{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.348 visninger | Oprettet:

Forskelligheder er vidst et No go... {{forumTopicSubject}}

Jeg må sige at jeg faktisk er lidt skuffet over Hg.. Nu vælger en god "ven" af mig her inde at forlade siden da hun ikke føler at der er plads til hende.. Jeg har altid været rigtig glad for Hg da vi til trods for uenigheder og forskelligheder har kunnet respektere hinanden og har talt ordentlig med det overordnede emne som fokus hvor man ikke har blevet personlig. Jeg ved også at andre brugere har haft det hårdt her inde, og også forlod Hg i en kortere eller længere periode.. Synes virkelig at det er så trist at I er SÅ fandens sikker på at I har ret og en anden har fejl (I ved nok bedst selv hvem I er)
Uvidenhed er vidst guds gave til idioterne.
Havde fornemmelsen af at vi faktisk var en side med plads til det hele.. (så længe hesten ingen nød lider) men begynder at undre mig..
Til jer andre der er med til at gøre Hg til en god side. Sørg for at blive ved med at holde øjne og øre åbne, og aller vigtigst et åbent sind. smiley
Vi ønsker vel ikke et affolket sted med kun plads til en tybe ryttere og heste mennesker?!
Så åbne op, vær nysgerrige! Jeg opfordrer ikke til at omfavne alt nyt uden at stille spørgsmål. Men husk på at være åbne og imødekommende.

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskelligheder er vidst et No go...
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   26. jun 2016 dem der har haft det hårdt har i 99% af alle gangene selv været skyld i det...

    og nu er du heller selv jordens bedste til folk der er anderledes end dig selv, eller har andre ideer og visioner.. smiley

    så syntes dét er et lidt mærkeligt indlæg at komme med? men måske fattede jeg bare ikke pointen med det? smiley


  • #2   26. jun 2016 ATM så du mener altså at hvis man har en diagnose eller er blevet udsat for psykisk eller fysisk grov vold er man i 99% slev uden om det hvis man har det hårdt? Eller hvad mener du?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   26. jun 2016 rikke: hvad snakker du lige om?? smiley

  • #4   26. jun 2016 Jeg tror jeg misforstod dig fuldstædig. smiley Det undskylder jeg, jeg kan godt se hvad du mener nu. ^^

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   26. jun 2016 rikke: ved ikke om jeg misforstår indlægget smiley

    men taler om den skyld man har når folk bliver grove, fordi at man selv er det smiley


  • #6   26. jun 2016 Du skrev "dem der har haft det hårdt her på HG har i 99% af alle gangene selv været skyld i det"

    Jeg troede du skrev "dem der har haft det hårdt i livet har i 99% af alle gangene selv været skyld i det..." smiley


  • #7   26. jun 2016 Jeg har holdt en kort pause. Men jeg fik bare lige lovligt nok af HG og følte, at det var bedst for mig lige at blive lidt væk. Men grunden er på min side. Jeg bliver hurtigt nervøs og usikker, så man skal satme ikke sige meget, før jeg bliver trist smiley Og det kan folk herinde jo ikke gøre for. Men det skete altså. Et ømt punkt blev ramt og det gjorde mig ked af det. Det er totalt væk nu og kan jo godt se, at jeg måske heller ikke var så smart.

    Jeg synes, jeg har set tråde, hvor det er gået meget hårdt for sig. Men der deltog TS for det meste også i det grove. Jeg skal ikke kunne sige, hvad dem du mener har følt, da jeg ikke ved, hvem det er. Dog kan jeg godt forstå behovet for en pause.

    Jeg kan mærke, at jeg har haft godt af den pause og jeg råder andre til at gøre det samme, hvis de føler for det. For der er altså virkelig ingen grund til at være herinde, bare for at være her. Det er der jo ingen, der beder om. Man er herinde helt frivilligt, så hvis man føler sig trådt på, så er der jo ingen grund til at blive. I visse tilfælde er det måske ligefrem det bedste at holde en pause.


  • #8   26. jun 2016 Det var lidt langt smiley Men det er så bare MIN lidt forvirrende mening smiley

  • #9   26. jun 2016 hestepiger er desværre slemme ved hinanden...
    Men selvfølgelig skal der være plads til alle smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   26. jun 2016 hakuna matata: heste piger er da ikke værre end andre mennesker?

