{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.055 visninger | Oprettet:

Hvad tænker I..? "Racistisk" eller ok? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg kan ikke lade være med at blive lidt stødt og undre mig over hvorfor man vælger at skære alle over en kam..
Jeg er da fuldstændig klar over at man selv vælger hvad man ønsker og har frihed til at takke nej til diverse heste..Men at skære alle af en race over en kam og skrive at man ikke ønsker en specifik race synes jeg er direkte usmagelig.. Og undskyld Maggie.. Ikke personlig ment, men det støder mig.. Hvorfor ikke bare takke nej hvis nogle henvender sig med den race? Ingen skriver pakistanere o.l. Ikke ønsket, i stillingsannoncer heller..

http://www.hestegalleri.dk/lille-hest-kat-1-pony-soeges/id-1274630

Synes I andre det er okay?
Er det bare mig der er gal på den?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad tænker I..? "Racistisk" eller ok?
  • #1   24. aug 2016 Jeg synes det er ok. Det står ikke i min søgeannonce, men jeg ville også takke nej til en traver. Det er ikke en hest til mit behov og sådan har dem i den udvalgte annonce det antageligvis også.

  • #2   24. aug 2016 Jeg synes det er helt ok :-). Skulle jeg have anden hest end araber, ville jeg også frabede mig kommentarer om travere, islændere og "tunge" heste som fjordheste og tinkere. Det sparer både køber og sælger en del tid, at sælger er ærlig om hvad de vil have fra start smiley

  • #3   24. aug 2016 Jeg har overhovedet ikke et problem med at man ikke har behov for en traver smiley men at skrive det er ikke okay i min verden..

    Mvh TT


  • #4   24. aug 2016 Nu har travere jo en ret stor trav, som det kan være svært at sidde ned på. Så det kan jo også være for at skåne hesten. Nybegyndere der har svært ved at sidde ned, og en hest der er svær at sidde på er ikke en god kombi og giver mange bump i hestens ryg. Og som handicaprytter kan det være decideret ubehageligt, især hvis man er bagrytter.

  • #5   24. aug 2016 Synes også det er hent ok. Der er flere racer som jeg heller ikke er interesserer i af forskellige grunde.. Grunden til jeg vælger nogle racer fra er fordi hesten skal passe til mig og mine behov.

    Fx arabere, de er for spinkle til mig og det ville være synd for hesten hvis jeg skulle ride på sådan en

    Så derfor synes jeg det er helt i orden. Fx vil en gammel mand der søger en hund jo heller ikke vælge en hunderace der skal motioneres flere timer om dagen


  • #6   24. aug 2016 Ja men at skrive det... Hvis Garniere reklamerer for mærket Nordic hair care ikke ønsker anden etnisk herkomst til sine reklamer er da helt fair.. Men at skrive det... Nej..

    Mvh TT


  • #7   24. aug 2016 Jeg skrev også i min annonce at visse racer ikke havde nogen interesse , simpelhen fordi jeg fik så mange henvendelser på de racer.. Så spare man også sælgers tid, istedet for sælger bruger tid på at skrive til en

  • #8   24. aug 2016 Jeg har selv lidt af en frygt for nordbakker. Er sikker på der er undtagelser, men de eneste heste der rigtig har skadet mig har været nordbakker. Synes bestemt man kan sige nej tak til en race! Og som jeg ser det er det det samme som at sige man kun ønsker en bestemt race... Tror nu også måske du bliver ekstra stødt af at det er travere der frabedes

  • #9   24. aug 2016 Jeg har da også mange racer jeg ikke ønsker.. Men det ville jeg da ikke skrive da jeg jo ikke kan tage alle racer under samme kam.. smiley
    Det er som at sige at alle fjordheste er dovene, eller at en koldblods ikke kan springe.. Der er undtagelser.. Og hvorfor kan en undtagelse ikke passe som rideskole hest..den skal ikke ligefrem til OL.. Hvorfor ikke bare undersøge og spørge omkring hesten før man afviser? smiley

    Mvh TT


  • #12   24. aug 2016 Jeg ser absolut intet problem. Det er da spild af alles tid at henvende sig for noget der ikke har interesse. Personligt har jeg ikke interesse i tunge racer som tinkere, ej heller islændere, travere eller arabere for den sags skyld. Jeg synes absolut ikke det er racistisk - blot at specificere sine ønsker, og undgå unødige henvendelser smiley

  • #13   24. aug 2016 Vil ikke vil heller ikke sidestille det med mennesker... Synes jo at racer er forskellige. Der er generelt temperement. Selfølgelig er der undtagelser men hvis man ser helt generelt på det. Ved godt at en fjordhest kan være noget så følsom, men de er ikke noget for mig. Netop fordi de minder mig om de andre jeg har oplevet. Racer har historik osv. Nogle ting er nogle racer bare født med

  • #14   24. aug 2016 Nej faktisk ikke.. Havde syntes det var usmagelig uanset race, medmindre man sagde koldblods eller varmblods ikke havde interesse.. Har hele mit liv haft en modstand imod at fordømme nogle.. Så pga at det er en specifik race der er nævnt kommer min reaktion smiley

    Mvh TT


  • #15   24. aug 2016 Tænker det samme som Tine, at de har en stor gang som kan være svær at sidde i for urutinerede. men også det at de ikke har helt så let ved galoppen, og det vil jo være rart hvis den havde det for nybegyndere som skal lære at galopere. Traverne kan jo ikke føle sig støt over det, så jeg synes det er fint nok de skriver det smiley

  • #16   24. aug 2016 Kan simpelthen ikke se problemet

  • #17   24. aug 2016 Men TT, hvordan vil du så som eks mig specificere? Jeg ønsker ikke koldblods, men heller ikke eksempelvis arabere.

  • #18   24. aug 2016 Clav - nej ingen dressur hest hvis man ønsker M - klasser. Men det er heller ikke alle rideskole heste af andre racer på det niveau.. Hvis man søgte en PSG hest e.l. Ja så ville diverse racer ingen interesse have..Men vi taler om rideskole..

    Mvh TT

    Ps. Er straks løbet tør for strøm..


  • #19   24. aug 2016 Hvorfor må en rideskole ikke specificere sine ønsker på lige vilkår med en der ønsker en M-hest?

  • #20   24. aug 2016 Ser ikke noget galt i det.
    Jeg ved f.eks. at jeg aldrig nogensinde skal have en fjordhest. Vores temperamenter passer bare ikke sammen. Så kan det godt være der er en enkelt der er anderledes men jeg gider ikke bruge min tid på at køre ud og prøve en i en race jeg ved jeg i forvejen har svært med at kommunikere med smiley


  • #21   24. aug 2016 Hvis man ikke vil have en traver, så bør man også skrive det i annoncen smiley

  • #22   24. aug 2016 Nu er det sådan at der er forskel på om man leder efter mennesker eller heste. Menneskerne er dem der læser annoncerne, så der kan mange hurtigt blive stødt over at de præcis de personer der ikke er ønsket, er dem selv. Men en hest skal ikke læse en annonce og se at den ikke er ønsket, så kan ikke se hvordan den kan blive stødt over det.

    Vi skal passe på at vi ikke gør heste til mennesker, og gør dem mere følelsesbetonet end de er. De er da ligeglade om de ikke er ønsket, og så burde du også være. At du måske føler dig stødt fordi det i dette tilfælde er en traver, og du måske har en traver, er at tage det alt for meget til sig. Det er jo ikke noget med dig at gøre, men om hvilke ønsker man har til en hest. Der er jo forskel på hesteracerne, både hvordan de er, hvad de er bygget til osv, så derfor er det da klart at man kan ønske en slags frem for en anden..

    Tror du tager det lidt for personligt, for hestene går virkelig ikke op i det smiley


  • #23   24. aug 2016 Jeg synes det er helt i orden..
    Der hvor jeg rider vil de f.eks. heller ikke have rene fjordheste til elevheste..

    Hvis der er en race man ikke synes passer til en, eller man ikke bryder sig om, så er det da bedre at gøre opmærksom på det fra start af..


  • #24   24. aug 2016
    Der er da intet problem i at skrive man ikke ønsker bestemte racer.

    Hvis man gerne vil ride LA lige om lidt, til gode procenter uden problemer så er det ikke lige traveren der ligger først til højre benet.

    Så det er sådan set bare at spare en for en masse henvendelser man ikke kan bruge til noget, fordi det ikke matcher til ens krav.

    Hvad forfærdenligt er det? Skal man bruge tid på at være venlig og høflig og skrive " det er desværre ikke det jeg søger " til 117 mennesker der kommer med deres bud på en mulig hest fordi det er ondt at skrive direkte i annoncen? Det er da trættende for både sælger og køber at opleve mis match der kunne være undgået hvis det stod i annoncen hvad man søgte.


  • #25   24. aug 2016 Jeg ville skrive det. For hvis du søger en håndværker og skal kun bruge en tømre men elektrikkere henvender sig så det jo spild af tid for både elektrikker og dig? Jeg synes det er helt super at folk er mere specifikke i der annoncer så man ikke behøver skrive nej til alle dem som måske henvender sig forgæves?

  • #26   24. aug 2016 Det vil jo være det samme som at synes det er racistisk at skrive man ikke ønsker en springhest..? Hvis det nu er en dressurhest man søger..

    Der er da også racer jeg ikke ønsker når jeg søger hest, og kan da lige så godt spare folk med den type heste at bruge tid på at skrive..


  • #27   24. aug 2016 Ja synes du er meget gal på den!

    I de fleste heste salgs databaser kan du afkrydse hvilke hesteracer du ønsker, er det så race-racisme hvis man ikke vælger ALLE??

    Man sparer da alles tid ved at melde klart ud hvad man hhv vil og ikke vil have.

    Personen har sikkert skrevet det, da hun er træt af at få henvendelser ang travere! smiley



  • #29   24. aug 2016 Ser absolut intet problem i det. Dengang jeg ledte efter hest, skrev jeg også hvilke racer jeg ikke havde nogen interesse i.

    Derudover synes jeg, at der er kæmpe forskel på hesteracer og mennesker og jeg synes egentligt ikke det er helt passende at bruge ordet racistisk i den her sammenhæng.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   24. aug 2016 nok fordi at markedet vrimler med halv ubrugelig travere, som alle vil af med.. Derfor skriver man med det samme at man ingen traver vil have..

    hvorfor få en masse tilbud på en hest med ikke er interesseret i?

