{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Ville du have flyttet? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Sagen er den at jeg har lidt over et år tilbage på dagpenge.. Der er svært at få et arbejde og til trods for gode karakterer og udtalelser så har jeg min Norske accent imod mig når jeg er til samtaler..
Min mand sagde til mig for nogle måneder siden at hvis jeg ikke har fået et nyt arbejde inden et år så flytter vi tilbage til Norge (min mand er dansk) for der har de brug for mig.
Jeg har dog ikke lyst til at flytte til Norge.. Jeg har flyttet rigtigt meget i min barndom og jeg har ingen venner fra da jeg var lille. Jeg har det så skidt med at flytte at jeg får urinvejsinfektion..
Men jeg skal nok klare det..
Men jeg ønsker det bare ikke for mine børn..
De er 8 og 10 år, og jeg havde ønsket at vi skulle bo i området resten af livet og de vil hellere ingen steder....
Men hvad hvis jeg ikke får et arbejde? smiley
Ville I så have flyttet?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du have flyttet?
  • #1   22. apr 2015 Bestemt ikke, når der ikke er noget for dig at flytte tilbage til hvorfor så?
    Arbejde kommer der på et tidspunkt smiley det er ikke til at vide om du vil komme i job i Norge heller.
    Når du bliver afvist til et job får du så direkte at vide det skyldes din accent?
    Må man spørge hvad det er du sørger?


  • #2   22. apr 2015 Hvis du søger nok, skal du nok få et arbejde. Ved det et svært men det kommer smiley

    Et alternativ til du får er arbejde er at melde dig ind hos et vikarbereau, så kan de sende dig ud til en masse jobs. Min mor arbejder ved et, altså ikke som vikar men som sælger hos firmaet, og det er altså nogle fede jobs hun kan tilbyde tit, og til god løn osv smiley

    Min mor arbejder ved JKS, du kan kigge deres hjemmeside smiley


  • #3   22. apr 2015 står i næsten samme situation og føler jeg har tømt mit nærområde for jobmuligheder og kommer ingen vegne, men har ikke lyst til at flytte og min kæreste har godt arbejde som han ikke vil flytte fra så sidder i en ond cirkel.
    jeg ville flytte hvis min kæreste var med på det men er han ikke så ja smiley


  • #5   22. apr 2015 Hvad søger du da? Altså min mor kommer fra Norge og har norsk accent, men hun har aldrig været arbejdsløs i Danmark, til trods for at hun har boet her i snart 30 år, og har haft flere forskellige jobs..

    Jeg synes du bare skulle klø på med ansøgningerne, også tage det til den tid. Det kan jo være din mand ombestemmer sig inden, og hvs det endelig er, så burde i da kunne flytte efter det, hvis din mand er villig til at flytte til Norge? smiley


  • #6   22. apr 2015 Kender også en med voldsom norsk accent, hun har heller ingen problemer med at finde job smiley

  • #7   22. apr 2015 Jeg er socialpædagog smiley og ja..Var til samtale for en lille mnd siden og fik at vide at det var årsagen smiley
    I Norge behøver de pædagoger og min A-kasse kan hjælpe mig med at skaffe arbejde.. Så derfor går jeg jo lidt med tanken, især fordi min søster er syg..
    Mvh TT


  • #8   22. apr 2015 Og min mand savner Norge.. Men tror ikke han gør hvis vi kommer derop da vi ikke skal bo i storbyen..

  • #9   22. apr 2015 Er der ikke noget du kan gøre, for at undgå den norske accent? Sprogkursus eller sådan noget?

  • #10   22. apr 2015 CTS - har gået på dansk kursus men kan ikke få accenten væk.. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   22. apr 2015 den er lidt svær, for du kan jo ikke leve uden et arbejde, men samtidig er det aldrig sendt for børn at flytte rundt - især ikke til et helt nyt land.

