{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Hvor mange vitaminer og foder ??? {{forumTopicSubject}}

Hvad sker der hvis hun for for mange vitaminer og mineraler ??:-/
Hun kommer på træpiller og stå

Hvordan tænker i hendes foderplan ellers skal se ud

Hendes foderplan ser sådan ud

Equsana Recover 500 gram om dagen 250 morgen og aften
50 gram vitaminer og mineraler
Og 3 kg hø

Hun står på jordfold og er pt for tyk og er let tilbøjelig til kolik ....

Det er et æsel og er 95 cm høj og bliver brugt til tricks og kørsel indtil videre kun tilkørsel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange vitaminer og foder ???
  • #1   2. jun 2016 Umiddelbart ville jeg sige at det er for meget krybbefoder.
    Jeg er ikke ekspert så skal ikke kunne sige det med sikkerhed smiley

    Det lyder for meget krybbefoder, da min hoppe få 100 gr. scaracan liverly mix + 50 g vitaminer og mineraler morgen og aften. Hun er også på kur.

    Det jeg synes der lyder mest underligt er de 3 kg hø. Er det morgen/aften eller om dagen? Jeg synes bare at 3 kg lyder af lidt, nu når hun også står på jordfold.

    Men som sagt jeg er ikke så meget inde i foder smiley
    Men held og lykke med det smiley


  • #2   2. jun 2016 Ud med kryppefoderet, og kun giv vitaminer. Og så synes jeg også 3 kg hø lyder af lidt til en hel dag?

    Hvad er idealvægten på sådan en fætter?

    Har intet forstand på æsler - men synes jeg har hørt de nærmest lever på en sten? Eller hvad?


  • #3   2. jun 2016 175-200 kg

    Jeg er meget i tvivl

    Syntes lidt det er onfair når de andre for mad og hun ikke gør så prøver at finde noget. Tænker på 400 gram i alt med foderet og så vitaminer og 5 kg hø ??


  • #6   3. jun 2016 Jeg har haft æsler før. Jeg vil fjerne alt kryppefodret og give hende mere wrap og vitaminer og det det. (du ka evt bare give hende vitaminerne når de andre for krybfoder) men det hun for nu er alt for meget! Æsler skal ik "fodres" som en hest. smiley

  • #7   3. jun 2016 Hun kan leve af wrap og vitaminer! smiley som den ogs har bedst af smiley

  • #8   3. jun 2016 Synes 400-500 g foder er meget når den ikke vejer mere.

    Min ismule som vel vejer omkring de 300-350 kg- får 600 g kryppefoder, og hø/wrap.

    Så fjern kryppefoderet, giv den sine vitaminer når de andre fodres - og som en anden sagde, smid en gulerod oveni.

    (:


  • #9   3. jun 2016 Vi har flere æsler og haft det i flere år efterhånden. De har desværre tendens til overvægt hvis de får græs, så jordfold er fint nok. smiley

    Men dit æsel kan snildt klare sig kun på hø/wrap og vitaminer. Det er den foderkombi vi kører med også om vinteren når det er koldt, har vi andre i stalden som får krybbefoder så giver vi lucerne som holder dem beskæftiget og giver tyggetid og som stadig er en smule spændene, evt en lille skvis lavenergi musli hvis de ikke vil spise deres fyld i krybben.


  • #10   3. jun 2016 Hun får Pavo har jeg bestemt smiley tak for hjælpen

Kommentér på:
Hvor mange vitaminer og foder ???

Annonce