    Hvis du har så stort et problem med at folk er specifikke i deres annonce, og at de direkte støder dig (wtf), så skriv til personen, ister for at lav en hel debat, og endda link til annoncen - for det er usmagelig smiley

    men helt ærligt, forståeligt at folk ikke gider have en traver..


  • #31   24. aug 2016 tag mit eksempel. jeg søger varmblodheste men vil ikke have trakhenere og Oldenborger da Trakhenere har tendens til stive forben i min prisklasse og Oldenborger uanset str altid ender med at være for brede til jeg kan sidde rigtigt ... det er ikke racisme men bevidsthed om det man ønsker smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   24. aug 2016 desuden kan mennesker og heste ikke sammenlignes. og nej, det er ikke racistisk at være specifik i sin søgen på en hest, det er nu engang en selv der skal smide pengene for den...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   24. aug 2016 anette: det er vidst en norm at folk bliver stødt hvis det er traver eller fjordhest der er for skud.. -,-

  • #37   24. aug 2016 Jeg synes faktisk at det er ret ofte at travheste ejere, bliver fornærmede, hvis man ikke selv ønsker at eje en travhest.
    Det samme med fjordheste ejere.
    Forstår det virkelig ikke.


  • #38   24. aug 2016 Sjovt nok lægger i ikke mærke til at "" står ved ordet racistisk..
    Okay.. Så er det bare mig der tager mig nær af at nogle racer skal udstilles.. Jeg tænker dog over hvordan folk ville reagere hvis man skrev at "ønsker ingen Dv da de alle sammen fejler noget" smiley Sikke et ramaskrig det ville blive.. Men okay.. Jeg må så indse at min retfærdigheds sans lige meget hvem det gælder er overdrevet.. smiley

    Mvh TT


  • #40   24. aug 2016 Jeg er ikke sikker på at jeg forstår problemet?

    Racisme kan defineres som at man med fuldt overlæg behandler folk dårligere baseret på fordomme om race, religion eller seksualitet. (Racisme er forøvrigt et dumt ord, da forskelsbehandling sjældent er race, men ofte helt eller delvist andet)

    Her ønsker man jo ikke at behandle en race heste dårligt.
    Tværtimod, man har bare tænkt på hvad man ønsker og hvad der ikke opfylder kravene.
    Og man siger højt, at man ikke kan bruge dyr af en type, som det er plausibel antagelse ikke er egnet. Kan de ikke bruge en typefast traver er det ærlig snak.

    Bortset fra det, har man brug for x fysiske krav til en ansat, synes jeg at det er fair at skrive det i et jobopslag. Ligesom hvis man har brug for personlighedstræk eller teoretisk viden. Der skal bare være en saglig grund. Fx piloter har en Max og min størrelse, da de skal kunne passe ind i et cockpit. Til Redens væresteder kan de ikke bruge mænd.
    Osv...
    Det er ikke racisme hvis det er saglig beskrivelse af behov!
    Jeg mener, at det er racisme, hvis valget/ adfærd er baseret på fordomme mv.


  • #42   24. aug 2016
    Så må man ingen kritirer eller hvad skrive for en købs hest fordi man så udstiller hopper, hingste, vallaker, små heste, kat 3 ponyer e.l fordi det ikke matcher det man søger?

    Man behøver ikke skrive hvorfor man ikke ønsker en bestemt race, køn eller højde, det rager vel andre en papskid - det er ikke dem der køber hest og betaler.


  • Malene J
    Malene J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
    #43   24. aug 2016 Man kunne også vende den om. Hvis nu folk ikke skrev det, og en der feks solgte en traver ( som nu er racen du skriver om, det kunne jo være hvilken som helst anden race), havde skrevet til de første 30-40 søge annoncer og fået nej tak, hver gang. Det er da også demotiverende og trist at læse hver gang, at ens øjesten, er der "ingen" der vil have og man kunne måske som ejer begynde at tro at ens hest intet var værd. Selv om det måske ikke var tilfældet. - Det er bare de forkerte personer der er spurgt.

    Ved at personen skriver hvad de ikke søger, kan sælger jo også gøre en mere målrettet indsats og gå forbi dem som alligevel ikke vil være intersseret og derfor få et hurtigere salg, tænker jeg smiley

    Jeg har det feks svært med fjordheste, jeg synes racen er smuk ( var min ynglingsrace i mange år), men efter nogle uheldige oplevelser med flere af dem, er jeg idag bange for dem. jeg kan ride på hvilken som helst anden hest, men ligner den en fjord, jamen så vender det rundt i maven på mig.. Det ville jo ikke nytte noget at jeg købte sådan en, når jeg ikke engang tør nærme mig dem :). - det har jo intet med at jeg ikke kan lide racen, men at jeg personligt "bare" er bange for dem smiley og jo jeg har prøvet at komme over min angst for dem, det har ikke haft nogen synderlig virkning.
    Måske de på rideskolen bare har haft nogle uheldige oplevelser med dem, og derfor ikke vil forsøge igen, og det er da fair nok smiley


  • #44   24. aug 2016 Jeg har skrevet det over..Men gentager.. LIGEMEGET HVILKEN RACE DER BLEV NÆVNT VILLE JEG BLIVE STØDT MEDMINDRE DER STOD KOLDBLODS/VARMBLODS smiley bryder mig ikke om at man udstiller nogle negativt i det offentlige rum...

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #45   24. aug 2016 team tindur: der er da også stor forskel på at udelukke en race, også udelukke en race også lyve samtidig..

    og hvad så hvis folk ikke gider have en DV? det må de da om? det er da så ligegyldigt som noget overhovedet kan være...


  • #47   24. aug 2016 Hvorfor ikke hvis der står koldblods/varmblods

  • #48   24. aug 2016 Jeg kan på ingen måder se, hvorfor det skulle være forkert. Hvis man ikke søger en traver er det da spild af begge parters tid med en henvendelse vedrørende en traver.
    Jeg har selv travhest, men skal jeg have hest igen kommer der da også til at stå i min annonce at jeg ikke ønsker en travhest eller for den sags skyld en fjordhest eller en islænder.


  • #49   24. aug 2016 Synes egentligt, det er lidt ærgeligt .. Hvad nu, hvis den perfekte hest netop var en traver?

  • #50   24. aug 2016 Jeg har nu set flere skrive at dv ingen interesse har og har ikke oplevet problemer med det.

    Jeg kan ikke lade være med at tænke om du nu var blevet lige så stødt, hvis det stod at islænder ingen interesse havde, for det står der utroligt ofte i diverse annoncer.


  • #51   24. aug 2016 Hvorfor skal man padle igennem 200 henvendelser om musse ponyer når det man søger er en LA hest, fordi man støder en race? Det er altså for lyserødt verden til mig..

    Hvis jeg søger en LA hest, så gider jeg ikke igennem 200 annoncer om Musse der er lidt for tyk og måske kan stoppe, måske ikke, eller en traver der ikke er brugt til dressur hest, en 18 årig varmblod der har gigt e.l

    Det er SPILD af tid. SPILD af både køber og sælgers tid - men det er så ligegyldigt, fordi så støder man ikke nogen.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   24. aug 2016 hollander: det er da overhovedet ikke ærgerligt at man har kriterier..

    hvis man ikke gider en traver, så vil det heller aldrig blive den perfekte hest smiley


  • #53   24. aug 2016 Det er da på ingen måde negativt at man ikke ønsker en race. Vi mennesker er forskellige ligesom hestene. Hvis du var på en dating side som tinder og ikke alle ville matches med dig ville det da heller ikke være negativt. Det er bare ikke alle der har sammen smag i mennesker eller heste

  • #56   24. aug 2016 Jamen okay.. Bare mig der har en unaturlig stor sans imod fordomme.. smiley

    Mvh TT


  • #58   24. aug 2016 AMT, nej det er vildt dejligt, at folk har kriterier! Men set nu, den perfekte hest til jobbet bare lige var den der traver henne i hjørnet .... Men så er vi ude i "hvad nu hvis", og det er rent bøvlmateriale. smiley

  • #59   24. aug 2016 Mathilde - for så udstiller man ikke en "minoritet" (håber I ser "" denne gang smiley )

    Mvh TT


  • #60   24. aug 2016 Hmm, hvordan kan det være, vi kritiserer hende? Det kan jeg ikke helt forstå ...

  • #62   24. aug 2016
    Men hvordan vil du så formulere en salgs annoncen TT?

    Hvis man ikke må udstille noget, udpege nogen krav. Vil du bare skrive

    " Hest/pony søges "

    Fordi højde, køn, alder, niveau, brug osv. må ikke skrives, så udstiller man en minoritet, ej heller pris.


  • #63   24. aug 2016 Men TT.
    Er formålet ved raceavl ikke netop at avle typefaste dyr?
    Hvis man er afklaret med egne behov, kan man evt have så snævre ønsker, at der kun er enkelte racer der duer. Så må man fremhæve.
    Er man fx ude efter tølt, så er det smart at fremhæve gsngartsracer?
    Er man ude efter en almindelig ridehest uden x egenskab, er det vel fair at skrive dette? Synes man fx rød eller gylden er grim, så kan det være smart at undgå palomino avlsforeningens heste.

    Og så kan det være fint at skrive "ridehest søges... Blabla egenskaber. Palomino ingen interesse"


  • #65   24. aug 2016 Vent, hvad skal vi holde op med? At have en debat i et debatforum? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #66   24. aug 2016 team tindur: måske burde du bare slette dit emne..

    det er nok ikke skide fedt for pigen at logge på hestegalleri, og se at hun bliver udstillet i forbindelse med så grimme ord, og som "racist"...

    også kan man godt holde nogle tanker for sig selv smiley


  • #67   24. aug 2016 Jeg ser det ikke som en fordom, at man vælger specifikke racer fra.
    Traver har heller ingen interesse for mig, overhovedet og ville slet ikke så meget som overveje den race. Men det er der mange racer jeg har det sådan med. Ikke pga fordomme, men fordi de ikke lever op til de kriterier jeg har.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #68   24. aug 2016 guldhesten: pas på.. nu åbnede du lige op for : " traver/anden race er lige så gode som alle andre heste"-debatten smiley

  • #69   24. aug 2016 Jeg synes det er fint, at de skriver hvad de vil/ikke vil have - det hjælper da både køber og sælgere.

    Her er det en rideskole som leder efter en nybegynderhest og handicaphest i en lille størrelse pony/lille hest. Og her falder en hel del travere jo ind i kategorien, samt prislejet er sådan at det nok også er i den boldgade af hesteracer. Det er sjældent varmblodsheste såsom DV er i str pony/lille hest.