  • #11   26. jun 2016 Jeg kan heller ikke rigtig se meningen med dette indlæg. Hvis man ikke kan tåle mosten, kan man lukke ned og finde noget andet og lave. Det er fysisk umuligt at gøre alle glade og tilfredse.
    Derudover synes jeg heller ikke at vi er værre end alle andre. smiley


  • #13   26. jun 2016 Du har helt ret TT.
    Vil dog sige, at jeg tror det er noget nær umuligt at bølgerne ikke kommer til at gå højt.
    Det er trods alt vores elskede levende heste,- det ville nok være nemmere hvis vi havde cykler smiley

    I forlængelse af din opfordring, kunne man måske tilføje, at folk ikke skal tage tingene så nært. Det skrevne ord kan for modtageren enten lyde venligt og uenigt, eller det kan lyde skrapt og irettesættende smiley

    Så ind med albuerne, og på med en tykke hud smiley

    ..ad det lød en smule klamt, sorry smiley


  • #14   26. jun 2016 Sandsynligheden for fred i hesteverden (og hg) er ca lige så stor som sandsynligheden for fred i Mellemøsten smiley det kommer aldrig til at ske.

  • #15   26. jun 2016 selvfølgelig skal man ikke være grimme overfor hinanden, og være personlige, men vi er altså på nettet, og der er bare sådan nogle mennesker alle steder, og det må man på en eller anden måde lære at leve med smiley
    det er bestemt ikke kun hestemennesker der er sådan smiley

    man vælger også tit selv de "kampe" man vil gå ind i, og man kan jo vælge bare at lade være med at svare hvis man kan mærke det er ved at blive for meget smiley altså det er jo mennesker man tit slet ikke kender, så hvorfor skal man lade sig gå på af det de siger? (og ja nogle gange er det ikke lige nemt)


  • #16   26. jun 2016 Jeg er ikke den bedste til at formulere mig, men jeg vil forsøge. smiley

    Jeg tror som sådan ikke at forskelligheder er et "No go", jeg tror rigtig mange at tilfældene så misforstår man hinanden herinde eller andre sociale medier, vi ved alle hvor let det er! Bare her i tråden i det øverste kommentar er der nogen der misforstår hinanden.

    Lad os tage Rikke S og AMT, som øverst misforstår hinanden.
    Rikke som misforstår AMT, Rikke kunne ligeså vel have været én af de få som bare ikke gav sig, og blev ved med at sige AMT beskyldte f.eks.
    Sådan nogen har jeg oplevet herinde.
    Andre gange tror jeg bare vi går for meget op i vores elskede dyr, vi hader at se andre heste have det dårligt og derfor kan vi nogengange blive lidt frustreret når vi ser noget hvor vi måske selv havde grebet ind fra starten hvor andre måske lige havde trukket den lidt. Vi er forskellige, og det skal der være plads til, men jeg tror ikke det er er No go, jeg tror bare vi skal lærer lige at se/læse tingene en gang til hvis nu man misforstod eller andet smiley

    Jeg har selv haft en længere pause herinde fra, men er så småt ved at komme på igen oven på aflivning og efter at have afleveret min gode ven. smiley


  • #17   26. jun 2016 Jeg synes ikke folk er hårde ved hinanden herinde smiley
    Der er forskellige holdninger, og et eksempel er f eks at du, TS, skriver at "I" der skaber den dårlige stemning......jeg synes som AMT ofte at det er dig der er ude med riven hvis folk viser mere hud end du ville gøre, lægger billeder på FB selvom de ikke er unge længere, tilrider deres hest før du ville gøre det, håndterer hest anderledes end du ville gøre m.m. Det betyder ikke du tager fejl eller at du har ret (jeg har været enig med dig i nogle ting, uenige i andre), det betyder, at hvorvidt du har været hård eller grov er blevet opfattet forskelligt af folk. Du og alle andre bliver nødt til at acceptere at vi er forskellige i udtryksform, og så længe folk ikke mobber eller bliver aggressive er det bare de vilkår der er når flere tusind mennesker er samlet et sted smiley
    Og der er intet galt i at have brug for en pause fra fremmede mennesker - det har jeg tit brug for. Din veninde kommer vel tilbage hvis der er mere positivt - for hende - end negativt ved HG smiley


  • #18   26. jun 2016 Jeg er for så vidt enig med TT, den del som genere mig mest, er ikke så meget tonen, men mere den kritik der bliver givet uden forklaring, og at fortælle hvad skal man så gøre.

