{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.928 visninger | Oprettet:

ungdomskort i juli hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg kom til at se i dag, at man ikke får sit ungdomskort i juli måned med mindre man ændrede indstillingerne så man fik det. Jeg ville rigtig gerne have haft det her sommerferien da alle mine venner bor 25 km + fra mig og jeg derfor ville have taget bussen så jeg kunne hygge mig med dem. Det står bare at jeg senest skulle have ændret det den 20. juni og da det er mit første år med ungdomskort havde jeg ingen anelse om dette. Så er der nogen, som ved om det kan ændres endnu eller måske har været i samme situation som mig, som kan hjælpe mig.
MVH Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ungdomskort i juli hjælp
  • #1   30. jun 2015 Prøv at ringe ind til dem, så kan de hjælpe dig med hvad du kan gøre. :o)

  • #2   30. jun 2015 Havde tænkt mig at tage hen til busstationen i morgen og snakke med dem da jeg alligevel skal ind til byen smiley og hvis de ikke ved noget så ringer jeg til dem

  • #3   30. jun 2015 Jeg fik en mail omkring det.

  • #4   30. jun 2015 Tror bare de siger ligesom de gjorde til mig alle de gange noget var galt med mit kort. der er ikke andet at gøre end du må bestille et rejsekort, periodekort eller købe enkelt billetter..

    Rejsekort er dejligt billigt men deres service er lige til at lukke op og sk*de i når man så står og skal have hjælp smiley

    Håber du får hjælp til dit kort.. jeg selv kunne åbenbart ikke bestille i juni måned så jeg kørte på enkelt-billetter i 14 dage hvilket gav en pris på 7-800 kr fordi mit rejsekort først kom med posten her i mandags...


  • #5   30. jun 2015 Håber også virkelig på at jeg kan få det. Det gør ikke noget hvsi jeg skal vente til den 14. (bruger så bare tiden ude ved mine parter så) eller noget bare jeg kan have det i en del af sommerferien. Det bliver for dyrt for mig hvis jeg skal betale ca 58 kr hver vej hver gang jeg vil mødes med nogen og får så hellere ikke rigtig besøgt min mor da det koster ca 170 kr bare at komme hen til hende da hun bor så langt væk smiley
    men efter min egen erfaring kommer det hvis også an på hvem man snakker med ..


  • #6   30. jun 2015 Hovsa! Mente ungdoms kort er dejligt billigt! smiley Tjoe rejsekort og også billigt men ikke i længden.. smiley

  • #7   30. jun 2015 Har lige tjekket min email et gang til og jeg har ikke fået en email og jeg tjekkede også på min ungdomskort at der ikke var en stavefejl eller lignende og det var der ikke, så der må være sket en fejl smiley

  • #8   30. jun 2015 Du er på røven og kan intet gøre. Var igennem det samme sidste år og nej DSB hjælper ikke, da man selv skal sørge for at have sine ting i orden.

  • #9   30. jun 2015 Rejsekort er da lige netop billigt i længden, eftersom det bliver billigere for hver tur - og desuden er startprisen (inden man får mængderabat) ofte billigere end en enkeltbillet.

    Team Grafik - Hvad har DSB med sagen af gøre? Har man problemer med sit rejsekort, skal man kontakte sit trafikselskab, der i TS's tilfælde nok er Sydtrafik, eftersom hun er fra Sønderjylland.


  • #10   30. jun 2015 CTS der er jeg bestemt uenig. vil til hver tid hellere vælge periode kort eller ungdoms kort til hverdag..

    Min veninde gir 395 i måneden for ungdomskort.
    Og dengang hun kørte på rejskort gav hun 900 kr i måned. Kæmpe forskel hvis man vil spare penge smiley


  • #11   30. jun 2015 Mason Fall - I forhold til ungdomskort er det da HELT sikkert ikke billigere. Jeg snakker i forhold til at skulle købe engangbilletter. Det skriver jeg jo også.

  • #12   30. jun 2015 Nååårh! Okay! Ja det siger du ikke! smiley Ved at kører på rejsekort så kommer man rundt for ca halvdelen af prisen på enkeltbilletter! smiley

  • #13   30. jun 2015 Men TS, har du prøvet at gå ind på hjemmesiden og ændre i perioden? Det KAN godt være, at du kan bestille et ungdomskort, der så bare varer fra midt i måneden fx. Prøv det, det er da et forsøg værd. :o)

  • #14   30. jun 2015 Men Rikke, synes det lyder lidt vildt, at du skal betale 58 kr. hver vej? Ifølge hjemmesiden, så er det ca. 6 zoner, og næsten to timer i bus? Kan det passe, for 25 km?

