{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.424 visninger | Oprettet:

Hvad kan man tillade sig, opstaldning {{forumTopicSubject}}

hvad ville i give for dette :

Stalde med 10 bokse
- 3,5x4m bokse
- spritny 20x40m ridehal inkl. springmaterialer
- 20x50m udendørs bane
- gode folde med kuperet terræn (vi vægter megen foldtid)
- opvarmet sadelrum og rytterstue inkl. toiletfaciliteter
- wrap efter behov (vi laver det selv)
- spåner 1pk. i ugen
- jeg fodre morgen og til nat
- turnus ind og udluk samt weekendvagter

Husk at indregne strøm, vand, vedligehold af stald, hal og hegn mm.

stedet ligger i sønderjylland


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man tillade sig, opstaldning
  • #1   26. feb 2017 Fortæl gerne hvad i giver og hvad i får for pengene smiley

  • pia l
    pia l Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 8 Svar: 7
    #2   26. feb 2017 Ca 1400kr, afhængig af om der er skov eller andre turmuligheder og om det kræver bil at komme til stedet

  • #3   26. feb 2017 hvis man bor i byen er cykel ok, der køre ikke bus lige forbi men indenfor ca. 1km.

    strand og skov kræver lidt ridt men ellers masser af ruter


  • #4   26. feb 2017 tænker alt mellem 2000-3000 kr smiley

  • #5   26. feb 2017 vi har selv en pris der ligger omkring 1800 - 2000kr

    så kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad i får for jeres opstaldningspris smiley


  • Vibeke A
    Vibeke A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 6
    #6   26. feb 2017 Jeg er opstaldet i Nordsjælland. Hvor alting er noget dyrere. Men hvad skal hestene fodres med, og hvor ofte får de mad, 3 x dgl ? Betaler hesteejeren selv det. Går de på fold hele dagen, eller kan de komme ind tidligt. Hvor mange går de sammen, og hvor lang væk ligger foldene fra stalden. Hvor ofte skal man have staldvagt, ind og udluk, weekendvagt? Der er mange ting, at regne ud. At have heste privat opstaldet er hårdt arbejde. Hvem muger? 1 pakke spåner ugl. er ikke meget, men mere kan vel tilkøbes. Koster det ekstra for klokker på, dækkenskift osv. Det er vel egentlig grundprisen du efterlyser, så kan hesteejeren selv derfra regne ud hvad opstaldningen beløber sig til. Spændende, at høre hvor prisen bliver lagt. Man spinder desværre ikke guld på , at have heste opstaldet. Held og lykke. smiley

  • #7   26. feb 2017 Betaler 2300 for fuldpas (ind- og udlukning dagligt, udmugning, fodring 3 gange dagligt med hø også, samt facilitetskort). Det er med underviser på stedet, 20x70m ridehal, udendørs springbane og 2 udendørs dressurbaner.
    Også i Sønderjylland


  • #8   26. feb 2017 vi skal ikke have en penge maskine, men det skal jo kunne rende rundt med strøm, vand vedligehold mm

    jeg fodre med horselux hvilket godt kunne blive en mulighed....
    jeg fodre morgen og til nat, hvis der skal fodres midt dag skal man selv sørge for det (vi har jo også et liv/arbejde der skal passes ellers var prisen en anden smiley
    Man bestemmer jo selv hvornår man tager sin hest ind og tilkøb af spåner er også muligt, mere foldtid mindre mugning mindre spåneforbrug smiley
    tænker alt afhængig af antal opstaldede så weekend en gang i mdr. nok mindre, ved 10 bokse og vi bruger selv 3


  • #9   26. feb 2017 Camilla hvor mange heste er der så til at betale gildet smiley

  • #10   26. feb 2017 1500-2000 alt efter hestens størrelse

  • #11   26. feb 2017 Puh, det ved jeg faktisk ikke. Der er vidst 25-30 bokse, men en del af dem er ejerens egne heste og nogle bokse står tomme, så ved ikke hvor mange "betalende" heste der er opstaldede

  • Vibeke A
    Vibeke A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 6
    #13   26. feb 2017 Camilla. Hvor mange er I opstaldet? Er det ejeren selv der knokler eller er I så mange at der er hjælper på? Hvordan er boksene? er der vindue til hestene, jeg spørger kun fordi, det er en fin pris du er opstaldet til. Med den pris er der ikke meget tilovers til lys, varme , lovpligtige forsikringer, ridehusbunden osv. Meget interessant, at blive klogere på det hele. Der er ingen tvivl om, at I heldige i SønderJylland kan stå billigere end os her i Nordsjælland. smiley

