{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.001 visninger | Oprettet:

Hund - berner sennen! {{forumTopicSubject}}

JA jeg ved godt dette er et hesteforum - men andre end mig må da have hunde?

Vi sagde jo på gensyn til vores elskede hund for 2 måneder siden nu og savnet er der stadig!

Forleden dag havde jeg så besøg af naboens hund - bonden der bor ved siden af os - og jeg faldt PLADASK for den "lille" store hvalp, Berner Sennen.

Jeg har siden dette besøg googlet og googlet og googlet - men jeg kan ikke finde opdrætter nær mig.

Jeg har været inde på Bazoom hundegalleri og kigge - intet jeg kunne bruge- så nu tyr jeg til HG og råber om hjælp.

Er der nogen herinde der har eller avler disse store lækre hunde der kan give mig lidt videre information?

smiley jeg venter i spænding


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund - berner sennen!
  • #1   2. dec 2016 Der er en opdrætterliste her smiley
    http://www.berner-sennen.dk/side.asp?ID=20824


  • #2   2. dec 2016 skønne hunde med et dejligt temperament

    profilbillede
  • #3   2. dec 2016 Dejlig race.

    vær opmærksom på de har store problemer med hofter og kræft.


  • #4   2. dec 2016 kan også kun sige skøn hund..
    den vi havde det sted jeg red på et tidspunkt virkede måske ikke som den klogeste hund, men man kunne ikke andet end at holde af den.. perfekt lege onkel for killingerne osv, god som dagen er lang


  • #5   2. dec 2016 Camilla M - netop derfor en kennel smiley

  • #6   2. dec 2016 Stine smiley :-D wrauuuu

  • #7   2. dec 2016 Skøn skøn hund, men det er også en race, hvor man virkelig skal holde øje med sundheden. Problemer med kæft og HD ses ofte, så køb gerne hos en opdrætter der har fokus på sundhed smiley

  • #8   2. dec 2016 Jeg har selv 2 berner sennen, hvis du har facebook så meld dig ind berner sennen Danmark og bernerskovens venner..
    nu ved jeg ikke hvor du bor henne i Sønderjylland men ellers har jeg købt min den ene hos Bente i veerst


  • #9   2. dec 2016 Selvom du køber hos avler så er der jo stadig de problemer.

    Vores egen berner fik kræft. havde ok hofter.
    Og hun var en stamtavle hund fra god kennel.
    Derfor jeg siger du lige skal være obs og havde dette med.

    Vi gik til udstillinger med vores hund hun fik senere fjernet livmor på grund af kræft. men verdens dejligste hun vi desværre måtte aflive efter 7 år da hun blev dement også desværre og fik angst anfald.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   2. dec 2016 opret en bruger på hundegalleri, de kan hjælpe.

    de har ihvertfald styr på det der inde, og kan rådgive både med henhold til gener og hvad man skal holde øje med.

    man skal virkelig være opmærksom på racerelaterede sygdomme ved den race.


  • #11   2. dec 2016 Hvis du tager kontakt til Dansk Berner Sennen Klub kan de, udover den opdrætterliste der er linket til, måske hjælpe dig med at finde nogle i området? Det er ikke alle avlere der står på opdrætterlisten selvom de avler i DKK. Men husk at vær enormt opmærksom på at der er ordnet de undersøgelser for racerelaterede sygdomme der skal!
    Som sagt døjer de bl.a. både med HD, AD og kræft. Kig på hvor gamle de er blevet i linjerne og evt. kræft. Det er vigtigt at man her bruger stamtavlen som et redskab.
    Klubben burde gerne have en racerepræsentant du kan tage kontakt til, der fx. også hjælper med videreformidling af voksne hunde osv, som sikkert kan hjælpe dig med at møde nogle flinke bernere smiley

    Og så er der jo også udstilling i Fredericia d. 11.-12. februar 2017 smiley


  • #12   2. dec 2016 Og ja, opret en bruger på hundegalleri og spørg derinde, der er flere brugere med BS som er godt inde i racen og helt sikkert kan hjælpe dig

  • #13   2. dec 2016 Gør dig selv en tjeneste og tjek kraftigt op på eventuelle hvalpe. Berner sennen er temmeligt hårdt plaget af sygdomme og sidst jeg kiggede efter var gennemsnitsalderen ikke ret høj.
    Jeg var selv meget (og er det stadig) betaget af racen, men de sygdomsmæssige problemer skræmte mig godt og grundigt væk. Men, mon ikke der findes avlere, der er opmærksomme på det?


