{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.313 visninger | Oprettet:

Ord der støder Jer... :-) (grimme ord forekommer!) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja jeg behøver vel ikke at nævne hvilket emne der inspireret mig til dette emne smiley

Sigende overskrift.
Hvilke ord bliver I irriteret eller provokeret af at høre/få smidt i hovedet?

Da jeg går utroligt meget op i ærlighed (ja jeg vælger faktisk at sige min mening hvis jeg bliver spurgt, selv om jeg måske sårer folk) så bliver jeg så vred over at få smidt ordet løgner/du lyver i hovedet..

Andre ord jeg ikke kan fordrage er: fisse (synes det lyder så beskidt og klamt) smatso/so (meget ulækkert og nedværdigende ord) og hvis nogen siger.."og hvad så..?"

Og sikkert nogle andre også smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ord der støder Jer... :-) (grimme ord forekommer!)
  • #1   31. jan 2016 "Og Hvad så?"
    Blinke smileyer.. Finder dem utroligt irettesættende.. smiley
    "Følelser og tanker"
    "Ok."


  • #2   31. jan 2016 Det må være min besked i pågældende emne, der er inspirationskilden smiley

    Jeg bliver faktisk ikke stødt af noget specifikt.

    JO!

    Hvis folk svarer på en lang besked med "ok"!!!
    Stødt er vel så meget sagt. Jeg bryder mig ikke om ordet "kneppe" ...
    Ellers er jeg ligesom dig: Rigtig irriteret over at blive sat ord i munden og blive beskyldt for at lyve ...


  • #3   31. jan 2016 Kiki - ikke overraskende smiley
    Hollaender - ja du er inspirerende nogle gange smiley

    Mvh TT


  • #4   31. jan 2016 Gå iseng, TT! smiley

  • #5   31. jan 2016 Ja ordet kneppe er også et turn-off smiley

    Mvh TT


  • #6   31. jan 2016 Kiki - ja det burde jeg faktisk.. smiley men lidt svært.. smiley

    Mvh TT


  • #7   31. jan 2016 Øv, du tarvelig :,(

  • #8   31. jan 2016 Kiki - Hvorfor? smiley

    Mvh TT


  • #9   31. jan 2016 *lægger sig ned og tuder sig i søvn*

  • #10   31. jan 2016 "Trunte" ... dét vil jeg helst ikke kaldes. Så bliver jeg lidt vred smiley

  • #11   31. jan 2016 Kiki - er det en sætning du ikke kan lide? Eller noget helt andet? smiley

    Mvh TT


  • #12   31. jan 2016 Kan ikke lide nogetsomhelst ligenu smiley Øv

  • #13   31. jan 2016 Jeg kan slet ikke klare når folk (typisk i gymnasiealderen) går og kalder hinanden for "cunt".. Og jeg ved, at en stor del af dem ikke ANER hvad ordet egentlig betyder, men jeg tror det er noget af grunden til jeg hader det så meget - netop fordi det er et ord de ikke bare ville gå og kaste om sig, hvis de reelt set vidste hvad det betød.

    Og så bliver jeg fuldstændig bims når folk skriver "10hi f9s" smiley


  • #14   31. jan 2016 Kiki - gå i seng søde smiley så tales vi ved i morgen smiley går selv straks i seng smiley

    Mvh TT


  • #15   31. jan 2016 Haha, lover du det? :kr

  • #16   31. jan 2016 :)*

  • #17   31. jan 2016 Bøgegårdens - jeg føler mig utrolig gammel og dum lige nu da jeg ikke fatter hvad du taler om smiley

    Mvh TT


  • #18   31. jan 2016 Uhh jeg kan gå helt op i limningen hvis folk kalder mig "lille ven"

    og jeg bliver faktisk også godt gal i skrællen hvis folk siger "slap nu af"

    men ord som luder tager jeg ingen notits af.. hehe det jo bare tegn på uintelligens og kælling ja det bruger jeg som kælenavn...:)


  • #19   31. jan 2016 Kiki - ja jeg lover at jeg skriver til dig efter jeg har været i stalden i morgen formiddag smiley

    Mvh TT


  • #20   31. jan 2016 Altså ord som sådan gør mig ikke smadder ked af det, alt efter konteksten selvfølgelig. smiley
    MEN er der nogen, som på nogen måde bare antyder eller ser skævt på mig som "heste-mor," så går det lige i maven på mig.
    Det sker heldigvis meget sjældent, men f.eks, at jeg har valgt, at have mine to "store" heste i løsdrift, har valgt havre og lign fra, til fordel for strå ad libitum, DET er der nogen der har rynket på næsen af smiley
    Sådan noget, kan jeg slet ikke tåle, så blir jeg SÅ ked af det- men det sker meget sjældent smiley
    Men Nej ordet kneppe og spasser bryder jeg mig forresten heller ikke om smiley


  • #21   31. jan 2016 Der er som sådan ingen ord der støder mig at blive kaldt eller høre.. Kald mig hvad du vil, jeg er ligeglad..

