{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Hestevisker {{forumTopicSubject}}

Ville i turde og lade en hestevisker fortælle om ens hest skal blive himmelhest ? smiley

min hest har mus i begge knæled i hans bagben, jeg synes han virker ok, dog er han halt lige nu, kun i trav, men småtgående i de andre gangarter, han er også overvægtig nu, nok 100 kg så det påvirker også hans gang.

men overvejer at få en heste visker til at spørge ham om hvad han tænker med fremtiden og om han har et ønske !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestevisker
  • #1   28. sep 2015 Er i tvivl om hvem du mener? Hestevisker er jo ikke dem som "snakker" med hestene. Men en træner som kan aflæse hestens kropssprog.

  • #2   28. sep 2015 Det du snakker om lyder som dem som han telepati. Og nej ville aldrig lade dem bestemme det da jeg ikke er i tvivl om det fup.

    Snak med din dyrlæge omkring det


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   28. sep 2015 en eller anden "spirituel" person, skal ikke afgøre eller fortælle om en hest skal aflives eller ej.. det er dit ansvar som ejer at vurdere det, evt. i samarbejde med et par røntgenbilleder og en dyrlæge.

    du ved jo ikke om den hestevisker, hvad det nu kaldes bare snakker for at tjene penge.


  • #5   28. sep 2015 Jeg kunne aldrig, aldrig, aldrig finde på at træffe en beslutning alene på baggrund af hverken en hestehvisker eller telepatør! Der skal for mig foreligge flere parakliniske undersøgelser, inden jeg vil tage nogen beslutning af den kaliber! Og jeg synes faktisk det vil være rigtig uansvarligt som dyreejer at træffe sådan en beslutning alene ud fra ordet af en hestehvisker/telepatør!

  • #6   28. sep 2015 jeg synes ikke at man skal skælde personen som har lavet dette indlæg ud. Hun søger jo bare svar.

    Personligt ville jeg nok ikke selv gøre det, da det er noget man selv skal beslutte og jeg tror at hvis man slanker hesten ville det måske hjælpe (jeg gætter kun, for jeg aner ikke en skid om det) smiley


  • #7   28. sep 2015 Du kan godt høre en hestehvisker/telepatør om hvordan hestens livskvalitet er lige nu, men beslutningen om aflivning bør ALTID tages mellem ejer og evt. dyrlæge, der kan vurdere hvordan hestens fremtid ser ud, kvalitetsmæssigt. Det kan en telepatør ikke fortælle dig. smiley

  • #10   28. sep 2015 Nej, det ville jeg aldrig.

    Ikke om en aflivning skulle afgøres af de "svar" den her person får ud af at "snakke" med min hest. Kunne aldrig DRØMME om at vægte det højere end faktiske undersøgelser.

    Som du kan se tager jeg meget afstand fra sådan noget. Og som de andre synes jeg også det ville være hamrende uansvarligt at træffe sådan en beslutning på grundlag af en "samtale med hesten".


  • #11   28. sep 2015 tak for alle jeres svar, jeg tror på telepati, men får jeg af vide at han ikke har det så godt, vil jeg snakke med min dyrlæge inden jeg tager stilling til noget.
    Han er mit hjertebarn men vil ikke have han skal være her for min skyld, så derfor er jeg bange for hvis han har det skidt... men jeg synes han virker ok og tilpas smiley han er en speciel hest som i kan se på billedet smiley


    profilbillede
  • #12   28. sep 2015 Jeg ville virkelig virkelig virkelig træde varsomt hvis jeg brugte telepati. Har din hest det dårligt burde det kunne ses ud fra diverse undersøgelser og sund fornuft, ikke gætværk - som i: du stoler på ord fra en tilfældig person og har IKKE en jordisk chance for at vide om der overhovedet er belæg for det, personen siger. Godt at du vil snakke med din dyrlæge før du tager stilling til noget smiley

  • #13   28. sep 2015 Tror man selv skal opleve en telepatør snakke med sin hest, før man tror det. Jeg lover, prøv det, og man vil ikke tvivle et sekund på dem. Nogle har de evner, og jeg synes det er SÅ fantastisk!! Kan ikke se hvordan det kan være fup, når telepatøren kun opkræver navn og beskrivelse af hesten, og derudfra kan fortælle dybt personlige ting, som kun hesten og en selv ved. Men man skal opleve det før man tror det. Kan kun anbefale det. Synes du skal få en til at snakke med ham. Det hjalp mig rigtig meget, da ham af min stod/står med sceneskade. Men selvfølgelig skal dyrlægen se på ham også, selvfølgelig. Telepatøren leverer jo bare det videre din hest har fortalt hende :))

