{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.320 visninger | Oprettet:

Hvordan kan man tegne bedre? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg elsker at tegne rigtig meget. Jeg kunne også godt tænke mig at gøre mere ud af det og sådan. Og jeg vil SÅ gerne blive bedre til at tegne. Dog har jeg problemer med at komme til at tvivle på mig selv.

Jeg ved at en masse herinde tegner, så er der ikke nogle der kan komme med Fifs og gode råd? Jeg vil gerne tegne mere, men jeg har alt for høje forventinger til, hvor god jeg skal være, så jeg har lidt problemer med det. Nogle der ved hvad der kan hjælpe på det måske? smiley Puha det blev da et lille spring i emne. Men jeg søger altså råd til, hvad der kan hjælpe mig til at tegne bedre. smiley Sådan noget som tegneredskaber og metoder osv.

Alle svar modtages med kyshånd lige med undtagelse af "du skal bare øve dig" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan man tegne bedre?
  • #1   12. mar 2016 Jeg gør det at jeg somme tider fokuserer på en del af det jeg vil tegne. Fx hvis jeg vil blive bedre til mennesker tager jeg måske et øje. Eller næsen eller noget og øver på teknikker til det.
    Ellers kigger jeg en del videoer på youtube eller bare tegninger andre har lavet smiley


  • #2   12. mar 2016 Ej havde slet ikke tænkt på at kigge på YT. Jeg tror mere mit fokusområde er dyr. Mennesker går simpelthen ikke smiley

  • #3   12. mar 2016 Sådan havde jeg det også i starten, og endte faktisk med at stoppe...
    Begyndte dog igen for 2 år siden, og nu er jeg helt vildt selvsikker smiley
    Jeg begyndte at få ros for mine tegninger, selvom tegningerne egentlig var mega dårlige når jeg nu kigger tilbage på dem smiley
    Jeg synes selv at jeg er blevet god til at tegne, men jeg bliver nødt til at tegne min. 1 time om dagen for at holde det ved lige, da jeg hurtigt taber "tråden" smiley



  • #4   12. mar 2016 Jeg tegner også primært dyr.
    Hvis du fx tegner en hest kan du evt prøve at nøjes med et øre? smiley


  • #5   12. mar 2016 Baysen lige i øjeblikket ligger min selvtillid bare ikke et sted, hvor det er muligt for mig at tegne så meget. Jeg har det også svært ved, at mine venner så tit får ros for deres arbejde, når jeg næsten ikke får noget. Jeg ved jeg er god til at tegne, men det hjælper ikke altid at man er ene om at synes det. Bortset fra min forældre selvfølgelig.

  • #6   12. mar 2016 AW det kunne jeg godt ja. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at lave et close-up af et øje. Så det er jo fint smiley

  • #7   12. mar 2016 Har det på præcis samme måde smiley

  • #8   12. mar 2016 Hvis jeg var dig, ville jeg bare sidde og tegne smiley
    Og så evt. bare lade vær med at vise det til nogle smiley

    Jeg vil med glæde gerne give dig noget konstruktivt på en god måde smiley

    Jeg selv sidder og tegner i frikvarteret.. smiley


  • #9   12. mar 2016 Baysen det ville faktisk hjælpe mig meget at få noget konstruktiv kritik, fra en der ved hvad den handler om så at sige. Jeg tror jeg skal tegne i morgen. Det hjælper ligesom at planlægge lidt og så bare gøre det. Når først jeg er igang, så hygger jeg mig som regel.

  • #10   12. mar 2016 Lav da et fotoalbum herinde hvis det lyster! Så kan folk kommer med PÆN OG ORDENTLIG konstruktiv kritik smiley Har selv overvejet det smiley Ellers skal vi da have oprettet en gruppe!

  • #11   12. mar 2016 Emma det er en super god ide! Jeg overvejer at lave et fotoalbum med det jeg har tegnet indtil videre og så opdatere den efterhånden. Jeg kan nok godt gøre det i morgen. Skal lige have taget nogle gode billeder smiley

  • #12   12. mar 2016 Ellers skal vi da oprette en gruppe smiley Kan bare ikke lige finde ud af det... Haha

  • #13   12. mar 2016 Synes selv jeg tegner ganske fint XD
    Deler dog kun mine digitale tegninger, hvilket jeg dsv ikke rigtig får gjort i øjeblikket pga en rimelig hæftig sygdom smiley
    http://isabellanielsen.deviantart.com/
    https://www.facebook.com/Isabellas-Tegnehj%C3%B8rne-502030116620154/


  • #14   12. mar 2016 Emma kan jeg sgi heller ikke xD

  • #15   12. mar 2016 Jeg vil gerne prøve at lave en gruppe..


