{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Minder i om jeres heste? {{forumTopicSubject}}

Eller for den sags skyld, den anden vej?

Jeg har nogle sjove lighedspunkter med Joey.

Vi er begge to klodsede.
Vi vil gerne gøre det godt nok og få afvide, at det vi gjorde var rigtigt.
Vi forsøger at undgå ting der gør ondt, og spænder hellere op på forhånd hvis det nu er.
Vi er madglade og elsker søde ting
Vi går ikke af vejen for at undersøge nye ting
Nye mennesker bliver mødt med åbenhed og nysgerrighed over mistro
Vi kan godt lide fart og spænding, men nyder måske især bare at tøffe en tur i skoven

Hvad med jer og jeres krikkedyr? Er der nogle ting hvor i bare minder rigtig meget om hinanden? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minder i om jeres heste?
  • #1   19. sep 2016 Vi har begge to en stærk psyke og er dominerende. Vi er begge to meget nysgerrige og glade. Det tager tid før vi stoler på nogen. smiley

    Mvh TT


  • #2   19. sep 2016 vi er begge så underlige og klodsede at alle griner af os XD

  • #3   19. sep 2016 Vi er begge to allergiske, en smule klodsede og har begge pt. en knap så god kondition smiley

  • #4   19. sep 2016 Min hest og jeg er måske lidt for ens smiley
    • Han er ekstremt kræsen, og spiser egentlig kun for af overleve. Ingen overspisning (han er derfor ret svær at fodre på) - ligeså er jeg. Alt for kræsen smiley
    • Meget velafbalanceret og tager alt med ophøjet ro. - jeg er også en meget stille og rolig person.
    • Gør alt for at please alt og alle. - desværre er jeg også sådan.
    • Elsker at få ros, og få at vide man har gjort det godt. - hvem kan ikke det? smiley
    • Kunne putte og nusse hele dagen, hvis muligt smiley - Hvem kan ikke også lide det? smiley


  • #6   19. sep 2016 Sjovt at jeg ikke er den eneste. smiley


    Sværke, lige der er mig og pony modsat. Jeg er også meget introvert hvor han er et monster socialt dyr. smiley


  • #7   19. sep 2016 Minder faktisk rigtig meget om begge mine heste, selvom de er komplet modsatte smiley
    Copy og jeg minder meget om hinanden fordi vi begge to har en meget stærk sans og et stærkt behov for retfærdighed og frihed. Vi er meget selvstændige begge to. Vi kan være meget arrogante begge to i visse situationer (med forbehold for hestens manglende menneskelige evner ...) , elsker at være i nature og langt væk fra civilisationen og ikke mindst skal vi begge to have en grund til at stole på folk (som i at folk skal gøre sig fortjent).

    Lucky og jeg minder meget om hinanden fordi vi (igen) skal have en grund til at lytte til folk og stole på dem, nyder selskab af nære venner, vil rigtig gerne "tages under vingen" af et mere erfarent og troværdigt individ. Vi er begge to lidt splittede mellem vores erfaringer i livet og vores behov og længsler, som ind imellem kan gøre det hele lidt mere besværligt smiley

    Jeg tror vi vælger vores heste og vores heste vælger os af en årsag smiley


  • #9   19. sep 2016 Min hyp og jeg har også et par ting til fælles.
    - Vi er begge stædige æsler
    - Vi finder os i ret meget lort fra andre, men klarer os altid
    - Vi elsker fart og eventyr
    - Vi er begge en smule sære


  • #10   19. sep 2016 Frida - tror du er inde på noget meget interessant smiley Jeg tror også der er en ubevidst del af os der er medvirkende til vores valg, samt at vi også præger vores heste smiley

    Mvh TT


  • #12   19. sep 2016 Vi er begge jævnt dovne - og enkelte gange er der massere energi til hvad end det nu skal være (dog sjældent samtidigt...)
    Madglade
    Og vi viser begge to tydeligt hvis der er nogen der ikke ønskes kontakt til xD


  • #13   19. sep 2016 Ja :P!
    Vi er/har begge...
    en anelse jumpy, men egentligt ikke bange for tingene når det kommer til det.
    mest sikre i vante omgivelser, og meget trygge i en fast hverdag
    "asociale" og foretrækker egentligt mad frem for selskab.
    interesse i hvad der interesserer hinanden. Hvad han synes er sjovt, synes jeg bliver sjovt, og omvendt.
    hidser sig lidt for meget op i konkurrence situationer
    elsker en god galop med massere af fart

    Kunne blive ved og ved og ved :P!


