{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.681 visninger | Oprettet:

hvordan gik 2016 og hvad venter i 2017 {{forumTopicSubject}}

Ja mit årlige emne smiley
Hvordan gik det i år ?
Og hvad håber i der skal ske i 2017.

Her har harry været alvorlig syg men det ser ud som om han klarede den, med livet i behold.
Han fik en skøn unghest Fjordens Maja nok den skønneste hest han kunne ønske sig.
Han har selv tilredet den og de har virkelig masser af glæde af hinanden.

Vi fik redet en del i skoven (aldrig for meget her) men ingen distance stævner i år.

2017 håber jeg vi får startet igen til distance

Hvad med jer kom frisk frem

VH
Annette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan gik 2016 og hvad venter i 2017
  • #1   1. dec 2016 Året i år har ikke været særlig fantastisk som sådan. Jeg har bøvlet med at få modet til at gå videre med min drøm. (At komme ud og lave flere shows med min pony)
    Hvilket har gjordt jeg ikke har været motiveret for min træning.

    Dog er slutningen her blevet god, hvor jeg endelig har kastet mig ud i at forfølge min drøm. Dette har involveret at få påbegyndt mit trailerkørekort.

    I 2017 håber jeg selvfølgelig at min drøm går i opfyldelse. smiley


  • #3   1. dec 2016 Tja, mit 2016 har været ret begivenhedsrigt..
    Det blev ikke året hvor jeg fik en ny hest.. Desværre.. Men det blev året hvor jeg begyndte at ride en rigtig dejlig frieser. En hest jeg skal hjælpe med ridningen af og hjælpe ejeren godt på vej.
    Det blev også året jeg fik endnu en sød rideveninde der er flink at lade mig låne hendes dejlige heste en gang i mellem.

    2016 blev også året hvor jeg afsluttede mit elevforløb hos Ridehesten og tog den svære beslutning at sige nej tak til længere ansættelse.
    Så havde jeg lige en usikker periode på 3 uger hvor jeg ærligtalt ikke vidste hvad jeg skulle gøre, søge, sige, kigge... Ja, jeg var lost..
    Så pludselig en dag dukkede en stilling op, PERFEKT for mig. smiley

    Skive Rideklub søgte elevskoleansvarlig og underviser, og jeg tænkte; tja, jeg opfylder ikke alle kravene, men passer alligevel perfekt ind. Søgte den fredag, mandag blev jeg ringet op, tirsdag til samtale, onsdag svar på samtalen, prøvetimer torsdag og ansættelse fredag.. smiley :D
    Har været der i et par måneder og har virkelig fundet et job hvor jeg føler jeg passer helt rigtigt ind. Får meget ros og positive tilbagemeldinger, både fra elever, forældre og bestyrelsen, så det kan bare ikke være bedre.

    Samtidig passer arbejdstiderne perfekt til, at jeg d. 1. november kunne starte mit ejet firma op - Rishøj Media. Så nu kan jeg fotografere om formiddagen og undervise om eftermiddagen/aftenen. Mine 2 yndlingsbeskæftigelser kombineret til en hverdag... DET ER FANTASTISK!

    I 2016 var også både sørgens og glædens år.. Vores gamle Berner Sennenhund måtte aflives efter 3 dages voldsom sygdom, som viste sig at være en hjerneblødning. Den hund der igennem 9 år havde været min kærestes og 'min' i de sidste 5 år var pludselig væk.. smiley
    Men i Juni måned flyttede en ny lille uldtot ind. Den gang 10 uger og 10,5 kg. Nu er han 8 måneder og vejer næsten 45 kg.. xD
    Det sjove er - fandt vi ud af da vi havde købt ham - at han er opdrættet samme sted som frieseren jeg rider smiley
    Så nedenfor er lige et 'familiebillede' fra da hunden var så lille jeg kunne løfte ham..
    Terplinggaards Zaion og Terplinggaards Charly smiley smiley

    Nu står vi og ser frem til et boligkøb i 2017, hvor der kan blive plads til heste, så forhåbentlig bliver det tid næste år til at få hest igen.. smiley


    profilbillede
  • #4   1. dec 2016 2016 har virkelig været et år med en masse ned og op ture...
    tankerne har været meget på at holde pause fra at finde en fast at ride på, så har tankerne været på at finde en part som jeg kunne springe lidt på osv.
    Lige nu har jeg del på vente liste i det nye år med trænings heste og så tager jeg en dag af gangen og håber på at 2017 går lettere.... smiley


  • #5   1. dec 2016 Det er gået stille og roligt i starten af 2016. Jeg blev student og havde forventninger om et sabbatår, men fik ny chef og blev skåret i vagter på arbejdet. Så jeg startede på grundforløbet til dyrepasser.

