{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Rbh - kvalitet eller prestige? {{forumTopicSubject}}

Er blevet nysgerrig: Nu er der rigtig mange der køber Rbh ting og sager. Men tænkte på om det er pga kvaliteten eller er det udelukkende pga mærket? Ser flere der søger underlag, men kun med pladen???? Er det de flere penge værd end så mange andre mærker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rbh - kvalitet eller prestige?
  • #1   17. aug 2016 F

  • #2   17. aug 2016 Jeg købte det, fordi jeg synes, at det var nogle flotte farver. Jeg havde et med plade og et uden smiley gik ikke op i om det havde plade eller ej smiley

  • #3   17. aug 2016 Personligt synes jeg at underlagene uden plade er super lækre til om sommeren når hesten sveder en del, jeg var ikke så glad for det med pladen. Nå ja farverne på det uden plade er mere mig smiley
    Så mit var mere en smagssag


  • #4   17. aug 2016 Jeg elsker detaljerne, formen, farverne og synes de ligger godt på min hest, og sidder ordenligt fast på sadel.

    Efter min mening er det god kvalitet, ligesom så mange andre underlag også er.


  • #5   17. aug 2016 De eneste underlag min tidl. Hest ikke svedte farven "i stykker" på. smiley

  • #7   17. aug 2016 Nu har jeg både 12 underlag, gamacher, bandager, hut, klokker, grimer og dækken.
    Jeg klager ikke over kvaliteten, men nu passer jeg også rigtig godt på mine ting.
    Intet af mit er gået i stykker, og det ser alt sammen nyt ud.

    Jeg køber det fordi det er flot, og så synes jeg kvaliteten er ok.


  • #8   17. aug 2016
    Udelukkende farven jeg gik efter da jeg købte et underlag. De RBH klokker jeg har haft, har været noget bæ kvalitetsmæssigt.

    Gider dælme ikke betale fuldpris for det, når man kan få noget lige så kønt og god kvalitet billigere :o)


  • #9   17. aug 2016 Jeg køber det fordi jeg elsker formen og farverne samt er vild med kvaliteten på stoffet og at de ikke mister det nye look selv efter 100 vask.

  • #10   17. aug 2016 Har haft et sæt gamacher, og de var ikke pengene værd.
    Har også et underlag med plade, men det slider hesten bag på.
    Så i min verden er RBH for dyrt og for dårligt.


  • #11   18. aug 2016 Er glad for RBH underlagene. De er de underlag jeg har haft, hvor formen er bevaret bedst. Ligeledes fnuldrer de ik så hurtigt som andre.

    Schocemühle fnuldrer efter een vask! Så dem køber jeg aldrig mere

    Men RBH bandager gir jeg ik penge for. Elastikken slides voldsomt hurtigt kontra fx almindelige fra horze. De ser stadig ud som nye...

    RBH laver ik klokker m lam så deres har jeg ingen erfaring med
    Ligeledes kan min hest ik gå med deres gamacher, så heller ingen erfaring.

    Så kvalitet for mig mht underlagene


  • #12   18. aug 2016 Jeg synes underlagene er i god kvalitet, og så elsker jeg de små detaljer på den. Bla. Pladen synes jeg ser rigtig luksuriøs ud. Gamacherne er derimod ikke pengene værd - de slides alt alt for hurtigt smiley

  • #13   18. aug 2016 Jeg har både underlag, bandager og dækkener, og har haft et enkelt sæt gamacher.
    Køber bestemt ikke RBH mere, da jeg ikke længere føler at det er pengene værd og så fordi jeg simpelthen synes det er noget svineri at specielt deres bandager er steget til en pris på et sted mellem 400 og 550 kroner, hvilket et en helt urimelig pris for et sæt bandager.
    Underlagene lå godt på min pony, men ligger ikke særlig godt på min hest og når han er blevet klippet om vinteren, kan jeg ikke længere bruge dem, da de slider alle hårene af.
    Dækkenerne ligger sådan set fint nok, men slider omkring 15 cm at manen af, og "skære" næsten ned i det nederste manstykke. Derfor får min hest dem heller ikke på mere, da jeg ikke synes han fortjener noget der ligger og gnaver.
    Gamacherne synes jeg personligt er for tunge, men kvaliteten af dem er egentlig okay.

    Tror det er meget en smagssag, men jeg synes bestemt ikke det er pengene værd. Man kan få så mange andre mærker, der er meget bedre og til billigere penge.


  • #14   18. aug 2016 Købte et par orange gamacher fordi jeg ikke kunne finde orange gamacher andre steder.... De holder sindssyg dårligt, lorte kvalitet, har brugt dem 10 gange og de er allerede slidt.....

  • #15   18. aug 2016 Lisa, det er jo ikke noget med kvaliteten, det er hvordan det ligger på din hest..

    På min passer det hele fint, ingen skravemærker, sår eller noget.


  • #16   18. aug 2016 RBH er en modedille..
    Jeg foretrækker kvalitetsudstyr fra LeMieux, der er GOD kvalitet og som har anatomisk korrekt pasform..


  • #17   18. aug 2016 Jeg er rigtig glad for mit RBH og det er også det mærke jeg fortrækker smiley Er rigtig glad for kvaliteten og synes det holder godt smiley
    Er dog ikke den største fan af deres bandager som jeg synes hurtigt bliver slidte smiley

    Synes dog gamacher og klokker holder utrolig godt i forhold til alle andre mærker jeg har prøvet og ingen af mine gamacher er det mindste slidte selv efter 2-3 år smiley

    Så tror mange af holdningerne til de forskellige mærker afhænger af de forskellige erfaringer folk har med mærkerne smiley
    Jeg har fx rigtig dårlige erfaringer med gamacher fra Catago som holdte maks 5 gange, og jeg prøvede endda to par, og jeg har også kun dårlige erfaringer med LeMieux smiley


  • #18   18. aug 2016 De har virkelig været smarte med deres marketing smiley
    Tænk at få så mange til at reklamerer helt gratis for deres udstyr, bare fordi folk synes det er smart med en reklameplade smiley

    Kvaliteten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke gider at reklamere gratis. Men et par enkelte småting har alligevel sneget sig ind, og jeg er ikke specielt imponeret... Men hvis de forbedrer produkterne og bliver lidt mere diskrete med deres logoer, så vil jeg da gerne støtte et dansk firma.


