{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.720 visninger | Oprettet:

Hvor er det sørgeligt :-( nettet og billeder. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer alle.

Jeg sidder så på Google og forsøger at finde billeder af feks. Sexede skaldede mænd til et indlæg om mænd her inde. Men hvad består halvparten af billederne af der kommer frem...
Jo piger og damer i minimalt med tøj der er fuldstændig slidt op og ligner noget skraldebilen har tabt.. smiley
Nøj hvor er det trist at der er så mange der udstiller sig selv på denne måde på de sociale medier. smiley
Måtte bare ud med frustrationen over de stakkels mennesker.

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det sørgeligt :-( nettet og billeder.
  • #1   27. apr 2016 Sexede skaldede mænd?? ( grinesmiley )

  • #3   27. apr 2016 Sexede, skaldede mænd TT? Hva' hundan laver du da i den del af Google?

  • #4   27. apr 2016 Er du ædru, TT?
    Sexede skaldede mænd? Den var sgu ny! xD
    Håber du er okay!


  • #5   27. apr 2016 Hvorfor er det egentligt lige at folk har så travlt med mænds hårpragt for tiden? den anden dag var det langhårede mænd det drejede sig om XD

  • #6   27. apr 2016 F :pp

  • #7   27. apr 2016 smiley smiley :-D jeg er fuldstændig edru.
    Og ham her er bare lækker! smiley https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e7/e3/ed/e7e3ed019d4452de8f1d5bba29cb82c2.jpg

    Og det var i forbindelse med de langhårede mænd smiley som jeg også kan lide smiley
    Og ham her smiley https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e6/72/cd/e672cdbf0f02e28b5cdc841a9758bb2f.jpg
    smiley

    Mvh TT


  • #8   27. apr 2016 Jeg synes det er noget fordømmende at kalde andre andre for "stakkels" uden at kende dem, eller deres motiver for at træffe de valg de træffer.

    I øvrigt høre emnet til i OT.


  • #9   27. apr 2016 Er det ironisk, TT? smiley
    Er det ikke folks eget valg hvordan de "udstiller" sig selv? Er de ikke bare "stakkels mennesker" fordi det er DINE fordomme? smiley


  • #10   27. apr 2016 Og jeg var lige 2 minutter for sent - enig, Anne Julie smiley

  • #11   27. apr 2016 #10: Great minds think alike. smiley

  • #12   27. apr 2016 TT, gå i seng smiley

  • #13   28. apr 2016 Skaldede mænd er sexede!!!!
    Langhårede mænd er, ikke interessante.




  • #14   28. apr 2016 Tror bare TT mener det er stakkels når det er de der udsultede narkovrag som ikke har et liv længere fordi narkoen fylder det hele. Og formentlig snart skal dø fordi deres krop står af.

    Det er i hvert fald den slags jeg tænker på når TT skriver sådan smiley


  • #15   28. apr 2016 Jeg får ondt af nogle af de piger der dukker op på Google.
    Funke - det er jo faktisk noget der hedder et normalitetsbegreb i samfundet. smiley og disse piger ligger langt under det begreb (Bette er inde på det) og så synes jeg det er utrolig synd at det vælger at udstille sig selv på den måde.

    Mvh TT


  • #16   28. apr 2016 Altså ligner de nogle der skulle have seriøs hjælp til et misbrug eller er de bare letpåklædte? For sådan bliver dine skaldede mænd jo også udstillet smiley

  • #18   28. apr 2016 TT:
    Hvis det bare er glamour modellerne du taler om. Altså letpåklædte sminkede piger der stiller sig i akavede udfordrende stillinger for at få mænd til at tænde på dem.
    Så kan jeg godt forstå de andre skriver som de gør "Hvad er der stakkels ved det"
    De er af en anden opdragelse formentlig. For jer ser det samme som du gør. Piger der har været vand til at blive overset men pludselig kan de få opmærksomhed.
    Jeg er enig i at det er synd for dem. For i mit hoved er der jo gået noget galt i deres opvækst.
    Lidt ligsom de piger som har behov for make up i skolen (ja nu får jeg sikkert høvl men det er min mening) Jeg tror også på at det er noget i opvæksten der ikke har fungeret. Håber bare at mine fremtidige børn ikke bliver udsat på den måde men i stedet lærer at hvile i sig selv smiley


  • #19   28. apr 2016 Hvad med de letpåklædte mænd i akavede stillinger der linkes til? Er det også synd for dem? Eller er kun når det er letpåklædte kvinder at det forholder sig sådan? smiley