  • #14   26. feb 2017 Omkring 1500,-

    Jeg giver 2000,- for hest, 1800 for pony i Midtjylland ca 20 km fra Viborg.
    Der er 2x 20x60 ridehaller med spejle, springmateriale og fiberbunde.
    20x60 og 20x40 udendørsbaner - begge med vandingsanlæg
    78x80 springbane på græs.
    Skoven lige i baghaven til fri afbenyttelse.
    Fuldpas, hestene står på halm og får hø/wrap. Både hø, halm, wrap og foder er inkl. i prisen.
    De lukker ud, de fodre, de lukker ind, de muger.. det er alle ugens 7 dage.
    Og så ef der mulighed for undervisning på stedet.


  • #15   26. feb 2017 Der er en eller to staldpiger fra Norge (kan ikke helt finde ud af det), som bor på stedet. Heste med fuldpas får bokse med vindue, men der er en række bokse, der ikke har vindue smiley

  • #16   26. feb 2017 jeg giver 1300.
    det er med Ind og udluk Alle 7 dage, Wrap ad libitum, fodring 2 gange om dagen, udmugning, får blandet foder, træpiller efter behov, 20*40 bane , fold med fri hø, foldtid alle lyse timer og døgn græs om sommeren
    og for 200 kr mere i md har jeg fri afbenyttelse af nabogården 20*40 ridehal og 20*60 ridebane
    jeg er fra Fyn


  • Vibeke A
    Vibeke A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 6
    #17   26. feb 2017 Skulle man virkelig overveje at flytte til Jylland eller Fyn. Alt er øjensynlig billigere hos jer. smiley smiley

  • #18   26. feb 2017 Her omkring hvor jeg har hest, er der et opstaldningssted, med stort set samme faciliteter som jeres, dog med flere bokse, og 20*60 ridebane og hal. Der er dog udluk om morgenen med i prisen, men ellers foregår indluk gennem turnusordning, hvor man har 3 vagter om måneden. Der er foder og stråfoder med i prisen.

    Her er prisen:
    1785,- for en nøjsom pony
    1885,- for en stor pony/ nøjsom hest
    1985,- for en hest

    Og så kan man betale 300,-, hvis man ikke kan/vil deltage i indlukning, og 400,- hvis man ikke kan/vil muge ud selv.

    Det er i midtjylland. Måske det kan hjælpe dig lidt. smiley


  • #19   26. feb 2017 Jeg selv giver 1100,- om vinteren og 500,- om sommeren, i en privatstald, hvor jeg er eneste opstalder, udover staldejer. Der er fuldpas, foder, strøelse og hø med i prisen, samt 20*40 ridebane. Også i midtjylland. smiley

  • #20   26. feb 2017 Det er cirka hvad der er hos os i D12. Vi giver ca 1000, for hvad du beskriver.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   26. feb 2017 omkring 1500-1600 kr.

    om det er nok til at det løber rundt, kan du kun finde ud af, ved at sætte dog ned og lave et bugdet som indeholder alt hvad oostalder skal betale for.

    men det er de priser som det ca. koster i sønderjyllad smiley


  • #22   26. feb 2017 jeg kan godt se priserne svinger meget fra sted sted tror godt nok der er mange stalden der mister penge på det plan at de ikke er helt inde i deres budget mht strøm vand vedligehold og forsikring ?? men jeg ville ikke sætte prisen efter at stalden skal være fuld for at køre rundt ??

    hallen bliver bygget af egoistiske grunde ;)??


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #23   26. feb 2017 Husk at regne din wrap ind i budgettet selvom i laver det selv koster de stadig at lave smiley

    Lav en pris Per boks derefter lægger du priser på for alt hvad der bruges foder, bund, wrap vedligehold af stalde, folde, ridebane samt strøm og vand.

    Alt efter serviceniveau hvor meget vil du bruge i tid hver dag det koster jo også mm du vil arbejde gratis smiley

    Mange laver ikke dette regnestykke og derfor betaler de nogengange penge på at have opstaldere smiley



  • #24   26. feb 2017 præcis vi regner jo lige præcis hele regnestykket ! og nej jeg arbejder ikke gratis smiley

  • #25   26. feb 2017 Tænker omkring 2500, lyder som ret gode faciliteter smiley

  • #26   26. feb 2017
    Hvis det er turnus hver dag med ind og luk, hiver det prisen gevaldigt ned.

