{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.537 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres største problem i hverdagen? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, er mit spørgsmål til jer: Hvad er jeres største problem i hverdagen? (Det skal ikke omhandle heste)

Vi er 3 piger fra Aarhus Business College, der går i 2.g. Vi har et langt forløb om innovation, hvor vi deltager i Young Enterprise konkurrencen. YE konkurrencen er overordnet en konkurrence, hvor man pitcher sin idé, og der er professionelle dommere, der vurdere ens ide/produkt. Hvis man har en god ide, kan man gå til finalen og få en masse forretningsmuligheder. Læs mere om YE her: http://www.ffe-ye.dk/

Vi skal finde på en idé, og det er det, vi skal bruge jer til!

Derfor spørger vi: "Hvad er jeres største problem i hverdagen?"

Det kan være ALT.

Alt I skriver er brugbart og vil hjælpe os enormt meget smiley

I er meget velkommen til at skrive en besked, hvis der er mere I vil vide.

Mvh. Anna Pørtner, Camilla Wagtmann og Ulrikke Boysen Bruun, E2, Aarhus Business College.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres største problem i hverdagen?
  • #1   7. okt 2015
    At jeg smider alting væk og glemmer alt om det.


  • #2   7. okt 2015 Min træthed. Jeg er meget meget træt, og kan sove op til 12 timer uden det hjælper. Jeg er ofte så træt at jeg ikke kan gøre de ting jeg gerne vil smiley

  • #3   7. okt 2015 Og det er ikke bare teenage træt, det har jeg fået bekræftet af en læge smiley

  • #5   7. okt 2015 Det må nok være at jeg har det ret dårligt psykisk og det tager bare ALT overskud. Eller at jeg stresser så meget over lektier, helt simple lektier kan tage mig 3 grædeture og 4 dage at lave bare fordi jeg stresser så voldsomt over det.

  • #6   7. okt 2015 At jeg har svært ved at planlægge og derfor hurtigt bliver stresset. Kalendere fungere ikke for mig.

  • #7   7. okt 2015 Uh. Jeg mangler virkelig et program, hvor jeg kan skrive noter, samtidig med det også er en kalender. Det skal IKKE være samme sted, man skriver note ting og kalender ting.

    Jeg kommer tit i tanke om ting i løbet af dagen jeg gerne vil huske - men samtidig mangler jeg også en kalender til ting, så kunne være rart og samle det.


  • #8   7. okt 2015 døgnet har ikke nok timer smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   7. okt 2015 at jeg ikke har penge nok.

    Jeg har alt, bare ikke penge nok.


  • #10   7. okt 2015 Problemer i hverdagen.. Mhmmm

    Jeg gør også mine ting væk konstant, især briller. Problematisk når jeg er nærsynet og har svært ved at finde mine briller uden mine briller -.-
    En vaskemaskine der ikke spiser sokker (eller en der gider sortere sokker for mig)


  • #11   7. okt 2015 En travl og til tider stresset hverdag. Det irritere mig at jeg ikke kan nå alting jeg gerne vil i hverdagen og weekenderne.
    Jeg går på 2.g i HTX og vil sige at der er en kæmpe mængde lektie og afleverings arbejde. Derudover har jeg et arbejde, jeg er rigtig glad for, men det tager ofte weekenden fra mig og fritiden efter skole.
    Derudover passer jeg en lille pony, jeg selvføgeligt går og har store drømme om, men kan ikke helt udrette dem, pga. manglende tid og træthed over skolen.
    Tilsidst tegner jeg og skal holde det ved lige, hvis jeg vælger en udannelse til det, jeg går på et ugentligt tegnehold, men har også gået på Visuelt Gymnasium, ved siden af HTX (ligesom man kan gå på sportcolllege) hvor der var 6 ugentligt timers undervisning, inkl. weekendundervisning. Droppede dog ud fordi det blev for stressende, men igen blev en stor mulighed taget fra mig, fordi der ikke var 'tid' nok i hverdagen.


