{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

skæv bækken? {{forumTopicSubject}}

hejsa!
jeg har det sidste lange tid tænkt over om jeg var skæv i kroppen da jeg har sat skæv i min sadel.
jeg har så i mange måneder været obs på hvordan jeg sad i sadlen og prøvet at rette det op hvilket også har lykkedes mig meget!
dog lagde jeg mærke til på vej ud til hesten idag jeg sad skævt på min knallert. har idag også været obs på hvordan jeg sad osv og tror ikke det har gået væk selvom jeg har på banen lykkedes mig at sidde lige.
så er i tvivl om jeg har et skævt bækken måske??

hvem burde jeg kontakte?
hvad kan jeg øve for at sidde lige i sadlen?
døjer med ryg- og skuldersmerter. har det betydning??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skæv bækken?
  • #1   1. aug 2015 Jeg er også skæv i kroppen.. Når jeg cykler drejer jeg min højre fod ud af på pedalen. Og kan også mærke jeg sidder skævt på hesten..
    Jeg er dog lidt nervøs for at prøve at rette op på det når jeg har været sådan hele livet..
    Men følger lige med i tråden:-)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   1. aug 2015 Du skal kontakte en fysioterapeut :-), samt sørge for at få din sadel og hest tjekket også

  • #3   1. aug 2015 har fået en henvendelse til fysterapeuten af lægen oga min ryg og skuldre men har ikke råd til det da min hyp koster knaster smiley det er ligemeget hvilket en af hestene jeg sidder på så har jeg sat skævt. sadlen til ama passer. sonny har ikke nogen sadel lige pt. smiley det var også meningen sonny skulle ha fysterapeut eller kranio sakral men igen. i have no moneys smiley

    tak for det hurtige svar amt! smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   1. aug 2015 mon ikke at du kan skrabe de 300 sammen som det koster?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   1. aug 2015 og smerterne i ryg samt skulder kan sagtens skyldes skævheder i bækken eller lænd smiley

  • #6   1. aug 2015 ret svært pt. skal lige ha styr på hvad penge jeg har at kunne bruge af i denne måned.
    men jo, burde sgu snart få ringet og få en tid. min ryg og skuldre driver mig til vanvid smiley


  • #7   1. aug 2015 okay! smiley
    altså begyndte at få smerterne i slutningen af april. Det startede i højre skuldre, så i venstre og i ryggen. smerter er blevet værre og oftere siden jeg faldte af. min læge mente dog det var oga mit arbejde hvilket jeg ikke mente det var. han kunne ihvertfald ikke hjælpe mig end andet and at henvise mig til en fysterapeut smiley


  • #8   1. aug 2015 Jeg har haft en låsning i ryg og ja det koster ca brugt 10 gange kiropraktor og efterfølgende det samme hos fys. Men ved du hvad det er det hele værd frem for et. Liv i smerter. Og ja havde jeg ikke tænkt giv tid, det går nok over giv tid det går nok over havde jeg måske kunne klare mig med langt mindre, for som du selv siger du bruger din krop frokert. Du trækker dig skæv og bygger muskler op forkerte steder, og derfor jo længere du venter jo sværer blir det for dem at rette dig op, og jo dyrer vil det ende ud i. Præcis som med hestene, løs problemet med det samme eller tæk tiden og regningen vokser. God bedring

  • #9   1. aug 2015 Skal ikke moralprædike men husk nu lige du skal have din krop resten af livet.
    I min verden hedder det no money no horse! Jeg kan undvære mange materielle ting men massør ved behov, tandlæge osv det skal der bare være plads til og sådan er det bare


  • #10   2. aug 2015 Betina: Der kan jo komme perioder i ens liv hvor pengene er små, og så må man jo klare sig med det man har.
    Jeg syntes det er unfair at sige at folk der ikke har et ekstremt overskud hver måned ikke kan have hest.. Selvfølgelig skal hesten have det den har brug for, men jeg syntes også det er i orden at tænke på sig selv og økonomien i visse situationer.


  • #11   2. aug 2015 Jo men så har man lavet en opsparing i de perioder der så var overskud. Hvad hvis hesten bliver syg? Det er jo så det næste problem. Men det er bare en tanke, er sikker på at pågældende hest har det den har behov for. JEG kunne bare ikke leve med den stressfaktor hele tiden at håber hesten ikke blev syg

  • #12   2. aug 2015 Betina: Ja måske har man lavet en opsparing, men måske er den også brugt??