  • #14   19. sep 2016 Min ene hest og jeg er meget ens. Begge er vi madglade og noget for tykke. Lige stædige, så engang imellem slås vi om hvem der bestemmer om hun skal ha grime på. smiley

  • #15   20. sep 2016 Jep, en hel del ens på mange punkter smiley

  • #16   20. sep 2016 Stædig lille lort - det er vi begge (jeg er dog mere stædig end ham, muhaha! xD). smiley
    Elsker mad, men spiser bestemt ikke alt - jeg er dog mere kærsen end han er. smiley
    Vil gøre næsten alt for en godbid, eller, i mit tilfælde kage, haha. smiley
    Total pauseklovne - og det gælder os begge. smiley
    Bund hysteriske... x)
    Gør alt for at behage og forsøger altid sit bedste.
    Elsker at lave noget, men nyder lige så meget bare at hygge. smiley
    Utroligt nysgerrig og elsker at gå på opdagelse. smiley
    Tager langt det meste med ophøjet ro. smiley

    Såå jo, vi minder nok lidt om hinanden. smiley


  • #17   20. sep 2016 da jeg mødte min mand havde jeg 7 heste og alle havde noget af mig smiley

    wigdis, total forelsket i min mand, andre mænd kunne bestemt ikke bruges, blærerøven og ærlige.
    wisicka, den kærlige, opmærksomhedssøgende og godsomme side.
    djedi, hingst, skulle bestikkes for at opnå noget og lidt reserveret/snobbet for for nye.
    wioshna, den mærkelige side, god mor og græsesættende, hun afspejlede både min mor og jeg.
    wafiq, den drilagtige og voldsomme.
    emisha, meget fimset, han var hvid og kunne bestemt ikke lide at være beskidt, og den Pjækkesyge, hvis han mente at han ikke skulle rides var han halt, selv om dyrelæge, kio, fys og smed sagde han ikke fejlede noget.
    elica, elskede fart, nye ting og var stædig.

    alle sider der beskriver mig.
    det var min mand der gjorde mig opmærksom på det.


  • #19   20. sep 2016 På nogen punkter ja på andre nej..

    De punkter vi ikke gør :
    - der skal meget til at hidse hende op, det skal der bestemt ikke ved mig
    - hun er tynd og har svært ved at holde huld, jeg er tyk og har svært ved at komme af med det
    - hun spiser alt jeg servere, jeg er møg kræsen
    - hun elsker at springe, jeg er bange for at springe


    De punkter vi ligner hinanden :
    - hun vil gerne være venner med alle heste men der er kun få der kan holde hende ud, det samme for mig
    - hun tænker længe over tingene det samme gør jeg
    - hun er naiv, hun stoler på alle fra dag 1 af det samme gør jeg
    - vi er begge meget sociale men vi har svært ved hvordan vi så skal opføre os når der så er en masse omkring os


    MEN sammen mig og hende ved vi det altid, har jeg en dårlig dag kommer hun over og ligger hovedet på min skulder, hun kommer altid når jeg kalder og kan falde helt i søvn når hun er hos mig, hun gør mig glad og tryg og føler jeg gør det samme ved hende smiley


  • #20   20. sep 2016 Mig og min søster sad engang i bilen og snakkede... Jeg siger: "Ved du hvem Flicka minder mig om?" min søster svarer: "Næh, hvem?", jeg fortsætter: "Det er en fra familien", min søster udbryder "Guuuuud, mormor!" - og ja, det var mormor jeg tænkte på smiley

    ... de har simpelthen så mange ligheder, er sikker på at de er to sjæle af samme stamme!

    Men ja, jeg synes mig og mine heste ligner hinanden på forskellige punkter. Mig og Flicka er lige stædige og selvstændige - på både godt og ondt smiley mig og ponyen er begge meget observerende. Vi foretrækker begge to at observere tingene lidt på afstand inden vi kaster os ud i opgaverne. Mig og Moonwalk er vist bare mest af alt meget groundede og tager tingene lidt som de kommer.