    Jeg kan bare ikke have folk der lyver.. Sådan noget kan man muligvis godt få slået sine fortænder ned i halsen for..

    Så ja, hvis du lyver mig op i ansigtet og gemmer dig bag andre, går vi ret hurtigt hen og bliver uvenner, men hvis du bare puster dig op og kalder mig en møgso, griner jeg nok bare af dig.

    EDIT: Eller, jeg får det faktisk lidt stramt over folk der siger mit navn efter en sætning. Jeg ved godt du snakker til mig, ven og jeg ved altså også godt hvad jeg hedder.


  • #22   31. jan 2016 Okay TT :))

  • #24   31. jan 2016 diverse bandeord fra børn.. jeg kan blive helt forbløffet smiley

  • #26   31. jan 2016 Sarah: jeg er helt enig det er helt sindssygt hvad små børn siger til hinanden og nogle gange råber efter en! smiley jeg undre mig virkelig hvor børn på 5 år har fået ordet luder og store møg so fra in den alder!

  • #27   31. jan 2016 Øhm ord der støder mig?

    Min veninde skrev engang noget til mig over SMS som gjorde mig ked af det. Kan ikke helt huske hvad det var. hun gjorde det ikke i en ond mening men du kunne jeg jo ikke vide. Jeg så hende jo ikke i øjnene. Sådan noget fornærmer mig. Men det jeg synes er irriterende er at over SMS kan man ikke se folks ansigter så man ved ikke om de mener det.

    Uh og når folk siger jeg taler for meget eller de meget barnlige ord drengene i klassen bruger.

    Desuden bryder jeg mig ikke om folk der svarer på mine sms'er med et "okay...?" Især når de kan se jeg er irriteret.


  • #28   31. jan 2016 Hippie - i forbindelse med min træning kan godt gøre mig gnaven.

    Ven - Det virker hurtigt nedværdigende.

    Og så har jeg et problem med folk der bruger mit navn uden jeg selv har haft indflydelse på det. Det er så kun i virkeligheden og ikke på skrift.
    F.eks. da jeg engang blev stoppet af politiet. Så viste jeg jo kørekort og vi fik os en lille snak om alkohol (der var selvfølgelig ikke noget at komme efter) og så sagde han "Så vil jeg ikke forstyrre dig mere Luna"
    Og det er nok bare mig der er pjattet. Men puha kan ikke lidt folk bruger mit navn med mindre jeg selv valgfrit har fortalt dem hvad jeg hedder smiley

    Men ellers har jeg ikke rigtig nogen ord.
    Men det handler jo også om hvad tone det er sagt med.
    Jeg har en veninde der kalder mig taber. Og hvis en tøs kom og kaldte mig taber så ville jeg blive noget sur. Men jeg ved jo at veninden siger det i sjov og der er noget historie i det. Så for mig er det jo nærmere blevet et kælenavn smiley


  • #29   31. jan 2016 Uha jo "Møgunge" kan gøre mig noget sur også smiley

  • #31   31. jan 2016 Luna - så bliver du så irriteret hvis din veninde kom hen til dig og sagde "hvad så ven?" smiley

    Mvh TT der tit siger det hvis mine venner, børn e.l ringer, kommer hen til mig osv..


  • #32   31. jan 2016 Jeg er faktisk rimelig afslappet på det område, det skal en hel del til før jeg bliver stødt. Jeg bander dog stort set aldrig selv, da jeg synes det er så trashy.

    Jeg kan dog virkelig ikke have når folk snakker ned til mig eller lyver.


  • #33   31. jan 2016 Tror ikke det kan støde mig, men det kan få nakkehårene til at rejse sig og give mig et par ticks når de gamle på plejehjemmet kalder mig for " søøødeste skat " og andet i den stil. Især lige en beboer og vedkommendes måde og sige det på.

    Eller hvis en mandlig beboer kalder mig for skat, smuk, sød, pæn - det bliver en bette for slesk til mig.

