{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.122 visninger | Oprettet:

Hestene fremfor børn :-) {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley
Dette emne er nok mere henvendt til de omkring 20++ men lad mig nu høre.
Er der nogle af jer her inde der ved at I ikke ønsker børn men foretrækker livet med hestene i stedet for?
Jeg selv har altid ønsket mig børn, det var en meget naturlig ting for mig smiley men jeg har mødt et par stykker der ikke ønskede børn. Og det synes jeg er fedt at stå frem og sige.
Synes det er helt forfærdeligt hvis man bare får børn uden at de er ønsket fordi det "forventes" af en. Det er børnene overhovedet ikke tjent med!
Så er der nogle af jer her inde der ikke ønsker børn men har valgt et liv med hestene i stedet for? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestene fremfor børn :-)
  • #2   20. feb 2017 Men du ønsker så børn smiley jeg lurer jo på om måske der er et flertal blandt heste kvinder der ikke ønsker børn.. Vi har jo hestene (også) at give omsorg til kontra karriere kvinder indenfor andre genrer. Så måske det gør at flere kvinder der er heste ejere ikke føler samme behov... smiley

    Mvh TT


  • #4   20. feb 2017 Jeg vil gerne have børn, men har en eller to veninder hvor børn ikke er en del af fremtidsplanerne :).

  • #5   20. feb 2017 Jeg har bevidst valgt børn fra

  • #6   20. feb 2017 Charlotte - Hvorfor? smiley

    Mvh TT


  • #7   20. feb 2017 Jeg ønsker ikke børn, jeg har aldrig haft den trang. Men jeg har heller ikke råd til hest, men vil gerne i fremtiden have hest igen hvis der bliver overskud og penge til det smiley

  • #8   20. feb 2017 Jeg ønsker heller ikke at få børn - men det er ikke for at have mere tid/økonomi til heste..
    Jeg kan bare ikke lide små børn, og ser derfor ingen grund til at skulle have.. Oveni det, så har min kæreste og jeg et rimelig travlt arbejdsliv, hvor børn bestemt ikke passer ind i..

    Selvom der er pres fra familie og de venner der allerede har fået nr. 3, så er det et valg vi har gjort.. Kan godt blive pænt irriteret over, at skulle føle man har taget et 'forkert'/unormalt valg, bare fordi de har valgt at få børn..


  • #9   20. feb 2017 Jeg var og er stadig ikke villig til at tage den tid fra mine dyr, som jeg mener man bør bruge på sine børn, hvis man vælger at få dem

  • #10   20. feb 2017 Charlotte - fantastisk smiley
    Sanne - Det er overhovedet ikke forkert! Men det ligger jo latent i os at reproducere, så derfor er det for nogle svært at se andre sider af sagen smiley

    Jeg synes simpelthen det er fantastisk at I tager et bevidst valg og ikke lader Jer presse af jeres familie og venner smiley

    Mvh TT


  • #11   20. feb 2017 Jeg ønsker ikke børn. Jeg bryder mig slet ikke om børn, særligt ikke babyer. Derfor er det heller ikke heste frem for børn, havde jeg ikke heste, ville Jeg stadig ikke have børn.
    Jeg er for egoistisk til at jeg gider bruge så meget af min tid, som et barn kræver, på andre end mig selv.
    Jeg ønsker at have mine dyr, og gå op i dem.
    Heldigvis har jeg en kæreste, som har det på samme måde. smiley
    Jeg ved jeg kan nå at ændre mening, og skulle jeg glemme det, er alle jeg møder og omgåes så enormt venlige at mindre mig om det igen og igen. smiley


  • #12   20. feb 2017 Jeg har fravalgt børn jeg kan enormt godt li børn og jeg elsker min lille niece og nevø over alt på jorden. Men i mit og min mands liv passer børn ikke ind og vi har bevidst fravalgt. Jeg tager på arbejde kl.5.30 hver morgen om er hjemme igen kl.16.45hvor den så står på et par timer hest. Så reelt er jeg hjemme ved 19 tiden. Min mand tager lidt sener på arbejde men det er forskelligt hvornår han er hjemme. Selv hvis jeg ikke havde hesten så ville det være svært at få til og hænge sammen med børn og mine arbejdstider. At aflever i institution om morgen ville være umuligt og nå og hente om eftermiddagen ville være på et hængende hår og det ville ikke skulle være nogen udfordininger i form af kø, ulykker eller sne på vejene så ville det være umuligt og nå. At det hele skulle hængene på min mand med hente og aflever ville jeg heller ikke byde ham og slet ikke når han ikke ved hvornår han har fri. Og jeg er dernæst også i mod at have børn for at de skal være i institution fra åben til luk hverdag har man ikke selv tid til sine børn er det bedre at lade være at få nogen. Så ja jeg har helt bevidst fra valgt børn da jeg ikke synes der passer ind i min hverdag og jeg ikke føler jeg vil kunne være der for dem nok.

  • #13   20. feb 2017 Ved ikke om jeg har valgt heste frem for børn, men jeg har aldrig haft det store ønske om børn. Så at det aldrig blev, er fint med mig.
    Jeg har hest og har haft egen hest siden jeg var 20 år.

    Om det er et valg, eller ubevist valg ved jeg ikke, jeg er glad for mit liv, men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det ville være med børn.

    Men hvor ville jeg dog ønske at omverdenen ville lade være med hele tiden blande sig og spørge ind til ting der ikke vedkommer dem. Skal I ikke snart have børn? Bare vent det skal nok komme? Ej det kommer du til at fortryde... osv.
    Menesker jeg kun har mødt til en fest eller kun kender overfladisk, mener at de har ret til at spørge ind til noget, som i min verden er meget privat.
    Min mand har en gang, hvor han synes at der var nogle der kom lidt for tæt på, sagt, højt og tydeligt : JEG KAN IKKE FÅ BØRN, så blev der godt nok stille.....
    Omverdenen ved jo ikke hvorfor vi ikke har børn, det kunne jo være at vi virkelig ikke kunne, og at det var en stor sorg for os.