    Det kan godt være at denne rideskole går glip af verdens bedste hest i form af en traver.....så er der nok en anden heldig der køber den.

    Mvh Charlotte


  • #70   24. aug 2016 Hmm.. Er det ikke lidt udhængning at linke til annoncen? Eller snarere reklame - for sikke mange klik den annonce får nu smiley

    Synes virkelig at det er spøjst, at du kan hidse dig op over, at man har kriterier i forhold til hvilken hest man søger. Helt ærligt.. Så er der vist ikke for meget at gå op i smiley :-)

    Det er da helt reelt at fravælge nogle racer - og HELT op til køber.. Det er der da rigtig mange der gør i købsannoncer... Og hvem skulle hidse sig op over det, hvis der stod "DV'er ingen interesse"? Sikke et drama, bare fordi travhesten ikke lige står øverst på ønskelisten.. Suk.. Og at sammenligne med racisme.. Wow...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #72   24. aug 2016 az... (kan ikke huske dit navn): det er da stadig en debat, folk er nysgerrige, og stiller spørgsmålstegn. lad nu bare folk smiley

    hvis du syntes debatten er gået for vidt, så kontakt en hjælpeadmin smiley


  • #73   24. aug 2016 Det handler ikke om travere, men om at udstille racer.. Jeg så emnet da jeg og Maggie er venner og det er intet personligt.. Man må da mere end gerne skrive hvad man ønsker.. Men hvorfor udstille nogle (ligemeget race!!!) negativt ved at skrive hvad man ikke ønsker.. Fokuser på hvad du ønsker.. Ikke hvad du ikke ønsker.. Det er der jo også fokus på alle vegne.. smiley

    Mvh TT


  • #74   24. aug 2016 #71, jeg kan reelt ikke forstå, hvad det er du synes, der er ubehageligt? Vi har jo en debat i et debatforum, præcis som det er meningen ... smiley

  • #76   24. aug 2016
    Hvorfor er det at udstille negativt? Jeg spørger igen; vil du gerne bruge tid på 200 henvendelser som ikke matcher, fordi du ikke specificere i din annoncen hvad det er du søger? Uanset om vi snakker heste, bolig, indretning, tøj e.l

    Så fokusere man netop på hvad man ønsker, ved at udpensle det ved at skrive hvad man ikke ønsker.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #77   24. aug 2016 team tindur: man kan da lige så godt specifikasere det så meget som overhovedet muligt..
    det gør det nemmere for sælgere af travere, så slipper de for at skive på en annonce, og måske igen igen igen få et nej...


  • #78   24. aug 2016 Kathrine - hidser mig overhovedet ikke op smiley
    Ja måske skjult reklame smiley

    Mvh TT


  • #79   24. aug 2016 Det synes jeg er helt ok - det sparer både mig og sælger en masse tid.
    Da jeg skulle have ny hest efter Champ var jeg uber racistisk, ikke nok med den ikke måtte være hverken islænder, fjordhest etc, så skulle den være vallak og den skulle være palomino.

    Jeg ser det med at visse racer ikke har interesser i samme båd som når folk ønsker bestemt højde og alder, af den simple årsag folk har forskellig formåen og erfaring samt ønsker for den fremtidige ridning.


  • #80   24. aug 2016 Krikken / AMT - Jeg søger selv efter det jeg ønsker inde på en søgemaskine således at ingen bliver udstillet... Jeg har da også mine kriterier.. Og jeg søger efter hvad jeg ønsker... Ikke hvad jeg IKKE ØNSKER smiley

    Mvh TT


  • #81   24. aug 2016 Ser dog ikke, at nogen kritiserer brugeren. Vi har en debat om indholdet. Det er vel ikke forbudt? Jeg ville personligt ikke føle mig ramt, hvis jeg loggede ind og så en debat om min annonce, men vi er jo alle forskellige.

  • #82   24. aug 2016 TT:
    Hun udstiller jo ikke traveren.
    Havde hun skrevet "Ingen travere ønskes fordi ingen af dem kan takte rent" så kunne jeg forstå dig. men hun skriver Ingen begrundelse bare at det ikke har interesse.
    Da jeg søgte hest var jeg også KUN interasseret I islænder eller isblandinger. Så har jeg indirekte sagt at jeg ikke ønsker traver, araber, tinker, shetlænder osv.
    Er det så også forkert af mig? smiley


  • #83   24. aug 2016 Jeg forstår ikke helt, hvordan det kan være ok at sige hvad man vil have, men ikke, hvad man ikke vil have.

  • #84   24. aug 2016 Nok til at der skulle laves en debat om det... smiley

    Haha ja, sikke et salgstrick.. Må håbe at det giver bonus smiley Medmindre at hun bliver tvunget til at købe en traver nu, for ikke at blive angivet for "racediskrimination" smiley


  • #85   24. aug 2016 Fordi man bliver negativ imod nogle specifikke.. smiley

    Mvh TT


  • #86   24. aug 2016 Katrine - griner smiley

    Mvh TT


  • #87   24. aug 2016
    Sååå... Man kan kun bruge søge maskiner fordi så udstiller man ikke nogen?

    Nogen gange finder man bare ikke hvad man søger på søgemaskiner og nogle gange er de ikke særligt effektive smiley På facebook fx, er det svært og søge efter noget fordi opslag "falder ned" så og sige og søgefuktionen ikke er det bedste.

    Så det er en søgeannonce optimal, så man kan finde det man ønsker uden at lede forgæves 117 gange.


  • #88   24. aug 2016 Tja, jeg synes nu ikke det er negativt at sige man ikke ønsker bestemte racer. Hvis det nu kun er 3-4 racer, som ikke har interesse, så er det jo langt nemmere at nævne dem, i stedet for at nævne alle de racer, som har interesse

  • #89   24. aug 2016 Jeg hopper i seng nu smiley vi tager det videre i morgen tidlig smiley

    Mvh TT


  • #90   24. aug 2016 TT:
    Skulle hun i stedet have skrevet.
    Tinker, DV, araber, Islænder, fjordhest (osv) søges?
    Det ville jo tage en evighed at nå alle racerne igennem smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #91   24. aug 2016 helt ærligt... der er intet grimt, dumt, nedgørelse, racistisk, ondt, ubehageligt, stødende what ever.. i at være specifik og ærlig omkring at man ikke gider have en traver, fjordhest, dansk varmblod, islænder ect... det er ærlighed, og nu er det køber selv der punger ud, så hvorfor må denne ikke skulle undgå at få en masse henvendelser på folk med travere, når det ingen interesse har??

    det giver intet negativt syn, på hverken racen eller andet..
    havde køber der imod skrevet "fordi at travere er klamme", så kunne man tænke sit.. men ligefrem at føle sig stødt over at nogen på forhånd har fravalgt en race - det er skisme at gå i alt alt alt for små sko...

    jeg gider da heller ikke have en traver eller en trakhener, og når jeg forhåbentligt en dag skal ud og have hest igen, så alt efter hvad jeg til den tid vil have, så kommer der også til at stå i min annonce en list med racer som jeg ikke gider have henvendelser på.. og den liste vil ihvertfald ingholde trakhener, Michelino afkom, og travere..

    og nej jeg er ikke "racist". jeg gider bare ikke spilde min tid. smiley


  • #92   24. aug 2016 Hvis man skriver søger.
    "Ponyer under 135 Ingen intereresse"

    Er det så også forkert?
    Selvom at det er fakta da rytteren måske er for stor til at ride Ponyer på den størrelse. Men det må de heller ikke skrive eller? smiley
    For så er de jo racistisk mod min pony der intet har gjordt andet end at være blevet født med for korte ben? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #93   24. aug 2016 bettemus: stakkels små ponyer med for korte ben smiley



  • #94   24. aug 2016
    Stakkels alt den mad jeg kritisere, fordi jeg ikke vil spise den.


  • #95   24. aug 2016 Du er madracist, Krikken!!!

    Spøg til side ........ smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #96   24. aug 2016 krikken: gud ja..
    hvis man bestiller en salat, så siger man jo også på forhånd hvad man ikke vil have i.. og det er der da intet galt i?? smiley


  • #97   24. aug 2016 Jeg havde gjort det samme.
    Der ville osse være racer, jeg ikke ville spilde tid på, ved køb.
    Min annonce, mine ønsker.
    Dog har jeg noget helt andet, jeg går efter først, og der ka alle racer falde fra.


  • #98   24. aug 2016 Når jeg bestiller pølsemix siger jeg nej tak til rå løg. - Nu får jeg da dårlig samvittighed.. smiley

    (Sorry TT det er ikke for at lave grin med dig eller dit emne. Hver mand føler sit og det skal der være plads til)
    Tror bare vi er en flok overtræt HGere der nu morer os lidt med dårlig humor smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #99   24. aug 2016 bette: det faktisk synd for løgene, de bliver altid sorteret fra... ligesom den der agurk i en cheeseburger smiley

  • #101   24. aug 2016 Jeg tror vi alle trænger til søvn ... Vores hjerner er skrumpet ind efter den hede, der var idag smiley

  • #102   24. aug 2016 AMT:
    Sortere du den fra.. Hvor er du led!!!
    Jeg beholder agurken. Men osten fravælges i min cheeseburger smiley

    (Havde en søster der engang forsøgte at bestille en cheeseburger uden ost. Hun havde en lang diskution med en medarbejder som ville give hende en hamburger) - Hun vidste ikke lige at det var det samme smiley


  • #103   24. aug 2016 azd:
    Og det er netop derfor jeg stadigvæk er på HG! smiley


  • #105   24. aug 2016
    Tja, jeg spiser hverken kartofler, kogte grøntsager, tomat når der er gjort noget ved det ( ketchup, sovs osv. ), bær der er gjort noget ved ( i youghurt, desserter, kager osv. )

    Stakkels, stakkels al den mad når jeg siger på resturanten at jeg ikke vil have ketchup til mine pomfritter, ikke vil have kartofler til bøffen og gerne vil undvære rødvinssovsen ;o)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #106   24. aug 2016 bettemus: hahahaha!! Se det humor smiley

  • #107   24. aug 2016 Altså jeg er flere gange blevet mødt på an anno ce om at de fandme ik skulle have en DV . De søgte en ROLIG hest. og alle DVer var skudt i hovedet. Det var udtalelsen hvor jeg tænkte at det vidst var en noget snæversynet person der skrev sådan men jeg blev ikke stødt over det for det var ikke mit lod at lærer hende at hun tog fejl.. Jeg personligt skriver også i en annonce at tunge racer og travere og islændere ikke har interesse. for jeg kan ikke bruge en gangartshest til det jeg gerne vil. ikke dermed sagt de er ringe heste for det er de sandelig ikke. De dur bare ikke til det jeg vil smiley

  • #108   24. aug 2016 Jeg var der desværre ikke selv har bare fået den fortalt smiley

    "Hvad skal det være?"
    "en cheeseburger uden ost"
    "En hamburger"
    "Nej en cheeseburger uden ost"
    "ja en hamburger"
    "Nej en cheeseburger uden ost"
    "Ja en hamburger er en cheeseburger uden ost"
    "Nåhh. ja så sådan en"


    Jeg grinede så tårende rendte da jeg fik den fortalt smiley


  • #109   24. aug 2016 A S.
    og så kan jeg så vælge at blive sur nu. fordi jeg syntes islænderen er den mest perfekte hest.
    Men du har jo bare ret i at det kommer ant på hvad den skal bruges til. Jeg søger en BUND stabil hest der nærmest ikke må vippe et øre. Og så var islænderen jo bare det rigtige for mig.
    Kan ikke se noget galt i at vælge eller fravælge racer alt efter hvad man ønsker. Hellere det end noget der forsøger at tvinge en fjordhest til at springe 1.80 fordi de ikke vil erkende at den hest bare ikke passer til deres behov smiley


  • #110   24. aug 2016 Det er da helt ok.