    Men hvad med at søge andre stillinger? nogle (ikke sikkert at du er en af den), har en tildens til kun at ville søge stiller de selv syntes de er værd på baggrund af sin uddannelse. ofte så er der en masse muligheder hvis man søger lidt bredere.

    hvad med almindelig pædagog, kontor, lager? du kan altid søge de stillinger du drømmer om selvom at du har et andet job. smiley


  • #12   22. apr 2015 Altså det er diskrimination at ikke ansætte grundet ens accent.
    Men nej du skal ikke flytte så længe din mavefornemmelse er i mod


  • #13   22. apr 2015 Da jeg gik i SFO ( Lang tid siden xD ) Kom vores leder fra norge, hun har en meeget stor norsk accent, og hun arbejder nu med børn der har det svært,

    Jeg ville nok blive i DK:)


  • #14   22. apr 2015 Søger alle pædagog stillinger jeg er kvalificeret til, + nogle jeg ikke er.. Jeg har arbejdet som tjener før hen men kan ikke holde til det mere smiley

  • #15   22. apr 2015 Hvad med butiksarbejde?
    Godt være du er uddannet til noget andet, men et job er vel bedre end ingen ting.


  • #16   22. apr 2015 Hvad med at flytte til et nyt område - nye venner kommer jo til.. smiley

    HVIS der skulle blive snak om at flytte tilbage så kig i Horten/Tønsberg området. Der er gode skoler, ihvertfald den nær horten og moderne samt mange hestesteder og tæt på Moss (så man kan handle billigt i Sverige) og trabant v tønsberg smiley min far bor i horten og det er en rigtig dejlig by.


  • #17   22. apr 2015 Tønsberg er jo ikke en storby som horten - men den er nu stor nok alligevel og fin, og horten er hvad svarer til 1/3 af Ålborg. Dog stadig med købecenter og masse cafeer... smiley tønsberg er jo nok samme størrelse som Ålborg, muligvis med nørsundby

  • #18   22. apr 2015 Munk - hvis det bliver noget med at flytte tilbage så bliver det omkring familien i Hedemark fylke smiley

  • #19   22. apr 2015 nej jeg ville ikke flytte af den grund.... selvom Norge er et skønt land, og der mangler pædagoger, og lønnen er noget bedre der end i DK, så ville jeg ikke flytte af den grund du nævner.



  • #20   22. apr 2015 Jeg har også svært ved at se, at det gør forskellen. I min gamle børnehave arbejder en franskmand - han arbejder jo så som almindelig pædagog. Han snakker med meget accent, men børnene elsker ham og har ingen problemer med at forstå ham. Han har boet her i mange år, men snakker stadig med accent.

    Og nej, jeg var ikke flyttet lige med det samme.


  • #21   22. apr 2015 Hvor på Fyn er det, du bor henne, TT? smiley

  • #22   22. apr 2015 Sydfyn.. smiley Men søger over hele Fyn smiley
    Og har arbejdet både på special og normal området her i Dk smiley


  • #23   22. apr 2015 Hmm... Ville ellers have foreslået dig at melde dig til Back Up vikar, der ligger i Haderslev. Det kan gøres på nettet.
    Så kan du få vikarjobs - ret godt betalte vikarjobs - sådan noget tilkaldenoget via SMS. Der ligger en Bestseller ved motorvejsafkørslen ved Haderslev Nord, og det er ofte dem, man kommer ud til, når man får beskeder fra Back Up...
    Men det er måske lige langt nok væk, når du kommer fra Sydfyn.
    Jeg har ellers tjent ret mange penge hos Bestseller. Fik f.eks. næsten 1600 for en natten til en søndag engang .... smiley


  • #24   22. apr 2015 Men så vidt jeg husker nu, så er der også en Bestseller ved Løsning. Måske det er tættere på dig?

  • #25   22. apr 2015 Det høres ikke så galt ud men pga familie livet kan jeg ikke have tilkalde jobs der er så langt væk smiley vi har kun en bil og bor på landet så det kan ikke hænge sammen smiley
    Mvh TT


  • #26   22. apr 2015 Det var ærgerligt! Det er ellers rigtig gode penge, man kan tjene der! Og ofte, hvis de mangler vikarer og man så kommer tit, så ansætter de én "fast" - så er det lidt mere sikkert! smiley Men når I ikke rigtig har en bil til det, er det jo lidt svært smiley

  • #27   22. apr 2015 Hvad med at søge lidt mere bredt så?
    Simpelthen søg ALT hvad du overhovedet kan, og er bare en bitte smule kvalificeret til. Du får måske ikke drømmejobbet, men det er da et job, og så kan du jo bare søge videre imens, indtil det rigtige dukker op. :o)