    Nu er det for sent at ændre på pga min høje fremskredne alder smiley


  • #14   20. feb 2017 Hulubulu: En veninde sagde en gang til mig... HVis man vil undgå flere spørgsmål om man ikke snart skal have børn, eller hvorfor man ikke har fået endnu, eller hvornår man skal til at i gang.. Så skal man bare sige, at man ikke kan få børn.. Så stiller folk ikke flere spørgsmål.. xD




  • #16   20. feb 2017 Sanne: Det er rigtigt, men tænkt sig at det skal gå så vidt at man rent faktisk er nødt til at sige sådan for at komme med en forklaring verdenen finder acceptabel. Tænk hvis man rent faktisk inderligt ønskede sig børn og ikke kunne. Det er da meget at skulle siger til gud og hver mand når man er møg ked af situationen smiley

  • #17   20. feb 2017 Vi er helt enige..
    kan blive så arrig når folk tror at det er der eneste mål i livet fordi det var deres..
    samtidig har jeg det også svært ved dem der synes at få børn er en menneskeret at få, og det er ikke for at træde nogen over tæerne, men dem der prøver alt for at gå hjælp til at få børn - tit ser man bare børnene bliver født for tidligt, aborterer under graviditeten osv. Holder på kroppen selv ved om bør få børn, og hvis man efter gentagne forsøg mislykkes, så er det sikkert ikke meningen man skal have børn..


  • #19   20. feb 2017 Jeg skal ikke have børn. Det har aldrig været planen, og det er det stadigvæk ikke. Jeg har så mange dårlige ting både fysisk og psykisk, som jeg ikke har lyst til at videregive til et stakkels barn, bare fordi jeg 'vil' have et barn. Det ville ikke være fair overfor barnet, bare fordi jeg er egoistisk og vil have et barn.

    Men for mig er det så ikke det at vælge hesten til, der har fået mig til at vælge børn fra - men ovenstående.

    Så nej, ingen børn her.


  • #23   20. feb 2017 Jeg kan virkelig godt lide børn, jeg synes de er fantastiske, men jeg skal ikke selv have børn smiley

  • #24   20. feb 2017 Jeg er 32 og har aldrig haft et ønske om børn. Hvilket min familie og svigerfamilie ikk er tilfreds med. De mener at jeg bør sætte børn i verdenen for at de kan blive bedsteforældre. Min søster på 29 ønsker heller ikk børn og vi er kun 2 søskende så mine forældre er pænt utilfredse over at de ingen børnebørn får. Men det må de jo om. De ved at både min søster og jeg har fysiske og psykiske sygdomme der er arvelige.

  • #25   20. feb 2017 Børn er på ingen måde en del af fremtidsplanerne hos mig.

  • #26   20. feb 2017 Det er i øvrigt ikke pga. Hest jeg ikke vil have børn. Har altid vidst at jeg ikke skulle være mor.

  • #27   20. feb 2017 Maja man får altid børn af egoistiske grunde...

    Jeg har heste fordi jeg ikke kan få børn, eller har kunnet få. Jeg vil gerne have mange børn, men det får jeg ikke.

    Jeg havde et brændende ønske om børn til jeg mødte min nuværende kæreste, med ham vil jeg gerne have børn også, men sammen med ham var jeg nået frem til at et liv uden børn også ville være et godt liv, og jeg accepterede at jeg nok ikke ville få børn. Vi blev enige om at prøve, og jeg sad med en sand følelse af at hvis det ikke virkede så var det okay. Når bare jeg vidste at jeg havde gjort hvad jeg kunne.
    Så blev jeg gravid, fødte for tidligt, og mistede min søn få minutter efter fødslen. Og BUM så var både min kæreste og jeg tilbage i at vi skal have et barn " for en hver pris"


  • #28   20. feb 2017 Ja det er pisse egoistisk at få børn, for børnene har ikke bedt om at blive født! Men igen, det ligger jo latent i os at reproducere. Jeg synes virkelig det er fantastisk af Jer at I har så stor indsigt og ikke er så pisse egoistiske at I bare får børn når I har diverse ting at kæmpe med. Vil man ikke have børn, så skal man heller ikke få nogle! smiley
    Jeg synes dog ikke ret meget om at lyve ift. Årsagen om fravalg af børn. For jeg har rigtig ondt af de mennesker der ville være nogle fantastiske forældre, men ikke kan få børn. Så at sige at man ikke kan få børn, når man faktisk kan, er for mig at "pisse" på de der desværre ikke har den mulighed. smiley

    Mvh TT


  • #29   20. feb 2017 jeg har bevidst fravalgt børn. af flere årsager. primært nok fordi jeg værdsætter min alenetid. jeg har et stort behov for bare at være mig selv. og så friheden til bare at kunne gøre som jeg vil.
    og så er jeg ikke helt den store fan af børn. jeg bryder mig faktisk ikke rigtig om børn. så den beslutning var egentlig ret nem. plus min familie er rimelig hårdt ramt af diverse psykiske sygdomme. så jeg behøver ikke sætte børn i verden velvidende at de nok får nogle psykiske skavanker. smiley


  • #31   20. feb 2017 Jeg ville ikke have børn i det meste af mine teenage år, mest fordi at jeg ikke følte at jeg kunne give dem hvad de har brug for i med den barndom jeg har haft - og så ville jeg egentlig gerne have tid til f.eks. At kunne tage en hel weekend og tage til stævne, hvis det var det jeg ville, eller impulsivt weekendtur.

    Nu er jeg 22 og har mødt manden. Når jeg ser på ham kan jeg slet ikke vente med hele det der starte familieræs og det skræmmer mig ærlig talt en smule haha. Ved dog også at jeg kunne bibeholde hestene i mit liv samtidig, så det er ikke et enten eller spørgsmål.