  • #14   2. dec 2016 De er da svære at stå for smiley

    profilbillede
  • #15   2. dec 2016 Har selv berner, hun er ikk fra opdræt og er uden tavle. Hun er super sød og rar. Har haft hende fra hvalp og hun bliver 8 år til foråret. Hun har ALDRIG været syg el. lign.

  • #16   2. dec 2016 Jeg er ikke på fb - jeg er oprettet på hundegalleriet - men stadig ikke rigtigt noget jeg kan bruge.

    Jeg er obs på sygdomme og har spurgt nogle avlere om hundene - men det jeg konkret søger er en hvalp - veerst er ikke langt fra mig - ca 25 km - så det er til at overkomme smiley

    Nytoftegaard - hvor købte i jeres henne? Mener da i har/havde mere end een?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   2. dec 2016 littlejohn: prøv at opret et emne der inde smiley de er utroligt behjælpelige

  • #18   2. dec 2016 AMT; okay det vil jeg prøve

    Jeg var også "blot" inde og søge på racen


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   2. dec 2016 littlejohn: der burde ellers lighe et par emner der inde smiley

  • #20   2. dec 2016 Årh kan faktisk ikk huske præcis hvor det var vi købte hende. Ganske rigtigt vi havde to. Men Mille måtte vi aflive for ca 17 mdr. Siden, Hun blev desværre pludselig blind på begge øjne og vi valgte at aflive hende da hun var 7 år.


  • #21   2. dec 2016 Århhhhh jeg kondolerer smiley

  • #22   3. dec 2016 Super dejlig race med et dejligt temperament.. desværre er det ikke en race der bliver gammel i forhold til f.eks labrador..
    alle dage over 6 år skal man være glade for..
    vi købte vores i Holsted hos Sanne Gregersen (Terplinggaard)

    De gror desværre bare så hurtigt.. vores vejede 10 kg da vi fik ham som 10 ugers hvalp, i dag er han 8 måneder og vejer 45+ og er 65 cm over ryggen..


    profilbillede
  • #23   3. dec 2016 Første billede 10 uger.
    Dette 7 måneder.. smiley


    profilbillede
  • #24   3. dec 2016 Little John - http://sennendoa.dk/om.html

    Lone er formand for dansk kennel klub kreds 3, og er hundetræner, så jeg tænker tingene er i orden her. smiley

    Mvh TT


  • #25   3. dec 2016 Jeg skrev til Sanne igår - desværre er de pt MEGET dyrere end jeg havde troet - så jeg skal lige spare ekstra penge op smiley

    Men TT jeg prøver lige at tjekke dit link


  • #26   3. dec 2016 Berner hvalpe er dyre.. hvis man vil købe hos en ordentlig opdrætter.. men pengene kan være givet meget godt ud..

  • #27   3. dec 2016 Vi har købt vores i Bredebro ved opdrætter Eva. Hun har annoncer på Gul og gratis bla.
    Virkelig et fantastisk sted. Vi var oppe at se hvalpene da de kun var 10 dage og fik beskeder og billeder tilsendt flere gange om ugen.
    Vi mødte alle hundene og de er opvokset i stuen. Vi har idag en 3 årig han hund der elsker vores 2 børn- elsker mennesker og har ALDRIG nogensinde bidt knurret eller på andre måder været sur/aggressiv over for andre hunde eller mennesker.
    Dog er vores 1/2 Berner Sennen og 1/2 Sankt Bernard MEN Eva avler også rene Berner Sennen.
    Jeg kan absolut kun anbefale hende. Og vil gerne leder efter nr til dig.