  • #28   22. apr 2015 https://sl-fagjob.ankiro.dk/content/s/search.aspx?q=socialp%C3%A6dago&Region=Region%20Syddanmark

    https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details/3935340

    https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details/3933623

    https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details/3927580

    bare lige hvis du ikke lige har set dem
    ved så hellere ikke så meget om dit job - jo min nabo arbejder inde for samme fag, men da han er nået pensionsalderen ja så holder han, og desværre har de så samtidigt valgt at lukke bostedet her i Humble


  • #29   22. apr 2015 jeg ville også bare søge alt - pænt sagt. især nu hvor der mange steder mangler afløser til sommer- få foden indenfor, så plejer det at gå meget nemmere.
    og er man i job, så er det også nemmere at søge et andet.
    har selv været udenfor arbejdsmarkedet i 8-9 år pga sygdom, og det bliver ikke nemmere jo længere man gå


  • #30   22. apr 2015 Synes du skal henvende dit tilbage og fortælle at børn har brug for folk med accent også for at lære at forstå.... Specielt i et samfund med så mange indvandrere der ee

  • #31   23. apr 2015 Anja - tak smiley er pt. Sygemeldt og rejser til Norge på mandag pga min søster.. Men er hver uge normalt inde på alle jobsiderne + at jeg er tilmeldt alle kommunernes egene stillingsannoncer smiley
    Munk - det gjorde jeg også.. Og skrev at det var bedre de lærte det i trygge rammer end at evt få problemer ude. Og at hun gik glip af en hamrende dygtig pædagog så hvis hun et tidspunkt ombestemte sig så havde hun mit nummer smiley

    Mvh TT


  • #32   23. apr 2015 Jeg forstår simpelthen ikke accenten skulle være et problem.
    Ellers er mit bud og som andre er inde på at melde sig til nogle vikarbureauer. Men forhør dig lige ved din fagforening hvilke de har gode erfaringer med.


  • #33   24. apr 2015 Søg også på regionens hjemmeside

    Jeg finder det også svært at tro at din accent skulle være et problem. Vi har også ansatte med udenlandsk accent


  • #34   24. apr 2015 Det er det jeg har fået at vide.. Og det de spørger ind til i samtalen.. At de forud for samtalerne allerede har bestemt sig for hvem de vil ansætte det har jeg været ude for.. Så har de kun bedt dårligere kvalificerede til samtale.. Den by jeg har været til flere samtaler i er Meget indspist så de ansætter oftest de, de kender.. Dette har jeg fået at høre rigtig mange gange af folk i miljøet.. smiley

    Mvh TT


  • #35   24. apr 2015 Ja den slags sker desværre. Prøv at kigge på din regions hjemme side, selv om det der oftest er de lidt tungere borgere man arbejder med

  • #36   24. apr 2015 Hvis du ikke kan få arbejde, inden for det du er uddannet som og heller ikke ønsker at flytte, så må du altså "nedgradere" din stilling. Så kan du f.eks. arbejde som butiksassistent, imens du fortsat søger efter et job som pædagog. Bare fordi du er udannet, betyder det jo ikke, at du ikke kan få andre jobs..

    Måske skal du overveje hvordan du søger job? Hvis du efterhånden har søgt mange jobs, så kan der jo gå lidt rutine i den - en hurtig mail, og så er det job søgt. Mange foretrækker at man møder personligt op og afleverer en velskrevet og relevant ansøgning.

    Jeg kan sagtens se at det kan være svært at få job, men jeg har svært ved at se, hvorfor din accent skulle gøre nogen forskel. Hvis du er almindeligt letforståelig, så har det da ingen betydning inden for din branche?


  • #37   24. apr 2015 Nathalie - Mange er bange for at brugerne ikke forstår mig og at det skaber større konflikter. Og så har jeg også selv været ude for at brugere lader som om de ikke forstår mig for at slippe for at gøre ting smiley dog har det selvfølgelig ikke virket og der har ikke blevet en konflikt. Men det er der nogle som er bange for smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Ville du have flyttet?

Annonce