{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Hvordan skete det? {{forumTopicSubject}}

Bare fordi at jeg keder mig enormt meget, tænkte jeg at I måske kunne underholde mig med jeres historier om jeres hest/pony/part. Altså hvordan fik i den?
Jeg slog et opslag op i en Facebook-gruppe, hvor at der var en dame der kommenterede det. Hun skrev privat til mig og tirsdag d 4 november 2014 skulle jeg så ud og se hende. Hun var jo dejlig sød, havde en masse ridemæssige problemer, men var meget kærlig. Jeg fortsatte med min part på Join 3 gange om ugen, tirsdag, torsdag og søndag. Indtil en dag hvor min far kommer hjem fra arbejde og fortælle om et hus, han havde et vandløbsprojekt ved. Han og hans kæreste snakkede meget om huset, og de begyndte så småt at kigge på priser og alt det der. Vi fandt så ud af at købe huset, og håndværkerne begyndte så småt at bygge om. Jeg skulle have min hest hjemme hos mig selv. Altså, en af mine drømme blev opfyldt, at jeg skulle have min egen hest, men at den også skulle stå hjemme hos mig selv. Jeg var i himlen. Desværre havde jeg allerede fået et godt forhold til Join, så det var ikke kun en dans på roser. Jeg begynder så i starten af juni, at kigge efter hest. Omkring den 1 juli 2015 finder jeg en enormt sød haflinger. Han var lige hvad jeg ledte efter, men 2 dage efter jeg havde aftalt med ejeren at skulle se ham, blev han solgt. En uge efter, da jeg lige var vendt hjem fra ferie, skriver Joins nuværende ejer til mig. "Hejsa smiley hvordan går det i stalden? Har snakket lidt om at sætte Join til salg, så ville høre om du evt var interesseret i at købe hende? Det er kun snak endnu, ved ikke om det bliver aktuelt, men synes du skal have det første bud." Hun ringede til mig om aftnen og vi fik snakket om det hele, med prisen osv. Jeg fortalte hende at jeg var igang med at kigge efter hest selv, og om vores nye hus. Vi snakkede frem og tilbage og jeg måtte så indse, at det først kunne komme på tale tidligst nytår, da vi først skulle flytte i foråret 2016. Heldigvis fortæller hun at hun også først vil af med hende der. Vi snakkede om det og jeg kommer frem til at jeg kan købe hende for mine konfirmationspenge, da jeg alligevel er en der ikke lige bruger mine penge så hurtigt, så jeg havde stadig mange tilbage. Tiden gik, og jeg kunne ikke vente til at overtage Join til helt til nytår. Heldigvis for mig, ringer Joins ejer i slut september/start oktober og spørger om jeg kan overtage Join ved 1 november istedet, mod at hun var gratis. Jeg måtte straks igang med at finde plads til opstaldning, og det endte så med at min fars kærestes kollega bragte Join til hendes nye hjem. Jeg var lykkelig. Join ender med at stå i en fin stald, dog med nogle mennesker der på ingen måde forstod ideen i, at købe en gammel travhest. Stalden var en selvpasser stald, hvilket vil sige at jeg selv skulle lukke Join ud. Det fungerede okay de første par uger, men det var et problem når jeg var hos min mor, da det tog tid at cykle i stalden og lukke ud før skole. Jeg fik derfor en venlig mand til at gøre det mod betaling i den uge jeg var hos min mor. Det var så i starten af december jeg fandt ud af at stedet havde en løsdrift. Op med Join i løsdriften i starten af den koldeste måned, og hun havde aldrig stået i løsdrift før. Heldigvis elskede hun det, og menneskene der var meget søde og rare. Den 5 januar 2016, får Join desværre en skade. Hun skal på antibiotika og stå stille i 6-7 uger. Da vi endelig skulle igang med genoptræningen igen, var hun så sød og rar. Søndag den 24 april 2016, henter min fars kærestes kollega Join og kører hende hen til vores egen løsdrift -samtidig henter hun vores nye hest Stjerne. Nu går Join og Stjerne hjemme i vores løsdrift og hygger sig sammen.