    Til gengæld ved jeg at det provokere/støder mange at jeg omtaler min hest som klaphat, den, idiot, krikke, skrummel, prut, kræ ( lige især kræ er åbenbart slemt ) og andre ting ;o)


  • #34   31. jan 2016 Ordet kælling.

    Kan slet ikke ha det


  • #36   31. jan 2016 TT! smiley du skal lave et forum emne mere, så har du lavet 1.111 indlæg, så ka jeg få ro i hovedet smiley

  • #37   31. jan 2016 Jeg HADER når folk kalder mig søde, smukke, skat, trunte o.l. især hvis jeg knapt kender dem.
    Folk må gerne kalde mig smuk og sød, men ikke som i: "Hej smukke", men hellere som i: "Hej, hvor ser du smuk ud!" Der er bare milevidt til forskel på de to ting, og jeg kan klaske helt sammen på øverste etage, især ved fremmede, og endnu mere hvis personen er lidt påvirket, så der bliver læspet lidt på ordene, pyha - nej tak.
    At folk vælger at kalde deres dyr alverdens dårligdomme (møg dyr, kræ, krikke osv.) rør mig ikke - mine dyr kan også sagtens hedde det, Ligesom mine dyr også sagtens kan være en den. Sådan er det oftest når jeg snakker med folk, hvor jeg ved kønnet er bedøvende ligegyldigt, de er alligevel ikke dyre/heste/hamster mennesker alligevel, så derfor krøller jeg heller ikke tær over det.


  • #38   31. jan 2016 Blir meget irriteret når folk kommentere på jeg ikke kører min egen bil (især hvis de får et lift)

    Kører ikke selv når kæresten er med - han har bedre køre evner end mig (ja min bil danser i regnvejr) smiley

    Ellers når jeg får af vide det er upasssende at være ærlig i alle situationer smiley


  • #39   31. jan 2016 søde, smukke, skattemus, lille ven og sådan noget kan jeg ikke rumme i mit hovede o.o har kun 3-4 personer der kan kalde mig søde og smukke uden det rør mig dog.

    Skældsord og dem der hen af, må jeg ærligt sige ikke rører mig så meget mere. :3 Sortere dem fra, det eneste tidspunkt de rør mig er hvis jeg er svag. :3
    Dog kan jeg ikke klare ordet Rundetrunte ....


  • #40   1. feb 2016 jeg bliver virkelig irriteret over ¨;)¨ ...
    og ordet ¨boller¨...
    jeg bryder mig heller ikke om ¨søde, skat smukke osv¨ det er okay med min kæreste men ikke når venner siger det ..


  • #41   1. feb 2016 Der skal meget til, før jeg bliver stødt, men hader ord som pik, fisse og ord i den stil smiley Og så bliver jeg enormt irriteret, hvis folk siger "slap lige af", selv om jeg taler stille og roligt.


  • #42   1. feb 2016 Der er som sådan ikke nogle ord der irritere mig, det kommer mere an på meningen og sætningen de er i!
    Kan ikke klare folk der lyver eller giver andre skylden fordi de har de "psykisk" dårligt (kender desværre mange af den slag)!(;


  • #44   1. feb 2016 Det er ingen ord i sig selv der støder mig, det er konteksten/afsenderens hensigt der gør bestemte ord stødende smiley
    Jeg bryder mig ikke om hvis folk antyder at man lyver eller er egoistisk, men ordene støder mig ikke i sig selv, de er neutrale indtil en negativ mening lægges i dem fra afsenderen smiley


  • #45   1. feb 2016 Uha...jeg er godt nok på dybt vand.. smiley hvis nogle begynder at græde så siger jeg altid.. "å søde ven" og så trøster jeg..skriver også altid hej søde til mine venner og de jeg holder af... Og siger også tit hej søde når jeg møder mine venner.. smiley og bruger ordet søde,smukke til pigerne på mit arbejde.. smiley

    Mvh TT der tydeligvis giver folk fnat smiley


  • #46   1. feb 2016 Sætningen "Det går nok" hvad er det for noget at sige, hvad skal jeg bruge det til og hvordan skal det tolkes ? Min kæreste siger det selv tit, men tror ikke han selv ved hvordan det lyder, det er som om han bruger det i stedet for "det er i orden". Men sætningerne synes jeg betyder noget helt forskelligt. Altså går det eller går det ik? Noget mere specifikt tak. Og der er mange som siger det som et svar til noget, men synes ikke det er et ordentligt svar smiley

  • #47   1. feb 2016 Når folk skriver "Spurgt" smiley

    Eller hvis de taler ned til mig.