    Alle kan kritisere, men lad dog være, hvis ikke du kan fortælle hvad rytteren så skal gøre i stedet for.



  • #19   26. jun 2016 ER helt enig med AMT, kan godt huske lille mig for et par år siden der dagligt gik grædende i seng og endte med at holde en 3-4 mrds pause fra hg.

    Men tænker jeg tilbage kan jeg sku godt set at jeg selv har været skyld i det. (udover dødstrusler det er bare brutalt o.O)


  • #20   26. jun 2016 Jeg synes tit at trådstartere kan blive grove hvis folk ikke er enige med dem... Jeg vælger også meget bevidst hvad jeg laver forumemner om og hvad jeg undlader, samt hvad jeg svarer på og lader være med, da jeg ved hvordan lige netop i emner ville kunne udvikle sig.

    Hvis der er personer der er særligt grove og personlige må man jo klage til admin, i stedet for at give en kollektiv skideballe som en anden skolelærer ud i klassen hvor 4 af de 28 elever har været uartige.

    Derudover TT, så er det mit indtryk, at du er meget nærtagende på mange områder. Du har så alligevel formået at kunne være på HG alligevel, og det synes jeg er flot, men derfor skal vi andre jo ikke gå som på æggeskaller hvis din veninde ikke formår det. (Det skal siges at jeg selv før har taget ting nært på nettet, men er kommet over/videre derfra, så jeg ved hvordan man kan komme til at opfatte folks opslag negativt, selvom de måske ikke var ment sådan)


  • #21   26. jun 2016 Dingle: enig! Jeg selekterer også i hvad jeg spørger om på nettet (ikke kun HG). Inden jeg poster skal det bestå følgende test; "spørger jeg for at få ret, eller for at lære noget?". Er det det første lader jeg være, da det så kun er rygklapperi jeg ønsker (så vinkler jeg det eventuelt til et "se min smukke hest"-opslag, fremfor et "synes I ikke der er sket store fremskridt i min ridning?"), er det nummer 2, plejer jeg altid at blive klogere af andres input smiley

  • #22   26. jun 2016 Camilla T - smiley vise mere hud? Facebook?? Vil du uddybe? Jeg er ikke på Facebook.. Så hvordan du kan drage mig ind i det aner jeg ikke smiley og den med hud stiller jeg mig også meget undrende til smiley
    Jeg siger ikke at vi ikke skal være uenige, men vi skal ikke blive personlige! Og det bliver jeg ikke! smiley

    Mvh TT


  • #23   26. jun 2016 Jeg tog udgangspunkt i dine indlæg herinde: et om din mor (tror jeg det var), som du synes burde opføre sig mere som sin alder (=ikke lægge så mange billeder af sig selv på FB), og et indlæg om "stakkels piger" fordi de lagde billeder op hvor de ikke var så påklædt. Jeg synes ikke jeg er personlig på en krænkende måde i mit indlæg, jeg forsøger bare at vise dig (og jeg kan se i flere andres indlæg at jeg ikke er den eneste), at hvorvidt man er grov afhænger af øjnene der ser, og selvfølgelig ser du ikke dig selv som grov (det er der ingen der gør om sig selv), men andre opfatter ens kommentarer gennem deres filter, og tolker ud fra det smiley

  • #24   26. jun 2016 Jeg synes ellers jeg oplever et hg hvor der generelt er god plads til forskellighed. Selvfølgelig er der smuttere, men vi er altså også mange mennesker. Måske hvis man ligefrem føler sig angrebet, er det en ide at man kigger lidt indad og finder ud af om man selv kan/bør gøre noget anderledes.

  • #25   26. jun 2016
    Jeg oplever pænt sjældent nogen blive personlige, andet end at gå efter de argumenter folk selv kommer med - samt hvordan man evt. har argumenteret og fortalt i andre emner.