  • #20   18. aug 2016 er ret vild med farven. ved ikke, men jeg er lidt perfektionist vedr udstyr og farver. det hele skal være navy og sort smiley

    men gamacherne er ikke så gode. har haft dem et halvt år, og de er helt slidt op. og klokkerne er også i stykker.

    men bandagerne er ok. og grimerne er super gode!


  • #21   18. aug 2016 Jeg køber dem pga. kvaliteten. Jeg synes at de har en god pasform på min hest og så tørrer de lynhurtigt og kan bruges en del gange, før de behøver en vask. En børste på indersiden og så kan de bruges et par gange mere. Det er kvalitet i mine øjne - i stedet for billige underlag, som skal vaskes efter hver ridetur pga dårlig ventilation under ridningen. Og jo, så er der da nogle pæne i mellem, men er nu ligeglad med pladen smiley Har et enkelt sæt gamacher, som jeg bruger dagligt. De sidder rigtig godt - også selvom at min hest har et overben på det ene forben, og så holder de fint (har så heller ikke en hest der klapper benene sammen - så der er nærmest ikke en ridse at finde på dem).

  • #23   18. aug 2016
    Der er ski da en hel facebook side dedikeret til RBH :b.

    Har i dag købt et par gamacher, men kun fordi de var billige - 300 kr for 4 stk helt nye. Senere opdager jeg så at de er fra en kollektion fra 2013, ligemeget, de skal bruges!



  • #24   19. aug 2016 Jeg synes det er flot i designet - men det er også det. For dyrt, for mange der har det (gider ikke have noget alle har), synes meget af det er noget dårligt skrammel rent kvalitetsmæssigt (fx deres gamacher). Så jeg vil helt klart sige prestige. Det er vildt overpriced og hyped.

  • #25   19. aug 2016 Jeg synes personligt at RBH har nogle flotte underlag i gode farver. Om de er prisen værd kan man altid diskutere, men jeg har da valgt at købe et par stykker. Deres dækkener og gamacher bryder jeg mig til gengæld ikke om. Det jeg især godt kan lide ved RBH er at de holder faconen og at der er det der net i toppen til når hesten sveder smiley

  • #26   19. aug 2016 Jeg synes de ofte laver nogle rigtig flotte ting med nogle fede pibes på, fx hut og underlag - især stævneunderlag finder jeg ikke noget jeg vil have medmindre det er Christina Sport som er en del dyrere.
    Jeg er fint tilfreds med kvalitet på underlag og hut. Den første model gamacher holdte også i flere år, og så købte jeg nogle nye med sølv pibes og de holdte til ingenting. Har også ødelagt flere klokker, så både dem og gamacherne køber jeg ikke længere.
    Så tror som sådan ikke der er prestige i det, men mange synes de laver nogle flotte ting, samt kvaliteten på flere af produkterne er okay smiley


  • #27   19. aug 2016 er helt enig i at de laver nogle flotte farver, men ville ikke selv betale så meget for udstyr pga det smiley Har bare lagt mærke til at tøserne på rideskolen er ved at falde i svime over når en har fået sig et rbh et-eller-andet.. selv er jeg meget til genbrug/secondhand. Min trense har jeg givet 20,- for og 400,- for sadel og stort set alt andet på udsalg

  • #28   19. aug 2016 Sadel til 400?

  • #29   19. aug 2016 Jep....hun skulle bare af med den og den passede til min hypper ( har fået den tjekket) så det var bare svine heldigt!!

  • #30   19. aug 2016 Jeg syntes ikke at det nyrere RBH er særlig god kvalitet, og slet ikke i forhold til prisen.. Jeg køber det dog alligevel, da jeg elsker designet og jeg syntes det ligger super godt på min hest. Deres grimer syntes jeg er super gode, også til prisen. Alt som underlag, benbeskytter osv syntes jeg ikke er prisen værd mere.

  • #31   20. aug 2016 Det er ikke bedre kvalitet end så meget andet. Underlagene blir hurtigt slidt i kantebånd bl.a. Gamacherne er pyntegamacher....DYRE pyntegamacher.
    Har selv 2 sæt og et enkelt andet underlag hvor kantebåndet begyndte at forfalde efter at have været brugt max 20 gange.

    Nogle af farverne er flotte, men synes undersiden på underlagene er trælse, gad godt de var mindre ru.


  • #32   22. aug 2016 Personligt, er det en kombination af det flotte design og den gode kvalitet.
    Dog synes jeg at de ældre underlag jeg har holder meget! bedre end de nye, de nye bliver nulret i kanten, slider pladen for hurtigt osv. mens de gamle holde formen farven, og pladen nogle lunde. Håber ret meget de vil gå tilbage de lidt ældre med hensyn til design og holdbarhed smiley
    Men er nok også lidt afhængig, har da været op på 12 stykker af deres underlag smiley


  • #33   23. aug 2016 For mig er det en kvallitets sag. De ligger super dejligt under mine sadler, bliver LIGGENDE og så er det jo et kæmpe bonus at de er hammer flotte.

Kommentér på:
Rbh - kvalitet eller prestige?

Annonce