  • #28   3. dec 2016 Jeg ved hunde generelt er steget i pris de sidste 10 år, så jeg mener selv jeg havde sparret en ordentlig sjat op - men desværre ikke de sidste 6000 som jeg nu mangler smiley det er lidt træls

  • #29   3. dec 2016 Vi gav 4500kr for vores.

  • #30   3. dec 2016 Isabel N - ja tak - eller link til hendes annonce på gogg smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   3. dec 2016 isabell: men så er hendes vel heller ikke med stamtavle?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #32   3. dec 2016 littlejohn: ordentlige hunde er desværre bare dyre, men då er der tilgengæld også lagt en masse arbejde i avlen smiley

  • #33   3. dec 2016 Desværre så undersøger Isabels avler med stor sandsynlighed ikke for racerelaterede sygdomme og uden tavle vil det være svært at undersøge sundheden i linjerne. Det vil være at skyde sig selv i foden hvis man gerne vil prøve at sikre sig en sund hvalp smiley

  • #34   3. dec 2016 Vi gav 4500 for hende vi har tilbage. Og mener vi gav 4000 for Mille, hun var 13 uger da vi købte hende, pga familien som havde købt hende, blev drengen allergisk. Selvom vores ikke har tavle el. Noget må jeg sige vi har været heldige, de har aldrig fejlet noget som helst :0)


  • #35   3. dec 2016 Jeg ved hunde er dyre, vores gamle Goldenretriver gav vi 4000 for, uden tavle, men begge forældre var/er avlsgodkendt - walther fejlede intet før de sidste 2 måneder FØR vi valgte at sende ham på himlen - vi fik ham tjekket af dyrlægen da vi fik ham hjem som hvalp - og intet var at sætte på hans sundhed - vi kunne have købt tavlen med - men da vi hverken skulle avle eller på udstilling valgte vi at den skulle vi ikke bruge til noget og ville derfor så heller ikke betale 6000 mere for "et stykke papir" - Walter valgte os - ud af et kuld på 13 hvalpe

    Jeg er ikke så bekymret med at købe en "billig" hund uden tavle, da min onkel er dyrlæge og min forsikring er med udvidet syge - så 50% betaler forsikringen og jeg den sidste det - plus jeg så har yderlige 20% hos min onkel (familie)

    Det der er vigtigst for os at hunden vælger os - og hvis vi er uheldige at den bliver syg - ja så er det jo en del af det en hund indebringer

    7-9-13 har jeg altid været heldig med valg af hunde og jeg har efterhånden haft mange - så prisen er ikke det afgørende - hvis det er netop DEN hund vi ønsker

    Men når det er sagt, så har jeg ikke lige 12000kr til en Berner-hund smiley


  • #36   3. dec 2016 Så blev i godt og grundigt snydt smiley

    En (DKK) tavle er ikke et stykke papir man kan vælge fra eller til. Enten har hvalpen stamtavle eller også har den IKKE. Selve det at få stamtavle på hvalpene koster ikke mere end, hvad, 400 kroner pr hvalp....
    Det man kan bruge en DKK stamtavle til er som et redskab, bl.a. kan man tjekke sundhedsresultaterne i linjerne gennem Hundeweb. Det har du ikke en chance for at gøre tavleløst. Det er i den grad et redskab der skal bruges før køb og ikke bare et stykke papir så man kan udstille.