  • #16   12. mar 2016 Hvad skal den hedde? XD

  • #17   12. mar 2016 Wauw Baysen! Og du bruger Paint tool SAI. Det har jeg endda.

  • #18   12. mar 2016 Baysen: Så vil jeg da super gerne være medlem smiley

  • #19   12. mar 2016 Jeg bruger SAI eller photoshop ja smiley

  • #20   12. mar 2016 Øhm? Overrask os loool jeg ved det ikke xD

  • #21   12. mar 2016 Er i gang med at lave gruppen!

  • #22   12. mar 2016 Lyder fedt!

  • #23   12. mar 2016 Jeg overvejer også at få deviantart. Men man skal være 17 xD

  • #24   12. mar 2016 Ahaha... Er en lort til computer tegning, så bruge sgu stadig blyanten... Føler mig lidt outsider smiley

  • #25   12. mar 2016 Emma jeg tegner heller ikke på com. Jeg kan sq ikke finde ud af det xD

  • #26   12. mar 2016 Jeg tegner mest i hånden smiley

    http://www.hestegalleri.dk/grupper/risrospaategningerdyr


  • #27   12. mar 2016 Jeg ved ikke om jeg har sendt en ansøgning. Det er min første gang xD

  • #28   12. mar 2016 Det ved jeg heller ikke, det er også første gang jeg opretter XD


  • #29   12. mar 2016 Har da sendt andmeldse ind et par gange smiley Så regne med den er kommet nu..

  • #30   12. mar 2016 Min bliver bare stående når jeg har trykket send xD

  • #31   12. mar 2016 Fandt ud af hvor man ser det! XD
    Har ikke fået nogle ansøgninger endnu XD


  • #32   12. mar 2016 Nu er jeg ikke en af de helt dygtige, men jeg vil selv påstå jeg har nået et stykke vej. Nu har jeg sat mig for, at det er heste jeg vil blive bedre til at tegne - Så det jeg har gjort er simpelthen bare, at tegne heste om og om igen... Mit skab er fyldt med hestetegninger, haha! Med tiden var folk så interesserede i at købe nogle tegninger af deres heste, og det var også med til at sætte lidt gang i udviklingen.
    Bare tegn. Jeg tror ikke på, at der er en opskrift til succes - men derimod hårdt arbejde. Så kommer det!

    Og du kunne helt klart lave et fotoalbum! Tror efterhånden også jeg har et par stykker, haha! Det giver lidt at se tilbage på, efter et godt stykke tid - det er sjovt at se sin udvikling på den måde, så tydeliggøres den smiley


    profilbillede
  • #33   12. mar 2016 Det er noget af en udvikling der er sket! Hold da op! Men smukke tegninger ellers. Jeg har tegnet en enkelt hest. Ellers fantasidyr og manga tegninger.

  • #34   12. mar 2016 Tusind tak! Og det lyder fedt. Det er jo bare at fortsætte, og være åben for andres råd, så kommer man langt!

  • #35   12. mar 2016 Ja det med åbenhed det er i al fald rigtigt. Jeg må lave et fotoalbum i morgen. Trænger til noget kritik smiley

  • #36   12. mar 2016 Er der nogle der har ansøgt gruppen?
    Har ikke fået noget jeg kan godkende D:


  • #37   12. mar 2016 Har ansøgt 3 gange eller sådan noget?!?