  • #12   7. okt 2015 At jeg ikke kan holde til at stå op i 10 minutter.

    At jeg ikke kan gå 500 meter.¨

    At jeg ikke kan acceptere min sygdom. (Eller som jeg burde sige det, at jeg ikke kan acceptere at jeg er handicappet.)

    At jeg ikke kan finde ud af at få venner.

    At jeg ikke kan overskue 1.G

    At jeg føler mig psykisk stresset og ustabil. Kan være glad det ene minut, og det næste er jeg nede i kulkælderen.

    At jeg har svært ved at overskue noget.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   7. okt 2015 sine: det problem har jeg også -,-

  • #15   7. okt 2015 er ekstremt træt og det gør jeg ikk får lavet det jeg gerne vil. min graviditet har gjort at jeg faktisk sover og så arbejder og kan ikk engang være frisk til arbejdet ??

  • #16   7. okt 2015 Problemet med topmadrassen kan til en vis grad løses med selvklæbende velcro som sættes på topmadrassen og selve sengen.

  • #17   7. okt 2015 At jeg bekymrer mig for meget og jeg overtænker. Det gør at jeg ikke fokuserer på de ting jeg bør få gjort, og ind i mellem, går det så langt at jeg slet ikke får dem gjort.

    Det sætter mig i en bås, hvor jeg så nemt kan komme i en vinterdepression igen, samt at jeg ikke føler jeg bør være sammen med nogen/lære noget, hvis jeg alligevel bare skal noget andet om 9 måneder, istedet for at tage den dér, og lade ting gå som det går nu.


  • #18   7. okt 2015 At jeg forlægger ting. Hvorfor kan man ikke ringe til sine nøgler eller lignende?

    Og så mangler jeg nogle gange en app, hvor man kan se, om man f.eks har husket at låse sin bil eller lukke sit vindue. Eller endnu bedre: en app, som kunne gøre det for én, hvis man havde glemt det!

    Og så kunne jeg godt bruge nogle gange, at man havde en slags chip eller sådan noget, så man ikke behøvede have dankort, kørekort, benzinkort og alt muligt. En ting, der kunne samle det hele i en lille, fiks chip, som man kan tjekke ligesom et rejsekort f.eks. Så har politiet, tankstationer, forretninger osv. en chip-dims, som man kan betale med smiley Eller hvis det kunne sidde i ens telefon, så man faktisk kun behøvede at have telefonen med sig i stedet for hele sin pung...


  • #19   7. okt 2015 Glemmer alting, ondt i ryggen/nakken, konstant træthed xD

  • #20   7. okt 2015 at jeg ikke har nok timer i døgnet..

  • #21   7. okt 2015 mine fødder de tager livet af mig fra morgen til aften tvinger de mig til at tænke på dem og KUN dem.
    VH
    Annette


  • #23   7. okt 2015 At jeg er træt hele tiden. Jeg går i seng mellem 22 og 23 om aftenen, og står op mellem kl 6:30 og 8:30 (alt afhængig af hvornår jeg skal møde i skole).
    Jeg har senest fri kl 12 (Mandag dog først 19:20), og når jeg kommer hjem er jeg altid helt basket. Jeg falder ofte i søvn på sofaen og vågner måske først efter 2-4 timer. Om aftenen går jeg så i seng igen.
    Det har stået på et stykke tid, og er ikke blevet bedre efter jeg fik konstateret social angst. Måske det er det der tynger mit hoved og min krop så meget.