  • #26   26. jun 2016 jeg har flere gange skrevet indlæg hvor folk så valgte at give deres uforbeholdne mening om ting der intet havde med mit oplæg at gøre.... med min gamle var det feks. ved du godt din pony er alt for tyk???? øøøøhm ja men nu var det her et spørgsmål om gamacher. eller også læser folk ikke det man skriver... og kommenterer på noget der heller ikke var i sammenhæng. sidst jeg skrev et indlæg fik jeg både af vide at jeg var for tyk og min hest var for tynd, og at min sadel var forkert . dette var baseret på gamle billeder i min profil. og hørte ingen steder hjemme i det indlæg jeg havde lavet. jeg er ikk sart, men blev faktisk ked af det da personen havde hentet gamle billeder på min profil og lagde ind på indlægget..... det hører bare ingen steder hjemme. og det er en underlig ide. jeg syns ofte folk er hurtige til at dømme. og tonen bliver hurtigt grim.
    og som nogen siger så er det svært at blive enige. Men det her med at blive sur og nogengange grov fordi folk gør tingene anderledes...... det må da høre op. man må jo respektere andres måde at gøre tingene på som man selv gerne vil respekteres. og medmindre der er tale om direkte dyrplageri, så bør man vel ikke nedgøre andres ride/trænings stil. forum er der jo for at vi kan stille spørgsmål og lære af hinanden..... ikke for at få en over snuden


  • #27   27. jun 2016 Jeg forstår til gengæld ikke dette emne. Gloriepudsning i stor stil.

  • #28   27. jun 2016 AP - Undskyld men hvad er glorie pudsning i dette emne?? smiley
    Jeg har aldrig skrevet at jeg har blevet "chikaneret" eller at jeg ikke tager en diskussion. Men jeg bliver ikke personlig eller sviner nogle til! Jeg oprettede dette emne for at der blev fokus på stemningen her inde og som en reminder på at man ikke skulle gå hen og blive personlige (som du nu bliver). For jeg synes det er utrolig synd at man ikke kan respektere hinandens forskellige synspunkter (så længe det ikke er på grænsen til eller er mishandling) ikke dermed sagt man ikke skal være kritisk og stille spørgsmål. Men man skal forsøge at tænke over hvordan man stiller det..
    Dette emne handlede over hovedet ikke om mig så forstår ikke trangen til at gøre det til at omhandle mig.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   27. jun 2016 Undskyld man skaber ikke en bedre stemning ved at dunke folk oven i hovedet du den måde...

    sådanne emner skal ikke komme fra "almindelige brugere", det bør komme fra HA'ERNE.

    det er næsten direkte provokation at skrive "i", og derved hentyde til samtlige brugere på site - især når du ikke selv er meget bedre smiley

    misforstå mig nu ikke, men du har selv rigtig travlt med at så mange gør alt forkert - især når du ikke har samme overbevisning, og fremstår tit som "jeg hat ret".

    jeg kan godt følge i at der bliver smidt "puds glorien kortet", men dermed ikke sagt at det er okay atsmide det kort. smiley


  • #30   27. jun 2016 Mit gæt var også, at dette emne blev oprettet for, at provokere og starte en typisk HG diskussion/skænderi smiley

  • #31   27. jun 2016 Jeg synes nu generelt her er en god stemning herinde, især når man tænker på hvordan det var for nogle år siden smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #32   27. jun 2016 guldhesten: for år tilbage var der en "gruppe" her inde, åh hvad hed de nu?

    de var nogle hårde typer, og der fløj om sig med vilde emner når de var i forummet.


  • #33   27. jun 2016 Åh jeg kan ikke huske det, men husker at der var mange som skrev knap så pænt, især nogle af de "kendte" var stygge.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   27. jun 2016 åh ja.. De rotterne sig rigtig sammen mod alle andre.

    Den gang var det ikke sjovt at være på hg, hvis man ikke var accepteret at de styrende smiley


  • #35   27. jun 2016 Haha nej var det ikke smiley

  • #36   27. jun 2016 Du opretter emnet med (forhåbenligt) et ønske om at få ændret på hvordan debatternes tone er. Jeg kan sagtens se det fine og rigtige i, og det ville da være fedt hvis det kunne ende med at alle kunne føle sig velkomne i de åbne fora her. Creds for det da!
    Der hvor filmen for mig knækker for mig er når du skriver "I" - på den måde føler jeg nemlig at man kaster alt ansvaret fra sig selv, og på den måde lidt pudser glorien.
    Efterfølgende skrives der i parents "i ved nok bedst selv hvem i er" - hvilket for mig at se igen er lidt at løbe fra den igen, og jeg må nok indrømme at jeg synes det bliver lidt personligt at skrive på den måde. For så hentydes der ikke til en skrivemåde, men netop til én selv, som person.
    Havde emnet derimod været et spørgsmål om hvordan vi som brugere synes stemningen er herinde, uden at skrive provokerende og på den måde få en egentlig debat ud af det, så havde jeg nok også kunne se en større mening med emnet.
    Og så er der selvfølgelig brugen af bandeord, som jeg ikke synes høre hjemme i en ordentlig debat, men det er vidst en anden snak smiley