  • #38   12. mar 2016 Kan være at den lige skal tænke lidt XD

    Vender tilbage om 45 min, skal lige se en episode af Bones imens jeg venter på at HG tager sig sammen x3


  • #39   12. mar 2016 Ahahah smiley

  • #40   12. mar 2016 Baysen lol held og lykke. Vi ses smiley

  • #41   12. mar 2016 Sendt! Tror jeg smiley

  • #42   12. mar 2016 For det første er det rigtige papir en STOR hjælp! Blyanterne er ikke så vigtige, men papir gør altså bare en hel del!
    Så tag ned i din nærmeste hobbyforretning og forhør dig ad smiley

    Hvis jeg var dig ville jeg oprette en annonce med at du gerne vil tegne folks heste, fordi Du så skal levere noget = du prøver hårdere hvilket gør dig bedre.


    Og så en ting jeg ser mange gøre af fejl mht til at tegne for andre. Lad være med at skrive "kun hovedbilleder". Lad være med at begrænse det, bare kast dig ud i det! smiley

    Og så går man rigtig langt hvis man får en masse konstruktiv kritik på sine tegninger, ros bliver man ikke bedre af, selvom det da er rart en gang imellem smiley

    Mht til at tegne heste, så skal anatomien gerne være på plads, så en god ide ville være at se på nogle billeder af hestens skelet og så forsøge at tegne et magen til smiley



  • #43   12. mar 2016 Aimee tror efterhånden jeg har brugt 600 kr i min lokale hobbyforretning xD

  • #44   12. mar 2016 Hmm. En annonce er en god ide. Det ville ligesom gøre at jeg SKULLE tegne. Ikke noget med at undvige smiley

  • #45   12. mar 2016 600 er ingenting smiley det var det mine blyanter kostede smiley

  • #46   12. mar 2016 Loool. Jeg er bange for jeg ikke har råd til mere lige nu smiley

  • #47   12. mar 2016 Haha, jeg ville starte billigt ud hvis jeg var dig. Jeg har tegneting for rigtig mange tusinde kroner, men det er bygget op over flere år - ville være ærgerligt hvis man mistede lysten igen smiley

  • #48   12. mar 2016 Ja man kan hurtigt købe sig fattig hvis man køber det hele på én gang smiley

  • #49   12. mar 2016 Kathrine det er rigtigt ja. Jeg har nok også tegnesager for nogle tusinde. Men det er fra julegaver osv. Jeg har ingen penge selv xD

  • #50   12. mar 2016 Jeg er da helt klart også blevet meget bedre efterhånden. Men det er bare noget tid siden, at jeg har været i gang. Vil bare SÅ gerne i gang igen. Men det er bare vigtigt, at jeg så ikke ødelægger det igen.

  • #51   12. mar 2016 Jeg har set mange tegninger, jeg ville ønske, at jeg kunne tegne. Men det kan jeg dsv ikke endnu smiley tihi smiley

  • #52   12. mar 2016 At komme igang afhænger jo lidt af hvad der motiverer dig smiley jeg bliver motiveret hver gang jeg ser nogle jeg mener er bedre end mig, så kommer mit konkurrencegén op og så skal jeg lige selv se om jeg kan gøre det bedre smiley

  • #53   12. mar 2016 Aimee årh hvor jeg kender det! Jeg skal altid lige vise hvem der har den gule førertrøje smiley

  • #54   12. mar 2016 Nu jeg tænker over det ville det faktisk være lidt fedt med en "modstander", så man ligesom kunne konkurrere og hele tiden blive bedre smiley

  • #55   12. mar 2016 Ikke engang en dårlig idé. Jeg er så heldig at en af mine bedste veninder tegner NÆSTEN lige så godt som mig xD Sp hende kan jeg bare bruge.

  • #56   12. mar 2016 Aimee - Haha, ja jeg ville ikke turde, efter et kig i dine fotoalbums smiley

  • #57   12. mar 2016 Jeg laver et fotoalbum imorgen. Så kunne det bare være utroligt akavet, hvis det viser sig, at mine tegninger bare er sygt grimme, efter jeg har sidder og snakket så godt om dem xD Så må I sgi bare sige til smiley

  • #58   12. mar 2016 Føler mig så mega dårlig når jeg kigger på andres tegninger smiley LOL

  • #59   12. mar 2016 Emma, jeg har stadig ikk modtaget noget fra dig endnu smiley

  • #60   12. mar 2016 Hov vent Aimee det er jo dig! Det er dig jeg har set tegninger af som bare er så flotte! Dig jeg har set tegninger af som bare giver mig endnu mere lyst til at blive bedre! Dig jeg har lyst til at blive bedre end! Looool. Du er så fantastisk god til at tegne smiley

  • #62   12. mar 2016 Emma ditto xD

  • #63   12. mar 2016 Prøver da lige igen så;-)

  • #64   12. mar 2016 Jeg tror lige jeg ændre mit profilnavn. Det er simpelthen for langt og "forvirrende" XD

  • #65   12. mar 2016 Sån' nyt brugernavn!