  • #48   1. feb 2016 *blinkede smileyer* smiley hader dem! Aha
    "Velkommen til hesteverden."
    "Ok."
    "Og hvad så?"


  • #49   1. feb 2016 Det er ikke så nemt at støde mig, men det gør mig altså godt og grundigt træt, hvis folk svarer fx "Ok!!!". Det der med mange udråbstegn, har jeg det svært med smiley

  • #50   1. feb 2016 TT:
    Som jeg skriver. Det kommer jo altid ant på tonen. Men kan faktisk ikke særlig godt lide ordret "ven" generalt. Ville nok ikke blive sur, men vil tænke - øhh hvorfor kalder du mig det?


  • #51   1. feb 2016 Puha, når folk kalder min hest for dum, det har jeg svært ved at håndtere, godt nok er han ikke noget geni, men det da ikke noget man behøver at påpege overfor mig hver gang jeg ser min hest 0.o
    Når folk kalder mig uerfaren, inden for et fag som de tydeligvis ikke ved en dyt om selv (Hvor jeg f.eks. har arbejdserfaring eller uddannelse bag mig). Når folk jeg ikke kender kalder mig for putte, trunte, søde skat o.lign. så væmmes jeg direkte, men lader det aldrig komme til udtryk, da mit job ikke tillader det smiley
    Den jeg er møg træt af at høre (typisk fra spørgeskemamennesker) : "du er ikke gammel nok / du er for ung". Og de så bagefter går hen og spørger en der er 4 år yngre -.-' (man afgiver sin alder sidst i spørgeskemaet, og når man står i en bus/tog er det nemt at høre hvad folk svarer)
    Andre hvor jeg bare venligt nævner min alder er: "Hvor er dine forældre / Har du fået lov til at håndtere så stor en hest helt alene / Sikke dygtig du er med hesten trods din alder osv. osv" Her får jeg typisk en undskyldning for de troede jeg var 15... Og det sker hver gang nogen nye skal tilse min hest 0.o
    Jehovas Vidner fik smidt en dør i hovedet sidst de besøgte min bolig... Der var manden sååå venlig at gå ned i knæ og læne sig forover med hænderne på knæene og spørge om jeg var alene hjemme, og om jeg ikke ville være så sød at give det her blad videre til mine forældre når de kom hjem... Ej hvor var jeg fornærmet! Og i lettere chok over hans opførsel XD Er 22år... Mine forældre kommer ikke 'hjem' lige pt, ihvertfald ikke til mig XD


  • #52   1. feb 2016 Jeg hader:
    ''Ok'' - især hvis man har skrevet noget til en person, som har været svært at skrive for én og det er halvlangt. Så føler jeg mig virkelig ligegyldig for vedkommende.
    ''...'' - jeg hader når folk skriver sådan efter deres beskeder, følger straks at der er noget galt.
    ''Trunte'', urgh, tror ikke der er noget jeg hader mere at blive kaldt, end det. Havde en ''veninde'' der på et tidspunkt gik og kaldte mig det, efter hun havde brugt ordet - MEGET negativt ladet - om en anden, som hun bestemt ikke kunne lide. Så var jeg bare sådan lidt, ''hm, ok, tak for lort''.
    ''Tissemand/tissekone'' - synes det lyder som noget man siger til børn, bestemt ikke noget jeg bryder mig om folk siger.

    Ellers kan jeg ikke rigtigt komme i tanke om noget. Bare generelt også når folk skriver i en nedladende og bedrevidende tone, puha, hvor kan det sætte mit pis i kog smiley


  • #53   1. feb 2016 NÅJA! Også når jeg er inde for at købe cigaretter og der sider en ældre dame og kigger på én: ''Det er du i hvert fald ikke gammel nok til!'' - ej please, så spørg om ID, jeg er 19 >.<

  • #54   1. feb 2016 Jeg HADER når folk skriver mails, sms'er eller indlæg med overdreven tegnsætning.

    F.eks: Hej!!!!!!!!!

    Jeg bliver så hidsig og får lyst til bare at trykke delete


  • #55   1. feb 2016 Mette: Helt enig, det er utrolig belastende. Eller mindre børn - no offense til de mindre børn der læser dette - som skriver en besked efterfulgt af 15 hjertesmileyer og udråbstegn. Det irriterer mine øjne.