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   28. sep 2015 stephanie: det kaldes gode taleevner og manipulation smiley

  • #15   28. sep 2015 Forklar nærmere? Vil gerne vide hvordan du for det til at være fup?
    Fjerntelepati: telepatøren sidder i eks. KBH mens jeg sidder i vest Jylland - hvordan skulle det være muligt? Da hun har specielle evner, og er i stand til at kommunikerer med andre dyr


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   28. sep 2015 stephanie: fordi folk lærer at snakke så man hopper i med begge ben.

    hvis du en dag har det skidt på en underlig måde, så Google dine symptomer - pludselig har du samme symptomer som ved kræft, depression eller stress, også selvom at du aldrig har opdaget halvdelen af symptomerne.


    hvis telepatøre var så dygtige, hvorfor er sådan en samtale så ikke første forsøg når man står med en syg hest, frem for at smide 10.000 kr. i en undersøgelse ved dyrlægen?

    telepatøre (nogle har nogle specielle evner, men det er 1 ud af 1.000.000), lærer at snakke så alt pludseligt passer til din hest, også snakker de så det kan passe på næsten samtlige heste. siger de noget forkert, jamen så for de kringlet deres svar, så de ud fra hvad du som ejer står og siger passer ind.


  • #17   28. sep 2015 Jeg tror på telepati men jeg tror ikke på heste eller andre dyr har et begreb om døden ig hvad det betyder at dø så derfor ville jeg aldrig bruge telepati i sådanne situationer.

  • #18   28. sep 2015 AMT, har haft flere telepatøre og det forgår slet ikke på den måde. De rammer plet, fortæller om mit udstyr, mit opstaldningsted og min hest og dem omkring min hest - specifikt og helt præcist.

    Er enig Julie, en dyrelæge skal altid inddrages før der besluttes noget. Tror dog hesten er bevidst om hvad det vil sige at dø. Det ligger jo til hestens natur, at flygte fra døden, så jeg tror faktisk de er bevidste om døden :))


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   28. sep 2015 stephanie: helt sikkert smiley

    hvis man er en god taler, og kunden er naiv nok, så kan alt passe sammen smiley

    en hest vil aldrig kunne forstå hvis et menneske spurgte den ind til døden, heste ved ikke hvad DØD det er for noget, heste og mennesker taler ikke samme sprog.


  • #22   28. sep 2015 Så nemt er det bare ikke. Du har tydeligvis ikke prøvet det selv. Nej heste og mennesker taler ikke samme sprog. Men nogle mennesker er i stand til at snakke hestenes sprog, eller "snakke til deres tanker". Det okay du ikke tror på mig, synes bare det er en skam, da det er en fantastisk oplevelse at få lov til at spørger sin hest om alt mellem himmel og jord. Få løst problemer.
    En telepatør snakkede med min pony, Lucas. Hun fik hans navn og og beskrivelse af ham. Hun fortalte mig, at han sagde at bunden i den NYE ridehal var alt for dyb til ham. Vi var lige flyttet og der var lige kommet massere af ny bund i. Lucas kunne rigtig godt lide sit engelske hovedtøj uden næsebånd, sjovt nok sådan en jeg har smiley han kunne godt lide sin saddel, men der skulle bare være lammepad under, jeg havde lammppad og brugte den on/off. Hun nævnte selvfølgelig meget mere, men gider virkelig ikke til at skrive det hele ned smiley
    Siger bare, det er nemt at side og skyde det ned, når man ikke selv har prøvet det. Synes ikke dine argumenter holder.. De kan jo ikke bare ramme så meget plet, uden at ha snakket med ham - det er umuligt.


    Der er jeg godt nok helt uenig med dig Sværke. Vi må tage den i morgen, for jeg vil gerne i seng, godnat smiley
    PS. Telepatøre oversætter jo de følelser eller billeder hun får fra hesten. Det er hende der opsøger kontakt til den, og ja nogle heste gider ikke snakke, men de fleste vil gerne da det er en enestående mulighed for dem at fortælle hvad der nager dem.


  • #25   28. sep 2015 Heste funderer jo ikke over begrebet "død". Hvordan vil man spørge hesten ind til dens egen død? Hvordan vil man sende denne følelse? Når den ikke reflekterer over døden, hvordan er det så muligt at få den til overhovedet at "snakke om" døden?