Hvordan fik i jeres pony/part/hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skete det?
  • #1   19. jul 2016 vi havde længe kigget efter pony... men jeg fik så part, så vi stoppede med at lede. det var skønt at have part. men det fungerede ikke så godt. så jeg stoppede som part. så gik der noget tid. og vi begyndte at lede igen smiley der var mange søde ponyer. men der var altid noget galt med den. den ene havde noget med benet, en anden var ikke alle de penge værd osv. så en dag tog vi ud og prøve en meget sød pony, som min veninde havde anbefalet. den var vildt dygtig, og meget sød! da vi var over at prøve den, prøvede vi osse andre. omkring 4 tror jeg.. så som vi ud til en stor gård. vi kom ind i sdtalden, og der stod den skønneste (dog rimelig store) vallak! han hed Elmholts education (Eddie) da jeg prøvede ham var han bare så sød, og jeg var solgt... men vi var også vilde med en anden. så valget stod mellem de to. og så valgte vi Eddie smiley nogele af vores venner kigede også efter pony. og vi havde set og prøvet de samme. vi fortalte så vores "ynglings" til hinanden. og så var de ligesom udelukket for den anden. men så var de taget ud og prøve Eddie alligevel.. smiley så i al hast ringede min far dagen efter og ringede hel dagen. og så fik vi så en handelsundersøgelse 2 dage efter smiley og han var heldigvis ren! så han blev så min. nu nyder jeg alle mine dage med ham smiley

  • #2   19. jul 2016 Det står allerede beskrevet på McAdoo's profil, hvordan jeg fik ham smiley
    "Historien om McAdoo startede med at jeg var kommet af med min del af Flash, og derfor skulle finde min egen. En dag sidder jeg og kigger salgsannoncer igennem på hestenettet, og kommer forbi McAdoo’s annonce, og han lød lige som hesten for mig! smiley Senere fandt jeg ham også herinde, og fik lov af mine forældre til at kontakte Henriette der ejede ham på det tidspunkt, og aftale en dag jeg kunne komme ud at prøve ham. Nogle dage efter tog vi turen fra Mors til Bjerringbro. Da vi ankom til stedet, var Henriette ude at hente McAdoo på folden, og efter et par minutter kom hun travende på ham kun i grime og træktorv xD Men i hvert fald får jeg ham sadlet op, og skulle så prøve ham. I starten skulle jeg prøve ham i en roundpen, hvor der var noget meget dybt sand, og jeg kunne knapt nok trave en runde på ham derinde. Henriette foreslog så at vi kunne tage hen til en slags eng, ikke langt derfra, hvor han hellere ville trave osv. Vi takker naturligvis ja tak, og kort efter tager vi af sted. Vi rider langs lidt vej derhen ad, og der kommer et par biler og sådan forbi, uden han vippede med et øre. Vi kommer ned til det ”engen” hvor Henriette først tog en runde på ham i trav og galop, så jeg kunne se hvordan han var. Derefter prøvede jeg ham selv, og selvom han nærmest jordede af sted, og faktisk tog hovedet ned mellem forbenene, som om han ville tage biddet eller bukke, var jeg solgt. En dag eller to efter blev jeg kontaktet af Henriette, som skrev jeg snart skulle bestemme mig for om jeg ville købe ham, fordi en rideskole der var interesseret i ham skulle have besked, et par dage efter. Jeg gik lidt i panik for det var jo en stor beslutning. Senere på aftenen skriver hun dog at rideskolen først skulle have besked senere, fordi hende der stod for det skulle på ferie, så vi aftalte at jeg skulle komme og prøve ham igen på tur, hvor Henriette så tog hendes anden hest, Bacardi. Da vi igen kom til Bjerringbro for at prøve McAdoo igen, var det trukket sammen til regn, men vi troede godt vi kunne nå en tur i skoven inden. Der varede bare ikke længe inden det begyndte at regne og tordne – til sidst stod det ned i stænger, og vi var driv våde inden vi nåede hjem xD Det sidste stykke inden vi var tilbage, skulle vi ride i modvind, så vi fik alt regnen i hovedet. Det synes hestene forståligt var trælst, så de begyndte at dreje rundt om dem selv, men kom hurtigt på plads igen. Da vi kort efter var tilbage ved stalden kan jeg huske McAdoo løb ind i stalden, fordi han skulle sidst ind, og det stadig regnede. – Men alt i alt var det faktisk en god tur! smiley Men i hvert fald faldt jeg – til trods for alt – pladask for denne skøre men skønne pony, og d. 12. Juli 2009 blev han min!!!! smiley

    I starten grinte alle af mig og gav mig hånlige blikke, da jeg kom og sagde jeg skulle have en araber - for hvordan skulle en pige på 14 (som jeg var dengang), kunne styre og håndtere sådan en hidsig og temperamentsfuld hest, som en araber?! Men alle folks fordomme blev gjort til skamme, for McAdoos fantastiske personlighed har forbløffet alle. Alle er så imponeret over ham, og roser ham til skyerne for hans gode temperament.
    - Så den der ler sidst, ler bedst ;] "


    profilbillede
  • #3   19. jul 2016 Jeg skulle bytte min gamle pony, hos JM horses hvor vi havde købt hende. Og vi skulle bytte til en stor hest.

