{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Hvad er forskellen på støddæmpende og trykfordelende underlag? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad er forskellen på støddæmpende og trykfordelende underlag?
Har nemlig et støddæmpende underlag og tænkte på om det kunne bruges som erstatning for et trykfordelende underlag til under en lammeskindsadel (rider ikke letning eller springer).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er forskellen på støddæmpende og trykfordelende underlag?
  • #1   14. mar 2016 Et trykfordelings underlag fordeler vægten af rytter ud på en stører overflade.
    Har ikke lige erfaring med støddæmpende underlag.
    Jeg har brugt et trykfordelings underlag da jeg red med lammesadel


  • #2   14. mar 2016 Det siger vel lidt sig selv, tænker jeg:
    Støddæmpende: Det dæmper stødet og begrænser hvad hesten mærker fra rytteren i ryggen.
    Trykfordelene: Fordeler rytterens vægt og tryk mere jævnt, så det føles rarere for hesten.


  • #3   14. mar 2016 Forskellen er at støddæmpende ikke har rygsøjlefrihed mens det trykfordelende underlag har. Det støddæmpende underlag har den fordel ved at give hest og rytter et mere behageligt ridt mens et trykfordelende gør det samme men har rygsøjlefrihed.

    Jeg vil ikke mene der skal noget under en lammeskindssadel men behøves dette vil jeg altid anbefale trykfordelende underlag.
    et trykfordelende sikre dig også alt trykket er fordelt over hele sadlen.


  • #4   14. mar 2016 Et trykfordelende fordeler trykket. Et stødabsorberende minimere bare bumpende på de steder trykket i forvejen ligger.

    Jeg ville vælge et trykfordelende underlag smiley


Kommentér på:
Hvad er forskellen på støddæmpende og trykfordelende underlag?

Annonce