  • #20   28. apr 2016 Det er ikke letpåklædte kvinder der er problemet! Eller de jeg synes syndt på! Det er de letpåklædte piger hvor man kan se at der er mere end bare lidt tøj på. At de har nogle udfordringer. smiley og jeg synes også synd for de få mænd jeg ser som også er ligestillet med de piger jeg henviser til. smiley

    Mvh TT


  • #22   28. apr 2016 Alle mennesker dømmer hinanden enten man vil eller ikke! De der påstår noget andet lyver, for vores underbevidsthed dømmer andre mennesker med det samme vi ser dem! smiley

    Mvh TT


  • #24   28. apr 2016 Jeg oprettede et forum og håbet på muligheden til at åbne en debat ift. Nettets effekt og virkemiddel i dagens samfund. Det er jo lidt af medaljens bagside.. smiley

    Mvh TT


  • #26   28. apr 2016 TT:
    Gør det jo ikke for at hakke ned på nogen. Hun har ondt af dem. Det kaldes sympati.
    At i andre så ikke syntes de fortjener sympati det kan TT jo ikke gøre for smiley


  • #28   28. apr 2016 TT, kan du ikke linke til et billede hvor du mener man kan se, at de har udfordringer? smiley
    For ellers synes jeg det er ret underligt for andre at komme med en bemærkning om:
    "At i andre så ikke syntes de fortjener sympati det kan TT jo ikke gøre for"

    Ja, hvis jeg var enig i at pigerne, som jeg ikke engang har set, pr. automatik var opmærksomhedskrævende og ikke syntes de fortjente sympati - men det har jeg jo tydeligvis ikke givet udtryk for, så jeg forstår ikke denne provokerende kommentar hvor indlæggene med vilje bliver fordrejet? smiley

    For nej jeg går altså ikke bare ud fra at det er stakkels piger der udstiller sig selv fordi én person mener at de er letpåklædte og... ser slidte ud?
    Men det ville nok hjælpe gevaldigt hvis der måske kom nogle billeder på banen som eksempel, i stedet for at starte med en tone der ligger lige på kanten til slut-shaming smiley


  • #29   28. apr 2016 Jeg synes det er synd for alle der har det dårligt - uanset hvor meget eller lidt tøj de har på smiley
    Synes generelt ikke mængden af tøj er en god indikator på psykisk velbefindende smiley enig med Fünke; det lugter lidt af slutshaming, desværre smiley


  • #30   28. apr 2016 Jeg tror bare ikke jeg forstår den her tråd, eller meningen med den. Jeg synes bare ikke man kan konkludere ret meget om andre, ud fra mængden af deres tøj... Eller altså man kan godt synes de er upassende, men det er lidt en anden diskussion.

  • #31   28. apr 2016 Jeg er ret nysgerrig.. Hvad er det for nogle billeder du mener TT?

    Har lidt svært ved at bedømme hvad du mener.. Altså, nu tænker jeg at der er forskel på "methheads" og side 9 piger.. Det første er klart en stakkel der er røget ud i noget rigtig lort og nok ikke har det godt. Det andet er en kvinde med eller uden BH på. Bare fordi man er letpåklædt betyder det ikke man er en stakkel og skal have hjælp.


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #32   28. apr 2016 Jeg synes faktisk det er enormt grimt at sige "Jo piger og damer i minimalt med tøj der er fuldstændig slidt op og ligner noget skraldebilen har tabt..". Det er virkelig at tale grimt om andre. Hvorfor er folk grimme fordi de ser anderledes ud end du lige synes er hot? Jeg synes alle skal have lov til at se ud som de har lyst til, uden at der sidder nogen og siger grimme ting om dem. Uanset om de er stakler eller ej, så er det godt nok noget grimt noget at sige.

    Jeg er i øvrigt enig med Camilla T - det lugter langt væk af slutshaming.


  • #33   28. apr 2016 Hvordan kan du have ondt af et menneske du ser på et billede?? Du kender jo ikke historien bag..
    Jeg kunne også finde grufulde billeder af mig selv hvor jeg ligner noget i nærheden af en hjemløs, men samtidig kan jeg også finde billeder hvor jeg kunne være forsidemodel..
    Du kan da ikke dømme en person ud fra et billede du tilfældigvis ser på google..


  • #35   28. apr 2016 Sofie: Ja det er faktisk ret interessant..