    Jeg vil hverken have traver, islænder, fjordhest eller haflinger og jeg kunne sagtens finde på at skrive det i min annonce, hvis jeg fandt det nødvendigt.

    At sige at man ikke vil have en travhest/islænder/whatever er altså ikke det samme som at sige at man ikke vil ansætte en tyrker.

    Bettemus - Cheeseburger uden ost? Jesus christ! smiley Jeg tror sgu jeg bestiller en åben calzone næste gang jeg skal have pizza..


  • #111   24. aug 2016 Haha Bettemus:
    Mens jeg var på Sunset skulle vi spørge om folk ville have ost i deres Original burger - så det egentlig ville blive en cheeseburger..
    Vi havde så en kunde der synes det var utrolig irriterende at vi blev ved med at spørge om, så hun begyndte at bestille en cheeseburger uden ost.. Så slap hun for spørgsmålet.. Hvad hun ikke tænkte på var, at cheeseburgeren var 5 kr. dyre selvom osten blev taget ud.. xD


  • #112   25. aug 2016 Jeg skrev i min annonce dengang jeg søgte hest at jeg ikke var interesseret i islænder, fjordhest, traver eller ædle typer. Udelukkende for ikke, at skulle glo på 100vis af annoncer som ikke havde interesse.

    Islændere har jeg haft 3 af og de er bare ikke store og brede nok til hvad jeg vil ha. En travhest er heller ikke bred nok og det samme med de ædle typer.
    En fjordhest siger mig bare ikke noget.



  • #113   25. aug 2016 Jeg har arbejdet 5 år på et pizzaria. Jeg oplevede en kunde komme ind og bestille en hawaii pizza, uden ananas. Og det var ca en gang om ugen.

  • #114   25. aug 2016 Sanne:
    Det var da ellers rimelig snedigt tænkt af hende. - Hvis bare hun lige havde tænkt på prisen smiley


  • #115   25. aug 2016 Tine:
    Tror ikke jeg er pizzakendt hvad er det mærkelige ved en hawaii pizza uden ananas? smiley


  • #116   25. aug 2016 Men fra sjove bestillinger videre til "klamme" bestillinger.
    Jeg har en søster der bestiller en hawaii-pizza og så skal der lige bernese(staves) sauce oven på. smiley



  • #117   25. aug 2016 Det var alligevel en lidt spøjs ingrediens at putte på sin pizza smiley

  • #118   25. aug 2016 Enig smiley

  • #119   25. aug 2016
    Jeg bestiller pizza uden tomat og løg... Det er åbenbart også underligt ;o)


  • #120   25. aug 2016 bettemus
    ja lige præcis. . men jeg har jo kun DV så jeg skulle blive forarget hver gang folk skriver rolig hest søges Ingen DV ???? men nej det er bare rart at vide hvad folk vil have smiley


  • #121   25. aug 2016 Hawaii er en pizza med skinke og ananas. Den koster typisk omkring 60 kr. Så kan man så få en vesuvio. Det er en pizza kun med skinke. Den koster ca 5-7 kr mindre. Jeg har også oplevet en der ville have en cola uden colasmag. Han endte med at få en danskvand

  • #122   25. aug 2016 Jeg synes ikke der er noget galt i det.

    Hvis jeg skulle lave en søgeannonce, ville jeg også kunne finde på at skrive, at jeg ikke ønsker en traver.

    Det er ikke fordi jeg ikke kan lide racen, og det er heller ikke fordi jeg ikke tror en traver kan have det helt perfekte sind. Det er simpelthen fordi jeg har en sart ryg der ikke kan holde til deres bevægelser. Er det så også ondt og racistisk, selvom jeg ikke skriver i annoncen hvorfor?


    Bette:
    Det er underligt at bestille en hawaii-pizza uden ananas, fordi ananasen er det der gør pizzaen til en hawaii-pizza smiley


  • #124   25. aug 2016 kæreste TT
    jeg tænker også at du her er lidt for følsom, der er absolut intet galt i at skrive hvad man ønsker og hvad man ikke ønsker, og i annoncen skrives der faktisk rigtig meget om hvad man ønsker til den fremtidige pony/hest.

    jeg kan ikke blive stødt over at nogle vælger en bestemt hesterace fra, det har intet med diskriminering at gøre.
    Der er flere racer jeg ville skrive var uden interesse, og jeg ville ikke begrunde, bare skrive at det ingen interesse har. Feks. vil jeg ikke have haflinger fordi jeg syntes de er kedelige både at se på og at håndtere, nej det er selvfølgelig ikke alle der er kedelige, men min erfaring med netop den race er at de er kedelige (husk jeg allerede har den race). I det øjeblik jeg skriver hvorfor jeg ikke ønsker racen, kan jeg komme til at træde nogle over tæerne, men det burde jeg ikke ved bare at skrive at en bestemt race ikke har interesse.

    som sælger vil jeg syntes det er langt nemmere at vide at netop den hest jeg har til salg, ikke er det køber ønsker, så behøver jeg ikke tage kontakt der.

    og ærligt skulle jeg ud og købe til en rideskole ville jeg heller ikke vælge en traver, som privat person er holdningen en helt anden. Det handler om at se på hvad hesten skal bruges til, og om man skal finde hest til eget eller andres brug.


  • #125   25. aug 2016 Med frygt for at virke lidt ubehøvlet; synes jeg altså man begynder at gå i for små sko hvis sætningen (jeg ønsker ikke at købe denne race) kan sætte ens p's i kog?

    Hvad er det der er galt i at folk præcisere hvad de søger efter? De har jo nok gjort det fordi de tænker at denne specifikke race ikke egner sig til det de ønsker at bruge den til.

    Hvis jeg skal ud og købe en hest mere en dag- så vil jeg da også præcisere min søgning efter hvad jeg søger.

    Og så kan ærligt eller ikke forstå hvorfor det ok at skrive man søger kold/varmblods hest - men det ikke ok at skrive man ikke søger en bestemt race?

    Er det også "racistisk" hvis en dressur rytter som søger mod de højere klasser skriver at h'n ikke søger; Fx. Fjordhest/islænder/shetlænder(og jeg kunne blive ved) h'n ved hvilke krav der er til hesten og det er da logisk h'n vil søge hest efter sine ønsker- så er det altså bare lettere for alle parter (; og på ingen måde "racistisk" i min optik


  • #126   25. aug 2016 Man kunne jo så bare skrive jeg søger en hest med kapacitet til at gå M+ klasser smiley
    Jeg er bare for følsom og tænker for meget på at ikke nogen skal føle sig mindreværdig. smiley
    Men der kom da en diskussion ud af det smiley en masse indlæg, og mange fik kigget på annoncen så måske Maggie nu finder det hun søger hurtigt smiley

    Mvh TT


  • #127   25. aug 2016 Jeg føler mig usikker på job og som privat person, hvis jeg ikke ved hvad der er need to do, nice to do eller not to do.

    Det er svært at føle sig som en succes, hvis man ikke ved hvad succes kriterierne er.
    Og hvor tæt er man på "røven i vandskorpen", hvis man heller ikke ved hvad der er grænse for "not to do"?

    Hvis jeg prøvede at sælge et dyr, som jeg holdt af, ville jeg ikke have behov for at tale med folk der var afklarede over hvilken type dyr de ville have, hvis mit dyr tydeligvis var avlet til andre behov.
    Og hvis folk ønskede sig noget som mit dyr var perfekt match til, men de var så tossede at de aktivt lukkede øjnene for muligheden, så fint at de melder det ud, så slipper jeg for at tale med tosser.. Jeg vil i virkeligheden kun sælge til folk, der er enige i hvor der er skønhed og potentiale! ??

    Når det være sagt, så forstår jeg hvis du, TT, bliver trist når folk afviser på baggrund af snob og andre hovedløse, usaglige argumenter.
    Men der er det usagligheden jeg ikke kan lide.

    Jeg følger denne tråd fordi jeg ikke helt forstår hvad der er kontroversiel i at sige hvad man gerne vil, og hvad man ikke er interesseret i, hvis man er afklaret med sine behov?
    Dækker x hestetype ikke ens behov, hvorfor ikke sige det?
    En god racehest skal jo helst være racetypisk, og hvis det bare ikke er de træk man vil have?


  • #128   25. aug 2016 Min pointe er, at jeg ser mindreværd når der ikke tales åbent om hvad der anses for at have værdi.

    Hvordan kan man opsøge ligesindede, der kan se værdien af ens kvaliteter, hvis man ikke taler om, hvad man finder værdifuldt?


  • #129   25. aug 2016 Derfor mener jeg også at skriv hvad du søger (det positive)
    Ikke hvad du ikke søger (negative)
    Lad være med at fokusere på hvad du ikke vil have, men fremhæv det du vil have smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #130   25. aug 2016 Hvorfor er det negativt at skrive hvad man ikke vil have??

    Undskyld, men du er simpelthen for sart hvis du kan blive stødt over sådan noget..