    Den sidste del af 2016 har ikke været helt fantastisk, min farfar har fået en mindre blodprop i hjernen som har givet alvorlige mén, i og med at han nu snakker helt sort og er begyndt at blive lidt sur og gnaven, og min farmor kan ikke forlade huset. Kommunen vil ikke lade ham komme på plejehjem lige nu, og min farmor har det så dårligt.

    I 2017 venter hovedforløbet til hestemanager hvor jeg tager nogle måneder til Breda, Holland, som elev.

    Og, hvis pengene og økonomien er til det, så sætter jeg min pony i fol.


  • #6   1. dec 2016 2016 har ikke budt på andet end set backs for min hest og jeg... Har redet minimalt i år og har stort set ikke brugt tid på andet, end at gøre alt hvad jeg kunne for at få hesten til at komme sig over en større skade fra 2015. Han er blevet revet igennem dyrlæger, kiropraktor og laser behandling. Og her i slutningen af året er det endelig lykkes os at slippe af med smerterne og arvævet.

    Derudover mistede jeg et forhold gennem 4 år, da idioten valgte at være mig utro en måned inden vi skulle flytte sammen. Det svigt var rimelig hårdt at komme sig over og gik desværre også udover min hest i en periode.

    Håber bestemt på at 2017 bliver lidt nemmere at have med at gøre og at min hest og jeg omsider kan få styr på ridningen og komme i gang igen. smiley


  • #7   1. dec 2016 2016 har været kaotisk, bygget folde for at holde trunten inde - jeg fik sprunget på min skønne hest - men ellers så har ridningen stået meget mere stille end det skulle.

    2017 skal være med færdigtilridningen af Goldy - genoptræning af latino - jeg håber jeg igen kan komme til kåring med Goldy og måske et DHE stævne med Latino

    Jeg forventer intet af 2017


  • #8   1. dec 2016 Her har de budt på forskellige ting for både hestene og os derhjemme.

    Hestene flyttede fra løsdrift til stald, senere flyttede min kæreste og jeg fra lejlighed til rækkehus 2,5 km fra hestene.

    Kort tid efter testede jeg positiv for graviditet.

    Min kæreste friede til mig, på den bedst mulige tænkelige måde! Med hestene ved sin side røg han på knæ for mig smiley

    Desværre er alt ikke gået så glat, og for en måned siden, halvvejs inde i graviditeten måtte vi afbryde den da vi til scanning fik konstateret rygmarvsbrok på fosteret.
    Han er blevet bisat nu for en uge siden.

    Jeg er desværre rigtig bange for at ride min hest, og jeg håber at 2017 bliver året hvor jeg overkommer det.
    Drudover håber jeg på en ny graviditet, med et bedre udfald.
    Sidst men ikke mindst håber jeg at kunne færdiggøre uddannelse og få elevplads smiley


  • #9   1. dec 2016 2016 har været et spændende år og helt fantastisk år.

    Min kæreste og jeg købte i februar et lille bitte hus som vi har renoveret. Vi flyttede ind i september. Renovationen har trukket tænder ud, men har samtidig været fantastisk vi kunne sætte vores helt eget præg og vi er kommet hinanden nærmere (trods vi har kendt hinanden i 8 år smiley ). Huset er blevet så hyggeligt og jeg elsker at bo der smiley
    I 2017 skal kaster vi os over udendørsprojekterne (have, terrasse, garage mv.) og muligvis også en 1. sal.