  • #36   28. apr 2016 Jeg tror ikke nødvendigvis det har noget at gøre med personens eget selvværd, men jeg synes man trækker sine egne grænser ned over hovedet på andre.

    Igen handler det om dét der med - som der fornylig har været snak om: accepter andres valg og deres måde at leve på. Mange folk har en tendens til at trække deres egne moraler og holdninger over hovedet på andre.
    Helt overordnet så har jeg altid dette i hovedet: hvorfor rage andre piger og kvinders selvtillid ned når du kan bygge den op?


  • #37   28. apr 2016 Eller også kan man bare tænke sit og holde munden lukket....

  • #38   28. apr 2016 Med medaljens bagside mener jeg at det måske ikke er andet end forventet når samfundet har blevet så teknologisk. Folk sidder og tager selfies rigtig ofte. (kender flere) og det hele handler om at realisere sig selv og gøre sig bemærket.
    Melanie - det er Metheads jeg tænker på og ikke side 9 piger! Og nej jeg vil ikke lægge billeder op af andre der ikke er kendte for at udstille disse! Men jeg tænker at vi alle nok kan forestille sig hvordan billeder jeg snakker om. Du havde i hvertfald intet problem med at forstå det smiley

    Mvh TT


  • #39   28. apr 2016 TT - Så vi snakker mugshots? Og ikke bare piger der har fået taget billeder i et lille outfit?

  • #40   28. apr 2016
    Folk har ski da ikke begrænset med tøj på til mugshots?
    Men nej, jeg fatter heller ikke pointen med indlægget eller hvad der konkret snakkes om/menes - andet end at tale nedladende om folk, der ikke er som en selv.


  • #41   28. apr 2016 Krikken - Det var også min tanke og derfor jeg stadig ikke tror jeg helt har forstået hvad TT mener.. Når jeg siger methheads, som jeg helt da vil være helt enig i er stakler, der har brug for hjælp, så ser man jo mest mugshots.. Men jeg kan ikke helt forstå hvad der er sørgeligt ved letpåklædte piger, som bare er ja. Piger der har fået taget nogle juicy billeder, fordi de havde lyst.

    I'm confused, hjælp.


  • #42   28. apr 2016 Jeg har intet problem med at mennesker ikke er som mig selv overhovedet. Jeg har igennem årene haft venner fra mange forskellige miljøer og med forskellige baggrunde. Og jeg har da aldrig haft ondt af disse. Men I må så meget undskylde at jeg oprettede emnet og forsøgte at sætte fokus på at det at ligge billeder af sig selv på nettet ikke altid er det smarteste. Og at jeg har empati og får ondt af nogle af de stakkels piger jeg ser. Så beklager. Men hvis igen.. Hvis mit emne plager jer sådan.. Hvorfor overhovedet gidde at bruge tid på det.. Så lad det dog bare dø ud!

    Mvh TT


  • #43   28. apr 2016 Jeg hopper forøvrigt i seng nu. Har haft en lang dag. smiley vi må evt. Fortsætte i morgen smiley

    Mvh TT


  • #44   28. apr 2016 TT - Jamen, jeg vil faktisk gerne forstå hvad du mener.

    Mugshots af methheads?
    Undertøjs/nøgenbilleder?
    "Hold da kæft, en brandert" billeder?

    Eller noget helt andet?


  • #45   28. apr 2016
    Tror bare folk, inkl. mig selv forsøger at forstå hvad pointen er og hvad du præcis mener. For jeg kan ikke rigtigt lure hvilke letpåklædte damer du har empati med.



  • #46   29. apr 2016 Jamen TT jeg forstår ikke HVAD det er du mener - er det piger der har taget selfies i undertøj som du mener er opmærksomhedskrævende eller er det noget helt andet?
    Grunden til at jeg kommenterer er fordi jeg er ret stor modstander af slut-shaming som tråden lidt lægger op til, så naturligvis vil man da høre hvilke slags piger det egentlig er, du snakker om - for lige nu lyder det faktisk bare som letpåklædte piger der i DIT hoved ser slidte ud og har problemer? smiley


  • #47   29. apr 2016 Jeg er enig i det du skriver i #42 om at det at lægge billeder på nettet ikke altid er det smarteste .....det kan jeg bare slet ikke læse i startoplægget at det ee det du mener smiley jeg undrer mig også stadig over, hvem du betegner som stakkels, da det lyder som om det er et problem at folk lægger billeder op af sig selv klædt udfordrende.
    Herre Gud, nogle opdaterer dagligt deres FB med hvor langt de har løbet og nogle vil gerne vise deres flotte krop frem smiley
    Selvhævdelse sker på mange måder, og så længe det ikke skader nogle, så lad da endelig folk gøre det - det kan slet ikke generere mig smiley jeg er 100% hetero, men jeg vil 1000 gange hellere se en pige stolt vise sine flotte patter frem end alle de "del dette på din væg ellers er du et dårligt menneske"-opslag smiley