    Jeg må være ærlig og sige, jeg tror nogen mennesker har specielle evner, men at kunne telepatere med hesten så man selv mærker dens smerte.. det tror jeg er indbildning, fordi man har overbevist sig selv så meget om det smiley


  • #26   28. sep 2015 Synes det er en lidt uhøflig udtalelse Fünke... Det er jo oftest ikke en selv der opsøger evnerne, men evnerne der bare er der. Nogle har dem, og det har Katrine tydeligvis, udfra det hun beskriver.

  • #27   28. sep 2015 Det må du undskylde, kan godt se det lyder barsk, men jeg har bare meget, meget svært ved at forestille mig det, af de samme grunde som Sværke nævner smiley I fremstiller hestene som selvreflekterende individer der sagtens kan fundere over døden og andre begreber.. det er bare så, så langt fra min opfattelse af hvordan hesten fungerer

  • #28   28. sep 2015 hvordan kan man vide om heste ikke funderer over døden? Man har jo aldrig spurgt dem vel?

  • #29   28. sep 2015 Bitten - det er de ikke i stand til. Hvis de var så selvreflekterende skulle du nok se, at de ville reagere meget, meget anderledes på alverdens situationer smiley

  • #30   28. sep 2015 og hvorfra ved du at de ikke er i stand til det? jeg kendte en hest som var pænt mærkelig.
    jeg siger ikke at jeg tror på alt det telepati men jeg tror at man aldrig skal sige aldrig for in the end kommer det til at bide en lige i røven igen


  • #31   29. sep 2015 Det handler jo rent anatomisk om, at heste ikke har den del af hjernen, hvor "personligheden" sidder. Mennesket er det dyr med den største frontallap, som tillader os at tænke, bestemme bevægemønstre og handle derudfra. En abeart er den med den næststørste, som dog stadig er væsentlig mindre end menneskets. Hesten kan simpelthen ikke tænke og planlægge en handling, for de har ikke den del af hjernen til det! Det er derfor vi taler om instinkt. Hesten reagerer her og nu på det, den oplever. Hesten mærker tørst, den opsøger vand. Hesten hører en ukendt lyd, den vil væk. Sådan fungerer hestens hjerne.
    Heste er så primitivt indrettet, at jeg i bund og grund ikke tror, at mennesker kan forholde sig til det - for vi har jo selv så meget mere at byde ind med. Der er jo f.eks. en grund til, at en hest ikke halter ved små smerter; instinkter som sidder dybt begravet i hesten. Man kan jo ride på nogle heste i lang, lang tid med en forkert sadel f.eks., inden de udviser det mindste. Hvis de var så bevidste omkring deres smerte og os mennesker, ville de jo vide, at vi er der for at passe på dem og derfor ønsker at vise os den smerte?

    Og lige en tilføjelse: nej, følelser er absolut ikke ubevidste! Man er da udemærket klar over, hvad man føler og som regel også hvornår. De er autonome, fordi vi ikke kan styre dem, men de vil altid være bevidste!


  • #33   29. sep 2015 Og Magdalene, hvordan kan den så reflektere over sine hjem, sin fortid og sin fremtid?
    Hvis hestene kunne ræsonnere som i siger, så ville de da aldrig opføre sig, som de gør, for så ville de kunne ræsonnere sig frem til at busken ikke er farlig og andre lignende ting. Det er da spændende, at de reagerer på deres instinkter som de gør, hvis de i virkeligheden er i stand til reflektere over dem selv og deres liv, og ræsonnere som vi mennesker? smiley


  • #35   29. sep 2015 Magdalene, og derfor giver det heller ikke mening at hesten skulle kunne reflektere over sine tidligere hjem, sin fortid, og reflektere over at den hellere vil dø end at blive solgt smiley

  • #37   29. sep 2015 Ja, lige præcis, og når du nævner indlæringsteori ved du også, at den ikke står og reflekterer over sin fortid. Derfor giver det slet ingen mening at tro, at den skulle kunne reflektere over, at den hellere vil det ene frem for det andet (vil dø frem for at blive solgt) smiley Det du påstår at hesten har "sagt" går direkte imod al indlæringsteori