    Jeg har taget trailerkørekort. Fik det forleden og har stadig optur over det smiley

    Kronos vokser og bliver dag for dag smukkere og stærkere. Han har masser af teenagenykker, men er god som dagen er lang. Han går nu som håndhest efter både vogn og hest, er ved at være trafikvant og vi er begyndt til showtræning. Vi var med til Shireshow og Store Hestedag. Så også på hestefronten har 2016 været et spændende år.
    2017 byder bl.a. på Roskilde Dyrskue og tilkørsel. Jeg glæder mig smiley


    profilbillede
  • #10   1. dec 2016 Ganske enkelt, min hoppe skylle bare i fol efter to år uden at ægget ville blive. Hun er nu drægtig smiley

    2017: hun skal have det føl smiley og i fol igen smiley


  • #11   1. dec 2016 2016 uha
    Ponyerne kom i løsdrift, hvilket var dejligt! At det var før egentlig planlagt, fordi vores opstaldningssted gik amok, er trist.
    Begge ponyer har fået tabt sig, den bette dog ikke helt nok. Bette Dolly fik også konstateret spat (juhu 2 ponyer med ledproblemer).
    Jeg blev student i sommers og nød sommeren med ponyerne så meget jeg nu kunne. Så flyttede jeg til Sjælland og startede på husdyrvidenskab på KU (planen var egentlig veterinærmedicin, men jeg kan godt lide hvor jeg nu!) ponyerne er desværre ikke med herovre, og der har været lidt bøvl med det derhjemme desværre.

    I 2017 skal jeg have fundet ud af hvad jeg gør med min pony-situation, gerne hurtigst muligt, da mine søde forældre har støtte mig økonomisk når det kom til ponyerne indtil nu, men fra sommer 2017 er det for egen regning, og det ville ikke gøre så meget hvis ikke det var pga førnævnte bøvl.
    Hvem ved, måske skal de med herover alligevel?
    Så er der lige noget med at overveje opstaldning herovre og så i forhold til hvor jeg bor nu, og måske kan komme til at bo i fremtiden.

    2017 skal være god! smiley


  • #12   1. dec 2016 Det bedste der er sket for mig er at min kære hest blev rykket, så vi endelig kan komme i gang med et seriøst vægttab, og få bygget nogle muskler smiley
    I 2017 håber jeg at hun kommer så langt ned i vægt at vi kan begynde at få noget spring undervisning.
    Og så håber jeg på at finde en uddannelse smiley


  • #13   1. dec 2016 Havde et fantastisk halvt år på efterskole, Fabius fik dog konstateret spat i bagbenet. Efter sommerferien fik Fabius en støre skade på støttebåndet som vi stadig kæmper med. Jeg håber at jeg faktisk kan komme på ryggen af ham i 2017. smiley
    Desuden har har tabt sig en smule, men det bliver sjovt at høre hvad vægten siger her midt i december på KVL. De var ikke så tilfreds med min tygge pony på 145, som vejede 476 kg.... hovsa smiley


  • #14   1. dec 2016 I 2016 er der sket en masse ting. Mit vikariat udløb i den ene kommune, det åbnede døre op for en fast stilling i en anden, inden for samme område, men med flere udfordringer smiley var glad for mit vikariat, men er også super glad for mit nye arbejde.

    Min mand har lagt om længe fået konstateret 2 diskusprolapser. Har haft ryg problemer det meste af den tid vi har været sammen. Så nu kan vi se frem ad igen.

    Datteren er begyndt i børnehave og trives smiley

    Hesten og jeg er begyndt at ride LA5 på distreksplan. Vi har pt placering til om med LA4. Hvilket jeg er godt tilfreds med, taget i betragtning af at vi kun har været ude og starte 6-7 stævner i år pga tidsnød. Og har 5 placeringer fra iår.
    Pt er han i changement skole, så vi kan begynde at øve dem til træning også.

    I 2017 håber jeg at min mand og jeg kan komme tættere på boligdrømmen. At hesten og jeg kan udvikle os videre, og starte stævner.


  • #15   1. dec 2016 Det har mildt sagt været et lorte år.. I feb måtte jeg aflive min hoppe Nikoline pga sygdom og i sep falder min vallak Casiro død om på folden i løbet af 5-10 min smiley savner begge heste uendelig meget men Casiro var mit et og alt med en stor personlighed. Pt har jeg lånt en lækker hoppe efter De Noir og hun har heldigvis fået mig til at genfinde glæden ved heste og ridning.

