{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.832 visninger | Oprettet:

Minipiller {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Er der nogle af jer herinde, der har erfaring med minipiller?
Jeg havde for mange bivirkninger ved mine normale p-piller (rigevidon), og min læge har nu givet mig minipiller, som jeg skal starte på i dag.
Min læge er ret sjusket, så jeg blev faktisk sendt ud fra lægen uden at få et præcist svar på, hvordan det er med menstruationen på minipiller.
Jeg fik at vide, at jeg tager 28 piller, holder ingen pause, men starter på en ny blisterpakke med 28 piller derefter. Altså, piller hver dag, også mens jeg har min menstruation.
Men jeg forstår simpelthen ikke, hvordan jeg så kan vide, hvornår jeg skal have menstruation? Og jeg har læst, at der er rigtig mange, som ikke får sin menstruation mens de er på minipiller. Endda selvom de er på dem i mange år. Hvor mange af jer, der har erfaring med minipiller, fik ikke sin menstruation, og hvor lang tid var I på dem? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minipiller
  • #1   13. apr 2015 Vil tro du kan læse det meste i indlægsedlen i pakken..
    Jeg var i en periode på omkring 1 år på alm. p-piller uden pause. og der havde jeg ikke menstruation i det år - hvilket også var meningen med den behandling jeg var sat på..

    Men lige minipiller kender jeg ikke rigtig til..


  • #2   13. apr 2015 Har læst den hele igennem, og det bliver slet ikke nævnt... :s Det var ellers det første, jeg gjorde, da jeg kom hjem. smiley


  • #3   13. apr 2015 Jeg skal til at starte på dem lige om lidt..
    kan svare dig på at ja du holder ingen pause overhovedet, så hvis du vil vide hvornår du ca. skal have den så er du nød til at skrive op hvornår du fik den og hvornår den startede og ca. 21dage efter skulle du gerne få den igen hvis du da for den..
    men ellers kan man ikke vide hvornår man for den ud over en gang om måneden..


  • #4   13. apr 2015 Hvorfor har du ikke bare fået et andet ppille mærke?
    Jeg brugte mini piller kort efter jeg fødte min søn, da jeg ammede. Men jeg var ikke glad for det. De skal tages på præcis samme tidspunkt hver dag og glemmer du det, er du ikke beskyttet den næste uge. Jeg fik min menstruation, men den var meget uregelmæssig. smiley


  • #5   13. apr 2015 Charlotte
    Er ikke alle minipiller der er sådan heldigvis..
    den jeg har fået må jeg vente helt op til 12timer for sent med at tage den og er stadig beskyttet..
    så kommer lidt an på minipillen, og ellers hedder det sig normalt inden for 3timer..

    Jeg skal til at tage dem fordi jeg på alle mulige alm. piller har problemer med pletblødning når jeg slet ikke skal bløde, og de mener det er mine p-piller der er skyld i det..
    plus jeg har problemer med migræne og alm. p-piller gør chancen for blodprop langt større når man har migræne os..


  • #6   13. apr 2015 Charlotte
    Jeg startede med at sige til ham, at jeg gættede på, jeg nok skulle have nogle med mere hormon i - fordi jeg nærmest blødte gennem pillerne, selvom min menstruation er ret "lille" ift. mange andre kvinder - men han mente, at jeg fik nogle, som have rigtig meget hormon i allerede, og så ville det bedste være minipillerne.
    Ja, han sagde også, at de skulle tages ret præcist.

    Maria C
    Åh .... jeg har aldrig talt før! smiley


  • #7   13. apr 2015 Åh ja, mine p piller hedder Microgyn, de er med to slags hormon i, så vidt jeg lige husker, og er de dyre. Jeg kan ikke tåle kopier. :s men jeg oplevede at jeg pletblødte på mini pillerne, hvilket var lidt forvirrende. Og jeg har en app til at skrive i, hvornår jeg har menstruation, som jeg brugte den gang jeg var på mini pillerne og før det, da jeg var uden noget. Den skriver også ægløsning i og sådan.

