{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

Konstant hovedpine. Nogle råd? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg går med en konstant hovedpine, og har gjort det i lidt tid nu efterhånden. Den er ikke sådan, kraftig - kun i perioder -, men den er der, og det er sgu efterhånden trættende at rende rundt med.

Jeg ved ikke, om det er fordi jeg har angst og måske også en depression (har søgt lægehjælp), at det udløser den her hovedpine.

Hvad gør I, når I har hovedpine, og er det noget jeg burde søge læge med? Jeg bryder mig ikke om at rende for meget hos lægen, jeg kommer til at føle mig som en hypokonder. Så jeg går kun til lægen hvis det virkelig er nødvendigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konstant hovedpine. Nogle råd?
  • #1   21. apr 2015 Har du spændinger nogen andre steder i kroppen? Det kan give hovedpine.

  • #2   21. apr 2015 Depression og angst kan nemt give hovedpine.
    Får du medicin mod depression, eller medicin generelt? der er hovedpine også en hyppig bivirkning.
    Prøv evt. at skrive ned hvor du har hovedpine, hvad du har lavet lige før du fik hovedpine og hvor stærk den er. og så skriv ned hvor længe smerten varer.
    Det er godt til at give et overblik. Du kan evt. hente en app til det.

    Derudover skal du huske at drikke nok? hav gerne hele tiden en vandflaske med dig.


  • #3   21. apr 2015 AMHT - Ikke hvad jeg ved af nej.

    Exam - Ingen medicin, hverken mod depression eller generelt. Skal snakke med min læge i næste uge ang. depression og om det er noget jeg har, og hvis jeg tager medicin så er det hovedpinepiller. - Dog ikke hver dag.
    Jeg vil prøve det med en hovedpine"dagbog".
    Jeg drikker vand flere gange dagligt.


  • #4   21. apr 2015 Spiser du meget sukker ? det kan også give hovedpine.

    Derudover så har jeg os angst og depression og jeg har rigtig ofte spændings hovedpine fordi jeg spænder rigtig meget i kroppen når jeg får angst.


  • #5   21. apr 2015 Ved du om der er tale om spændingshovedpine eller migræne?
    - læs eventuel en hurtig forklaring om det på nettet.

    Er der tale om førstnævnte, så er det oftest noget som opstår af stress - derved nok også depression. Det er en konstant jævn hovedpine, som føles som en stram bred elastik om hovedet. Spændingshovedpinen vil formegentlig forsvinde, når du ikke længere er stresset - drik massere af vand, og læs om hvilken mad som forbedre/forværre denne type hovedpine. At spise rigtigt og gå nogle ture, kan holde det hele lidt nede, ind til du har fundet ro i din krop igen.

    Har du dunken i kun den ene side af hovedet, har du migræne. Med migræne bør man søge læge, for at få mere specifikke råd.


  • #6   21. apr 2015 Husker du at få væske nok i løbet af en dag?

    Ellers er jeg også over i noget migræne?
    Synes bestemt det er noget du skal søge lægehjælp til når det er et dagligt problem smiley


  • #7   21. apr 2015 Kalle - Jeg har gjort. Jeg er i gang med at skære behovet ned og det går rigtig rigtig godt. Jeg spiser mindre sukkern nu end jeg har gjort, og det er nu hovedpinen er værst..

    Nathalie - Jeg ved det ikke. Det er ret svært at definere hvordan jeg har hovedpine, da det er som om det er forskellige "typer". Nogle gange har jeg en kraftig dunken i hovedet, en gang i mellem så stor/meget(?) at det er næsten hele hoveder der bare dunker. Andre gange så er det bag øjnene fx og så er der dage hvor det er en blanding, som i dag.


  • #8   21. apr 2015 LAMA - Det synes jeg da. Jeg prøver i hvert fald på at drikke så meget jeg kan/har mulighed for, tit går der 3-4 vandflasker på en skoledag og så noget mere når jeg kommer hjem.

    Det kan være jeg skal nævne det for min læge, når jeg nu alligevel skal hen og snakke med ham :).


  • #9   21. apr 2015 Abstinenserne efter sukker kan godt give hovedpine i en periode.

    Sover du nok? søvnen er ofte et problem for folk med angst eller depression, og manglende søvn kan os give slem hovedpine.


  • #10   21. apr 2015 Kalle - Synes ikke jeg har abstinenser. Kan jeg mærke trang eller behov for sukker tager jeg noget andet i stedet. - En banan, et æble, et stykke rugbrød etc.
    Tja, det gør jeg nok ikke. Mit hoved kører på højtryk mellem 30-60minutter, nogle gange mere, inden jeg falder i søvn, fordi jeg ligger og tænker og bare vender og drejer mig.