  • #131   25. aug 2016 Hm.
    Du beder en annoncør om at komme med en perfekt afgrænsning af hvad de søger, kun ved at nævne inklusions kriterier?
    Det kan være svært - eller kræve en meget lang tekst.

    Man kan afgrænse mere præcist og i kompakt tekst, hvis man både nævner inklusions og eksklusionskriterier.


    Jeg prøver fx at stå op og komme i gang med data behandling af et lille projekt.
    Jeg er ude efter at evaluere om lumbalpunktur overhovedet ændrer hvilken demens diagnose folk diagnosticeres med?
    Der er nogle proteiner som folk med alzheimers har højere koncentration af i rygmarvsvæsken. Det ved vi.
    Men der er ingen, før mig, der har set på om arbejdsdiagnosen før lumbalpunktur er den samme som efter lumbalpunktur, og har prøvesvaret indflydelse på diagnosen?

    Inklusions kriterier :
    Alle patienter, som har fået foretaget ambulant lumbalpunktur.
    Eksklusionskriterier : der er ikke taget "demens pakke" analyser på rygmarvsvæsken.
    Hvis der ikke er adgang til journaltekst om diagnose, så undgår det cpr nr.

    Tadaa!
    Med få ord har jeg ramt lige min målgruppe og læseren af min artikel kan gennemskue hvad jeg har gjort.
    Jeg har fået alle de mennesker med, som mødte op til demensudredningslumbslpunktur, for det blev altid gjort i ambulatoriet.
    Og jeg sorterer alle dem fra, der er under undersøgelse for diverse (for mig), irrelevante ting, da demens prøve kun tages på mine patienter.
    Og kan ikke ikke læse om deres diagnose, kan jeg ikke sammenligne om prøvesvaret gjorde en forskel.

    Indimellem kan en afgrænsning gøres meget præcis, ved at sige højt hvad der er uinteressant for en.
    Bemærk, "uinteressant for mine behov" siger intet om noget er godt eller skidt. Det er bare ikke indenfor denne målgruppe.


  • #132   25. aug 2016 Jeg kan vitterligt ikke forstå hvorfor det er SÅ negativt at skriver 'jeg søger ikke traver' ? Hvorfor er det at 'nedgøre' racen?

    Hun skriver jo ikke 'traver er dumme dem gider jeg ikke at købe' - men sp kunne jeg forstå din frustration hvis der blev skrevet sådan, for DET er at nedgøre racen (; - men det skrives der jo somsagt ikke..



  • #133   25. aug 2016
    Det svarer vel til, at man i en bil-købes annonce, skriver at man ikke vil have skoda.

    Intet racistisk i det.

    Ville du også betragte det som "racistisk", hvis man kun søgte én bestemt hesterace? for det udelukker da virkelig mange heste!


  • #134   25. aug 2016 Man sparer da så sindssyg meget tid ved at skrive, hvad man søger. Både for sælger og køber. Så får man ikke henvendelser fra folk med travere, friesere og hvad man nu ikke vil have. Så længe man ikke skriver grimme/ ligegyldige ting om den specifikke race, kan jeg intet problem se i det.

  • #135   25. aug 2016 Synes da det er fair nok man skriver hvis der er en type hest man ikke ønsker. Det ser jeg slet ikke noget problem i. Det er det samme som nogen ikke ønsker koldblod, varmblod eller blandinger osv osv
    Jeg har selv haft en traver i 23 år, som blevet aflivet i en alder af 30 år, og han var en super dejlig hest jeg holdte meget af. Han var den perfekte all round hest, som jeg også kom op og blev nr to til et klubmesterskab i dressur. Men fordi jeg nu mest er til dressur, så ønsker jeg ikke en traver igen.
    Men de kan være meget svære at sidde på, og skal den gå som handicap hest, bliver man nød til at se på gangarten, for ikke at gøre det sværere for rytteren.


  • #136   25. aug 2016 hmm jeg føler mig lidt nødt til at skrive det her.

    ja man kan godt skrive man søger en M hest.
    men nu ved jeg af erfaring at der sidder rigtig mange søde piger/kvinder/drenge/mænd derude som har en lidt blåøjet forestilling om at deres dejlige super musse som de kan ride på tur uden sadel og kan springe en bane kun i cordeo er en verdensstjerne. . men at de i virkeligheden har en sød Tinker eller en sød anden særlig race med kort hals , korte forben, overbygget bagtil og lavt ansat hals , det udelukker stortset alle chancer for nå M niveau... men det vil de ikke selv indse da den musse for dem er den bedste i verden.. men passer den på det søgte??? nej.. ikke fordi det er en Tinker eller andet. Men fordi de gængse kriterier for en M hest ikke er til stede.. og jeg ville da som annoncør blive helt trist over at skulle fortælle den ejer at hendes hest ikke er det man søger.. og måske 100 andre som heller ikke helt kan se skoven for bare træer smiley forstår du hvad jeg mener?


  • #137   25. aug 2016 Hvorfor er det så vanskeligt at skrive det man søger..
    En helt almindelig søge annonce :
    Jeg søger en Dv, Hannoveraner, Trakhener, Holstener eller en Oldenborg. Stg. Min 165 max 175. Alder 5-11 år Dressur afstamning. Hesten skal gå minimum La niveau med kapacitet til mere. Trafiksikker, trailervandt. Ingen anmærkninger i røntgen og skal være passet med smed, vaccinationer og ormekure. Pris ide 50-75 000. Har du min næste hest?

    Er det virkelig så svært? smiley

    Mvh TT


  • #138   25. aug 2016 Hvorfor er det så stort et problem at der er nogle som ikke ønsker nogle bestemte racer?

  • #139   25. aug 2016 Men nu har du så fravalgt, Hollandsk Varmblod, Svensk Varmblod, Norsk Varmblod, Tysk Varmblod, Tysk Oldenburger, Mecklenburger, Westfaler, Rheinländer, Belgisk Varmblod, Zangersheide, Engelsk Varmblod, Equus Kinsky, Palomino, Pinto, Knabstrupper, Finsk Varmblod, Fransk Varmblod, Irsk Sportshest, Württemberger & Zweibrücker?

  • #140   25. aug 2016 fordi folk aldrig respektere det.. der vil altid være dem som mener deres Frieser lige er sagen eller en frederiksborger?

  • #141   25. aug 2016 AS - så er de jo selv ude om det..
    Sørine - men jeg har ikke udstillet de racer... smiley
    Guldhesten - det er ikke et problem at folk ikke ønsker div racer..problemet for mig er når de udstiller de.. smiley
    Jeg tror egentlig ikke vi kommer ret meget længere smiley
    Jeg er følsom ovenfor at nogle bliver udstillet negativt (ikke ønsket er for mig negativt), og I synes jeg overreagerer som I selvfølgelig er i all jeres ret til at mene smiley

    Mvh TT


  • #142   25. aug 2016 den skal jeg lige have forklaret? hvem er selv ude om hvad?

  • #143   25. aug 2016 Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvofor man udstiller en race negativt ved at sige, den ikke har ens interesse.

  • #144   25. aug 2016 Jeg ser nu heller ikke noget galt i det. smiley
    Skulle jeg til at søge hest, ville jeg også med store fede bogstaver skrive INGEN ISLÆNDER, det betyder ikke, at jeg hader racen og tænker den skal uddø, jeg bryder mig bare ikke om deres temperament, udseende, bygning og jeg kan ikke bruge en flergænger til noget. Jeg kender flere der har dem og de er da søde nok, det er ikke det, det er bare ikke en race for mig, og sådan har mange det også med Travere, Fjordheste, Arabere osv.

    Når man ved der er racer man ikke er til, kan man lige så godt skrive det, ellers ville det hurtigt blive spild af tid for begge parter. smiley


  • #145   25. aug 2016 AS - at folk ikke respekterer det der står... Jeg kunne aldrig finde på at henvende mig med en frieser til nogle der feks søger som mit eksempel ovenfor.. Så beder man om en afvisning.. smiley

    Mvh TT


  • #146   25. aug 2016 Som allerede sagt i tråden, så er der bare nogle der mener at deres hest kan det hele..

    Man udstiller da ikke nogle, bare ved at skrive hvad der ikke har interesse..


  • #148   25. aug 2016 Hvad er problemet?? Hvis vi sku lave en søgeannonce (kigger efter hest) kunne vi også finde på at enten skrive hvilke racer/avlsforbund/typer der har interesse og hvilke der ikke har - feks ingen araber, traver, tinker, frieser. Hvorfor spilde sælgers tid?
    Vi har intet imod disse racer. Det er bare ikke hvad vi søger/ønsker.
    Det er jo ikke anderledes end at skrive at vi ikke ønsker feks krybbebider eller eksemhest!


  • Pegasus
    Pegasus Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #150   25. aug 2016 TT:

    Nu har jeg ikke læst alle kommentarer, så mon ikke nogen har studset over det fr mig. Men du, TT, skriver længere oppe, at du selv har racer, du ikke ønsker, men at det er forkert at skrive det. Der hopper min kæde af, så hvad er forskellen på at tænke det eller skrive det? Bundlinjen er da den samme - nogle racer er uønsket, også af dig. smiley

    Det kommer i SÅ høj grad an på, hvad man forventer af en kommende hest, og derfor ville det da være dumt at købe en forkert race, som man inderst inde ikke ønsker sig, blot fordi man ikke synes, det var pænt at skrive det i annoncen. See where I'm going? smiley


  • Emmelie C
    Emmelie C Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #151   25. aug 2016 Er det også kønsdiskrimination ikke at ville have hopper?

  • #152   25. aug 2016 Hahaha! For dælen der lærte jeg noget nyt :D. Nemlig at man er racist fordi der er visse racer ikke er interessante for en. Hvad sker der lige for det..?! smiley

    Anyway, skulle jeg lave en annonce ville jeg da også skrive at race X,Y og Z ikke havde interesse.


  • #153   25. aug 2016 Jeg ska lige forstå det rigtig TT.
    Du mener, at fravalg er racistiske, hvis man skriver det??
    Hvis nu det eneste man ikke vil ha, er en traver, ska man satme ha skrevet mange racer ned.

    Jeg fravælger osse ost og løg i min mad.
    Og mine pizzaer findes aldrig på menukortet.


  • #154   25. aug 2016 Øhhh say what?
    Man må da skrive lige hvad man vil smiley


  • #155   25. aug 2016 Igen så glemmer man vidst hvad "" betyder..
    Man kunne jo bare takke nej hvis nogle henvender sig med den uønskede race..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #156   25. aug 2016 man kunne også bare være på forkant og skrive hvilke racer man ikke ønsker smiley

    så er der to personer der slipper for besvær..


    men et kort spørgsmål, bliver du stødt fordi at jeg f.eks. hader travere og frieser?