  • #16   1. dec 2016 Som resten af mit liv var året 2016 en rutschebane. Det startede fantastisk hvor jeg fik fast arbejde, jeg købte en ny hest og vi flyttede så jeg fik hestene hjem at gå. Jeg troede endelig det var min tur til at lykkedes i livet og få noget stabilitet på.
    Men nej.. Sidst i Juli blev jeg fyret, jeg så den overhovedet ikke komme da prøvetiden var over og jeg blev knust. I bakspejlet kunne jeg se det var planen fra start af for at de kunne spare penge.. smiley
    Jeg gik en måned hjemme og fik et vikar job, fik så at vide at jeg mangler omkring 300 timer hvis jeg ikke skal ryge på kontanthjælp. Jeg får heldigvis rigtig mange vagter på arbejde, og arbejder næsten fuld tid. Men økonomisk er det usikkert.. Jeg har dog rigtig mange kolleger der er super glade for mig. Og de unge ligeledes. Så jeg håber det bliver til et fast arbejde selv om det er hårdt og ikke drømme jobbet. Tindur gør det rigtig godt. Det går fremad. Baby begynder så småt at blive pæn at se på. Rocky føler jeg at jeg ikke rigtig når at arbejde ret meget med. smiley vi går nogle ture. Men slettes ikke nok..
    Vi må se hvad fremtiden bringer.. Jeg har holdt op med at tro livet bliver stabilt og trygt økonomisk..

    Jeg håber for 2017 at jeg får et fast arbejde, at jeg kommer ud og får vist Rocky frem og at vi alle har en god helse. Jeg håber jeg og Tindur udvikler os videre og at jeg får en dressur sadel så vi kan komme lidt bedre omkring dressuren (mig jo) og måske vi kan begynde at springe lidt mere. Men primært ønsker jeg nogle fantastiske ture på min dejlige dreng smiley

    Mvh TT


  • #18   1. dec 2016 2016 har Været okay.
    har fået to heste mere og min unge dreng er vokset.
    af arrangementer har der kun været plagskue roskilde og gørlev.
    Her i december har vi så to juleoptog med min hoppe.

    2017 byder på plagskue roskilde og hingste kåring med den unge.


  • #19   1. dec 2016 Ridemæssigt har det været FANTASTISK og jeg kunne ikke drømme om mere på et enkelt år.. Jeg indsprang Sprinter i marts, og siden maj er han ikke kommet hjem uden en sløjfe - for ej at forglemme han aldrig er blevet placeret andet end nummer et.. Vi nåede målet, debutere i MB, red DSP championat - VANDT 6års for 2'er ponyer - har vundet flere LA** og skal ride vores sidste stævne D 18 hvor vi rider New forest championat.. Han har gået hesteklasser med mig, så nu er det tid til at hans ponyrytter tager over.. smiley
    Og så får jeg ny hyps imorgen ????

    Personligt har det været meget blandet, men jeg færdiggjorde hhx med over 10 i snit, har virkelig fundet styrke i mit selv og er nu klar til at skulle læse til sommer.. smiley


    profilbillede
  • #20   1. dec 2016 Mit 2016 har været godt indtil videre. Jeg afsluttede folkeskolen, med det næst højeste snit i klassen, fik købt et nyt kamera og startet T.3 og 4.2 på Ylir. Jeg har fået startet min egen lille buisness op hvor jeg nu underviser 4 elever i ridning og så tager jeg billeder til stævner. Jeg er startet på stx ser frem til 3 gode år.
    Men gymnasiet er ikke altid lige let. Til en idrætstime gled jeg ig brækkede albuen to steder. Det betød ingen ridning, ingen arbejde og aflyste fotojobs i 6 uger, men jeg er ved at være på toppen igen

    I 2017 vil jeg gerne kvalificere mig til DM og gerne ride det hvis jeg finder pengene (for 1800kr bare for at starte er lidt halvdyrt for en som mig) også håber jeg på at få eg fantastik år med hest og venner