  • #39   29. sep 2015 Heste har faktisk en ret god hukommelse, men som Fünke siger, er der ikke de store tanker bag den hukommelse. Heste kan måske genkalde lugte eller lyde, som den husker som værende traumatiserende, men det er ikke muligt for den at reflektere mere over det. Det fungerer faktisk på nøjagtigt samme måde med mennesker, som har været udsat for noget traumatiserende. Se f.eks. på en soldat, der har været udsendt, som kommer hjem. Han vil instinktivt reagere, hvis der f.eks. ud af det blå bliver skudt fyrværkeri af. Forskellen er så, at soldaten bagefter er i stand til at reflektere og derfor ved, at det var ufarligt og måske endda langt væk, der blev skudt en raket af. Det ville hesten ikke, den ville bare forsøge at komme væk og måske vil den endda være i så meget panik, at den ikke lige er til at berolige igen, fordi den kan genkalde en ubehagelig situation, den har oplevet før med samme lyd. Og dermed sagt vil en hest slet ikke være i stand til at have den "tanke", at den kan blive solgt videre. Det er simpelthen alt for reflekterende for så primitivt et dyr. Den kan ikke forudsige handlinger, men reagerer på her-og-nu situationer og den reagerer udelukkende ud fra dens instinkter og indlæring.

    Det er forkert at pålægge hesten de menneskelige egenskaber, som de reelt set ikke har. En hest kan heller ikke bestemme sig for, om den "kan lide" en bestemt person. Den vil vide, om en given person udviser tryghed eller om personen virker som en potentiel fare, men den kan ikke tænke "jeg kan rigtig godt lide Lea, hun er bare sød". Hesten ved måske, at en bestemt person giver mad, så er det en god og tryg person. En person der er meget hurtig i bevægelserne og voldsom vil være en potentiel fare. Mere har en hest ikke at gøre med - selvom det da ville være sjovt, hvis den kunne tænke som et menneske!


  • #40   29. sep 2015 Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan du kan sige at hesten ikke kan ræsonnere, men samtidig tro på at hesten kan huske tilbage på sin fortid og sammenligne hypotetiske situationer? Igen - hvis hesten var i stand til så avanceret tænkning og ræsonnering, så var deres adfærd altså en DEL anderledes, Magdalene smiley

  • #41   29. sep 2015 Hej Tina, det vil jeg da gerne svare dig på.. han siger til dig, når han ikke kan klare det mere. Du ved det med det samme, når han er klar.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #42   29. sep 2015 gitte: godt svar! du har helt og aldeles ret

  • #43   29. sep 2015 Ja det ville jeg ture

  • #44   30. sep 2015 det er et ømt enme, og der er mange meninger og holdninger.. det er også okay vi har hver ret til vores og vi har hver især vores oplevelser med heste og det med der er mere imellem himmel og jord.

    jeg har besluttet at spørge, men jeg vil have dyrlæge med ind over og mit hjerte smiley


  • #46   1. okt 2015 Jamen forsøren Magdalene, det er simpel indlæringsteori = (blandt andet) forstærkning og straf!!

    Det betyder ikke at den står og REFLEKTERER over sin fortid, og tænker "jeg kan huske, at han slog mig med en pisk sidste gang, så nu vil det nok være klogest at tage den anden udvej, fordi....." - nej, det er simpel stimulus-respons og det betyder ikke at den SAMMENLIGNER, men at en bestemt adfærd fx. gøres mindre sandsynlig.

    "Heste kan lave mange sjove triks for at få os mennesker til at gøre bestemte ting fordi de har en forventning om, at med den adfærd få de hurtigere det de ønsker = mad"
    - Ja, fordi de ved at en bestemt adfærd = mad, fordi de tricks du snakker om er blevet forstærket.

    Jeg indsætter altså lige et billede jeg kan huske, jeg tilfældigvis gemte engang, så er det måske lettere at forstå, hvorfor hesten kan handle ud fra erfaringer men IKKE fordi de står og reflekterer over dem selv smiley


  • #47   1. okt 2015 Her. Hesten oplever en positiv straf (den bliver udsat for noget ubehageligt), og adfærden (at gå ud ad venstre arm i Y'et) reduceres.

    Det er ikke fordi den REFLEKTERER over sin fortid og træffer beslutninger på det grundlag, men fordi adfærden er blevet straffet tilpas gange til at den lærer IKKE at tilbyde/udøve denne adfærd = adfærden reduceres.


    profilbillede
  • #49   1. okt 2015 Spændende diskussion ... smiley

  • #50   1. okt 2015 Magdalene, hvad mener du med "hvad den kan" ? Jeg skriver kun om det, hesten ikke kan, fordi du tror at hesten er selvreflekterende og kan stå og sammenligne og forestille sig HYPOTETISKE situationer ligesom vi mennesker smiley

  • #51   1. okt 2015 Forskellen på kvinder og mænd ift. at nogle heste ikke bryder sig om en slags er også indlæring, og ikke refleksion. Vi har en pony der er noget skeptisk overfor mænd. Det betyder, at hun på et tidspunkt har forbundet mænd med ubehag. Heste kan ligesom andre dyr godt skelne mellem kvinder og mænd, ved de hormoner vi udskiller. Mænd har fx meget mere testosteron end kvinder.