    Vi snakkede om hvad vi ønskede, og vi ønskede en rolig, godt springene hest, som var mellem 160-170, og over 6 år.
    Han tog Weltizze ud, som var 4 år, 172 og urutineret.
    Jeg prøvede hende, og hun var SÅ lækker at være på! Rigtig rolig, men alligevel det ekstra gear.
    Vi snakkede en del om det, og vi kom frem til at vi ville købe hende, da gnisten bare var der fra starten.

    Hun kom hjem D. 9/8-14, og siden har vi haft så mange gode dage!
    I dag som 6 års, måler hun 175 cm, og hopper baner på 120 cm.
    Verdens bedste Delle. smiley


    profilbillede
  • #4   19. jul 2016 En af pensionærene på den gård hvor jeg havde redet parter de sidste 5 år sagde at hun overvejer at sælge Ylir. Jeg blev enig med min forældre om at Prøve ham i slutningen af december 14. Vi havde egentlig først snakket OL at se på hest efter vinterferien, men jeg prøvede ham. Først i skoven, så to gange på banen.
    D. 9-12 januar var jeg på talentcamp i Kolding og da jeg kom hjem sagde mine forældre at de havde aftalt en handelsundersøgelse på Ylir tirsdag D. 13/1-15. Og han gik igennem smiley



    profilbillede
  • #5   19. jul 2016 I dag springer vi, har deltaget i military og terrænspringning(blev klubmester) og deltaget i flere islænderstævner.
    Næste år har jeg planer om DM, hvis vi når kvalifikationen smiley


    profilbillede
  • #6   19. jul 2016 Vores historie:
    Enya's ejer satte et opslag op i en gruppe på facebook et par måneder tilbage, hvor hun skrev at hun søgte part til denne smukke palomino. Jeg var selv i London i min praktik, men tænkte jeg ville tage chancen og skrive til ejer alligevel, hvilket jeg den dag i dag er rigtig glad for jeg gjorde. Det viste sig at Enya's ejer var flyttet på en gård kun 3 km fra min lejlighed og at det faktisk passede rigtig fint med at jeg først skulle hjem fra London! smiley Så vi aftalte at jeg kunne komme og møde dem når de var flyttet og jeg kom hjem! smiley

    28/07-2015 blev det så tid til at have det første møde, mødte Enya på folden og jeg var solgt ved første blik, den smukkeste hest stod bare der ved leddet og kiggede efter os da vi kom! Hun var med det samme ovre ved mig og ville nusses, hun lagde da også hovedet godt til rette på min skulder smiley Jeg blev hurtigt enig med mig selv om, at hun er den helt rigtige! smiley
    Jeg blev vist rundt på gården og fik en rigtig god snak med hendes ejer, inden jeg sluttede besøget af med at gå ned på folden og forkæle hende med gulerødder smiley

    Taget fra hendes profil, om 9 dage har jeg haft part i 1 år og jeg er simpelthen så glad for hende smiley


    profilbillede
  • #8   19. jul 2016 Det hele startede med jeg havde part på en spansk hest, det havde jeg godt og vel 2 år, da jeg den dag får afvide at gårdejeren at de havde sagt boksen op og den skulle flytte:( jeg anede intet. Jeg skrev staks til ejeren om hvad der forgik... jeg var dybt ulykkelig. Jeg fik afvide han skulle flytte til Ølstykke så de måtte opsige mig som part. Han blev så solgt til en rideskole hvilke jeg var så synder og knust over.. han er 16. rygproblemer og havde det forfærdelig også vælger men at give ham til en rideskole, jeg var villig til at betale alt for han skulle blive min, men det gik de ikke med til.
    han blev hentet en måned efter, og jeg havde lige mistede min bedste ven..