  • #56   1. feb 2016 Jeg bliver ikke stødt af ordet, men synes at "hurra" er et meget ubehageligt og sarkastisk ord. Jeg HADER at have fødselsdag når folk skal hurra´e mig. iiididididididid

  • #57   1. feb 2016 Når folk skriver "ik" eller ikk".. Det hedder IKKE, og så er det det smiley
    Jeg kan også få helt kuldegysninger, hvis jeg fx venter på toget, og der så kommer en ung pige hen til en anden ung pige, og udbryder, meget højt, "HEEEEJ SKATTEEEER!!!!" Øv, hvor det kan få mit pis i kog smiley
    Og så får jeg fnidder, når folk ikke har nok styr på deres grammatik til at kende forskel på "irritere" og "irriterer".. Det samme gælder fx "løbende" og "løbene".. Og jeg ved jo godt, at det er fordi de ikke har lært det rigtigt, eller evt. har problemer med grammatik, men jeg kan simpelthen ikke rumme det smiley


  • #58   1. feb 2016 Uhh jeg kom også lige i tanker om noget andet der kan få mig i det røde felt..

    Når folk siger " der er ca halvanden kilomet. ... eller en kilomet. ...

    det kan jeg slet ikke håndtere!
    det er der sgu ikke noget der hedder.


  • #59   1. feb 2016 Synes smuksak er utrolig grimt.. Sak minder mig bare om sæk, fordi det lyder sådan på tysk og jeg oprindelig er fra Tyskland...

  • #60   1. feb 2016 Hahaha hvor er det et skægt emne XD

    I forum sammenhænge er den værste efter min menig noget i stil med:
    "Men det synes jeg ikke"... PUHA! Hvis noget er fakta, kan du faktisk ikke synes noget om noget XD ihh jeg får fnidder.
    Et eksempel kunne være (forhåbentlig uden at starte en diskussion):
    "Mit dækken passer 100% men skarver på skulderen".
    "Men så passer dit dækken heller ikke, da det jo skarver".
    "Men jeg synes det passer 100%"...

    Sådan nogle ting der ikke kan diskuteres hvor folk alligevel bare skriver, "men jeg synes..." XD puha, jeg kommer helt op i det røde felt bare ved at skrive om det her smiley

    Ellers bliver jeg ikke som sådan stødt over nogle bestemte ord. Måske hvis folk skrev grimt om min religion smiley men ved ikke om jeg ville blive stødt... nok nærmere sur smiley


  • #62   1. feb 2016 Næh har et emne inspireret af andet emne, inspireret dig smiley

    Der er faktisk ikke særlig mange ord der støder mig, men jeg gider da ikke blive kaldt diverse skældsord - med mindre det er i sjov, hvor jeg selv er med på legen.


  • #63   1. feb 2016 Lige det med at skrive/sige søde og ven, det er kun i normale samtaler jeg ikke kan rumme det (må dog indrømme at jeg forskelsbehandling behandler lidt da nogen godt må sige det uden det rør mig. For det meste dem der kender mig bedre eller dem jeg har kunne række ud til når jeg har været nede) :3 når det er for at trøste tager jeg det fuldstændig anderledes smiley men nu er der meget forskel på mig afhængig af humør :3 tog kun lige efter normale samtaler :3 og ikke hvis der var en trist :3

  • #64   1. feb 2016 Uha, jeg er svær at få op i det røde felt over ord. Har faktisk kun et enkelt; "...og?" det er sjældent jeg hører det mere, men synes for nogle år siden så sagde man tit "og?" og nøjs det skal man ikke sige til mig. Føler det er så nedladende og flabet. Puha.

    Generelt er det dog mest folk der irriterer mig. Hvis der er mangel på helt basale egenskaber - som at se på mig/holde fokus når jeg taler til dem. Og kan blive pisset så meget af hvis folk afbryder mig. Kan tage mig selv i at blive ret børnefornærmet hvis nogen afbryder mig, og har faktisk en enkelt gang nægtet at tale videre fordi jeg gentagne gange blev afbrudt af den samme person. Iih hvor er det irriterende...

    Og jeg kan slet ikke klare børn (eller voksne for den sags skyld) der ikke skriver ordenligt. Ikke sagt som i ordblindhed (for jeg skal nok kunne læse det) men utrolig tegnsætning, smileys, hjerter osv det gider jeg ikke kigge på. Hvis man ikke kender mig så skal man skrive ordenligt til mig.