    Især når jeg har ridehus, ridebane og ind/ud luk samt fodring inkl. til 800 for en pony boks, 28 kr for en sæk træpiller og 300 kr for grovfoder ad libitum = 1200 kr ca.
    Jeg ved at det for staldejer kører rundt, det er kun om sommeren der skal sættes lidt penge til fordi nogen ryger på døgnfold hvor prisen er mindre - men det dækker vinterprisen så over.

    Hvis stedet er lækkert, faciliteterne også og nybygget kan det du beskriver måske snige sig op på 12-1500 kr, men det kommer an på hvem man spørger.
    Jeg selv vil nærmest ikke betale for selvpas, men jeg har også stået nogle billige selvpas steder.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   26. feb 2017 du bliver nødt til at se på udbud/efterspørgelse.

    oftes koster opstaldningen i sønderjylland - på ridekluber, omkring 2000 kr. for hest.

    dette med helt andre muligheder samt faciliteter end hvad du kan tilbyde (dermed ikke sagt at dine faciliteter ikke er tiltrækkende), men man kan ikke forvente at alt bliver betalt, og samtidig får opstaldere. folk gider desværre ikke betale mere end højst nødvendigt


  • #28   26. feb 2017 jeg modsiger ikke nogle bud og vi kigger også på andre privatsteder mm. og vi har det helt store regnestykke igang mht . hvad det alt koster helt ned i detaljer strøm vand vedligehold forsikring mm.

  • #29   26. feb 2017 Jeg gad godt at have de billige opstaldningssteder - og jeg bor midt i Midtjylland, og det er håbløst at finde opstaldning for hest til under 2000 kr incl fuldpas og ridehal. Her ligger prisen på 2700-3000 kr.

    Men for et område er det udbud og efterspørgsel, så man bliver nød til at se på, hvad det koster i det specifikke område, og ikke hvad vi stakler betaler i Midtjylland, Århus, Nordsjælland.

    Mvh Charlotte


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #30   26. feb 2017 Jeg ville personligt slet ikke tage opstaldere ind hvis ikke der er lidt overskud på projektet, bokse spiser ikke mad så huslejen er den samme uanset og arbejdet rigtig meget mindre idet du skal have dagligt opsyn og evt tilkalde dyrlæge hvis en hest er syg og ejer ikke har mulighed for at komme, du har princippet aldrig fri så ønsker du at tage ferie så skal der findes en der kan overtage dit arbejde i den tid du holder fri.

    Du skal også lægge penge ud for spånelager, foderlager du skal betale for wrappen for et halvt år, der er mange penge bundet op i "varelager"



  • #31   26. feb 2017 Når du har lavet regnestykket, har du så ikke lyst til at dele det? Jeg håber da på at jeg engang i fremtiden med egen gård måske kan tilbyde opstaldning for en opstalder eller to. smiley

  • #32   26. feb 2017 grunden til at vi gerne vil dele er at vi bor et sted hvor mange har hest men ingen muligheder for at ride og at de nærmeste rideskoler/haller ligger min 20min kørsel herfra...

    igen hallen er af ren egoistiske grunde da jeg ikke har tiden ( børn mand arbejde) til at køre i ridehuset flere gange om ugen...
    og hvorfor så ikke dele, vi bygger 5 bokse mere og bygger en hal smiley

    jeg vil gerne dele regnestykket når vi er færdige ????


  • #33   26. feb 2017 Vi betaler 900kr for :
    2,5*2,5 m boks
    Fold fra 6:30 til 16:00-19:00
    Jeg skal hverken lukke ud eller ind
    Skov ca. 1,5 km derfra(der skal købes skovkort)
    Ridebane inden for ca. 500m(der skal købes ridebanekort)
    Fri hø, wrap, halm
    Jeg køber selv kraftfoder og spåner


  • #34   26. feb 2017 Der hvor jeg stod (Sydvestfyn) med min hoppe kostede det 2125kr for hest og 1925 for pony..
    Det var inkl. :

    2 sadelrum (1 privat et elev)rytterstue
    ridehus 20x60
    dressurbane 20x60
    springbane vil tro den var 60x100 ca.
    gode turmuligheder
    flere folde både vinter og sommer
    plads til omkring 30heste (der var dog aldrig fyldt op)
    3,5x4m bokse
    inkl. foder
    inkl. 2kg wrap/hø pr. 100kg hest
    100kg træpiller om måneden
    god plads til opbevaring af evt. foder osv
    turnus i weekenderne
    Man kunne betale sig fra ind/udluk 100kr om måneden pr. vej
    Inkl. facilitetskort
    vandspiltorv

    tror lige det var det jeg kunne komme i tanke om
    og der var ikke ret mange elevhold så det var næsten altid muligt at ride smiley
    og bus direkte til døren