    Derfor tyder det meget på, at man misforstår hvad en stamtavle egentlig er, hvis man mener at man ikke "skal bruge den til noget", men samtidig forhåbentlig gerne vil gøre et forarbejde for at få en så sund hund som muligt smiley

    Jeg vil langt hellere støtte en ansvarlig avler der undersøger hundene for racerelaterede sygdomme for ikke at sætte syge hvalpe i verden, end jeg vil støtte en der ikke tager avlsarbejdet alvorligt og tænker på hundenes helbred - det tager desværre tid at spare op, men udbyttet (og den gode samvittighed) er forhåbentlig langt bedre smiley


  • #37   3. dec 2016 Jeg fik alle oplysninger på Walter og jo vi fik AL - kopi - og vi kunne spore hans forældre LANGT tilbage, samt fik vi kopi af faderens papir som dengang var Danmarks mester i apotering og markprøve - vi fik avlers navn på faderen - moderen kendte vi allerede - vi fik kopi af mormoderens papir - så hvis vi ville kunne vi selv lave stamtavlen og DKK papir - via dna test - men stadig skulle Walter bruges som familie hund

    Vi kunne se hele familiens sygehistorik og vi nåede at besøge hans far - så det stemmer ikke helt.

    Vores bedsteforældre har dog lige købt en Golden retriver på 7 måneder med ALT- til blot 2000kr - fordi familiens søn blev "stresset" af hunden

    DKK papir, stamtavle, overtaget forsikring på Enzo - som hunden hedder - så jeg ved godt de kan købes billigt - men stadig er det ikke en Berner


  • #38   3. dec 2016 Men "at købe en "billig" hund uden tavle" handler jo ikke bare om at man kan klare dyrlægeregninger hvis der skulle dukke noget op. Det handler om at have samvittighed til at støtte en uetisk avler der ikke bekymrer sig om hvalpenes helbred.

    Nu kender jeg selvfølgelig ikke til den situation du omtaler med jer - nogle hunde kan godt overføres til DKK - men du kan simpelthen ikke vælge om du vil købe stamtavlen med til 6.000 kr eller ej. Enten følger den med hvalpen eller også gør den ikke.
    Avler skal (gennem DKK) registrere alle hvalpene enten elektronisk inden de er 5 uger eller manuelt inden de er 3 uger; det er altså ikke bare noget man som køber kan vælge til eller fra. Hvorfor avler så vælger IKKE at stambogsføre kuldet er jo spørgsmålet... og der antager jeg at der må ligge noget andet bag.

    Jeg siger bare at det lyder til at i blev godt og grundigt røvrendt hvis i troede, at i skulle købe stamtavlen med for 6.000 kroner. Det er noget fis.
    Desværre så tror de fleste bare at en stamtavle er et dyrt papir man kan vælge at købe med hvis man skal udstille/avle, og ellers behøver man det ikke. Realiteten er at det jo er et meget nyttigt redskab man bruger inden køb af hvalp for at tjekke sundheden i linjerne og andre oplysninger smiley


  • #39   3. dec 2016 Tjaa det vil jeg lade være usvaret for det kan jeg ikke svare på, dog kan jeg svare på at Walter skulke koste 10000 - og vi fik ham for 4000 og jeg føler mig bestemt ikke røvrendt da jeg købte verdens bedste hund smiley og han var så god på alle måder hele hans liv - så røvrendt - nope bestemt ikke og papirerne kommer blot til at samle støv - uanset hvad - for vi søger en familiehund - og om kuldet var reg - det vil jeg da regne med da 3 af hans søskende blev anerkendt som avls hunde i dkk

  • #40   3. dec 2016 Jeg tvivler slet ikke på at du har haft den dejligste hund smiley Men én ting er et drastisk fald i pris - en anden er at bilde jer ind, at det koster mange tusinde kr at få stamtavlen "med".
    Det er ift. det du skrev:

    — valgte vi at den skulle vi ikke bruge til noget og ville derfor så heller ikke betale 6000 mere for "et stykke papir" —

    Hvis avler bildte jer ind, at i skulle betale 6000 mere udelukkende for stamtavlen, så ER i blevet røvrendt. Eller i hvert fald godt og grundigt snydt.