    Jeg har dog kæmpe respekt for dem der ved at de af den ene eller den anden grund ikke VIL have børn og det kan pisse mig så meget af, når folk ikke bare kan acceptere deres valg.
    Læste en kronik den anden dag om at det var egoistisk ikke at få børn senest midt i tyverne. Altså hvad er det for noget pis?! Det er folks eget valg og hvis de ikke har lyst til at få børn, så skal de bare have lov til det. Basta.

    Og så tror jeg naturlig selektion er en rigtig ting. Kan du ikke få børn naturligt er der nok en grund og jeg synes ikke det er fair overfor kroppen eller barnet at gå igennem 100.000 behandlinger der selv med success giver høj sandsynlighed for tidlig fødsel osv.
    Mener heller ikke at folk der er i 40'erne bør få børn (måske mænd jo, men ikke kvinderne), men det er i sidste ende deres valg - jeg synes bare personligt ikke at det er en god idé.

    Når det så er sagt så mener jeg også at naturlig selektion fejler.
    Min egen mor har kunne producere barn efter barn og har igennem min barndom ikke været en særlig god mor, mens min bonusmor skulle have IVF for at få mine søstre og hun er en bedre mor end min mor nogensinde har været, selv med bipolar disorder. Så naturen kan heller ikke helt finde ud af det ...

    Well, i sidste ende mener jeg egentlig at det er 100% op til en selv, og at omverdenen bare skal acceptere det uden at være hverken bedrevidende, belærerne eller nedværdigende ...


  • #32   20. feb 2017 Det er sjovt at I siger at det er egoistisk at få børn. Jeg får hele tiden at vide at jeg er super egoist fordi jeg IKKE vil have børn smiley


  • #33   20. feb 2017 Line
    det gør jeg også. min familie mener jeg er egoistisk ikke at ville give den børnebørn.


  • #34   20. feb 2017 Jeg tror at lige meget hvad man gør vil nogle mene det ene eller andet er egoistisk. Jeg har haft en svær barndom. Jeg blev ikke bedt om at blive født, og det har heller ikke mine børn bedt om. Så jeg må forsøge at give dem det bedst mulige liv da det var mit og min mand sit egoistiske valg at få børn! smiley

    Mvh TT


  • #36   20. feb 2017 Maja - Fuldstændig enig. Men det vil altid være nogle der mener det er egoistisk.. smiley

    Mvh TT


  • #38   20. feb 2017 Det er selvfølgelige et her og nu billed, der er mange ting der kan ændre på det.

    MEN i en alder af nu hele 53år smiley , kan jeg sige at den der, nu SKAL jeg have børn, aldrig er kommet til mig.

    Det er ikke været mangel på avlsmateriale, har været sammen med min mand i 35 år, men det er lysten til børn der har manglet. (som skrevet tidliger oppe I tråden)

    Så nej, det kommer ikke til alle...


  • #39   20. feb 2017 Men Lisette - det er jo stadigvæk et valg man tager.. Barnet bliver jo ikke spurgt.. Man gør det jo fordi man SELV og PARTNEREN ønsker det. Så er det jo også et egoistisk valg smiley andre har vel intet at skulle have sagt?! smiley

    Mvh TT


  • #42   20. feb 2017 Din definition af egoisme er jeg ikke enig i. smiley Jeg mener man er egoistisk når man tager nogle valg på egne og andres vegne uden at spørge/tænke på den valget vil berøre smiley

    Mvh TT


  • #44   20. feb 2017 Min familie (særligt svigerfamilie) mener at jeg ofrer deres velfærd fordi jeg ikke vil give dem børnebørn. Jeg vil mene at de er egoistiske når de prøver at presse mig til at få børn når jeg ikke vil smiley


  • #45   20. feb 2017 Et eller andet sted ville jeg gerne have børn, men det er ikke et ufravigeligt krav, og min kæreste vil ikke have børn og det har jeg det faktisk fint nok med.

  • #46   20. feb 2017 Jeg er super træt af at få at vide at jeg er egoistisk og et dårligt menneske, fordi jeg bevidst fravælger børn. Jeg er også super træt af at høre at jeg jo nok skal skifte mening.. hvad jeg vil med mit liv er ingen andres business og folk skal blande sig helt udenom mine æggestokke.

    Hvis man vil have børn, så få da nogle børn og lad mig og mit underliv være.


  • #47   20. feb 2017 Det er et egoistisk valg at få børn, jeg får dem fordi JEG ønsker det, ikke fordi andre ej heller barnet ønsker det, det er MIT ønske og MIT alene, at min mand så har samme egoistiske ønske er jo bare super.
    Når så først barnet er der, er det alt andet END egoisme, for så har man pludselig et menneske hvis behov man skal dække 100%.

    Men at vælge at få barnet er og bliver, for min skyld og kun for min skyld


  • #48   20. feb 2017 Sikke en skøn tråd med en pæn tone smiley

    Jeg har heller ingen børneplaner. Er 32 og gift med en mand, der giver mig alt, hvad jeg har brug for - og heldigvis har han det på samme måde med mig. Vi rejser rigtigt meget, arbejder selvstændigt hjemmefra på skæve tidspunkter af døgnet og elsker at sove længe. Jeg elsker at være fleksibel og kunne gøre som det passer mig/os. Jeg kan godt mærke, at jeg mangler "et projekt", som jeg kan pleje og opleve udvikle sig, men det bliver en hest, ikke et barn smiley Jeg har aldrig haft lyst til at få børn eller have dem omkring mig i det hele taget. Jeg siger pænt nej tak til at holde babyer og er rigtigt godt tilfreds med at bo så langt væk, at jeg ikke kan babysitte venindernes børn.