    Vores pony er samtidig hysterisk bange for pisken, selvom hun aldrig har fået tæsk mens hun har været i DK. Hun kommer fra Holland, og har højst sandsynligt fået tæsk der. Hun er en ekstremt velopdragen pony, og elsker at blive nusset - men kommer man mod hende med ellers ikke særligt hurtige bevægelser, så 'flygter' hun. Hun føler sig truet at de mindste ting = har oplevet ubehag gentagende gange = indlæring.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #53   1. okt 2015 magdalene: prøv at læs lidt om hestens hjerne, så får du alle dine spørgsmål besvaret smiley

  • #54   1. okt 2015 Jeg forstår ærlig talt ikke hvad du helt mener smiley Når du siger at der er sket noget skidt med kvinder i dens liv, så har du nok selv svaret.

    At den reagerer negativt på kvinderne kan den da sagtens gøre uden at reflektere eller tænke en masse tanker om dens fortid. Læs nu mine tidligere indlæg, eller se billedet smiley


  • #55   1. okt 2015 Magdalene:
    Du svarer jo selv på dit eget spørgsmål smiley Hesten er bange for alle kvinder og forsvarer sig overfor dem, fordi hesten har haft en dårlig oplevelse med EN kvinde engang i dens liv. Var hesten i stand til at resonere over det, ville den jo vide, at det kun var den ene kvinde, der ville gøre den ondt, og derfor ikke være bange for alle andre kvinder. Men hestens hjerne er så primitiv, at den ikke er i stand til at tænke over det, men handler ud fra dens instinkter, som fortæller den, at kvinder vil gøre den ondt!

    Det samme gælder jo heste, der er bange for en pisk. Hvis hesten kunne resonere over den situation, ville den jo ikke være bange for pisken, men den mand, der engang har gjort den fortræd med en pisk. Hesten kan bare ikke resonere over det, og er derfor bange for pisken, for det var jo reelt set den, der gjorde ondt.

    En anden ting, jeg ikke forstår, hvis det skulle være muligt at tale med heste, er, at hestene så ikke gør det indbyrdes? Hvorfor taler heste ikke sammen? Tag et eksempel: Jeg rider ud med min gamle, garvede hest, som er så godt som bombesikker; han reagerer ikke på noget, når vi er på tur. Jeg rider så ud med min veninde på hendes lettere nervøse hest. Hendes hest virker mere rolig ved, at der er selskab, men den spooker alligevel ved forskellige småting; fugle der letter, grene der rasler, blad der flyver i vinden. Og min gamle, garvede hest begynder også at blive lidt smånervøs, og giver nogle enkelte sæt, hvilket han ellers ikke ville. Hvis heste kunne resonere, hvorfor reagerer min hest så ved at blive nervøs? Hvorfor smitter det ikke af den anden vej, og min hest kunne "fortælle" min venindes hest, der ikke er noget, der er farligt på den tur, for min hest har gået der hundrede gange...
    I det her tilfælde, er det jo deres instinkter, der taler for dem. En hest er nervøs, så er der sikkert noget, man skal være bange for og begge heste er derfor på vagt. Ingen af dem er i stand til at tænke "hey, her har jeg jo gået så mange gange og er aldrig blevet bange for noget, så er der nok heller ikke noget at være bange for i dag". Deres instinkter siger i stedet "hov, nogen er nervøs her, så er jeg nok også nødt til at være i alarmberedskab, for der må være farer på færde"...


  • #57   1. okt 2015 Hvad snakker du om, Magdalene?? Jeg har LIGE forklaret det i #46 og #47!

    Det handler ikke om at være enige - det er bare ganske enkelt ikke rigtigt at hesten kan stå og tænke "HVIS nu jeg blev solgt, hvad ville jeg så gøre? Hmm, hvis jeg nu tænker tilbage på mit tidligere hjem, så slog han mig, så jeg ville nok hellere dø end at blive solgt".

    Men hvis du tror at hesten er i stand til at tænke sådan, er i stand til at reflektere over sig selv, sin situation og døden, ja så er det klart at vi ikke kommer længere. For det er simpelthen så langt ude, at jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde.
    Ville godt se hvordan en træningssession ser ud for dig og dine heste smiley


Kommentér på:
Hestevisker

Annonce