    Maria C - jeg kender kun de mini piller jeg var fik, og det var vidst med 3 timer, i hvert fald glemte jeg den utagelige gange, til trods for alarm. -.-'


  • #8   13. apr 2015 Charlotte
    Hvad hedder appen? :o)
    Jeg har fået recept på "Mini-Pe" - der er kun gestagen i i modsætning til de p-piller jeg fik før, hvor der var 2 slags hormon i. smiley
    Dem her er også med 3 timer, har jeg læst i indlægssedlen, men jeg har sat en alarm på telefonen!


  • #9   13. apr 2015 Den hedder periodical og er lavet af libresse, den er meget brugbar.
    Der er en del i min mødregruppe på face, der ikke har haft menstruation, på mini pillerne, før de smed dem igen, de har været glade for det.


  • #10   13. apr 2015 Charlotte
    Ja, jeg har nemlig også hørt om mange, som ikke fik sin menstruation. Jeg har sågar læst om en, der var på pillerne i 4 år, og først fik sin menstruation måneden efter hun stoppede på dem.
    Tak, den vil jeg da lige se, om jeg kan finde! smiley


  • #11   13. apr 2015 Charlotte
    det er os de mest alm. men jeg nægtede minipiller pga de 3timer, vidste jeg ikke kunne holde det, så min gynækolog foreslog nogen andre, kan ikke lige huske mærke hvor det er 12timer i stedet, for hun ville have mig på dem pga. min migræne smiley


  • #12   13. apr 2015 Jeg vil tro du skal starte med pillerne på samme måde som med alm p piller smiley

  • #13   13. apr 2015 jeg fik konstateret Migræne med Aura og måtte ikke tage mine p-piller grundet dobbelt øget risiko for blodpropper så jeg rykkede direkte over på minipiller selvom jeg var midt i en blisterpakke på p-pillerne. Du skal gøre piller hver dag uden stop og der vil i meget lang tid være helt tumult i din cyklus. Du kan risikere at bløde i et halvt år uafbrudt, pletbløde eller slet ikke bløde mere..

    jeg har nu blødt uafbrudt i 1,5 måned og jeg er allerede MEGET træt af at bløde. Lægen havde dog advaret mig om dette smiley Men har en veninde som fik en form for minipiller som fungerede på samme måde som p-piller hvor du fik den månedlige menstruation på samme tidspunkt hver gang, skal til lægen og høre omkring det her d. 28 smiley


  • #14   13. apr 2015 Mette B Jørgensen
    Omg..... Bløde i 6 måneder?! Ja eller halvanden måned..... Det kan jeg da ikke lige overskue! smiley forhåbentlig ikke noget, der sker for mig. smiley


  • #15   13. apr 2015 Det er et helvede!! er så træt af det, og det værste er at jeg bliver nødt til at have noget i hele tiden da jeg ikke ved om det kommer eller ej. Det er ikke meget jeg bløder, men nok til at der kræves noget i.. -.-

    heldigvis har jeg ingen menstruationssmerter! Men jeg kan heller ikke overskue at bløde i 6 måneder hvis det skulle ske..

    Det gode ved mine p-piller var at man jo selv kunne bestemme hvornår man skulle, jeg havde ingen smerter og det var en form for tryghed for mig at være på p-piller da jeg vidste hvornår mit lort kom, og når det så kom, så var det jo godt, for så var jeg jo ikke gravid.

    Lige nu ved jeg ingen ting, er så usikker, SELVOM jeg bløder.


  • #16   13. apr 2015 Mette
    Ja, sådan havde jeg det også med mine p-piller. Problemet var bare, at hvis jeg sprang en pause over (jeg sprang cirka hver anden pause over), så begyndte jeg i sidste uge af blisterpakke 2 at bløde. Når jeg så holdt pausen, blødte jeg også (bare mindre end normalt), og så blødte jeg i 2 uger - og det gider jeg jo ikke.... Vil gerne kunne springe en pause over.


