{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

starte som vegtar? gode råd? {{forumTopicSubject}}

sagen er jeg har et ønske om at skære ned på kød da jeg føler mig meget dvask og har ofte hovedpine og maveproblemer, men er usikker på hvordan jeg skal starte for tænker det bliver alligevel super kedeligt hvis jeg bare skal spise salat og grøntsager og ris (kan ikke tåle pasta) så søger egentlig råd til hvad vegetarer spiser især i starten smiley
sprang i bare ud i vegetar retter eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  starte som vegtar? gode råd?
  • #1   4. jul 2015 Vi køber mange Quorn produkter, som er erstatninger for kød. Et andet bud er Hälsans kök, som minder meget om Quorn - men har et lidt større udvalg af produkter. Kan ofte købes i Rema.
    Hvis du stadig er helt ny i det, vil jeg anbefale dig IKKE at prøve mærket Nutana, det synes jeg er virkelig ulækkert!

    Jeg har nu været vegetar i 6 måneder, og har aldrig følt mig mere frisk smiley Det hjælper helt sikkert på energien, at spise mere grønt og mindre kød.

    Men held og lykke med smiley

    Du (og dyrene, miljøet og andre mennesker i verden) vil helt sikkert takke dig senere


  • #2   4. jul 2015 Du kan prøve og søge på en masse blogge, der er en masse inspiration derude! Især veganer/vegetar grupperne på facebook smiley

  • #3   4. jul 2015 må gå på jagt efter dem det er ikke lige nogen mærker jeg har hørt før, men vi har en rema et par byer ovre så måske er jeg heldig smiley

  • #4   4. jul 2015 syntes jeg havde kigget på et par stykker men ved ikke blev så overvældet for det var mere diskussioner og ikke opskrifter men må lige kigge igen smiley

  • #5   4. jul 2015 Jeg er ikke vegetar, men spiser vegetarisk til hverdag. Jeg bor alene, så det er nemt bare at undlade at købe kød og så spise, hvad jeg har lyst til. Der findes virkelig mange lækre, nemme og kødfri retter. Prøv at finde nogle vegetariske/veganske blogs og/eller kogebøger. På den måde har jeg fået en hel masse inspiration, og fundet ud af, hvilke vegetariske alternativer der findes.Jeg er særlig glad for denne blog:
    https://miasommer.wordpress.com/
    På Facebook kan du finde en side, som hedder "Mad med medfølelse", som jeg også er ret glad for. Den er dog vegansk, og det er bloggen også


  • #6   4. jul 2015 F.eks (((VEGANSK MAD))) har tit opskrifter derinde, smiley Nu er det godt nok vegansk, men det er endnu sundere for dig end vegetar retter smiley

  • #7   4. jul 2015 tak! smiley
    min kæreste er og bliver aldrig vegetar så skal have fundet en god måde jeg kan få lavet mad til os begge uden jeg skal lave to forskellige retter, for det er meget det der har gjort jeg ikke er kommet igang noget før smiley


  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #8   4. jul 2015 noget der altid falder i min kærestes smag, er blandede grøntsager i kokosmælk og karry. Hvis det skal være billigt, bliver det en pose frossent blendet wok grønt og ananas på dåse, men det kan med fordel laves med friske grøntsager i stedet smiley

    Og så er jeg enig med en anden om at nutana er mindre lækkert. det kan godt gå an, men kan du finde vegetariske patties eller pølser et andet sted, så gør det. jeg ved at Irma, rema og meny tit har vegetariske og veganske ting. har for nylig set vegansk ost i en meny, og hvis ejg havde penge til det, havde jeg taget dem med hjem smiley soy4you sojagranulat syntes jeg er godt at bruge til fx lasagne, hvis man savner kød konsistensen.

    Hvad er det i pasta du ikke kan tåle? for du kan jo evt. prøve bønnepasta, som kan findes i kvickly, bilka, føtex og irma ved jeg. ellers få fat i en masse forskellige bønner, både tørre og på dåse, kikærter, bulgur, quinoa osv smiley


  • #9   4. jul 2015 jeg ved det ikke for er ikke gluten allergisk men får et mindre sammenbrud i mine tarme hvis jeg spiser for meget pasta smiley

    har desværre ingen Irma herude på landet smiley men vil prøve og kigge, ved ikke hvor vegetar/vegansk venlig min lokale Meny er men det er værd at kigge efter smiley

    Men tak! smiley vil prøve og kigge smiley


  • #11   4. jul 2015 hvor kan det købes? smiley

  • #13   4. jul 2015 bor i Nordjylland så ingen Irma smiley

  • #16   4. jul 2015 tak Lykke! smiley
    Ja har tænkt på det flere gange men har haft en dårlig oplevelse med en vegetar resturant så det har nok været med til at jeg har bakket af, kan nok ikke sige helt farvel til kød men er jeg bare vegetar 80% af tiden er jeg tilfreds smiley


  • #17   4. jul 2015 elsker chili og karry haha så må vist prøve mig frem smiley

  • #19   4. jul 2015 har en Meny tæt på så vil prøve at kigge derinde smiley ligger de adskilt eller nær kødet? smiley

  • #21   4. jul 2015 okay smiley

  • #22   4. jul 2015 Selve opskrifterne begynder fra side 20 smiley Håber at det kan give lidt inspiration

    http://dyrenesalliance.dk/veg/kogebog.pdf


  • #24   5. jul 2015 Du kan ikke leve af salat heller smiley
    Prøv at læs lidt om at være vegetar på Google, der kan du finde mange opskrifter, samt forslag til erstatning for kød, så du stadig for de proteiner du behøver.

    Du kan sagtens bare springe ud i det. Det gjorde jeg.
    Ellers ville jeg nok foreslå, at starte med kun at spise fisk og kylling (som Self er øko :-P), den første månedstid. Grunden til dyre valg er nok fordi de har haft det bedre end de andre dyr. Hvis man køber øko Self smiley


  • #25   6. jul 2015 Altså jeg kan ikke kalde mig helt for vegetar da jeg spiser kylling og en lille smule fisk, men mit bedst råd er bare at springe ud i det! smiley

  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #26   7. jul 2015 forresten, husk at få alle 9 slags amino syrer (komplet protein). det plejer man at få fra kød, men kan sagtens opnås ved at spise varieret. bla. gærflager, quinoa og hørfrø har komplet protein smiley

    gærflager indeholder også B12 som er et vigtigt vitamin. man kan få det fra mælk og mælkeprodukter som vegetar, men som veganer skal man tage tilskud eller spise gærflager (husker ikke om der er andre veganske ting der indeholder B12). de er lidt dyre og ligner fiskefoder, men lugter meget bedre, og kan virke som ost.
    https://thomaserex.wordpress.com/tag/vejledning/


Kommentér på:
starte som vegtar? gode råd?

Annonce