  • #157   25. aug 2016 Man behøver ikke spilde folks tid, bare fordi man kan.
    Jeg ville da heller ikke gide bruge tid på at afvise folk med ox arabere, traver, tinkere og frisere.


  • #158   25. aug 2016
    Tænk sig og være virksomhed og skulle kigge 2000 ansøgninger igennem, hvor de 1500 er urelevante fordi man ikke har måtte sætte krav eller sige hvad man ikke vil ha'. Så virksomheden der leder efter en til en IT virksomhed får ansøgninger fra 55 årige Magda der har kørt bus hele livet.


  • #159   25. aug 2016 AMT - Du må da hade hvem du vil.. Og hade er også et meget stærkt ord..tænker det må være træls for dig at bruge krudt på at hade en race. Jeg synes måske det er lidt ærgerligt for dig og snæversynet at du tager alle under en kam..
    Men dig om det jo smiley vi kan ikke alle sammen lide de samme ting. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #160   25. aug 2016 hade er hvad man gør det til.

    kan ærligt ikke fordrage travere, de er grimme, ubruglige og intet sigende..

    Se, havde jeg skrevet det som en tilføjelse til at jeg hader racerne, så måtte folk godt blive irriterede - for det er unødvendigt at tvære mere i det end højst nødvendigt..

    hvorfor skal alt være så lserødt og peace love and harmony agtigt?

    hvorfor må man ikke hade en ting, eller fra start sætte et kriterium, og nævne dette uden at man skal blive stødt?

    og hvorfor er man snæversynet fordi at man hader en race?

    det er da helt normalt at hade noget..


  • #161   25. aug 2016 Krikken - det med virksomheder der er overdænget med ubrugelige ansøgninger skyldes jo de krav der ofte bliver stillet til de ledige.. I skal søge eks antal steder..lige meget om du er kvalificeret eller ikke.. smiley tror ikke Magda synes det er sjovt at spilde tiden på at lave en ansøgning på noget hun ved hun ikke får...

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #162   25. aug 2016 tt: den med virksomheden har intet med ledige at gøre.. det handler om at mange tror de passer ind alle steder, ligesom rigtig mange tror at deres hest kan passe ind på alle kriterier.



  • #163   25. aug 2016 AMT - Jeg har da ingen steder skrevet at man ikke må hade ting...
    Lyserødt, peace, love and Harmony... Hvor kom det fra?

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #164   25. aug 2016 team tindur: men du har stadig brug for at kalde mig snæversynet, og sige at det må være træls at bruge krudt på at hade ting??

    tjo, det er rimelig peace, love and harmony ikke at måtte specificere hvilke racer man ikke har interesse i, at man åbenbart kun bør skrive lyserøde ting, fordi det åbenbart ellers støder folk smiley

    men ærligt, lige fra hjertet, havde hun nævnt at en dv ikke havde interesse, så havde du ikke oprettet dette emne vel?


  • #165   25. aug 2016
    Nu er det jeg skrev stillet op kva det du skriver - at man ikke må skrive hvad man ønsker/ikke ønsker fordi man så udhænger og udpeger nogen/noget.

    Ikke omhandlende din oplevelse af jobcenteret.

    Det er spild af tid ( og ressourcer og penge ) som virksomhed og få 2000 henvendelser man ikke kan bruge til noget, som ikke lever op til kravene fordi man ikke må udpege noget.

    Ligeledes er det spild af køberens tid og kigge 500 henvendelser igennem som ikke kan bruges, fordi de der skriver, kommer med hesteracer, køn, højder osv. man kunne have undgået og spilde sin tid på at kigge igennem hvis man i første omgang havde skrevet hvad man ønskede/ikke ønskede.


  • #166   25. aug 2016
    Takke nej 500 gange? Jeg ville få lange patter af det. Det er spild, spild, spild, spiiiiiiild af tid. Køber som sælger.


  • #167   25. aug 2016 Jo jeg havde med hånden på hjertet oprettet Emne lige meget hvad da jeg ikke bryder mig om at nogen uskyldige udstilles negativt..
    Så du mener ikke at det er snæversynet at skære alle over en kam? smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #168   25. aug 2016 team tindur: du ved da ikke hvorfor jeg hader de racer?
    så nej, det er bestemt ikke snæversynet.

    fair nok, ikke at jeg tror på det, men det ville jeg alligevel aldrig finde ud af om det passer eller ej smiley


  • #169   25. aug 2016
    Det er ikke snæversynet og vide hvad man vil ha' og ikke ha'.

    Er det racistisk af mig og sortere fyre fra der ikke acceptere min hestehobby, er jaloux og over 30? Så vælger jeg også hvad jeg ikke vil ha. Eller skal jeg bare springe på hvad som helst fordi " alle skal ha' en chance ".


  • #170   25. aug 2016 Jeg har usandsynligt svært ved at se hvad jeg skulle bruge en traver til...

  • #171   25. aug 2016 Nå okay..

    Mvh TT


  • #172   25. aug 2016 Krikken - tror ikke du følger helt med smiley snæversynet at skære alle over en kam.. Det er det vi taler om.. Generaliseringer..

    Mvh TT


  • #173   25. aug 2016
    Jeg er helt med :o) Jeg vælger bare at sammenligne, hvis man skulle have samme synspunkt på andre emner fx kærester, virksomheder osv.

    Jeg kan ikke se, hvorfor det ene er snæversynet og krænkende og de andet i din verden ikke er :o)


  • #174   25. aug 2016 Ej, men når nu en hest ikke er hvad man gør den til. Så giver det vel mening at udelukke racer man ikke kan bruge ( fordi de er bygget forkert..)

  • #175   25. aug 2016 Hvad andet i min verden ikke er? (er ikke helt med på hvad du mener jeg har sagt ikke er)

    Mvh TT


  • #176   25. aug 2016
    Det er krænkende og forkert at skrive følgende til en annonce.
    Jeg søger ikke heste af disse racer: traver, fjordhest og frieser.

    Men det er ikke krænkende og have krav til de fyre man dater; de skal acceptere ens hest, må ikke være skaldet, må ikke være jaloux og skal have økonomisk sans.

    Eller at en virksomhed udpensler hvad de søger i en jobannonce. Kørekort, erfaring med det i x antal tid, skal kunne bruge C5, skal være uddannet.


  • #177   25. aug 2016 Hest søges smiley :
    Aegidienberger
    Akhal-tekiner
    Albino, American
    Altér Real
    Amerikansk pony
    - Pony of the Americas (POA)
    Anglo Araber
    Appaloosa
    Araber
    Ariégeois/Merens
    Australian Stockhorse / Waler
    Bardigiano
    Barockpinto
    Basjkir
    Belgier
    Boulonnais
    Breton
    Camargue
    Cleveland Bay
    Clydesdale
    Colorado ranger
    Connemara
    Criollo
    Dales
    Dansk sports pony
    Dansk Varmblod
    Dartmoor
    Don
    Equus Kinsky
    Exmoor
    Falabella
    Fell
    Finsk hest
    Fjordhest
    Frederiksborg hest
    Frieser
    Fuldblod
    Furioso
    Føroyska rossið (Færøsk hest)
    Gelderland
    Gotlandsruss
    Haflinger
    Hannoveraner
    Highland Pony
    Hispano araber
    Hollandsk Sportspony
    Hollandsk Varmblod
    Holstener
    Irish Cob/Tinker
    Islandsk hest
    Jyde
    Kladruber
    Knabstrupper
    Konik
    Lipizzaner
    Lusitano
    Miniature
    Morgan
    Mustang
    New Forest
    Nonius
    Nordlandshest / Lyngshest
    Nordsvensk brugshest
    Noriker
    Oldenborg
    Orlov Traver
    Paint Horse, American
    Palomino
    Paso Peruano
    Pasofino
    Pinto
    Pura Raza Española, forkortet P.R.E.
    Quarter, American
    Rocky Mountain Horse
    Schleswigske Hest
    Schwarzwalder fuks /Schwarzwalder koldblod
    Shagya Araber
    Shetlands pony / Shetlænder
    Shire
    Sorraia
    Tennessee Walking Horse
    Trakehner
    Tysk Sportspony
    Welsh
    Øst-Bulgarer / Istochno-bulgarska

    Kunne ikke lade være smiley


  • #178   25. aug 2016
    Præcis... For dævlan. Hvad er foreskellen på at indsætte de mange hundrede racer der findes i verden som man søger men lade være og indsætte 10 navne fordi de racer søger man ikke - det viser da stadig hvad man ikke vil ha', når man vælger ikke og indsætte navnet.


  • #179   25. aug 2016 Jeg forstår heller ikke forskellen på at man sælger en traver, ser der er en der har lavet en købs annonce...
    Hvad er forskellen på at lave en lidt med alle de hesteracer der kunne have interesse og undlade dem som ikke har. Eller simpelt bare skrive dem der ikke har interesse smiley

    I dont get it...


  • #180   26. aug 2016 Man har vel forhåbentligt flere kriterier end kun en race.. Og så udelukkes mange racer automatisk..
    Hvorfor skrive i en dating annonce hvad man ikke ønsker? Brug dog heller tiden på at skrive hvad du ønsker hos den kommende mand.. Det snævrer det jo ind..
    Feks. Kvinde søger nordisk mand, 30-35 år ca 185 cm og 85 kg. Mørkhåret og brune øjne. Velsoigneret, Skal kunne lide at løbe, drikke vin og nyde et lækkert måltid. Ingen børn. Strand ferie foretrækkes fremfor storby. Økonomisk sans.
    Tror ingen lyshårede mænd på 165 og 85 kg ville kontakte kvinden...

    Mvh TT


  • #181   26. aug 2016
    Jeg fatter det ikke Tindur, det gør jeg bare ikke. At det hele skal være så lyserødt og fantastisk. Der stiger jeg af. Jeg ser slet ikke noget krækende eller forfærdenligt.

    Men med det her emne, skal du have tak for at give mig indsigt i hvorfor vi ind imellem går galt af hinanden og jeg ikke rigtigt forstår "hvor du kommer fra" så og sige :o).

    Fred være med din holdning til emnet, sådan er det.