  • #21   1. dec 2016 2016 har været et rodet år for mig.. Året startede med alt for mange bekymringer, hvilket gik ud over en eksamen, hvor jeg endte med at dumpe, fordi jeg ikke længere kunne holde sammen på mig selv smiley
    I februar blev min elskede kat aflivet, og det tog meget hårdt på mig, da hun nok var hvad nogen ville definere som "sjæleven". Heldigvis har jeg stadig hendes datter, som har arvet hendes store personlighed ( og smukke lange pels smiley )
    Resten af skoleåret isolerede jeg mig meget fra min klasse, og var bare ikke glad. Nu er jeg faldet i snak med nogle af pigerne fra min klasse, og det er rigtig rart at have nogen og sludre med.
    I starten af året stoppede jeg med at ride for min underviser, hvor jeg havde et par heste om dagen, da jeg havde fået muligheden for at arbejde med en anden hest, som jeg ønskede at arbejde 100% fokuseret med. Det endte desværre i en hårdknude, så jeg valgte at stoppe med den, og nogen af de andre heste jeg red, og så begyndte jeg at lede efter min egen i slutningen af foråret. I midt september fik jeg købt min egen. Det var en hoppe, som jeg prøvede 2 gange, og derefter sendte den i handelsundersøgelse, hvor den desværre ikke gik igennem (halt grundet surstråle). Jeg havde en ret speciel følelse, da jeg red hende, men det var kun den femte hest, jeg prøvede, så jeg valgte at lede videre. Jeg prøvede 15 heste til (og fik en anden til handelsundersøgelse + røntgen, som ej heller gik igennem), og så valgte jeg at kontakte sælgerne af hoppen, som ikke gik igennem første gang. Jeg kom og prøvede hende igen, og hun var bare så skøn, så hun blev sendt til handelsundersøgelse igen, og blev godkendt. Jeg var virkelig glad, og kunne ikke vente med at gå i gang med denne skønne hoppe, som var min helt egen.
    Desværre har vi endnu ikke haft nogen god tur smiley Jeg ved ikke, hvad der er galt med hende, eller om hun bare skal have lidt tid, men nu kører jeg hende til dyrlægen på mandag, og får hende tjekket i hoved og ende, og så håber jeg, at jeg kommer hjem med nogle brugbare svar smiley Til gengæld nyder jeg alt andet ved hende, hun er så rar i håndtering, og alle der møder hende, bliver helt forelskede i hende smiley Og så nyder jeg bare at have min egen hest, som jeg kan gå og kredse om. Jeg red kursus hos en bekendt berider, og han synes, at hun var meget interessant, og var sikker på, at hun ville blive god. Men den hest jeg prøvede de tre gange, og den hest jeg har redet, siden hun kom til mig, er slet ikke den samme hest, og det gør mig urolig smiley
    Prikken over i'et på 2016 må være, at min mor har fået konstateret brystkræft her i november smiley

    Dette år lyder temmelig ringe, når jeg sidder og skriver det ned, men der har nu også været gode ting og minder.


  • #22   1. dec 2016 Puha.. Ikke det fedeste år, men heller ikke det værste. Har næsten nået mit mål mht. vægttab. Jeg har tabt 24 kg på lidt over et år og jeg har en dejlig part, som jeg har redet på i et år nu og jeg er endelig i gang med at tage kørekort, som jeg snart er færdig med.

    Der har også været vold meget stress.. Brexit var/er en stor stressfaktor, nu min kæreste er brite og gerne vil flytte til landet. Hans arbejdssituation har været meget op og ned, mest ned, så han har ikke haft muligheden for at flytte herover i år, heller.

    Håber på at 2017 bliver godt og heldet vender for manden og jeg. Jeg håber på at smide de sidste 4-5 kg, få mig en bil og komme til lidt stævner og så håber jeg på endelig at få manden herover og at heldet vender for ham, så vores økonomiske situation ser lys og rar ud.

    Forventer dog ikke ret meget rart. Jeg er enten født under en uheldig stjerne, eller har været seriemorder i et tidligere liv, for de sidste 7 år har været mere skod end godt. Der har været gode ting, men ikke lige så meget som røv..


  • #23   1. dec 2016 Melanie - sådan har jeg det også. .. hvilket stjernetegn er du?

    Mvh TT


  • #24   1. dec 2016 TT - Jomfru.

  • #25   1. dec 2016 Okay. smiley For rigtig mange år siden gik jeg meget op i stjernetegn. Og fik at vide at jeg ville passe godt sammen med personer der var jomfru eller stenbuk. Jeg har haft 10 hårde år..så de havde nok ikke blevet lettere hvis jeg havde valgt jomfru. smiley

    Mvh TT


  • #26   2. dec 2016 TT - Hvis man tror på stjernetegn og betydning, så er jeg heller ikke en typisk jomfru :b Intet i beskrivelsen af jomfruen passer på mig, der passer mit kinesiske stjernetegn, som er hesten, meget mere.

  • #27   2. dec 2016 Mit år har været ret nederen.
    Min hest har været syg med 110 forskellige ting og stået med et ben i graven, mere end én gang.
    Livet uden for heste verdnen har os været enormt kaotisk og ser virkelig frem til at året er slut.


