{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.356 visninger | Oprettet:

Karoline L
Karoline L
Tilmeldt:
14. dec 2014
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24

Piercinger {{forumTopicSubject}}

Hejsa!:)
Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle spørge om det her henne, så håber det er okay jeg spørger her:D
Men det er fordi jeg gået hen og blevet ret glad for piercinger, altså syntes det er vildt flot og sådan. Derfor kunne jeg godt tænke mig og få lavet nogle flere i mine ører;) ligenu har jeg to huller i hver øreflip, og overvejer virkelig og få lavet tredje hul i begge ører og en double helix i det ene. Men nu til mit problem, jeg aner ikke om det er bedst at få dem skudt i eller få dem piercet? De huller jeg har nu er alle sammen skudt i hos en guldsmed og det har egentlig virket fint, men da jeg har læst alt muligt om at den "pistol" de bruger til det kan være rigtig beskidt, ved jeg ikke om jeg så bare skal finde en professionel piercer.. Hvad er jeres erfaringer?
Og til sidst er der så nogle af jer der kender en god piercer, gerne i Nordsjælland omkring Hillerød?:)
Håber i vil svare;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piercinger
  • #1   9. jan 2017 Jeg har fået to skudt i midt på mit ene øre, og en enkelt helix i det andet (også skudt i). Jeg havde en del problemer med min helix, fordi jeg rensede den i propylalkohol, hvilket var alt for stærkt. Mine andre to rensede jeg i klorhexidin, og der har aldrig været noget. Jeg ville nok bare få den skudt i, og så sørge for at rense den i noget ordentligt.. men hvis det skal være helt optimalt, er det nok bedst at få den piercet i smiley held og lykke med det!

  • Karoline L
    Karoline L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #2   9. jan 2017 Okay, tusind tal for svar!;)

  • #3   9. jan 2017 Altid få dem piercet i! Piercing pistoler kan ikke steriliseres særlig godt og det kan meget hurtigt blive noget rigtig lort at få en brusk piercing skudt i. Vælg en dygtig piercer der ved hvad han/hun laver og få dem piercet i, i rene omgivelser med sterile nåle.

  • #4   9. jan 2017 Aldrig skudt i - altid piercet i.

    Det er for det første meget mindre smertefuldt at få det piercet. Dernæst så kan en pistol aldrig blive helt steril, og du kan altså risikere at blive smittet med en masse grimme sygdomme oven i.
    Selvfølgelig er det billigere at få det skudt i oftest, men jeg vil hellere give det mere også være sikker på at jeg ikke skal spekulere på sygdomme, smerte osv. efterfølgende.


  • #5   9. jan 2017 jeg har kun et hul i hvert øre, begge skudt i.

    pistolen kan være mindre ren end den endelig burde, derudover så er bedre at få pircet i da værktøjet er mere egnet til det end pistolen er smiley


  • #6   9. jan 2017 Jeg fik lavet to ekstra huller i øreflippen (i hvert øre) hos guldsmeden med en pistol. Ikke særlig hygiejnisk men det var i øreflippen og det gik.

    Skal du have lavet en double helix så ville jeg UDEN tvivl få dem piercet i. Både fordi det er langt mere hygiejnisk, men også fordi det simpelthen er den rigtige måde at gøre det på især når vi snakker brusk - vælg et sted der bruger piercernål og ikke kanyle, OG der skal bruges to nåle til to huller! Vil pierceren til at genbruge nålen så gør han/hun ikke sit arbejde ordentligt. Det lyder omstændigt men skal det pierces så kan det lige så godt gøres ordentligt.
    Får du dem skudt i, så "spreder" du bare brusken og det er bl.a. sådan du kan få en hård bule ved smykket, men når det bliver piercet laver man et rent hul, så at sige.


  • #8   10. jan 2017 Jeg har tre huller i hver øreflip + en helix i det ene og de er alle skudt i.
    Der var ingen problemer med mig. Jeg valgte bevidst en dygtig piercer der vidste hvad hun lavede og ikke bare en guldsmed. Jeg betalte lidt ekstra, men hellere det end at få betændelse.


  • #10   10. jan 2017 Betale ekstra for at få det lavet med pistol?? Er du sikker på, at det var ved en piercer, du fik det lavet? smiley En piercer der ved hvad vedkommende laver skyder ikke smykkerne i..

  • #11   10. jan 2017 Mine er blevet skudt i, jeg har tre i hver øreflip. De er skæve og oplever tit betændelse, hvilket er ret træls - så det havde nok været bedre, at de var blevet piercet i. Men det er jeg for meget en kylling til. Men vil helt klart anbefale dig at få dem piercet i, da det er langt mere sterilt end den pistol man skyder dem i med.