    Grunden til at hunde med stamtavle ofte er så dyre er netop pga. det arbejde der er lagt bag med bl.a. undersøgelser for racerelaterede sygdomme mm.
    MEN - det arbejde er jo allerede lavet inden kuldet er kommet til verden. Selve stamtavlen koster altså kun omtrent 300 kroner og hvis hvalpene skal stambogsføres skal det gøres inden de er enten 3 eller 5 uger gamle. Så det er ikke selve stamtavlen, der koster - det er det forarbejde, som opdrætter har lavet. Og det kan jo ikke rigtig vælges til eller fra.

    Derfor: at en avler så bilder jer ind, i som købere kan til- eller fravælge stamtavlen, og det koster 6.000 kroner ekstra (!!) for at få den med, det er noget svineri. Og mange hopper i sådan en fælde. Der findes desværre avlere, som ikke har rent mel i posen.


  • #41   3. dec 2016 En lille personlig kommentar.. jeg er også bare på udkig efter en familiehund (det er de fleste her i Danmark) smiley Kommer nok aldrig nogensinde til at udstille, til at avle, til at starte i konkurrencer.

    Men det er forarbejdet og det etiske der er vigtigt for mig. Og det er kun med stambogsførte hunde at jeg kan tjekke sundhedsresultaterne i linjerne og se om det er noget skidt (eller der måske slet ikke er lavet nogle undersøgelser) og jeg derfor ikke tør købe hvalp fra det kuld, eller om der generelt er gode sundhedsresultater gennem flere generationer.
    Selvom jeg "bare skal have en familiehund" og måske aldrig NÆRMER mig en udstillingsring, så er det da stadig yderst vigtigt smiley


  • #42   3. dec 2016 Ja okay hvis man vender den sådan så kan jeg godt se det - men har ikke spekuleret i det på den måde

  • #43   3. dec 2016 Nu er og var hun en anderkendt avler og vi føler os stadig ikke snydt - uanset - hun avler hunde til toldvæsenet - så er sikker på hun havde rent mel i posen - men ville hjælpe os til en god hund uden bagtanke

  • #44   3. dec 2016 Nej det bliver desværre tit udlagt som om at det er stamtavlen der koster og man kan spare flere tusinde kr ved at "fravælge" den. Men for avleren koster den altså ikke mere end 300 kr. Det er da i hvert fald ikke dér man skal spare - men bare man lige tænker over det næste gang man hører sådan noget, for så ligger der sandsynligvis noget andet bag smiley

  • #45   3. dec 2016 Fünke har altså ret. Stamtavlen er en meget lille udgift i forhold til prisen på hvalpen.
    For to år siden var jeg selv på udkig efter en stor og dejlig hund, der ville passe godt ind i livet på en gård. Berner sennen forekom mig at være et godt valg, men jeg jeg køber aldrig noget i den kaliber uden at undersøge, hvad det lige indebærer. Den nærmere undersøgelse skræmte mig langt væk. Af flere, fik jeg at vide, at de ikke lever ret længe, og blev hunden over 6 år skulle man bare være glad. På et tidspunkt nåede jeg frem til, at en berner- krydsning måske var noget, men et besøg på stedet udelukkede de hvalpe.
    I stedet blev det en helt anden race.
    I "projekt ny hund" blev jeg samtidig klar over, at prisen der forlanges ikke er så urimelig som man måske kunne synes. Der ligger for det meste et stort stykke avlsarbejde forud (men selvføgelig, ingen regel uden undtagelse). Min hvalp er efter avlskårede forældre, der har bestået både dit og dat. Forældrene er undersøgt for diverse lidelser og et avlsudvalg har vurderet hvordan han og tæve matchede. Derudover er hvalpe af de store hunderracer ikke nødvendigvis hylende billige at fodre op. Man bør nok være lidt skeptisk- sådan rent ernæringsmæssigt- når hvalpe af stor race, sælges billigt.
    Jeg er som sådan ikke stamtavlefanatiker, for selvfølgelig kan man sagtens få papirløse hunde, der er sunde og raske. Men jeg lurer lidt på om, der er en sammenhæng mellem de forholdsvist høje priser på papirløse hunde og alle de massevanrøgtsager, der har været i den seneste tid.