  • #48   29. apr 2016 Jeg forsøger at fortælle jer at det ikke handler om den "normale" pige i gaden. Men den pige der forsøger at være "normal" ved brug af selfies, men som desværre intet "normalt" har i sit liv da livet leves på skråplanet. De piger jeg henviser til er piger der har fået et misbrug, prostituerer sig eller overhovedet ikke ejer selvkritisk sans fordi de ikke kan se og mærke sig selv. De har et misforstået forhold til tingene og er skadet. Jeg har desværre mange eksempler på piger som dette.
    Funke - jeg beklager at du føler dette emne omhandler at bitche på andre. Men mit emne (som desværre ikke blev så godt formuleret i hovedinlægget da der manglede nogle spørgsmål der lagde op til en debat, fik ikke skrevet ned alt hvad jeg tænkte den dag) skulle egentlig opstilles som hvad/hvilke konsekvenser har brugen af billeder på de sociale medier? Hvad får mennesker (især unge teenagere) til at være ukritiske ift. Hvad der lægges ud?
    Jeg har en mor der (desværre) lægger selfies ud næsten flere gange dagligt. Og hun burde også have lidt mere kritisk sans (her omhandler det ikke letpåklædte billeder, heldigvis) men hun glemmer også at hun er en dame der nærmer sig 60...
    Så hvad er det der sker?
    Jeg er selv ikke på Facebook. Og jeg kan regne selfies på en hånd. Så jeg er også nysgerrig ift at høre fra jer hvad og hvorfor, og hvad så siden hen? smiley

    Mvh TT


  • #49   29. apr 2016 Jeg synes da at det er friskt at en kvinde på de 60 lægger selfies op... jo det bliver måske lidt træls hvis det fylder hele ens væg, men jeg synes da at det er fantastisk at folk har selvværdet til at gøre det. Jeg har ikke. Jeg sørger stort set for at der aldrig bliver taget billeder af mig, fordi jeg ikke har det godt med hvordan jeg ser ud.

  • #51   29. apr 2016 Jeg tror måske godt jeg kan se hvad TT mener.
    Det er ikke en hentydning til nogle bestemte billeder men generealt, med at det er meget nemt og få opmærksomhed (som man ofte (om man vil erkende det eller ej) vil have når man har det dårligt psykisk) på nettet.

    Der vil jeg så være uenig, selvfølgelig er det trist at man føler sig så slemt at man har brug for opmærksomhed og anerkendelse fra folk og at man tyer til at udstille sig selv.

    Men jeg tror ikke det lægger i nettets indvirkning på os, men bare at vi ikke er nået til det punkt hvor vi kan sige at vi ikke har det godt uden at blive set ned på. For det er ihvertfald det generealle udtryk jeg for, men selvfølgelig er der mange som er meget åbne ang. alt psykisk.

    Beklager vis det virker lidt rodet, det er tideligt og jeg er træt. xD


  • #52   29. apr 2016 Er der da bestemte regler for damer der nærmer sig 60?

    Jeg synes det er sørgeligt at nogle piger ender ud i misbrug og lever deres liv på et skråplan. Men det var bare slet ikke det du lagde op til i starten; der skrev du om letpåklædte piger der så slidte ud og derfor var de ifølge dig sørgelige. Og hvad har det at gøre med selfies? smiley


  • #53   29. apr 2016 Det er da bare super din mor ligger billeder op af sig selv.. Hvorfor skulle man gemme sig selv væk bare fordi man er ved at blive gammel??
    Det er nu engang sådan hun ser ud og det er der da ingen grund til at skamme sig over.



  • #55   29. apr 2016 Er det piger som du VED har et misbrug eller er sælger sex, eller det bare piger som lægger mange selfies op?

    Jeg tager sgu også mange selfies.

    Jeg er stadig lost...


