{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
281 visninger | Oprettet:

Hjælp til at lave rejse"håndbog" Hvordan siger man.... {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude!
Jeg er igang med at lave fødselsdags og julegave til min kusine, hvor at én af tingene består af en rejsehåndbog med hvordan man siger visse ting på engelsk - men jeg har glemt at tænke på, hvad kan der foreslås?

Jeg har;

Ved du hvor..... er?
* eksempler

Hvad hedder du?

Hvordan kommer jeg hen til.....?
* eksempler


Men jeg er så dårlig til at huske! Hjælp mig med hvilke ting der kan skrives ind xD
Min kusine skal en tur til London, og har givet udtryk for at hun gerne vil have sådan en "bog" at tage med sig, så hun har lidt at støtte sig til, fordi hun ikke er god til engelsk, og derfor vil jeg lave en. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at lave rejse"håndbog" Hvordan siger man....
  • #1   10. dec 2016 Black caps er rimeligt billige i UK, så helt klart en "kan du køre mig til ...." i tilfælde af at hun farer vild og bare vil tage en black cap tilbage til hotellet

    Hvad koster den/det

    Umiddelbart synes jeg det er svært at finde på, lån evt en "rejsen går til" og se om du kan finde noget inspiration.

    En god ting til den er måske hvilke butikker og seværdigheder hun måske vil finde interessante.

    Jeg ved ikke hvordan det er nede i london, men i greater manchester siger man "cheers", "thanks" eller "thank you" når man stiger af bussen.

    For at få en bus til at holde ind til dit stoppested rækker du armen ud mod vejen"
    Det er måske ting der er meget rare at vide smiley

    Mange, også i butikker vil sige "are you alright hun", men forventer ikke som sådan et rigtigt svar, men mere et "I'm alright thanks", men igen ved jeg ikke om det kun gør sig gældende oppe nordpå.

    Hvis hun er usikker på sproget så er "cash back" det er om hun vil have over beløbet når hun betaler og dermed få "cash back"

    Men husk at alt mit stammer fra Greater Manchester hvor jeg kommer 3-4 gange årligt for at besøge familien. Jeg har aldrig været nede syd på.


  • #2   10. dec 2016 Er det her bussen/metroen/toget til.....

    kan jeg få en... (kop kaffe, the, brød)

    Tak





  • #3   10. dec 2016 Kan du gentage det

Kommentér på:
Hjælp til at lave rejse"håndbog" Hvordan siger man....

Annonce