  • #17   13. apr 2015 ja... det er også noget irriterende noget! det ville være så meget nemmere uden den omgang. Ser bare frem til evt. løsning hos lægen smiley er ret træt af at skulle tænke over bind/tampon osv, og bliver altid irritabel, skal tjekke hele tiden osv -.-

  • #18   13. apr 2015 Det kender jeg godt... Det er lige sådan jeg har det, når jeg har sprunget en pause over.. Håber for dig du finder en løsning, for det lyder da voldsomt frustrerende!

  • #19   13. apr 2015 Jeg ville holde mig fra minipiller allerede bare fordi at den SKAL tages præcist hver dag, mens at P piller kan du godt slinge lidt nogle timer.

  • #20   13. apr 2015 har aftale med lægen om de bare skal tages i nogenlunde samme tidsrum som jeg plejer, så om der går en time før eller efter jeg normalt plejer, ville ikke gøre det store smiley Måtte bare ikke ''glemme'' dem i mere end 3 timer

  • #21   13. apr 2015 Har allerede købt dem, og jeg skal begynde i dag, så det bliver svært. smiley

  • #22   13. apr 2015 Gør som jeg, tag de tre blisterpakker som er i en pakke så din krop får en regelmæssig rutine og så se hvordan det går:) og så kan du tage stilling til om hvordan og hvorledes smiley

  • #23   13. apr 2015 Men jeg ville foreslå at få byttet P pille mærke. Det gjorde jeg - nu har jeg noget som hedder ovoplex, her i Spanien, og jeg tager halvanden måned af gangen før ellers begynder jeg nemt at blie irriteret pga hormonerne. Så jeg skal have byttet piller snart, så der er lidt mindre hormoner i så jeg kan køre 2 mdr

  • #24   13. apr 2015 Mette
    Recepten er netop også kun på en enkelt pakke. Skal jeg have flere, skal jeg ringe til min læge og fornye den, for så kunne vi lige tage stilling! smiley

    Munk og Jasmin
    Hmmm... må jeg spørge, hvilke problemer du havde med dine p-piller?


  • #25   13. apr 2015 Hvad med at prøve en p stav i stedet? Så slipper du for at tage pillen PRÆCIS samme tid HVER dag og for piller generelt. Jeg synes selv det er helt vildt rart og der er også kun et lavt indhold af hormoner og kun en af dem smiley

  • #26   13. apr 2015 Hvis jeg skal være helt ærlig, så gør hormonerne mig intet.. smiley Jeg er ikke så meget om mig med min krop på den måde! smiley
    Altså, det gør mig ikke så meget heller, at jeg skal tage pillerne samtidig hver eneste dag, for når bare jeg har en alarm, så husker jeg dem nok!

    Jeg ved ikke præcis hvad en p stav er - men jeg ved i hvert fald, at man stadig får sin menstruation. Og jeg elskede ved p-pillerne, at jeg selv kunne styre min menstruation (og så alligevel ikke, men det var en bivirkning), så faktisk HÅBER jeg, at min menstruation vil udeblive i den tid, jeg er på pillerne. smiley


  • #27   13. apr 2015 Jeg byttede bare fordi den ikke længere passede til min blodprøve smiley
    Grunden til jeg skifter nu er fordi at jeg har fået kæreste på, og er nu seksuelt aktiv, hvilket gør jeg har en masse ekstra hormoner end bare fra P pille or normalt, og det udløser desværre i en humørsvingende mig - en der bliver nemt stresset og jeg får noget irritation i ansigtet og kroppen, altså hormonknopper og bumser og jeg har taget ekstra på pludselig - dog ingen graviditet smiley blot oppustning fra stress og hormoner. Vejer kun et kilo mere end i sommers, men jeg er næsten gået to størrelser op.

    Så jeg skal bytte ud til en mere enkel.


  • #28   13. apr 2015 Jeg var på novynette første gang som gav mig migræne et par gange i løbet af året og ellers bare gjorde mig træt og nemt fik hovedpine. Husker ikke den anden pille jeg skiftede fra til nu.