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #56   29. apr 2016 TT, jeg bliver mere og mere forvirret. I samme indlæg skriver du: "Jeg forsøger at fortælle jer at det ikke handler om den "normale" pige i gaden. Men den pige der forsøger at være "normal" ved brug af selfies, men som desværre intet "normalt" har i sit liv da livet leves på skråplanet. De piger jeg henviser til er piger der har fået et misbrug, prostituerer sig eller overhovedet ikke ejer selvkritisk sans fordi de ikke kan se og mærke sig selv. De har et misforstået forhold til tingene og er skadet. Jeg har desværre mange eksempler på piger som dette. "

    Se, det kan jeg forstå, bortset fra det med prostitution. Hvis pigen selv vælger det, så skal vi overhovedet ikke sidde her og sige hun er en stakkel. Nogle mennesker kan altså bare godt lide sex, og jeg tror ikke nødvendigvis alle prostituerede er stakler eller har et forskruet billede af sig selv.

    Men i samme indlæg skriver du:

    Jeg har en mor der (desværre) lægger selfies ud næsten flere gange dagligt. Og hun burde også have lidt mere kritisk sans (her omhandler det ikke letpåklædte billeder, heldigvis) men hun glemmer også at hun er en dame der nærmer sig 60...

    Ved du hvad, det er simpelthen noget modbydeligt noget at skrive! Hvorfor er det lige at hun ikke må ligge selfies op fordi hun er 60? Er en 60 år gammel krop for grim til at blive vist eller hvad? Skal 60-årige på stranden så også pakke sig ind i tøj fordi de er grimme at se på? Og hvad så hvis de viser lidt kavalergang? Alle kroppe er smukke, alle aldre er smukke, og jeg synes virkelig ikke man skal se ned på nogen som helst der ligger billeder ud af sig selv, uanset hvordan de ser ud og hvor lidt tøj de har på. Så længe de selv bestemmer hvad de ligger ud. Jeg synes virkelig du er fordømmende uden egentlig at have ret til at være det.

    I et tidligere indlæg skriver du også:
    "Jeg har intet problem med at mennesker ikke er som mig selv overhovedet."

    Men det har du jo tydeligvis, for din 60-årige mor burde ikke ligge selfies op ifølge dig, og hvis man ligger halvnøgne billeder op af sig selv er man en stakkel.

    Jeg kan godt fornemme at det du egentlig gerne vil have indlægget handler om er selviscenesættelse. Det her med at skabe et liv og et billede af sig selv på nettet, for eksempel via instagram, blogs, facebook mv, og at have et stort behov for bekræftelse gennem likes. Men helt ærligt, det er SLET ikke det jeg læser ud fra dine indlæg, tværtimod læser jeg det som en der sidder bag skærmen og ikke kan tåle at andre viser krop og hud eller kan lide at tage og uploade selfies.


  • #58   29. apr 2016 Hvad er forskellen på din mors selfier, unge letpåklædte pigers billeder, og dine indlæg her på HG? Hvorfor er det ene "stakkels", "manglende selvkritik" og "sørgeligt", mens dine indlæg om hvor god en hesteejer du er ikke er selvskabelse? Jeg har ingen problemer med at folk udstiller sig selv, så længe man ikke skader sig selv eller andre :)Man behøver ikke være på FB for at bruge nettet og likes til at spejle sig i - og man behøver ikke være "stakkels" fordi man sætter pris på fremmedes anerkendelse - det gør vi vel alle smiley

  • #59   29. apr 2016 Ift. Min mor så glemmer hun at hun er mor og farmor. Det er faktisk ikke mig hun rammer mest med sin "attitude" men min søster. Igen så beklager jeg at jeg oprettede emnet for lige meget hvad så bliver vi vidst ikke enige.. Så vi må blive enige om at blive uenige. smiley

    Mvh TT


  • #61   29. apr 2016 Hvordan skal det ramme hende? Det jeg laver er jo ikke ligefrem noget særligt smiley jeg er bare en af rigtig mange her inde smiley

    Mvh TT


  • #64   29. apr 2016 Men jeg udstiller mig ikke på samme måde som min mor. Det plager min søster at min mor ikke kan opføre sig som et voksent menneske. Jeg er heldigvis ikke på Facebook så jeg oplever ikke de samme, og bliver ikke berørt af det.

    Mvh TT


  • #65   29. apr 2016 Apropos methheads. søgte lige på google og så dette billede... hmmm, det ligner mere mig mandag morgen end en der har taget crystal methamphetamine smiley

    profilbillede
  • #66   29. apr 2016
    Jeg kan ikke andet, end at finde det dobbelt moralsk at anklage andre for deres behov for anerkendelse ( eftersom svar der ikke lige passer en afvises blankt, kritik er ikke velkommen ), når man selv ofte opretter emner der netop handler om det - om at få ret i ens antagelse om et eller andet eller for at fortælle hvor glad man er for et eller andet.