  • #11   21. apr 2015 Det kan sagtens være søvn mangel. kender der fra mig selv, i de perioder hvor tankerne virkelig flyver rundt, så jeg ikke får sovet særlig meget, der har jeg generelt mere hovedpine.

  • #12   21. apr 2015 Jeg tager baldrian piller, som er noget natur medicin, som får kroppen til at slappe af og hjælper når jeg ikke kan finde ro i hovedet om natten- det er super hvis man har angst.

  • #13   21. apr 2015 Kalle - Hvor kan man få fat i baldrian piller? Det kunne være jeg skulle forsøge det, også så jeg måske kunne få noget mere/bedre søvn.

  • #14   21. apr 2015 Jeg køber mine i matas, men man kan vist os få dem i føtex og diverse helse butikker smiley det har hjulpet mig utrolig meget, før i tiden kunne jeg sagtens gå i en uge hvor jeg måske kun sov 2-3 timer hver nat, og generelt bare havde rigtig mange angst anfald. De virker ret hurtigt, så fx hvis jeg skal noget som er angst provokerende så tager jeg to piller og i løbet af en halv time så har min krop fundet ro smiley

  • #16   21. apr 2015 jeg døjer med kronisk hovedpine
    og min læge siger at det er fordi jeg har meget at slås med psykisk og går uden at være bevist at tænker over en masse og simpelthen kommer hjernen på ¨overarbejde ¨ som er årsagen til min hovedpine


    min læge vil ikke gøre noget endnu selv om det har stået på siden januar smiley



  • #17   21. apr 2015 Kalle - Det lyder da som et super godt produkt. Det vil jeg tage et kig på. Kan være det kan hjælpe mig lidt når jeg skal fremlægge eller til eksamener.

    Maja - Jeg skal faktisk have det tjekket. Men jeg vil tro det, for jeg havde ikke nogen anmærkninger da jeg fik lægeerklæring til kørekort.
    Skal også have en allergitest ved lægen (åh gud hvor skal jeg egentlig meget......) da jeg tror jeg er allergisk over for et eller andet.

    Mange tak :).


  • #18   21. apr 2015 Stephanie - Øv for den /:.

  • #19   21. apr 2015 Har ikke lige læst Allende andre indlæg, men ville råde dig til at drikke godt med vand, få godt med frisk luft hver dag hvor du tager dybe vejrtrækninger og forsøger at slappe af, laver Udstrækningsøvelser for skuldre og nakke og får nok med søvn.

  • #20   21. apr 2015 Janni - Jeg drikker masser af vand og får godt med frisk luft.
    Vil kigge på nogle udstrækningsøvelser.


  • #21   21. apr 2015 God ide. Jeg døjer selv med voldsom hovedpine indimellem. Og det hjælper mig rigtig meget hvis jeg ofrer 20min på gode udspændingvelser for skuldre og nakke samt evt får min kæreste til at massere mig lidt. Jo og så tager jeg solbriller på når det er værst med hovedpinen, da jeg da bliver meget lysfølsom. Ellers spænder jeg op i ansigtsmusklerne og det kan også fremprovokere min hovedpine eller gøre den værre.

  • #22   21. apr 2015 Mange bruger det faktisk os til eksamens angst, derudover så det meget bedre for kroppen, fordi det er et natur produkt smiley

  • #23   21. apr 2015 Jeg får hovedpine af en del mærkelige ting.
    Hvis jeg ikke fpr sovet nok over en periode er jeg sikker på hovedpine. Det samme hvis jeg går i forkert fodtøj.
    Jeg får også hovedpine hvis jeg har spændinger i fødderne, men dette forsvinder så snart jeg får dem masseret og knækket på plads. Derudover får heg også hovedpine hvis mine skuldre er spændte.

    Generelt er fødder og skuldre ofte årsagen til mine hovedpineanfald


  • #24   21. apr 2015 Oplever du dunken i hovedet og ondt bag øjnene, så har du nok en mild form for migræne. Er din hovedpine nogensinde ensidig?
    Siden du ikke af dig selv nævner besvær med lyd/lys og svimmelhed, så er det nok ikke noget alvorligt, men det vil nok alligevel være en god ide, lige at snakke med din læge omkring det.