    ... Men jeg synes nu at vores forskelle er mere interessante - det er der udviklingen sker for begge parter smiley


  • #21   20. sep 2016 Haha ja Zarina er lige som mig. smiley
    Vi elsker mad masser af det
    Men desværre bliver vi begge for tykke af vores glæder.

    Vi elsker skoven og går gerne timer ude under træer
    VH
    Annette


  • #22   20. sep 2016 Min mand sagte højt da han så min nyindkøbte hest 1. gang.
    Det er den perfekte hest, i ligner jo hinanden smiley ved det var venligt ment.
    Og han havde ret.

    Vi ligner hinanden på flere områder:
    Lys håret
    Bred røvet
    Lavbenet
    Madglad
    Vi elsker at være i naturen.
    På dressurbanen er vi effektive og arbejder hårdt/målrette, for vi vil begge gerne have det hurtigst muligt overstået ;o)
    Vi har gå på mod, og tager udfordringerne i stiv arm/hov.


  • #23   20. sep 2016 Jeg faldt engang for lang tid siden over denne tekst:

    What is it that connects us?
    Is it that now, we're both something better than we used to be?
    When i look at you, do I see what i want to see, or do I see - myself? Or maybe, that there's only one other person that understands us. (...). Someone who understands themself better, because of that one other special person - who's the same. And I think a horse teaches you more about yourself, than you'll ever learn through text-books, lessons, or just anything in life.

    And I thought I knew you, but it turns out - I didn't need to look. I didn't need to find out who you were. Because you're me.



    Jeg er sikker på vi vælger vores heste af en grund - og de vælger os. Jeg er utrolig ens med begge mine heste, selvom de er som dag og nat. Igen er jeg sikker på jeg er endt med begge heste af en grund, enten havde de brug for mig, eller også havde jeg brug for dem - eller begge dele smiley Min hoppe er meget speciel. Hun har dage hvor hun er komplet introvert og står alene på folden i den modsatte ende af de andre, og så har hun dage hvor hun står og nusser med alle de andre. Hun har en kææmpe personlighed, men man kan ikke umiddelbart se det på hende. Hun vil gøre alt for de mennesker hun godt kan lide, og vil gå igennem ild og vand for én. Mennesker hun dog ikke kan lide holder hun stor afstand fra, og er der en der har gjort hende noget glemmer hun det ikke. Derudover elsker hun eventyr, er nysgerrig, sød, kærlig og har hendes ganske få personer hun bare ikke kan få nok af smiley Derudover har hun et utroligt stort personligt rum. Alle disse punkter kan jeg nikke genkendende til.

    Min vallak har jeg ikke ligeså meget tilfældes med, men vi har derimod en helt speciel connection, og selvom det lyder mærkeligt så kan jeg føle på mig selv når der sker noget med hem - ved fx dyrlæge, massage etc. Han er dog næsten komplet modsat af min hoppe; Han elsker alle - altid. Selv heste han burde vide altid bider går han altid hen til. Han tror han er venner med alle heste og mennesker - og hvis man går ud på folden så kan man være sikker på han er der hurtigt. Han er nærgående og kender ikke til hverken hans eget eller andres personlige rum (modsat mig). Til gengæld har vi et andet punkt tilfældes; nemlig et kæmpe stort temperament, kort lunte og stædighed - og god humor (Hvis man altså tror på heste kan have humor smiley )

    Hold op en smøre smiley smiley


    Elsker begge mine heste utrolig højt, og trods vi alle 3 har vores særheder, og er forskellige passer vi godt sammen smiley

    Og DEJLIGT emne!!