  • #66   12. mar 2016 Smukt smiley

  • #67   12. mar 2016 Haha tak smiley det er da godt jeg kan motivere lidt smiley

  • #68   12. mar 2016 Bare lige for at illustrere hvad det at tegne for andre kan gøre ved ens udvikling. Første tegning er fra 2009 hvor jeg startede, nr 2 fra 2010 og den sidste fra 2015 smiley

    profilbillede
  • #69   12. mar 2016 Wauw! Sikke en udvikling! Jeg må lige begynde at skrive dato på mine tegninger. Jeg glemmer det jo helt smiley

  • #70   12. mar 2016 Jeg skriver det altid sammen med min signatur, så bliver det en god vane smiley

  • #71   12. mar 2016 Så blev jeg også (endelig) medlem af gruppen smiley

  • #72   12. mar 2016 Jeg skriver årstal på mine tegninger smiley

  • #73   12. mar 2016 Ej nu føler jeg mig lidt dum... Jeg glemmer det bare! Pis! Men jeg husker det nu
    Jeg husker det nu
    Jeg husker det nu
    Jeg husker det nu
    ...


  • #74   12. mar 2016 Smider billede af mine amatør tegninger ind imorgen smiley Og i skal IKKE regner med noget vildt, for jeg er på total begynder stadie smiley haha...

  • #75   12. mar 2016 Emma det er det samme her. Intet professionelt. Men man kan jo ALTID blive bedre. smiley

  • #76   12. mar 2016 Mit mål er at kunne tegne seriøst for andre en gang i fremtiden smiley

  • #77   12. mar 2016 Emma samme her. Men det kræver øvelse. Kunne dog også godt tænke mig at blive fotograf smiley

  • #78   12. mar 2016 ELSKER også at fototgrafere! Især dyr smiley

  • #79   12. mar 2016 Samme her! Det skal dog også liiiige forbedres. Skal først have et ordenligt kamera smiley

  • #80   12. mar 2016 Låner min mors kamera smiley haha...

  • #81   12. mar 2016 Har nemlig INGEN penge, eller jo har lidt smiley Men de er væk efter Herning på lørdag... LOL

  • #82   12. mar 2016 Hehe øv skal ikke til Herning smiley Jeg har ingen penge. Er først lige blevet gammel nok til at arbejde smiley

  • #83   12. mar 2016 Er ogs' kun 12 smiley Men har lidt føzdags penge tilbage ,;-)

  • #84   12. mar 2016 Bliver ikke engang bedre når man har et arbejde. Hesten skal nok finde én eller anden måde, at suge hver en krone ud, så der ikke er penge til sjov smiley

  • #85   12. mar 2016 Det er alligevel nok også det det hele ender med i sidste ende, ellers er et ogs' der liiiige opdager det her nye flotte blå underlag smiley

  • #86   12. mar 2016 Kathrine haha. Så er jeg bare så heldig, at "når" jeg få en hest, så skal jeg kun betale en del af købsprisen men intet fremover. Tror jeg ville gå bankerot hvis det skulle være sådan xD Im the Lucky owner of 1000 kr !

  • #87   12. mar 2016 Emma eller bandagerne smiley

  • #88   12. mar 2016 Eller den nye Stone fra RBH smiley ahahaha

  • #89   12. mar 2016 Vi kunne blive ved xD

  • #90   12. mar 2016 Jeg har gjort det, at jeg i lang tid har fokuseret på anatomien, så jeg har fået formerne helt på plads. Senere er jeg begyndt at træne mere skygge og "liv" smiley

    Anatomien gør rigtig meget. Vil næsten påstå at den er det vigtigste. smiley

    Denne lavede jeg i oktober, på billigt A5 papir og med en helt almindelig 0.7 stiftblyant. smiley


    profilbillede
  • #91   12. mar 2016 Super god!

