{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

spørgsmål til udlån(hest) {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig, og meget i vildrede -
Hvis I vælger at udlåne jeres hest i en tid - hvad ville grunden være?

Jeg har meget meget lidt tid til min hest, men vil på ingen måde sælge, da jeg elsker min hest MEGET! smiley - Men syntes også at det er synd, at hun for det meste bare går.
Hun får slet ikke nok motion, hvilket jeg er udmærket klar over, og sommergræsset kan efterhånden ses lidt for meget.... smiley
Hun er en super lækker dressurhest, og kan rigtig meget, Det var planen at vi skulle træne mere, og begynde nogle stævner sammen, men det er ikke blevet til noget. (endnu)
Det ikke nemt med familie/børn og 9-17 job hver dag. så pt. er det kun weekenderne jeg rider - hvilket jo ikke er nok.

Der er ingen ridebane hvor jeg står (svigerforældre) men låner en, som ligger 15-20minutters ridt derfra. men syntes det er langt at ride, for bare ½ times tilpas træning (fordi mere kan hun ikke pga. kondi, eller mangel på samme)

Hvad ville du/I gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til udlån(hest)
  • #1   13. aug 2015 hvad med at finde en part til hesten så den bliver stående og du stadig har mulighed for at ride din hest når du har tid ? smiley

  • #2   13. aug 2015 ~Stephanie Holst !~ Det kunne man også - Jeg tænker meget over forskellige muligheder.
    smiley


  • #3   13. aug 2015 det var nok den mulighed jeg ville vælge så synes jeg også bedre man kan holde øje med om det hele går som det skal og ikke pludselig står med en skadet hest som ikke er blevet opdaget i tide osv smiley


  • #4   13. aug 2015 Ja, det har du helt ret i. Det er faktisk nok slet ikke en helt skidt idé du havde der smiley og hesten er under de forhold hun kender osv. hmm smiley
    Mange tak


  • #5   13. aug 2015 lige præcis smiley
    plus så står du ikke pludselig med hesten igen hvis låner om bestemmer sig så hesten skal flyttes igen smiley
    og det var så lidt smiley


  • #6   13. aug 2015 Hvis jeg var dig så ville jeg få en part smiley Udlån er frygtelig risikabelt og du risikerer at tingene gå galt. Taler desværre af erfaring. Hvis du får en part kan du stadig selv ride hende et par gange om ugen og du kan holde øje med hende smiley Evt. kan du jo være fleksibel og få hende opstaldet et sted i nærheden et sted du og parten bliver enige om hvis parten selvfølgelig afholder en god del af det, da parten jo rider hende det meste af tiden smiley Så bliver det ikke som sådan dyre for dig smiley

  • #7   14. aug 2015 Jeg har haft udlånt to ponyer da jeg blev for stor til dem og min hest i forbindelse med længerevarende sygdom.

  • #8   14. aug 2015 Jeg har lånt et par heste, og det har været succesoplevelser, så jeg synes et eller andet sted det er noget fis at man ikke vil udlåne pga risikoer.

    Min hest er en KS hest, og jeg ved at jeg på et tidspunkt ikke får tid til hende hver dag, og der ville jeg også ,,bare" have valgt at finde en evt helpart. Du kan jo stadig tage ud og klappe hesten, og tage en tur i ny og næ smiley


  • #9   14. aug 2015 Jeg ville personligt foretrække en part fremfor udlån.. Man kan risikerer at personen som låner ikke passer godt på hesten, har hørt flere trælse historier herinde. Men selvfølgelig kan man også finde en super god låner smiley Men ville dog selv have det bedst med en part og at den så bliver stående samme sted smiley

  • #10   14. aug 2015 Tak for jeres gode kommentarer, jeg tror selv personligt, at jeg fortrækker en part, så hun også bliver hvor hun kender omgivelserne.
    hun er lidt en speciel pige, så tror faktisk det ville være det bedste, hvis jeg endeligt tager beslutningen smiley
    smiley


  • #11   14. aug 2015 Jeg har valgt at ville udlåne min hest, han har været udlånt før, og der udlånte jeg ham fordi at jeg efter et fald fra ham var meget nervøs for at ride ham, så fik ham ikke brugt og det synes jeg bar ikke var fedt..
    (udlånet gik ikke skide godt så efter 2måneder fik jeg ham hjem igen og fik i stedet en part som havde part på ham i knap 6måneder)..

    Nu skal han udlånes igen.. og det er fordi min anden hest skal flyttes til et sted med ridehus, og har ikke råd til både at betale for at den står et sted med ridehus og have min anden også desværre


  • #12   14. aug 2015 Jeg har 2 gange lånt ud, 2 gange fik jeg en smadret hest hjem. Jeg gør det aldrig igen! Så vil jeg hellere have en part eller se den blive fed og doven

  • #13   14. aug 2015 Det handler jo om at finde den rette låner -med en enkelt undtagelse, har mine erfaringer kun været gode. Og den ene gang det ikke gik som håber, handlede det ikke om ødelagt hest, men om at den bare havde været foldbums (aftalen var at den blev redet og jeg betalte en god del af opstaldning, smed mm.) -det kunne den altså osse have været hjemme.

    Jeg har ved de fleste udlån haft tæt kontakt med låner -min ene pony var lånt ud 3 gange, og alle 3 gange til virkeligt gode hjem. Kun hesten som var lånt ud pga sygdom (og som var den der ikke blev redet) var lidt akut-udlånt og ikek med ret meget kontakt.

    Jeg kunne godt finde på art låne ud igen -det kræver blot at hesten ikke SKAL udlånes her og nu, så man har tid til at finde den rette.


  • #14   14. aug 2015 Jeg troede også jeg havde fundet den perfekte der skulle låne min hest, men jeg tog fejl . Blev nød til at hente ham hjem . Fik en hest hjem der vejede ALT for lidt og havde ændret sig fuldstændig personligheds mæssigt . Så ville nok vælge en part, så kan du jo også stadig ride engang imellem og Så er du stadig inden over hvad der sker med heste

  • #17   14. aug 2015 Jeg har min ene hest lånt ud, i starten var det af økonomiske grunde, (skilsmisse, og flytning). Låner betalte alt på hesten bortset fra forsikring. hun lånte hesten i 3 år tror jeg, på de vilkår. så havde hun ikke råd til at have hesten, men var ked af at skille sig af med den, og vi lavede vilkårene om.
    i dag har hun stadig min hest, jeg nænner ikke at tage den fra hende og hun knus elsker den krikke. så selvom det ville være billigere for mig at tage hesten hjem, er den stadig lånt ud, og har snart været det i 7 måske 8 år.
    låner betaler hø og smed, jeg betaler alt andet.


  • #18   17. aug 2015 Stald Z - Jeg er fra Solrød Strand - lidt syd for KBH.

Kommentér på:
spørgsmål til udlån(hest)

Annonce