  • #182   26. aug 2016 Jeg er enig med Tindur så langt at det er en mere positiv og imødekommende annonce hvis man skriver det man vil have, i stedet for det man ikke vil have. Det giver nærmest sig selv, og det går jeg også ind for at man skal langt hen af vejen. Men der er bare nogle gange man er nødt til at specificere sin søgen lidt, og det kan medføre at man er nødt til at udelukke noget eller nogen. Men udelukkende af den grund at det måske ikke var tydeligt nok i sine "vil gerne have" kriterier, og man dermed ikke vil spilde ens egen eller sælgers tid. Det kan godt være man generaliserer en smule, men det kan jo også bare være man har haft dårlige erfaringer med travheste og man derfor ikke vil prøve det igen. Ligesom hvis man en eller flere gange har fået dårlig mad det samme sted fra, eller i hvert fald mad der ikke passede ens smag, kan det jo godt være at hvis man prøvede igen, ville det være ganske fint, men sandsynligheden er måske ikke så stor, så hvorfor tage chancen smiley

  • #183   26. aug 2016 TT. Nu udelukkede du lige børn smiley

  • #184   26. aug 2016 Moral er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt? smiley
    Åha, nu vil jeg smutte i seng. Kan ikke tage det helt seriøst smiley


  • #187   26. aug 2016 TT: i netop dating annoncer skrives der ALLER MEST hvad man IKKE ønsker, især kvinder skriver meget om hvad de IKKE ønsker og hvordan manden de søger IKKE må være, IKKE må se ud.
    og jo mænd der ikke matcher søgekriterierne henvender sig alligevel


  • #188   26. aug 2016 Rikke - har overhovedet ingen erfaring med dating annoncer så jeg gjorde bare et "forsøg" smiley

    Mvh TT


  • #189   26. aug 2016 TT så er det jo godt at jeg kan fortælle dig at virkeligheden på datingsider er en anden end hvad du forestiller dig smiley

  • #190   26. aug 2016 Virkeligheden på søge annoncer er vidst også en anden end hvad jeg synes er passende.. Men det er jo kun midt problem jo smiley troede faktisk at det ville være flere der synes det er unødvendigt at skrive det man ikke søger.. Jeg troede ikke at de fleste ville synes som jeg.. Er jo realistisk.. Men faktisk at der var flere til at deltage i for/imod debatten smiley
    Det blev bare et hvor er du underligt og overreagerer TT snak smiley smiley

    Mvh TT


  • #191   26. aug 2016 tja debatter udvikler sig ikke altid i den retning man havde tænkt sig smiley

  • #192   26. aug 2016 tænker måske du bliver irriteret over en sådan annonce fordi du selv har en traver - som du er glad for - ? bare et lille gæt - ved nemlig der tit er mange fordomme overfor travere
    I øvrigt behøver man jo heller ikke hade/ikke ku li bestemte racer bare fordi man ikke selv vil have en af dem.
    Jeg selv synes der er mange lækre heste indenfor alle racer - men også mange hvor jeg ikke ville ane hvad dælen jeg sku med den smiley

    mvh Ponymor


  • #193   26. aug 2016 Ponymor - jeg havde blevet ligeså stødt hvis der stod Dv e.l. Jeg hader at man udstiller nogle og sætter alle under en kam. Har en meget meget stor retfærdigheds sans.. smiley

    Mvh TT


  • #195   26. aug 2016 Jeg synes det er helt okay, så slipper man f. eks for at blive tilbudt noget som man ved at man ikke vil have...
    Jeg kunne f.eks aldrig drømme om at købe en traver, en islænder, frieser eller en araber for den sags skyld, de tiltaler mig ikke, så det ville jeg da nok skrive...
    Det har da intet med "racisme" at gøre... smiley Hvorfor blive tilbudt 10 travere, hvor folk spilder tid på at skrive stolpe op og stolpe ned om hesten, når man fra starten kan udelukke det...


  • #196   26. aug 2016 Så det er racistisk af mig hvis jeg søger en varmblodshest at jeg så takker nej til en fjordhest? Stop det. Stop dig selv. Bare fordi du har en traver, betyder det ikke alle andre også vil have en. Jeg har springere, men jeg bebrejder ikke en dressurrytter for at købe en dressurhest. Det er et frit land. Nogle vil have bestemte typer, andre er knap så kræsne. Det svarer til at søge efter en Samshield og du så bliver rasende, fordi de ikke vil købe en smadret Horze hjelm. smiley

    Man kan også gå i for små sko på andres vegne! smiley


  • #197   26. aug 2016 Charlotte - undskyld men hvor har jeg skrevet noget om at alle skal have den samme hest som mig?? Eller at folk ikke må takke nej til diverse racer?? smiley så må du nok heller læse om igen.. Og "racisme" betyder ikke at jeg mener man er racist.. Derfor ""

    Mvh TT


  • #198   26. aug 2016 De nævnte racer er ofte "billige" ikke særlig godt redet eller trænet hobbyheste. eller heste med lidt for meget tænding og temperament.
    Så ikke super velegnet til rideskolebrug. Der findes self. Enkelte undtagelser.. ( vi har fx. En gammel gammel araber i rideskolen her i Norge, hvor jeg arbejder)
    Mange rideskoler vil jo også gerne have lidt bedre heste efterhånden for at gøre sig mere attraktiv for også lidt lettere rutineret ryttere. Og vedholde dem.

    Jeg syntes det er en storm i et glas vand du gør ud af det.. Helt ærligt.
    Skulle man også føle sig truffet som tinkerejer? Frieser? Fjordhest? Welsh osv osv. bare fordi man ikke skal bruge den type hest? Nej vel?
    Nogle kan bedre lide gul peberfrugt end grøn. Andre mener de er fuldstændigt ens i smag.. Så lad nu være med at føle dig truffet på et plan du slet ikke er berettiget til.
    Det har absolut intet med racisme at gøre.


  • #199   26. aug 2016 Og hvorfor tror du jeg brugte "" ? Fordi jeg manglede det rigtige ord... smiley Havde jeg ment racistisk havde jeg jo ikke brugt "" smiley

    Mvh TT


  • #200   26. aug 2016 Jeg er klar over det. Men der er intet galt i at frasortere enkelte racer fordi det er en forkert type hest til bruget.

  • #201   26. aug 2016 Jeg har intet imod frasorteringenen, det er nødvendigt! Men synes bare at frasorteringen skal gøres privat og ikke offentligt smiley

    Mvh TT


  • #202   26. aug 2016 Kan ikke se hvorfor det er bedre privat... Bare spild af tid

  • #203   26. aug 2016 man udstiller da ikke en race fordi man fravælger den, hvis jeg opretter et emne hvor jeg skriver alle Islændere er dårlige ponyer så udstiller jeg, men ikke ved jeg skriver at islændere, travere, frisere, koldblods, ponyer og heste over en 180 har ingen interesse. det er da lige som at kigge bil, jeg vil ikke have en peugeot, ved at skrive sådan så sparer jeg både min tid og eventuel peugeot ejer som ville kontakte mig for at høre mig sige nej tak .

  • #204   26. aug 2016 Når man som køber, søger hest. Vil man gerne undgå at spilde tiden på hest, man ikke her interesse i.

    At skulle kikke 20 ekstra henvendelser igennem med heste som ingen interesse har. Da de ikke passer kriterierne er spild af tid.

    Det er da bedre at køber er specifik i sin annonce. Både for sælger og købers skyld.
    Kan slet ikke sætte mig ind i din tankegang med det her. Og det kan jeg også læse mig frem til at jeg ikke er ene om. smiley

    Skal man som overnævnte skriver så heller ikke skrive at heste under 160 eller over 180 ikke har interesse? Så må det jo være diskriminerende for små og store heste?


  • #205   26. aug 2016 Man skriver som oftest at hesten skal være [b] imellem 155-175 stg [/b smiley Men der er så mange heste/ponyer i forskellige str. Kontra specifikke racer så ingen "minoriteter" (mærk "" hvis jeg må få lov at bruge de smiley ) udstilles smiley

    Mvh TT


  • #206   26. aug 2016 Det er da dobbelmorale så det vil noget...

    Så hvis man skriver at man ikke ønsker en DV. Kontra en traver.
    Så er det okay, fordi der er flere DV'er end travere?


  • #207   26. aug 2016 Men hvorfor skal folk spilde tid på at prøve at sælge deres heste til en køber, som på forhånd ved at de ikke vil have lige den race f.eks... Det er da spild af begges tid...

    Jeg ville blive dødtræt af at afvise folk, når jeg kunne have udelukket dem fra start...


  • #208   26. aug 2016 Line - hvis du havde læst tråden så ville du kunne læse at jeg ville reagere på samme måde hvis der stod Dv. Det er overhovedet ikke okay at udstille Dv!! Hvor er min dobbeltmorale?? smiley

    Mvh TT


  • #209   26. aug 2016 Der er da også mange racer. Altså ligeså mange som størrelser! Og der er da også mange af hver race. Ej vil altså ikke kalde det at udstille en minoritet

  • #210   26. aug 2016 Så modsiger du jo dig selv.
    Hvis det er fint nok at sortere hest efter størrelse. Er det også fint nok at sortere hest efter race.


  • #211   26. aug 2016 Nej for der er flere heste af samme str. End samme race.. smiley

    Mvh TT


  • #212   26. aug 2016 Det argument holder simpelthen ikke TT.

    For som skrevet svarer det til at man godt må skrive at man ikke vil have en DV. Fordi der er flere af dem i DK end fx. en drumhorse.


  • #213   26. aug 2016 Der er fx. Heller ikke særlig mange heste der er 180+.

    Men mange i 160-170.
    Det er samme princip som jeg lige har lavet med DV og drumhorse.


  • #214   26. aug 2016 Hvad mener du med at det argument ikke holder? Der er jo flere hesteracer der er over 180 stg...

    Mvh TT


  • #215   26. aug 2016 Amen altså.. Det er ikke hverken racistisk, racediskriminerende, minoritets-udelukkelse eller udstilling af en race.

  • #216   26. aug 2016 Men hvis du kikker på fordelingen af hvor mange % heste der er 160-70 og hvor mange der er 180+.

    Så vil der være væsentligt flere der er 160-70.

    Der er fx. Også mange flere "farvet" mennesker i verden end der er "hvide". Og nu du selv nævner racisme.
    Betyde det så også at fordi der er mange flere "farvet". Så må man godt frasortere dem. Fremfor "hvide"?