  • #24   20. sep 2016 Jeg har faktisk tit tænkt over hvor meget jeg egentlig minder om Felix smiley
    Især på disse punkter er vi meget ens:

    -Vi er stædige som to æsler, vi kan stå i flere timer og være uenige om hvorvidt vi skal til højre eller venstre.
    -Vi er begge to meget små smiley Felix er 119 cm høj og jeg har altid været den laveste i min klasse(eller det vil sige indtil i år, hvor der startede en ny pige i klassen som var lidt lavere end mig)
    -Vi finder os vist i lidt for meget en gang i mellem. Felix han finder sig i helt vildt meget og siger ingenting til at jeg enten kommer op til ham klokken 3 om natten(Hvis jeg ikke kan sove), står op på ham, eller danser rundt om ham på folden. Folk siger også til mig at jeg finder mig i alt for meget.
    -Vi elsker at tage på eventyr og rider yderst sjældent på ridebane.
    -Vi er stort set ikke bange for noget. Vi har begge to lige to ting som vi ikke er helt så glade for.
    -Vi ser sjældent specielt kønne ud når der bliver taget billeder(Gælder især mig, Felix han kan godt når det gælder og vi har photoshoot -det kan jeg ikke smiley )
    -Vi foretrækker 100% at ride uden sadel, sko og næsten alt hvad der hedder udstyr.
    -Så er vi begge to rimelig skøre og kaster os ud i alt muligt, hvilket faktisk sjældent ender galt smiley

    Folk som kender Felix og jeg, siger også at vi begge to er rimelig nuttede smiley


  • #25   20. sep 2016 Minder aaaalt for meget om min hest, dårlig cocktail nogle gange hahaha.

    * Vi bliver begge ret hurtigt hidsige....
    * Vi overspiser begge to....
    * Vi har begge nogle dage, hvor vi bare ikke gider snakke med nogen som helst...
    * Vi kan godt være ret dyre i drift.. xD
    * Vi kan godt være total fjollede og skøre...


    Sååååå... Ja... smiley


  • #26   20. sep 2016 Min hest minder rigtig meget om mig. Den der med, at man kan se på sin hest, og få en spejling af sig selv.... det er så rigtigt!

    - Vi er begge to helt nede på jorden med alle ben plantet fuldstændig solidt!
    - Vi er begge to meget rolige i vores sind. Der skal rigtig meget til at vælte os omkuld
    - Min mor har altid sagt: "Sofie, du skal aldrig bekymre dig om at bkive stresset. Det er slet ikke muligt for dig!" fordi jeg er så afslappet omkring alt. Sådan er Mini også, ting kommer til sin tid, ingen grund til at stresse..
    - Ingen af os bryder os om at ride på ridebanen, men en tur i skoven, så er vi friske!
    - Vi er begge to meget dårlige socialt, vi gider ikke rigtig andre, og når vi forsøger bliver det aldrig godt.
    - Vi har begge to kun få mennesker vi bryder os om, men dem er vi så til gengæld vilde med!


  • #27   20. sep 2016 Så dårlig socialt er du heller ikke smiley Jeg hygget mig med jer smiley

    Mvh TT


  • #28   20. sep 2016 TT
    Hahaha, det er jeg glad for, du synes!! smiley


  • #29   20. sep 2016 TT, godt jeg ikke er den eneste der synes det! smiley
    Jeg tror på at vi vælger hinanden til eller fra, både hest og menneske smiley


  • #30   20. sep 2016
    Måske mest på det punkt, at ponyprut ikke er særligt social og sagtens kan undvære andre hestes selsskab - det er ikke for hendes skyld, at man skal sætte hende på fold med andre.
    Jeg selv er meget introveret, så det er ikke for min egen skyld, at jeg deltager i en suppe-steg og is fest.

    Hun er en pivskid på mange områder, lære hurtigt og har en god portion energi - det ved jeg ikke rigtigt om man kan sige om mig ;o).

    Jeg kan med de fleste slags heste, det eneste jeg ikke kan med er heste der er uenergiske og hvor det bare ligger til personligheden og ikke er til at pille af dem. Ellers, så trives jeg fint med alle slags heste.


  • #31   20. sep 2016 nej

    1 hun er pige jeg er dreng
    2 hun har 4 ben jeg har kun 2
    3 hun elsker at æde græs jeg hader det og oplever det vis kun når man faceslammer jorden med åben mund..
    4 hun må stå ude med lang pels .. jeg skal barbere mig bare man kan se lidt skæg ellers brokker folk sig
    5 hun har intet mod jeg ligger eller sidder på ryggen af hende- jeg ville blive meget utilfreds hvis hun gjorde det på min
    6 ruller jeg mig på jorden er jeg tosset, gør hun det er hun cute..


Kommentér på:
Minder i om jeres heste?

Annonce