  • #13   2. aug 2015 Jeg har haft skævt bækken, to skæve nakkehvivler og nogle skæve ribben. (efter et trafikuheld)
    Og jeg vil helt uden at tøve sige at kan nogen hjælpe dig, så er det Aktiv Form i Odense! Det kan ikke forklares hvad din kan, men en behandling er nok til at overbevise hvem som helst om at de kan noget helt specielt!


  • #14   2. aug 2015 Hvis det er knogler der er skæve vil jeg ikke anbefale fysioterapeut.
    Jeg fandt det sted der skulle være det bedste af det bedste for en pige en min situation. Jeg gik der i et halvt år, og havde tre forskellige fysioterapeuter inde og kigge på mig fordi de ikke kunne finde ud af hvad der var galt.
    ikke en bemærkede mit bækken og nakkehvivler var skæve. Trods det de alle havde haft fingrene i min nakke.
    Kiropraktoren kunne tilgengæld rette op på det. Her blev valgt en kiropraktor der opvarmer og massere kroppen først, inden hun knækker. Alt andet ville jeg fraråde.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   2. aug 2015 black beauty : der er endnu ikke evidens for støt kiropraktik virker, og fordi at du har haft en dårlig oplevelse er det ikke ensbetydende med at det er det forkerte vælg smiley

    en behandling kan sjældent stå alene, og det kræver derfor specifik træning ved siden af for at fjerne fejlen/ blive ved ved den rettelse der er lavet.

    fysioterapi er mere trænings baseret, hvor træningen er en stor del af behandlingen, hvor mod kiropraktik stort set bare er knæk og bræk, også videre.


  • #16   2. aug 2015 Jeg vil også anbefale dig en fysioteapeut. Har du ikke en forsikring der kan dække? vi snakkede med vores praktiserende læge, og fik en henvisning.

  • #20   2. aug 2015 Er det okay at jeg stiller et spørgsmål? smiley
    Hvis man har mistanke om at man er skæv i kroppen, men ingen smerter har, så kan man ikke gå til fyssen uden at skulle betale af egen lomme? Det generer ikke min hverdag ender end i ridningen..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   2. aug 2015 Nej det kan du ikke smiley

    du skal stortset altid selv betale med mindre forsikringen dækker.


  • #25   2. aug 2015 Okay har kigget lidt på mit budget og jeg tror måske jeg har råd til det smiley

    Jeg vil ret gerne ha i holder jer til emnet. i kender i til hvorfor jeg har hesten og ingen penge og ingen kan hjælpe mig så jeg synes ikke i skal blande jer i det. prøver at behage min hest så godt jeg kan og hvis det så skal gøres at jeg skal ha ondt så gør jeg det gerne. Ved jo godt selv det er utrolig dumt men sådan er det bare.

    Netop fordi jeg ikke har penge til mig selv er NETOP fordi min hest er startet på medicin. endnu en udgift som har gjort økonomien lidt svært + jeg skylder penge. Derfor så hold jer til emnet istedet for det andet.

    Jeg takker rigtig meget for alle jeres svar smiley jeg vil helt klart ringe til fys når jeg har tid og hører dem ad hvornår jeg kan blive tjekket smiley Snakkede også med min mor og hun sagde at nogengange så sender de bare en regning og så skal jeg først betale engang i næste måned (september er en go måned for mig) så jeg kan måske få det til at fungere smiley

    Anette - det er også den fyr i esbjerg jeg vil ringe til smiley Min mor går der selv smiley

    Når alt dette er sagt skal min hest nok også tjekkes med fys. dog skal han lige ha ordnet alt det andet først såsom smeden (ja den dumme smed vil ikke komme herud før d. 12 og min veninde og jeg har prøvet at få fat i ham siden den 1 juli!!!) Og medicinen han endelig er begyndt at virke på smiley Ved ikke hvor lang tid det holder men håber det holder på 2-3 måneder! smiley Så Ja det er lidt et længere projekt når man ingen hjælp kan få og økonomien er stram ligenu smiley



  • #28   3. aug 2015 Vil lige sige jeg overhovedet ingen smerter har i bækkenet!! Men er bekymret for jeg er skæv! smiley
    Jeg har ryg og skuldersmerter men det er også det smiley

    Men du må gerne skrive en pb hvor du uddyber, evt et nr som jeg kunne få ringet netop til hende smiley


Kommentér på:
skæv bækken?

Annonce