{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

PTSD nogen der har lyst til at dele deres erfaring osv? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Først håber det er den rigtig kategori den er lagt under

Men ja som man kan læse af overskriften handeler det om PTSD (posttraumatisk stresssyndrom)
Jeg har i sidste uge fået stillet 3 diangoser af min psykiater den ene var vi godt mere elle mindre klar over nemlig OCD men så fik jeg af vide jeg os havde angst og den har på nogen pungter sammen med PTSD og det havde vi ikke lige set komme

Men inden folk siger at det er nok at det er kun folk som har været i krig osv så kan folk der har oplevet andre voldsomme ting også få det (ville ikke komme nærmer ind på hvad)

Men nu skal jeg så i gennem noget forløb for at finde ud af hvad der skal gøres osv men skal os starte på nogen pille

Men det jeg vil er at høre om der er andre her inde der evt lever med PTSD som har lyst til at skrive til mig hvordan deres hverdag er osv og evt folk der har været i et forløb for PTSD hvordan det var
I behøver self ikke skrive hvad der var skyld i bliv konstatere med PTSD

Hjælper heste os jer til at få det lidt nemmer når i kan komme ud og bare være sammen og hygge med jeres hest/pony
Jeg ved selv at heste hjælper meget på mig da jeg stresser af når jeg er ude ved hestene


Men hvis nogen har lyst til at fortælle mig om sine egen erfaring med hvad der kan hjælpe osv må i meget grene skrive self også privat
Håber nok os og kunne møde nogen mennesker med PTSD smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PTSD nogen der har lyst til at dele deres erfaring osv?
  • #1   4. sep 2015 Hej smiley
    Jeg har ikke selv PTSD, men har mødt mennesker med det, i forbindelse med min uddannelse til sygeplejerske- jeg har mødt både krigsofre og ofre for fx. indbrud med PTSD. Så jeg har set, hvor svær en dagligdag en sådan diagnose kan give. Der hvor jeg var i praktik, behandlede de somme tider PTSD med EMDR-behandling. I korte træk går det ud på, at når man møder et traume, så kan man risikere, at det lagres forkert i hjernen, således at den angst man følte ved traumet, kan fremkaldes lige så stærkt igen, uden at der egentlig er en reel grund- ved EMDR behandling arbejder man med at "omlagre" traumet, så det kommer til at befinde sig det rigtige sted i hukommelsen smiley Det blev i sin tid udviklet til krigssoldater med PTSD.
    Jeg ved ikke, om det er muligt for dig, men du kan undersøge det. De fleste kom 100% over deres PTSD og kunne nu lægge angsten bag sig.
    http://www.emdr.dk/

    God bedring smiley


Kommentér på:
PTSD nogen der har lyst til at dele deres erfaring osv?

Annonce