    Jeg søgte med lys og lygte efter en ny bedste ven men klingede bare ikke med de andre heste derude...
    jeg gik på Facebook og søgt efter heste som var til salg..
    Der dukkede bare ikke den hest op jeg søgte efter...
    Men en dag skrev en utrolig sød pige til mig at hendes veninde havde en 2 årig tilsalg. Jeg skrev til hende og sandt nok havde hun verdens dejligste tøs til salg... men jeg havde ikke spurgt min far om jeg måtte få hest..:C nårh men jeg skrev lidt frem og tilbage med hende, og jeg måtte komme og besøge hende. Det sagde jeg straks til min far, hun stod i odense( jeg er fra sjælland) men da min far skulle arbejde i odense kunne vi lige køre forbi:D da vi landede hos Hesten ( Baby) var han solgt han elskede hende lige så meget som mig! smiley
    Han snakkede lidt med ejeren og jeg kiggede på hest. Nårh de blev enige om vi skulle komme igen, det gjorde vi men denne gang skrev vi kontrakten under på hende og 5 dage efter hentede vi hende:O
    Hun er mit bedste valg ever!

    Det er min historie


    profilbillede
  • #9   19. jul 2016 Nagoya fik jeg ved at køre hen og spørge naboen, ejeren hjalp mig lidt i gang, da jeg kun havde redet rideskole i 3mdr. Ham red jeg i 6 år indtil han blev aflivet.

    Guccis ejer(også en nabo) manglede en til at ride hende, hun mødte mine forældre til noget fest, min mor nævnte det for mig dagen efter, dagen efter stod jeg hos Gucci, hun var lidt voldsommere end jeg var vant til, så der blev jeg også hjulpet lidt igang. Hende har jeg sammenlagt redet i 5 år, og hun går hygger sig ude på marken nu smiley

    Aries ejer (også en nabo) startede i praktik som lærer i min klasse, de manglede også en til at ride, et par dage efter begyndte jeg at ride ham, ham red jeg i 3 år+

    Toppers ejer havde et ridehus, hvor jeg lejede mig ind i vintermånederne på Nagoya, Gucci og Aries. Hun spurgte mig så om jeg manglede noget at ride, men det gjorde jeg absolut ikke på daværende tidspunkt. Nogle måneder efter, blev Nagoya aflivet og jeg stoppede med at ride Aries, så jeg havde "kun" Gucci tilbage, kørte tilbage til toppers ejer og spurgte om hun stadig manglede nogle til at ride. Det gjorde hun, så jeg kunne bare gå ud og hente ham og gå igang smiley Ham red jeg i 3 år til han blev aflivet.

    Da Topper så blev aflivet, skrev en anden nabo til mig på facebook, at hun havde en jeg kunne komme og "ride", han var dog ikke tilredet. 2 dage efter gik jeg igang med at træne ham. Det viste sig dog efter 1 års bøvl at han havde KS, og kan ikke rides, så det gik lidt i sig selv igen. Jeg kommer dog stadig og strigler ham og går en lille tur med ham.

    Herefter sagde min veninde så at jeg kunne komme og lege med hendes basser, så nu har jeg 12 shire jeg leger med, rider hopperne og føl/plage træner jeg smiley

    Her et billede ar Rolex og jeg, det sødeste shireføl, der er til at støve op, jeg er helt forelsket i ham smiley smiley


    profilbillede
  • #11   19. jul 2016 Så min "lille" hest på nettet dec 2010. Hun så så fin ud, lige lidt over 1,1/2 år. Jeg skrev til ejer og vi blev enige om at skaffe en transport til hende, så hun kunne komme den lange vej fra opdrætter i Nordjylland og til mig i nordvestsjælland.

    Så efter 10 dage, stod den lille hest hos mig smiley Hvilket hun gør stadigt..


    Den gamle valgte jeg på en mark, blandt andre føl og ungdyr, hun var da 8 måneder. Tog hende pga farven smiley I dag er hun 18 år og bliver brugt til børn og kørsel.


  • #13   20. jul 2016 min hingstebasse fik jeg i julegave, mens han stadig lå i maven.

    det startede med at jeg havde part på hans mor smiley
    jeg var med i rigtig meget omkring hende, og var også med oppe og aflevere hende ved hingst, samt hente hende igen, var også med til scanningen der viste hun var drægtig.
    jeg blev så enig med mig selv om at jeg skulle have det næste føl hun skulle have, men efter lidt tænketid blev det til at jeg lige så godt kunne købe det der kom nu.
    blev enig med hoppens ejer om at jeg skulle købe følle når det var født, jeg var helt ligeglad med kønnet jeg skulle bare have baby smiley
    op til jul blev jeg enig med mine forældre om at min julegave skulle være et tilskud til køb af følle smiley
    min far havde 2 år forinden fået konstateret kræft, og havde i starten af december fået beskeden om at han nok kun havde 2 måneder tilbage (dette vidste jeg ikke den gang).
    derfor besluttede han sig for at købe følle til mig allerede inden jul, så jeg kunne få den i julegave. min far gik bort i januar 15' ca 4 måneder før hoppen folede.

