{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Hjælp til foder {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg er ved at planlægge en ny foderplan til min vallak på lige om lidt 13 år. Han er en stor fyr på 178 og han er desuden rimelig tynd.

Lige nu får han ca. et halvt Brogaarden mål Equi first basic omega, ca et halvt Brogaarden mål natur müsli fra st. hippolyt, 3 håndfulde lucerne og 3 deciliter olie. Han får også mash (alpengrün mash). Han får i alt 12 kg wrap om dagen. (Vi er godt klar over at han skal have noget mere)
Dette tager han ikke rigtig på af. Han gjorde i starten, men nu er det bare det samme.

Vi har undersøgt efter noget mad med så lidt stivelse som muligt og fundet frem til speedi beet og ers pellets.

Men hvad er bedst?

Vi havde tænkt os at blande det med natur müslien, da vi får det med i prisen og det bliver for dyrt at køre ham rent på noget andet.

Men hvor meget skal han så have af enten speedi beet eller ers pellets?

Vi har prøvet lina mix og equi jewel, men intet har virket. Han er også tjekket for mavesår og alt sådan noget! smiley

Jeg håber i kan hjælpe mig! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til foder
  • #1   9. apr 2016 Jeg er rigtig glad for at fodre på krafft smiley jeg giver groov90, og der er ikke så meget stivelse/sukker i. Min dreng var også blevet liiiige til den slanke side, satte han op i foder, og nu ser han ret fornuftig ud. Jeg fodrer også med wrap ad libithum

    profilbillede
  • #2   9. apr 2016 Som jeg forstår det er Natur müslien med i prisen på opstaldning ik?

    For at være helt sikker på den er dækket ind, ville jeg undgå at blande alt for mange slags foder fra forskellige producenter.

    Jeg ville give max dosis af naturmüslien dvs. 200g/100kg hest. Og så ville jeg suppl. med enten Body Boost fra Equsana eller Energy Plus fra Equsana, begge dele har ingen indflydelse på den øvrige foderplan. Jeg har selv fået min avlshoppe i fin stand igen på Body Boost, hun fik 2 liter i starten og får nu 1 liter som vedligehold.

    Som du selv er inde på skal den naturligvis også ha alt det wrap den overhoved kan trække.


  • #3   9. apr 2016 Har du kigget ved equsana? Tror både Equsana body boost, og compete ville være ideel. Self alt efter hvad type hest du har, og hvad du bruger den til.. Jeg ville nok give den hø ad libitum, hvis det er muligt.

  • #4   10. apr 2016 Jeg havde en tynd hest og jeg prøvede alt muligt forskellige i 2 år.
    Til sidst kom han på equsana compete og equsana body boost, og så tog den markant på! smiley


  • #5   11. apr 2016 Mere grovfoder, som du selv er inde på.

    Jeg vil mene at du sagtens kan fodre med bare naturmuslien, og evt spæde op med Linustar fra Hippolyt, der giver nogle fedtstoffer.

    Sådan fodrede jeg min hest op, da hun var 200 kg under normal vægt smiley


Kommentér på:
Hjælp til foder

Annonce