{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Dyr med på uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hej HG. smiley
Jeg starter på uddannelse her til januar. Jeg skal bo på skolehjem, da uddannelsen er tre timers offentlig transport fra hvor jeg bor, og man må gerne have et dyr med til at være på værelset, hvilket jeg meget gerne vil have. Jeg har pt 6 kaniner herhjemme, men jeg ville ikke tage en af dem med, da jeg syntes værelset er for lille til at en kanin ville kunne hoppe rundt og da de er vandt til meget plads (135m2 løbegård) og jeg ville høre hvad I kunne anbefale mig at tage med, da jeg meget gerne vil have et dyr at nusse med om aften.
Jeg havde overvejet rotter, men for det første kan min mor ikke fordrage rotter og ville ikke tillade dem at komme inden for hendes døre, plus at jeg kun må have ét dyr med, så det skulle jo være et dyr som ikke er flokdyr.
Jeg havde også tænkt lidt på en hamster, men syntes for det første at de er lige nummeret for små, plus at jeg aldrig rigtig har oplevet et rigtig tamt hamster som ville nusse og lignende.

Kom gerne med anbefalinger om dyr jeg kan have med!
Vil rigtig gerne have at det er et dyr der vil nusse, og at det ikke er alt for lille. smiley
Håber ikke at mine krav er for store, og ville godt kunne gå på kompromis med små dyr, hvis bare det kunne blive rigtig tamt. smiley

Mvh Emma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyr med på uddannelse
  • #1   18. aug 2016 En undulat?
    Ellers har du vidst været alle dyr igennem, som jeg tænker kunne fungere som kæledyr.

    Eller måske et marsvin? de er jo forholdsvis store og gider godt sidde og nusse. smiley

    Men hvad skal der ske med dyret bagefter? Kan du have det med tilbage hvor du bor nu, når du er færdig på skolehjemmet? Det er jo ofte kun et år, du skal være på skolehjem (hvis det er grundforløb du skal tage - ellers kortere tid)


  • #3   18. aug 2016 Nu er krybdyr ikke et kæledyr, men et hobbydyr smiley

  • #5   18. aug 2016 Freja: Hamster er ikke flokdyr de er solitære dyr, de vil slå hinanden ihjel, medmindre hunnen er i løbetid. Det er det eneste tidspunkt at en hamster vil acceptere en anden hamster smiley

    De hamstere jeg havde, var nogle værre kælepotter, elskede at kravle rundt på mig, men elskede ligeså meget at gå på opdagelse. De lå tit og sov på mig. Det var guldhamster smiley


  • Maria V
    Maria V Tilmeldt:
    feb 2011

    Svar: 19
    #6   18. aug 2016 Freja: en kat skal da ikke bo på et lille værelse....

  • #7   18. aug 2016 Hvis du i forvejen har kaniner ville jeg også sige at en hamster klart ville være bedste bud på et kæledyr smiley

  • #8   18. aug 2016 Hamster er bestemt ikke flokdyr, siger en der har arbejdet i en dyrehandel og solgt mange hamster. De slår hinanden ihjel.

    Hvis det var mig der skulle have et kæledyr der ikke måtte være for stor og heller ikke for lille ville jeg vælge en marsvin, de er meget sociale og elsker og nusse og snakke.


  • #9   18. aug 2016 Annika: Marsvin er flokdyr, så hvis hun kun må have et dyr med, så dur det ikke smiley

  • #10   18. aug 2016 Jeg ser egentlig ikke som sådan noget forkert i at have en kat på et værelse såfremt du kan indrette det så den både har hule lavt men også hylder/hule i højderne, og selvfølgelig stimulerer den ordentligt (hvilket fx. kan indebære gåture).
    Men lige præcis derfor - fordi den alligevel kræver det, den gør - så synes jeg ikke det er optimalt når du er på skolehjem og tvivler på at du må opsætte det som jeg synes det kræver.

    Måske det var en idé at starte først og derefter se, hvordan arbejdsbyrden er og hvad du reelt har tid og plads til? smiley


  • #11   18. aug 2016 Noget helt andet er.. har du et fritidsjob eller en opsparing ved siden af til mad, dyrlæge osv? Alle dyr - også små dyr som marsvin osv - kan blive syge og skulle til dyrlægen. Hvordan kommer du til dyrlæge med dyret? Hvis ikke du har råd til dette så er der jo ingen grund til at overveje et dyr smiley

  • #12   18. aug 2016 Jeg vil sige go for en hamster. smiley
    Jeg har haft 15-20 stykker, og der har nok kun været 2-3 som ikke har haft temperament til at hygge, flere af dem har jeg kunne ligge i sengen og putte med. smiley

    Det er et super skønt lille dyr! smiley


  • #13   18. aug 2016 Noget helt andet er, at jeg kan se du kun er 17 år. Typisk hvis man skal bo på skolehjem som ung, skal man bo med en anden person på værelset (medmindre man har en god grund for at få eneværelse) Jeg tænker din værelsekammerat skal være med på ideen - hvis nu hun har allergi eller ikke ønsker at bo med en kat/marsvin/hamster eller hvad du nu vælger smiley

  • #14   18. aug 2016 Køb et hamster, det er lille og fylder ikke en hel masse.