    At forblive børnefri (ja, det udtryk kan jeg bedre lide end barnløs, når nu det er med vilje) er ikke en beslutning, som jeg har taget uden at have tænkt grundigt over det, diskuteret det med andre og læst, læst, læst om andres oplevelser - både med og uden børn - og om børns udvikling, behov etc. Der er mange praktiske årsager til, at jeg ikke ønsker børn, men den vigtigste årsag er helt sikkert: Jeg har ikke lyst. Mine æggestokke er musestille. Og jeg lytter helt sikkert til dem, hvis de begynder at give lyd fra sig - det er ikke en principiel beslutning fra min side, og manden og jeg er enige om, at vi snakker om det igen, hvis en af os begynder at få lysten. Jeg har dog svært ved at forestille mig det, og derfor vil jeg have lov til at sige, at jeg ikke vil have børn smiley Også uden at andre skal modargumentere eller fortælle mig, hvad jeg går glip af. Jeg fatter heller ikke folk, som ikke gider rejse, studere eller på anden måde få rusket op i deres verden og se, hvad der rører sig derude. Men jeg siger da ikke til den ufaglærte med 4 børn, som er glad for sit job på fabrikken, at det skal hun overhovedet ikke være, for hun går glip af alt det væsentlige i livet (for MIG).


  • #50   20. feb 2017 Jeg har også valgt børn fra. Mest pga de skeletter min familie har i skabet. Jeg er selv blevet omsorgssvigtet og selv min mor har gjort det bedste hun kunne har det stadig ikke været nok og jeg frygter at jeg vil gøre det samme overfor et barn.
    Børnebørn bliver ikke et problem, for jeg har to brødre der har seks børn i alt, så mine forældre har nok.


  • #52   20. feb 2017 Skeletter i skabet er et ordsprog, ligesom ugler i mosen, de betyder bare ikke det samme. Min familie har haft mange problemer og det var det jeg mente smiley

  • #53   20. feb 2017 Jeg må sige at jeg bliver provokeret når folk skriver at det er egoistisk at få børn. Jeg bliver også provokeret den anden vej når folk mener at det er egoistisk ikke at få dem. Jeg har altid ønsker børn og nu hvor jeg er 27 år gammel er den drøm ikke blevet mindre. Det har altid været naturligt for mig, og jeg elsker børn, har en uddannelse og job indenfor området, så jeg vil sige at jeg ved en ting eller to om hvad det er der skal til. Jeg har et godt job, en sød og stabil kæreste igennem mange år, vi er igang med at spar op til hus, så vi kan giver vores børn en så god og stabil opvækst som overhovedet muligt. Jeg er villig til at sælge min hest for at mine børn kan få en god skolegang hvor der er råd til privatskole hvis de ikke trives i den efter min mening alt for pressede folkeskole. Er jeg egoistisk fordi jeg ønsker at skabe liv og give dem de bedst mulige forudsætninger for at kunne blive gode samfundsborgere, og derved være med til at forme den næste generation, som skal tage sig af os når vi er tusse gamle (for det bliver vi, vi bliver en enorm ældrebyrde for dem, da vi kommer til at leve meget længe, ifølge alt statistikken). Er jeg egoistisk fordi jeg har en naturlig og medfødt drift om at formere mig, denne drift har jeg udskudt i mange år for at få styr på uddannelse og job før jeg overhovedet ville overveje at sætte børn i verden. Er jeg egoistisk når jeg har gjort mig alle tanker om hvordan jeg kan give mine fremtidige børn et så godt liv som overhovedet muligt? Jeg er enig i at børn ikke bliver spurgt om de vil fødes. Men det betyder ikke at de ikke ønsker at blive født. Ville man selv have et ønske om ikke at være blevet født, medmindre man er født ind i en meget belastet familie, eller af andre grunde har haft en barndom med omsorgssvigt. Det jeg synes er egoistisk er at få børn når man ikke ønsker dem, for så kan vi godt blive enige om at det måske er for egen vindings skyld eller fordi man simpelthen ikke ved hvad man går ind til.

  • #54   20. feb 2017 Jeg synes altså, at argumentet med at få børn for samfundets skyld er lidt noget pjat. Der er allerede mange flere mennesker på kloden, end der er plads til, og jeg er fløjtende ligeglad med, om min kommende sygehjælper er sort, brun eller hvid.

    Lad os nu bare owne det faktum, at uanset om man vælger at få børn eller ej, så er det for ens egen skyld (når det sker frivilligt altså). Man vælger at få børn for at tilfredsstille sit instinkt og bliver belønnet med lykkefølelse, og man vælger at lade være, hvis man mener, at den beslutning vil gøre ens liv mere lykkeligt. Vi kan godt kalde det egoisme, men nej, det lyder ikke så pænt smiley


  • #55   20. feb 2017 Hvad er så argumentet for at det er egoistisk at leve efter at opnå det man ønsker? Hvis jeg ønsker at få børn er jeg egoistisk? Er jeg så også egoistisk hvis jeg ønsker en god uddannelse? Det er også for samfundets og egen skyld, men det er også mig det skal gøre det hårde arbejde for det? Hvori ligger forskellen? Er jeg egoistisk eller er jeg bare et almindelig menneske med håb og drømme for fremtiden som jeg går efter at indfri. Egoisme er når man gør noget på bekostning af andre, for egen vindings skyld. Hvordan er det egoistisk at få børn, det er jo ikke på bekostning af barnet at jeg vælger at få det. Jeg vælger jo netop børn til fordi jeg ønsker dem det godt, og det mener jeg faktisk at jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at indfri. Det betyder at jeg er villig til at tilsidesætte egne behov til fordel for mine børn, hvodan er det egoistisk? Jeg kan komme i tanke om mange andre ting jeg ser som meget mere egoistisk. Men at mene at man er egoistisk fordi man har håb og drømme for fremtiden, som man går efter, det er simpelthen godnat. Så er vi alle egoistiske fordi vi går efter det vi ønsker at opnå. Men hvad er alternativet så? At ikke have noget mål, nogen drøm, noget at stå op for om morgenen, er det et liv nogle har lyst til at leve? Det er en helt naturlig ting for mennesker at have drømme og mål, det gør os i stand til at motivere os til at komme igennem det der er svært, hårdt og krævende for at kunne opnå det vi ønsker. Det er først egoistisk når det er på bekostning af andre.