    ventetiden var lang og fyldt med sorg over min far.
    men en morgen blev jeg vækket, med besked om at vi lige skulle ordne heste.
    da jeg kommer ud står hoppens ejer foran boksen og siger at hun synes jeg skulle hilse på min julegave smiley han blev født d 5/4-15. smiley


  • #15   20. jul 2016 Min dame fik jeg helt tilfældigt smiley

    Min veninde (som ejede hende) havde solgt Chanel til en dame i Viborg, som pludselig var blevet bange for hesten da hun var begyndt at stejle, og ville derfor af med den - min veninde købte hende tilbage, da hun havde haft Chanel siden hun var 1-2 (er 7 nu), og egentlig kun havde undværet hende i en 6-7 mdr. Så der stod min veninde med en "problem"hest, Inter sted at stille den og egentlig heller ikke tid til den.
    På det tidspunkt arbejde jeg på en gård i Århus, og jeg var selv midt imellem heste, da jeg ledte efter en ny lånehest. Chanel smed vi i min boks, og blev enige om at jeg da lige kunne prøve hende - måske jeg ville hjælpe min veninde med hende! Og jeg faldt pladask for den dame...
    Efter at have fundet ud af hvorfor hun stejlede, arbejdede vi intensivt med at få hende til at tabe sig, løfte sig fortil og bygge nogle muskler, mens vi snakkede om en låneaftale.
    Min veninde kom dog kort efter og fortalte at hun havde gået alt igennem, og hun havde faktisk ikke råd eller tid overhovedet til at have en hest.... så hun ville gerne forære Chanel til mig - af den grund at hun vidste hvor meget jeg holder af hesten, og at hun vil få det fantastisk hos mig.
    Så efter overvejelser og at have vendt den med mine forældre, takkede jeg selvfølgelig ja, da alt andet ville være dumt - og lige pludselig var jeg så hesteejer smiley


    profilbillede
  • #16   20. jul 2016 Diablo købte jeg for lidt over 8 år siden havde sparet op og kikkede og så faldt jeg pladask for ham så måtte jo ha ham og har sørme heller ikk fortrudt selvom sindet bedrager. wilicia byttede jeg mig til havde redet en hoppe op men vil ha en kone hest for var ved at være lidt træt af alle de unge varme heste havde også 6 af de varme så trængte til en mere rolig hest. hun er dog varm men ikk noget ingen kan klare selv min man kan ride på hende og han ved ikk hvordan man rider. hun kommer fra syd Tyskland desværre syntes jeg hun får flere og flere skavanker og hun kun 14 har haft hende i 4 år og har bestemt ikk fortrudt. de to heste skal ikk andre steder hen end heste himlen hvis jeg ikk kan ha dem mere. kan ikk sælge dem og det er de eneste to heste jeg har haft det sådan med.

  • #17   20. jul 2016 Min hoppe, har jeg haft i 3 måneder nu.

    min venindes heste massør havde fortalt hende at en bekendt skulle af med sin hoppe, så hvis hun kendte nogen der kunne tage hende måtte hun gerne sige det videre.
    Jeg skulle egentlig ikke have flere hest, men en gratis fjordhest.. så vi måtte ud og kigge, mest for at få dækket nysgerrigheden.
    efter kun 5 sek havde jeg besluttet at hun skulle med mig hjem.
    en meget tynd hoppe dog med pæne hove, og fantastisk rolig.
    vi kørte igen efter 40 min og fik på vejen arrangeret transport til krikken.
    vi hentede hende kl 21 samme aften.
    hun er idag blevet så fin i hul og er fantastisk til børn. Hun er også ved at blive tilkørt på ny ?


    profilbillede
  • #18   20. jul 2016 Min daværende hest var skadet og skulle højs sandsynligt aflives, så var så småt gået i gang med at kigge lidt efter en ny hest. Fandt en annonce med to 3 års haflingere, det var egentligt ikke lige det jeg ledte efter, men den ene fangede mig og jeg valgte at skrive til ejeren.
    I mellem tiden måtte min hest dog aflives og jeg mistede fuldstænding lysten til ny hest, så takkede nej annoncen forsvandt og jeg glemte alt om dem.