  • #35   26. feb 2017 Jeg giver 2550kr.- i Nordvestsjælland:
    - Ingen vagter, intet staldarbejde, ingen arbejdsweekender (dog mulighed for at påtage sig nogle vagter, og få en billigere staldleje)
    - 20x60 indhegnet udendørsbane (flisbund)
    - 20x40 ridehus (fiberbund)
    - Springmateriale
    - Mulighed for at medbringe egen underviser
    - Store og mange folde med maks. 4 på hver, græs året rundt
    - Wrap af libitum
    - Havre og grøn salvimin
    - Fodring morgen og aften
    - Wrap tre gange dagligt
    - Ind -og udluk for hånd
    - Store bokse (kan ikke huske målene) m. vindue i alle
    - Opvarmet sadelrum, rytterstue og toilet
    - Mulighed for at medbringe eget foder + opbevaring af det
    - Kæmpe skov (behøves ikke turkort) 500m. væk
    - Høloft til opbevaring af ekstra ting, som ikke kan være på den tildelte hylde i sadelrum
    - Tildeling af medicin hvis man ikke selv kan give (fx om morgenen)

    Jeg kender overhovedet ikke til priserne i Sønderjylland, men jeg tænker, at de 1800-2000kr., som du er inde på, lyder meget rimeligt smiley


  • #36   26. feb 2017 Jeg ville også sige ml. 1800 - max 2500 alt afhængig af, hvor det er henne i landet smiley Det, der trækker ned for mig er turnus-ordningen med fold ind/udluk, størrelsen på ridehallen, (selvom det lyder vildt lækkert, at den er ny og fin), og at man selv skal muge + fodre til frokost.

    Jeg betaler 3000,- lige knap pr. mdr. inkl. følgende på Fyn, Odense.
    - Rideklub m. stor ny stald - 30 bokse, heraf 3,5 x 3,5 m. boks m. vindue. Opfylder alle de krav, der var til staldene efter den gamle 2020-lov mht. masser af plads, lys, luft. Opsadling v. vandspiletove, så vi ikke behøver stå på staldgangen.
    - Aflåst skabsrum + skab til rådighed til sadel og udstyr - mulighed for selv at sætte yderligere lås på denne.
    - Stort cafeterie v. ridehallen og opvrmet skabsrum og sadelrum/pudse-rum m. vask o.l.
    - Stor velholdt ridehal 20x60 m. fiberbund
    - Stor udendørs springbane på græs, næsten færdig.
    - 2 udendørs ridebaner
    - Udmugning alle hverdage.
    - Ind/udluk alle dage - også weekend.
    - Fodring
    - Foder cool performance og 11 kg hø/wrap pr. dag
    - Græsfolde kan lånes et par timer om sommeren, men ellers masser af jordfolde.
    - 2 sygefolde på sand, der kan benyttes v. skader el. lign.
    - Turmuligheder.
    - Springmateriale.
    - Dygtige undervisere tilknyttet - heriblandt min berider, jeg rider ved.
    - Gratis plads til trailerparkering.

    Lyder ellers som et dejligt sted. Du skal nok få fat i nogle skønne opstaldere smiley (Y)


  • #37   27. feb 2017 jeg giver 1100,- for at have min 1'er pony opstaldet. det er med udluk, morgen/aftenfodring og dækken skift

  • #38   27. feb 2017 Jeg ville slet ikke give over 1.000,- når jeg skulle lukke heste ud i hverdagene inden arbejde og slet ikke når det er så meget selvpas som i tænker det skal være.

    Selv tager jeg 1.500 i opstaldning for 100% fuldpas.
    Fri wrap efter ædelyst
    Foder 2 gange dagligt
    Fold fra 5.30- ca. 18
    De står på halm, ønsker man anden bund, må man selv købe den og muge selv.
    Opvarmet sadelrum
    6 min. Skridt af privat sti til:
    3 udendørs baner, 2 i hestemål 1 i pony.
    Stor springbane på græs
    Ovalbane
    20*70 ridehus.
    Lidt optimistiske tærren spring.

    Jeg bliver bestemt ikke rig, men taber ikke penge på det.

    Det er 4300 Holbæk


  • #39   27. feb 2017 hulubulu hvor mange har du plads til hos dig ??


  • #40   27. feb 2017 4 i alt hvor 2 er mine egne.
    Så kommer der en løsdrift på et tidspunkt med plads til en 3 heste.


  • #41   27. feb 2017 jeg er super glad for alle jeres input smiley

    vi er ikke færdige med at regne og synes ikke det ser ud til at blive for voldsomt...