  • #46   4. dec 2016 Tak - det vil jeg have med i min søgen efter hund - måske jeg blot skal vende tilbage til Goldenretriver - vores bedsteforældre har en goldenhan med fuld DKK papir som skal avle 1 gang her næste år - på en DKK goldenhunhund - så der er DKK papir på begge hunde og deres hvalpe

    Hmm og enzo er en sund og rask hund - med alt i orden og ingen sygdomme på hans side

    Ønsker mig blot en Berner eller Golden


  • #47   4. dec 2016 Køb hos Susanne Gregersen i 6670 Holsted! Hun er hele køreturen hver.. !!
    Hun har stor fokus på sunhed hos sine hunde - er jævnligt opdateret med fotos af hofter og lign.. Hendes gennemsnits levealder hos hendes hunde er meget høj - hun stiller til udstillinger og tager til lydighedsprøver både nationalt og internationalt.. Mange flotte resultater. Hun er super nem at snakke med, og du skal være mere end velkommen til at komme og kigge hos hende. Hun har lige haft en hund der måtte aflives pga. alderdom, men hun blev også 11 år. Hvilket er en super flot alder. smiley


  • #48   4. dec 2016 Men selvfølgelig, vis man har et budget er det ikke hende man skal købe hos. Hun sender hunde til både rumænien, tyskland, sverige mv.. Der er stor efterspørgsmål af hendes hvalpe, derfor er prisen også derefter. Regn med 11-12000 pr. hvalp. De er selvfølgelig med fulde papire, attester og alt der skal bruges..
    11000 for en hvalp, er også et lille beløb, vis du har en bedste ven de næste 12 år. smiley


  • #49   4. dec 2016 The lolita Girl: nemlig! Vores er nede fra Sanne og det bliver ikke den sidste.. alt har bare været i orden.. begge forældre til vores er fra Belgien.


  • #50   4. dec 2016 Sanne har jeg snakket med, pr mail - hendes hvalpe koster 12000 men der følger så også ALT med - jeg skal bare lige have sparret 6000 mere sammen inden jeg kan køre op til hende

  • #51   5. dec 2016 Vær også opmærksom på at racen er kendt for at få hjerneblødninger, så de klikker. Det glemmer rigtig mange avlere at nævne, og kan se ingen har nævnt det her, så det gør jeg lige.


    Det mistede jeg min elskede Berne sennen på, blot 3 år gammel.


    profilbillede
  • #52   5. dec 2016 Øv øv da - hmmmmm - der er mange ulemper ved en Berner kan jeg læse - øv øv det er ellers en kæmpe lækker hund

  • #53   5. dec 2016 Vores er som sagt en blanding mellem berner sennen og sankt bernard men de avler også rene berner sennen der hvor vi købte vores.
    Jeg har fundet nr til hende så kan du jo prøve at ringe/skrive til hende og høre nærmere.
    Og jo de tjekker for diverse sygdomme og desuden har de egen avlhan.
    Hendes nr er 28605801


  • #54   5. dec 2016 Jeg har ikke hørt om hjerneblødninger ved Berner Sennen - kun Sankt bernhardshund. Er ihvertfald endnu ikke blevet udsat for det, det 1,5 års tid jeg har stået ved Susanne Gregersen der avler berner sennen, har jeg ikke hørt om hjerneblødninger da. smiley Og hun får en del hvalpe hvert år.. smiley

  • #55   5. dec 2016 Vores gamle berner der døde i foråret fik en hjerneblødning... Men om det er racesygdom eller alderdom.. Det er ikke til at sige..

  • #56   5. dec 2016 Hvad tjekker de så for, Isabel? smiley
    (at de lige tilfældigvis kan bruge deres egen hanhund til deres tæver er ikke nødvendigvis positivt..)