  • #29   13. apr 2015 Jeg ved kun at de skal tages meget præcist, men har ikke været på dem, da jeg fik spiral i stedet for, for jeg må ikke få p-piller længere..

    Der er vel ikke andet at gøre, end at give det et forsøg smiley


  • #30   13. apr 2015 Altså jeg har kun blødt to gange siden jeg fik den i start december sidste år. Det er self forskelligt fra person til person, men nogle holder helt op med at bløde smiley jeg synes personligt det var befriende at slippe for at skulle huske pillen

  • #31   13. apr 2015 Nå, jeg har læst, at man får det alligevel, men ja, det er jo nok forskelligt! smiley Nå, nu ringer min pillealarm, så nu går jeg ned og tager den første. smiley

  • #32   16. apr 2015 Jeg startede på mini piller for 1½ år siden og har ikke haft mit lort lige siden. Min læge gav mig dem, fordi jeg simpelhen havde så ondt i 2 - 3 dage, når jeg havde mit lort og jeg kan heller ikke tåle rigtig p piller, da der er et eller andet i dem, som jeg ikke kan tåle. Hun sagde at mini p piller, ville hjælpe på mine smerte problemer og de ville også fjerne mit lort. Jeg er fuldt ud tilfreds med dem og tager dem hver dag, klokken et eller andet præcist smiley

  • #33   16. apr 2015 Jeg har ikke selv været på mini piller, men p-piller i mange år, som jeg syntes var en lidt blandet affære smiley Tog jeg dem uden pause følte jeg mig lidt som en hormon bombe, og min kæreste holdt en sikkerhedsafstand på 2 meter smiley Derfor snakkede jeg med lægen (der var selvfølgelig også andre ting galt med p-pillerne, som jeg ikke brød mig om), og hun var stærk fortaler af spiral fremfor minipiller, men det er jo også alt efter hvem man er, hvad der passer en bedst smiley

    Nå, tilbage til emnet :P! Jeg stod jo også lige pludseligt og anede ikke, hvornår jeg ville få min menstruation - så jeg har simpelthen købt sådan en lille bitte tynd mini kalender. Der kan næsten ikke stå noget på de forskellige datoer, men jeg kan havde den med mig over alt (den passer lige i jakkelommen eller håndtasken smiley ) og så kan jeg skriver i den når jeg begynder at bløde og når jeg stopper med at bløde smiley Men lidt tilvænning fungerer den fint.


  • #34   19. apr 2015 Jeg har været på mini piller i godt og vel 5 år, og jeg har haft min menstruation højst 3 gange. Jeg kunne slet ikke tåle p-piller, fik den vildeste migræne hele tiden. Det er ikke super behageligt at gå uden menstruation så længe, og ikke betryggende hvis man har sex. Jeg plejer at bruge min mens som "guideline" til om jeg er gravid, og det kan man ikke på minipiller. Du ved i princippet ikke om pillerne virker, med mindre du tager en graviditetstest.
    Med det sagt, så er jeg rigtig glad for mine. Jeg får mange smerter når jeg har menstruation, og det fjerner pillerne fuldstændig. Egentlig den eneste grund til, at jeg bliver ved at tage dem. Skal satme ikke have de smerter igen :D.


  • #35   19. apr 2015 Man bør have en normal cyklus på mini-piller - altså samme cyklus som man har inden man begynder på dem.
    Men ja nogen får måske ikke deres menstruation mens de tager mini-piller, i disse tilfælde bør man lige tage kontakt til sin læge - for dette er bestemt ikke meningen med mini-pillerne.
    De er samtidig ikke sæt lige aå sikre som P-piller grundet de kun indeholder et hormon og i meget lav dosis, så hav en nød graviditets test liggende hvis din mens ikke kommer som ventet smiley


  • #36   19. apr 2015 Tak for alle jeres svar, jeg har læst dem alle, og er rigtig glad for, at I gad bruge jeres tid på at svare mig!
    Dem af jer, der har erfaringer med minipillerne... hvad hedder dem I bruger? Jeg selv har fået dem, der hedder Mini-Pe. smiley
    Er det en fejl, hvis man ikke får sin menstruation? Jeg kender ikke min cyklus længere, fordi jeg har været på p-piller de sidste år... smiley