  • #56   21. feb 2017 hvorfor anser i ordet egoisme for at være så negativt? Hvorfor er det så slemt at være egoistisk?
    Hvor har i fra at egoisme er på bekostning af andre?


  • #57   21. feb 2017 jeg sku egentlig heller ikke have børn men så mødte jeg min mand og der manglede noget til at fuldende vores familie smiley og så kom Frida <3<3

    profilbillede
  • #59   21. feb 2017 når ja 1.5år senere kom Mille så ??

  • #60   21. feb 2017 Lisette i dit link står der intet om at egoisme er på bekostning af andre.

  • #63   21. feb 2017 Lisette jeg er enig, det er meget interessant. Dit nye link understreger egentligt ret godt at egoisme ikke nødvendigvis er negativt.
    Men det er jo alt sammen udfra hvordan vi hver især tolker.
    Der hvor egoisme bliver negativt er når vi udøver det med psykopatiske træk og metoder, så bliver det på bekostning af andre.
    I min optik er der ikke noget negativt i at være egoist, men måden man er det på kan være negativt.
    At vælge at få et barn, er egoistisk, det mig der ønsker barnet, mig der ønsker at skabe et liv jeg kan kaste al min kærlighed på, et ønske om selv at opleve lykke.
    Når først graviditet er en realitet, er det ikke længere egoistisk, for så begynder vi at tage hensyn til det liv vi har skabt, vi holder med at gøre ting der er vores " behov" , vi tilside sætter os selv for barnets behov. Vi holder med at drikke alkohol, ryge, farve hår, osv alt sammen til fordel for barnet. Men valget at blive gravid er egoistisk.

    Iøvrigt Tror jeg ikke på altruisme, der er ingen der gør noget udelukkende for andre, vi får altid selv noget ud af at gøre noget for andre. Handlinger kan godt være altruistiske, men jeg tror på at vi altid udføre dem af egoistiske grunde.




  • #65   21. feb 2017 Pudsig tråd.
    Jeg kender en del kvinder med heste der ikke ønsker at få børn. Kunne aldrig drømme om at dømme eller spørge ind til det. En af mine bedste veninder har ikke børn men tre heste. Et helt bevidst valg og det respekterer jeg.
    Selv har jeg tre børn. Den første kom efter 7 års samliv med min mand. Da jeg var barn/ung havde jeg ingen lyst til eller forestilling om at skulle have børn. Men de kom da jeg var sidst i tyverne/midt tredverne. Jeg blev i øvrigt først heste ejer da jeg var 37 år smiley Startede med to tre års hopper, da jeg vidste jeg ikke de første år kom til at ride. Da den ene var ifolet ved købet var jeg heldig at få føl. Han er nu 5 og min ældste fik ham i konfirmationsgave. Elsker at dele det med børnene. En stor gave for alle.


  • #66   21. feb 2017 At egoisme blot betyder at handle ud fra egne ønsker køber jeg simpelthen ikke. Uanset hvem der har skrevet det på nettet. Så kan stort set alle handlinger vi foretager os jo sættes under kategorien egoistisk. Er det egoistisk at spise når man er sulten? Er det egoistisk at tage ud og rejse? Er det egoistisk at købe hest? Hvis egoistisk ikke betyder at foretage en handling der komme en selv til gavn og er på andres bekostning, så kan vi ligeså godt bare kalde det at gøre ting der gavner os. Det findes der så mange andre fornuftige og mere beskrivende ord for. Og hvorfor er det lige at det er egoistisk at vælge børn til, men ikke at vælge dem fra? Begge ting er handlinger man foretager ud fra egne ønsker, så ud fra den før omtalte beskrivelse af egoisme så er begge handlinger altså egoistiske ??? Det er jo absurd.

  • #67   21. feb 2017 Det er sjovt for jeg læste bl.a. nogle af kommentarerne omkring egoisme og tænkte inden jeg så Lisettes indlæg: altruisme er det modsatte af egoisme, hvor man udfører en handling uden selv (direkte med vilje) at få noget ud af det. Egoisme behøves ifølge mig derfor ikke nødvendigvis være mere end dét at udføre en handling for også selv at få noget ud af det. Og det er jo sørme størstedelen af vores handlinger, ja, hvis ikke alle - vi havde engang en ret spændende diskussion med vores dansklærer om hvorvidt altruisme egentlig findes; for selvom man er frivillig, hjælper i ulandene, donerer penge, whatever, så gør man det jo fordi man vil hjælpe andre og dermed have god samvittighed, føle sig som et godt menneske.. det er jo ret beset for sin egen moral. Jeg synes det er spændende at tænke over, om alle vores handlinger ikke altid indeholder bare en del "egoisme" - og om det ikke er uundgåeligt og naturligt? smiley

    Til selve emnet, så har jeg bestemt ikke planer om børn. Men det er uanset andre faktorer - jeg finder bare alligevel langt større tilfredsstillelse og frihed med mine dyr.


  • #68   22. feb 2017 Jeg ønsker ikke børn og har aldrig i løbet af mit liv følt, at det var noget jeg skulle have. Delvist pga min families arvelige gener og dels pga jeg simpelthen ikke gider bruge min tid, penge - ja næsten hele mit liv, på at have børn. Jeg elsker at have hest (som jeg så desværre ikke har længere), hund, min skønne kæreste og jeg har planer om at tage på vandrerejser, drømmen er at blive selvstændig, have egen gård med masser dyr - og ja, kort sagt, så er lysten til at have børn der bare IKKE og har aldrig været..
    Jeg er så kun 21 og får selvfølgelig ofte at vide, at det kan ændre sig, så hvem ved om jeg pludselig bliver skruk om 5 eller 10 år.. men jeg tror det nu ikke smiley


  • #69   22. feb 2017 Snart 32 år, ønsker ikke børn og har aldrig gjort det. Jeg ser virkelig frem til at nå en alder, hvor jeg slipper for at høre på standartsætningerne som "du kommer nok snart på andre tanker", "ja, når i får børn så..." osv. Nej! Jeg vil ikke have børn, kun kattekillinger og heste smiley

  • #71   23. feb 2017 Jeg vil ikke pga fysiske og psykiske arv kunne nænne at sætte et barn ud i verdenen.
    det er selvfølgelig ikke den eneste grund. Jeg kan ikke omgåes børn, de får mig ud til et punkt hvor jeg ikke kan være i samme rum med dem. jeg kan ikke holde ud hvis de larmer eller irretere mere end 5 min. så går jeg. jeg har på ingen omstændigheder et moderligt instinkt. det ligger bare slet ikke hos mig.