  • #57   5. dec 2016 Isabel N. Hende sælgeren....Var hendes berner han pænt stor?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #58   5. dec 2016 isabel: det giver bare ingen mening at en avler med respekt for avl, og sig selv som avler laver blandinger - med mindre at det er typisk tavleløs avl. smiley

    Og hvorfor blande en Sankt Bernhard med Berner sennen? Du risikere bare Sankt bernhardens ekstreme vogtergen. (men okay, det er med sikkerhed en super smuk blanding.)


  • #59   5. dec 2016 #58 Helt enig. Der er dælme godt nok langt mellem ansvarlig blandingsavl. Og ja, skt. Bernhard er bestemt ikke for sjov.....

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #60   5. dec 2016 anne Julie: ja, ansvarlig blandingsavl er en by i rusland..

    sankt bernhard er nok en af de mest misforståede racer - folk tror det er en pussenusse kæle bamse - arg tvært imod..

    jeg har en LAbrador/sb blanding - fantastisk hund, vi ville egentligt have en sb, men uvidenhed gjorde at vi købte en blanding. vores er ikke halv vogter af hvad en sb normalvis er, men nok til at vi ihvertfald ikke behøver låse døren smiley


  • #61   5. dec 2016 Lige for at komme med ind i snakken om skt bernhard og berner sennen blanding.
    Jeg kender en, og han har det mest fantastiske sind, han er stille og rolig, og nyder at snakke med alle.
    Han har ikke det helt store vogtergen, havde faktisk aldrig gættet på at der var skt bernhard i ham smiley


  • #62   5. dec 2016 #61 : Det er da fint. Men det betyder ikke at den blanding altid ender sådan ud. Og så er det i øvrigt ikke noget i vejen med en Skt. Bernhard, man skal bare ikke anskaffe en, og så tro at det er en hyggelig krammebamse 100% af tiden. Eller det er den sikkert over for familien, men fremmede... not so much..

    Min moster havde Rasmus, som var en blanding af collie og skt. Bernhard. Lækker vovse, og SB'en i ham dukkede kun op ved særlige lejligheder. Men en del af hans søskende blev aflivet i utide grundet problemer med temperamenterne.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #63   6. dec 2016 Baysen: men han er også en blanding, smiley

    og derfor skal man ikke blande hunderacer, da msn ikke kender udfaldet


  • #64   6. dec 2016 Vi har selv haft en bla. Af berner og Sankt Bernhard, super dejlig familie hund ;0)

  • #65   8. dec 2016 Jeg kan ikke huske hvad de tester for- det er som sagt over 3 år siden nu vi fik ham. Men han (Baloo) er en god og kærlig hund og han har ikke meget vogtergen for han hverken gør eller nogen når der kommer fremmede. Han står bare og logre med halen i håb om at de vil snakke. Da vi fik ham var vores datter 3 år så han er opvokset med "små" børn og vores søn på snart 2 år elsker ham og omvendt.Han ligger sig op af hunden og vores hun putter hovedet ind til ham. Baloo vejer ca 50 kg nu men vokser jo stadig. Han har aldrig fejlet noget overhovedet.
    Hans far vejer ca 60 kg og moderen 50 kg.


  • #66   8. dec 2016 Og i virkeligheden er det nærmest lige meget hvad forældrene er testet for, hvis man ikke kender til sundheden i resten af familien (bedsteforældre/tipoldeforældre/fætre/kusiner/ osv) fordi de arvelige sygdomme snildt kan springe et eller flere led over. Og især er det vigtig at vide hvor gamle hundene i familien er blevet, for det giver et praj om hvorvidt de har fået cancer eller ej.
    Der ud over har jeg ladet mig fortælle at danske linjer af Berner er mere disponeret for cancer end flere af de udenlandske, men om det passer ved jeg ikke. Men det er da værd at undersøge, tænker jeg.


Kommentér på:
Hund - berner sennen!

Annonce