  • #37   19. apr 2015 Jeg bruger zeracette tror jeg det staves lige PT udskrevet af lægen specielt til mig. Som sagt har jeg blødt stort set hele tiden, men jeg fik af vide af lægen inden jeg startede at det var HELT NORMALT at der gik helt tumult i ens cyklus. som sagt kunne jeg risikere at pletbløde lidt, jeg kunne risikere at bløde uafbrudt i et halvt år, eller jeg kunne risikere at jeg kun fik menstruation 2 gange om året osv.. smiley

  • #38   19. apr 2015 Okay, tak for svar! smiley
    Bliver lidt spændende at se, hvordan de fungerer for mig!


  • #39   19. apr 2015 jamen pøj pøj med det! håber det kommer til at fungerer fint for dig! smiley

  • #40   19. apr 2015 Tak for det og i lige måde da! smiley

  • #41   19. apr 2015 Min veninde får minipiller og hun har ikke sin mens. det eneste tidpunkt er hvis hun er stresset så kan hun godt pletbløde smiley Grunden er at hun har utrolig kraftige menssmerter og ligger derefter syg 14 dage efter sin mens uge.. smiley

  • #42   19. apr 2015 Hm, det er godt nok mange, der ikke får sin menstruation, når de er på minipiller! Forhåbentlig gør jeg heller ikke :b

  • #43   19. apr 2015 Madsen - min datter blev til imens jeg gik på minipillen.. Bare en advarsel..
    Jeg ville virkelig anbefale p-sprøjte! smiley jeg gik på den i flere år og var rigtig glad for den. Man går til lægen og får en sprøjte i ballen hver tredje måned og skal intet tænke på. Man mister dog sin menstruation efter et par år på sprøjten men det er ikke farligt smiley jeg var bare glad for at være fri for griseriet hver mnd smiley havde ingen bivirkninger e.l. smiley og den er 98% sikker smiley

    Mvh TT


  • #44   19. apr 2015 Uha da... Ja, jeg vil jo helst være fri for baby! smiley Det er jeg vist alligevel for ung til endnu! Ved man, hvor sikker minipillerne egentlig er? Jeg fik nemlig ikke at vide hos lægen, hvor sikre de er, så derfor gik jeg ud fra, at det måtte være som med p-pillerne!
    Jeg vil nu også gerne være fri for det! smiley Kender ikke til p-sprøjte faktisk. Har kun hørt om p-piller, minipiller, p-stav og alt det der halløj, man nu kan stikke op for at forhindre sædcellerne i at nå "i mål" smiley


  • #45   19. apr 2015 ja man slipper måske for menstrationen, men an nu godt lide at min krop renser ud, trods smerterne og den konstante lille sult smiley

  • #46   19. apr 2015 For at minipillen skal være sikker (82%mener jeg men ikke hæng mig op på det) så SKAL den tages på samme tidspunkt HVER dag smiley jeg glemte at tage den på samme tidspunkt nogle dage (4-6 timer efter kom jeg i tanke om det) og tog den..det var så for sent en dag.. smiley mig og min mand er dog meget frugtbare. Jeg stoppede på sprøjten da vi ønskede børn og tænkte at det nok tog tid, 1 1/2 mnd efter sprøjtens virketid holdt op så var jeg gravid med sønnen smiley det gik lidt hurtigere end regnet med smiley
    Og datteren er resultatet af minipillen smiley
    Mvh TT


  • #47   19. apr 2015 Åh, kun 82%?! Det er jo ingenting! Jeg frygter også, at jeg er meget frugtbar. Min mor og far har i hvert fald aldrig haft problemer, siger min mor. De skulle nærmest bare tænke på at hun skulle blive gravid.... Men ved selvfølgelig ikke med kæresten! smiley