    Ja, jeg har da taget nogle letpåklædte billeder af mig selv som teenager - fordi jeg fandt det super fedt at nogen sagde jeg var køn, det gav selvtillid! Og nej, jeg har ikke haft en elendig barndom, så ingen grund til at analysere.
    Kunne jeg finde på at få taget letpåklædte billeder nu? Ja, jeg synes selv at min krop er skruet rigtigt sammen og selvtilliden er på plads.

    Vi har ALLE behov for anerkendelse, ellers duer vi sgi ikke - vi er nød til at vide at vi duer til noget ind imellem.

    Jeg ved ikke hvor du har googlet eller hvad du har googlet - for det er altså ikke til at finde billeder af prostituerede narko mennesker medmindre man decideret søger efter det ( især når man søger efter mænd, så er ens evner til at søge optimalt ihvertfald ikke for gode ). I få fald har man nok selv konkluderet ud fra billederne at der var tale om folk afhængige af et misbrug, prostituerede ( og at det er stakkels at være det ) og at de i det hele taget er stakkels. Og det er da noget af nogle fordomme.

    Godt du ikke er rendt på et af mine teenage billeder - jeg er ski hverken prostitueret, narkoafhængig eller er tabt bag en skraldebil ;o)

    Jaaaaa. Jeg bliver altså lidt stram i betrækket, over sådan et emne her.
    Jeg kunne godt skrive en smøre, der vender den til noget mindre kønt og mere " manden og ikke bolden " eller vende den om til hesteverdenen - men jeg skal nok klemme ballerne sammen og gå i seng i stedet ;o).


  • #67   30. apr 2016 Hvordan opføre man sig når man er "voksen"?

  • #68   30. apr 2016 Jeg har en svigermor som er i halvtredserne. Hun har billeder på facebook i bikini fra sin ferie, nedringede toppe og hun elsker at vise sine ben frem. Hun går på pub (hun er englænder så her er det meget normalt uden at være dranker smiley ) hun synger karaoke, danser og nogle gange drikker hun sig fuld, og det kommer der også nogle meget sjove videoer ud af.
    Jeg misunder hende lidt, hun har en pæn figur, tør at danse uden at føle sig dum, synger karaoke uanset hvordan det lyder og har det ok med det og fedt. Jeg ville ønske at jeg havde den selvtillid, for hvem ville ikke gerne have det sjovt selvom man er af ældre dato. Selvfølgelig bliver min mand forlegen hvis vi en sjælden gang er i byen med dem, og hendes mand rager hende på røven, men et eller andet sted så synes jeg bare at det er super, at de stadig har det sådan.

    Måske det ikke så meget handler om hvordan folk udstiller sig selv, men mere om hvor sippet man er som person når man ser det?


  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #69   30. apr 2016 Jeg kunne også rigtig godt tænke mig at vide hvordan man opfører sig "voksent". Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvordan du er anderledes end dem der tager selfies. Det her emne viser jo lige præcis, at du ikke kan tåle kritik eller at nogen ikke er enige med dig. Det vil jo så sige, at du har oprettet emnet for at få anerkendelse i at du har ret, hvilket er fuldstændig det samme som dem der tager selfies gør. Du opretter bare et forumemne i stedet for at tage selfies.

    Dobbeltmoral af værste skuffe.


  • #70   30. apr 2016 Hold da op smiley I får da godt nok drejet det til at omhandle mig smiley smiley her sad jeg og lavet et emne hvor hensigten var at vi skulle debattere brugen, og misbrugen af de sociale medier ift. Menneskets(især unges)selvrealisering og evt. skader/følger heraf. Hvor jeg faktisk har medlidenhed/ondt af at nogle ikke tænker konsekvenser eller har lidt kritisk sans ift. Hvordan de udstiller sig selv.
    Og så ender emnet om mig smiley
    Men okay.. Lad os da bare gå til angreb på mig..

    Mvh TT


  • #71   30. apr 2016 Jamen TT hvis nu de HAR en kritisk sans?? Det går du bare ud fra at de ikke har fordi du ikke ville vælge ens. DU mener ikke at de reflekterer over sig selv fordi du tillægger dem DINE grænser.