  • #217   26. aug 2016 Igen jeg havde sat racisme i "".. smiley

    Mvh TT


  • #218   26. aug 2016 Men det er samme princip TT. smiley

  • #219   26. aug 2016 Jeg skal i seng straks da jeg skal tidligt op.. Så vi må diskutere videre i morgen..

    Mvh TT


  • #220   26. aug 2016 Jeg tror ikke at der er mere at diskutere. Folk har ligesom prøvet at kortlægge tingene på alle mulige måder for dig.
    Men du står meget påståeligt fast ved din mening. Så man kan vist ikke gøre meget mere her. Du må fortsætte med at blive stødt over folks frasorteringer i annoncerne. smiley


  • #221   26. aug 2016 Øv..ja det må jeg jo så bare.. Ja selvfølgelig står jeg ved min mening.. smiley hvis ikke ville jeg jo være en tøffel.. Og ikke sjovt at diskutere med en tøffel smiley

    Mvh TT


  • #222   26. aug 2016 Nu må man jo godt se ud af, en gang i mellem. Nogle gange kan man faktisk godt lærer af andre.
    Og det er ikke ulovligt at ændre holdning til tingene. smiley


  • #223   26. aug 2016 Men man kan ikke bare ændre på sine følelser smiley
    Mvh TT


  • #224   26. aug 2016 Nej, det kan man ikke. Men men man kan være bevidst om at man ens følelser ikke altid er rationelle.

  • #225   26. aug 2016 Kan ikke se hvordan det kan stødde nogen?
    Hvis jeg ønsker en islænder, så har jeg også cuttet alle de andre racer af, og omvendt?
    Jeg vil ikke bruge penge på en race som jeg ikke bryder mig om. hvis jeg ikke bryder mig om racen generelt fx. med sindet er det jo sådan det er. Og jeg personligt kunne heller ikke tænke mig en traver eller araber, og man skal også tænke på, at det i dette tilfælde skal bruges til Handicap ridning. Der kan det være at araberne er for varme i temperementet, og travere alt for stor en trav, så kan klart se at det kan være et problem at skulle bruge de racer til handicap ridning, så det burde ikke ramme nogen personligt.


  • #226   27. aug 2016 jeg syntes at det er helt i orden at fravælge nogle racer, det gjorde jeg også selv ds jeg skulle finde en hest. jeg skrev bla. i min søgs annonce at jeg ikke søgte islændere, fjorboller og andre store racer. jeg syntes at det er i orden, så længe at man ikke kritisere racen. og fordi det er til en rideskole kan jeg da godt fostå at de ikke vil have galop heste løbene rundtmed de små børn

  • #227   28. aug 2016 Jeg har selv en traver og kunne ikke få en bedre hest nej galoppen er endnu ikke på plads men han kæmper for det og synes det mega sjovt - når han er med i by så vil folk ikke engang tro på han faktisk er en traver men jeg møder også spørgsmål hvorfor dog en traver? jo ser du den første store hest jeg sad på var en traver jeg fik lov til, at opleve den verden med løb og opleve at hvis de ikke kunne følge med så istedet for at slagte en rask hest så blev de solgt som skovturs hest men ikke til hvem som helst - Jo de kan være oppe og køre det kan andre racer ved gud også da - Min kan jeg tænde når jeg vil og slukke ham på et slitsekund - Han er kærlig og rar og selv et barn kan ride rundt på ham - at nogen frabeder sig racen det fair nok men de ved ikke hvad de siger nej til - for kan sige jer min kan man godt sidde ned på og han gør det super han blev bare født til det forkerte - han går dressur vi får undervisning som alle andre - der lidt andre udfordringer men det da os kedeligt bare at sætte sig op også går hesten - han bære sig selv bruger ryggen og bruger nu også rumpen. Han springer 120 i løsspring med overskud og synes det skide skægt, han er sød på tur og er den der faktisk går langsomt - så jeg er sku glad for jeg tog ham med hjem i sin tid og folk der ser ham udtrykker: Hvor er han smuk - han virker rar - Så døm ikke - prøv dog hesten kunne være det var det helt rigtige uanset race

  • #228   28. aug 2016 Rikke - Lidt typisk indlæg fra en som er indehaver, af en atypisk hest i sporten.
    Der er meget fint at en traver opfylder dit behov. Men ud fra profilen på din hest, bliver teorien stadigvæk bekræftet om travere.
    Og der er bare nogle ting div. Racer ikke kan løbe fra. Nogle er avlet til et formål, og andre til andet.
    Og man køber self. Hest efter behovet.
    Og derfor er man i sin gode ret til at allerede fra start, at kunne udelukke racer fra listen. smiley

    Men dejligt at du fandt en hest, som passer til DINE behov. smiley


  • #230   28. aug 2016 Nok fordi nogle ville genoptage den smiley

    Mvh TT


  • #231   28. aug 2016 For nogen er det jo ikke nok, at hesten er sød og rar. Nogen gider ikke at lægge det nødvendige arbejde i at forbedre eksempelvis en travers galop, hvilket jeg udmærket forstår. Hvis man vil noget mere med sin ridning, særlig i dressur, eller søger en hest der er nem at sidde på, så er det oplagte valg bare ikke en traver.




  • #234   28. aug 2016 Jeg må ærlig indrømme at hvis jeg smækkede en søge annonce op, ville jeg også skrive at jeg IKKE søger bla islændere, fjordheste, eller heste af racer der hører ind under arbejdsheste dvs de helt tunge racer. Fordi det er jeg slet ikke interesseret i. Der er ingen grund til at de folk der netop har disse racer til salg, spilder deres og min tid med at skrive på min annonce.
    Det er efter min mening helt i orden, at skrive på selve annoncen. jeg kan slet ikke se at det skulle være racistisk eller diskrimenerende, blot info så man undgår en masse henv som man ikke er interesseret i, og at folk med visse racer spilder deres tid.
    Og denne rideskole, ved nok hvorfor de netop sortere de racer fra, og godt de skriver det,, så netop ikke folk med de racer til salg henv sig. Hvorfor spilde alles tid ?


  • #235   28. aug 2016 Ps... Jeg har selv en traver, og jeg bliver altså ikke stødt over at se annoncer hvor folk skriver : INGEN TRAVER. Jeg nøjes med at tænke, at racen ikke passer til deres behov.
    At min traver passer fint til mig, er jo ikke ensbetydende med at den vil passe fint til alle andre.
    Folk må da skrive lige hvad de vil, hvad netop det med racer angår, tænker jeg at de fleste godt ved hvad de vil have, og hvad de ikke vil have. Og fint nok at de siger fra med det samme i deres annoncer smiley


  • #236   29. aug 2016 Nu synes jeg i dømmer min traver forkert i har kun set billeder ikke i virkeligheden han skal tænkes som en unghest i galoppen endnu da han mangler muskler men det går ikke engang stærkt for ham har prøvet andre ikke traver der var endnu hurtigere og nej til handicap og rideskole ville jeg heller ikke vælge en traver smiley jeg er glad for jeg valgte en traver det en god hest der kan lidt af hvert selv gå med vogn smiley vi har hver vores smag og det skal vi have lov til men lad hver med at dømme ud fra billeder og en profil for den er ikke opdateret længe smiley

    Og tilføjelse til indlæg oven over super skrevet hvis man ik synes en bestemt race dækker sit behov så det jo fair nok at skrive det


  • #237   29. aug 2016 ville aldrig personligt spendere penge på en Araber, de er simpelthen for hidsige. Vi havde en araber blanding der hvor jeg gik på rideskole. Det var meget få som brød sig om at ride på den og være i nærvær af den. Sys generelt de springer på en mærkelig spændt måde. Det samme gælder for islænderne.. de passer ik til mit behov. En traver ville jeg dog ikke kimse af eftersom at de i mange tilfælde med den rette tid og træning kan blive rigtigt fine dressur eller springheste. Men forstår godt deres ønske om ingen arabere, travere til en rideskole med nybegyndere. Tror du opfatter deres ønske om ingen fuldblod forkert... Tror ik de ønsker en varmblods tændt tidligere springhest... Tænker at hvis nogen skrev de havde en sød Fell pony eller en sød tinker/tung heste type kunne det da godt være det kunne vække deres interesse evt.

    Ved godt debatten er lidt gammel... Men måtte lige kommentere da du bruger ordet racistisk i en helt anden sammenhæng end det oprindeligt er tænkt til..
    Jeg er selv mørk (adopteret fra Indien) Så tror at ordet racistisk i ridesporten skal tolkes anderledes.

    Ha en forhåbentligt fortsat god dag smiley


  • #239   29. aug 2016 Altså der er jo ingen regel uden undtagelse. Det ved vi alle. Men der er altså også noget om alle de "fordomme".
    Mange kommer fra de biologiske og fysiologiske synspunkter af, hvad racen er fremavlet til. smiley


  • #241   29. aug 2016 Lisette tror du meget galant har overset det første jeg har skrevet.. Læs lige en gang til.
    Vi har i øvrigt også en meget gammel og flink araber her i stalden hvor jeg arbejder. Og den går rideskole.

    Og for en god ordens skyld har jeg været i stald flere gange med "araberhestefolk" som håndterede deres hest udemærket. Men hesten var lige kulleret. Der er noget om deres "rygte". Det er jo ikke 2 heste der alene har skabt den "holdning" blandt mennesker. smiley




  • #242   30. aug 2016 Jeg syntes det er helt ok. Hvis jeg skal søge hest igen, kommer der både til at stå at hopper og vallaker ingen interesse har, hvilket da forhåbentligt ikke gør mig til kvinde hadsk eller 'uægte mænd' hadsk.
    Samt der bestemt også kommer til at stå at travere, koldblods, fjordheste osv ej har interesse.

    Hvorfor skal jeg riskere at spilde min tid med at få tilbudt noget, jeg ikke vil have? Og spilde andres tid med at præsentere noget der ikke har interesse?


  • #243   30. aug 2016 Jeg har lige spildt 20 minutter af mit liv på at læse det hele... smiley

    Men travere isært har, og vil næsten altid være for skud..
    Sådan er det, og sådan forbliver det nok...
    Fx. jeg vil aldrig have en traver der har gået løb, for den vil jeg aldrig kunne bruge..
    Men sys ikke der er noget galt i at udelukke racer..
    God aften :))


  • #244   30. aug 2016 Kiki:
    Det var da dumt at bruge tiden på noget man syntes er spildt smiley


  • #245   30. aug 2016 Hæhæ ja, typisk når man bare sidder og stener natten lang smiley

Kommentér på:
Hvad tænker I..? "Racistisk" eller ok?

Annonce