  • #15   18. aug 2016 Jeg hopper også på hamstevognen smiley
    Et ordenlig bur fylder godt nok lidt, men det er nu et hyggeligt dyr, og kan gøres ret tamt smiley Ville vælge guldhamsteren, hvis du vil have lidt størrelse på smiley


  • #16   18. aug 2016 Hvor lang er din uddannelse?


  • #17   18. aug 2016 Jeg tænker også en hamster smiley Min første hamster var SÅ sød og kælen! Personligt bryder jeg mig ikke om dværghamstre (de to jeg havde var nemlig ikke ret kælne), så hvis jeg stod i din situation ville jeg anskaffe mig en normal hamster smiley

  • #18   18. aug 2016 Dyret skulle bestem med mig hjem bagefter, det er derfor at det heller ikke kunne være rotter, da min mor ikke kan lide dem. Jeg har arbejde pt og spare en masse penge op plus min mor er med på at betale dyrelæge regninger for dyret hvis det skulle ske noget og jeg ikke selv kunne betale for det smiley Skal bo på alene værelse da jeg har ADHD og har brug for at kunne have mulighed for at være for mig selv når dagen er ovre smiley Plus det er hestemanageruddanelsen jeg tager hvor dyrepasseruddannelsen også finder sted, så selv hvis det var at jeg skulle bo sammen med nogle tror jeg ikke at det ville blive et problem smiley
    Der er også en der har sagt pindsvin? Er der nogle som har erfaringer med dem? Overvejer stærkt et guldhamster, men tisser og skider de ikke over det hele ? smiley


  • #19   18. aug 2016 Mit guldhamster hverken tisser eller skider når det er ude af buret, hvor mit dværghamster godt kan komme til det smiley
    Vil sige de er ret renlige dyr, og ikke mindst er de nemme at holde uden det lugter forfærdeligt af dyr, især hvis du vælger bundstrøelse af god kvalitet smiley


  • #20   18. aug 2016 Absolut ikke, det er faktisk et meget renlig dyr. smiley
    De har fast plads i buret de bruger som toilet, og det er yderst sjældent de gør det uden for buret, det er virkelig kun hvis de ikke kan holde sig længere. smiley


  • #21   18. aug 2016 Dejligt at høre! smiley Kan bare huske at det dværghamster jeg havde da jeg var lille tissede og sked over alt... og mus som jeg har avlet tisser og skider også over alt... og ville jo gerne have et dyr som jeg kunne have ude, uden at jeg skulle bekymre mig om den skulle tisse i min seng smiley ved selvfølgelig godt at der kan ske en upser hist og her smiley Men det kunne godt være at jeg skulle få mig et guldhamster så smiley

  • #22   18. aug 2016 Du vil ikke fortryde det, det er virkelig et skønt dyr. smiley

  • #23   18. aug 2016 Det er jeg glad for at høre! smiley Kender du måske en god avler? Ved godt at det er et godt stykke tid før jeg får den, men det er altid godt at samle på gode avlere smiley

  • #24   18. aug 2016 Desværre ikke nej, jeg havde hamster inden dhf rigtig kom frem, har desværre ikke haft mulighed for det i en del år. smiley
    Men jeg mener de har en avler liste, og ellers kan de måske hjælpe på gnaver galleri. smiley


  • #25   18. aug 2016 Det er helt i orden smiley Det kunne godt være at jeg skal spørge inde i gnaver galleri, men nogle gange (sjovt nok) kommer der bare flere svar herinde end i GG selvom det er det samme spørgsmål ..

  • #26   18. aug 2016 Haha, sådan er det også med hunde og katte. xD

  • #27   18. aug 2016 det er egentlig ret underligt xD

  • #28   18. aug 2016 Tjoo. xD

  • #29   19. aug 2016 Der er gruppen dansk hamster forening på Facebook, der er folk somregel rigtig søde til at svare på spørgsmål. Ved også at der er en del opdrættere derinde smiley

  • #30   19. aug 2016 kan se du har overvejet et hamster men kom fra det igen men vil faktisk foreslå hamster. jeg havde et guldhamster og han var altså meget kælen og en god musefanger oveni. har så også haft ham siden han blev født og kunne komme fra sin mor. som min ene søster havde.