    Men tror hallen kommer til og så må vi se om vi overhovedet gider have opstaldede smiley

    jeg skal ikke knokle for andre uden løn... medmindre der er så mange at man kan gå ned i tid eller hest stoppe med at arbejde andetsteds :):)


  • #42   27. feb 2017 Fordelen ved at have nogen i stalden er, hvis I skal noget en weekend en aften, så er det til at få en til at hjælpe med stalden som kender hestene og der hele..

  • #43   27. feb 2017 ja vi har dog en god nabo der gerne hjælper... men tænker også for det sociale ikke kun for mig men for mine piger...


  • #44   27. feb 2017 Mine forældre har opstaldning i Randers.
    Her ligger priserne på 1400-1600 cirka for fuldpas - inkl. wrap/hø efter behov men ikke med foder, da erfaringen siger, at fodring er noget, der er svært at skabe enighed omkring.

    Der er ingen faciliteter men der er en rideskole som nabo, hvortil man kan købe ridehuskort og dermed benytte deres faciliteter. Der er masser af skov område og rigelig mulighed for at ride ture.

    Vi har mulighed for at tage alle de hensyn, der skal til hos os - inkl. dækkenskift m.m., da vi ikke skal tjene penge på det.


  • #45   27. feb 2017 Vi skal heller ikke tjene kassen men alle udgifter skal jo dækkes el, vand, varme, forsikringer, maskiner, vedligehold mm.



  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #46   27. feb 2017 Regnede lige hurtigt sammen hvad vores 4 koster i rent forbrug, det er gennemsnitspriser

    Wrap ca 360 kr, det har wrap 24/7 vi selv har lavet dvs kostprisen
    Bund 360 halmpiller i gennemsnit 10 poser her i de mørke måneder
    Foder 400 kr

    Det er 1.120 kr.


  • #47   27. feb 2017 el og vand samt vedligehold og forsikring ??

  • #48   27. feb 2017 på møn vil dette koste omkring 1600 kr, men hvis det var mig der ejede stedet ville jeg nok forlange 2000-3000kr

  • #49   27. feb 2017 Ida H vil du uddybe din begrundelse for at du ville tage mere ? og hvad indeholder din nuværende opstaldning??

  • #50   28. feb 2017 1400. Gav 1400 for det samme, I sønderjylland - stor skov, ridehal, udendørsbane OG roundpen. Inkl. udmugning. Total fuldpas.

  • #51   28. feb 2017 vi udbyder selv opstalding til 1200kr for pony og 1400 for en hest. vi har helt nye bokse og et nyt sadelrum og store græs folde, men ingen ridebaner kun 2 skove og strand i nærheden. dog har vi en fold som er beregnet til at ride på. vi giver hø og strøelse og lukker ind/ud, men man sørger selv for foder og udmugening jeg syntes bare at der er ekstremt meget arbejde ved at have dem, og det lyder som om du har et dejligt sted med gode forhold. jeg har tidligere boet i kbh og der betaler man 2500 for selvpas uden ridehus eller ridebane

  • #52   28. feb 2017 Skal lige siges jeg har været på ridecenter, hvor vi gav 1250 - total fuldpas, med 1 foldvagt (Indlukning) om ugen. Så ville aldrig give mere end 1600 med total fuldpas - uden indlukningsvagter.

  • #53   28. feb 2017 Jeg vil på ingen måde give 2000 kr for at have én hest opstaldet - kald mig bare nærig, men jeg har også haft hestene hjemme, hele livet. smiley

    Jeg har planer om at flytte til Viborg næste år, og har allerede nu begyndt at kigge lidt på opstaldningssteder for at se hvad det vil ryge op på.
    Den jeg umildbart har kig på, vil prisen ryge op på omkring 3.600 kr for en pony og en hest.
    1785,- for ponyen.
    1875,- for hesten.

    Det er med bokse på 3*4 m, ridehal og 20*60 ridebane, rotunde og skov, foder med i prisen, fodring x3 dagligt, udlud, indluk skal man hjælpe hinanden med, mulighed for at bringe egen underviser, og meget mere.
    Det er som sagt i Viborg hvor jeg har kig.