    Kan du ikke se det?? smiley

    Grunden til at det kommer til at handle om dig er jo fordi du giver et indtryk af at være meget fordømmende over for andre der ikke følger lige præcis dine grænser og moral.
    At du mener din 60-årige mor skal være mere kritisk med de selfies hun ligger ud, det er jo fordi hun ikke følger DIT tankesæt.

    Så ja, den bliver drejet hen på dig, men tænk lige over hvorfor - du snakker om de her stakkels problempiger uden kritisk sans, men det er bedømt ud fra hvad DU selv synes er uanstændigt. Prøv lige at læse den der med din mor igennem igen...

    Og derudover er det nok også umuligt at sidde og diskutere stakkels udstillede piger når ingen af os går ud fra bestemte billeder, kun dit udsagn om at de udstiller sig selv smiley


  • #72   30. apr 2016 Det du skriver nu har du ikke skrevet før og derfor reagerer vi på det der står smiley det der står i alle tidligere indlæg er - frit oversat - "hvis folk gør det anderledes en mig er det forkert/sørgeligt", og det opponerer jeg og andre imod.
    Jeg synes det er synd hvis folks selvværd hviler for meget på at andre skal Like dem eller føler at de er nødt til at være en anden/opføre sig falsk for at få anerkendelse smiley det er vigtigt at mennesker har en kerne der siger til dem "jeg er god nok", så det ikke ender i en konstant jagt efter accept fra andre og flugt fra sig selv smiley
    Det gjorde folk også før sociale medier, det er bare blevet nemmere idag at få fremmedes anerkendelse - og det modsatte.


  • #74   30. apr 2016 Hvorfor skal voksne ikke være på hestegalleri? Min hensigt var at lægge op til en debat ligesom andre gør her inde.
    Funke - andre må da meget gerne have en anden holdning til emnet end mig smiley det er trods alt det der skaber en debat smiley men at nogle går hen og bliver personlige, det er at synke for lavt!
    Og ja det er korrekt at det er mit syn og det der ligger omkring samfundets normalitetsbegreb.

    Når man er i et miljø (f.eks lad os tage et miljø hvor der ryges hasj) så når man starter i det miljø er man klar over at det ikke er normalt. Men efter som tiden går bliver det mere normalt for en og ens eget normalitetsbegreb rykkes. Så man bliver "blind" og tror det er ganske normalt. Eller hvis man som pædagog arbejder med mennesker der dagligt overtræder ens personlige grænser så vil denne grænse rykke sig, og pludselig accepterer man mere end okay er for det har blevet "normalt".
    Derfor er det vigtigt at kigge på samfundets normalitetsbegreb for at ikke komme for langt ud på et sidespor smiley Jeg har selv været ude på et sidespor men har som voksen, igen opdaget samfundets normalitetsbegreb noget som var meget godt for mit liv. smiley

    Mvh TT


  • #76   30. apr 2016 TT nu kan jeg huske at du arbejder med udsatte unge. Måske er du lidt farvet af dit arbejde? Det bliver man jo nemt, fordi man bruger så mange timer om dagen på det. PT er jeg i arbejdsprøvning på en skole for børn der ikke lærer helt lige så hurtigt som os andre og mange har diagnoser. I går fortalte en af lærerne mig, at disse børn ville jo aldrig få en uddannelse, job og klare sig selv. Jeg tænkte så at hun måske er lidt farvet af sit arbejde, for jeg ser 3 i klassen jeg sagtens mener kunne få uddannelse og job, vel og mærke hvis man finder en svend der er villig til at tage dem. En kunne blive fantastisk anlægsgartner, en anden mekaniker og en tredje vejarbejde (og det er taget ud fra hvad jeg kan se de elsker at arbejde med og har talent for).

    Nu skriver nogle så at det er synd for dem der smider billeder på FB for at få likes, for at blive anerkendt, og jo det er da synd hvis de ikke kan få det andre steder, men jeg synes så alligevel at det er en god ting, at de måske får boosted deres selvværd på FB, for ellers ville de jo slet intet få. Og så er det måske bedre at have fået et lidt bedre selvværd via fremmedes likes på FB, end at evt sidde til evig tid med en følelse af aldrig at være god nok.


  • #77   30. apr 2016 Hvor har jeg skrevet at voksne ikke må være på Facebook?? Vil du venligst henvise til hvor jeg har skrevet det. Lad være med at tolke for det har jeg ALDRIG skrevet!