    Har du egentlig nogle skavanker ellers? Migræne kommer ofte i forlængelse af noget andet, mange for det f.eks. hver gang de får menstruation. Jeg derimod får det i forbindelse med rygsmerter - min ryg er nemlig så skæv, at nogle af de 13 skaller som kraniet består af er rykket skæve, hvilket så fører til migræne.
    Så måske du også lige skulle undersøge om det kan skyldes cyklus, skader eller bestemte madvarer. Lav dig en smertedagbog.


  • #25   21. apr 2015 Nå ja, glemte at sige at jeg får migræne ved spændinger i fødderne og resten 'bare' er en god hovedpine.
    Så hvis du eksempel eksempelvis går forkert fodtøj vil dette kunne være grunden. En tung rygsæk som ikke sidder helt godt eller noget helt tredje kan også give spændinger


  • #26   22. apr 2015 Tak for svar og råd :).

    Nathalie - Jeg har ingen skavanker, som jeg kender til.

    Lyder godt nok ikke godt med dit hovedpine/migræne værk /:.


  • #27   22. apr 2015 Spiser/drikker du jævnligt light produkter? Fx sådan noget som Coca Cola Zero, light saftevand, light mayonnaise osv? smiley

  • #28   22. apr 2015 Jeg blev af min læge rådet til at træne min nakke og øvre ryg.

    Jeg havde gået med hovedpine længere, og grundet blandt andet angst og stress, er jeg ubevidst altid meget anspændt. Ved at træne musklerne i nakken bare 15 min om dagen, oplever musklerne at blive trukket sammen og derefter slappe af.

    Det hjalp forholdsvis hurtigt på mig, og jeg havde slem hovedpine næsten hver dag.


  • #29   22. apr 2015 Det behøver ikke nødvendigvis st være en skavank som fremkalder hovedpine - det kan også være ting som en dårlig rygsæk der giver spændte skuldre, og derved giver spændinger som forårsager hovedpine smiley

  • #30   22. apr 2015 Måske er det noget med dine øjne, sådan har jeg det ihvertfald. Jeg var til øjenlægen og fandt ud af at jeg havde en bygningsfejl i øjet smiley

  • #32   22. apr 2015 Ida - Jeg bryder mig ikke om light produkter, så dem undgår jeg helst :P.

    Smut - Hvilke øvelser bruger/brugte du?


  • #33   22. apr 2015 Louise - Jeg forsøger at pakke min taske så godt som muligt og synes også den er god, men det er da en mulighed at den ikke er så god som jeg tror :).

  • #34   22. apr 2015 Jessica - Hvordan fandt lægen det? Som sagt havde jeg ingen anmærkninger da jeg skulle have eb lægeerklæring, men jeg skal undersøges igen, for en sikkerheds skyld.

  • #35   22. apr 2015 Welsh - Puh den ser dyr ud :).
    Men godt det er en der hjælper!


  • #36   22. apr 2015 De fleste rygsække er overraskende dårlige hvis du ikke kommer op i de gode (og dyre) mærker, så det kan sagtens være grunden. Hvilken taske har du?
    Hvilke sko går du med? Det kan også være en stor spiller. Hvis du går forkert kan det også give slemme spændinger så det ville jeg klart få tjekket også smiley


  • #37   22. apr 2015 Louise - Jeg har en Eastpak rygsæk, om den er i den gode eller den dårlige ende ved jeg faktisk ikke :).

    Jeg går mest med hummel, pt denne model
    http://mandemode.dk/wp-content/uploads/2014/01/Hummel-Slimmer-Stadil-Camou-sneakers-hi-819x1024.jpg
    smiley


  • #38   22. apr 2015 Uanset hvad så er det din krop som reagere på noget negativt, siden du får migræne. - så kan det godt være, at du ikke kender årsagen endnu, hvilket er grunden til, at du bør søge læge.
    Din krop er spændt et eller andet sted pga. en 'fejl', om det så er øjenproblemer, fodtøj, rygsæk, bygningsfejl, dårlig sidestilling osv. er egentlig underordnet i den forstand, at de fremprovokerer det samme.
    Så snak du med en læge eller en fysioterapeut, og find din årsag og vejen ud af problemet.
    Jeg kan også varmt anbefale en kraniosekralterapeut, det er nemlig det eneste som virker på mig (og jeg har prøvet alt). Det er en let form for massage (med tøj på) og det kan fjerne næsten alt bl.a. forstuvninger, mellemørebetændelse, skævhed osv. Men sørg for at finde en god en. De bedste er dem som er lidt "heksedoktor-agtig", da de højt uddannede læger ikke har lige så meget føling med hvad de laver.