  • #48   19. apr 2015 Google på det for sikkerheds skyld.. Men er ret sikker på at den ikke er ligeså sikker som sprøjte og p-pillen som er 97 og 98% sikker smiley
    Mvh TT


  • #49   19. apr 2015 Kondom er 97 %
    P-piller 99,9%
    p-stav 99%
    Kobber spiral 99%
    Hormon spiral 98%
    Pessar 97%
    Mini pille 98%
    p-ring 99,9%

    Så rolig nu, Mini piller er 98% sikre hvis man husker at tage dem som man skal..

    lige som ved p-piller kan pillerne resikere ikke at passe til en og derved kan man blive gravid, hvis pillerne passer en og man tager dem som man skal bliver man ikke gravid..


  • #51   19. apr 2015 Tak Maria. :o)
    Det var nu lidt beroligende.... Jeg husker at tage dem nærmest på slaget 22:00 ... +- 20 minutter måske. Men tror vist det passer ok - så hvis jeg bare bliver ved med det, så går det vel nok? smiley


  • #52   20. apr 2015 Hvor er p-sprøjten henne? Undrer mig meget hvor hun har fundet sin viden henne/hendes kilder når hun har udeladt et så god og sikkert alternativ.. smiley
    Mvh TT


  • #53   20. apr 2015 TT
    Hmmm... Så er der da i hvert fald ikke noget at søge til, at jeg ikke kendte den! smiley


  • #54   20. apr 2015 Nu var det bar en af de sidder jeg kiggede på..
    kiggede på mange og sammenlignede en masse

    Men p-sprøjte er faktisk gennerelt rigtig svær at finde noget om, har endnu ikke fundet en hvor de har skrevet procent sikkerhed på.. der står kun meget lidt og kort omkring p-sprøjten..

    så er nok fordi hun kun har fundet frem til de mest brugte, p-sprøjten er ikke specielt brugt.. så er nok derfor..


  • #55   20. apr 2015 I her i Dk er også så mærkelige smiley at I ikke bruger det der er nemmest og sikreste for de unge piger smiley

    Mvh TT


  • #56   20. apr 2015 Tihi TT smiley tror simpelthen bar ikke det er nået danmark sådan rigtig endnu, du ved dk er liiidt langsom i optrækket så er nok ikke blevet populært endnu smiley

    jeg har aldrig rigtig hørt om p-sprøjte det har altid været spiral, p-stav, p-piller og mini piller der har været det lægerne primært har snakket om og alle andre os.. er sjældent jeg har hørt folk bruge pessar osv..

    men vil sige jeg får rigeligt med sprøjter i hverdagen så tror jeg holder mig til minipillerne som jeg skal starte på lige om lidt smiley


  • #57   20. apr 2015 Ja jeg gik på sprøjten fra omkring 97-2004 så ja.. I er vidst meget langsom i optrækket smiley

    Mvh TT


  • #58   22. nov 2015 Som en lille opdatering kan jeg fortælle, at jeg de første par måneder fik menstruation, dog kraftigt reduceret. Nu er den holdt op. smiley

    Jeg har ikke haft nogle bivirkninger, så det hele fungerer meget bedre end på p-pillerne. Bare til folk, der i fremtiden finder mit emne!


  • Diana K
    Diana K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
  • #60   11. jul 2016 Haha. Så kom der liv i en gammel tråd. Og heeeeelt tilfældigt så er der et link hvor man kan købe piller.
    Lad være med at trykke på det, p piller skal fåes gennem din læge smiley


  • #61   11. jul 2016 Jeg var lige inde på linket, og undrede mig over de dyre priser. Det viser sig så, at de laver online konsultation inden de udskriver recept, så derfor priserne er så høje.

    Dyrere end at gå til lægen, men for nogle med problemer med at møde op hos lægen er det da egentlig meget smart.


  • #62   11. jul 2016 Jeg har allerede recept og køber pillerne på mit normale apotek. Har ikke tjekket linket, men jeg har ikke brug for at købe pillerne andetsteds. smiley

Kommentér på:
Minipiller

Annonce