  • #54   28. feb 2017 der er stor forskel på hvad opstaldning koster rundt i landet. personligt bliver jeg lidt "nærig" efter at have boet i kbh hvor fuldpas koster 3000-4000kr. syntes også at alt under 2000 kr for fuldpas er sindsygt og jeg syntes ærlig talt at det kan være uforståeligt at nogle udbyder fuldpas for mindre end 2000kr. igen, det kommer nok an på hvor man er fra osv

  • #55   28. feb 2017 ida, selvfølgelig er det forskelligt hvor man er fra - og hvor man flytter til. Var det København jeg flyttede til, så kunne jeg jo også tvinges til at acceptere priserne i KBH hvor det, som du siger, koster 3-4000 kr. Men det er jeg simpelthen for nærig til, når jeg ved at jeg kan få det billigere! smiley Jeg synes det er er sindsygt at nogle vil give 2000+ kr, men det er fordi jeg er vand til andre priser xD

  • #56   28. feb 2017 Hope - Det er vidst det samme sted, som det jeg har refereret til længere oppe smiley

  • #57   28. feb 2017 Ja det er det vidst CTS! smiley Det lyder som et rart sted, til ikke alt for dyr pris men jeg ved jo intet endnu - der er et heeeelt år til at jeg skal begynde at tænke på det! Men derfor må man jo godt være på forkant smiley

  • #58   28. feb 2017 Jeg tror også det er et dejligt sted - jeg har ihvertfald kun hørt positivt om det. smiley

    Og så er det jo en dyrlæge der har det, hvilket vel nok kan være et plus smiley


  • #59   28. feb 2017 Der hvor jeg er:

    Ridehus
    Ridebane
    Gode folde
    Foder 3 X daglig (foder er MED i prisen!)
    Fri wrap og halm
    Fri Mash
    Vandspiltove med varmt vand
    Ingen staldvagter
    Opvarmet sadelrum
    Toilet

    Pris: 2250 smiley


  • Vibeke A
    Vibeke A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 6
    #60   1. mar 2017 Hej Ditte. Men hvor er du henne i DK.?

  • #61   1. mar 2017 Jeg betaler 1200kr for løsdrift med hamp bund, stor kuperet fold med sø, ridebane, wrap ad libitum med analyse på, vitaminer, en fodervagt om ugen, en lækker skov i baghaven og endnu en, 2km væk. Det er i Nordsjælland/Storkøbenhavn smiley

    De gange jeg har haft hest i boks har jeg betalt alt fra 650 for en tom boks(inkl udluk hverdage og fodring morgen, wrap på folden) til 3500 for ridebane, 2 ridehuse, springbane, skov og delvis fuldpas.


  • #62   2. mar 2017 1800 kr. for pony og 2000 kr. for en hest, vi har selv alt det der bare med halm i stedet smiley

  • #63   3. mar 2017 jeg sætter stor pris på alle input smiley og kan se vi ikke er helt galt i byen mht pris og service mm.

  • #64   4. mar 2017 Der er et UREALISTISK gab mellem hvad det koster og hvad folk vil give.

    Mit regnestykke i Storkbh - dog er priser på arb løn, strøm, materialer til stald og vedligehold mm sammenlignelige

    Boks incl el, vand, varme, udluk og morgenfodring hverdage samt folde med nippegræs året rundt = 1450 kr (momsfrit)

    Arbejde: indluk, tildeling af halm, eftermiddag og aftenfodring med wrap og kerne ca 2,5 time dagligt incl oprydning, fejning af stald og udenomsarealer (20 heste) I weekenden 3,5 time ...

    Forbrug pr hest/måned: Halm 1,25 Balle incl mødding, 1,5 sæk musli, 1,25 Balle wrap, 20 kg havre ialt i snit 1400 pr hest incl spild

    Vedligehold - materialer, tomme bokse ca 2000 kr pr måned i snit (vandkopper, hegn, maling, koste, trillebøre mv)

    På forbrug og boks alene 2850 kr i cost-pris, dertil kommer 100 kr i vedligehold og ca 21 timers arbejde om ugen á 100 kr pr time = 10.000 kr om måneden = 500 pr hest svarende til en samlet udgift på
    2850 + 500 = 3350 kr/måned. Det er hvad det ca koster hvis man skal have en anstændig løn i en stald der er lejet med ridehus og baner ...



  • #66   4. mar 2017 Angelica præcis men udgifter skal dækkes ellers køre det jo ikke rundt !!



  • #68   4. mar 2017 Vibeke smiley

    Jeg er ved Næstved


  • #69   4. mar 2017 Sidst jeg regnede på vores omkostninger kom jeg frem til ca 550 kr pr boks pr måned for de faste omkostninger inkl. strøelse. Og vi har ikke ridehal, men kun en ridebane der ikke kræver andet end lidt diesel til traktoren i vedligehold. Til gengæld prioriterer vi vores marker højt, så der gødes, kalkes og omlægges, og det er en væsentlig post.

    Hertil skal lægges foder, strå og "løn" for arbejdstid, så at gøre det for 1000-1200 kr. er totalt urealistisk, og dem der gør det må simpelthen have underskud.



