{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.144 visninger | Oprettet:

Tatovering under 18 {{forumTopicSubject}}

Hej hestegalleri smiley
Jeg har længe gået og tænkt på at få en tatovering, og nu skal det være! Jeg fylder 17 år om 2 uger - så jeg er jo ikke helt gammel nok.
Tatoveringen skal ikke være noget voldsomt - bare en lille diskret en, dedikeret til min elskede oldemor, som lige er fyldt 93 år. Jeg ved ikke hvor længe endnu, jeg har hende i mit liv, så det er en meget vigtig tatovering for mig, som jeg ønsker hun ser, inden hun forlader denne verden.
Der er tale om et lille rødt hjerte, på underarmen, helt oppe ved albuen.

SÅ kender i nogen, der tatoverer på folk under 18? Jeg har tilladelse fra begge mine forældre. Jeg bor i Roskilde, så helst deromkring eller i KBH.
Jeg går op i at det er et rent og ordentligt sted, hvor der er styr på arbejdet, og altså ikke en "hjemmetatovering" eller noget uprofessionelt i et slumkvarter smiley

OBS!!!
Jeg ønsker IKKE kommentarer om, at jeg skal vente, eller kommentarer om hvorvidt i synes jeg skal få den lavet eller ej. Så hvis jeres intentioner er at prøve at tale mig fra det, så forlad venligst denne tråd igen! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tatovering under 18
  • #2   24. jun 2015 Jeg er glad for at læse, at den har en betydning for dig, da mange får en lavet "fordi det sejt" men hvis man spørger hvad tanken bag er, har de ingen grund, og det synes jeg ikke er "smukt" når man er i den alder.

    Jeg fik selv lavet min som 16 årig med min mors tilladelse. Min far døde da jeg var 12 af cancer, og derfor skulle jeg have et eller andet med ham. Min nabo tegnede den til mig - og er placeret på ribbenene. Jeg elsker den stadig smiley

    der står forresten "Daddys little girl" og en due der symboliserer fred. smiley


    profilbillede
  • #5   24. jun 2015 Det er en meget smuk tatovering, Salmone! smiley

  • #7   24. jun 2015 Tak Malene! Jeg elsker at kunne se mig i spejlet og vide han på en måde altid er med mig smiley

  • #8   24. jun 2015 Btw, pas på med farven rød, da der er nogle der ikke kan tåle den, bare lige så du er forberedt. Men det ved du sikkert smiley

  • #9   25. jun 2015 Min mor har en stor rød tatovering på armen. Hun vidste ikke at nogen reagerer voldsomt på farven før hun fik den lavet... smiley

  • #10   25. jun 2015 Jeg gik bare ind med to veninder - 15 år gammel - i den første Tattooshop på Istedgade og fik lavet en. Mine forældre vidste ikke noget, og tatovøren spurgte ikke om id, til trods for at jeg virkelig ikke så særligt meget ældre ud end de 15 år jeg reelt var smiley Men har ikke fortrudt den, og mine forældre synes nu også den er meget pæn, da først de kom sig over chokket smiley

  • #11   25. jun 2015 Husk at du stadig vokser så en tattoo på underarmen kan med tiden se noget udstrukket ud smiley blot så du er klar over det

  • marianne J
    marianne J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   25. jun 2015 II salmone hvis der står daddys little Girl, så er der en fejl. Der står far i flertal. Måske skal du have rettet det til daddy's...

  • #13   25. jun 2015 Marianne

    Så det jo godt det ikke er din tatovering smiley


  • #15   25. jun 2015 JGR - er ikke vokset i højden i 3 år, og sygeplejersken siger, at jeg ikke vokser mere nu smiley men det er jo i højden... Er der chance for at mine arme vokser/strækkes, selvom jeg ikke vokser i højden ?

  • #16   25. jun 2015 De meste respekteret og dygtigste tatuvøre vil ikk nå man er under 18. Så dem som ikk spørger eller andet vil jeg aldrig vælge der er jo en grund til dette. De oplyser gerne heller ikk faren ved farven rød eller andre ting.

    Derud over så er det sted du har valgt ekstremt smertefuldt så det skal du måske også overveje.


  • #18   25. jun 2015 Folk har før kommenteret på det, og jeg ved det skam godt. Men jeg synes ikke det er en fejl for mig. Og hvis jeg er utilfreds er det heldigvis nemt at lave den lille apostrof smiley

  • #19   25. jun 2015 Daddy er da daddies i flertal?

  • #20   25. jun 2015 Men nu skal det jo ikke stå i flertal. smiley har jo kun en far.

