{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ældre hest og ridning?
  • #1   2. okt 2015 Når den kommer op på 20 ville jeg kun ride seriøst 2-3 gange i ugen indtil jeg kan mærke den ikke vil mere:)

  • #3   2. okt 2015 Vil man have meget ud af en 15 årig DV? eller er det dumt at købe en så "gammel" hest hvis man vil ride ca 6 dage i ugen?

  • #4   2. okt 2015 Det kommer jo an på hvordan den er redet før.. Hvis den er slidt er der jo ikke meget ved det..
    Og så kommer det jo også an på dine ambitioner når du rider..Hvis du vil træne intensiv en time 6 gange om ugen, og hesten er slidt, så dur det ikke..


  • #5   2. okt 2015 Min er 18 år men er frisk og i hopla hele tiden og kan nemt regnes for en på 11-12 så vil sige det kommer an på hesten.

  • #7   2. okt 2015 Jeg red på tidspunk en pony på 39 den blev redet nogle gange i ugen, aflivet som 40 årig.
    Min gamle part red jeg til den blev 26, det sidste år blev den redet ca hver anden dag. Den blev aflivet som 26 årig smiley


  • #8   2. okt 2015 Min hoppe er 20, og hun bliver redet 6 gange om ugen, dog intet seriøst, mest skovture og lidt spring, men hun er frisk som en havørn og nyder virkelig at komme ud smiley Men hun har også stået stille i cirka 5 år, så hun er jo ikke blevet slidt smiley

  • #9   2. okt 2015 En hest på 15 år er jo ikke gemmel, mange heste går top stævner i den alder.. Med mindre den har skader eller sygdom bør den kunne rides helt normalt

  • #10   2. okt 2015 min er 17 og hun elsker at lave noget, det giver hende også mere energi smiley

  • #11   2. okt 2015 Vi rider mellem 3-5 gange om ugen. Marko er 19.
    For mig skal en hest ikke som sådan pensioneres. Mine gamle bliver redet. Den ene har lidt sløje ben, så hendes tid som hardcore dressur hest for min mor er slut, men ture, træning og at blive holdt ved lige slipper hun ikke for.
    Marko springes, rides i dressur og kommer på en masse ture. Han nyder det.
    Mine bliver dælme holdt i gang smiley
    Vores shetter på 17 rides også flittigt.

    OH JA! Marko skal fole snart d:
    Ej, han har tabt sig rigtigt meget her på det sidste. Men stod stille 2 måneders tid. Det kan man slet ikke holde til smiley


    profilbillede
  • #12   2. okt 2015 Jeg red en hest da hun var 28. Hun var stadig fit for fight og elskede at kommende og bevæge sig. Hun blev redet max 4 gange om ugen, og kun 1-2 af gangene var sådan seriøs ridning. Det meste af ridningen, var at lalle rundt i skoven eller uden sadel xD Hun blev også sprunget lidt og jeg red også pony games på hende, men det var højst en gang om måneden.

  • #14   2. okt 2015 Min bølle er 18 og bliver brugt 6 gange om ugen. Han går stævner og bliver sprunget engang imellem - man kan ikke mærke på ham at han er 18 smiley

    profilbillede
  • #15   2. okt 2015 Min pony er 18, og er til stævner 3 gange om måneden oftest både lørdag og søndag og nogle gange fredag med. Den bliver redet 6 gange om ugen. Den er i vildt god form, så derfor er den jo også i stand til at ride så meget. smiley

    profilbillede
  • #16   2. okt 2015 Nu hvor jeg bliver 16, vil jeg beholde ham og stadig ride meget samt starte ham som hest til småstævner, for han vil utrolig gerne, men så snart han viser tegn på, at han ikke gider mere, får han lov til at hygge sig og evt. ride ganske lidt.