    Og hvis folk kalder mig søde skat... Det skal man bare ikke kalde mig. Føler det er ironisk og flabet smiley Men har ikke nogen imod at folk kalder mig søde, smukke osv, så længe jeg kan høre det er ment oprigtigt.

    Og folk der ikke kan tie stille eller larmer meget.


  • #66   2. feb 2016 Jeg kan flippe fuldstændigt ud, hvis folk siger 'rolig' eller 'slap af' til mig. De ord har den modsatte effekt på mig og det finder folk rimelig hurtigt ud af. Jeg blev nærmest helt aggressiv af at sidde og skrive om dem o.o

    'Søde skat' gør mig helt blå i hovedet.

    Og så de der tøser med deres 'Iiiiiiiiiiiih ALTSÅ skat'. Nøj hvor er det dog irriterende at høre. Skruer du ikke lige ned til et toneleje vi andre kan holde ud at høre på?


  • #67   2. feb 2016 Noget, der kan få mig helt op i det røde felt er, når folk svarer :"Ja, ja." Det er flabet, dovent og virkelig initiativløst... ARGH!

  • #68   2. feb 2016 Mange af tingene jeg får tics af er allerede sagt.

    Men ordet perker, kan jeg heller ikke arbejde med. Jeg synes det er SÅ nedladende et ord.


  • #69   2. feb 2016 Jeg tror ikke decideret jeg har nogle ord, men så snart nogle begynder at tale nedladende til mig og bliver flabede kan jeg meget hurtigt blive vred! Det er fint, hvis man er uenig med mig, men nedladende skal man sku ikke blive...

    Jeg kan heller ikke holde ud, når folk bliver ved med at gentage sige selv.. (Her kommer min egen fordom, som jeg gang på gang for bekræftet, men sidstnævnte forekommer ofte hos 'ghetto-piger'.) Det er da til at blive åndsvag af.

    Jeg må tilstå jeg er overrasket over modstanden over for ';)', det er en af mine absolutte yndlingssmileyer! Bruger den konstant ahaha! smiley


  • #70   2. feb 2016 Jeg kom lige i tanke om hvor irriterende jeg synes det er når min lærer bruger vendingen "som udgangspunkt..." Hun gør det så tit og det er så irriterende. Jeg mener så giv mig da et ordenligt svar! Må jeg eller må jeg ikke, ja eller nej

  • #71   2. feb 2016 Jeg bliver faktisk næsten decideret voldig hvis der er en der er ældre end mig som siger "Kig på mig når jeg taler til dig!"
    Jeg bliver så rasende jeg knap nok kan være i mig selv. Man kan jo godt høre hvad folk siger uden at nedstirre personen?


  • #72   2. feb 2016 Kiki:
    Ja men det er meget uhøfligt at kigge væk. Det sender et signal om at man er ligeglad hvad personen siger.

    Ikke at jeg ikke forstår dig. Jeg har det rigtig svært med øjnkontakt da jeg føler at jeg nedstirre folk.
    Så jeg kigger heller ikke på folk særlig ofte når jeg føre en samtale.
    Men til møder. F.eks en jobsamtale eller andet. Der er det super vigtigt at kunne.
    Et lille fif er at kigge dem i panden i stedet for. Det kan personen nemlig ikke gennemskue at du gør. Mens du stadigvæk slipper lidt væk fra den øjnkontakt hvis du er ligesom jeg er. smiley


  • #73   2. feb 2016 Jeg bryder mig ikke om at folk skal stirre mig i øjnene, så vil jeg næsten hellere hælde syre i dem.

    Jeg kan ikke uanset hvad, jeg er virkelig dårligt til øjenkontakt. Jeg føler mig mast inde, og kan ikke få luft ordentligt smiley


  • #74   2. feb 2016 Jeg ved præcis hvordan du har det. Men det er noget du bliver nød til at arbejde med.
    Start med at kigge folk i panden. Tæl til 3 og kig væk igen.
    Præcis ligesom når du træner hest.

    For det hele forgår bare inde i din hjerne og du kan træne dig selv til noget andet.