  • #92   12. mar 2016 Denne lavede jeg i december, med samme blyant.

    Jeg vil lige tilføje at jeg har tegnet heste siden jeg kunne holde en blyant, og det er først sidste år jeg begyndte at blive tilfreds med mit arbejde. smiley

    .. Det vil sige det har taget mig omkring 18 år at nå til det punkt jeg er nu. smiley


    profilbillede
  • #93   13. mar 2016 Mit bedste råd til dig er, at tegne en hel masse. Også selvom det ikke bliver pænt. Tegn, tegn, tegn! Afprøv forskellige materialer og teknikker - find evt. inspiration på YT, det synes jeg hjælper mig meget. Og ja - bare gør det!

    Når det kommer til dyr, er anatomien vigtig. Jeg ved godt det er snyd, men det hjalp - og hjælper - mig en del, at "tegne efter". Altså fx lægge papiret ovenpå det motiv man vil tegne, og så tegne formen af. Evt. også de grove detaljer. Jeg synes det hjælper til ligesom at vænne sig til formerne, størrelsesforhold osv., når man tegner efter en "skabelon". På et tidspunkt begynder man at kunne se det for sig, og det sidder ligesom i hænderne. Måske det kun er nødvendigt at tegne dele af motivet af. Også så man ikke kommer til at hænge sig for meget i omridset af motivet, men kan gå mere ned i detaljerne, og få "det hele" med.

    Og igen; bare tegn løs - det er erfaring der giver succes, når det kommer til kreativitet. :o)


  • #94   13. mar 2016 Det er nogle rigtig gode råd i er kommet med smiley Jeg må jo bare se at komme i gang.

  • #95   13. mar 2016 Øvelse gør mester smiley
    Prøv evt. at finde en tegning du tegnede for nogle år siden, og tegn den igen - typisk kan man se en udvikling smiley

    Ellers findes der guides til mange ting på DA (Deviantart) - du kan godt se dem og søge efter noget specielt, selvom du ikke har en bruger smiley

    Jeg starter tit med at skitse former op, hvis jeg tegner noget nyt jeg normalt ikke gør så meget i, og kigger meget efter den genstand jeg tegner - still life er generelt en god øvelse synes jeg. Stil en ting foran dig, og tegn som du ser.
    Da jeg gik på medieskolerne, var det også noget af det første vi skulle lære - at tegne som vi ser. En af de første øvelser var at tegne vores hænder. Vi skulle holde vores ene hånd på en eller anden tilfældig måde, og så tegne det som vi så det - en super god øvelse, især fordi hænder er det de fleste har svært ved at tegne, og har en tendens til at springe over hvor gærdet er lavest smiley Det blev ekstra sjovt, da vi alle blev bedt om at tegne vores lange finger.. Forestil dig et lokale hvor 20 mennesker sidder og giver fingeren ud i luften, mens de stirre meget intenst på den.
    Vi skulle også lære at tegne perspektiv, ved at sætte os et sted på skolen, og tegne det rum vi så.
    Vi havde mange andre gode øvelser på skolen, som jeg glædeligt fortæller mere om, hvis det har interesse smiley

    En anden god øvelse er som de andre er inde på, med at koncentrer sig om én bestemt ting. Fx. øjne. Prøv at tegn et øje i forskellige situationer: Glad, ked af det, sur, overrasket osv. Hav eventuelt et spejl foran dig, eller find billeder eller andet inspirations materiale på nettet, du kan tegne ud fra smiley


  • #96   13. mar 2016 Louise det vil jeg da meget gerne høre om! Loool jeg kan lige forestille mig alle de langefingre xD

  • #97   14. mar 2016 Noget af det aller første vi skulle var at løsne op i hånden og "varme op", ved at tegne tilfældige streger og former på et stykke papir. Vi skulle også tegne en heks, sådan som vi nu forestiller os at de ser ud. Derefter kom vi ind på det egentlige formål, nemlig at tegne som vi ser.