  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #70   4. mar 2017 Jeg har regnet på vores og i kostpriser ligger de lige lidt under 1000 kr Per hest i gennemsnit og vi laver selv wrap og kører billig menu

    25 kg fiberpiller 130 kr
    25 kg Elite 210 kr

    Bund halmpiller 40 kr posen

    Om vinteren som nu ca 6 poser Per hest i gennemsnit 240 kr

    Hø/wrap i gennemsnit 12-15 kr Per hest ca 2 baller af 175 kg 175 kr 350 kr kostpris

    Min pony tåler ikke wrap og der skal købes tør hø ude i byen de koster 200 kr for 75-80 kg.

    Regnskabet for vores plejebarn er dyrere

    Hun spiser 45 kg byg, 45 kilo fiberpiller, 1,2 kg musli, 400 gr. Elite hun er så lidt billigere på wrap

    Musli 300 kr. I måneden
    Byg 85 kr
    Fiberpiller 235 kr
    Halmpiller 160 kr
    Wrap 200 kr
    Elite 105 kr

    Ialt 1100 kr.




    Disse priser er rent forbrug uden alt det der også løber på og uden leje af boks


  • #71   4. mar 2017 Jeg stod før opstaldet i noget lignende jeres forhold.
    Der var nyt 20x40 ridehus med fiberbund, spejle og springmateriale.
    23x63 udendørsbane
    lange foldtider
    Inkl. Halm og wrap ad libitum
    Udmugning inkl. samt plads til skabe, foder og opvarmet sadelrum.

    Det kostede 1950 kr. for hest + foder.
    Ud/indluk kørte på turnus hvor det blev delt op i "brøkdele" hvor mange vagter man skulle have pr. hest om måneden.
    Der var plads til 13 heste smiley


  • #72   4. mar 2017 1000kr pr hest så kommer der el. vand vedligehold mm.

    vi laver også selv wrap smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #73   4. mar 2017 Og noget for at bruge meget tid på at passe butikken 24 timers overvågning 365 dage om året smiley

  • #74   4. mar 2017 Ja altså vi ville ikke drive det for at tjene penge men jeg arbejder altså ikke til 10kr i timen smiley

  • #75   4. mar 2017 Du kan jo tilbyde 1 eller to pladser billigere mod hjælp med vagter og vedligehold x om ugen. smiley

  • #76   4. mar 2017 ja det var også en del af planen smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #77   4. mar 2017 Nej så kunne du ligeså godt blive bærplukker på den nærmeste bær plantage de får da 60 kr mit gæt i timen og det er lige så fysisk hårdt men du har da fri når du går hjem smiley smiley

  • #78   4. mar 2017 Ja ha ha ha og jeg har rigeligt i at plukke æbler på matriklen her og samle ungerne vasketøj samt legetøj mm. smiley

  • #79   4. mar 2017 Hej,

    Vi har en 1'er pony og en islænder opstaldet på Vestsjælland til 1750 kr. pr. stk. i boks. Der er også løsdrift på stedet.

    Det er inkl.
    Fodring morgen og aften
    Ind og udlukning.
    De får 6 kg wrap om dagen - 3 kg morgen og 3 kg. aften
    De får fuldfoder 2 x dagligt - 1 kg morgen og 1 kg. aften
    De står på halm og der bliver strøet hver dag.
    Mulighed for tilkøb af alt til billige penge (kan ikke huske priserne)

    Der er opvarmet og aflåst sadelrum,
    15x45 m. ridehal til fri afbenyttelse
    Springmateriale til fri afbenyttelse
    Undervisning på stedet - enetime eller på små hold af 2-3 ryttere.
    Stor udendørs dressurbane til fri afbenyttelse
    Stor udendørs springbane til fri afbenyttelse

    Kæmpe store folde hvor hestene er fordelt efter hvem de har det godt sammen med.
    Døgnfold om sommeren
    Så meget foldtid som muligt om vinteren

    Det eneste vi selv skal er at muge og rydde op efter os smiley

    Hestene bliver passet hvis vi er på ferie
    Ingen vagter af nogen art


  • #80   5. mar 2017 tænker 1500-2000 Kr ville være fair.

  • #81   6. mar 2017 Der hvor jeg står opstaldet (i Esbjerg Kommune) giver jeg 2100 om måneden - og det er alt inkl.