  • #37   27. jun 2016 Se der kommer der endnu et eksempel på at det skrevne nemt kan misforståes smiley da jeg skrev: I og (I ved selv hvem I er) så var det for at pointere at det kun var nogle få brugere der burde føle sig ramt.. Men jeg kan jo læse at det er de fleste af jer der vidst føler at det var som en løftet pegefinger til de fleste.. Det var overhovedet ikke min hensigt! Jeg beklager at mit emne blev misforstået da det sådan set skulle være en støtte til de der måske føler der kan være svært her inde, og en øjenåbner og et ønske fra min side om at vi alle sørger for at gå efter bolden og ikke personen..

    Mvh TT


  • #38   27. jun 2016 Hvorfor ikke tage den med " i ved hvem i er " folkene istedet for at oprette et emne, hvor du alligevel med måden du skriver på får generaliseret til hele HG og derefter som nu forklaret at det kun er stilet til nogen bestemte, hvilket folk så kan undre sig over hvem er og hvorfor det er dem?

    Tag den da med dem privat og hvis det ikke duer så undgå de folk eller sæt en HA'er på sagen.

    " I ved hvem i er " er for mig lidt som de der fx siger eller skrive " jeg er sååå glad for lykkelig, tak til alle folkene omkring mig - i ved hvem i er " også sidder man og ligner et spørgsmålstegn og tænker hvad?! Hvorfor dele noget med folk, hvis man alligevel vil ikke dele det hele?

    Eller råbe ud i et frikvarter i en skolegård " Jer der mobber de andre, kom op på kontoret, i ved hvem i er " - det rager jo resten af skolegården en høstblomst og er ikke noget alle skal blandes ind i.

    Det er bare træls, at oprette et emne som du burde have holdt i en PB fordi det kun er ment til nogen bestemte som hele HG så skal hører om. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal forklare det nærmere.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #39   27. jun 2016 det er HA'ernes pligt at holde orden på siden, ikke din smiley

    har du et problem, eller finder en bruger ubehøvlet, så gå til en HA'er, og bede dem tage sig af sagen.. - det er derfor at de er her..

    du får intet ud af at oprette et indlæg, om nogle brugere, som ingen ved hvem er, for at "klage" over dem..

    hvordan skal vi vide om det er mig, en anden eller en helt tredje der er "i"??


  • #40   28. jun 2016 Krikken og AMT - fordi jeg ikke ved hvem det er... Så derfor svært at kontakte Ha' erne...

    Mvh TT


  • #41   28. jun 2016 Hvis du ikke ved hvem de er, så ved du heller ikke hvad der er foregået og hvorvidt folk har været grove eller det er blevet tolket sådan af modtageren smiley
    Der er noget mærkeligt ved at klage på andres vegne (især når det er så generaliserende og anklager alle - selvom det nu bliver fortalt at det ikke var sådan det var ment). Der skaber da om noget dårlig stemning at åbne døren og råbe "I er idioter og mobber - I ved hvem I er!), og så sidder alle i rummet med en dårlig følelse.
    Det er den gammeltestamentlige med at se splinten i din broders øjne, men ikke bjælken i dit eget smiley (og jeg er endda overhovedet ikke kristen, talemåden passer bare godt her).


  • #42   28. jun 2016 Camilla - jeg forstår overhovedet ikke hvorfor I skal føle Jer ramt.. Men jeg beklager så, at man tydeligvis ikke kan sætte fokus på noget der optager en, bare fordi det involverer andre mennesker her inde som man ikke ved hvem er... Jeg har på ingen måde talt grimt til nogen e.l. smiley

    Mvh TT


  • #43   28. jun 2016 DU mener ikke du har talt grimt, men flere herinde opfatter det sådan, og dit sidste svar viser i min optik at du på ingen måde reflekterer og tager til dig, at du ikke er den uskyldige politibetjent. Selv i en undskyldning laver du en indirekte sviner af alle der ikke mener som dig smiley
    Jeg forstår at du ikke mener det sådan, men tænk over hvorfor folk reagerer som de gør på dit opslag og dit svar, det kunne nok hjælpe dig fremadrettet smiley