    Vi blev blandt andet bedt om at tegne i cykel. Vi tegnede naturligvis alle den klassiske tegning af en cykel, set fra siden. Vores lærer kommenterede på at sådan har vi jo aldrig set en cykel, og øvelsen var jo at tegne som vi ser. Vi ser jo typisk en cykel lidt fra oven, og aldrig rigtigt direkte fra siden smiley

    En anden øvelse vi lavede var den klassiske øvelse med at tegne Picasso's tegning af Stravinsky på hovedet. Øvelsen er uddybet her: http://www.anettelyskjaer.dk/stravinsky-pa-hovedet

    Vi skulle også gå sammen to og to og tegne hinanden i profil, og direkte forfra - det er faktisk svære end man lige tror.
    Vi havde også en fra klassen til at sidde i lokalet, hvor vi alle sad omkring hende og tegnede hende fra den vinkel vi sad i.

    Og igen med hænderne: Prøve at tegne med den modsatte hånd, prøve at tegne uden at kigge på papiret, og den samme øvelse som jeg nævnte i mit andet indlæg, bare med andre positioner. Mener vi fik x antal minutter til at tegne vores hånd, og så skulle vi ændre positionen af hånden, og tegne en tegning af den nye position osv.


  • #98   14. mar 2016 Mange tak! Kan jeg helt sikkert bruge smiley

  • #99   14. mar 2016 Øvelse gør mester - er det ikke sådan man siger? smiley

    Jeg selv synes at skitser er super at øve sig med - altså ikke de enormt fine og detaljerede tegninger, men en hurtig tegning (skitse). Feks. kan man sige maks. 10 minutter og så videre til næste objekt. Man kan også skitsere det man nu har omkring sig, feks. dyr, som selvfølgelig ikke sidder stille særlig længe.
    Man kan jo tegne alt muligt, både ud fra sin fri fantasi, men vil man øve sig i propotioner og anatomi feks, så er det jo en fordel at arbejde ud fra noget specifikt... Og der er altid noget at tegne; en ske fra køkkenskuffen, en rulle toiletpapir, en blomst osv.

    Så er der det med stilarter og ens helt egen stil, for hvad er det egentlig man gerne vil tegne? Der er jo stor forskel på at tegne heste abstrakt, naturalistisk eller i my little pony stil. Det ene er jo ikke mere rigtigt end det andet, men det kan være en fordel at bestemme sig for om man vil fokusere på noget bestemt. Jeg synes dog ikke man skal prøve at kopiere noget, men skabe sin helt egen stil.


  • #100   14. mar 2016 Jeg opretter en annonce senere, hvor jeg vil spørge om jeg kan låne folks billeder til at øve. Så er det nemmere for mig at komme i gang, eftersom jeg ved, at der er nogen der "venter på mig"

  • #101   14. mar 2016 ... jeg glemte helt - har man mulighed for at være med i en lille hygge-male/tegne-klub, så kan det også give en masse smiley

  • #102   14. mar 2016 Jeg overvejer også lidt at starte til tegning/billedkunst/maling-whatever smiley

  • #103   14. mar 2016 Anine jeg har en masse billeder du bare låner hvis du har lyst smiley

    Forresten så kan det også være en fordel at prøver forskellige stilarter af. Og evt prøve noget farvet papir som blå og så bare go Wild smiley man får opdaget hvad man selv kan lide og hvor ens styrker ligger, og så er det bare rigtig sjovt smiley


  • #104   14. mar 2016 Aimee det var da sødt af dig at tilbyde smiley Det vil jeg utroligt gerne. Vil meget gerne blive bedre til heste. Min stilart er nok Mest dyr, men kunne utroligt godt tænke mig at lære at tegne øjne. Dyreøjne, menneskeøjne. Men er ikke helt sikker på min stilart endnu.

  • #105   14. mar 2016 Jeg ved der ligger en helt del gode videoer med øjne på youtube, så der er da en del hjælp at hente smiley

  • #107   15. mar 2016 Du låner bare mine billeder hvis det lyster smiley

  • #108   15. mar 2016 Mange tak for jeres tilbud smiley

  • #109   15. mar 2016 Som de andre nævner -
    Kig på en masse billeder af anatomi, så knoglestruktur, muskelsæstning osv bliver korrekt. Og så få lagt en masse skygger samt highlights ind, så tegningen bliver 3D, og ikke "flad". Til sidst kan du gå i gang med detaljer, fx blodårer, rynker, sved, pels o.lign.