    Idag kan jeg i kortere perioder kigge folk i øjnene. Og til f.eks. samtaler så bider jeg det i mig og ind i mellem så må jeg alligevel være fræk nok til at kigge væk. Men jo tidligere du begynder din træning. KmJo mindre af dit liv får det lov at ødelægge smiley


  • #75   2. feb 2016 Jeg prøver og prøver, men sys ikke det går vildt fantastisk smiley
    Og kan slet ikke klare de folk der gør ALT for at få øjen kontakt med en, puuh jeg aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv i sådanne situationer.
    Men tak for rådene Luna smiley


  • #76   2. feb 2016 Eller Bettemus smiley ved ikke lige hvad jeg skal kalde dig smiley

  • #78   2. feb 2016 Haha, så ender jeg på den lukkede smiley

  • #79   2. feb 2016 Kald mig hvad du vil smiley

    Men der er ikke andet at gøre end at øve dig. Start evt. med dine venner og fortæl dem Hvordan du har det.
    Du vil opdage at det er ganske normalt smiley


  • #80   2. feb 2016 Okay smiley så kan du hedde Luna The Unicorn! smiley

    De ved det vidst godt hahah jeg er ret så afslørende smiley


  • #81   2. feb 2016 Jeg er så absolut heller ikke god til øjenkontakt, jeg synes det er invaderende, men hvis jeg skal diskutere med nogen, så får de et par sekunder ad gangen, så de ved jeg har fokus på samtalen.. Jeg magter ikke folk der ikke giver mig verbal respons, hvis de heller ikke giver mig et par sekunders øjenkontakt ad gangen. Det er også noget der giver mig lyst til at slå folk lige i munden. Fair nok du ikke ser på mig, jeg gider nok heller ikke se på dig, men sig lige noget, så vi er enige om at vi egentlig ikke gider se på hinanden smiley



  • #83   3. feb 2016 jeg kan ikke fordrage øjenkontakt, det er noget af det mest forfærdelige smiley
    Føler folk kan se langt ind i sjælen på mig, føj smiley


  • #84   3. feb 2016 Eow! smiley

  • #85   3. feb 2016 Men det er faktisk meget smart, det med at se folk i panden, øjenbryn etc , så tror folk man ser dem ind i øjnene, men det gør man faktisk ikke smiley

    Jeg laver meget det med at kigge på deres øjne, men fade ud, så man kigger, men man kigger ikke, lidt svært at forklare smiley


  • #86   3. feb 2016 Ahaha hvis vi en dag mødtes og skulle snakke ville vi stå med ryggen til hindanden og føre en samtale smiley

  • #87   3. feb 2016 Hahahaha,

    Så længe der bare er minimal øjenkontakt så går det nok smiley


  • #88   3. feb 2016 Vi kan sgu da bare tage solbriller på! smiley

  • #89   3. feb 2016 Solbrillesæsonen er genial, der kan folk ikke se at man er mega uhøflig og ikke kigger dem i øjnene, man skal bare være sikker på solbrilleglassene er mørke smiley

  • #90   3. feb 2016 De skal være helt sorte smiley
    Men ja, det virker nok ogs lidt sært at vade rundt med solbriller i dette vejr xD
    Jeg ELSKER at have kort hår, men så kan man heller ik bruge håret til at skjule øjnene smiley det er forfærdeligt


  • #91   3. feb 2016 Hvis man er en superstar kan man altid have solbriller på, selv indendørs i en mørk klub smiley

  • #92   3. feb 2016 Puh, jeg joiner også den med øjenkontakt! Jeg føler mig bare alt for sårbar ved øjenkontakt. Jeg kigger altid så lidt på den jeg snakker med som muligt, jeg kan slet ikke klare øjenkontakt i længere tid smiley

  • #93   3. feb 2016 Den smiley der smiley
    Du har ret. - Let's get FAME! smiley


  • #94   3. feb 2016 Nemlig dig med badeanden smiley

  • #95   3. feb 2016 Dig med badeanden.. Ahahah den har jeg ikke fået før xD

  • #96   3. feb 2016 Sorry smiley anede ikke lige hva jeg skulle skrive smiley

  • #97   3. feb 2016 Det er helt i orden - Jeg fik mig et lille grin over det smiley

  • #98   3. feb 2016 Det godt And! smiley

  • #99   3. feb 2016 Hov nåre ja, det var No Go smileyen - ups smiley

    profilbillede
  • #100   3. feb 2016 Oooh Danke, danke, DANKE! smiley


  • #101   3. feb 2016 Ahahah!! Det så meget mig på billedet! smiley

  • #102   3. feb 2016 Det er mig det der. Hvorfor tage dem af? xD

  • #103   3. feb 2016 smiley smiley

    profilbillede
  • #104   3. feb 2016 Ja, hvorfor? smiley


  • #105   3. feb 2016 Fuck It, hvis Bieber kan have solbriller på indendørs, kan vi andre vel også!