    Men jeg elsker selvfølgelig min nevø og min niece (og min kommende niece) over alt på jorden. også selvom de kan få mig ud til at punkt hvor jeg ønsker de ikke var i samme rum som mig smiley og bare pga jeg ikke skal ha børn er det jo ikke ens betydning med jeg ikke er glad for min søsters vegne med den familie hun har skabt, da da fantastisk, men hun viste mig så også hvilken vej jeg ikke selv vil gå smiley

    Nå ja, og det sgu rigtig nok det der med at "folk der ikke vil ha børn" bliver set som sorte får i familien. jeg har fortalt min familie de ikke skal forvente børnebørn, alligevel bliver det overset og de forestiller sig stadig børnebørn, der må jeg sgu skuffe dem lidt, jeg kan ikke engang holde andre personer ud hvordan skulle jeg kunne holde en unge ud smiley


  • #75   24. feb 2017 Jeg er 28 og tror aldrig jeg vil have børn. Jeg foretrækker det livet kan byde på uden børn smiley

  • #76   24. feb 2017 Lisette, jeg ved bare jeg aldrig vil kunne håndtere børn eller vil kunne opdrage et barn. jeg har aldrig set mig selv som en mor og jeg tror heller aldrig jeg kommer til det. Det kan selvfølgelig være det ændre sig om 5 eller 10 år.

    Men som det står ligenu, ser jeg ikke fremtiden hverken som gravid eller skulle sætte 18 år af mit eget liv til at forsørge et barn. den eneste tankegang jeg har med at bygge en familie er at jeg er bange for at blive alene når jeg bliver ældre. og det syntes jeg ikke er en god grund til at sætte et barn ud i verdenen jeg ikke vil ha.

    Men det med det psykiske og fysiske det ligger lidt dybere end jeg vil ligge ud offentligt på nettet. men jeg ved bare dette er en god grund til jeg ikke selv skal ha børn.



  • #78   24. feb 2017 Jeg føler mig heller ikke angrebet, tværtimod, det rart at snakke om, både med dem som gerne vil ha børn, har børn og dem der ikke vil, så hvis jeg løs angrebet så var det slet ikke hentydningen smiley

    men jeg ved godt den der med det er noget andet når det er ens egen. selvfølgelig er det det! Det jo noget med har gået med i 9 måneder, noget man vil skulle tage varer om, beskytte og elske de næste mange år. det noget som er skabt fra ens eget blod, jeg kunne ikke se andet end at det ville være en ustoppelig kærlighed man har til sine børn.


  • #80   24. feb 2017 At tørre tyndskid af en barnerøv er nok for mig det samme om jeg selv har født den eller en anden har.

    Lort og bræk er det samme ligemeget hvad og det gør det ikke mindre klamt, af at jeg selv har været med til at lave det savlende farsbrød. Menneskebørn er ulækre, ligemeget hvem de er kommet ud af, i mine øjne.


  • #81   24. feb 2017 Jeg kan ikk lide børn.. og nej kan jeg virkelig ikke. Men kan lide børn jeg har et forhold tilmed familie eller andet ellers har jeg aldrig kunne lide børn og kan det stadig ikke..

    Jeg har altid holdt på jeg ALDRIG skulle have børn.

    Så fandt jeg (hvad jeg troede dengang) var den rigtige fyr og jeg fik min datter som 23 årig =)

    Sys det fint folk ikke vil have børn men kan kun smile lidt af unge under 25 som kommer med den der ej skal aldrig have børn og tænker eller siger jaaah vi få af se.. Måske skrifter du mening måske gør du ikke..

    Men i så ung en alder så kan man ikke rigtig vide det. =)


  • #82   24. feb 2017 Og før jeg fik barn var jeg ved og døø engang jeg skulle skifte ble på min søsters unge. VIRKELIG,,

    Jeg ville bestemt heller ikke have vidre lys til det på en andens barn..

    Men det var bare noget helt naturligt nå det ens eget. Og det tror folk ikke det er som jeg kan se nogel skriver MEN DET ER DET..

    Og noget man skal opleve før man kan sige det ikke er =)


  • #83   24. feb 2017 Har ALTID vidst jeg ikke skulle have børn. Det eneste scenarie, hvor jeg klemmer en unge ud, er hvis jeg skulle blive gravid og ikke an få en abort. Så kan jeg jo desværre blive nødt til det. Og selvfølgelig kan man vide at man ikke vil avle, selvom man er under 25.

    Men jeg gør mit for at beskytte mig selv, mod sådanne væmmelige ting, så det bliver forhåbentligt ikke aktuelt.

    Kunne heller aldrig i mit liv finde på at date en mand med børn.. Det vil ALDRIG komme på tale.. Heldigvis vil min kæreste heller ingen børn have.


  • #84   24. feb 2017 Der er ikke noget jeg hader mere end folk, der bedrevidende fortæller mig, at "det får vi at se"... hvorfor er det så uendeligt svært at respektere at det er MINE følelser og min holdning og den er præcis lige så valid som alle andres?