  • #13   10. jan 2017 Jeg har fået alle mine, udover mine stretch, skudt i. Og jeg har ingen problemer haft, udover at jeg fik skudt den ene meget skæv ved en guldsmed, som jeg måtte tage ud.
    Men jeg ville klart skyde i igen, hvis det var muligt ved en piercing mere, af den simple grund, at jeg hellere vil give 80 kr også rense godt, fremfor at give 300-400 kr for et hul i øret. smiley


  • #14   10. jan 2017 Nu skal man lige være opmærksom på, at det ikke udelukkende handler om at rense korrekt - ved selve metoden er der stor forskel på at pierce med steril nål og at skyde i ift. hvordan det går igennem vævet og sårheling generelt.
    Uanset hvor godt du renser så kan pistolen aldrig nogensinde udføre det samme arbejde som en piercernål kan - og der er mange, som overhovedet ikke tænker over den forskel der ligger i det smiley


  • #15   10. jan 2017 Jeg har haft 1. og 2. hul i begge øre omrking 12 gange tror jeg, har haft helix i begge øre og har nu et septum. Dog er det kun en af dem der er piercet.

    De ca. 12 gange har været skudt i og hjemmelavede, de gange de er skudt i er de simpelthen blevet så betændte at jeg har været nød til at tage dem ud.

    Helix har jeg også fået skudt og hjemmelavet begge blev jeg desværre nød til at tage ud.

    Septum fik jeg piercet og der har været betændelse en gang fordi jeg var nød til at skifte piercingen allered efter 3 dage men ellers ingen problemer.

    Så vil til en vær tid anbefale at få alle piercinger piercet.


  • #16   10. jan 2017 Jeg betalte ekstra for piercer ikke ekstra for pistol smiley
    Hun skød dem i da jeg ikke turde få dem piercet


  • Riley  T
    Riley T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 2 Svar: 10
    #17   10. jan 2017 Jeg ville til en hver tid få den piercet synes det andet er spild af penge da det ofte går i betændelse.

  • #18   10. jan 2017 Jamen hvis man betaler ekstra for at gå til en piercer der alligevel skyder med ørepistol og endda laver det gennem brusk, så kan man da lige så godt få det lavet hos en guldsmed - når vedkommende tydeligvis ikke har sterile værktøjer, går op i hygiejnen eller hvordan smykket bliver placeret (du har ikke kontrol over pistolen som du har med en nål), så er det da ikke det værd at betale ekstra for smiley

  • Karoline L
    Karoline L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #19   10. jan 2017 Tusind tak for alle jeres svar! De har helt klart kunne hjælpe mig lidt på vej, med hvad jeg skulle vælge:) udfra jeres erfaringer er temmelig sikker på at jeg vælger en professionel piercer;)

    Er det slet ikke nogen af jer der kan anbefale en god piercer, der laver tingene ordentligt?:)


  • #20   10. jan 2017 Hvor i landet bor du?

  • Karoline L
    Karoline L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #21   10. jan 2017 Nordsjælland i en by nær Hillerød:) men er villig til at kører lidt, for at få det lavet ordentligt:)

  • #22   10. jan 2017 Har desværre ikke erfaringer med nogen på Sjælland smiley

  • #23   10. jan 2017 Åh så kan jeg desværre ikke hjælpe, håber nogen af de andre kan. smiley

  • Karoline L
    Karoline L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #24   10. jan 2017 Fünke og Kailie det er helt i orden!:))

  • #25   10. jan 2017 Citypiercing i København er super gode smiley

  • Karoline L
    Karoline L Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 24
    #27   11. jan 2017 Okay tusind tak for svar!:)

  • #28   11. jan 2017 Mine er også lavet hos Citypiercing i KBH smiley

  • #29   11. jan 2017 jeg har fået skudt alle mine i - jeg har tre i hver øreflip, 1 helix i den ene og to i den anden.
    jeg har aldrig været sådan viiiildt god til at passe dem(og altid taget ud før tid, godt med tålmodighed...), men jeg er måske bare heldig fra naturens side, for har aldrig haft problemer - det kender jeg til gen gæld andre der har....jeg tror det er forskelligt fra person til person, hvordan har dit forløb været med dine nuværende??

    jeg bor også i hillerød, og går altid ind til en sød dame som arbejder i den der smykkebutik i gågaden lige ved slotsarkaderne. tror den hedder jan ehlers??

    min næsepiercing er dog piercet - "wild cats" på strøget lige ved nørreport st. smiley det kan også anbefales og de laver alle slags! det gik hurtig og nemt og har aldrig haft problemer med den. (og så synes jeg altid det er betryggende, når han snakker med en om, hvad der passer bedst til ens ansigt mht. til placering og smykke størrelse).


Kommentér på:
Piercinger

Annonce