    Mvh TT


  • #78   30. apr 2016 Sofie siger ikke at det ikke er voksent at være på HG, men at det ikke er voksent at sidde på HG og dømme andre.
    Normalitet betyder bare "det størstedelen gør/synes", og i mange tilfælde giver det rigtig god mening at træde udenfor normalitetsbegrebet og holde det op imod nogle moralske principper. F.eks var det i Nazityskland normalt at man synes jøder var rotter og mindre værd som mennesker end tyskere, men det gør det ikke RIGTIGT.
    Jeg vil sk*de på normalitetsbegrebet, bortset fra ift at se hvad de fleste gør, for det er det eneste det kan bruges til - det siger intet om hvorvidt det de fleste gør er rigtigt. Derudover er normalitetsbegrebet heldigvis ikke statisk, men flydende. Dvs at det forandrer sig konstant, og idag ER det (ihvertfald begyndt) at være normalt at 60-åriges tager selfies og er på FB, og det ER normalt at lægge lidt provokerende billeder ud af sig selv for at få en respons. Det gør det ikke forkert - heller ikke selvom du mener noget andet smiley


  • #79   30. apr 2016 Dingle - rigtig godt skrevet. Jeg er selv meget bevidst på at ikke gøre de unge dårligere end hvad de er. Og ja der er desværre nogle der ikke kan se de potentialer de unge har, og også glemmer at opførslen også er normal teenager adfærd og ikke pga. Den unges udfordringer. Det er overhovedet intet galt i at unge får anerkendelse på Facebook. Men når de unge udstiller sig på en meget uhensigtsmæssig måde. Eller lægger billeder op af sig selv når de er på køret på anden uge og ligner løgn. Så får jeg ondt af de.

    Mvh TT


  • #81   30. apr 2016 Camilla - delvis enig. Intet galt i at bryde lidt med normalitetsbegrebet, og ja moralen er også utrolig vigtig og skal selvfølgelig også bruges. Så en god blanding er essentielt smiley Men det er stadig vigtigt at have et normalitetsbegreb smiley

    Mvh TT


  • #82   30. apr 2016 Hvorfor er det vigtigt at have et normalitetsbegreb? Det er vigtigt at have etik og moral men igen; det har intet med normalitetsbegreb at gøre smiley normalitetsbegreb er som skrevet bare en betegnelse for hvad flest gør. Det kan være en stor faktor i at skabe kultur og normer, men kan på ingen måde bruges som garant for at det bliver den rigtige kultur eller de rigtige normer (tænk f. Eks på mobning i en klasse).

  • #84   30. apr 2016 Igen Sofie så læser du og tolker du som du vil! Hvorhenne har jeg skrevet at alle skal følge normen? smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #85   30. apr 2016 Jeg syntes det er vildt at nogen har evner til at kunne vurdere fremmede mennesker ud fra de sociale medier. smiley

  • #87   3. maj 2016 Syntes godt nok emnet blev fordrejet mere og mere hele vejen ned! smiley
    Jeg forstår godt hvad TT mente i starten, jeg forstår dog også godt andres forvirring. For hvis man læser det på en anden måde kan jeg godt forstå det giver en helt anden mening.
    Hvad jeg dog slet ikke forstår er at, det virker sådan, at TTs svar bliver fordrejet rigtig meget og tolket meget forkert! Jeg ved ikke om det kun er mig der kan se hvad TT mener, men jeg forstår rigtig godt hendes frustration!
    Nu er der jo ikke nogen herinde udover TT, som ved konkret hvad billeder hendes mor lægger ud. Jeg vil sige at jeg ser også nogle gange nogle af mine "ældre" venner på facebook lægge billeder ud, og på samme måde som TT, tænker jeg om de overhovedet overvejer hvordan det ser ud? Jeg havde en ven på facebook som også var på den anden side af 60, hun lagde billeder ud i lårkort kjole, meget makeup og ALTID drinks i hånden. Jeg siger ikke det er forkert. Men jeg ved at hendes datter (som TT) ikke syntes det var særlig passende. Mest fordi det slet ikke var sådan hendes mor var. Hun "klædte sig ud" kun for billedernes skyld smiley
    Men er det, det hun har lyst til så lad hende gøre det! Jeg tror da heller ikke mine veninder og min familie altid syntes at mine billeder er lige geniale! Især ikke efter en god bytur smiley


  • #88   3. maj 2016 Det er lige præcis det vi mener, Julie: hvis hun har lyst til det så lad hende gøre det - der er INTET jeg hader mere end det der "det er ikke sådan du er, du skal i stedet....." smiley

Kommentér på:
Hvor er det sørgeligt :-( nettet og billeder.

Annonce