    Det kan godt være, at det ændrer sig om 10 år, men det er min holdning og den gælder altså i øjeblikket og så er det pænt irrelevant om det skulle ske at det ændrer sig. Det er skide ubehageligt sådan at få ugyldiggjort sine følelser (alene på baggrund af ens alder), og det synes jeg godt folk kan tage med herfra og tænke over smiley


  • #85   24. feb 2017 Ingen ved hvad der sker i fremtiden så der er der vi må se hvad fremtiden bringer.. i det fleste tilfælde så vil mange få børn nå de bliver ældre da ens behov ændre sig..

    Haha jeg lavede et vædemål med nogen som sagde det samme til mig og min veninde som ALDRIG ALDRIG skulle have børn.. og jah hahah jeg tabte. min veninde har så ikke fået barn endnu men vil gerne så jah.
    i det fleste tilfælde så det få vi af se.

    Og nu er det bestemt ikke sådan at jeg ikke respektere folk som ikke vil have børn.. for man skal da bestemt ikke få børn hvis man ikke 100 % ønsker det =)
    så gør man ikke så er det bare sådan det skal være =)


  • #86   24. feb 2017 Jeg er ikke i tvivl om, at du respekterer folk som ikke vil have børn - men du ugyldiggør alligevel beslutningen når du affejer det med "ja ja lad os se" smiley
    Beslutningen om IKKE at ville have børn er da lige så gyldig som beslutningen om at ville (der jo altså også kan ændre sig). Det er gyldigt i det øjeblik det er den mening man har, og det er det eneste der er relevant, så hvorfor kan man ikke bare få anerkendt sin beslutning som værende fuldt ud gyldig lige nu? smiley (ingen ved jo alligevel, hvad der vil ske senere)


  • #87   24. feb 2017 uh super godt emne! undrer mig dog over de mange der skriver at de gerne vil eller har børn, når spørgsmålet gik på at man ikke vil have børn smiley tihi

    Min mand og jeg har valgt ikke at få børn, ikke for at have hest i stedet ( min mand hader heste) men ganske simpelt fordi lysten ikke er der, derfor vil det være fuldstændig uansvarligt at sætte børn i verden bare fordi at "det skal man"
    De første 4 år af vores forhold var vi meget enige om at vi skulle have børn, men har begge ændret mening siden.

    Jo jeg behandler på mange punkter min hund og hest som var de mine børn og jeg elsker dem som mine børn ( i Know, "Det kan ikke sammenlignes" men det er sådan JEG føler det)

    man møder tit de kendte kommentarer som mange har nævnt ovenfor, men også "har du børn?" - nej. "Nå ikke endnu"
    Jeg bliver vred når folk ikke accepterer eller i det mindste accepterer et emneskift når man har argumenteret for at man ikke ønsker børn.

    Vi er begge for - her kommer den smiley egoistiske til at skulle have børn, vil man have børn SKAL de komme i første række( efter min mening) og det kan vi ikke tilbyde.
    Jeg synes babyer er klamme, de lugter, skider, gylper og skriger - nej tak!
    Desuden er vi alt for mange mennesker på denne stakkels jordklode!

    Mine forældre accepterer vores valg, jeg ved at min far er lidt ked af det valg, men han har accepteret det.
    Min sviger familie der i mod bliver ved at smide hints, specielt svigerfar og ældste svigerinde ( som har 3 unger) men de er vist ved at fatte det efter at have fået nej i 10 år.

    undskyld det blev langt, men det er bare et meget passioneret emne!


  • #88   24. feb 2017 Maria Men skulle ikke tro du var 31 nå du er så umoden og stå og kalde andres børn Klamme..

    FAIR nok du ikke sys om baby mm.

    Men lad da være og kald dem klamme. Sys jeg er et meget forkert og grimt ordvalg.


  • #89   24. feb 2017 Camilla: Det må du undskylde, det var ikke min mening at træde på nogen!
    Men jeg kan ikke gøre for at jeg synes at babyer er ulækre.... ??


  • #90   24. feb 2017 Nej men man kan vælge sine ord med omhug. =) Og det vel mere gulp og lort mm du sys er ulækkert det kan jeg udemærket følge.

    Så kan du sige jeg bryder mig ikke om baby og sys alt det lort og gylp er klamt. =)


  • #92   24. feb 2017 Du har ret.
    Jeg beklager mit dybt ufølsomme ordvalg og håber på tilgivelse af dem jeg måtte have trådt over træerne.

    Men til orientering, så nej, det er ikke bare gylp og lort, men baby i sig selv jeg ikke bryder mig om...
    Jeg er ked at af det støder folk at jeg har det sådan, men så er vi igen ude i at jeg er forkert på den.
    Mine nevøer og niecer har jeg ikke rørt før de har været min. 1 år gamle
    Og jeg sidder ikke ved siden af dem ved bordet før de er i hvert fald 5 år.
    Du må ikke spørge hvorfor det er sådan, for jeg ved det ikke, det er det bare.


  • #93   24. feb 2017 Det fair nok du har det som du har det =) det slet ikke der jeg vil hen meeeen nogle gange skal man måske bare tænke over det ordvalg man bruger..

    Som hvis en jeg kender har fået ny hest og de spørger hvad jeg sys om den og jeg har ikke rigtig noget godt og sige om den. Så siger jeg ikke det jeg vælger bare og sige den ser sød ud.



  • #94   24. feb 2017 point taken.

  • #95   25. feb 2017 I fremtiden håber jeg på at have økonomi og overskud til egen hest, men børn er ikke med i den fremtid. Om så jeg ikke havde ønsket om hest så ville det ikke ændre på jeg ikke ønsker børn.
    I en alder af (snart) 23 år har jeg oftes måtte høre mit med "det ændre sig", "du skal nok få børn, det er det mest fantastiske i livet", "da jeg var på din alder skulle jeg heller ikke have børn" osv. Og oftes fra fremmede mennesker. Lysten har aldrig været der og så længe jeg kan huske tilbage har jeg ikke ønsket børn (her taler vi børnehave alderen, hvor mange små ytre sig om de skal have børn når de bliver store). Først da jeg ramte de 16-17 år accepterede min mor at børnebørn bliver fra min søster.
    Hvor andre ser et sødt lille menneske, er jeg en klump kød som jeg med hånden på hjertet , væmmes dybt ved. Mine æggestokke står mussestille of jeg irriteres dybt ved både barnegråd og barnelatter.

