{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Retfærdig pris for opstaldning? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Hvad ville være en retfærdig pris for opstaldning, hvor dette er inkl:

Stor boks, 25m2
Fri kvalitets wraphø (tørt)
Halm
Udendørs ridebane med lys
Ridehal
Fodring morgen
Udlukning morgen
Græsfolde (opdelt efter behov)
Spring til fri afbenyttelse
Gode turmuligheder

Stalden ligger på Djursland.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retfærdig pris for opstaldning?
  • #1   23. aug 2015 Bliver der fodret også? vil sige omkring 2000 kr. hvis det er med fodring også.

  • #2   23. aug 2015 25 m2 boks?! Det er dælme en noget stor boks - det er halvdelen af vores stue! smiley

    Men det kommer vel an på hvad de andre steder omkring jer tager, heromkring koster et sted med store bokse (de er nok 9-12 m2, tror de er enten 3x3 eller 3x4), to udendørs dressurbaner (20x60), fri afbenyttelse af spring, ridehal (20x40) samt inkl. alt og også gode turmuligheder, vidst lige omkring 1900 kr. smiley

    Hvor jeg står giver jeg 700 kr. for følgende til en kat. 1 (prisen er uafhængig af hestens/ponyens størrelse, ligeledes er boksens størrelse) :
    Stor boks (3x3)
    Hø/wrap ad libitum på fold samt der gives hø i boks om vinteren (og det er også lidt ala. ad libitum, der er i hvert fald altid nok hø til den enkelte hest til hele natten)
    Halm
    Udmugning
    Fodring (skal selv blande foderet, men dette er dog fordi min skal have nogle tilskud, så jeg har det bedst med selv at blande det)
    Ind- samt udluk
    Fri brug af trailer

    Kort sagt er det eneste jeg strengt taget skal gøre, at blande hestens foder smiley Og dette kunne jeg også godt betale mig fra, så ville det så blive noget andet foder (jeg bruger ikke det foder de bruger på opstaldningstedet, da det ikke fungerer til min hoppe) smiley


  • #3   23. aug 2015
    Kig på stederne omkring dig :o)

    Jeg giver 1200 kr for følgende vinter og 1000 for sommer.

    Ud/ind lukning
    Morgen og aften fodring - evt. en til middag/eftermiddag om vinteren
    Fri grovfoder på fold og boks - kører det dog selv på folden med trillebør hver dag, men må gerne stille en kasse eller andet derud
    Ridehus 20x40
    Ridebane 20x60
    Ok tur muligheder
    En del muligheder for forskellige spring/man kan fint bygge en hel bane

    Og køber så selv foder og strøelse.

    Kan købe halm ekstra for 200 kr pr. måned - men du har ikke indluk og aftenfodring med, så ville egentligt ikke give mere end de 1200 kr.


  • #4   23. aug 2015 Hov, ja der er så også ridebane, gode turmuligheder samt spring på det opstaldningsted jeg står, det glemte jeg da lige at skrive på smiley

  • #5   23. aug 2015 Jeg gav 1800kr inkl foder, udmugning, samt indluk, så jeg vil skyde på at 1400-1500kr er en retfærdig pris.

  • #6   23. aug 2015 Lige pt. ligger vores priser på 1000,- inkl halm, og 900,- excl halm (Hvis nu man bruger spåner, træpiller eller andet). Er det helt galt?

    Rideskoler omkring os tager i gnmsnit 1900,-. og det svinger meget ved de private steder, da de fleste er helt selvpasser stald, og enkelte er med pasning. smiley


  • #7   23. aug 2015 Det skal lige siges (skrives?) at vores stald ikke er noget helt nyt fancy noget. Men stadig i god stand, med højt til loftet og sådan noget.

  • #8   23. aug 2015 Synes det lyder fair nok - men stadig, er jeres bokse virkelig 5x5, siden du skriver de er 25m2? For det er da helt vildt så store de boks er så smiley

  • #9   23. aug 2015 yes - det er totalt luksus bokse! Muligvis er de kun 20 m2. De er i hvert fald 4,? x 5 m.

Kommentér på:
Retfærdig pris for opstaldning?

Annonce