{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket kamera?
  • #1   28. jun 2015 Nikon D3200. Det er et godt begynderkamera som tager nogle super gode billeder smiley

  • #2   28. jun 2015 Mimine: Og ikke mindst også video.. smiley
    Jeg vil også anbefale Nikon.. Enten 3200 eller 5200..


  • #3   28. jun 2015 Hvad er forskellen på 3200 og 5200 ? smiley

  • #4   28. jun 2015
    Alle spejlrefleks du kan købe tager gode billeder, men des mindre tal de har ( i hvert fald ved Canon ) des flere indstillingsmuligheder er der - men des dyrere er de også.

    Men 1200 er et ganske fint begynder spejlrefleks og heller ikke så dyrt.


  • #6   28. jun 2015 Hvor mange billeder kan man egentlig ha' på sådan et kamera? smiley

  • #7   28. jun 2015 Mit kamera er Canon Eos 1100d er super godt!

  • #8   28. jun 2015 Jeg har et kamera Sony ox 58 og jeg synes det virker meget godt:))

  • #9   28. jun 2015
    Det kommer an på hukommelses kortet - det køber man til. Des større hukommelses kort, des flere billeder.


  • #10   28. jun 2015 Nikon D-3100. Ville gerne skrive Nikon D-3200 men det ejer jeg desværre ikke smiley
    - Men af hvad jeg ved, skulle de være lige gode.

    Jeg købte mit D-3100 for 3 år siden ,til min konfirmation, og det har fulgt mig i tykt og tyndt. For satan jeg er glad for det! smiley Kameraet kan også filme.

    Hvor mange billeder der kan være på et kamera, kommer meget an på hukommelseskortet. smiley

    Billedet jeg har vedlagt er redigeret, det kan godt være derfor det ser lidt sjovt ud i venstre side. Har også det originale billede liggende.


    profilbillede
  • #11   28. jun 2015 Tak smiley

  • #12   28. jun 2015 Liva J: Hvor har du redigeret dit henne? Og hvad er dit indstillet på? Altså med blændeeffekt etc? smiley

  • #13   28. jun 2015 Jeg er Canon-pige, og vil altid være det. Mit første kamera var et Canon 1100D der både kan filme og tage billeder. Til det købte jeg 32 gb hukommelseskort, hvor der kan være ca 5000 billeder på - dette gjorde jeg kun fordi jeg ofte tager ud til stævner hvor jeg tager billeder af mange forskellige ekvipager.

    Jeg har i vinters opgraderet til et brugt Canon 60D der ligeledes kan filme, men dette er mere et kamera når man er blevet mere øvet, og det befinder sig også i en anden prisklasse. Men jeg synes du skal prøve at tage i Bilka, Føtex eller en fotobutik, og prøve af og finde ud af hvad der fungerer bedst for dig smiley


  • #16   28. jun 2015 Jeg har Canon 500D - jeg føler bare at jeg udnytter det forkert lige pt... Kan langt bedre lide min sminken Canon 1200D - det senere enkelt at finde ud af smiley

    - dog tror jeg også der er noget galt med fokusset i min linse... Der har virket upåklageligt - og så kom det ud i regnvejr. Det skal man ikke gøre xD


  • #17   29. jun 2015 CAHV: Billedet er redigeret ganske enkelt i det redigeringsprogram Windows 8 har, inde under Fotos. Det er det program jeg bruger lige for tiden, da det er nemt at finde ud af. Ellers bruger jeg også Photoshop & Photofiltre. An på hvad jeg syntes billedet behøver.

    Det originale billede er vedlagt.
    Kamera: Nikon D-3100 som sagt.
    F-stop: f/5.6
    Eksponeringstid: 1/320 sek.
    ISO: ISO-360
    Brændvidde: 260 MM
    Maks Blændeåbning: 5

    Og så er det taget uden blitz. smiley


    profilbillede
  • #18   29. jun 2015 Tak! Hvilket "bokstav/tegn" har du det på? smiley

  • #19   29. jun 2015 M - Manuel selvfølgelig smiley

  • #21   29. jun 2015 Jeg er af den overbevisning at det ikke er kameraet der tager gode billeder, men fotografen der laver gode billeder.Jeg mener det er vigtigere at vide hvordan det fungerer frem for et dyrt kamera. Selv om kameraet er godt, betyder det ikke gode billeder, hvis ikke man ved hvad man laver smiley Jeg bruger min fars Canon Eos 7D, fordi mit eget er gået i stykker. Disse billeder er taget med samme kamera og samme objektiv, men forskellige indstillinger smiley

    profilbillede
  • #22   29. jun 2015 Nu kommer jeg måske til at lyde en anelse flabet, så undskyld på forhånd. Men når du bare skriver "megapixel skal være over 20", så lyder det ikke som om at du ved noget som helst om den investering du er ved at lave. Hvorfor er det vigtigt for dig med så høj en opløsning på dine billeder? Skal du beskære dem kraftigt? Skal du lave kæmpe plakater? Ellers så er det slet ikke nødvendigt. Billedkvaliteten er ikke afgjort af antallet af megapixel, men kvaliteten på sensoren.

    Og så har Krikken næsten ret: Der er stort set ingen forskel på spejlreflekser. Men de dyre har ikke mange flere indstillingsmuligheder, de har bare knapper med indstillingerne helt ude på kameraet, så man ikke skal igennem menusystemet - og typiske lidt bedre ISO-håndtering.
    Det er med at finde et kamera man kan lide at bruge, som passer til ens hånd og hvor man er glad for menu og knapplacering. Jeg endte selv med et Sony a580 (udgået model nu) af samme grund, fordi den var bedst til mig i min prisklasse. Via mit arbejde kan jeg låne et Canon 5D mark III, som jeg absolut er bedre venner med end de andre Canon, fordi knapplacering og størrelse passer bedre til mig.
    Og bare som eksempel på at megapixels ikke afgør kvalitet: Jeg kiggede lige hurtigt på Canons hjemmeside. Et 5D III har 22,3 megapixel og et 750D/760D har 24,2, men det er altså 5D III der står som den bedste og bliver regnet for at være den bedste. Flere gode kameraer har 16-18 MP. For tiden nærmere de 18 end de 16.
    Og en tilføjelse: Hvis du kun går efter MP, så findes der også kompakt/systemkameraer med et højt antal megapixels.


  • #23   29. jun 2015 Hønen: Det er ikke helt rigtigt at der ikke er flere indstillinger i de større kameraer..
    Nu har jeg privat et forholdsvis stort kamera - et Nikon D300 - altså et kamera uden autoindstillinger..
    På arbejdet har jeg et D4, og der er virkelig mange forskellige indstillinger, som slet ikke er på mit D300..

    Vi er enige om, at indstillingsvarriationerne ikke er mange på de små kameraer..


  • #24   1. jul 2015 Sanne: Det er så korrekt. Deraf "ikke mange flere". Der er flere, men dem jeg har set, er flere fokuspunkter, flere typer autofokus, nemmere indstilling af manuel hvidbalance, mere præcis angivelse af ISO. Ting som man virkelig kun bruger, hvis man er avanceret bruger af et kamera. En nybegynder ville ikke opdage den store forskel på mit a580 og det 5D III jeg kan låne på mit arbejde, udover vægt(!), ISO-performance, og at den ene ikke "zoomer" lige så langt som den anden, fordi det er full frame.

    I øvrigt er det sådan set også et vigtigt punkt: Vægt. De store kameraer er altså også noget tungere smiley


Kommentér på:
Hvilket kamera?

Annonce