  • #28   2. dec 2016 Jo - ja du har nok haft det meget værre end mig smiley har oprigtigt ond af dig..

    Mvh TT


  • #29   2. dec 2016 Håber virkelig at 2017 blir bedre -.-

  • #30   3. dec 2016 puhh.. 2016 har været et øv år. jeg har mistet modet til ridning og som det ser ud nu, bliver 2017 et år uden hest.. for første gang i hele mit liv.

    beslutningen om at sælge mine to hopper er truffet og annoncen på mit føl er lavet, selvom jeg endnu ikke har taget mig sammen til at lægge den op.. puhh det er svært smiley
    heldigvis har jeg ikke oplevet mange skader i år og jeg fik da lige det føl jeg drømte om! smiley



  • #31   3. dec 2016 Anna har du overvejet hypnose mod det med ridningen? Er godt nok ked af det går dig sådan der :(.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #32   3. dec 2016 2016, et ret fornuftigt år, den gamle hest har fået endnu et år uden nogen videre skavanker smiley

    Året bød også på en ny hest i familien, lille Nacoma, hun er endelig landet og fundet sig til rette i sit nye hjem.

    2017. Håber på endnu et år med den gamle, planen er at Nacoma skal tilrides måske vi laver en lille efterkommer, men måske det først bliver 2018 smiley

    Personligt har året været ok ikke de store opture eller nedture, det håber jeg selvfølgelig fortsætter i 2017


  • #33   3. dec 2016 lige nu har jeg meget andet der skal fungere, før jeg vil fokusere på min rideangst, så det må vente.. Jeg havde dog håbet at kunne beholde Damian og så arbejde på det, så jeg kunne være klar når han skulle tilrides.. desværre er jeg ikke sikker på jeg har råd til at beholde ham og da slet ikke hvis han skal herned smiley

  • #34   3. dec 2016 Øv for den, Anna :(. Havde jeg eget sted med ledig boks måtte han gerne have stået hos mig, til du fandt ud af noget..

  • #35   3. dec 2016 2016 har været et fantastisk år smiley året blev skudt igang med at vi fik det smukkeste palomino hoppeføl. Jeg var lykkelig, lige hcad jeg trængte til efter en lang vinterperiode med et sygt barn som skiftevis igennem 6 mdr fik lungebetændelse og mellemørebetændelse:-)
    Foråret gik med at vi hyggede med følse, som kom til at hedde kallisto gold smiley
    Så startede sommeren og vi skulle naturligvis til dyrskue. Hvilket resulterede i 24 point og ærespræmie. ..så lykkelig som aldrig før:-)
    da følle skulle vendes fra kom gaya i ridning og det gik også forrygende . Så alt i alt et dejligt år med succes:-)


  • #36   3. dec 2016 2017 står nok ikke så meget i hestens tegn. Gaya kommer til at blive redet og jeg grubler stsdig over hvorvidt hun skal ifoles eller ej..... ( mangler jo egentlig ikke flere heste):-D;-)

  • #37   3. dec 2016

    profilbillede
  • #38   4. dec 2016 jeg har skrevet det før og gør det gerne igen Bette Barkholdt
    Det er et fint par du har. smiley
    Og jeg ville prøve at gentage den succes
    VH
    Annette


  • #39   4. dec 2016 Puha... 2016 har været et... turbulent år, især i hestens tegn.

    I januar bliver min unge hest (på dengang næsten 3 år) sendt i røntgenfotografering ved min dyrlæge, fordi vi mistænkte en tumor i venstre baghov. Røntgenfotograferingen viste en tumor. Jeg stod nu med 2 muligheder: 1) Aflivning 2) Operation ved Ansager (som ville koste ca. 30 000 + efterbehandling - og uden garanti for tilbagefald).
    Vi tager ham med hjem, og snakker det hele igennem. Jeg bestemmer mig egentligt for, at han skal aflives, idet Amigo er stresshest der også lider af seperationsangst og klaustrofobi. Jeg vil aldrig sende ham i en trailer alene hele vejen til Ansager, igennem en stor operation mm., det ville han ikke kunne kapere. Ydermere må jeg bare indse, at jeg ikke har pengene til dén operation, samt efterbehandlingen der ville komme...
    Et par dage inden jeg ville ringe og bestille tid til aflivningen ringer min dyrlæge til mig. Hun havde snakket med sin smed. De ville gerne forsøge at fjerne tumoren i lokalbedøvelse på hendes klinik. Dette ville de kunne gøre for ca. 4-5000 + efterbehandling. Jeg valgte at ringe tilbage til hende senere på dagen og takke ja!