  • #39   22. apr 2015 Jeg ved ikke, om andre har foreslået dette..
    Men er du på p-piller? Eller andre piller? Bivirkningerne ved nogle piller er ondt i hovedet. smiley


  • #40   22. apr 2015 Nathalie - Tager også en snak med min læge nu jeg alligevel skal ses med ham snart :).
    Jeg har faktisk overvejet kst, har hørt det skulle være godt. Så det vil jeg helt klart kigge lidt nærmere på nu.


  • #41   22. apr 2015 Bidløse - Jeg er på p-piller ja, men har aldrig haft bivirkninger ved dem :).

  • #42   22. apr 2015 Man kan vel godt pludselig få bivirkninger? Det fik jeg i hvert fald selv... smiley
    Men jeg ved ikke, det kan sagtens have noget at gøre med alt det andet folk skriver. smiley


  • #43   22. apr 2015 Bidløse - Det ved jeg ikke. Ved bare at jeg i de snart 7 år jeg har været på p-piller har jeg aldrig haft bivirkninger :P.
    Nævner det lige for min læge, for en sikkerheds skyld. Så alle muligheder bliver taget op :).


  • #44   22. apr 2015 Du er ikke begyndt på noget nyt medicin, siden du begyndte at få hovedpine?
    Eller hvad med dit blodtryk? For højt eller for lavt kan også give ondt i hovedet. smiley


  • #45   22. apr 2015 Niks, intet medicin/nyt medicin :).
    Mit blodtryk skulle være helt normalt :).


  • #46   22. apr 2015 Det er en app der hedder; kend din hovedpine - den journal kan sendes direkte til læge smiley


  • #47   22. apr 2015 Fedt, det vil jeg kigge på. Tak smiley

  • #48   22. apr 2015 Jeg selv har depression og angst og jeg tror som dig at min konstante hovedpine udløses psykisk smiley

  • #49   22. apr 2015 Mason - Hvad gør du ved det, når du får hovedpine? smiley

  • #50   22. apr 2015 Jeg vil lige nævne at baldrian ikke virker så hurtigt som en påstår. De skriver ihvertfald at man skal regne med at tage 3-4 stykker før senge tid i 3-4 uger før det har en virkning.
    så tror desværre ikke at du skal regne med at de virker så hurtigt. Men fedt hvis den anden bruger her inde har så god og hurtig gavn af det.

    Men ja. skriv ned eller brug den app og snak med lægen om det når du alligevel skal der hen.


  • #51   22. apr 2015 Det kan nogen gange hjælpe at massager sin hånd mellem tommelfingeren og pege fingeren smiley
    Det skal faktisk gøre ret ondt før at det hjælper, da det er spændinger der løsnes op smiley


  • #52   22. apr 2015 Exam - Jeg prøver det i hvert fald, der sker trods alt intet ved det :).

    Josephine - Hm. Lyder interessant!


  • #53   22. apr 2015 Det er en ret dårlig rygsæk når man snakker om dens evne til at skåne skuldrene.
    Hvis du går anspændte skuldre ville jeg klart anbefale dig at kigge på Haglöf, Osprey eller lignende friluftsmærker for de laver nogen fantastiske tasker også til skolebrug. Eventuelt tage i en friluftsforretning som kan hjælpe med en god taske smiley


  • #54   22. apr 2015 Da jeg har angst for at sluge piller så tager jeg ikke sådsn noget. Kun en gang imellem hvis hovedpinen er slem. Mine hovedpiner er heldigvis milde.
    Tjaaa der er jo ikke så meget at gøre for jeg får hovedpine af at være depressiv og tankemylder og det er svært at holde op med at være være ked af det eller tænke. Så jeg lader hovedpinene stå på smiley nogengange går jeg en tur smiley


  • #56   22. apr 2015 Mason - Ja okay :).

    Welsh - Hm, det var egentlig slet ikke så dyrt alligevel smiley


  • #57   22. apr 2015 Min veninde har døjet riiiiigtiiiig meget med konstant hovedpine.. De fandt ud af, at hun ikke sov nok, og at når hun have hestehale hver dag, strammede det for meget i hendes hovedbund, fordi hendes hår var for tykt. Hun fik det derfor tyndet. Jeg synes at du skal gå til læge.

    Jeg har samme holdning til alt det renden frem og tilbage hos lægen. Man ved jo bare aldrig - måske kan det udvikle sig til noget alvorligt.


  • #58   22. apr 2015 Kan godt være, at det er fordi jeg ikke får nok søvn. Jeg sover rigtig dårligt om natten :).
    Får snakket med lægen :).


  • #59   22. apr 2015 God idé smiley

Kommentér på:
Konstant hovedpine. Nogle råd?

Annonce