  • #21   25. jun 2015 Ja præcis smiley men så er det vel reelt set også forkert det, de siger

  • #22   25. jun 2015 Man vokser til man er 21, nogen tidligt, nogen sent.. Så chancen er der, men jeg aner ikke hvor slemt det evt er - ville bare lige nævne det for dig smiley

  • #24   25. jun 2015 Som sagt er det ikke en fejl for mig smiley
    Men synes vi skal lade den stå her, og så ikke ødelægge TS' indlæg ydeligere. smiley


  • #25   25. jun 2015 Andre erfaringer? smiley

  • #26   25. jun 2015 Det med at få den på underarmen, siger mange gør ondt smiley jeg har en der ca 10cm lang på indersiden, imellem håndled og albue, og min tatovør var ret imponeret over at jeg ikke fortrak en mine imens han lavede den! Så tror det kommer meget an på hvor høj en smertetærskel man har smiley jeg har flere og regner det ikke alverden, det napper kun lidt, trods min tatovør hver gang siger, det er de ømme steder jeg vælger smiley så hvis du ikke er øm skindet og kan holde til "smerte" i en længere periode, så skal du ikke være nervøs smiley

  • #27   25. jun 2015 Håndled og albue gør ikk ond det er overarm inderside

  • #28   25. jun 2015 Camilla har du alle tre steder? smiley

  • #30   25. jun 2015 Kender en af de bedste tatuvøre. smiley så jah ved en del min søster som er mega pjevser har der hvor du har hun tog det i stiv arm har selv ved ribene hvor det også skulle gøre ondt dog bag på netop for det ikke gjorde mega ondt smiley så jah ved da en pænt del

  • #33   25. jun 2015 Man opfatter jo smerte forskelligt. Nogle mener, det gør ondt på underarmen, men andre gør ikke. Nogle mener, det gør ondt over ribbenene, men det syntes jeg ikke, det gjorde. smiley

  • #34   25. jun 2015 Hvis du tager en ad dine forældre med, bør det være muligt at få lov et sted.

    Husk at 10% af alt blæk er inficeret med bakterier, 1 ud af 3 får kroniske og periodevise gener og nogenlunde samme antal får gener i perioden efter de har fået en tatovering. Derudover er flere allergiske og får store udslæt og sidst men ikke mindst fik en mand amputeret benet grundet en tatovering i 2015.

    Så tænk dig om. Få taget et godt billede sammen med din oldemor i stedet - det er min anbefaling.


  • #35   25. jun 2015 Altså nu har jeg en del og vil vove at påstå den på mine skuldre gjorde mest ondt smiley men har lige fået lavet min drømme tattoo på låret gør os ondt men det hele værd smiley og den symbolisere jo self min dejlige hest smiley

    profilbillede
  • #36   25. jun 2015 og jeg fik lavet 2 lige efter hinanden da jeg var 17 smiley på maven og på lænden smiley

  • #37   26. jun 2015 Lige mhs til smerte, kan jeg sige det er individuelt. Jeg har MEGET blæk på min krop.

    På mit lår, gjorde det overhovedet ikke ondt, selvom det gør det ved langt de fleste.
    Ribbene og ryggen derimod, av..
    Kraveben, underarm på indersiden og oversiden, samt håndled gjorde ikke ondt. smiley


  • #38   26. jun 2015 Karoline G - som nævnt i emnet, kan jeg ikke bruge kommentarer som den du skrev, til en fis smiley
    Jeg vil ikke høre meningerom, hvorvidt i synes jeg skal tatoveres eller ej, men erfaringer med at få dem som u.18 og steder, som gerne laver dem på u.18


  • #39   27. jun 2015 Jeg går op i at det er et rent og ordentligt sted, hvor der er styr på arbejdet, og altså ikke en "hjemmetatovering" eller noget uprofessionelt i et slumkvarter

    Er du nu sikker på det? For så får du den ikke lavet hvis du er under 18. Sorry, jeg kommer med så "ubrugelig" en kommentar, som du "ikke kan bruge til en fis", men ærlig talt, går du virkelig op i at det er et ordentligt sted, hvor der er styr på arbejdet, så får du ikke en tatovering når du er under 18.

    Det ér uprofessionelt at tattovere personer under 18 (også selvom du har fået lov af dine forældre), så jeg håber virkelig du mener det, du skriver, og ikke bare skriver det for at virke ansvarlig eller fordi det bare er sådan noget man skriver - for mener du det, du skriver, så bør du virkelig vente, selvom det da sikkert er meget hurtigere for dig at få en tatovering hos en uprofessionel tatovør smiley


  • #41   27. jun 2015 Hej Lykke smiley
    Jeg har snakket med min oldemor, som blev meget rørt smiley hun er ellers ikke til store tatoveringer og piercinger o.lign, men hun synes at tanken bag var smuk, og at så lille og uskyldig en tatovering, kun ville pynte på mig smiley så det er helt i orden