  • #25   7. okt 2015 At jeg ikke når alt det jeg gerne vil, selvom jeg lægger en realistisk plan. Døgnet har for få timer til at nå det hele smiley

  • #26   7. okt 2015 Skolen tager for lang tid, og gør at jeg ikke har så meget overskud til andet når jeg kommer hjem. smiley

  • #28   7. okt 2015 Mit største problem er nok den tid skolen tager, jeg går i skole fra 8-15.30 derefter kommer der transport i og lektier. Det tager alle mine kræfter, og er begyndt at få det psykisk dårligt. Når jeg kommer hjem er jeg utrolig træt og kan næsten ikke noget. Det er nok mit største problem smiley

  • Malene J
    Malene J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
    #29   7. okt 2015 Jeg har lige brækket min ankel her i mandags, jeg boer alene. Derfor er mange ting besværliggjort, jeg kan ikke stå op i længere tid og lave feks aftensmad, og tage det med ind ( begge hænder er jo på krykker). Eller bare generelt tage ting med rund ti huset.

    Måske en CO2 neutral "pose" (Eller bare efter 'vugge til vugge princippet) eller andet til opbevaring eller noget ligne, der kunne hænge på krykken for at lette det at man ikke har hænder til at bære, for feks til skade kommende, kunne være en ide?. ( pt er min egen løsning på problemet, en indkøbs pose, men desværre lagt fra alt der kan ligge i den, uden det vælter rundt)

    Jeg aner intet om der der findes noget, jeg har ikke undersøgt det. - Men det er nok mit største problem lige nu, fordi man føler sig så handicappet.

    Jeg har selv deltaget i den konkurrencen i kbh, så al held og lykke her fra :). Det er meget spændende ;).


  • #30   7. okt 2015 Jeg glemmer hvor mine ting er - Idag skulle jeg finde en oplader jeg ledte i 40 min. hvorefter min mor fandt den. Mens jeg gik rundt havde jeg mit kamera med (det var det der skulle oplades) Nu kan jeg ikke finde kameraet. smiley

  • #31   7. okt 2015 At jeg hader mit arbejde, og ikke ved hvad jeg skal videre med af uddannelse.

  • #32   7. okt 2015 Mit største problem er klart, at jeg altid får voldsom hovedpine eller ondt i maven, når jeg er i skole. Det gør mig nødsaget til at sove eftermiddagen/aftenen væk, som jeg ellers gerne ville have brugt på bedre ting!

  • #33   8. okt 2015 At min sygdom (fibromyalgi) begrænser mig i rigtig meget af det, jeg gerne vil, og som jeg kunne før i tiden.

  • #34   8. okt 2015 at jeg aldrig har oveskud...

  • #35   8. okt 2015 at jeg ikke kan finde ud af it på b niveau og ikke kan finde ud af organisation på c

    og at jeg kan risikere at komme op i de 2 eksamener til sommer

    og jeg tror det er læreren den er galt med fordi hun ikke kan undervise
    seriøst jeg er lige blevet hjulpet af en klassekamerat fordi læreren ikke kan finde ud af det

    og at jeg samtidig har 4 andre at komme op i hmm


  • #36   8. okt 2015 Ligesom Munk må jeg sige - at jeg overtænker. Tænker simpelthen meget mere over situationer end det er nødvendigt.

  • #37   8. okt 2015 Overskud og motivation for de forskellige ting.

  • #38   8. okt 2015 At jeg mangler overskud til det jeg skal.

  • #39   9. okt 2015 mit største problem er de lange skoledage + den lange kørsel og ventetid med busserne til skolen, og at det snart bliver vintertid så man kommer hjem når det er mørkt og tager afsted når det er mørkt. Har intet ridehus, derfor kan jeg næsten ikke være sammen med min pony når det er vintertid. Øv altså...

  • #40   11. okt 2015 Apropo skole... min tysklærer gør mine timer til et helvede... barnlig, bruger skældsord, kalder eleverne ting, og er bestemt en underlig man, det jeg har nævnt om ham kalder han humor smiley Og INGEN i klassen syntes han er sjov, tværtimod misforstår vi ham når han kalder os Fucking irreterende, åndsvage, dumme eller glemsomme smiley

Kommentér på:
Hvad er jeres største problem i hverdagen?

Annonce