    Husk at det er alle de små detaljer der fuldender en tegning. Fx. Hvis en hest har en rosette i trensen, så ville rosetten kaste en skygge på hestens kæbe. Det samme med man der er løftet fra halsen (grundet vind evt.) ville også kaste en skygge på halsen. smiley


  • #112   15. mar 2016 Hold da op en flot tegning af din hest! Mange tak for det lange svar og de gode råd smiley Jeg håber selv på en dag at kunne noget professionelt med mine tegninger, men det kræver jo, at jeg bliver bedre til at tegne, end jeg er nu smiley Tror også på at øvelse gør mester. Jeg må bare tegne så meget som muligt. Dog kan det jo Heller ikke blive så meget, at jeg bliver træt af det. Men jeg må jo sætte min egen grænse smiley

  • #114   17. mar 2016 Uh ja, det at tegne kan vi lide, men har desværre lidt lidt af manglende tid og kreativitet, så jeg har dårligt nok tegnet noget hele sidste år.

    Jeg må indrømme, jeg opgav lidt at få læst alle de forrige kommentarer, jeg har læst en del, men ikke det hele, så jeg ved ikke om det er nævn, men here goes...

    For det første, øvelse gør mester, det siger næsten sig selv, og det at tegne efter billeder gør virkelig underværker. Du kan ikke blive bedre jo mindre du kigger efter noget korrekt, så enkelt er det. Din stil kan ændre sig, det kan se bedre ud, ja, men anatomisk-korrekthed, farver, rigtige lagte skygger, kommer altså af at efterligne virkeligheden smiley

    Så find billeder og tegn efter - du behøver ikke at færdig gøre tegningen, men hvis du øver dig, endda hurtige tegninger, hvor du tegner efter former og udtryk, så når du alligevel langt.

    Som opstart på en tegning, så tegn et skelet, former i cirkler, firkanter, ja, you name it, alt det som kan efterligne den form, din tegning nu skal havde. Når du begynder at kunne gøre disse, så gerne udfordre dig lidt, med perspektiv, vær aldrig bange for at prøve dine grænser af, det er først der du bliver bedre smiley

    Jeg tegnede denne her sag, for næsten et år siden (efter et billede vel og mærket), det tog mig ca. 15-30 minutter at lave. Man og hale er dog mit eget påfund, med hensyn til bevægelser og længden.

    Jeg ved ikke om du kan se det for dig, men hvis du inddeler hesten i former, kan du se cirkler over det hele, samt cylindre smiley det gør det til dels også nemmere for dig, at få styr på perspektivet og få det rigtige udseende frem smiley

    Jeg har også fundet ud af hos mig selv, jo mindre du tænker over det du tegner, jo bedre går det også. Hvis du allerede fra start har sat dig for, hvor godt og pænt tegningen skal blive, så har du sat dig selv lidt i bås, også bliver det svært at blive tilfreds med ens tegning smiley

    (Tegningen er tegnet direkte på computeren)


    profilbillede
  • #115   18. mar 2016 Jeg tegnede rigtig rigtig meget på computeren et par år, små heste-tegninger til en hjemmeside (net-hesten.dk) og det skød virkelig i gang i min tegning!
    Fordelen ved at tegne på computeren som jeg elskede var Ctrl + z, så jeg kunne altid gå tilbage ved fejl og lave noget som jeg var nogenlunde tilfreds med, og det motiverede til at blive ved!
    Gik til tegning i ca. 1 år og lærte div. teknikker, men på daværende tidspunkt følte jeg mig et eller andet sted så dårlig at interessen ikke var der, og jeg tog ikke metoderne ordentligt til mig før senere, så jeg fortsatte med computertegningerne. (brugte paint tool sai og en wacom bamboo pen)
    Så i kombination med at jeg synes mine computertegninger blev mere og mere realistiske, begyndte jeg også i hånden og der var allerede en markant forskel på hvad jeg lavede førhen smiley

    Mit første råd er tegn tegn tegn, der er altid tid til udvikling af metoder, men ens egen metode er vigtigst smiley Du er velkommen til at skrive og få konstruktiv kritik, hvis du en dag skulle føle for det smiley
    og mit sidste råd: du må ikke give op! I så mange år var jeg også selv den der sad ved siden af veninderne som tegnede som guuuder haha, men stadig fik jeg mig kæmpet igennem til det jeg kan i dag.

