{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Hjælp mig please :'( {{forumTopicSubject}}

Kære hg'er
Jeg står i den situation, at min skønneste part skal sælges inden d 6 juli. Jeg er self. ekstremt ked over det, jeg elsker hende så utrolig højt. Mit problem er at min familie og jeg skal til Frankrig de to første uger af sommerferien, men jeg vil absolut ikke da jeg gerne vil være sammen med min part den sidste tid. Hvis ikke jeg bliver hjemme, har jeg til næste fredag med hende smiley Jeg tror ikke at jeg ville kunne gå fra hende. Problemet er, at mine forældre ikke vil give mig lov til at blive hjemme, hvilket jeg nogenlunde godt kan forstå. De forstår bare ikke at hun ikke "kun" er en hest for mig, hun er min bedste ven. De siger bare at 2 uger ikke gør en forskel, at hun stadig skal væk i sidste ende, men jo, det gør en forskel, det er en kæmpe forskel for MIG.
De sagde også at hvis hun havde været et menneske så havde de sagt ja, men hun er jo som et menneske for mig! Det føltes som om at mine forældre vil have at jeg efterlader et døende familiemedlem. Min part skal sælges til hestehandleren. Enten bliver hun videresolgt som ruemor, eller så bliver hun slagtet. Jeg kan slet ikke klare tanken om at hun måske kan blive slagtet. Jeg har allerede fundet steder hvor jeg ville kunne bo, hvis det nu var. Jeg vil så gerne være sammen med hende, jeg tuder i det jeg skriver det her. Hvad havde i gjort hvis det var jer? Nogle forslag til at overtale mine forældre? Nogle måder at komme over det når det er sket? Er det sket for jer? På forhånd tak


Kommentarer på:  Hjælp mig please :'(
  • #1   19. jun 2015 Jeg havde taget afsked, også taget på ferie. Hesten kan ikke mærke forskel.

    Med henhold til slagt. En død hest lider ikke smiley


  • #2   19. jun 2015 Hesten kan ikke mærke forskel, med det kan jeg

  • #4   19. jun 2015 Aww, mange tak Tanja, det varmer virkelig. Jeg vil bare så gerne bare være sammen med hende, hun betyder alt for mig

  • #6   19. jun 2015 Min mor har en kat, ellers ikke

  • #7   19. jun 2015 Lina Ja du kan mærke forskel, selvfølgelig kan du det smiley Men gør det nogen forskel at tage afsked før eller siden? Det du gør ved at blive hjemme er bare at udsætte sorgerne smiley Det er ikke rart smiley Og tager du på ferie kan du også nå at blive afklaret med hvad der skal ske, og hvad der kan ske smiley Jeg mistede selv min kanin for et par uger siden, og jeg tog endda selv beslutningen at hun skulle slagtes smiley Det gør det ikke nemmere at gå og vide at noget man elsker så højt bliver taget fra en smiley Mine bedsteforældre mener også at jeg burde aflive min nye kanin, og stoppe med at ride, men sådan er det, det er heldigvis ikke deres valg smiley

  • #8   19. jun 2015 Jeg vil hellere tage afsked senere. Der er jo også det at min nye part ankommer til rideskolen i enten den første eller anden uge, og jeg vil self gerne være der for det. Det kan godt være at det udsætter sorgerne, men jeg har det bedst med at blive ved hende smiley

  • #9   19. jun 2015 Jeg forstår godt at du er ked af det, og at du gerne vil blive hjemme.
    Dog vil jeg råde dig til at tage på ferie alligevel. Det bliver på ingen måde lettere, om du gør det i dag, imorgen, onsdag, fredag eller om 4 måneder.
    Få sagt ordentlig farvel og ønsk hende lykke på rejsen. smiley


  • #10   19. jun 2015 Lina det jeg prøver at sige er at vi ikke kan hjælpe dig smiley Vi kan ikke overbevise dine forældre om at blive hjemme smiley Du skal være glad for at både komme på ferie og have part smiley Og så får du endda en ny part, som du sikkert kommer til at elske lige så højt smiley Husk at den nye jo også skal falde til smiley