    - og til dig Fünke, så er det super vigtigt for mig, at jeg får min tatovering lavet et sted, hvor der er klinisk og rent, så det var derfor, jeg ville høre, hvor andre mindreårige får det lavet. For hvis jeg var ligeglad med hygiejnen og udførelsen, så kunne jeg have gået til en hjemmetatovør og få det lavet for 100 kr - som jeg IKKE er interesseret i smiley

    Jeg ved at der er piercere der gerne laver piercinger, så mindreårige - altså vel og mærke professionelle piercere. Jeg mener man skal være 15 (??) for at få sådan en forward helix, som jeg fik lavet hos min piercer da jeg var 14 - jeg havde bare min mor med og så var det fint smiley jeg fik også lavet min nipplepiercing da jeg var 15, selvom der var lidt tvivl om alderen. Jeg aftalte bare med pierceren, at vi kaldte det en kropspiercing (på niveau med navlepiercing) istedet for kønspiercing, hvor man ellers skulle være 18. Og han er en rigtig dygtig piercer ( og tatovør) med certifikat og hygiejnebevis samt rigtig gode anmeldelser - så det må da kunne lade sig gøre med tatoveringer også? smiley


  • #42   27. jun 2015 Det kan HELT klart lade sig gøre, og måske er han super professionel og har styr på hygiejnen, men jeg ville satme ikke støtte en tatovør/piercer med dén moral og tilgang til sit "professionelle" arbejde smiley (det er i orden at bryde loven fordi han kan tjene penge)
    Men kan du så ikke bare få lavet tatoveringen hos ham du blev piercet ved?


  • #43   27. jun 2015 Fünke - jo det var nemlig det jeg overvejede smiley men nu er der jo forskel på at lave en piercing i øret, på en der er 1 år for ung, og så lave en tatovering på en der er 1 år for ung. Så jeg ved ikke helt om det er noget, han kan lokkes til smiley

  • #44   28. jun 2015 En piercing kan tages ud og vil i de fleste tilfælde ikk kunne ses den har været der. Derfor er det lidt nemmere og være lidt okey forældre siger god det må de om. Det bare ikk sådan med en tatto

  • #45   28. jun 2015 Camilla L - det var lige det jeg tænkte smiley

  • #46   29. jun 2015 Der er ikke regler for hvor gammel man skal være for at blive piercet, dette bestemmer pierceren selv, dog siger de fleste 15-16

  • #47   30. jun 2015 Tror ikke de spørger, hvor gammel du er..
    Og det gør altså ikke særligt ondt, at blive tatoveret - lidt når de skal tegnes op, og hvis de kører lige på en knogle. Men du overlever nu nok, det skal ikke afgøre hvor den skal være!

    Og tvivler på, at man vokser til man bliver 21, jeg er altså ikke vokset siden jeg var 13. smiley
    Udover lidt flere former, men i højde/længde (eller mine arme, fødder osv, nej..)


  • #48   28. feb 2016 SÅ, skal det være!
    Jeg fylder 18 til sommer - dvs jeg har haft et helt år mere til at tænke siden jeg lavede tråden, og jeg er altså helt sikker.
    Jeg tager til KBH med en veninde på tirsdag smiley
    Jer der fik lavet inden i fyldte 18, vil i skrive en privat besked med shoppens navn? Ellers må vi gå fra butik til butik indtil vi finder en der vil lave den smiley jeg har desuden tilladelse med fra min mor, selvom det nok ikke gør den store forskel.

    OBS - jeg vil IKKE have beskeder om at jeg skal vente, eller at det er ulovligt eller noget i den stil.


  • #49   28. feb 2016 Hvis du alligevel skulle have lyst til at vente, så vil jeg anbefale All Ink i Gentofte. De tusser ikke folk under 18, men de er simpelthen SÅ dygtige og super flinke derinde smiley

  • #50   28. feb 2016 Tænk at være SÅ tæt på, og så alligevel vælge den første skodtatovør der vil lave den smiley det er da mega ærgerligt Malene! smiley
    Derudover kan jeg ikke begribe at en mor skriver under på at sin mindreårige datter må tatoveres ulovligt, men det er jo en anden sag smiley


  • #51   28. feb 2016 Jeg vil ikke have den lavet af den første skodtatovør, det står også i opslaget smiley

    Min oldemor er 94 nu, og jeg ved ikke hvor længe hun har igen. Jeg ved ikke om hun lever om et halvt år, når jeg er fyldt 18. Og jeg har ikke råd der, da jeg flytter i egen lejlighed til maj, og derfor ikke har penge til overs til tattoo. Så det er enten nu eller om lang tid smiley

    Og igen, tak for din bekymring, men jeg har udtrykt rimelig klart, at jeg ikke kan bruge kommentarer som den til noget.



Kommentér på:
Tatovering under 18

Annonce