  • #44   28. jun 2016 Igen, jeg beklager at min hensigt blev misforstået. Og min hensigt var at få fokus på at man skulle gå efter bolden og ikke personen. Så ville det være nemmere for alle at færdes her. smiley og jeg har vel ligeså stor ret til at lave fejl som alle andre.. Jeg er da langt fra perfekt! Og det var så min formulering og oprettelse af emnet jeg denne gang jeg lavede en fejl ved da jeg jo virkelig blev misforstået..
    Men kan I have en god dag. Skal på døgn, og kigger først sent i aften igen..

    Mvh TT


  • #45   28. jun 2016 Du misforstår; selvfølgelig har alle lov til at begå fejl, jeg prøvede at hjælpe dig med min opfordring til at se indad (det er sundt for alle, også mig smiley ).
    Dermed kunne nogle af misforståelserne måske undgås, så det ikke tager fokus fra det der er vigtigt for dig at sige smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   28. jun 2016 team tindur: bare lad være med det der "hg's politi" smiley

    sidst gjorde du det også i et emne, hvor der intet var galt..


  • #47   28. jun 2016 Chill, people smiley mon ikke denne sag er løst og emnet færdigt? smiley

  • #48   28. jun 2016
    Hvis du ikke ved hvem det er, så bland dig uden om.

    Så er vi ude i " min venindes, kusines mand siger altså at... "


  • #50   29. jun 2016 Anette - " som jeg læser det så skriver hun jo netop at alle burde kunne være her... hvrfor så forsætte med at køre rundt i at hun ikke er bedre selv ? "

    Jeg tænker det skyldes, at folk ikke føler at hun har "ret" til at belære andre, hvis hun ikke selv følger sine egne råd. :o) Jeg er ikke længere så aktiv herinde, så det aner jeg ikke om TT gør - jeg læser bare ud fra svarene her i tråden. Uanset hvad, så lyder det i startindlægget som om, at det er de andre, og ikke TT selv, der skal blive bedre til at give plads til forskelligheder - hvilket der tilsyneladende er nogen, der ikke er enige i. :o)

    Det er den gode gamle: "Ikke kast med sten, hvis du selv bor i et glashus"


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   29. jun 2016 Jeg vil egentligt gerne vide hvem "i" er? smiley

  • #53   29. jun 2016 Anette - Det er faktisk fuldstændig tilfældigt, at jeg også skriver til dig her.

    Du må undskylde, men jeg var faktisk af den opfattelse, at du var enig med Team Tindur. Hvilket du så måske ikke var alligevel, siden du nu bliver personlig, og beder mig lade være med at ytre min mening. :o) Jeg må nemlig OGSÅ gerne være uenig, og ytre denne uenighed - og ligesom jeg skal respektere din holdning, så skal du bestemt også respektere min. At jeg er uenig og giver udtryk for dette, betyder IKKE, at jeg ikke respekterer din mening. :o)

    Og jo - jeg synes faktisk, at Team Tindurs startindlæg er en smule belærende.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #56   29. jun 2016 anette: den er til start indlægget? ?

  • #58   29. jun 2016 Anette - "er du lige venlig at vise hvor jeg siger du ikke må have din mening... siger flere gange du har ret til den, men at du blander dig i alt jeg skriver fordi du ikke kan tåle min mening , der bedre jeg dig respekter hvad jeg skriver , og stoppe med det du har gang i.... "

    Jeg synes faktisk det ligger lidt i mellem linjerne. Og nu skriver du "og stoppe med det du har gang i...." - Hvad er det jeg har gang i? Ytrer MIN mening?

    Hvor ser du, at jeg ikke kan tåle din mening? At jeg er uenig, betyder ikke, at jeg ikke kan tåle din mening. :o)

    "ja jeg er ening med tråd starten , det er mig en gåde du kan få det til noget andet ???"
    1. Du bliver personlig ved at trække andre tråde, der slet ikke har noget med emnet at gøre, med ind i debatten. (Hvilket Tindur beder os om ikke at gøre).
    2. Du lægger op til, at jeg faktisk helst skal lade dig være (det skriver du også direkte nu) - og dermed ikke ytre min mening (Tindur opfordrer folk til at være åbne og have plads til andres meninger).