    Ind/Ud luk alle dage
    nyt 20x60 ridehus og 20x60 udendørs bane
    ad libitum wrap/hø (også på folden)
    fodring
    ormeprøve


  • #82   8. mar 2017 da jeg havde hest gav 1150 om måneden også i sønderjylland stalden er lukket helt ned og står tom.

    der var nyere veldrænet udendørs bane i internationalt mål
    en mindre ridehal
    3 vinterfolde
    2 store sommerfolde
    opvarmet saddelrum og rytterstue i et
    vaskeplads
    1 pose træpiller eksta piller kunne tilkøbes
    halm
    fodring morgen og aften med fremsat foder
    der var mulighed for at ride en tur omkring sliv sø og på stubmark når bonden havde meddelt at han havde høstet.

    hø / wrap og foder skulle man selv købe og få fragtet ud til stalden
    smed og dyrlæge stod man osse selv for
    samt ind og udluk .


  • #83   8. mar 2017 Hej Trådstarter.

    Jeg tror, at du skal afgøre for din selv, hvad din minimum pris er, for at det for dig er værd at have opstaldere.

    Jeg bor i Kolding, her kan man få fuldpas, dvs ind/udluk, mugning, står på halm, kraftfoder fra brogården, wrap, foldtid på drænede sandfolde vinter og græs sommer, opvarmet sadelrum, solarium, udendørs ridebaner og stor ridehal for 2500 kr pr måned.

    Hvis man vil gøre det selv, så boks, ude på græs fra kl 8-9, de bliver lukket ud, men man skal selv lukke ind og muge. Der fodres, men man skal selv veje kraftfoder af og sætte klar, skal selv fylde hønet. Piller til strøelse er inkluderet, men skal selv købe kraftfoder og opstalderne køber wrap/hø sammen - grovfoder er 300-500 kr pr måned. Opvarmet sadelrum, hal, ridebane.
    Pris for delvis selvpas er 900 kr + foder.

    Jeg tror at du skal overveje, hvor meget du synes at det er værd at fremmede render på din gård. Er det rent hygge og bonus med mere liv, eller pisse irriterende?
    Regn på hvad det vil koste i tid at lukke alle heste ind og ud, at muge alle heste og overvej om det skal være fuldpas du udbyder??

    Hvordan er skattereglerne? Hvor meget skat skal du betale af opstaldning indtægter? Kan du trække ekstra udgifter fra??

    Jeg ville gøre det selv, ikke for pengene men fordi jeg er en social gris!

    Go arbejdslyst


  • #84   8. mar 2017 vi har lagt mange overvejelser i det og hovedsageligt er det nok det sociale... Men det skal jo som minimum køre rundt ?

  • Vibeke A
    Vibeke A Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 6
    #85   8. mar 2017 Hej Stald Harbogaard. Hvis det økonomiske ikke løber rundt, så gør det sociale heller ikke. Tro mig, det er hårdt arbejde, at have heste hjemme, og ikke mindre at have "fremmede" heste opstaldet. Når man betaler for den opgave, så er der altid en forventning knyttet til opstaldningen, altså er det en service opgave du udfører, og ens hest er dyrebar, og alt ens tid og penge er investeret i hesten. Sådan er det for de fleste. Jeg har selv haft hest i mange mange år, både ude og hjemme. Ingen udenforstående fatter at det er så tidskrævende og dyrt, smed, dyrlæge, ridehuskort,, opstaldning osv.
    Jeg håber virkelig, at du kan få det op at stå, heste er vidunderlige, man skal bare ikke forvente at spinde guld, med mindre man er Blue Horse eller andet.
    Jeg er glad for Blue Horse, de giver god næring til hesteverden, også reklame og det behøver vi. Fra politisk hold anses ridesporten stadig som en overklassesport, selvom ung som gammel, rig som fattig, nyder sporten.


  • #86   8. mar 2017 præcis det er jo det jeg tænker jeg har opstaldede nu så jeg kender rumlen...

  • #87   10. mar 2017 Jeg har en super hestevelfærds løsdrift til nøjsomme racer (har selv fjordheste), med stort indeområde, boks til rådighed, strigleplads både inde og ude, tørt og frostfrit saddel og foderrum, 20x40 ridebane,spring/agility materiale og gode tur muligheder, fuldpas med vit./mineraler wrap og halm, dog skal man passe alle hestene (4-5 stk,.) en weekend om måneden og en uge i sommerferien. Ca. 20-25 km. syd for Kolding. Det tager jeg 900, kr. for om måneden og kun 650,- i 4 mdr. hen over sommeren smiley Har lige nu 1 til 2 ledige pladser til den rigtige, hvis nogen skulle være interesseret ? smiley Vh. Lise

Kommentér på:
Hvad kan man tillade sig, opstaldning

Annonce