  • #11   19. jun 2015 Lina: Jeg synes det er meget modent at erkende at det ikke er hesten der bliver ked af det, men dig, hvis hun bliver slagtet.
    Jeg forstår sagtens at du er ked af det, og det er en rigtig dum situation smiley
    Desværre bliver du nødt til at sige farvel, og tage på ferie med dine forældre. Tag en masse billeder, planlæg hvad du vil lave med parten den sidste dag, og hvis hun bliver solgt, så spørg om du må få nye ejers telefonnummer.
    Når du så er på ferie, så find ro i, at du gjorde alt det du havde planlagt med parten, og fik sagt ordentlig farvel.
    Håber du får en god ferie, og at din nye part kan fylde tomrummet efter din nuværende smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   19. jun 2015 I teorien er det vel ligegyldigt om du siger farvel den ene eller den anden dag, som du selv siger, hesten er ligeglad, det er udelukkende dit behov det gælder smiley

    Sig farvel inden du tager på ferie, også tag afsted og bud ferien, det er for dumt at lade en hest ødelægge sin ferie/sit humør.

    Det er okay at være ked af det, men så skal man også bebrejde sorgen og komme videre smiley


  • #14   20. jun 2015 Hm jeg kan ikke forholde mig til hvad jeg havde gjordt hvis det 'bare' var en part. For jeg knytter ikke bånd til dyr jeg ved jeg kun har til 'låns'. Og derfor ville jeg godt bare kunne tage på ferie.

    Men hvis det nu var MINE heste, jamen så var jeg blevet. Jeg ved godt hesten er ligeglad, men det er jeg ikke.


  • #15   20. jun 2015 Jeg ville måske have vist det du lige har skrevet det kunne måske overtale dem smiley

  • #16   20. jun 2015 Dorte - det var da noget mærkeligt noget at skrive. Det kan godt være, at du ikke mener at hesten mærker forskel, men det ved du jo teknisk set ikke. Hvis hun vil være sammen med hendes part den sidste tid, jamen så skal hun have lov til det.

    Din kommentar hjælper jo tydeligvis ikke, og hvis du er i tvivl inden du trykker "send", så skal du bare helt lade være.

    "En død hest lider ikke." - har du ingen situationsfornemmelse? Det var da noget mærkeligt noget at sige? Det kan da godt være at den ikke lider, men hvordan ville du have det, hvis din højt elskede hest skulle aflives, eller slagtes?

    Du vil ikke tænke: "Nå, pyt, den lider ikke, så jeg er ligeglad."


  • #17   20. jun 2015 Julie tror du skal lade være med at ligge DINE følelser i min kommentar.
    Min kommentar er sandheden, det skisme da godt at vide en død hest ikke lider smiley Det fik jeg selv afvide da min kanin skulle slagtes.
    Hesten kan ikke mærke forskel om mm siger farvel den dag eller 2 uger bagefter. Heste har ikke en særlig god tidsfornemmelse.


  • #19   20. jun 2015 Dorte. Jeg ved godt, at en død hest ikke lider, men du må jo stadig erkende, at hun har et forhold til den hest, og det er måske svært for hende at give slip. Sådan er vi jo så forskellige fra person til person. smiley

  • #20   20. jun 2015 Julie ja hun har svært ved at give slip, men det betyder ikke at hun ikke burde vide, at i tilfælde af hesten bliver slagtet, ja så lider den ikke smiley

  • #21   20. jun 2015 Jeg siger heller ikke, at hun ikke skal vide, at en død hest ikke lider, jeg siger bare, at det måske ikke er rette tidspunkt at få det at vide.

  • #22   20. jun 2015 Julie hvornår så? Nu er det sket, og du ved ikke om det har hjulpet hende eller ikke.
    Hun har jo allerede fundet en ny part.


  • #23   20. jun 2015 Forstå mig ret. Hun ved jo allerede, at en død hest ikke lider.

Kommentér på:
Hjælp mig please :'(

Annonce