  • #60   29. jun 2016 Anette - Jeg tror simpelthen at det jeg skriver er gået fuldstændig forbi din næse. :o)

    Jeg har forklaret mig. Jo jo, jeg må gerne HAVE min mening. Jeg må bare ikke fortælle dig, at jeg er uenig. Ok. :o)

    Vil gerne lige gøre opmærksom på, at jeg i starten faktisk bare svarer dig på dit spørgsmål - Hvorfor folk bliver ved med at køre rundt i det. DET havde jeg så ikke ret til at skrive, og SÅ blev du personlig. Det har intet at gøre med, at jeg er efter dig på nogen måde.

    Men husk nu at følge Tindurs råd. Der skal være plads til alle (også mig), og man skal ikke blive personlig. Det du viser, er stik modsat dette. :o)

    Vi kan sagtens stoppe her - man skal ikke bruge tid på noget, man ikke vil. :o)


  • #61   29. jun 2016 AMT - Jeg har skrevet længere oppe at jeg ikke ved hvem I er.. Så hvem er det jeg belærer? Det aner jeg ikke hvis I mener jeg er belærende.. Men selv om jeg ikke ved hvem I er kan jeg vel opfordre til bedre net skik..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #62   29. jun 2016 Du skriver: jeg syntes dét er så fandens trist at i altid tror i har ret, og at andre tager fejl (og i ved hvem i er)..

    men hvem er de "i" som du så fint hentyder til???

    desuden er det ikke mig der skriver noget om at belærer smiley selvom det virker ret "puds glorien" og belærende når folk opretter sådanne emner. smiley


  • #63   29. jun 2016 Jeg ved ikke hvem personerne er da jeg ikke har set emnerne e.l. Jeg synes bare det er trist.. Og faktisk ikke okay.. Måske personen er nærtagende.. Men når man ligefrem forlader stedet så bliver det nok lidt voldsomt.. Og jeg ved om flere her inde der har været væk af samme årsag.. Og det er så synd.. Derfor kunne jeg ikke se noget galt i at oprette et emne for at få fokus på den måde der kommunikeres på.

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #64   29. jun 2016 Så du beskylder simpelthen nogen for at være de sorte får, uden du overhovedet ved om de har gjort noget? ?

    Se, det er trist..

    så dette emne er oprettet på baggrund af??? ingenting, som du faktisk ved noget om?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #65   29. jun 2016 Eller er det bare sådan noget, jeg har hørt fra min mors, søsters, fætters, søsters, onkel at noget på hg er nogle hårde typer? smiley

  • #66   29. jun 2016 Jeg har blevet kontaktet hvor personen fortæller at denne smutter da denne ikke føler det er hyggeligt at være her da folk her inde taler grimt og er personlige... Og det er synd.. Personen har ikke oplyst hvem det er og jeg spørger ikke da det egentlig er fuldstændig ligegyldigt.. Der bør så tydeligvis sættes fokus på netskikken og dette valgte jeg at gøre med dette emne.. Det at dette tydeligvis mødes med modstand og nogle der bliver personlige imod mig er jo blot lidt tankevækkende.. Og trist..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #67   29. jun 2016 team tindur: hvem er personlige???

    ting sker ikke uden grund, og jeg vil vædde på at din "ven" ikke har været uskyldig.

    eller også har denne måske bare overfortolket det hele, lige som sange andre..

    men uanset hvad, din hensigt er fin- men som sagt, det er ikke dit job at holde styr her inde, eller at give løftede pegefinger, det er HA'ernes job..


  • #68   29. jun 2016 Du skriver "der bør så tydeligvis sættes fokus på netskikken", og det er den jeg sætter spørgsmålstegn ved. NOGLE for os og dig ukendte personer har ifølge EEN person været grove og derfor skal "I" alle sammen skamme jer/os.
    Måske skulle fokus sættes på hvorfor nigle føler sig personligt ramt hvis de ikke får ret, kunne man løfte den problemstilling tror jeg verden på nettet blev et bedre sted smiley og hvis folk ikke oprettede emner alle steder om hvor grim tonen er, ville man måske oprette emner med hvor pæn tonen er, og dermed lægge fokus et andet sted. Adskillige undersøgelser viser, at negative hentydninger/negativt ladede ord får os til at tolke ting mere negativt. Måske er emner som dette problemet - uanset de gode intentioner smiley


  • #69   29. jun 2016 Har fulgt lidt med i emnet, og kan ikke lade være med at tænke, at der også er forskel på, hvad folk oplever som ubehageligt og ''dårlig netskik''.
    Det er set en del gange, at folk føler sig mobbet blot fordi andreikke deler samme mening som dem selv, men det har jo i bund og grund intet med mobning at gøre, så længe meningerne altid formidles på en sober måde.