    Jeg tror ikke på børn er lykken for alle, som mange tror. Jeg bliver så træt når jeg høre folk sige man ikke kan leve godt eller opleve ægte kærlighed, hvis ikke man har en unge på armen. Dybest set respektere jeg folks valg og forventer egenligt bare de også respektere mit.


  • #98   26. feb 2017 Jeg bliver jævnligt irriteret af mine medmennesker. Både børn og voksne. Men især børn.

    Det er næsten på daglig basis at jeg må tælle til 10 inde i mig selv..


  • #99   26. feb 2017 Undskyld jeg blander mig igen.
    Men os som ikke bryder os om børn er også mennesker, så lige som nogen ikke kan lide katte eller hunde er der nogle som ikke kan lide børn.
    Børn ( og sommetider andre mennesker) kan være mega irriterende og efter som vi lever i et frit land må man vel have lov at føle hvad man føler.
    Det er ikke skræmmende, vi er nu en gang meget forskellige.


  • #100   26. feb 2017 Jeg vil så sige at ønsket om børn altid kan komme snigende. Jeg har altid tænkt at jeg ikke skulle have børn, kunne bare ikke se mig selv som mor for andet end dyr smiley Men nu begynder ønsket om børn så småt at dukke op, så ja jeg får nok nogen børn på et eller andet tidspunkt - helst nr 1 inden jeg bliver 30 smiley

  • #101   26. feb 2017 Det er faktisk overraskende flere her inde der ikke ønsker børn end hvad jeg regnede med smiley jeg undrer mig om resultatet ville være det samme på en side om f.eks blomster... smiley

    Mvh TT


  • #102   26. feb 2017 TT: Det er et godt spørgsmål, men som jeg opfatter det, så er det de færreste hvor årsagen er at de hellere vil have hest, men der i mod sygdom, eller at lysten ikke er der, at vi så har hest, tror jeg er mere et tilfælde...
    Jeg har 2 veninder som ikke vil have børn, en med hest og en uden, der ud over har jeg en 3. veninde som ikke skal have børn, det var deres plan, men det er ikke lykkedes dem, og nu ser hun på fremtiden uden børn og er faktisk glad nok for det. Hun har ingen dyr overhovedet.


  • #103   26. feb 2017 Maria - det var også ment som "Er der flere barnløse/ikke ønsker børn iblandt heste mennesker end blandt andre da hestene er tidskrævende og opfylder mange kvinders behov for at yde omsorg og give kærlighed" agtig... smiley

    Mvh TT


  • #104   26. feb 2017 Den er jeg med på, ved ikke hvad min pointe var smiley

  • #105   26. feb 2017 Jeg tror bestemt ikke heste mennesker har større chance for ikke og ville have børn end andre..

    Tror ikk der findes nogen som ikke vil have børn på grund af de ikke sys tiden er der på grund af heste =)


  • #106   26. feb 2017 Lisette, du må bekymres eller skræmmes alt hvad du vil over min udtalelse, men sandheden er jeg væmmes ved børn og her særligt spædbørn.
    Det betyder ikke jeg mangler empati, min empati ligger bare andre steder end for børn.
    Gør det mig til et dårligere menneske at jeg føler sådan? Næppe, men korrekt at mine følelser ligger langt fra samfundets forventning af, hvilke følelser børn burde vække i os mennesker.


  • #107   26. feb 2017 melanie - du gør mig helt glad med dine punkter. jeg føler netop det samme, jeg kan virkelig ikke det der med lort, opkast eller snot for den sags skyld

    Kan godt være det er mig der er sart, men jeg er ved at knække mig hver gang men nevø eller niece enten har skidt eller har 11 taller hængende ud af ansigtet. jeg kan ikke have det, jeg finder det upassende.
    Men jeg har så også en ekstrem sart næse, arvet fra min fars side, han kan heller ikke tåle lugt af bestemte ting og er også ved at dø. det utrolig han kunne holde ud at passe 4 børn, og nu også børnebørn engang imellem smiley


  • #108   26. feb 2017 Mason - Jeg er heller ikke god til de 11 taller.. Puha.

    Børn er børn og de gør hvad børn gør. De skriger, kræver og lugter og det er fair nok, men det generer mig alligevel. Derfor holder jeg mig så vidt jeg kan væk fra børn.. Jeg kan heller ikke finde ud af at snakke med børn..

    Når de er omkring 10 år, så begynder det at være lidt nemmere.. Der er de forhåbentligt stoppet med at skide i bukserne, kan spise ordenligt og kan forstå en rimelig simpel besked. Så kan jeg godt være lidt med..

    Kan da også godt holde en baby, hvis jeg er tvunget. Sådan, næsten pistol for panden tvunget.. Indtil den gør eller siger et eller andet, så skal den kastes i armene på en anden. Derfor nægter jeg at holde babyer, hvis forældrene forlader rummet.. De skal være ret hurtige til at gribe, hvis først den bevæger sig, for så er jeg altså færdig med at være babyholder.


  • #109   26. feb 2017 børn er naturlig konsekvens af erotisk samvær med hunkøn i min verden.
    Har bare været heldig indtil videre .
    men kommer de må man jo tage ansvaret set med mine øjne eller også må man stoppe med at udøve akten hvis man ikke kan lide risikoen og stå ved følgerne.

    så må jeg have både hest og unger heldigvis kan det jo kombineres i hvis grad


  • #110   26. feb 2017 Man kunne også benytte sig af de mange forskellige typer af prævention hvis man ikke ønsker børn smiley

  • #111   26. feb 2017 Nu er jeg så pænt stor fortaler for at kvinder har ret til at råde over deres egen krop smiley Det er jo heldigvis de allerfærreste der bruger abort som prævention

Kommentér på:
Hestene fremfor børn :-)

Annonce