  • #15   30. jun 2015 Har jeg prøvet men det står at den er låst smiley jeg ringer i morgen og ser om det måske kan ændres endnu

  • #16   30. jun 2015 Måske kan du være heldig, at du kan få bare halvdelen af måneden. :o)

  • #17   30. jun 2015 hvis den er låst så kan du ligeså godt droppe at ringe for det var hvad der skete for mig i juni måned og der var ingen hjælp at hente smiley

  • #18   30. jun 2015 CTS: Nu er det ikke rejsekortet med et ungdomskort som TS siger hun ikke modtager, og det er så DSB som står for dem smiley Og det er stadig ens ejet ansvar at sikre sig at man har fået sagt ja til den ekstra måneds rettighed til ungdomskortet.

  • #19   30. jun 2015 Mason Fall - Men du fik det da, gjorde du ikke? Ellers forstår jeg ikke helt hvad du har skrevet længere oppe. :o)

  • #20   30. jun 2015 Det står at jeg skal kontakte mit trafikselskab som er midttrafik (flyttede sidste år derfor ikke sydtrafik smiley )

  • #21   30. jun 2015 Team Grafik - Nej, det er det så ikke. :o) Jeg snakker også om ungdsomskort.
    www.ungdomskort.dk står der under kontakt:

    "Har du spørgsmål til bestilling og køb af Ungdomskort (levering, takster, tabte kort og tekniske problemer i Mit Ungdomskort), skal du kontakte dit trafikselskab."

    Og det trafikselskab er nok i TS's tilfælde IKKE DSB. DSB er på Sjælland, så det er nok derfor du tror, det er dem man skal kontakte. Man skal også kontakte dem, hvis man krydser zonegrænse med tog, ellers er det ens eget trafikselskab man skal kontakte.

    Om de kan/vil hjælpe eller ej, ved jeg ikke. Men jeg har tidligere haft gode erfaringer med at ringe til dem, når der har været noget, og jeg fx har glemt at bestille mit ungdomskort.


  • #22   30. jun 2015 CTS: Nu kan de jo ikke ændre på at TS ikke har været opmærksom på at man skal sikre sig at juli måned er med, 14 dage i forvejen. Sådan er reglerne.
    Og du skrev rejsekortet til mig, ikke ungdomskortet. Og jeg forklarede jo bare at jeg var igennem det sidste år og at der intet hjælp var at hente, det er ens ejet ansvar og de kan ikke rette i systemet når først måneden er låst.


  • #23   30. jun 2015 Team Grafik - Jeg ved ikke noget om hvad man gør, når måneden er låst. Jeg ved bare, at jeg selv før har fået dem til at ordne det, når jeg har glemt at bestille det, eller ikke har kunnet få det til at fungere - om måneden har været låst eller ej, kan jeg ikke huske. Om de kan hjælpe TS ved jeg ikke, men det kan aldrig skade at prøve. Det værste der kan ske er, at de siger de ikke kan gøre noget.

    Og ja, kan godt se at jeg skrev rejsekort, men jeg mente selvfølgelig ungdomskort. Det ændrer dog ikke på, at det jeg skriver er korrekt.


  • #24   30. jun 2015 Nu prøver jeg ihvertifald at ringe til dem i morgen for at høre om de kan gøre noget ellers så ved jeg det til næste år smiley havde bare ønsket at det stod et eller andet sted helt dengang man bestilte det så jeg var klar over det. Fandt først ud af det da jeg undrede mig over hvorfor det nye papir til kortet ikke var kommet endnu og så googlede det

  • #25   2. jul 2015 Fik jo ringet til dem i går og de var så venlige at sørge for at det blev ændret og sende det stykke papir til buskortet med A post så jeg fik det hurtigst muligt så jeg kan køre med bus hele juli måned smiley det kalder jeg god service smiley

  • #26   3. jul 2015 Der kan man bare se, så kunne det godt lade sig gøre alligevel. smiley
    Godt du ikke lyttede til dem, der ikke mente det kunne lade sig gøre. smiley


  • #27   3. jul 2015 Cts: Så lige at du skrev med at det lidt vild med de 58 kr for 25 km. Det er sådan at jeg kører med to busser hvor den ene kører igennem en zone som koster 20 kr og sparer 10 kr i den anden bus ved at vise billet. Den anden bus koster for sig selv 48 kr og kører igennem 5 zoner. Jeg sidder Ca en halv time i den bus og grunden med alle de zoner er at den kører igennem en masse hjørner af andre zoner hvis du forstår hvad jeg mener. Synes selv at det er en ret urimelig pris for 25 km smiley

  • #28   3. jul 2015 Okay, så forstår jeg det bedre. :o) For ja, det lød da lidt vildt. :o)
    Jeg giver nemlig omkring 34 kr. for 4 zoner - også 25 km. :o)


  • #29   3. jul 2015 Derfor er jeg også rigtig glad for mit ungdomskort smiley skulle jeg have et almindelig buskort så ville det koste Ca 750 kr hver måned bare for de 25 km og så er det jo bare en plus at jeg nærmest kan køre hele Østjylland rundt gratis smiley

Kommentér på:
ungdomskort i juli hjælp

Annonce