    Derfor er det måske også ''farligt'' at man som i dette tilfælde, opretter et emne på baggrund af en andens oplevelser, uden præcis at vide hvad der har foregået. Måske forurettede er blevet mødt af modstand, og at dette er blevet opfattet som mobning og en dårlig debat tone uden at det egentlig har været sagen. Der kan altså være stor forskel på hvordan man hver især oplever tingene, og hvordan de egentlig er gået til. Nogen er mere følsomme og nærtagende end andre, men det er ikke noget internettet hverken kan eller skal tage hensyn til - igen, så længe at alting umiddelbart foregår på en ordenlig måde. Det er simpelthen umuligt at tage hensyn til alle følelser når man begår sig på nettet, og det må man som bruger være klar på.

    Jeg siger ikke, at det er tilfældet at der ikke er noget i den sag TS beskriver, men for mig at se går folk ofte fejl af hinanden fordi der er en forskellig opfattelse af, hvornår noget er over grænsen og eventuelt mobning.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #81   29. jun 2016 showjumping: så du mener simpelthen ikke at man kan forklare sig uden brug af skældsord?

    en ting er diskution, en anden er at være direkte ond..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #83   29. jun 2016 showjumping: håber du har fået en bedre dag smiley

  • #84   29. jun 2016 Jeg havde lidt tænkt på at holde nallerne ude af denne her, men into the fire i gooooo.

    Mjoh, tonen kan godt være lidt spids engang imellem, dog synes jeg egentlig mest det er trådstarteren der bliver børnesur og personlig, fordi vedkommende ikke får medhold (Nu ved jeg ikke hvem din ven er TT, jeg ved heller ikke hvilke debatter du snakker om). Dermed ikke sagt at der ikke kan være nogle kramper med hvad jeg vil gætte på, er dårlig selvtillid, men jeg synes faktisk at dem der har været storslemme til at skide ud over hele debatten har slettet sig. Jeg kan ikke lige finde nogle jeg synes bliver grimme og personlige herinde efterhånden. Der er da nogle jeg synes er røv irriterende, men ikke ligefrem grove smiley

    I øvrigt synes jeg også at du TT, kan have tendens til selv at dømme på forhånd. Jeg ved ikke om du selv lægger mærke til det, og om det overhovedet er din mening, men den opfattelse har jeg også og selvom du samtidig virker sød og rar, så falder dit opråb en lille smule fladt grundet det.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #86   29. jun 2016 Tråden kørte lige ud på et sidespor, hold venligst en sober tone ellers bliver kommentarerne slettet.

  • #88   29. jun 2016 Det er efterhånden blevet forklaret flere gange her i tråden, af flere forskellige mennesker. :o)

    Jeg aner ikke om de har ret eller ej, for jeg følger ikke meget med herinde længere. Jeg kan bare se, at flere har samme opfattelse af det. :o)


  • #90   29. jun 2016
    Det er der heller intet problem i. Problemet er at det hele bunder i at nogen har sagt noget, som nogen har følt sig stødt over - men trådstarter ved ikke hvem det er der har sagt det og hvad der er blevet sagt fra hvilke sider.

    Hvis det nu var et konkret eksempel man havde oplevet selv - så helt ok og fred være med det :o)


  • #91   29. jun 2016 Anette - Njaaah, ikke rigtig. :o) Det er møj længe siden, at jeg for alvor har været aktiv herinde. Det er bare et par tråde i ny og næ, men ikke på daglig basis, nogle gange ikke engang ugentligt smiley

    Det kan godt være, men det er der så flere andre der kan. :o)


  • #94   29. jun 2016
    Hvis man skulle stoppe når hver part har sagt sin mening, så havde vi aldrig debatter :b


  • #95   29. jun 2016 Anette - Ja, sikke da et lykketræf smiley
    Men i dag har jeg også haft tid til at sidde ved computeren. Det sker ikke hver dag smiley


Kommentér på:
Forskelligheder er vidst et No go...

Annonce