    det vedhæftede billede er min udvikling på pc gennem 3 år ca.





    profilbillede
  • #116   18. mar 2016 Wauw! Og tak for rådet smiley OG de opmuntrende ord smiley

  • #117   18. mar 2016 Ihh tegneemne!! Kaster lige et svar ind her, selvom det er et par dage gammelt :)!
    Mit bedste råd: TEGN! Og atter tegn og tegn. Tegn i dine skolebøger, tegn på din hånd, tegn på din hund whatever bare at du øver dig og bliver ved!
    Jeg føler at rigtig mange tengere (inkl mig selv) ser for langt fremad. fx "Hvordan bliver jeg bedre", "bliver jeg nogensinde ligeså god" og "hvornår finder jeg en stil?" osv. Det dræber lysten til at tegne og være kreativ. Tegn hvad du føler dig tilpas i og få inspiration fra andre. Det er så vigtigt at tænke på at man aldrig bliver god til at tegne, men altid udvikler dig til noget bedre.
    Man kan se på det sådan her: at for hver tegning du laver får du 1 point, ud af 10 millioner. Det er svært at nogensinde blive tilfreds med sin stil, sine værker eller tegninger. Mange store kunstere hader deres værker, selvom andre syndes at det er fremrangende. Men derfor skal du øve dig og ikke ligge for meget tid og tvivl i dine tegninger, det er bare vigtigt at blive ved og finde noget man føler sig tilpas i.
    Sådan har jeg arbejdet siden jeg kunne holde en blyant og jeg må sige at alt det slid, faktisk har givet meget igen. Så sent som i går fik jeg en mail om at jeg var udtaget til DM i tegning i Horsens - så der sket altså fremskridt, selvom at jeg flere gange har været utåeligt frustreret over mine tegninger og stil generelt - som stadigvæk kan bryde frem.

    Andre råd:
    - Tegne/Billedskoler kan i nogle tilfælde være rigtig godt. Det er ikke her jeg har fået mest erfarning, men 3 år her har helt klart hjulpet mig. Jeg har hele mit liv tegnet heste og pludseligt måtte jeg ikke. En stor omvæltning, men i den god retning, fordi jeg netop kan tegne alt nu.
    - Deviantart! Så lige ordet poppe op længere oppe i tråden. Deviantart er fuld af l*rt, men også gode ting - som fx tegne tips og fantastiske kunstere man kan få inspiration af. Jeg vil lige linke til min collection af fantastiske tutorials: http://paloway.deviantart.com/favourites/52111384/Remeber-this?offset=48
    (Mine her er mest digital art, men søg lidt rundt og du finder en masse sejt!)

    Okay det var måske ikke så godt skrevet alligevel, men du er altid velkommen til at skrive når jeg er lidt mindre træt haha. Lad for guds skyld være med at kigge i mine gamle fotoalbum - har lige opdaget hvor forfærdlige gamle de er haha! smiley Der kan heldigvis ske vidundere på 3 år!

    Viic: Net-hesten smiley


  • #118   19. mar 2016 Hej Simone!
    Mange tak for dit lange svar smiley
    Jeg ved at jeg skal tegne mere, og planlægger at tegne en del her i påskeferien. Men ja, du har ret i, at der er en tendens til at glemme, at man udvikler sig hele tiden. Det er bare svært at huske på smiley Og desuden er jeg klar over, at jeg ikke har fundet min stil endnu, og det kommer nok også til at tage tid.
    Hold da op DM! Det er da super godt! Wauw smiley
    Deviantart skal man være 17 for at få?
    Ville Da gerne. Jeg prøver lidt at undgå at se på andres tegninger smiley Så undgår jeg at føle mig dårligere, end jeg er. For jeg synes ikke jeg er dårlig, men det er jo klart, at jeg ikke er "den bedste"
    Men jeg må bare øve, øve, øve og se hvad der kommer ud af det smiley


  • #119   19. mar 2016 Det bedste tip jeg nogensinde har fået er uden tvivl, da jeg blev linket den her yt channel.

    https://www.youtube.com/user/ProkoTV


Kommentér på:
Hvordan kan man tegne bedre?

Annonce