  • #31   19. aug 2016 Hamstre er skønne dyr. især fra gode opdrættere smiley
    Min søster har Fischers Hamster, http://fischershamster.weebly.com/ , og jeg er sikker på hun gerne hjælper med at finde en god opdrætter nær dig smiley


  • #33   19. aug 2016 1000 tak alle sammen smiley tror jeg vælger et guldhamster ! smiley

    Eifos: havde faktisk godt kigget på hendes side, da jeg ikke bor så langt fra København smiley Det kan godt være at jeg kontakter hende, når jeg skal have den smiley


  • #34   19. aug 2016 Freja: Dværghamstere er flokdyr i naturen, ja. Men medmindre opdrætteren bevidst avler på sociale linjer, så fungere det ikke i fangeskab smiley

  • #36   19. aug 2016 Det kan godt være, men uanset hvad, så er det da synd at klemme en masse hamstere, ned i et lille bur smiley
    Man smider jo heller ikke to heste ind i en lille boks, hvor de ikke kan komme væk fra hinanden, jeg gør i hvert fald ikke smiley


  • #38   19. aug 2016 Men igen, de to hamstere vil helt sikkert komme op og toppes. Det er bare ikke optimalt smiley

  • #39   19. aug 2016 Dværghamstere er IKKE flokdyr, men solitære.
    De skal have rigtig meget plads + være af sociale linjer for at kunne fungere i et par, og så er det ikke engang sikkert at de kan være sammen hele livet, der er rigtig grimme eksempler med dyr der har været oppe at slås - og det er altså fordi dyret stadig har deres naturlige instinkter, som fortæller at de skal passe på deres territorium.


  • #40   19. aug 2016 Jeg havde en hamster på min efterskole og det var faktisk super hyggeligt selvom at jeg aldrig har været meget for hamstre

  • #41   20. aug 2016 Kailie: Det lyder mega hyggeligt. smiley Jeg er heller ikke det helt store hamster menneske men syntes at guldhamsteren er sød nok og tror, efter hvad folk har skrevet, at jeg nok skulle få et hyggeligt kæledyr ud af det. smiley

  • #42   20. aug 2016 En kan kan uden problemer trives på mindre plads.
    Det kræver blot at du indretter værelset efter det og laver masser af plads op i rummet. De søger ofte højden. Desuden skal du være sikker på at katten er vant til at være indekat, da katten ellers ofte bliver meget frustreret over det.

    Og når du har ADHD vil jeg ligefrem anbefale dig en kat.
    Katte er mindre krævende end hunde men fx marsvin giver slet slet ikke det samme. Det bedste er ofte en hund men det er jo ikke lige en reel mulighed.

    Derudover kan du jo overveje hjælpemidler som fx hovedtelefoner med støjdæmpning og en kugle/kæde dyne, da begge dele sandsynligvis vil give dig ro.


  • #43   21. aug 2016 Da jeg var lille sov jeg med kugledyne, men er ikke så forstyrret af min ADHD mere at jeg har brug for alverdens hjælpemidler, så længe jeg kan være for mig selv bare noget af dagen smiley hvilket ville være fint om aftenen, men det var ellers rigtig sødt af dig at du kom de de foreslag smiley
    Har i forevejen en hund og to katte, og jeg ved at min mor aldrig ville lade mig få en ny kat, når jeg skal på skolehjem (lige meget hvor meget jeg gerne ville have en) da hun både syntes at vi har nok katte og at hendes holding er at det er synd at holde katte inde. Hun syntes også at det er forkert at holde kaniner indendørs, men det er jeg uening med hende, men så længe jeg og mine kaniner bor hos hende, må jeg jo følge hendes regler smiley
    Tror det er bedst med et guldhamster som de andre skriver er gode kæledyr.


  • #44   21. aug 2016 Du skal være opmærksom på en detalje, som jeg ikke kan se nævnt i tråden.

    Hvad gør du, når du ikke er på skolehjemmet?
    Hvis du finder dig en kæreste at sove hos?
    Hvis du tager hjem til venner og familie i weekenden?

    Det er få dyr, som egner sig til at blive transporteret frem og tilbage.
    Og jeg kunne forestille mig at du ender med at bruge mange timer evt dage andre steder end på et værelse?

    Bare hav det med i dine overvejelser.


Kommentér på:
Dyr med på uddannelse

Annonce