske lidt svært at holde prisen nede hvis man skal stille krav om GMO frit indhold..
    Jeg har selv brugt det, da mine kræsne krikker nægtede at æde andet..


    Team tindur, få taget en blodprøve på ham med udvidede tal og så se hvad der evt er af mangler inden du blæser ud og ruinerer dig selv med alverdens tilskud..


  • #23   7. apr 2015 Det er også planen.. De jeg står hos mener jeg skal undlade halvparten af høet og bytte det ud med havre eller valset byg smiley No way!

  • #24   7. apr 2015
    Jeg bruger Sember cubes og har lige købt Gemüse Krauter, det synes jeg da er relativ ok i pris, når jeg ikke gider købe de store med 10 kg i :o)


  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #25   10. apr 2015 Hej TT !!

    Jeg syntes at du skal tage et kig på foder fra Muhldorfer, hvor du kan få foder til alle behov.

    Du kan se produktlisten, på linket nedenfor..
    http://skadholm-agro.dk/produkter/billig_hestefoder/index.html


Kommentér på:
Hvilket foder ville I anbefale?

Annonce