    I starten af februar bliver han opereret. Det går godt, og han kommer hjem og i boksro i 7 uger. I de 7 uger har vi dyrlægen ude ca. en gang ugentligt, for at skifte forbinding mm.
    Den 13. april kom han ud og måtte gå uden forbinding.
    De næste mange måneder måtte han ikke gå på sten, grus eller grene af risiko for at træde hul i hoven (den var hærdet fint, men idet det ikke var vokset 100% ned endnu, var der en risiko for dette).

    I efteråret opstartede vi igen træningen langsomt. Han er stadig haltfri og har umiddelbart ingen gener. Vi har været ved at mistænke en ny tumor var på vej, men lige nu ser det ud til, at det ikke sker. Så må vi se hvad der sker.
    Resten af Amigos liv vil der være 50% risiko for, at tumoren vender tilbage. Her skal der så besluttes, om vi prøver igen eller ej.

    Ud over, at år 2016 var meget turbulent mht. hest, så var det også året, hvor jeg fik et fuldtidsarbejde (det er vist nødvendigt med den dyre krikke jeg holder mig (; ), samt året hvor jeg for alvor begyndte at komme ud til heste og deres ejere, for at afbalancere dem og hjælpe dem videre i træningen. Jeg står her, slut 2016, og har besøgt mere end 120 heste og ejere.

    Desværre var år 2016 også året, hvor jeg måtte sige farvel til min elskede kat igennem 10 år. Hun blev i oktober aflivet for kræft. Hun er yderst savnet hver dag.

    Jeg glæder mig til at se hvad 2017 bringer.
    Jeg skal til eksamen til februar, og kan derefter kalde mig certificeret fysiurgisk hesteterapeut. Til marts starter jeg på uddannelsen som hestetræningskonsulent, hvilket jeg glæder mig meget til!

    Jeg håber 2017 bliver bare en smule bedre end 2016! (;


  • #40   5. dec 2016 Puha mit år har godt nok været op og nedture må man sige.
    Har måtte sige farvel til 2 heste herfra . Samt en stået skadet.
    Familie mæssigt har der været rigtig meget fra mandens eks , som vi skulle igennem og håber på afslutning om en lille uge .
    De goe ting er vi venter os en lille dreng her den 22 december er jeg sat til. Så vi fået den ene af mine IC kørt til . Den anden er sat i fol .
    Så 2017 jamen vil nyde vores kommende søn sammen med vires andre børn. Ville nyde og komme på flere ture med Cronos . Forhåbentlig et velskabt sund føl til maj og 2 heste herhjemme vi skal ha kørt til os smiley


  • #41   6. dec 2016 Sigøjner Gipsy - ihhhhhhhhh STORT TILLYKKE med maven - har du fået Cronos tilbage?????

  • #42   6. dec 2016 littl john
    ja det har jeg . fik ham tilbage sidste sommer igen. datteren forventede vidst mere af ham end hvad han vil give hende. så han blev købt tilbage fik lov at få det meste af sidste år med små ture . kio , massør . så vi kørt ham til i år smiley
    mange tak med maven smiley


  • #43   6. dec 2016 Wrauuuuuuu ej hvor fedt - tillykke med ham - han er sq en ener smiley

  • #44   6. dec 2016 2016 har været et rimelig blandet år. Vi har haft problemer med springningen, som vi så kom over, men som så er kommet lidt igen. Hun stod halt i en måneds tid, uden nogen idé om hvad det var der var galt. Jeg har været utryg ved at gallopere på hende, hvilket vi kom over, men som så er lidt usikkert igen. Jeg er ikke direkte utryg, men kan godt mærke, at det er på vej i den retning en gang imellem. Nu har hun så bestemt sig for at være bange for dele af ridehallen, og kan være helt umulig i et af hjørnerne. Så 2016 har været er år hvor vi har kæmpet med problemer.