  • #106   3. feb 2016 Yeah! smiley
    Ingen særregler her!


  • #107   3. feb 2016 Bliver ikke stødt over enkelte ord, eller over at folk generelt har grimt sprog. Det må de selv styre.

    Til gengæld kan jeg ikke klare fordummende sprog. Altså noget selv-opfundet fis, der ikke har en snus med dansk at gøre. Hvor man er for doven (eller for dum/ulærd) til at sætte punktummer, bruge store bogstaver efter et punktum eller skriver sætninger, som slet ikke giver nogen som helst mening medmindre man er inde i den irriterende jargon. Her tænker jeg, undskyld, særligt på meget unge mennesker på sociale medier, som åbenbart ikke har gået i samme form for folkeskole, som jeg selv smiley I hvert fald har de noget friere tøjler til at skrive "som de lyster" smiley Dét kan godt gå mig på. For det virker lidt som om, at man ikke længere går ret meget op i korrekt retskrivning, og det er en skam.


  • #108   4. feb 2016 Orh, eller folk der ikke færdiggører deres sætninger... Får det sådan lidt; ville du mig noget?

    Fx i går sagde min far: "Forresten ville du kunne nå..." og så satte han sig på hug og gjorde et eller andet ved vores hund. Der gik en del tid hvor jeg så måtte spørge hvad det var jeg skulle nå og han svarede igen med "nå hvad?" Aaargh kan blive sindssyg smiley Eller hvis folk siger "Ej ved du hvad?? Nå ligemeget". Så SIG det dog smiley


  • #109   4. feb 2016 Le Coeur: eller folk der går mens de taler, så man får halvdelen af sætningen og så fortsætter de med at tale imens de går væk fra een smiley

  • #110   4. feb 2016 Jeg begyndte at råbe og skrige af min mor Idag. smiley
    Hun blev ved med at sige Kikiiii, og når jeg så spurgte hvad, så sagde hun mit navn igen.
    Og så slog det klik for mig, og jeg skreg at hun skulle hoppe i havnen med en tung sten om halsen. smiley
    Ups.


  • #111   6. feb 2016 Fedt emne. smiley

    Der er mig bekendt ingen ord der støder mig, jeg er opvokset med 4 storebrødre (som eneste pige smiley ) og er ud af en håndværker, sømand og landmands familie, så jeg vidst både kan og har hørt det meste, haha! smiley

    Selvfølgelig er der ting jeg ikke bryder mig om, at blive kaldt, og ord jeg ikke kan klare, men det giver mig bare fniller. smiley
    Jeg kan ikke fordrage når folk jeg ikke kan lide eller ikke rigtig kender, kalder mig for søde, smukke, skat osv, aaargh.. smiley
    Og så for jeg spat når folk bruger ordet 'bae'.... Der er squ ingen der skal kalde mig bæ..... smiley smiley


    profilbillede
  • #112   6. feb 2016 Camilla : Oh yes! Eller generelt hvis de taler den modsatte vej af hvad retning man er i. Fx hvis man rider tur med en der rider foran og de så siger noget uden at kigge tilbage. For det meste regner jeg bare med at de taler til hesten, for jeg kan sku sjældent høre hvad de siger - især fordi det jo selvfølgelig altid skal blæse lige idet de siger det smiley

  • #113   7. feb 2016 Åååh jeg hader "kysser du din mor med den mund?" Hvor jeg bare tænker "ad nej" smiley
    Jeg bryder mig ikke om folk der mener de skal belære mig hvordan jeg snakker. jeg ved selvfølgelig godt jeg til tider ikke snakker pænt og når jeg bliver irretabel så går ordsproget helt amok. Jeg ved godt jeg snakker som en havnearbejder men sådan har jeg gjort hele mit liv og det er der ikke noget der kan ændres på. Jeg snakker som jeg gør og de snakker som de gør... jeg sidder da heller ikke og siger til en sønderjyde eller en københavner "Gider du godt droppe din accent? det irreterende at høre på!" smiley


  • #114   7. feb 2016 Har det på samme måde Mason. smiley
    Jeg er udmærket godt klar over, at mit knapt på pæne udvidede ordforråd ikke er vel hørt, men sådan er det bare, deal with it. xD


Kommentér på:
Ord der støder Jer... :-) (grimme ord forekommer!)

Annonce