  • #17   2. okt 2015 Kommer an på hesten og hvad er seriøs ridning. Man må jo altid tilpasse til hesten. Jeg købte min gamle hest hvad var han 12 år tror jeg havde ham knapt 2-3 år måtte aflive pga gigt han var slidt op. Så nej han ville ikke kunne noget. Men andre kan sagtens gå til de omkring 20 uden problemer. Kommer an på hesten. Rider en der oppe i 20 erne han er pensioneret men hygge ture hvor vi skridter derud af elsker han at komme med på smiley

  • #18   2. okt 2015 Ville mene en hest skal på pension når "luften går af ballonen" når der ikke er så meget energi eller når hesten ikke nyder det længere. Jeg kan ride den gamle jeg rider ca tre gange om ugen når jeg er der men rider maks 2 timer med pause halvvejs hvis det er tur.

  • #19   2. okt 2015 Min han er 22 år, og jeg rider på ham ca 2 gange i ugen, hvis vejret er til det. Nogle uger rider jeg slet ikke, så der nusser jeg bare om ham og strigler ham smiley Vi rider ikke "seriøst", vi rider kun hyggeture i skoven og han elsker at komme ud.
    Men det er jo meget individuelt fra hest hest, hvor meget den kan holde til og gider osv smiley


  • #21   2. okt 2015 Jeg har en 18-års som har været avlshoppe det meste af sit liv, men også har været uddannet til M-dressur. Hun bliver redet 4 gange i ugen lige nu, fordi hun skal til at i form igen. Håber på at komme ud at starte LA-MB når hun er klar.

  • #22   2. okt 2015 Min part er 20 år og jeg rider 5-6 gange om ugen for hun ELSKER at arbejde og er mentalt 7 år gammel det kan slet ikke gå normalt tempo der skal turbo på så jeg ved hun sagtens kan holde til det et par år. Rider jeg hende heller ikke mere end 4 dage så bliver hun stivbenet.

  • #23   2. okt 2015 Min hest er 23, og jeg rider hende 5-6 gange om ugen. Det er både skovtur og dressur. Jeg tror, at det kommer meget an på hesten, med hvornår den skal på pension. smiley

  • #24   2. okt 2015 Jeg har en ismule på 24, som stadig bliver brugt både til stævner(spring, dressur osv..), hyggeridning. Han har stadig gnisten og laver stadig unoder og har en mentalitet som en unghest, han er ikke glad for at springe højt mere, så det har jeg selvfølgelig accepteret, man kan hurtig mærke på hesten om den har lysten eller ej smiley

  • #25   2. okt 2015 Min DV er 21 og er still going strong. Han bliver redet 4-5 gange i ugen vekslende mellem klassisk dressur og terræn

  • #26   2. okt 2015 Min første hest fik jeg da han var 22 år. De følgende 3 år red vi stævner i dressur, spring og distance på LC niveau, samt jagt.

    Han blev først "gammel" da han pga slid som 25 årig fik lov til at være foldhest om sommeren. Han tabte sig, og blev ked af det smiley
    Og siden da har jeg lovet, og holdt, at mine andre heste ikke skal holdes i live for min skyld som foldhest, men kommer herfra mens de stadig er i godt humør og godt huld.

    Han var den bedste lærerhest man kunne ønske sig at få - jeg var knap 30 år da jeg fik ham. Og han er skyld i, at jeg nu som 42 årige har to unge heste på 7 og 8 år ude i stalden, som går MB og MA dressur - før min gamle smukke dreng havde jeg aldrig redet noget der nærmede sig dressur smiley

    Mvh Charlotte


  • #27   2. okt 2015 Maggie på min profil blev - inden hun fik en skade grundet noget hegn - redet 4-5 gange i ugen.
    Når det var allermest var det 6-7 gange om ugen.
    Hun er 23, bliver 24 til maj.
    Og det var både spring, dressur og tur, og hun NØD det!
    Jeg synes at så længe de er i form til det, så gør alderen altså ikke det store ved dem, og så længe visse forholdsregler tages, så går det jo helt fint smiley
    Har da også haft hende med på ridelejr tre uger, og der var det 1 times undervisning i spring og dressur om dagen + 2 timers tur om aftenen (eller evt. så red vi rundt hjemme på lejren hvis vi ikke ville ride tur og hvis der var nogle af hjælperne til stede). Det klarede hun da også helt fint, ingen skader eller noget smiley


Kommentér på:
Ældre hest og ridning?

Annonce