    Der gik så et halv års tid, så begyndte jeg igen at tjekke markedet ud og sørme om annoncen på de to haflingere ikke dukkede op igen, skrev endnu engang frem og tilbage med dem, men mistede så mit job, annoncen blev taget ned og jeg var smadder ked af, at de var solgt.
    yderligere 2-3 måneder gik, jeg fik et nyt job og pludselig var annoncen der igen, jeg skrev hurtigt til ejer og vi aftale jeg kom 2 dage senere (2 januar) Den ene af haflingerne sagde mig ingenting på billederne, den var lys, havde ikke særlig lang man og ingen fin blis, den anden var lige det jeg ville have, mørkerød, lang man, og en lækker blis, men vi aftalte at jeg lige så godt kunne se dem begge.

    Jeg blev mødt af to overvægtige, langhårede drenge, som ikke havde været i hænder i flere måneder, men det var kærlighed ved første blik og efter flere besøg, kom Waikato hjem. Den tykke lyse haflinger, der ikke havde den fine lange man, den lækre mørkerøde farve eller den flotte blis, men til gengæld fangede han mit hjerte fuldstændig! I dag er trolden 6 år gammel, desværre er han endnu ikke blevet tilredet færdigt, da han det sidste 1,5 år har været en del syg, med forskellige ting.


    profilbillede
  • #19   20. jul 2016 Det startede med at min mor sagde vi skulle ud og se på en pony som så skulle være på en gård indtil den skulle op til de evige græsmarker. Og så nogen dage før siger min mor så at vi ikke skulle alligevel pga der var noget med den der pony.


    Når men så går der lidt tid og så fortæller min mor så at hun har fundet en traver vallak og lidt efter mens hun skriver med ejeren af den der vallak så at en hoppe (Annabell) nok var noget mere for os så min mor beslutter så at vi skal ud se på hende men så fordi at det var på Langeland og det ville tage for lang tid beslutter min mor så at købe hende selvom vi ikke havde set hende. Når men sådan fik vi Annabell smiley lidt sjovt




    Hvordan vi fik diba.

    Altså det startede med en helt almindelig morgen og jeg skulle i skole men så mens jeg gør mig klar er der en der sender mig en besked ser så det er min mor. Og så ser jeg en mega flot hest på et billede og så i den der besked står der noget lign af det her 'Hej Amalie. Jeg hedder diba og ville høre om du ville give mig kærlighed og om jeg må bo hos jer?'
    Så løber jeg ud til min mor og er mega glad så fortæller hun så at hun den weekend var hun oppe og sige Hej til hende. Det var meningen at vi bare skulle låne hende et par måneder og så se om hun var noget får os men så efter nok lidt over en månede køber vi hende så og er simpelhen så glad får hende smiley

    Det var vores historier


  • #20   24. jul 2016 Jeg havde en gang part på den sødeste blandings elevhest, Laban. (Det havde jeg fra 2013 d. 24 December til år 2014 en dag i december.) I slutningen af min part tid på laban, skulle jeg ud og prøve en brunbroged DV ved navn Tango, som var en rigtig sød 4 års vallak. Han var dsv for usikker for mig at ride, og for ung og for stor. så den gik ikke, desværre.

    Lidt før sommerferien i 2015 skiftede jeg rideskole til Amhøj, og der går jeg indtil nu. I starten af 2016 skulle jeg så prøve en stor islænder der hvor jeg går nu, men han var for stærk til mig, og han løb også på et tidspunkt, så han var heller ikke noget for mig, for jeg kan hurtigt blive nervøst anlagt på hesteryg.

    En uge efter skulle jeg prøve Glitfaxi.
    Jeg havde i begyndelsen af min tid her på Amhøj set en ride Glitfaxi da han var 5 et halvt år cirka, men dengang havde jeg ikke drømt om at han skulle blive min, og jeg troede slet ikke min familie ville have at jeg skulle have hest.
    Dengang blev han bange for at man bare agede ham over halsen, og den eneste tanke jeg havde var, at jeg bare var glad for at det ikke var mig der skulle op på det vild dyr, haha! smiley
    Men jeg skulle jo prøve ham et halvt år efter ca., og han var bare noget af det sødeste!! Så en to uger efter ca. fik vi handelsundersøgelse på ham, og det har været noget af det bedste der er sket for mig! smiley
    Vi fik ham opstaldet hvor vi købte ham, og det har (Næsten) kun gået fremad! smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hvordan skete det?

Annonce