    2017 håber jeg bliver bedre. At vi kommer tilbage til de gode tider. At vi igen kan springe 90 cm og derover måske. At vi kan komme over hendes problem i ridehallen. Jeg har ikke som sådan nogle store håb for 2017, men vil egentlig bare kommer ud over de problemer vi har haft, så jeg igen bare kan nyde og være ude hos hesten og ikke skal kæmpe med hende hver gang.


  • #45   6. dec 2016 Mit 2016 var allerede fra den 1. januar ødelagt, desværre den dag min kære morfar gik bort, i en alt for tidlig alder:(
    Vi skulle af med hans hund, som dog har fået verdens aller bedste hjem, han er blevet fedet fuldstændigt op, og jeg har aldrig set så lykkelig en hund!:)
    Året bød på diverse op og nedture, men fik en kæmpe optur, da jeg fik lov af min mor til at købe min elskede ponypart Bølle.. Jeg blev super glad, og tik lov af den rideskole der dengang eksisterede til at købe ham. De skulle lige have styr på noget med hans pas. Det viste sig så at de end ikke ejede ham og vi stod med hans pas lige pludseligt. SÅ vi står med en politisag ligenu, den rideskole jeg har gået på hele mit liv lukker den 21/12 og min elskede Bølle bliver taget fra mig.. Så jeg håber så meget på en kæmpe optur i 2017, hvor jeg må få nogle andre heste.. Og jeg glæder mig så meget!


  • #46   7. dec 2016 Uha 2016 har været et meget turbulent år.
    Foråret bød på operation for en tumor under mit øre, prøverne og vente tiden var noget skræmmende, heldigvis var der ikke noget farligt i tumoren.

    Sankt hans aften eller dag fik jeg lagt æg op og det lykkedes at blive gravid, efter 21års forsøg, så lykken burde være stor.
    Halvvejs i graviditeten opdager man at min livmoderhals er slap og jeg er tæt på at tabe min søn.
    Man opererer mig og snøre min livmoderhals sammen, indlægger mig til streng sengehvile, og alle krydser fingre for at baby bliver hvor han bør være.
    To uger efter operation gpr syningerne i stykker og fødslen går i gang, og jeg føder en flot sund og perfekt søn, desværre var hans lunger ikke klar til livet og han døde på mit bryst,få minutter efter fødslen.
    Vi begravede ham 14 dage senere. 30 november.

    Min mor har solgt mit barndomshjem, og efteråret ( bortset fra min indlæggelse) har været brugt på at tømme det store hus, og få min mor ud, desværre har hun endnu ikke fået noget nyt at bo i.

    I går aflivede min sidste hund, hun havde haft kennelhoste, men efter 14 dage var det ikke gået væk, så hn fik antibiotika, dyrlægen sagde hun ellers var fin. En uge på antibiotika, og m var stadig ikke blevet bedre, og måtte til dyrlægen igen, ni er hendes hjerte også påvirket, og hun får noget medicin til hjertet og vanddrivende, dagen efter (igår) ligger hun nærmest som lammet, da jeg står op og jeg må lade hende aflive.

    Jeg roder lidt på nettet og falder over en skøn hvalp med et dejligt pjusket udseende og skønne øjne. Manden var ikke svær at overtale og vi hentede vores nye hund i aftes. Thor som han hedder er er nok det mest positive der er sket i år.
    Jeg syntes det har været et meget hårdt år i hvertfald det sidste halve år.

    2017 kan kun blive bedre, jeg orker ikke mere død og sorg.
    Året byder på endnu en operation, jeg skal ind og have syet min. Livmoder sammen, så der er større håb for at jeg kan blive gravid igen, og faktisk bære barnet til det kan overleve. Når operation er på plads, skal vi igang med fertilitets behandling igen.

    I får et billede af vores nye vovse Thor


    profilbillede
  • #47   7. dec 2016 alt mulig held til dig det fortjener du
    VH
    Annette


  • #48   7. dec 2016 Rikke - Jeg ønsker for dig at dette hælvedes år går hurtigt over..for nøj hvor bliver jeg SÅ ked af det på dine vegne.. Jeg troede satans mig ikke det var muligt at du skulle opleve mere nu.. smiley Er dog rigtig glad for at du har fået en ny dejlig hvalp smiley og ønsker dig og dine mange mange fredfyldte og lykkelige år fremover.

    Krammere fra TT


Kommentér på:
hvordan gik 2016 og hvad venter i 2017

Annonce